Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20151105/ |
Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64 |
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20151105/298770-N-2015.html |
<p class="kh_header"><b>Szczecin: Wykonanie dokumentacji projektowej dla zadania Wykonanie przejść dla płazów i małych ssaków w istniejącej ściance szczelnej na wale przeciwpowodziowym lewym nad Kanałem Żarnowskim w km 1+370-3+300</b><br> <b>Numer ogłoszenia: 298770 - 2015; data zamieszczenia: 05.11.2015</b><br> OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p> <p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p> <p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> <!--zamówienia publicznego.</p>--> <table class="text2"> <tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td> <td>zamówienia publicznego</td></tr> <tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td> <td>zawarcia umowy ramowej</td></tr> <tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td> <td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr> </table> <p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p> <p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zachodniopomorski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Szczecinie , ul. Wyzwolenia 105, 71-421 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, tel. 91 440 51 00, faks 91 440 51 01.</p> <ul class="kh_indent_1"> <li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.zzmiuw.pl</li></ul> <p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p> <p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p> <p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p> <p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie dokumentacji projektowej dla zadania Wykonanie przejść dla płazów i małych ssaków w istniejącej ściance szczelnej na wale przeciwpowodziowym lewym nad Kanałem Żarnowskim w km 1+370-3+300.</p> <p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p> <p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.2. Miejsce realizacji: gmina Stepnica, powiat goleniowski, województwo zachodniopomorskie. 1.3. Zakres przedmiotu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia będzie opracowanie dokumentacji technicznej dla zadania Wyko-nanie przejść dla płazów i małych ssaków w istniejącej ściance szczelnej na wale przeciwpowo-dziowym lewym nad Kanałem Żarnowskim w km 1+370-3+300 ze wskazaniem procedur niezbędnych do wykonania zadania inwestycyjnego. Celem planowanego przedsięwzięcia jest ułatwienie małym płazom i ssakom migracji oraz dostępu do cieków wodnych znajdujących się w pobliżu obwałowania. Przedmiotowy wał jest budow-lą klasy III, całkowita jego długość wynosi 5800m. Szerokość korony 2,5m, nachylenie skarpy odwodnej 1:1,5-1:2, skarpy odpowietrznej 1:1,5. Na długości ca 1930 m - w km 1+370-3+300, celem uzyskania odpowiedniej rzędnej, zabita jest ścianka szczelna w konstrukcji PCV (profil EPZ 25/12/6). Rzędna korony wału 1,85 m npm. (wał 1,00 m npm, rzędna oczepu ścianki szczelnej 1,85 m npm). W chwili obecnej, z uwagi na wbudowaną ściankę szczelną pcv, której wysokość wynosi c.a. 85 cm, małe zwierzęta, na stałe bytujące na obszarach na których usytuowany jest wał, mają utrudniony dostęp do wody. W projekcie podstawowym nie przewidziano takich rozwiązań. Koniecz-ność ich zastosowania pojawiła się w trakcie eksploatacji obiektu. Planuje się wykonanie syste-mowych zamknięć w konstrukcji pcv, dostarczanych w stałej ofercie przez producentów grodzic pcv, umocowanych na słupkach żelbetowych lub innych zaproponowanych przez Wykonawcę dokumentacji. Zamknięcia winny umożliwić szybkie ich założenie w przypadku pojawienia się stanów ostrzegawczych. Po zamontowaniu zamknięcia cała konstrukcja powinna być szczelna. Planuje się montaż 1 przejścia co min.150 mb. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: 1.)Opracowanie koncepcji wykonania przedmiotu umowy z uwzględnieniem opisu kierunku obranego przez Wykonawcę w celu realizacji przedmiotu umowy, ze wskazaniem procedur ad-ministracyjnych niezbędnych do przeprowadzenia całego procesu inwestycyjnego z uwzględnieniem faktu, iż przedmiotowy wał znajduje się w obszarze Natura 2000. 2) Wykonanie projektu technicznego w stopniu dokładności niezbędnym do realizacji wszystkich robót budowlanych określonych w projekcie, na podstawie której wykonać będzie można roboty budowlane, oraz w zakresie i formie umożliwiającej Zamawiającemu dokonania na jej podstawie wszystkich ewentualnie wymaganych procedur administracyjnych określonych według pkt 1)Opracowanie winno zawierać: a)Koncepcja wykonania przedmiotu umowy b) Projekt techniczny - należy wykonać strukturalnie adekwatnie do założeń określonych w ustawie Prawo Budowlane c)Przedmiar robót oraz kosztorys inwestorski d)Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych e)Operat wodnoprawny Wykonawca zobowiązany będzie przez okres do 3 lat do czynnego udziału w przygotowywaniu wszelkich uzupełnień, uszczegółowień i innych czynności w okresie trwania procedur związa-nych z uzyskiwaniem decyzji administracyjnych, jeśli będą konieczne- czynności pomocnicze a ponadto w trackie realizacji inwestycji do wykonywania nadzoru autorskiego. 2.Dokumenty wymienione w pkt 1 należy wykonać w formie papierowej w podanych powyżej ilościach oraz w formie elektronicznej (część opisowa - pliki doc, docx, mapy - pliki pdf, dwg, skany dokumentów - pliki pdf) na nośniku CD - 2 sztuki. 3.Do projektu budowlanego należy dołączyć wykaz opracowań, oświadczenie projektanta i osoby sprawdzającej o sporządzeniu projektu budowlanego zgodnie z obowiązującymi przepisami, zasadami wiedzy technicznej oraz że jest wykonana zgodnie z umową i jest kom-pletna z punktu widzenia celu któremu ma służyć, jak również oświadczenie projektanta o przeniesieniu na Zamawiającego autorskich praw majątkowych na wszelkich polach eksploatacji. 4.Wykonawca zobowiązany jest do czynnego udziału w przygotowywaniu wszelkich uzupeł-nień, uszczegółowień i innych czynności w okresie trwania procedur związanych z uzyskiwaniem decyzji administracyjnych, jeśli będą konieczne. Po uzyskaniu wszystkich decyzji i uzgodnień niezbędnych dla wykonania inwestycji na etapie realizacji do wykony-wania czynności związanych z nadzorem autorskim. 5.Ponadto Zamawiający może przekazać Wykonawcy następujące materiały pomocnicze: dokumentację projektową pn. Odbudowa wałów przeciwpowodziowych nad Kana-łem Żarnowskim w km 0+000-5+800 inwentaryzacje geodezyjną powykonawczą dla zadania pn.Odbudowa wałów prze-ciwpowodziowych nad Kanałem Żarnowskim w km 0+000-5+800 Raport o oddziaływaniu na środowisko przedsięwzięcia pn.: Odbudowa wałów prze-ciwpowodziowych nad rzeką Iną, Gowienicą i Kanałem Żarnowskim w celu zabez-pieczenia przeciwpowodziowego terenów rolnych przyległych do Zalewu Szczeciń-skiego i Jeziora Dąbie opracowany w czerwcu 2011 r. Decyzję nr 36 2011o środowiskowych uwarunkowaniach z dnia 29.12.2012r. wydaną przez RDOŚ w Szczecinie 5. Przedmiot zamówienia polega na opracowaniu dokumentacji w tym dokumentacji projektowej niezbędnej dla realizacji zadania mającego na celu ułatwienie migracji małym płazom oraz ssakom migracji oraz dostępu do cieków wodnych znajdujących się w pobliżu wału przeciwpowo-dziowego nad Kanałem Żarnowskim w km 1+370-3+300. Przedmiot zamówienia zostanie wykonany zgodnie z wymogami przepisów zawartych w usta-wach i rozporządzeniach w szczególności: ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane ustawie 18 lipca 2001r. Prawo wodne (Dz. U. z 2015 r., poz. 469 ze zm.), ustawie z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2013 r., poz. 1232 z późn.zm.), ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2013r., poz. 627 z późn.zm.), ustawie z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2013r., poz. 1235), ustawie z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2015 r., poz. 520), rozporządzeniu Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadawiania obiektów budowlanych (Dz. U. z 2012r., poz. 463), rozporządzeniu Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy pro-jektu budowlanego (Dz. U. z 2012r., poz.462), rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfi-kacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z 2013r., poz. 1129 ze. zm.), rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 20 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle hydro-techniczne i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 86, poz. 579), rozporządzeniu Nr 3/2014 z dnia 3 czerwca 2014 r. Dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Szczecinie w sprawie ustalenia warunków korzystania z wód regionu wodnego Dolnej Odry i Przymorza Zachodniego (Dz. Urz.Woj. Zachodniopomorskiego 2014.2431). 6. Zakres przedmiotu zamówienia oraz szczegółowe obowiązki Wykonawcy określa wzór umowy stanowiący załącznik nr 3 do SIWZ. Zakres opracowania oraz dodatkowe obowiązki Wykonawcy określa wzór umowy stanowiący załącznik nr 3 do niniejszego SIWZ. Przed wykonaniem prac projektowych należy wykonać weryfikację stanu istniejącego ścianki wraz z pomiarami wysokości z uwagi na pracę wału i możliwość pojawienia się naturalnych odchyleń podczas konsolidacji wału oraz na skutek eksploatacji obiektu..</p> <p><b>II.1.5) <table class="text2"> <tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b> </b></td> <td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr> </table> </b></p> <ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li> <li></li></ul> <p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.32.20.00-1, 71.24.80.00-8.</p> <p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p> <p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br> <p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 18.12.2015.</p> <p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p> <p><b>III.1) WADIUM</b></p> <p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.</p> <p><b>III.2) ZALICZKI</b></p> <p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p> <ul class="kh_indent_1"> <li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p> <p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p> <ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie opisuje, nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie</p> </li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p> <p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p> <ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie zrealizował lub jest w trakcie realizacji co najmniej dwóch prac projektowych dotyczących budowli hydrotechnicznych, o wartości łącznej nie mniejszej niż 30.000 zł brutto (słownie: trzydzieści tysięcy złotych) UWAGA! 1. W sytuacji, gdy Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu innego podmiotu zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi w trakcie realizacji zamówienia. W tym celu Wykonawca musi przedstawić Zamawiającemu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do jego dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia -- zgodnie z załącznikiem 2c. 2. W przypadku gdy podmioty o których mowa w ust 1 uczestniczą w wykonywaniu zamówienia, Wykonawca podaje nazwy (firmy) tych podwykonawców na których zasoby się powołuje. W tym celu Wykonawca musi złożyć załącznik nr 2f do SIWZ. 3. W przypadku zmiany lub rezygnacji z podwykonawcy na którego zasoby Wykonawca się powołuje Wykonawca jest zobowiązany wykazać Zamawiającemu iż proponowany inny pod-wykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia warunek udziału w postępowaniu w stopniu nie mniejszym niż wymagany w postępowaniu. 4.Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów zamawiający, w celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował zasobami tych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania za-mówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczy-wisty dostęp do ich zasobów, żąda: 1)dokumentów dotyczących w szczególności: a)zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, b)sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wy-konaniu zamówienia, c)charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, d)zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia (pod-wykonawcy) 2) Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie w wyko-nawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia na podstawie informacji zawartych w oświadczeniach i dokumentach złożonych przez Wykonawcę na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu.</p> </li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p> <p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p> <ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie opisuje, nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie</p> </li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p> <p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p> <ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca powinien udokumentować, że dysponuje przynajmniej jedną osobą posiadającą kwalifikacje niezbędne do realizacji zamówienia w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2013r., poz. 1409 z późn.zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Infra-struktury i Rozwoju z dnia 11.09.2014r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014r., poz. 1278 tj. uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub uprawnienia budowlane w specjalności inżynieryjnej hydrotechnicznej do projektowania bez ograniczeń lub inne uprawnienia odpowiadającymi powyższym, wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub posiadającymi zagraniczne uprawnienia uznane w zakresie i na zasadach opisanych w ustawie z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawo-dowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej Dz. U. 2008 nr 63 poz. 394 z poźn.zm.). UWAGA! 1. W sytuacji, gdy Wykonawca polega na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innego podmiotu zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami nie-zbędnymi w trakcie realizacji zamówienia. W tym celu Wykonawca musi przedstawić Zamawiającemu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do jego dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia - zgodnie z załącznikiem 2c. 2. W przypadku gdy podmioty o których mowa w ust 1 uczestniczą w wykonywaniu zamówienia, Wykonawca podaje nazwy (firmy) tych podwykonawców na których zasoby się powołuje. W tym celu Wykonawca musi złożyć załącznik nr 2f do SIWZ. 3. W przypadku zmiany lub rezygnacji z podwykonawcy na którego zasoby Wykonawca się powołuje Wykonawca jest zobowiązany wykazać Zamawiającemu iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia warunek udziału w postępowaniu w stopniu nie mniejszym niż wymagany w postępowaniu. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków polega na wiedzy i doświadczeniu, potencja-le technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów zamawiający, w celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował zasobami tych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, żąda: 1) dokumentów dotyczących w szczególności: a)zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, b)sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonaniu zamówienia, c)charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, d)zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia (podwykonawcy) 2) Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie w wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia nie spełnia na podstawie informacji zawartych w oświadczeniach i dokumentach złożonych przez Wykonawcę na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu.</p> </li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p> <p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p> <ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie opisuje, nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie</p> </li></ul></li></ul> <p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p> <p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p> <ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;"> <li style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li> <li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li> </ul> <p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p> <ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li> <li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li> <li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li> <li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li> <li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li> </ul> <p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p> <p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p> <p class="bold">III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p> <ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;"> <li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li> <li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li> </ul><p class="bold">III.4.3.2)</p> <ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;"> <li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li> <li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li> </ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p> <p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p> <p>1.Wypełniony formularz oferty wg załącznika nr 1 do SIWZ. 2.Wykaz części zamówienia powierzonych podwykonawcom - załącznik nr 4 do SIWZ. 3.Załącznik nr 2c do SIWZ - wypełniają tylko pod wypełniają tylko podmioty, które polegać będą na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi stosunków. 4.Załącznik nr 2f do SIWZ - wypełniają pomioty, które posiadają podwykonawców przy realizacji zamówienia. 5.Wykonawca wraz z ofertą, składa listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 Pzp - zgodnie z załącznikiem nr 2e do SIWZ albo informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej. Informację, iż wykonawca nie należy do tej samej grupy kapitałowej należy złożyć zgodnie z załącznikiem nr 2d do SIWZ.</p> <p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p> <p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p> <p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p> <p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p> <p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1"> <li>1 - Cena - 80</li> <li>2 - okres gwarancji - 20</li> </ul> <p><b>IV.2.2)</b> <table class="text2"> <tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b> </b></td> <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr> </table> <p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p> <p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p> <p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p> <p>Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3. 1. Zamawiający dopuszcza możliwość istotnych zmian postanowień umowy zawartej z Wykonawcą w stosunku do treści oferty w formie aneksu do umowy w zakresie: 1/ zmiany terminu realizacji zamówienia, przed jego upływem z przyczyn niezależnych od Wykonawcy wskazanych przez Wykonawcę. Wniosek Wykonawcy w tej sprawie wymaga uzasadnienia i udokumentowania oraz akceptacji Zamawiającego, 2/ przedłużenia terminu realizacji zamówienia na skutek zaistnienia okoliczności uniemożliwiających prowadzenie prac zgodnie z wymaganiami Zamawiającego, Wniosek Wykonawcy w tej sprawie wymaga uzasadnienia i udokumentowania oraz akceptacji Zamawiającego, 3/ okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a zmiany te są warunkiem wykonania umowy lub są korzystne dla Zamawiającego. Wniosek Wykonawcy w tej sprawie wymaga uzasadnienia i udokumentowania oraz akceptacji Zamawiającego, 2. Zamawiający dopuszcza również możliwość istotnych zmian postanowień umowy zawartej z Wykonawcą w stosunku do treści oferty w formie aneksu do umowy w zakresie osób sprawujących bezpośredni nadzór nad realizacją przedmiotu zamówienia (Przedstawiciela Wykonawcy). Wniosek Wykonawcy w sprawie zmiany Przedstawiciela Wykonawcy wymaga uzasadnienia i udokumentowania oraz akceptacji Zamawiającego. 3. Warunkiem zmian, o których mowa w ust. 2 i 3 będzie zaistnienie szczególnych okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.</p> <p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p> <p><b>IV.4.1)</b> <b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.zzmiuw.pl<br> <b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> ZACHODNIOPOMORSKI ZARZĄD MELIORACJI I URZADZEŃ WODNYCH W SZCZECINIE, AL. Wyzwolenia105, 71-421 SZCZECIN.</p> <p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 13.11.2015 godzina 12:00, miejsce: ZACHODNIOPOMORSKI ZARZĄD MELIORACJI I URZADZEŃ WODNYCH W SZCZECINIE, AL. Wyzwolenia105, 71-421 SZCZECIN, sekretariat.</p> <p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p> <p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>